Menu
Menu Szukaj

Przegląd rynku 2020: Sztyce regulowane

Początkujący riderzy czasem pytają: „co takiego mają drogie rowery, że niby są takie lepsze od tanich?” – otóż z punktu widzenia możliwości na szlaku, przede wszystkim mają myk-myka. Na tegorocznych listach Top 10 najciekawszych rowerów było to wyraźnie widoczne – zdecydowana większość modeli trail/enduro ze średniej półki ma już sztycę regulowaną w standardzie, ale do tych najtańszych nadal trzeba ją dokupić osobno. Dzisiejszy poradnik ułatwi Ci wybór Tej Jedynej.

Canyon Spectral 1Enduro custom 2019


„Przegląd rynku” to nowy cykl wpisów, podobny do „Top 10” rowerów. Znajdziesz w nim prezentacje polecanych przeze mnie „produktów uzupełniających”, czyli najczęściej wymienianych/dokupowanych części i akcesoriów.

Wpisy te mają charakter niekomercyjny, a ich „sponsorem” są linki afiliacyjne do Allegro/Ceneo – dzięki nim szybko sprawdzisz realną cenę konkretnego produktu, a jeśli zdecydujesz się na zakup, zarobię na tym kilka złotych (Ty nic na tym nie tracisz).


Sztyca regulowana? A komu to potrzebne?

Mam nadzieję, że jeśli tu jesteś, nie muszę Ci tłumaczyć zastosowania sztycy regulowanej. Jeśli jednak trafiłeś tu przypadkiem, rzuć okiem na artykuł sprzed partu lat, w którym wszystko starannie wyłuszczyłem.

→ Więcej: Sztyce regulowane

Na co zwrócić uwagę przy zakupie sztycy regulowanej?

Skok i wysokość montażowa

W przypadku skoku obowiązuje więc zasada „więcej = lepiej”, o ile nie ogranicza Cię rama (szczegóły znajdziesz pod koniec artykułu).

Ale uwaga: o wysokości montażowej danej sztycy decyduje nie tylko jej skok, ale też stack, czyli wysokość kołnierza (pierścienia skrywającego uszczelkę) i jarzma (mocowania siodła). Modele o tym samym skoku mogą się różnić nawet o 30 mm! Dzięki temu, wybierając model o niskiej wysokości montażowej, uda Ci się „upchnąć” w ograniczonej przestrzeni więcej skoku.

Obecnie standardem jest 150 mm. Jeśli jesteś wysoki, możesz sięgnąć po model 170 czy nawet 200 mm, z kolei jeśli jesteś niski, być może będziesz musiał poprzestać na 100-125 mm.

Omen Boar 2020 - test
Ograniczeniem będzie długość (lub kształt) rury podsiodłowej – jeśli jest zbyt długa (lub wygięta), nie będziesz w stanie zamontować sztycy odpowiednio głęboko, żeby w stanie wyprostowanym siodło było na Twojej optymalnej wysokości*.

* Dla kogoś, kto nigdy nie miał sztycy regulowanej, może to być niezrozumiałe: no bo czy nie chodzi właśnie o to, żeby można było sobie łatwo obniżyć siodło? Tak, ale pozycją wyjściową do pedałowania zawsze powinna być sztyca w pełni wyprostowana – dzięki temu podnosząc siodło po zjeździe nie musisz „szukać” swojej optymalnej wysokości, po prostu naciskasz manetkę i siodło ląduje na idealnej wysokości.

Możliwość skrócenia skoku

Producenci sztyc jakiś czas temu (zaskakująco niedawno…) zauważyli ten problem i dodali możliwość skrócenia skoku za pomocą podkładek (np. co 5 mm). Dzięki temu możesz w pełni wykorzystać dostępną przestrzeń.

Przykład: z wysokości siodła wyszło Ci, że masz miejsce maksymalnie na 140 mm skoku. Normalnie musiałbyś kupić sztycę 125 mm i straciłbyś 15 mm. Zamiast tego możesz kupić sztycę 150 mm z możliwością skrócenia skoku do „idealnych” 140 mm.

Taką możliwość oferuje m.in. OneUp V2 i BikeYoke Divine, które nie bez powodu zajęły pierwsze dwa miejsca na liście polecanych modeli (oj, wygadałem się…). / Fot. BikeYoke

Funkcja „resetu” – szybkiego odpowietrzania

Najczęstszą awarią sztyc regulowanych jest zapowietrzenie tłumika. W wyniku np. mocnego pociągnięcia za opuszczone siodło (nie daj Borze Tucholski do góry nogami) tłumik zasysa do oleju powietrze, czego efektem jest „sag”, czyli miękki początek skoku (sztyca ugina się o kilka milimetrów, jakby była sztycą amortyzowaną).

Przy bardzo niewielkich rozmiarach elementów tłumika (wymuszonych przez średnicę rury podsiodłowej) wyeliminowanie tego problemu jest tak trudne, że niektórzy producenci zamiast z nim walczyć, postanowili go obejść. Pierwszą taką sztycą była BikeYoke Revive, w której tłumik wprawdzie jest tak samo wrażliwy na zapowietrzenie jak każdy inny, ale można go błyskawicznie odpowietrzyć bez wyciągania z roweru – wystarczy nacisnąć specjalną dźwignię i opuścić siodło. Podobna funkcja pojawiła się w nowym Reverbie, a w BikeYoke Divine dzieje się to automatycznie przy każdym opuszczeniu siodła.

Konstrukcja tłumika: rozbieralny lub zamknięty kartridż

Większość tanich sztyc ma w środku nierozbieralne tłumiki – w razie jakiejkolwiek awarii trzeba wymienić cały kartridż na nowy. Na pierwszy rzut oka wydaje się to skandalicznie nieopłacalnym rozwiązaniem. Warto jednak porównać sobie cenę takiego tłumika z ceną pełnego serwisu np. (w pełni rozbieralnego) Rock Shoxa Reverba – w przypadku sztycy OneUp cena jest niemal identyczna (ok. 270 zł), a dostajesz za nią kompletny nowy tłumik, który wymienisz samodzielnie w kilka minut. Bardzo ułatwia to ew. naprawy gwarancyjne. Warto jednak sprawdzić, czy dany producent oferuje też zapasowe kartridże po zakończeniu gwarancji – niestety różnie z tym bywa.

Wbrew pozorom, trudno jednoznacznie wskazać które rozwiązanie jest lepsze. / Fot. OneUp Components

Płynność działania

To podstawowa różnica między sztycami tanimi a drogimi – budżetowe czasem działają z lekkim oporem, powodowanym przez niższą precyzję wykonania (która w dłuższej perspektywie może też przyspieszyć pojawienie się luzów). W najlepszych modelach łatwiej jest błyskawicznie opuścić siodło np. ocierając się o nie jednym udem (brzmi dziwnie, ale uwierz mi, różne rzeczy się dzieją na początku stromego zjazdu, przed którym zapomniałeś opuścić siodło).

Whyte S-150 S 2020
W dobrych sztycach łatwiej też dokonać drobnych, precyzyjnych korekt wysokości siodła, np. na stromym podjeździe.

Manetka

Po pierwsze, warto się upewnić, że manetka jest w zestawie – niektórzy producenci każą sobie płacić za nią osobno.

Jeśli kupujesz manetkę osobno, nie musisz ograniczać się do oferty producenta sztycy – wszystkie mają podobny „uciąg” linki i są wzajemnie kompatybilne (oczywiście poza hydraulicznym Reverbem). Jedyna różnica może polegać na tym, czy główka linki znajduje się przy manetce, czy przy sztycy.

Manetka sztycy regulowanej Shimano iSpec EV
Najbardziej uniwersalne są manetki, do których linka jest przykręcana.

Prowadzenie przewodu

Domyślnie wszystkie nowe sztyce mają linkę sterującą doprowadzoną od dołu, czyli wewnątrz ramy. Jeśli Twoja rama nie przewiduje takiej opcji, będziesz musiał poszukać sztycy z linką doprowadzoną na zewnątrz (do kołnierza lub do jarzma).

Sztyca regulowana z zewnętrznym prowadzeniem przewodu
Trzy różne rozwiązania sterowania sztycy.

Średnica

Rzecz najbardziej oczywista i nie stanowiąca problemu, dopóki Twoja rama przyjmuje średnicę 30,9 lub 31,6 mm. Schody zaczynają się przy 27,2 mm – wybór w tym rozmiarze jest ograniczony.

Specialized Turbo Levo mullet custom
Niektóre modele można też kupić w „pogrubionym” wariancie 34,9 mm (np. do ram Specialized).

Top 7 – najlepsze sztyce regulowane w 2020

Oto modele, które sam brałbym pod uwagę przy zakupie – kolejność nieprzypadkowa!

1. BikeYoke Divine / Revive – mój wybór

BikeYoke Divine / Revive - sztyca regulowana
Cena: od 1429 zł (sprawdź na Allegro / Ceneo)

Revive do tej pory była najlepszą sztycą regulowaną, ale teraz zdecydowałbym się na nią tylko potrzebując rozmiaru 34.9 mm – to chyba jedyna sztyca w tym rozmiarze, która jest przeskalowana w całości, czyli razem z górną golenią, uszczelkami itd. (mam taką w Specu Levo). Natomiast w normalnych rozmiarach ciekawiej wypada nowy, tańszy (!) model Divine, który stracił możliwość ręcznego resetu tłumika – ale nie jest to wadą, bo teraz reset jest automatyczny przy każdym opuszczeniu siodła. A do tego Divine ma możliwość zredukowania skoku podkładkami, w celu idealnego dopasowania do długości rury podsiodłowej. W połączeniu z ultra-niskim jarzmem i kołnierzem, czyni to z Divine najlepszą opcję dla niższych osób próbujących wydrzeć jak najwięcej skoku ze zbyt długiej rury podsiodłowej.

2. OneUp Dropper Post V2 – najlepsza opłacalność

OneUp Dropper Post V2 - sztyca regulowana
Cena: od 1150 zł z manetką (sprawdź na Allegro / Ceneo)

Możliwość skrócenia skoku i niska wysokość montażowa to też kluczowe cechy sztycy OneUp V2. Jest też dostępna w rozmiarze 34,9 mm. Może nie oferuje aż tak wysokiej jakości wykonania jak BikeYoke, a za działanie odpowiada zamknięty tłumik (w razie awarii wymienia się całość, co podobno zdarza się wyjątkowo rzadko), ale wynagradza to niższą ceną. Osobiście uwielbiam BikeYoke (mam Revive w obu rowerach), ale pod względem opłacalności muszę uznać wyższość OneUpa.

3. Brand-X Ascend / TranzX – najlepszy tani model

Brand-X Ascend - sztyca regulowana
Cena: od 699 zł (sprawdź na Allegro / Ceneo)

A co jeśli OneUp w dalszym ciągu jest zbyt drogi? Z pomocą od ładnych paru lat przychodzi marka TranzX, specjalizująca się w produkcji tanich sztyc OEM (montowanych seryjnie w rowerach z własnym logo producenta). Ale można je też kupić osobno – najłatwiej pod marką Brand-X, należącą do sklepu Chain Reaction Cycles. Model Ascend to stały bywalec wszystkich testów i porównań – ma 150 mm skoku (170 mm w modelu Ascend XL), jest dość niski, działa płynnie i raczej bezawaryjnie (i całe szczęście, bo dokupienie zapasowego tłumika jest trudne – pozostaje gwarancja), a jedyną wadą może być trochę nędzna manetka. Dużym plusem jest dostępność nietypowych wersji: w rozmiarze 27,2 mm a także z zewnętrznym prowadzeniem przewodu (Brand-X Ascend II). Jeśli szukasz swojej pierwszej, niedrogiej sztycy regulowanej, nie znajdziesz niczego lepszego.

4. Rock Shox Reverb Stealth C1

Rock Shox Reverb Stealth C1
Cena: od 1250 zł (sprawdź na Allegro / Ceneo)

TranzX i Reverb mają ze sobą wiele wspólnego: oba modele odpowiadają za myk-mykową rewolucję dzięki dominacji rynku OEM. Tyle że Rock Shox najpierw zrobił to w segmencie premium, a TranzX kontynuował dzieło w tańszych rowerach. Ostatnio jednak pierwsza masowo sprzedawana sztyca popadła w niełaskę – od zawsze trapiły ją problemy z zapowietrzaniem, a do tego jej wysokość montażowa zaczęła mocno odstawać od niższych konkurentów. Oba te problemy zostały poprawione w nowym modelu – zawór Vent Valve umożliwia odpowietrzenie sztycy bez wyciągania jej z ramy (choć trzeba ściągnąć siodło), a nowe jarzmo jest o 7,5 mm niższe. Pojawił się też rozmiar 34,9 mm. Cechą charakterystyczną pozostało jedyne w swoim rodzaju sterowanie hydrauliczną manetką, niewrażliwą na zabrudzenia i ostre zagięcia przewodu w „ciasnych” ramach. Prawdziwą rewolucją jest jednak model AXS, sterowany bezprzewodowo – podobno działa naprawdę super, ale przy cenie dwukrotnie wyższej od normalnego wariantu, na razie mało kto się o tym przekona…

5. Fox Transfer (2021)

Fox Transfer 2021
Cena: od 1400 zł za model 2020 (sprawdź na Allegro / Ceneo)

Sztyca Foxa zawsze była największym „dużym” konkurentem Rock Shoxa, ale nigdy nie wyróżniała się niczym szczególnym. Była po prostu bezawaryjna, działała płynnie i w najdroższej wersji miała goleń pokrytą Kashimą, ładnie pasując do zawieszenia w wersji Factory – czego chcieć więcej? Może lepszej manetki w zestawie i niższej wysokości montażowej? Właśnie to Fox zaoferował w nowym modelu 2021 – nowe jarzmo jest jednym z najniższych na rynku. Jeśli nie ogranicza Cie długość montażowa, możesz też rozważyć zakup starego modelu – lada moment powinny pojawić się wyprzedaże.

6. X-Fusion Manic

Cena: od 999 zł (sprawdź na Allegro / Ceneo)

Dużo niższą (od Foxa) ceną może się pochwalić X-Fusion Manic, główny konkurent TranzX/Brand-X w kategorii „poniżej 1000 zł”. Wśród wad tej sztycy najczęściej wymienia się wysoką masę, ale cała reszta – płynność, bezawaryjność, wysokość montażowa i manetka – zupełnie nie zdradzają jej budżetowego charakteru. Tym bardziej cieszy, że model ten coraz częściej trafia do rowerów z niższej półki cenowej. Jest też dostępny w rozmiarze 34,9 mm.

7. Crank Brothers Highline 3

Crank Brothers Highline 3
Cena: od 800 zł (sprawdź na Allegro / Ceneo)

Polecam Ci tę sztycę z drżącymi palcami, bo do tej pory Crank Brothers nie miał szczęścia w tym segmencie – poprzednie modele „słynęły” z awaryjności. Ale zaufane zagraniczne media jednogłośnie doceniają Highline’a właśnie za całkowitą bezproblemowość. Kolejną zaletą jest niska wysokość montażowa. Kupić? Ja bym się mimo wszystko nie odważył, ale osoby które faktycznie na niej jeździły, wymieniają ją w gronie najlepszych z najlepszych, więc daję jej kredyt zaufania i umieszczam na liście – można ją znaleźć w niskiej cenie, która powinna uzasadnić taki eskepryment.


Wymiary sztyc regulowanych

Oto Wielka Tabela Sztyc Regulowanych (w skrócie WTSR), dzięki której wybierzesz model najlepiej pasujący do Twojej ramy i wzrostu (dane można sortować, klikając na nagłówki kolumn – bajer, nie?):

ModelSkokDługość całkowitaWys. montażowaStack
BikeYoke Divine12536516742
BikeYoke Divine16043520242
BikeYoke Divine18548522742
OneUp Dropper Post V212034515333
OneUp Dropper Post V215040518333
OneUp Dropper Post V218046521333
OneUp Dropper Post V221052524333
Brand-X Ascend12041518060
Brand-X Ascend XL15048021060
Brand-X Ascend XL17049823060
Rock Shox Reverb C110030115050
Rock Shox Reverb C112535117550
Rock Shox Reverb C115041420050
Rock Shox Reverb C117546722550
Rock Shox Reverb C120052025050
Fox Transfer (2021)10030913838
Fox Transfer (2021)12536416338
Fox Transfer (2021)15041818838
Fox Transfer (2021)17547521338
X-Fusion Manic10032515353
X-Fusion Manic12537817853
X-Fusion Manic15043820353
X-Fusion Manic17045822353
Crank Brothers Highline 310034114747
Crank Brothers Highline 312539017247
Crank Brothers Highline 315043719747
Crank Brothers Highline 317047821747

Bonus: Jak dobrać skok sztycy do ramy / wzrostu?

W powyższej tabeli kluczowy jest parametr „Wysokość montażowa” – musi on zmieścić się w przestrzeni od końca rury podsiodłowej do prętów siodła. Jak to sprawdzić?

  1. Zmierz swój przekrok (stojąc plecami do ściany bez butów, z naturalnie rozstawionymi nogami – najłatwiej włożyć między nogi książkę, oprzeć ją o ścianę i mierzyć do grzbietu).
  2. Oblicz prawidłową wysokość siodła: przekrok x 0,883 (możesz też zmierzyć, ile masz w swoim rowerze, ale doświadczenie pokazuje, że bardzo dużo osób ma siodło za wysoko – to dobra okazja, żeby to sprawdzić/skorygować).
  3. Od prawidłowej wysokości siodła odejmij długość rury podsiodłowej i wysokość siodła (zazwyczaj ok. 50 mm).
  4. Wynik jest górną granicą wysokości montażowej sztycy (przy założeniu, że kształt rury podsiodłowej umożliwia wsunięcie sztycy do samego kołnierza).

Sztyca regulowana - dobór skoku i długości do wzrostu i wysokości siodła

Przykład:

  • Mam 170 cm wzrostu i przekrok 770 mm.
  • Moja prawidłowa wysokość siodła to 680 mm (770 x 0,883).
  • Samo siodło ma 50 mm wysokości, a długość rury podsiodłowej to 440 mm.
  • Na sztycę zostaje mi 190 mm (680 – 50 – 440).
  • Jeśli zdecyduję się np. na sztycę OneUp V2, powinienem wybrać skok 150 mm (wysokość montażowa 183 mm).

Inne modele godne uwagi

Przyznam szczerze, że gdybym miał teraz kupić sztycę dla siebie, wybierałbym między BikeYoke i OneUp. Ale –wtedy artykuł byłby za krótki– nie każdemu musi odpowiadać to co mi, więc dorzucam kilka modeli, które też będą dobrym zakupem, ale (z różnych względów) nie aż tak dobrym, jak modele z Top 7 (zazwyczaj jest to brak wyróżniających ficzursów, które uzasadniłyby wyższą od polecanych modeli cenę).

Jeśli masz swojego faworyta – napisz proszę w komentarzu (najlepiej z uzasadnieniem)!

Przegląd rynku: Sztyce regulowane do roweru MTB enduro


Zobacz też:

 

Subscribe
Powiadom o
guest
105 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Seweryn
Seweryn
29 dni temu

Szkoda, że w Polsce nie można kupić SDG Telis – również świetna sztyca z kategorii opłacalność/jakość.

tm3ch7
tm3ch7
7 dni temu
Reply to  Seweryn

Zgadzam się mam i używam. Sztyca ma ciekawe rozwiązanie na wypadek wypadku :)
Chodzi o takie zdarzenie kiedy przewracasz się a siodełko obraca się pod wpływem tego upadku w okół własnej osi. Można by powiedzieć, że się przekręca na bok.
Sztyca jest zabezpieczona na taką okoliczność plastikowymi wkładkami które można bardzo łatwo wymienić a ich koszt jest pomijalny. Mogę też dodać z własnego doświadczenia, że serwis, wymiana linki, smarowanie itd. Są naprawdę łatwe i można to zrobić z użyciem 2 imbusów w tym jeden do odkręcenia zacisku sztycy.
Poza tym logo SDG pasuje do logo siodełka i chwytów. Dla mnie to też zaleta :)

Mateusz
Mateusz
29 dni temu

Żaden faworyt ale kupiłem rok temu KIND SHOCK E20i jako najtańsza sztyca jaką znalazłem i do dziś działa bez zarzutu (a nie przejmuję się takimi pierdolami jak serwisowanie jej)

Dobromir
Dobromir
28 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Nie, nie, zupełnie inna liga. E20i jest sztywna, niczym dziadek po przedawkowaniu wiagry, po półtora roku nie złapała żadnych luzów, jedynie troche wolno chodzi, pewnie wymaga nasmarowania.

Dobromir
Dobromir
28 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Więc mój Eten był wadliwy, do tego tyłkiem można było wykrecic anodę :)

Michał Smolana
Michał Smolana
21 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Niestety łapią. Mój E20 po 3 jazdach złapał luz przód tył, naprawa gwarancyjna. Później 2 lata bez problemu, sztyca zaczęła zamulać. Serwis bo sztycy nie wystarczy tylko smarować ale też raz na jakiś czas wyczyścić ze złogów starego smaru, dodatkowo w sztycy znajdują się plastikowe ślizgi które się wycierają co również zwiększa opory. Pojawił się luz przód tył. Problemem okazały się ów plastikowe ślizgi. Także radził bym przygotować się na ich wymianę przy pierwszym serwisie ;) Ale co racja to racja 2 lata bez problemów i zaglądania do środka :)

Damian
Damian
29 dni temu

Kupiłem niedawno sztyce Giant Contact Switch S 2019. Zbiera dobre opinie i jest przystępna cenowo. Do tego wymienny kartridż kosztuje koło 120zl więc nie jest drogo. Za swoją w promocji dałem 580 zł (nówka) w salonie Gianta. Mam ją od kwietnia i jak narazie wszystko działa wyśmienicie.

Mack
Mack
28 dni temu
Reply to  Damian

Ja kupiłem niedawno wersję 125mm z 1 manetką tą od góry z 380pln. Mam już jedną co prawda ale za tą cenę widziałem jako rezerwową.

Ozz
Ozz
29 dni temu

A co z używanymi sztycami ? warto się w to pchać ?

Ilia
Ilia
28 dni temu
Reply to  Ozz

Ludzie za bardzo nie wiedzą jak dbać o sztycę. Jak ta zaczyna gorzej chodzić to wystawiają na sprzedaż. Warto kupować sztyce osobiście by zobaczyć czy nie chodzi za ciężko, nie ma nadmiernych luzów, czy kurzówka nie jest zniszczona i td. Warto też oddać sztycę do serwisu jak zaczyna się coś dziać. W przypadku rozbieralnych zazwyczaj zużywają się po prostu uszczelki. Ja jestem zwolennikiem sztyc w pełni rozbieralnych, bo w razie jakiejkolwiek awarii w miarę ogarnięty serwis powinien taką łatwo naprawić. Z dostępnością części do sztyc z zamkniętymi kartridżami są problemy z dostępnością części i zazwyczaj te sztyce chodzą gorzej.

Wojtek
Wojtek
28 dni temu
Reply to  Ilia

Cenna uwaga o dostępności kartridży. W moim KS Lev SI musiałem czekać kilka tygodni aż dystrybutor sprowadzi kartridż z Azji, co w środku sezonu byłoby bardzo przykrą niespodzianką. Sprawdziłem sklepy internetowe i okazało się, że w Europie tych kartridży po prostu nie ma … Na pewno warto to wcześniej sprawdzić i może nawet kupić sobie jeden na zapas.

Dryb1as
Dryb1as
29 dni temu

Przydałby się mały update jeśli chodzi o Brand X Ascend bo już jest model ze skokiem 200 mm oraz jest też nową manetka która jest lepiej wykonana i wygląda bardzo dobrze. Dobrze też działa bo tak się składa że mam obie i mogę porównać. Polecam każdemu kto nie chce wydawać dużo kasy a chce dobra i bezproblemowo działającą sztyce regulowaną.

Bartek
Bartek
28 dni temu

Zabawne bo jak szukałem sztycy dla siebie po 3 KS’ach, to miałem dokładnie takie samo zestawienie jak 1-3 i wybrałem Brand X z CRC (chyba 120E w promocji) i ma trochę większe luzy niż miały KS’y, ale cena rewelacyjna.

Aleksander
Aleksander
28 dni temu

Moim faworytem jest manetka Bike Yoke do Reverba. Po 4 latach ciągłych problemów z Reverbem wreszcie mam spokój, a jeżdżąc w niższych temperaturach (i nie mam tu na myśli mrozów) mogę być pewny, że sztyca w pełni się wysunie. Moim zdaniem hydrauliczna manetka to kompletne nieporozumienie. Zadziwia mnie że rock shox nadal trzyma się tego rozwiązania.

Rafał
Rafał
28 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Dorzucę od siebie Wolftooth ReMote Sustain. Zastąpiłem tym starą manetkę w reverbie b1 i sztyca działała elegancko. Nawet w zimie nie było problemów z wysuwaniem się reverba.

Filip
Filip
28 dni temu

Ja kupiłem ze znanego portalu chińskiego sztyce satori pro za 300zł. Skok 150mm, działa już 2 lata i myślę że za takie pieniądze warto nawet kupić druga jak ta padnie. Moim zdaniem po tych 2 latach urzytkowania ma mniejsze luzy niż tranz x

Piotrek
Piotrek
28 dni temu

A co sądzisz o 9point8 ? Znam osoby, które bardzo sobie chwalą je

Ilia
Ilia
28 dni temu
Reply to  Piotrek

Bardzo fajna sztyca do momentu, aż coś się nie zepsuje. Miałem okazję jakiś czas ją poużywać. Jest to sztyca w pełni mechaniczna. Nie ma w środku oleju i nie ma możliwości zapowietrzenia się dzięki temu. Ale. Jak uszkodzi się powłokę tłoczyska to jest praktycznie do wyrzucenia bo powietrze, które odpowiada za jej wysuwanie, podczas pracy ucieka na zewnątrz. Druga kwestia to hamulec. W środku jest taka gumowa ,,gruszka”, która rozszerzając się blokuje sztyce w określonej pozycji. Ciężko ją wyregulować i z czasem się niszczy. Ciekawym konkurentem tej sztycy jest Command Post od Specializeda. Też w pełni mechaniczna. Dzielą ze sobą tą wadę, że jak się zarysuje tłok to też jest praktycznie do wyrzucenia, ale w środki raczej nie ma co się zepsuć. Druga wada, że ta blokuje się tylko w określonych pozycjach, ale jak się weźmie model z maksymalną ilością pozycji, to daje wrażenie jak by zatrzymywała się w każdym miejscu.

Patryk
Patryk
28 dni temu

Jest jeden faworyt . Około tygodnia temu wylądował w rowerze. BikeYoke Divine 160

Janek
Janek
28 dni temu

Jak zwykle super materiał!
Turbine R i Transfer to 100% to samo i z mojego doświadczenia nie widzę żadnego powodu, żeby dopłacać od modelu Arfffect R, czy X-fusion Manic. (ten ostatni ma manetkę która ma tyle ustawień, że to aż przesada :) )
Miałem dwa transfery po 1 sezon i każdy z nich się zacinał i łapał luzy.

RiderOnTheStorm
RiderOnTheStorm
28 dni temu

Pytanie około-sztycowo-siodełkowe ;) Ktoś wie jak zmienia się efektywny kąt podsiodłowy przy przesuwaniu siodełka przód-tył? Dajmy na to, że przesunę je o 20mm. O ile zmieni się kąt?

Mack
Mack
28 dni temu

Można policzyć cosinus i odczytać z tabeli trygonometrycznej

RiderOnTheStorm
RiderOnTheStorm
28 dni temu
Reply to  Mack

To jest myśl! Leniwy się człowiek robi od tych internetów i wszystko by chciał mieć jak na dłoni ;)
Tylko z tg jest mniej liczenia :) O ile nic nie popieprzyłem wychodzi ~0,9 stopnia na 10mm przesunięcia.

Maciej
Maciej
28 dni temu

W brandx można bez problemu regulować skok za pomocą kawałka teflonu wsuniętego w kanaliki na mosiężne prowadnice. Dokładnie tak jak robił to oneup w swoich poprzednich wersjach sztycy. A poza tym bezawaryjność i prostota serwisu. To wszystko za niecałe 600zl na Black Friday!

Ilia
Ilia
28 dni temu

Moim faworytem jest Transfer. Tacham często rower za siodełko i nic się nie zapowietrza. Jeżdżę często na rowerach innych osób i ta sztyca potrzebuje wyraźnie mniej siły by ją wsunąć. Na serwis zdążyły już przyjść chyba wszystkie sztyce z tej listy oprócz Divine, ale ich na razie jest mało i właśnie oprócz Transfera.
Myślałem, że na listę załapie się jeszcze mechaniczny Command Post Speca. Ciekaw jestem czemu go nie ma.
I cena serwisu też mnie zdziwiła. Gdzie serwis sztycy kosztuje 270 zł?

wujekeman
wujekeman
28 dni temu
Reply to  Ilia

Z zestawem naprawczym Reverba to nawet sporo więcej :)

Ilia
Ilia
27 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Te serwisy, które są na pierwszych stronach wydają dużo na marketing (m. in. pozycjonowanie), a to przekłada się na kosmiczne ceny usług. U mnie serwis Reverba kosztuje 200 zł za zestaw naprawczy i 100 zł za serwis, a jak sztyca jest zadbana, nie trzeba się męczyć np. z obrobionymi gniazdami to nawet taniej. Przecież to jest prosta robota według utartych schematów. Do tego w zestawie naprawczym Reverba są wszystkie zużywające się elementy. W sztycach z puszkowanymi kartridżami dostaje się zazwyczaj sam kartridż, a jak zepsuje się coś więcej to zaczynają się cenowe schody. Ale Reverb to słaby przykład. Nie lubię tej sztyca. Według mnie i tak powinna być lepsza i jeszcze tańsza w serwisie.

Ilia
Ilia
26 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Zrozumiałem, że kosztuje 270 plus zestaw naprawczy.

Cyprian
Cyprian
28 dni temu

Warto wziąć pod uwagę Pro koryak czyli shimano. Kilka sztyc zajechałem, a od 2 lat koryak 120mm jeździ bezawaryjnie najpierw pode mną (89kg, 5-7 kkm w terenie rocznie), teraz u żony, dla siebie kupiłem 170mm, po pół roku i 3 kkm w terenie bez zarzutu.

KaNiOn
KaNiOn
28 dni temu

Brakuje mi tu KS Lev.
Ok może i nie oferuje nic ciekawego (może poza lekką wersją z węgla), ale pojawił się na rynku w okolicach Reverba i zawsze z nim konkurował wg. mnie zwyciężając bezproblemowością – sam zamieniłem Reverba na Leva po kolejnym zapowietrzeniu manetki i bardzo byłem z tej zmiany zadowolony. W każdym razie po dziś dzień jest to dla mnie sztyca numer 1 z racji faktu że jest bezawaryjna i sprawdzona. Mimo to konkurencyjny BikeYoke z fajnymi ficzerami i ciekawym (prostym!) layoutem + pełną serwisowalnością jest co tu dużo mówić – teoretycznie lepszą ofertą.

Last edited 28 dni temu by KaNiOn
Radek
Radek
28 dni temu
Reply to  KaNiOn

Mam KS Lev Integra 150mm i jest spoko

A...
A...
28 dni temu
Reply to  KaNiOn

Zgadzam się. Mój KS Lev Integra będzie mieć jakieś 5 lat i przez ten czas żadnych awarii, czy luzów. Jeżeli miałbym kupować sztycę to tylko tej firmy.

Piotr
Piotr
27 dni temu
Reply to  KaNiOn

2 lata używam KS Lev Integra 125 i działa extra

Voyteksen
Voyteksen
28 dni temu

Ja używam od ponad dwóch lat sztycy Gianta (wewnętrzne prowadzenie linki). Przez cały ten czas nie sprawiała problemów. Ostatnio tylko zrobiła mi psikusa i zaczęła się dziwnie zachowywać tzn. po opuszczeniu sama się podnosiła powoli do góry. Nie pomogło napinanie ani luzowanie linki. Dopiero: demontaż, przeczyszczenie końcówki dolnej części sztycy (plastikowe popychacze), dokręcenie metalowej nakrętki mocującej czy też stabilizującej tłok (ta pod plastikowym wykręcanym korkiem u dołu sztycy) i rozruszanie linki w pancerzu przyniosły efekt. Ten drobny serwis robiłem na czuja więc nie wiem, która z powyższych czynności poskutkowała, ale odpukać w niemalowane na razie sztyca znowu działa poprawnie. Jest to moja pierwsza sztyca regulowana więc nie mam dużego doświadczenia. Mogę jedynie porównać z Meridą (oglądałem rozważając zakup roweru), która ma dużo większe luzy. Z Gianta jestem zadowolony – brak sagu, luzy minimalne.

Kuba
Kuba
28 dni temu

Fox nr 1 na mojej liście. Na miejscu 2 Bontrager Line Dropper. Banalna konstrukcja i bardzo łatwy serwis. Niestety chyba tylko 31,6.

cannonbiker
cannonbiker
14 dni temu
Reply to  Kuba

Tak, też moją ulubioną sztycą jest Fox Transfer.
Nierozumiem dlaczego w artykule Fox jest poniżej RS Reverb, mam też do czynienia z tym drugim myk mykiem, nie ważne gdzie serwisowane, chodzą te sztyce strasznie opornie, mam je w dwóch rowerach, z różnych roczników, więc mam porównanie, dodatkowo wrażliwe na temperaturę.
Foxa natomiast mam w rowerze zimowym, i pracuje rewelacyjnie płynnie bez oporów. Żadnych problemów od trzech lat.
RS Reverb pójdą na śmietnik a w zamian założe nowe Foxy Transfery model 2021.
Pozdrawiam

Renifer
Renifer
28 dni temu

Ja ujeżdżam jeszcze poprzedni model sztycy Gianta. Kupiłem nową za grosze (koło 400zl na promce 150mm). Nigdy jej nie serwisuje. Po niecałych 2 latach złapała lekkiego saga, ale że była jeszcze na gwarancji to dostałem bez gadania calutką nową sztycę. I tak jeżdżę już na niej dalej przez półtora roku. Generalnie fajna, tania i porządną sztyca, gdyby nie jeden minus: ma luzy wokół głównej osi sztycy (można lekko kręcić siodełkiem) co słychać na zjeździe (puka i stuka przez ten luz). Denerwujący dźwięk ale wybaczam jej za tą cenę.

Voyteksen
Voyteksen
28 dni temu

Ze względu na moją wagę (95) i płaski kąt podsiodłówki wybrałem do swojego fulla rozmiar 125 mm w obawie o luzy po jakimś czasie użytkowania. Zaczynam się jednak zastanawiać nad wymianą na 150 mm (182 cm wzrostu). Obecna sztyca poprzez to, że jej dolna rura „wystaje” z rury podsiodłowej, ma też takie zalety jak miejsce na montaż tylnej lampki (czasem jeżdżę po mieście) czy błotnika na okres jesień-zima.

Last edited 28 dni temu by Voyteksen
Radek
Radek
28 dni temu

Michał co powiesz o pedałach Oneup, które masz w E-Specu i małych nóżkach ?
Właśnie przymierzam się do kupienia nowych platform. Myślę nad Oneupami, ale wydają mi się ogromne.. mam Five Teny roz. 42 (szerokość kapcia 10,5cm) więc są identyczne jak szerokość OneUpów. Boje się, że przez taki wielki rozmiar platformy będą słabo trzymać.
 
Może lepiej zainwestować w Sixpacki Vegas albo Chestery ?
 

Last edited 28 dni temu by Radek
Radek
Radek
28 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Ok dzięki za odpowiedź.
Obawy miałem do tego że piny będą wyłazić na boki butów, gdzie guma jest mniej wytrzymała nawet w 5.10

Zostają jeszcze stare wheel upy ;) choć nie trzymały jakoś świetnie w enduro passacie.

Last edited 28 dni temu by Radek
Cyprian
Cyprian
28 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Teoretycznie ma rację-im mniejsza platforma tym większe ciśnienie wywierane na but:) przy powierzchni platformy dążącej do zera siła nacisku na but rośnie do nieskończoności:) trzeba iść tą drogą.

Radek
Radek
28 dni temu
Reply to  Cyprian

Czyli lepiej zainwestowac w np. Sixpacki Vegas, które są o 11mm węższe ? co za tym idzie na bucie też będzie ok. 11mm zapasu na boki ?

Cyprian
Cyprian
28 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Żartowałem

Radek
Radek
28 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Próbuje kupić oneupy, ale nigdzie nie ma czarnych !! Masakra.
I tak w sumie mogę poczekać bo mój świeży nowy Soil 2.0 się połamał i na reklamacji już drugiej…(wahacz pękł- a dokładnie to śruby uszkadzając jednocześnie wahacz).

Bartek
Bartek
27 dni temu
Reply to  Radek

Napisz do bike doctor serwis z Bielska Białej, oni mogą mieć oneupy. Kupiłem u nich dwie sztuki do ebike i analoga – są rewelacyjne. O ile nie rozszarpują Ci skóry na piszczelu jak mnie wczoraj. „Wariaci” na pogotowiu chcieli mnie szyć…. Szaleńcy. pozdrawiam

Last edited 27 dni temu by Bartek
Cyprian
Cyprian
27 dni temu
Reply to  Bartek

No to po co byłeś na pogotowiu jeśli wiedziałeś że rana nie jest do szycia?

Bartek
Bartek
27 dni temu
Reply to  Cyprian

Ponieważ przez ponad godzinę jechałem z rozoraną nogą utytłaną w błocie. A że mam już na karku 35 lat zastanawialem się nad tym czy przypadkiem nie powinnenem się martwić teżcem lub innym podobnym syfem. Z tego powodu była wizyta na pogotowiu. O szyciu mnie pani przekonywała przez telefon przed wejściem na izbę skończyło się na uzupełnieniu w organizmie rtęci i autyzmu (bez żartów).

Last edited 27 dni temu by Bartek
Radek
Radek
27 dni temu
Reply to  Bartek

Dzięki za info, napisałem :)

Mateusz
Mateusz
9 dni temu
Reply to  Radek

Możesz jeszcze przedzwonić do Presto Sport Kielce. Kupiłem u nich OneUp’y jakieś półtora miecha temu. Swoją drogą najlepsze platformy jakie miałem.

RiderOnTheStorm
RiderOnTheStorm
27 dni temu
Reply to  Radek

Czyli jednak Kross ma dalej problemy ze swoimi ramami… :(
Chyba trzeba będzie wziąć coś innego pod uwagę przy zakupie kolejnego roweru. A szkoda, bo podoba mi się.

Radek
Radek
27 dni temu

Omijać tą markę z daleka ! Na dzień dobry po kupnie Soila 2.0 poszła mi sztyca i reklamacja trwała miesiąc bo durnie zamiast KS Lev 150mm wysłali mi TranzX w rozmiarze 125mm i twierdzili, że to to samo bo myśleli, że ja głupi się nie kapne.
 
Teraz pękły śruby w wahaczu i same dziury w wahaczu pod montarz łożysk i śrub są za duże i wszystko lata. Rower już prawie 2 tyg. na reklamacji i cisza nikt nic nie wie. Czekam tydzień i najwyżej zwróce z tytułu rękojmi w towarzystwie rzecznika konsumenta.

Rafał
Rafał
28 dni temu

Hej, jest jeszcze niemiecki VECNUM Nivo z skokiem nawet do 212mm. Bardzo ciekawa sztyca, super waga z jedną z najlżejszych manetek. Coś, ktoś?

Wujas
Wujas
28 dni temu

Eee bez przesady, że highline nie jest godny zaufania…nabyłem pierwszą wersję krótko po premierze i działa bezawaryjnie do dzisiaj.

Adam
Adam
28 dni temu

Są jacyś użytkownicy X fusion manic? Po zimie sztyca przestała mi działać, sztyca zamontowana już w nowym rowerze z 2019. Czyszczenie i smarowanie nie pomogło. Sięgnąłem po manual i jakie było moje zdziwienie gdzie wg producenta kartridż powinien być wymieniany co 12 miesięcy. Jak to wygląda u innych producentów? Wymiana kartridża co rok to chyba jakies nieporozumienie

Jarek
Jarek
28 dni temu

hmm, z tej tabelki rozumiem, że głębokość sztycy, czyli na ile ona wchodzi w rurę podsiodłową to jej długość całkowita odjąć wysokość montażowa?
To dla mnie istotne bo w moim rowerze ten parametr ogranicza mocowanie koszyka i żeby ustawić sobie odpowiednio wysokość siodła to musiałem przyciąć zwykłą sztycę a że myślę o zamianie na regulowaną to nie chciałbym coś poplątać w wymiarach
Rura podsiodłowa do mocowania koszyka ma głębokość 200 mm a wysokość do prętów siodełka to 150mm i tych wartości mam się trzymać?

Rob
Rob
27 dni temu

Niestety ale Giant ma permanentne problemy. Miałem w przeciagu 4 lat 3 sztyce dokladnie Contact Switch SL. 100 mm – model 2014, 125mm – model 2016 i 150mm – model na 2019. W każdej po ok roku padł kartridż. Każda po kilku jazdach dostała ogromne luzy boczne i tlukła sie na zjazdach. Najgorsza okazała się 150mm z 2019 roku. Tuleja ślizgowa wykonana niechlujnie a dokładnie problem był w tym ze jest ona wykonana na zasadzie pierścienia z nacięciem. Miejsce nacięcia było niechlujnie obrobione co skutkowało wydawaniem okropnego metalicznego odgłosu i porysowaniem całej lagi sztycy! Nie polecam. Serwis odmówił wymiany gwarancyjnej we wszystkich 3 przypadkach twierdząc że są to uszkodzenia z winy uzytkownika. Kartridże do starszych sztyc osiągają ceny ok 250 zł o ile są dostępne.
Dodam też że sztyce te mają możliwość wewnętrznego i zewnetrznego prowadzenia przewodów. Wewnętrzne wydaje się skonstruowane bardzo solodnie. Aluminowa podstawa plus metalowe kółeczko (coś w rodzaju łożyska) niestey mimo smarowaniu i czyszczeniu to kółeczko reaguję z aluminium i zapieka sie na amen.

Mack
Mack
27 dni temu
Reply to  Rob

Ja model 2016 użytkuje bezawaryjnie do dzisiaj… ma ciut luzu ale nic dyskwalifikujäcego, na pewno nie tyle żeby tłuc się na zjazdach.

Rob
Rob
27 dni temu
Reply to  Mack

Tak też słyszałem, że trafiają sie egzemplarze bezawaryjne. Niestety ja nie miałem szczęścia do tych sztyc. Obecnie stoję przed wyborem. Sztyc do 2 rowerów. Do jednego jestem juz prawie pewny ze wybiorę Divine. Zastanawiam sie jednak jeszcze nad drugą. Niestey po kupnie Divine budżet sie zmniejszy. Więc szukam kompromisu ceny i jakości. A nie chcę znów wytopic jak z Giantem

faldżip
faldżip
27 dni temu

Ten wzór na prawidłową wysokość siodła to zależy chyba też od długości korby?

Makaron
Makaron
27 dni temu

Vecnum. 200mm skoku. Piec sezonow katowania. Doskonala sztywnosc (wymagajacy sposob testowania) chyba najlzejsza. Minus to indexowanie ale po dwoch jazdach sie zapomina. Teraz weszla nowa z opcja indexowania i klasyczny skok. 212mm skoku.

Tomek
Tomek
27 dni temu

A co sądzicie o magura vyron elect

Tenfilip
Tenfilip
26 dni temu

@Wooyek: trochę kurcze krok w tył z tym updatem, tabelka z poprzedniej edycji z masa sztyc byla lepsza. Tu dales 7 opcji, a prawda jest taka, ze czesto mozna wyrwac nieco mniej zalecane, ale tez dobre sztyce w super kasie (np. Gianta za 450 zl).

Tenfilip
Tenfilip
8 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Nooooo wiemmmm, ale jednak jakbyś do nie przynajmniej zalinkował i daj znać o jej istnieniu:D

Grzesiek
Grzesiek
26 dni temu

Masz może jakieś rozeznanie w kwestii minimalnej wagi (nacisku) potrzebnej do opuszczenia sztycy? Mój syn waży ok 30kg ale to za mało na KS I OneUp. (Wiem, że są elektryczne sztyce, jednak kwoty na razie powalają)

Radek
Radek
24 dni temu
Reply to  Grzesiek

KS Lev Integra jest pompowana, więc mniejsze ciśnienie powinno załatwić sprawę jak przy amorze powietrznym, na temat reszty nie powiem bo nie znam.

Grzesiek
Grzesiek
24 dni temu
Reply to  Radek

Dzięki, przeanalizuję tą integrę.

Ilia
Ilia
23 dni temu
Reply to  Radek

Jak się za mało napompuje to sztyca może się nie wysuwać do samego końca.

Ilia
Ilia
23 dni temu
Reply to  Grzesiek

Sztyce z wyższej półki potrzebują zazwyczaj mniejszy nacisk. I sztyce mechaniczne, bo mechanizm blokujący nie stawia oporu podczas wysuwania, więc sprężyna w sztycy też jest słabsza. Miałem sztycę Specialized Command Post IRCC 125 mm. 160 mm nie proponuję bo potrzeba wyższe ciśnienie by ją wysunąć. Jak dobrze się ustawi w niej ciśnienie to 30 kg jest aż nadto by ją spokojnie wsunąć.

Ilia
Ilia
23 dni temu
Reply to  Ilia

Można używaną za coś koło 400 zł wyrwać, tylko trzeba uważać bo większość ludzi je sprzedaje jak te już ledwo chodzą. Firmowy zestaw naprawczy do niej to coś koło 150 zł.

Last edited 23 dni temu by Ilia
Grzesiek
Grzesiek
23 dni temu
Reply to  Ilia

No to światło w tunelu jest:) teraz poszukam kogoś z tego typu sztycą i będą próby. Dzięki wszystkim za odpowiedzi!

Paweł
Paweł
24 dni temu

A czy ktoś z Was używał lub wie coś o DVO Garnet Dropper? Można kupić za 1000 złociszów i podobnież można samemu wykonać pełny serwis. Ale trudno znaleźć jakąkolwiek sensowną recenzję w internetach…

Mike
Mike
23 dni temu

Jak już o X-Fusion Manic .. komuś udało się odkręcić pierścień w celu jej przesmarowania? Za nic nie wiem jak go ruszyć.

Ilia
Ilia
23 dni temu
Reply to  Mike

Można go odkręcić dobrym kluczem do puszek damperów. Taki kluczo-pasek. Garażowi mechanicy robią z paska klinowego. Druga opcja to zaciski do rozkręcania tłumików w amortyzatorach, ale to narzędzie będzie kosztować pewnie więcej niż sama sztyca. Pod żadnym pozorem nie można tego ściskać w imadle, bo ten pierścień jest bardzo miękki. Prędzej zrobi się owalny niż da się rozkręcić. Przed rozkręceniem możesz spróbować nagrzać go suszarką. Może to ułatwić odkręcenie. Tylko nie przesadź z grzaniem by gumowych elementów nie uszkodzić.
 

Last edited 23 dni temu by Ilia
MikeGolf
MikeGolf
21 dni temu
Reply to  Mike

Dzięki Panowie za odpowiedzi. Będę kombinował, nie myślałem że to tak skomplikowany temat :/

Pablo
Pablo
22 dni temu

Z ciekawostek: właśnie odkryłem, że sztyca Iridium montowana w Canyonach to właśnie przebrandowany Brand-X Ascend. Kropka w kropkę ten sam design. Zero problemów, działa wyśmienicie, do tego stopnia, że nawet nie przełożyłem sobie ze starego roweru mojego ulubionego Bike Yoke Revive.

Skalniak
Skalniak
22 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Ogólnie sztyca TranzX występuje w kilku brandach jako tzw. white labelowy produkt. Miałem ją, działała bardzo spoko, ma nawet 170 mm i są miejsca gdzie można ją wyhaczyć za 120 euro.

Lazy Wheel
Lazy Wheel
20 dni temu

Ja przygodę z teleskopowa sztyca zaczynałem od KS Lev Integra . Bardzo irytowało mnie to, że nigdy nie byłem pewien czy sztyca wysunęła się do końca. Często musiałem udami wyciągać ją wyżej.
Teraz jeżdżę na e13trs+ które było seryjnie zamontowane w moim YT Jeffsy. Sztyca jest mechaniczna, nie posiada komory powietrznej tylko sprężynę. Bardzo sprawnie to działa, ma świetną manetke, nie ma problemów z zapowietrzaniem. Użytkowane sprowadza się tylko czyszczenia. Jedyne do czego musiałem się przyzwyczaić to, że blokuje się tylko w 3 pozycjach. Podjazd, płasko i zjazd. Nie mam wątpliwości, czy wysunęła się do końca. Nie łapie luzow i pracuje dobrze bez względu na temp i błoto.

Andrzej
18 dni temu

Od paru dni mam BikeYoke REVIVE 185 mm i już widzę, że innych sprawdzać nie trzeba. To inny świat w porównaniu do Reverba. Rewelacja, dzięki Maciej Pająk, POMBA, sklep http://www.emtb.pl

Tomek Pawłusiewicz
16 dni temu

Zaskoczyło mnie, że e*thirteen Vario Infinite umieściłeś tylko na liście rezerwowej, bo w mojej ocenie ma parę mocnych atutów:
– głównym wyróżnikiem jest obecnie chyba najlepszy na rynku, beznarzędziowy system zmiany skoku (trwa to tylko chwilę i jest odwracalne – można dowolnie wydłużać i skracać co 5 mm w zakresie 3 cm, np. pomiędzy 150 a 180mm)
– jest też wymienny kartridż, który w razie awarii można za sensowne pieniądze dokupić i łatwo wymienić
– i jest rozsądna cena – taka sama jak OneUp (209$ sztyca + 49$ manetka)
Jak dla mnie byłby hit – gdyby nie to, że w tej chwili jest wyprzedana… Ale pewnie niedługo znowu będzie w sprzedaży(?)

mito
mito
15 dni temu

A komu to potrzebne

Dobra, czekamy na nowy artykuł

Tomasz
Tomasz
9 dni temu

Kupilem commencal meta z KINDSHOCK Lev Si 150mm. Niestety okazala sie ona za krotka do mojego wzrostu i zmienilem ja na one up v2 210mm. Jestem zachwycony dzialaniem. Za jej wyborem najbardziej przemiawialo zamontowanie odpowiednio „gleboko” w podsiodlowce i wlasnie mozliwosc samodzielnego/serwisu wymiany czesci w przypadku awarii. Bardzo polecam
P.S. Super artykul

Mariusz Rowerowy
Mariusz Rowerowy
6 dni temu

Jak oceniasz pracę uniwersalnej manetki Shimano?
Poluję na nią od 2 mies , nigdzie tego nie ma albo jest w dziwnej cenie
a zwykle dobra dostępność części Shimano było mocną stroną.
Chciałbym ją połączyć z Bikeyoke Revive i klamką XT 8120.

A tak by the way to przerobiłem kilka sztyc i moje uwagi poniżej
( w dużym stopniu pokrywają się z Michała )

Giant Connect 150 – działa! średnia kultura pracy , tania , kartridże padają , do starszych wersji nie jest łatwo kupić nawet przez sklep Gianta :-(
RS Reverb 125 i 150 – cyrki z odpowietrzaniem :-( , nie do użytku całorocznego – na mrozie głupieje , poza tym fajna kultura pracy
Fox Transfer – gładka praca , oprócz ostatnich kilku mm – tu potrafi się zaciąć , nie lubi błota , łądnie wygląda w kashimie
KS Lev 125 ok , działa i tyle
One Up 210 – w rowerze syna , z manetką Oneup działa bardzo fajnie , zakres pracy imponujący , cena również OK , kultura pracy nieco gorsza niż Bike Yoke
warta zakupu
Bike Yoke 185 kultura pracy super ,liczę na bezawaryjność i mam nadzieję ,że ją zatrzymam na dłużej – zwłaszcza przy tej cenie

Last edited 6 dni temu by Mariusz Rowerowy
RiderOnTheStorm
RiderOnTheStorm
4 dni temu

A mi KS Lev SI zaczął się nagle zachowywać jak na tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=JDYAUYS2dp8
Da się z tym coś zrobić w domowym zakresie?

Odwiedź mój profil na
Instagram Top