Menu
Menu Szukaj

Top 10+ 2024: Rowery enduro / trail od 8000 do 15000 zł

W zestawieniu ścieżkowych rowerów MTB do 7000 zł skupiłem się na hardtailach, twierdząc, że przy wyższym budżecie warto już szarpnąć się na fulla. Czas więc przejść do konkretów: oto najtańsze i najciekawsze rowery enduro / trail / all-mountain z pełnym zawieszeniem, w cenie od 8000 do 15000 zł.


Jakie rowery znalazły się w zestawieniu?

Najlepsze moim zdaniem rowery enduro / trail / all-mountain z pełnym zawieszeniem, poczynając od najtańszych modeli na rynku, a kończąc na 15000 zł.

Spory rozstrzał cen i zastosowań może nie ułatwia bezpośredniego porównania, ale za to stanowi przekrojowy przegląd oferty dla osób szukających pierwszego nowego fulla na górskie szlaki, singletracki czy do bikeparku.

Jeśli chodzi o kryteria sprzętowe, to tym razem nie miały one większego znaczenia – skok minimum 120 mm, kąt główki ramy maksymalnie 67°, sztyca regulowana czy napęd 1x to kryteria, które rowery tej klasy spełniają już w zasadzie z automatu.


UWAGA! Zestawienie bazuje wyłącznie na cenach katalogowych! Jest to warunek, bez którego przygotowanie obiektywnego i w miarę trwałego porównania nie byłoby możliwe. Jasne, każdy rower z listy można realnie kupić sporo taniej. Można też w zakładanym budżecie wyrwać modele, które wyjściowo były dużo droższe. Przygotowując porównanie, nie jestem jednak w stanie opierać się na obowiązujących w danym momencie promocjach i wyprzedażach. Dlatego każda cena roweru jest jednocześnie linkiem do Ceneo, gdzie możesz na szybko sprawdzić bieżące oferty.


Uwagi dodatkowe

  • Rowery są ułożone od najtańszego do najdroższego (a nie od najlepszego do najgorszego lub odwrotnie). Wszystkie wybrane modele uważam za warte zakupu, więc możesz śmiało ułożyć je we własnej kolejności według dostępnego budżetu i… tego, który najbardziej Ci się podoba.
  • Ceny marek wysyłkowych są przeliczone na złotówki i uwzględniają koszt przesyłki – stąd ostateczna cena może się różnić względem kwoty wyświetlanej w sklepie.
  • Kliknięcie w nazwę modelu przeniesie Cię na stronę producenta, gdzie znajdziesz szczegóły specyfikacji i geometrię. Klik w cenę ułatwi sprawdzenie promocji na Ceneo.
  • Poniższe opisy rowerów to moja subiektywna ocena na podstawie danych katalogowych. To nie jest test, ani nawet jego namiastka! Pamiętaj, że jakość roweru na szlaku zwykle wynika z czegoś więcej, niż tylko sumy części i cyferek.
  • Zestawienie ma charakter niekomercyjny.





Rowery enduro / trail do 10000 zł

Rockrider AM 100 S8000 zł

Rockrider AM 100 S - rower full suspension do 8000 zł

Decathlon jak zwykle nie zawodzi, jeśli chodzi o przystępne, nieźle wyposażone rowery dla riderów, którzy nie przywiązują uwagi do marki. W przypadku fulla „marka” znaczy jednak znacznie więcej, niż w przypadku hardtaila – tutaj projektant ramy ma znacznie szersze pole do popisu (czytaj: więcej może spieprzyć). Głównie mam na myśli jakość zawieszenia (kinematyka, sztywność, tolerancje wykonania, przemyślane łożyskowanie itd.), która w przypadku rowerów no name zawsze jest niewiadomą. Ale przy prostym systemie jednozawiasowym o skoku 140 mm, z obiecującym damperem Manitou, powinno być co najmniej znośnie. Jak zwykle w przypadku Rockridera, nie można też oczekiwać zbyt nowoczesnej geometrii – reach jest krótki, ale przynajmniej kąty są akceptowalne (66/74°). Główną zaletą jest jednak wyposażenie, którego nie powstydziłby się rower o 2000-3000 zł droższy. Tu naprawdę trudno się do czegoś przyczepić, więc jako „jeździdło” bez wielkich ambicji lub pierwszy full, dla którego alternatywą są kilkuletnie rowery używane – czemu nie?

Vitus Mythique 29 VR10000 zł

Vitus Mythique VR 29 - rower MTB trail do 10000 zł

Mając możliwość naciągnięcia budżetu, postawiłbym jednak na brytyjskiego Vitusa. Mythique zawsze był jednym z najtańszych „poważnych” rowerów na rynku i brexit na szczęście zbytnio tego nie popsuł. Za mniej, niż 10000 zł (a realnie, w wiecznie trwających promocjach, za jakieś 7700 zł) dostajesz ramę na czterozawiasowym zawieszeniu (130/130 mm) z uginaczami X-Fusion, z bardzo nowoczesną, zaktualizowaną na 2023 geometrią (kąty 65,5/77,5°) i sporo miłych detali, jak np. uniwersalny hak przerzutki (UDH). W osprzęcie na plus wyróżniają się fajne opony Maxxisa, a na minus – 10-rzędowy napęd o zakresie 11-46T, ale to w końcu najtańszy model. Jeśli wolałbyś mniej kompromisów w wyposażeniu, rzuć okiem na „topowego” Vitusa Mythique VRX, ewentualnie środkowy model VRS (poza lepszymi częściami, w bonusie mają one też o 10 mm więcej skoku). Gdyby nie konieczność zakupu wysyłkowego, byłby to moim zdaniem idealny pierwszy full.

Marin Rift Zone 2 2911000 zł

Marin Rift Zone 2 29" - rower MTB trail do 11000 zł

Jeśli wolałbyś kupić rower na miejscu, równie ciekawą propozycją jest Marin Rift Zone środkowej w wersji, którą testowałem na blogu. Widelec Marzocchi Bomber Z2 wychwalałem już w zestawieniu hardtaili i również tutaj rowery w niego wyposażone dostały od razu bonusowe punkty (zwłaszcza w tej cenie!). Z kolei punkty karne należy tu przyznać za słaby dobór opon i tarcz hamulcowych, ale dotyczy to większości rowerów z tego przedziału cenowego. Zalety Rift Zone’a są znacznie bardziej istotne – to przede wszystkim geometria i nieskomplikowany, zabawowy charakter, który powoduje, że po prostu chcesz iść sobie na nim pojeździć.

Rowery enduro / trail do 12000 zł

Canyon Spectral 29 AL 511500 zł

Canyon Spectral 29 AL 5 - rower enduro do 12000 zł

Czasem zwracacie się do mnie z pytaniem w stylu: „słuchaj no, przeczytałem te wszystkie porównania i tabelki, ale dalej nic nie kumam – napisz mi po prostu, jaki ty byś sobie kupił”. Ze względu na różne potrzeby i oczekiwania, nie jest to dobre pytanie, niemniej jednak odpowiedzią na nie jest Spectral 29. Najtańszy model aluminiowy delikatnie mówiąc nie grzeszy lekkością (aż nie chce mi się wierzyć w podawane przez producenta 16,2 kg bez pedałów), ale na tym wady się kończą. Bardzo przyjemny, aktywny i zabawowy charakter na szlaku, wynikający z wyjątkowo udanej geometrii i zawieszenia, a do tego kompletne, niewymagające żadnych upgrade’ów wyposażenie, stawiają ten rower o półkę wyżej od najtańszych modeli tego zestawienia.

Dartmoor Rocbird Enduro Evo – 11700 zł

Dartmoor Rocbird Enduro Evo 2024 - rower enduro do 12000 zł

Pierwotnie miałem w tym zestawieniu uwzględnić taniego Bluebirda Evo, ale w międzyczasie pojawił się jego następca, sporo droższy, ale moim zdaniem znacznie ciekawszy. Rocbird dostępny jest (a w zasadzie będzie – w maju 2024) w dwóch wariantach: ze skokiem 160 mm (Rocbird Enduro zastępujący Blackbirda) i 140 mm (Rocbird Trail zastępujący Bluebirda). Oba toczą się na kołach w konfiguracji mullet (29″/27.5″) i mają czterozawiasowe zawieszenie, jedyną różnicą jest długość dampera i jego mocowanie, zmieniające też delikatnie geometrię (inny jest też oczywiście osprzęt). Długo się wahałem, który wariant wybrać, ale rowerów o umiarkowanym skoku jest tutaj sporo, więc postawiłem na pełnotłusty model Enduro. W końcu rama Traila i tak nie jest lżejsza, a koncepcja mulleta lepiej pasuje do większego skoku. Nie miałem za to problemu z wyborem osprzętu – Rocbird Enduro Pro trochę przekracza budżet, a najtańszych specyfikacji (Intro) póki co brak. Zresztą u Dartmoora zawsze najlepiej wypada środkowy Evo, czyli: RockShox Lyrik, nowy damper X-Fusion H3A, czterotłoczkowe Magury i Maxxisy w fajnej wersji. Bardzo ciekawa propozycja i duży przeskok względem jednozawiasowego Bluebirda i Blackbirda… nie tylko dlatego, że można przykręcić bidon.

Merida One-Forty 50012000 zł

Merida One-Forty 500 - rower MTB trail do 15000 zł

Merida ostatnio szaleje – pokazana na ten sezon generacja fulli One-Forty i One-Sixty przeskoczyła do pierwszej ligi trail i enduro. Głównie mam tu na myśli geometrię, ale równie ciekawe jest na przykład zawieszenie wykorzystujące flexstay, czyli elastyczne górne rurki wahacza, które zastępują jeden z punktów obrotu (nie jest to nowość, ale przy tak dużym skoku i w dodatku z aluminium?). Część ciekawostek jest zarezerwowana dla modeli karbonowych, ale nawet w tańszych modelach widać sporo dopracowanych detali, np. rozbudowane gumowe osłony, sztycę 34,9 mm czy kinematykę zależną od rozmiaru (no dobra, tego akurat nie widać). Do zestawienia wybrałem tańszy o 1500 zł (od enduraka One-Sixty) model z mniejszym skokiem (150/143 mm), w drugiej od dołu wersji wyposażenia. Za 12500 zł można też kupić model One-Forty 400, ale „pięćsetka” ma znacznie bardziej spójny osprzęt, z Bomberem na czele. Duży plus należy się za bardzo dobre opony i hamulce (czterotłoczkowe Deore z tarczami 203 mm) – w tym miejscu producenci najczęściej oszczędzają, a są to dwa absolutnie kluczowe elementy. Jedyny minusik za 11-rzędową wersję napędu Deore, która jest (a w zasadzie była) w ofercie Shimano samodzielnym bytem, odpornym na ewentualne upgrade’y. Ale w tej (niedawno mocno obniżonej) cenie, i tak jest to rewelacyjna oferta.

Radon Slide Trail AL 8.012300 zł

Radon Slide AL8 - rower enduro / all mountain do 12000 zł

Druga z niemieckich marek wysyłkowych ma w przedziale do 15000 zł bardzo bogatą ofertę – zwłaszcza, jeśli uwzględni się promocje (przypominam, że na potrzeby porównania brałem pod uwagę tylko ceny katalogowe), poczynając od najtańszego, ścieżkowego modelu Skeen, aż po bardzo udanego, enduro-bikeparkowego Swoopa. Ja jednak wybrałem model najbardziej wszechstronny, ze „środkowej” serii Slide o skoku 150/140 mm. Byłby on dla mnie najgroźniejszym rywalem opisanego wyżej Spectrala. W zakładanym budżecie dałoby się nawet wyrwać model karbonowy, ale ja postawiłem na aluminium, za to z lepszym osprzętem. Ten jest nieco wyższej klasy, niż w Canyonie – nie aż tak, żeby odczuwalnie przełożyć się na odczucia z jazdy na szlaku, ale wystarczająco, żeby zbić masę do bardziej akceptowalnych okolic 15,5 kg. Radon był moim „zwycięzcą” zestawienia hardtaili i tu również ląduje na podium.

Focus JAM 6.812500 zł

Focus JAM 6.8 - rower MTB enduro / trail do 12000 zł

Z oferty Focusa wybrałem szczególnie popularny model JAM w najtańszej wersji. Jego wyposażenie w cenie katalogowej nie wypada szczególnie atrakcyjnie, ale model ten jest królem promocji – kiedy piszę te słowa, nawet na oficjalnej stronie można wyrwać „dżemora” za 8750 zł. A to już stawia go w ścisłej czołówce tanich fulli na początek przygody z enduro. Geometria i wyposażenie są naprawdę przyzwoite, warto jedynie mieć świadomość, że nie jest to najżwawszy rower na podjazdach (jeśli jest to priorytetem, rozwiązaniem może być model Thron 6.8 o mniejszym skoku).

Polygon Siskiu T813000 zł

Polygon Siskiu T8 - rower trail do 13000 zł

Kolejna nieoczywista propozycja, coś dla tych, którzy chcieliby się wyróżnić na szlaku bez wydawania majątku. Indonezyjska (sic!) marka to na polskich szlakach widok rzadszy od topowych Pivotów czy Santa Cruzów, a przy tym ma w ofercie parę bardzo przystępnych rowerów, poczynając od Siskiu D6, który mógłby być najtańszym rowerem w tym zestawieniu (7100 zł), gdyby nie jego trochę zbyt krosiarski charakter. Modele Siskiu T7 i T8 mają znacznie fajniejszą geometrię, sensowniejszy dobór komponentów i uniwersalny skok 140/135 mm (ciut więcej w modelach na kołach 27.5”). Do zestawienia wybrałem droższy z dwóch wariantów, Siskiu T8 na zawieszeniu Foxa i z 12-rzędowym napędem SLX.

Rowery enduro / trail do 14000 zł

YT Industries Capra Uncaged 1013600 zł

YT Capra Uncaged 10 - rower enduro do 14000 zł

Tegoroczne zestawienie zdominowały uniwersalne rowery z kategorii trail/all-mountain – jest to po części celowy wybór (bo takie rowery interesują największą grupę riderów), po części wynik oferty rynkowej (rowery enduro są zwykle droższe), a po części osobiste skrzywienie (bo na takich rowerach jeździ mi się najlepiej). Ale solidne, pełnotłuste, bezkompromisowe enduro to przecież wciąż doskonały wybór – nudny i ociężały na łatwych trasach, ale pozwalający zastąpić zjazdówkę w bikeparku czy pościgać się w zawodach. Honoru gatunku broni wyjątkowo opłacalny zawodnik – sprzedawana wysyłkowo Capra w wersji Uncaged, skierowanej do bardziej hardkorowych, doświadczonych riderów. Oznacza to m.in. dostępność tylko wersji MX (mullet na kołach 29″/27.5″), damper ze sprężyną stalową i lepsze opony (idealne combo bieżników/oplotów/mieszanek od Maxxisa). A to wszystko w śmiesznie niskiej – jak na tak dobre wyposażenie – cenie. Brać i haratać!

Orbea Occam SL H3014000 zł

Orbea Occam SL H30 - full MTB trail do 14000 zł

Orbea się przyczaiła i niemal równocześnie z publikacją tego zestawienia puściła w świat premierę Occama 2024 w dwóch wariantach: LT i SL. Ten pierwszy (160/150 mm) niestety nie łapie się w budżecie, więc pozostaje model z mniejszym skokiem (140/140 mm). Podobnie jak poprzednik, ma przepięknie wykonaną (to jest aluminium!) i dopracowaną ramę, ale mocno zmieniła się geometria: kąty 65,5/78° w rowerze o takim skoku to znak czasu i duży progres względem poprzednika. Nowością jest też możliwość zablokowania widelca i dampera równocześnie, manetką na kierownicy – to akurat postrzegam jako powrót do przeszłości, zwłaszcza że rama ma dość wysoki anti-squat, więc blokady niespecjalnie potrzebuje. Ale widocznie jakoś trzeba było odróżnić model SL, który stara się przyciągnąć do większego skoku riderów XC. W porównaniu do marek wysyłkowych, w specyfikacji nie ma szaleństw, ale Bomber Z2 w duecie z Floatem DPS Performance powinien zrobić z tych milimetrów dobry użytek, a 12-rzędowy napęd Deore umożliwi upgrade w przyszłości (dzięki kasecie na bębenku MicroSpline). Choć w pierwszej kolejności pomyślałbym o hamulcach, bo Shimano MT200 w rowerze za 14 tys. zł to „lekki” mezalians (na szczęście Orbea oferuje możliwość upgrade’u już na etapie zamawiania roweru). Niestety czasy, kiedy Orbea była jedną z najbardziej opłacalnych marek już minęły. Ale za to do wyboru są trzy kolory!

Specialized Status 16014000 zł

Specialized Status 160 - rower enduro do 14000 zł

Kiedy Specialized wchodzi do zestawienia najtańszych rowerów, wszyscy zgromadzeni na sali oglądają się z szokiem i niedowierzaniem. Ale jak to? Jedna z najdroższych marek ma w ofercie sensowny rower w rozsądnej cenie? Niemożliwe! A to nie koniec, bo podstawowego Stumpjumpera można kupić za 10500 zł (ze sztycą regulowaną!), co czyniłoby go jedną z najtańszych propozycji na tej liście, a w budżecie mieści się też bardzo ciekawy Stumpjumper Comp Alloy. Ale moja propozycja to sprzęt cięższego kalibru. Status do niedawna był sprzedawany w dziwny sposób – Spec nie chwalił się nim na stronie, początkowo w ogóle był to „tajny” model tylko dla wtajemniczonych influencerów. Teraz wszedł już do normalnej oferty i bardzo dobrze, bo jest to fajna, prosta, ale dopracowana rama do bardziej hardkorowych wybryków – można powiedzieć, że to budżetowa alternatywa dla modelu Enduro, ale o własnym, nieco freeride’owym charakterze odróżniającym go od (droższego) Stumpjumpera Evo. Od strony technicznej oznacza to: skok 160/160 mm, koła 29″/27.5″ (mullet) i kąt główki ramy… 63,2° (w ustawieniu niskim). Osprzęt jest – jak na Speca – zaskakująco dobry. Zawieszenie to zestaw Fox 36 Rhytm + DPX2 (wyraźnie lepszy od standardowego DPX), napęd (NX) i 4-tłoczkowe hamulce (Code R) pochodzą od SRAM-a, a całość uzupełniają bardzo dobrej jakości części własne. Biorąc pod uwagę świetny feeling rowerów Speca na szlaku (który wynika z dopracowanej geometrii, zawieszenia, odpowiedniej sztywności ramy i sumy innych detali) – bardzo mocna oferta, która mogłaby mnie odciągnąć od marek wysyłkowych. Jak dla mnie, top 3 tego top 10 top 18.

Scott Spark 97014400 zł

Scott Spark 970 - full MTB XC trail do 15000 zł

Z opłacalnością Scotta sytuacja jest podobna – marka ta zawsze była nieadekwatnie droga, ale ostatnio w jej katalogu pojawiły się bardziej przystępne rowery. Jednym z nich jest najtańszy Spark, czyli model, który z typowego cross country ewoluował w sprzęt z pogranicza kategorii downcountry i trail (skok 130/120 mm, kąty 66/76°). Oczywiście dalej nie jest to król opłacalności (delikatnie mówiąc) – osprzęt jest boleśnie podstawowy i w przypadku ambitnej jazdy czy startów w maratonach, trzeba by go wymienić w zasadzie w całości. ALE TA RAMA! Dalej nie ogarniam, jak Scottowi udało przenieść pomysł schowania dampera w rurze podsiodłowej na rower z aluminium. W połączeniu z surowym wykończeniem wygląda to rewelacyjnie i zdecydowanie jest jakieś. Zupełnie niepotrzebne i upierdliwe eksploatacji, ale jakieś.

Rowery enduro / trail do 15000 zł

YT Industries Izzo Core 214500 zł

YT Industries Izzo Core 2 - karbonowy full MTB XC trail do 15000 zł

Izzo to często pomijany model, a jest to bardzo ciekawa propozycja w kategorii karbonowych ścieżkowców z ciut mniejszym skokiem (130/130 mm), ale agresywną geometrią (66/77°). Moim zdaniem to świetny wybór dla większości „normalnych” riderów (jeśli czujesz, że jesteś lekko nienormalny, rzuć okiem na analogicznie skomponowaną serię Jeffsy z większym skokiem). O szczegółach wyposażenia wolałbym się zbytnio nie rozwodzić, bo YT zawsze kupuje się w promocji – kiedy piszę te słowa, zakładany budżet wystarczyłby na doskonale wyposażony (a przez to lekki) model Core 3. Ale nawet przy cenie katalogowej, najtańszy Core 2 nieźle broni się na tle konkurencji ze strony Canyona…

Canyon Neuron CF 814900 zł

Canyon Neuron CF 8 - karbonowy full XC trail do 15000 zł

Ścieżkowe Neurony zawsze kusiły ceną, ale zawodziły geometrią, odpowiednią dla niemieckich emerytów jeżdżących turystycznie po szutrach. To zmieniło się w bieżącej generacji – oczywiście dalej jest to rower dość lekkiego kalibru, ale kąty 66/76° i widelec o skoku 140 mm ogromnie poszerzyły jego zakres zastosowań, odważnie wchodząc w terytorium Spectrala. Zmiany w geometrii z lekkim opóźnieniem dotarły też do modeli na aluminiowej ramie, które wydają się szczególnie atrakcyjne – najtańszy Neuron 5 kosztuje poniżej 10 tys. zł. Dlaczego więc nie znalazł się w zestawieniu? Cóż, masa na poziomie 15,5 kg w przypadku „lekkiego” ścieżkowca to jednak przegięcie, nawet jak na moje tolerancyjne standardy. Decydując się na rower o małym skoku, oczekujesz maksymalnej sprawności na podjazdach i długich wyprawach, więc w tym przypadku sugerowałbym odłożenie większej kasy na karbonową ramę i komponenty z wyższej półki. CF8 ma już kompletne wyposażenie, z dobrym zawieszeniem Foxa, pełną grupą Shimano SLX (razem z 4-tłoczkowymi hamulcami!) i bardzo fajnymi kołami DT Swiss z Ratchetem w tylnej piaście. Po przykręceniu pedałów i zamleczeniu opon powinno wyjść ciut poniżej 14 kg, a to już jest baaardzo przyjemny wynik dla roweru z tej kategorii.

NS Bikes Synonym TR 415000 zł

NS Bikes Synonym TR4 - full XC downcountry do 15000 zł

Jeśli poruszone powyżej klimaty szybkościowo-podjazdowe trafiły w Twój gust, rzuć też okiem na propozycję polskiego NS Bikes. Synonym TR wyprzedził swoje czasy, jako jeden z pierwszych rowerów downcountry na rynku. Kąty 66/76° w rowerze o skoku 120/120 mm jeszcze niedawno były nie do pomyślenia. Teraz oferta trochę już okrzepła, konkurencja nadgoniła, a bazowy model z aluminiowym przednim trójkątem raczej nie zaoferuje masy godnej roweru XC. Ale dla kogoś, kto chciałby szybki rower z małym skokiem, ale z nutką charakteru wyluzowanego enduraka, NS Bikes Synonym pozostaje ofertą jedyną w swoim rodzaju (przynajmniej w tym przedziale cenowym).

Giant Trance 29 215000 zł

Giant Trance 29 2 - rower MTB trail do 15000 zł

Chciałbym uwzględnić w tym zestawieniu najbardziej uniwersalny model Trance X 29 (skok 150/135 mm), ale niestety jest on o tysiaka droższy, w dodatku nie wiem dlaczego, bo jego osprzęt zupełnie tego nie odzwierciedla [EDIT: Giant chyba się skapnął, bo już obniżył cenę – choć dalej nie robi ona zbyt dobrego wrażenia, biorąc pod uwagę widelec i napęd]. „Zwykły” Trance o skoku 130/120 mm wypada pod tym względem znacznie lepiej – mamy Bombera Z2 i Foxa DPS z tyłu (co w zestawieniu z bardzo dobrym systemem Maestro powinno zrobić dobry użytek z niewielkiego skoku), 12-rzędowy napęd Deore, 4-tłoczkowe hamulce Tektro i niezłe opony Maxxisa z dołączonym zestawem tubeless. Co jednak najważniejsze, mimo małego skoku, Trance może się pochwalić bardzo nowoczesną, agresywną geometrią – w niskim ustawieniu główka ma 65,5°! Ciekawe połączenie dla kogoś, kto na co dzień nie potrzebuje dużego skoku, ale chciałby geometrię, która pozwoli maksymalnie wykorzystać weekendowe wypady w góry – nie tylko na łatwe singletracki.






Ile warto wydać i czego oczekiwać od roweru trail / enduro do 15 tys. zł?

Zakres cen tego zestawienia (od 8000 do 15000 zł) jest bardzo szeroki, a mimo to od strony funkcjonalnej, najtańsze rowery nie odstają zbytnio od najdroższych – wszystkie mają sztyce regulowane (był to dla mnie warunek konieczny), co najmniej przyzwoitą geometrię, jednorzędowe napędy o szerokim zakresie i powietrzną amortyzację. Diabeł tkwi oczywiście w szczegółach (ramy) i klasie osprzętu.

Największy wpływ na cenę ma zawieszenie. Na szczęście w cenie powyżej 10000 zł rzadkością są wątłe widelce na goleniach 32 mm (np. nieśmiertelny RockShox Recon czy jeszcze gorzej – Judy), a standardem są podstawowe modele na sztywniejszych goleniach 34-36 mm. Modele takie jak Fox 36 Rhytm czy Marzocchi Bomber Z2 naprawdę dają radę na szlaku, a ich ograniczenia dają o sobie znać dopiero przy naprawdę szybkiej jeździe.

Najwięcej w kwestii zawieszenia (i reszty osprzętu) oferują oczywiście niemieckie marki wysyłkowe (Canyon, Radon, YT Industries). Decydując się na zakup roweru w pudle, przy budżecie 15000 zł możesz już liczyć na naprawdę kompletne wyposażenie, a jeśli trafisz na promocję, może nawet uda się połączyć je z karbonową ramą, co dodatkowo obniży masę. Jest to szczególnie istotne w przypadku rowerów ścieżkowych lżejszego kalibru, o małym skoku. W tym segmencie na pewno zdecydowałbym się na zakup przez internet, w przeciwnym wypadku oczekiwaną dynamikę roweru na podjazdach i długich dystansach mogłyby zjeść tanie i ciężkie komponenty.

Często jednak zakup w dobrym lokalnym sklepie może mieć zalety przeważające opłacalność sprzedaży bezpośredniej. Zwłaszcza, że sklepy znów coraz ostrzej walczą o klienta (czy raczej: o opróżnienie magazynów) rabatami i wyprzedażami. Dzięki temu w zakładanym budżecie może się udać wyrwać jeden z proponowanych przeze mnie modeli, ale na wyższej klasy osprzęcie. Zakup w sklepie stacjonarnym to też możliwość przymiarki i wsparcie w razie ewentualnych problemów, ale też preferencyjne warunki serwisu czy rabaty na przyszłe upgrade’y – warto mieć to z tyłu głowy przy porównywaniu cen.


Na koniec tradycyjne pytanie: czy warto wydać więcej?

W przypadku marek wysyłkowych zahaczałoby to o lekką ekstrawagancję, bo zaproponowane modele oferują naprawdę dobry kompromis między ceną o wyposażeniem. Zwiększenie budżetu byłoby bardziej pożądane w przypadku marek sklepowych – tu w przedziale do 15000 zł oszczędności w osprzęcie są jeszcze bardzo wyraźne. Dorzucenie paru tysięcy wyeliminowałoby braki, które z czasem i tak trzeba będzie zasypać workiem pieniędzy – hamulce i opony to zwykle główni podejrzani, ale dużym przeskokiem jakościowym są też napędy z półki wyższej, niż wszechobecne tutaj SRAM SX/NX i Shimano Deore.

Alternatywnie, kwota rzędu 17-18 tys. zł znacznie poszerzyłaby wybór rowerów enduro, których w tym zestawieniu pojawiło się niewiele. Wynika to z tego, że u większości producentów są one o ok. 10% droższe od analogicznie wyposażonych modeli trail/all-mountain, co trudno logicznie uzasadnić.

Top 10 Full MTB enduro trail do 15000 zł
Bonusowa prośba: jeśli zestawienie było dla Ciebie pomocne, rozważ proszę wsparcie tego typu niezależnych publikacji poprzez zakupy w blogowym sklepie!

Który ma najwięcej sensu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Zobacz też:

 

Subscribe
Powiadom o
guest

131 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Cypis
Cypis
6 miesięcy temu

Czekamy na jelektryki

Cypis
Cypis
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

I Jo to szanuja, w listopadzie bedzie bosz, mom nadzieja, że zestawienie obfituje w B.

Tomek
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Pierońskie oszusty, człowiek się tu męczy na podjeździe a tu pierwszy lepszy go mija na luzie ;-)

Niuti
Niuti
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

kiedy bydom, bo wyprzedaże już odchodzo niczym lato, a jakiś rower do emeryta by się nadał :P

Yaszcz
Yaszcz
6 miesięcy temu
Reply to  Niuti

niy rower ino koło, niy emeryt a pynzjōnista ;)

Tomasz
Tomasz
6 miesięcy temu

Radon i Canyon mają w tej chwili chyba najlepsze oferty na „budżetowe” fulle.
Sam zdecydowałem się na model Skeen 7 (mimo, że miał być Neuron 5).
Radon wygrał osprzętem i ceną (6700 zł netto co wychodzi niewiele drożej niż AM 100S z Decathlonu)

Last edited 6 miesięcy temu by Tomasz
Marcin J
Marcin J
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Mi się udało wyrwać Radon Slide Trail 10 2022 za 13400(netto dzięki znajomemu na firmę;) minus 4200 za mojego Giant X Trance 29er z 2013:) do tej pory 900km przelatane, rower bajka, jedyne co wymieniłem to koronka z 30T na 32T oval:) polecam dla niezdecydowanych Radon’a-you get what you deserve for the money you pay! Czyli jako tako:)

Tomasz
Tomasz
6 miesięcy temu

Niedawno wyszedł nowy ścieżkowy Rockrider – Feel 900 S.
Z tego co widzialem mieści się w 15k zł

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

A gdzie Fuel Ex8? Świetny sciezkowiec w bardzo dobrych pieniądzach obecnie

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Czytałem stąd moje pytanie. Chyba że rozważałeś tylko modele 2023

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

A sprawdzałeś ceny? Fuela gen5 spokojnie można za 12k dostać

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Trochę dziwne podejście bo odkąd wszedł gen6 to gen 5 nawet katalogowo obniżyli na stronie Treka. Nie mówiąc że obecnie za 11k można kupić oficjalnie nie targując się. Więc test fajny ale niekompletny a ceny nijak się mają do realiów

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Tylko czytając test i potem sprawdzając realne ceny całe zestawienie traci na wartości. Trek przesadził z cenami ale jak mówię Fuel w każdym sklepie bez problemu od dłuższego czasu nie jako promocja,poniżej 15k a teraz to już 11k nawet.

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

No właśnie wpływa, załóżmy że mam 15k czytam zestawienie i nie widzę w nim modeli które można dostać za dużo mniej niż ta kwota. Nie neguje samego artykułu bo zrobiłeś jak zwykle świetna robotę !

Grzegorz
Grzegorz
14 dni temu
Reply to  Marcin

Jezu, to zrób sobie własne zestawienie i niech ludzie czytają, skoro takie pożyteczne wska, owki dajesz,, to do dzieła.

Marcin
Marcin
13 dni temu
Reply to  Grzegorz

jezu,ale dużo wniosłeś. Oczywiście że zrobiłem podobne zestawienie na własne potrzeby bo w tamtym okresie stałem przed wyborem roweru w takim budżecie, po prostu mi sie taki test zupełnie nie przydał bo ceny katalogowe a realne to fikcja obecnie. A to że kiedyś te testy również Michał tak przygotowywał to nie ma znaczenia, kiedyś ceny i rynek był inny, w 2023 ceny były z kosmosu i finalnie wszystko pospadało na łeb/na szyje i to powinien być punkt wyjścia

Krzysztof
Krzysztof
6 miesięcy temu
Reply to  Marcin

Czytałeś że w każdym zestawieniu od lat brane są tylko ceny katalogowe?

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu
Reply to  Krzysztof

Tylko ze mamy zupełnie inne czasy. 3 lata temu nie dostałem ani grosza rabatu kupując rower za 15k,taki był popyt. Obecnie ceny katalogowe to fikcja bo nawet na stronie oficjalnej np Treka ceny są obniżona i je należy traktować jako wyjściowe, bo wyższe już nie będą.

jaad75
jaad75
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Karbonowa rama, w końcu na czterozawiasie, o całkiem przyzwoitej geometrii i ponoć bardzo dobrej kinematyce, Pike i Deluxe Select+, bardzo dobre koła Mavica, niezłe hamulce G2, a masa całości oscyluje w okolicach 14kg. Na minus napęd NX, ale bębenek w Crossmaxach wymienisz bez problemu na XD, czy Microspline, w zależności od kierunku w którym pójdzie przyszły upgrade. Mnie jednak bardziej interesują ich aluminiowe modele enduro/all mountain, które wkrótce wyjdą.

Hubert
Hubert
6 miesięcy temu

Michał, a coś byś powiedział o Nukeproof Reactor 290?

alex
alex
6 miesięcy temu

Może jakieś zestawienie rowerów superenduro?

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu

Spark to przecierz sprzęt do XC, ostatnio powiększyli skok chyba wersja RC ale to dalej do bardziej ambitnego XC niż AM. Odpowiednikiem AM/lekkiego enduro był genius 150/145(teraz chyba już 160/150) .Ambitne enduro u scotta to teraz Ransom. Scotta warto docenić za mega lekkie i wytrzymałe (upalam 6 sezon geniusa ) ramy, oraz twinloka system blokady (usztywnienia ) zawieszenia- mega sprawa jak szukacie rower w góry i do lokalnego XC woku komina.Na lekkich kołach mega uniwersalna maszyna.

BartMan
BartMan
6 miesięcy temu

Trochę się dziwię że się Spectral 125 nie załapał…

Filip
Filip
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Też myślałem, że może się pojawić. Zerkam na niego co jakiś czas, i zastanawiam się czy warto, czy jednak zwykly spectral 29. 6 lat na neuronie dla niemieckich emerytów powoduje, że szukam czegoś aby się odmłodzić ;) tak czy siak, dzięki za (jak zwykle) fajne zestawienie :)

BartMan
BartMan
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Zdaję sobie sprawę, że rowerów spełniających kryteria (a Spectral 125, nawet w wersji CF, spełnia) jest zylion, więc nie wszystkie mogły się tu pojawić, jest to twój autorski wybór. Ale to mi pozwala odwrócić pytanie – „dlaczego nie”? :-)

JarekG
JarekG
6 miesięcy temu
Reply to  BartMan

Przesiadłem się na Spectrala 125 po 6 latach jazdy na Remedy. Jak na moją jazdę gdzie tez lubię korzenie i kamienie, to trafiony wybór. Cieszę się z przesiadki na koło 29. Do tego w okolicy gdzie praktycznie mieszkam (góry Bialskie) jest zagłębie singletrack glacensis i prawdziwe enduro jak kiedyś rzadziej u mnie wjeżdża. A do tego cena 8k na promce za model AL5, dodała dodatkowego uśmiechu na twarzy. W porównaniu do neurona znajomych, to rower jest stabilniejszy na zjazdach, oraz budowa roweru i kąt główki mocno odróżnia te dwa rowery od siebie.

Uysy
Uysy
6 miesięcy temu

JAK MJE SIĘ TEN NOWY DORTMUND PODOBA! Czekam na dostępność samej ramy i składamy maszynę

Norbert
Norbert
6 miesięcy temu

Troche za mało enduro gdzie trudniej ludziom coś bedzie znaleźć, a za dużo w zasadzie to nawet downcountry a nie trail.

Plus sporo sprzętu od drogich marek na serio dziadowskich komponentach. To nie lepiej już komuś np. Jakiegoś Airdropa, Rose czy jakis inny direct order mniejszy?

Norbert
Norbert
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Ok widze, że troche gadam z dupy bo patrzyłem na ceny z czasu jak kupowałem rower i znowu wszyscy podnieśli ale jest pare opcji
:

  • Commencal ma modele <15k
  • Rose to nawet ma model <9k. Osprzet do dupy ale ma. Dobry osprzet w budzecie jest
  • Propain
  • Ghost chociaz buildy ktore sa okazja sa >15. Te ponizej mniej
  • Myslalem Bird/Airdrop ale ceny widze skoczyly > 15tys wzgledem tego jak ostatnio patrzylem. Nieznacznie ale jednak. Chociaz szkoda bo dobre deale byly na nich

A co do downcountry po prostu dziwi rozszerzenie o ta kategorie.

LazyWheels
LazyWheels
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Z YT aż dwa modele w rankingu, a Jeffsy nie wszedł. Potrzebowałeś tłustego Enduro dla parytetów ;) czy był jakiś inny powód? Capra to w sumie nowsza konstrukcja, Jeffsy jest bardzo zachowawczy i ma już 4 lata. Zgaduje, że dlatego. Ciekawe kiedy wypuszczą MK3?

Wojtek O.
Wojtek O.
6 miesięcy temu
Reply to  Norbert

Coś mi się zdaje żę słysząło o nich tak mało osób że i tak nie brali by ich na poważnie

Seatpostman
6 miesięcy temu

Mam z Focusem JAM 6.8 dokładnie tak, jak napisałeś, że masz się z Rift Zonem. Po prostu lubisz sobie wyjść na nim pojeździć. Nie powiedziałbym, że nie jest żwawy na podjazdach. Faktycznie, Foka cierpi na lekką nadwagę, ale dobrze podjeżdża (nawet ze zmienionym mostkiem na krótszy – obecnie 35 mm), żwawo się zbiera. Początkowo byłem zdecydowany na Canyona Neuron (Spectral wydawał mi się zbyt hardcorowy), ale popandemiczne braki dostępności zaprowadziły mnie do lokalnego sklepu i stanęło na trochę innym rodzaju roweru, niż zakładałem. JAM dostępny był od ręki i nie żałuję spontanicznej zmiany „decyzji zakupowej”. Po upgradzie napędu (NX -> GX AXS), tłumika motion control na Pajkowski charger i upgradzie hamulców (Sram G2R -> Code RSC) na przestrzeni 2 lat, ten rower stał się bardzo fajna zabawką do jazdy po krzakach koło domu, ale i do tripów po górach.
Jak na pierwsze enduro/ tail, za te „osiem-siedemset zł”, myślę że to dobra propozycja, jeżeli ktoś się zastanawia…
Dodam, że na żywo ten rower wygląda DUŻO lepiej (muskularniej i agresywniej) niż na tym katalogowym foto.

Odi
Odi
6 miesięcy temu

Zamiast Rocbirda,mogłeś wrzucić w zestawienie Thunderbird-a 29″ superenduro 170/170 taka samą kwota

Odi
Odi
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Faktycznie jest trail i enduro Rocbird,ale thunderbird też jest w kilku wersjach,a model PRO z ramą karbonową jest bezkonkurencyjny do 15k i mógł się znaleźć w top 11 :-) na szczycie listy

Odi
Odi
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Kupowałem w tym roku na e-rower. Faktycznie ceny skoczyły. Cf pro 16,900zl

Gregu
Gregu
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Rozumiem podejście, dzięki za wyjaśnienie.

Dar
Dar
6 miesięcy temu

W tym zestawieniu mógłby się jeszcze znaleźć FOCUS Thron 6.9

madcu
madcu
6 miesięcy temu

Spectral jest ładny tani i dobrze wyposażony i waży niestety te 16 kilo nawet z hakiem

Bartek
Bartek
6 miesięcy temu

Brakuje Canyon 125 AL 5

Bartek
Bartek
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Oryginalna opinia o Spectralu 125. Rower zbiera bardzo dobre opinie testujących.

dbdb
dbdb
6 miesięcy temu

Trochę nie rozumiem tych komentarzy, że brakuje „czegośtam”. Rynek w tej kwocie jest na tyle duży, że zestawienie musiałoby zawierać ze 150 rowerów i teraz pytanie – Kto by to pisał, komu by się chciało czytać? Autor wybrał, te które uważa za ciekawe wg niego. Ament

Jarek
Jarek
6 miesięcy temu
Reply to  dbdb

Brakuje Wigry!111 Nie no porządne zestawienie, nic nie brakuje jak ma być skończona liczba rowerów.

Adam Miał
Adam Miał
6 miesięcy temu

Hej,

Z takich ciekawostek Propain jeszcze wyprzedaje modele z poprzedniej edycji Tyee i to w naprawdę dobrych cenach patrząc na osprzęt 27,5 niecałe 12k (M,L) oraz 29 niecałe 16k na cygańskim złocie (L,XL).

https://www.propain-bikes.com/en/products/ready-to-roll/

Adam Miał
Adam Miał
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Hmm bardzo dziwne, bo Propain zawsze podawał cenę razem z podatkiem przy wyborze Polski jako kraju wysyłki. A teraz coś pozmieniali.

Janek
Janek
6 miesięcy temu

Pytanie do autora i/lub komentujących. Który z rowerów będzie najmniej zamulał na asfalcie, gdy będziemy na co dzień dojeżdżać powiedzmy 15-20km w jedną stronę do swoich lokalnych miejscówek terenowych? Na co patrzeć? Na samą wagę? Na konkretny system zawieszenia? Szerokość opon? Z góry dzięki za odpowiedź :)

dbdb
dbdb
6 miesięcy temu
Reply to  Janek

Na asfalcie zamulają przede wszystkim opony. Wrzucisz slicki i nawet super enduro jakoś się będzie kulał.

Erwin
Erwin
6 miesięcy temu

Trance x 2 29 już poniżej 15K katalogowo https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-29-2
W praktyce da się do 12K kupić jeszcze

Erwin
Erwin
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Owszem. Swoją drogą, to jakiś tysiak mniej niż rok temu, kiedy właśnie go kupiłem.

Szymon
Szymon
6 miesięcy temu

Jak z tej Capry wyjmuje się bidon? :)

Szymon
Szymon
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Dzięki!!!

Dawid
Dawid
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Chyba mam za mało palcy (-ów) by tak eksperymentowac

Gregu
Gregu
6 miesięcy temu

No wreszcie jakieś zestawienie weszło. Trochę jestem zaskoczony, że z Dartmoora nie ma nic z thunderbird ów, np takie Superenduro Evo, to tania maszynka, z dużymi możliwościami. Wiadomo, że pieruńsko ciężki, ale wydaje się bezkonkurencyny w kategorii mozliwosci/ cena.

Dawid
Dawid
6 miesięcy temu

A Commencal? Przecież to półka praktycznie porównywalna z YT, potem tylko pivot, yeti, evil, aha jeszcze Propain również bardzo popularne

Last edited 6 miesięcy temu by Dawid
mack
mack
6 miesięcy temu

Spec Status ma aktualnie damper float x, mój syn jeździ na tym rowerze. Pożyczyłem go sobie kiedyś od niego na kilka lapsów w bike paku I nie powiem byłem pod wrażeniem co może ten rower… +5 do pewności siebie w techniczych I stromych segmentach.. Co do skoków sie nie wypowiem bo lotnik ze mnie żaden..

Wojtek O.
Wojtek O.
6 miesięcy temu

@Michał Lalik
Tak zapytam co sądzisz o Treku Slash gen5 i gen 6(tej najnowszej)

Wojtek O.
Wojtek O.
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Mnie ta passatowość gen.5 pasuje. Moge sie przejechać na wycieczke po górach jak i maparzać trudniejsze szlaki w doł.

jaad75
jaad75
6 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Ja ostatnio najczęściej słyszałem, że Passat, to Spectral – w miarę tani, a przyzwoicie skonfigurowany, bezpiecznie nudny rower, dla kogoś, kto nie wie na co się zdecydować. U mnie był zawsze rozwiązaniem w pogotowiu i punktem odniesienia w kategorii cena-wyposażenie-geometria. W końcu padło zupełnie niespodziewanie na Caprę MX w wersji na napędzie GX. Zobaczymy, czy uciągnę. 12300 z wysyłką za rower ze skokiem 170/170 na Fox 38/Float X, kołach Synthesis, Code R i pełnym GX, to oferta, której trudno było mi się oprzeć.

Marcin
Marcin
5 miesięcy temu
Reply to  jaad75

I jak wrażenia z tej Capry? Ona mi się cholernie podoba

jaad75
jaad75
5 miesięcy temu
Reply to  Marcin

Powiem tak, najbardziej zaskoczyła mnie tym, że mam na niej cały czas PR pod górę… W dół spodziewałem się, że będzie dobrze, choć nie przypuszczałem, że aż tak nieprzyzwoicie łatwo w porównaniu nie tylko z moim dotychczasowym HT, co zrozumiałe, ale paroma innymi fullami, którymi miałem okazję pojeździć. No i bardzo zadowolony jestem również z tego jak lata – bardzo chętnie podrywa się do lotu, stabilnie, lekko i niemal całkowicie bezgłośnie ląduje. W ogóle mam wrażenie, że ten rower jest wyjątkowo cichy, nawet porównując z rowerami znajomych z zupełnie innej półki cenowej. Narazie nie widzę wad, poza tymi, które znałem w momencie składania zamówienia (opony w Dual Compound i EXO i stosunkowo krótki dropper) – opony już mam takie jak lubię, dropper wjedzie za jakiś czas inny (OneUp V2 210 mm pasuje do tej ramy idealnie), ale póki co, wcale aż tak nie przeszkadza mi fabryczne 170 mm. Podsumowując, po zrobieniu pierwszych 200 km w terenie, jestem zachwycony, a na bardziej trzeźwą ocenę przyjdzie czas za kilka miesięcy.

Nick
Nick
5 miesięcy temu
Reply to  jaad75

Daj znać proszę ile masz wzrostu i w jaki wpasowałeś się rozmiar.

jaad75
jaad75
5 miesięcy temu
Reply to  Nick

Sorry, że dopiero teraz, ale nie przyszło mi powiadomienie o odpowiedzi. Mam 186 cm i wziąłem XL, czyli w wersji mullet reach 484 mm – jak dla mnie idealnie.

Marcin
Marcin
6 miesięcy temu

Rok temu kupiłem statusa 160… i jestem bardzo zadowolony. A wtedy ceny były jeszcze zwariowane. Nie było mowy o czymkolwiek że stajni yt

Zbychu
Zbychu
6 miesięcy temu

Sramy DB8 ze Spectrala na pewno nie potrzebują upgrade? Świetne zestawienie jak zwykle, dzięki

Krzysiek
Krzysiek
6 miesięcy temu

Radon skeen trail AL 7.0 czy Giant trance 2 2023?

Jazda po lasach, maratony MTB…
Różnica w cenie pomijalna, biorę pod uwagę tylko te 2 bo akurat są w dobrej cenie.
Ma być przede wszystkim przyjemnie i wygodnie. W góry raczej żadnym nie zawitam.

Z góry dzięki za sugestie

jaad75
jaad75
6 miesięcy temu
Reply to  Krzysiek

Znajomy serwisant bardzo zniechęcił mnie do tego modelu, a tym samym do marki. A raczej wie co mówi, bo sam kupił Skeen Traila i polecił paru osobom.

Marek
Marek
6 miesięcy temu

Chciałbym tylko zauważyć, że Focus nie ma możliwości poprowadzenia kabli inaczej, niż przez mostek. Brak otworów na prowadzenie wewnętrzne. Dla mnie dyskwalifikacja.
I pewnie nadal pakują ten beznadziejny mostek, który robi dla nich Acros z plastikowymi miskami.
Powodzenia ;)

Michał
Michał
6 miesięcy temu

A co myślicie o Canyonie Spectralu 125 AL 6? Nie wpisuje się w wymogi? Mały skok, ale agresywny i mocny jak pełnowymiarowy brat, a przy tym lepiej podjeżdża i jest ciut lżejszy.

Jak
Jak
6 miesięcy temu

z inszej bajki – literówka jest w nazwie pierwszego roweru ; )

Dawid
Dawid
6 miesięcy temu

Obecnie widzę dwa mega opłacalne rowery na promocji.

polygon siskiu t8 za 10tyś
foxy, slx, idealna geometria, skok 135/140, TEKTRO HD-M745 4 PISTON
https://roweroza.pl/rower-gorski-polygon-siskiu-t8?gad=1&gclid=CjwKCAjwysipBhBXEiwApJOcu_99wRssc9r40WUQ97lVGBWcULwiRtUZKaQEgS-l0JsgGwr2uOi57xoCOuIQAvD_BwE

Radon slide trail 9.0 za 10.5tyś
carbon, lepszy fox, slx/xt, magura mt5, skok 140/150
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/slide-trail/slide-trail-90-2023/

Patrzyłem wszystkie marki i no według mnie obecnie te dwie oferty biją wszystko na głowę. Co sądzicie? Nie wiem na który się zdecydować. Radon niby jeszcze lepszy, ale skok i geometria mi idealnie pasuje w tym polygonie.

mack
mack
6 miesięcy temu
Reply to  Dawid

Polygon nie umywa się do Radona, zawieszenie o klasę lepsze i przede wszystkim 36 a nie 34 na przodku. Do tego damper x float w wersji performace, doskonały, to jest to samo co factory tylko bez kashimy. Do tego hamulce Magury łączą moc shimano i modulację srama, a nie jakieś tektro. Rama w Radonie przedni trójkąt karbon, polygon cały amelinium…
Skok, no cóż, nie wiem do czego ten rower ma być, jakby było 180/170 to można się zastanawiać czy nie overkill wycieczki z dziećmi, ale 150/140? to rower uniwersalny z pogranicza trail/lekkie enduro..
Nie zastanawiałbym się ani sekundy…

Michał
Michał
6 miesięcy temu
Reply to  mack

Radon ma 1 minus – support press fit

mack
mack
5 miesięcy temu
Reply to  Michał

No tak, lepszy byłby wkręcany, z drugiej strony tak ikoniczny butikowy brand jak Yeti dopiero w tegorocznych modelach ma gwint, wcześniej też miał press fit.. już większy problem to geometria która jest bardziej trailowa w Radonie, generalnie dość krótka. Ale bez przesady, kąty się zgadzają.

Last edited 5 miesięcy temu by mack
Piotrek
Piotrek
5 miesięcy temu
Reply to  Michał

Zawsze można zamontować Tokena

rauf
6 miesięcy temu

To kiedy te elektryki, bo ręcę świerzbią a wybór ogromny. No może nie tak bardzo jak chce się wydać mniej niż na auto. Z moich sugestii to fajnie jakbyś się odniósł do kwestii sensowności „powrotu” do HT z elektrykiem, nie wiem czy to fulle są takie tanie czy HT drogie ale ceny zrównują się w przedziale 3000-4000€. Jak mam za Grand Canyona ON9 dać 4000€ to wolę dołożyć 100€ i wziąć Radon Render 8 albo Cube Stereo 140 Pro, jak nie planuje ostrej jazdy to zawsze na pełnym zawieszeniu wygodniej a HT jak wiemy napęd mocno dociąża i bywa że z siodła chce wysadzić.
Trasy to polne ścieżki, szutrowe drogi nad morzem czasem i kamieniste drogi po lekkich górkach (przejezdne autem, często spotykane na bałkanach).

Adam
Adam
5 miesięcy temu

Marin Rift Zone 2 może i ma super geometrię i duży skok, ale rama nadal pęka od samego siedzenia na siodełku. Mi pękła po 4 miesiącach jazdy po asfaltowych szosach Lubelszczyzny. Robiłem jakieś 200 km na tydzień. Czterokrotnie tańszy hardtail ma większą wytrztymałość.

PXL_20230718_105328141
Adam
Adam
5 miesięcy temu
Reply to  Adam

Marin Strefa Pęknęcia 2

Artur "Sports Hacker"
Artur "Sports Hacker"
5 miesięcy temu

czy ktoś wie na jakie obniżki YT można liczyć? 10% na Caprę Uncaged 12 to już ok, czy warto poczekać?

Piotr
Piotr
5 miesięcy temu

Brakuje tu Giant Reign 2, 14k za mocny rower w podstawowej wersji, skok 170/160
Duże tarcze 203mm, 4 tłoczkowe hamulce i osprzęt klasy slx.
Warto to podpiąć

Piotr
Piotr
5 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Wszystko jasne, dodanie flip chipa, możliwość mullet lub nie, oraz zwiększenie skoku ramy na 160mm pozycjonuje go znacznie wyżej, no i agresywna geometria. Duże zmiany wprowadzili do Tajwanczyka

Michał
Michał
5 miesięcy temu

Postawiłem sobie w pokoju pod telewizorem (razem z żoną 6 rowerów, już nie ma gdzie trzymać) ghosta riot am i mam wrażenie że to najlepsze 9999zl wydane w moim życiu

Krzysiek
Krzysiek
3 miesięcy temu

Ja stoję przed dylematem Orbea
OCCAM M30 LT albo Merida One Forty 700
, Orbea mocno kusi osprzętem, tylko nie wiem czy ta klasa sprzętu w moim przypadku zostanie wykorzystana, fox to też droższy serwis, to będzie mój pierwszy full do jazdy na Enduro Trails, Rychleby, Wisła. Help

Krzysiek
Krzysiek
3 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Sugerowałem się cennikiem w serwisach

Krzysiek
Krzysiek
3 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik
Krzysiek
Krzysiek
3 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Dzięki za opinie, to będzie przesiadka z primala na nim jeździłem w wymienionych miejscach, różnica to równiutkie1,5k, miałem okazje się przejechać na Meridzie rozmiar L (wzrost 180cm), niby było ok, możliwe że kwestia ustawienia kiery, sprawiał wrażenie dużego no i te kable w sterach, wygląda to spoko ale mam pewne obawy plus widzę tam zbierający się syf.
Jeszcze raz thx

Krzysiek
Krzysiek
3 miesięcy temu
Reply to  Krzysiek
Paweł
Paweł
2 miesięcy temu

Cześć Michał, przymierzam się do zakupu jakiegoś fulla z budżetem do 12 tys. Szukam jakiegoś roweru, który będzie na codzień użytkowany po okolicznych wzgórzach + kilka razy w roku wypad na single. Jakieś swoje typy mam, ale ciekaw jestem Twoich propozycji. Chciałbym aby dawał sporo radości na szlakach, ale i również aby codzienna jazda po okolicach nie była za bardzo wymagająca (pewnie coś z blokadą amortyzatora). Widziałem, że Radon ma teraz duże promocje na swoje rowery, ale trochę boję się ich obsługi posprzedażowej/serwisowej, która w tym wypadku może być mocno utrudniona. Zależy mi aby osprzęt w tym budżecie też był całkiem nienajgorszy, jak można tak to określić.

Będę niezmiernie wdzięczny za Twoje sugestie :)

Michał
Michał
2 miesięcy temu

Hej, trafiłem niedawno na Twojego bloga, bo planuję wrócić do rowerów.

Kiedyś (dawno) jeździłem na Ghost Northshore (26′, 180mm/180mm), ale teraz chciałbym coś lżejszego :D

Zastanawiam się poważnie pomiędzy Polygon Siskiu T7/T8 albo Marin Rift Zone 1/2 – chodzi mi o rower uniwersalny, żeby dużo pojeździć, ale też trochę pozjeżdżać, więc pytanie co byś wziął na moim miejscu :)

Oczywiście pytanie otwarte również dla wszystkich tu obecnych chętnych do pomocy ;)

Emil
Emil
1 miesiąc temu

Ten Izzi YT core 2 wygląda jakby był moim nowym marzeniem :). Czy da sie go kupić w Polsce?

Jan
Jan
1 miesiąc temu

Ta merida XDDDD

Krzysztof
Krzysztof
1 miesiąc temu

Myślę o Izzo na lokalne lasy i czasami bike park flow. Coś więcej może opowiesz o nim czy warto, bo cena w promo zachęca. Ciekawe jak działa im ten zawias w porównaniu do Canyon Neuron

Grzegorz
Grzegorz
19 dni temu

Czy waszym zdaniem rowery Cube to podobnie jak Haibike rowery dla „nieświadomych”? Konkretnie to chciałbym poznać Wasze opinie na temat serii One55.

Piotr
Piotr
14 dni temu

Torque 5 Mullet czy Status 160? Myślę już tydzień… i dalej nie wiem. Różnica cenowa 11 vs 13 tysięcy na korzyść Speca, ale to już mniej ważne. 50/50 wyciągi i podjazdy z korby.

Krzysztof
Krzysztof
6 dni temu

Cześć, co wybrać: Dartmoor Rocbird Trail Evo 11 699zł czy Giant Trance X 29 1 w promce za 11 399 zł ?

Odwiedź mój profil na
Instagram Top