Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Canyon Spectral CF 8.0 2018

Dziś mam dla Ciebie szczególnego bikeporna. Nie tylko dlatego, że jego bohater – Canyon Spectral CF 8.0 – jest całkiem nowym modelem. Również dlatego, że prezentowany dziś rower to mój prywatny zakup na ten sezon!


Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Jeszcze nie raz zobaczysz go na blogu, więc warto zapoznać się z nim bliżej ;)

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Co mnie skłoniło do wyboru ścieżkowca zamiast typowego roweru enduro? Przede wszystkim: testy Whyte T-130 i Krossa Soila EX, które na „mój teren” okazały w 95% wystarczające.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Spectral oferuje od nich ciut więcej skoku i ciut bardziej endurową geometrię, więc powinien być dla mnie idealnym kompromisem, który zastąpi rower enduro i hardtaila. Przy ilości rowerów testowych przewijających się przez „redakcję”, uznałem to za jedyne sensowne rozwiązanie (o którym pisałem już przy okazji swoich postanowień noworocznych).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Producent wyraźnie podkreślił endurowe aspiracje Spectrala, przenosząc go do tej samej kategorii, co Strive.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Wiąże się z tym większa wytrzymałość, ale też adekwatne właściwości jezdne, które dyktuje między innymi kąt główki ramy: 66°. Podobnie jak reszta wymiarów, nie jest to wartość ani trochę radykalna, ale też zdecydowanie bez krosiarskich odchyłek.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Reach jest wyraźnie krótszy od mojego Whyte G-160, ale po przetestowaniu G-170 (również skróconego względem poprzednika) i kilku innych rowerów o „normalnej” geometrii, trochę złagodziłem swoje poglądy w tej kwestii. 440 mm w rozmiarze M to i tak więcej, niż w moim prywatnym Canyonie Strive (z progresywną geometrią „Race”!) sprzed zaledwie paru sezonów.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Zresztą, cyferki nie mają aż takiego znaczenia, bo Spectrala kupiłem dlatego, że… mi się podobał (bardzo polecam to kryterium wyboru!). Już poprzedni model był dla mnie jednym z najładniejszych rowerów na rynku, więc następcy – z poprawionym zawieszeniem i geometrią – wyczekiwałem z niecierpliwością.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Po obejrzeniu pierwszych zdjęć, jeszcze przed oficjalną premierą, wybór szybko padł na wersję carbonową. Czy ma ona jakieś zalety poza ciut niższą masą i pięknymi kształtami rodem z filmów science-fiction? Who cares?! :)

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Wyborem ramy w 100% zajęła się półkula artystyczna, więc obowiązki związane z osprzętem, zostały oddelegowane do bardziej ścisłej i rozsądnej strony mojego mózgu.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Stąd najtańszy model carbonowy, z aluminiowym wahaczem i wyposażeniem bez szaleństw. Mimo to, Spectral CF 8.0 niemal idealnie trafił w moje wymagania. Podstawowe kryteria: SRAM GX Eagle i Rock Shox Pike.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Nowego Pike’a 2018 objeździłem już w testowym Soilu EX i wiedziałem, że mimo ciut mniejszego skoku (150 mm), zapewni on odpowiednią kontrolę na trasach enduro.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Tłumik Charger w najnowszej wersji potrafi zdziałać cuda!

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Z tyłu za amortyzację odpowiada Rock Shox Deluxe RT (w metrycznym rozmiarze).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Poza tłumieniem powrotu, ma on też dwupozycyjną regulację tłumienia kompresji. Czyli po polsku: blokadę skoku (choć nie całkowitą). Nie wiem, czy jej kiedykolwiek użyję, ale górscy szosowcy na pewno będą wniebowzięci.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Skok czterozawiasowego zawieszenia nowego Spectrala (140 mm) nie urósł względem poprzednika. Za to całkiem nowy jest jego układ. Damper zmienił pozycję z pionowej na poziomą, a tylny punkt obrotu (ogniwo Horsta) dość nietypowo powędrował powyżej osi koła (przez co w świetle patentu, przestał być „ogniwem Horsta”).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Co to oznacza dla zachowania roweru na szlaku? Nie wiem :) Zapewne wpisuje się to w ideę przeniesienia głównych założeń kinematyki ze zjazdowego Sendera (choć trochę zalatuje to marketingiem, bo założenia zawsze są te same: czułość, stabilność, progresja).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Całość została podana w niemieckim stylu. Cieszą takie detale, jak miękka osłona przykręcona do tylnego trójkąta – nic nie trzeba oklejać.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Bardzo praktyczną nowinką jest też ukrycie wszystkich kabli pod plastikową listwą – inspiracją podobno były nowe panele podłogowe w domu głównego inżyniera. Listwa za jednym zamachem chroni dolną rurę na całej długości (więc nie tylko przed kamieniami, ale też np. klapą pickupa, jeśli akurat mieszkasz w Kanadzie), ułatwia prace serwisowe i eliminuje problem telepiących się w ramie przewodów. Sprytne!

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Cieszy też, że w ramie znalazło się miejsce na bidon. A dlaczego aż z trzema otworami? Służą one do mocowania opcjonalnego systemu podwójnych butelek Eject, które nawet w najmniejszym rozmiarze ramy pozwalają zabrać 800 ml picia.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Nie tylko wodę możesz przykręcić do nowego Spectrala. Przy główce ramy, kolejne otwory czekają na zamontowanie trójkątnego pudełka na narzędzia i kabanosy.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Również przy główce znajdziesz kolejną ciekawostkę: ogranicznik skrętu kierownicy. Dzięki niemu, już nigdy nie urwiesz przy glebie przewodu Reverba (ani nie zaorasz górnej rury manetką – #beenthere). Początkowo bałem się, że uniemożliwi to spakowanie roweru do samochodu (jak w nowych Trekach), ale zakres obrotu to niemal pełne 180 stopni.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

W razie czego, ogranicznik można zdemontować. System jest mało inwazyjny i nie wymaga np. specjalnego mostka. Jest to zupełnie normalny Race Face Aeffect, choć jak na dzisiejsze standardy, dość długaśny: 55 mm.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Z tej samej serii Race Face’a pochodzi też kierownica o średnicy mocowania 35 mm. Szerokość to teoretycznie 760 mm, ale mierząc z wystającymi gripami, wychodzi 770 mm.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Swoją drogą, gripy wyglądają strasznie biednie. Zaraz po wyciągnięciu roweru z pudełka, zacząłem myśleć o ich wymianie. Ucieszyłem się jednak na widok nowej manetki Reverba – dzięki niej, odsprzedam go za wyższą cenę ;) A tak serio, pod względem ergonomii, to kolosalny (i kolosalnie spóźniony) krok naprzód w stosunku do starego guziczka.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Reverb ma 150 mm skoku (125 mm w ramach XS/S), co w połączeniu z rurą podsiodłową o długości aż 440 mm (dokładnie tyle samo, co w starym modelu), powoduje problemy z dopasowaniem dla osób na granicy rozmiarów. Ja przy 170 cm wzrostu wymieniłem sztycę na niższą (BikeYoke Revive).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Na (nie)szczęście cienkie i niskie jest też siodło SDG Fly MTN. Gdybyś chciał kupić sobie podobne, w sklepie szukaj w kategorii Akcesoria erotyczne > BDSM.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Komin sztycy zaczerpnięty ze zjazdowego Sendera, choć bardziej przypominający ogon wahadłowca, to element rozpoznawczy nowej generacji ram Canyona. Zakończony jest zintegrowanym, uszczelnionym zaciskiem sztycy. Ktoś chyba zapatrzył się na rozwiązania Whyte…? ;)

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Kosmiczny design podkreślają bardziej przyziemne detale, takie jak elegancko ukryte wewnątrz wahacza zawiasy górnego łącznika.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Z kolei łożyska głównego punktu obrotu schowano za plastikowymi klapkami, które izolują je od błota i… strumienia myjki ciśnieniowej (tylko ten pressfit trochę do tego nie pasuje…).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Prawą klapkę można wymienić na element umożliwiający montaż przedniej przerzutki (jest on dołączany do roweru).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Choć nie wiem, czemu ktoś miałby to zrobić, skoro domyślnym napędem jest SRAM GX Eagle z 12-rzędową kasetą o zakresie 10-50T.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Połączono ją z przednią zębatką w rozmiarze 32T – w sam raz na długie i/lub strome podjazdy.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Jest to model direct-mount, przykręcony do korby SRAM Descendant.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Jak już jesteśmy przy „mountach”: Canyon nie zdecydował się na nowe mocowanie tylnego hamulca flat mount, zamiast tego stawiając na klasyczny post mount w rozmiarze 180 mm. Dzięki temu adapter jest zbędny (ostrożnie z dokręcaniem śrub!).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Z kolei przednia tarcza ma 203 mm. To dość czytelny sygnał, że Spectral nie jest typowym ścieżkowcem. Super!

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Duża tarcza cieszy, szczególnie że za spowalnianie odpowiada jasny lager wśród hamulców, czyli SRAM Guide R. Na początku wspomniałem, że specyfikacja Spectrala CF 8.0 niemal idealnie trafiła w moje oczekiwania. Podstawowa wersja hamulców to właśnie to „niemal”… Szkoda, że nie jest to wersja RS, z klamką zapewniającą wyższą siłę hamowania.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Swoją drogą, zauważyłeś napis „PULL” na jednym z poprzednich zdjęć? Ośka tylnej piasty to kolejny dowód na to, że projektantom Canyona nudzi się w pracy.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Po pociągnięciu za uszko, z osi wychodzi dźwignia, dzięki której nie musisz szukać imbusów przy demontażu koła. Uwielbiam takie detale!

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Koła to systemowe DT Swiss M1700 Spline o szerokości wewnętrznej 30 mm.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Co ważne, tylna piasta, oczywiście w rozmiarze Boost, uzbrojona jest w pancerne sprzęgło Ratchet – element, z którego słyną piasty DT Swiss (ale dostępny tylko w lepszych modelach).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Koła są oczywiście gotowe do założenia opon tubeless, choć wentylki będziesz musiał dokupić osobno. Biorąc pod uwagę bogactwo dodatków oferowanych przez Canyona, trochę mnie to zaskoczyło.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Zaskakujące w nowym Spectralu jest też to, że wszystkie modele i rozmiary toczą się na kołach 27.5″ – w momencie, kiedy wydaje się, że koła 29″ podbijają rynek, a w szczególności segment trail. Dla mnie bomba, ale miłośnicy 29erów nie mają tu czego szukać.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Niedobór średnicy obręczy częściowo wynagradza rozmiar opon: 2.6″. W mojej głowie jest to dobry substytut 29era dla niskich (to ja) i tych, którym duże koła po prostu się nie podobają.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Z przodu jest to klasyka gatunku w nowym wydaniu, czyli nieco przytyty Maxxis Minion DHF.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Tylny bieżnik jest łagodniejszy (Maxxis Rekon). Obie opony to najlepsza wersja EXO 3C MaxxTerra.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

I w zasadzie wybór kół i opon chyba najlepiej pokazuje, w czym nowy Canyon Spectral jest najmocniejszy: w sztuce kompromisu. Małe koła, ale z ciut większymi oponami, skok i geometria gdzieś pomiędzy kategoriami trail i enduro, carbonowa rama z aluminiowym wahaczem…

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Dobrze wyważonym kompromisem jest też osprzęt wybranej przeze mnie wersji. Całość waży 13,2 kg (rozmiar M, na mleku, bez pedałów) i kosztuje ok. 13 900 zł (z kosztami wysyłki).

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Wszystko składa się na obraz prawdziwego „jednego roweru do wszystkiego”, przy czym nastawionego bardziej na frajdę z jazdy, niż ściganie.

Canyon Spectral CF 8.0 2018 - recenzja

Przynajmniej w teorii, bo jak zwykle o wrażeniach z jazdy przeczytasz w pełnym teście :)


Canyon Spectral CF 8.0

Cena: 13 699 zł (+ wysyłka 202 zł)
Dostępne rozmiary: S/M/L/XL
Masa: 13,2 (rozmiar M, bez pedałów, tubeless)
Strona i sklep producenta


Zobacz też:

 

165
Dodaj komentarz

avatar
78 Comment threads
87 Thread replies
3 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
64 Comment authors
RomekBartekPiterTomekŁukasz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz Danek
Gość
Łukasz Danek

Michale rozmiar M siadł na styk ?

Krosiarz chory na cyklozę
Gość
Krosiarz chory na cyklozę

Gratuluję wyboru. Również mój typ No 1.

cultes93
Gość
cultes93

Nie mogę się przekonać do kształtu tej ramy. Ważne, że Tobie się podoba.

Michał Świderski
Gość
Michał Świderski

Fajny, też szukam roweru „kompromisu” i jak się okazuje, mam podobne założenia przy wyborze, z tym ja wciąż jestem przed :(

Belmonte
Gość
Belmonte

Coś jest na rzeczy z tymi zegarkami. U mnie w Polsce 20:17 a wcześniejsze wpisy z 21:09. Chyba to ty Michał zakłócasz te Herze w gniazdkach 230V :)))

Cris
Gość
Cris

Coś czuję, że to będzie hit sezonu. Wśród znajomych większość napala się właśnie na tą wersję. Stosunek jakość/cena bardzo przyzwoita.

El_irz
Gość
El_irz

Poprzednia wersja Spectrala bardziej przemawia do mojej estetycznej półkuli.
Nowy Spectral troszkę za bardzo przypomina mi Jeffsyego.
Podejrzewam jednak, że w terenie zachowuje się jak marzenie :)

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Rowerek nie powiem – ładny, tylko te blokade niepotrzebnie wozisz. Złap kąbinerkami i ułam to gówno, żeby nikt postronny Cie nie oskarżył, że używasz!!!
„Nowy Pike” To ten co wyszedł kiedy pojawił się Lyrik wyżej? Od jakiego to rocznika modelowego? Soil EX miał najprostrzego Pike. Warto dopłacać do RC3?

Rychu
Gość
Rychu

Gratulacje!

piter614
Gość
piter614

świetna jest ta osłona na przewody pod ramą przydała by się taka w moim soil 1 bo pod korbą przewody strasznie sterczą

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

A ja bym wolał żeby tam był demontowalny kawałek rury ramy, tak by można było w przyszłości wpasować tam baterie e-wspomagania. Mogłaby być nieco większa + specjalne wycięcia przyjmujące np najnowszy wąski silniczek Shimano E8000. Swoją droga ciekawe jak to się dzieje że rower enduro, który już i tak jest napompowany cenowo do granic eksplozji np taki za 15k w połączeniu z systemem e-Bike za ok 7k (Chińczycy robią taki sam za 3k i jeszcze mają z tego zyski ogromne!), daje w sumie około 30k…
Albo to: Największe opory stawia fat-bike i plusowiec na 3.0″ ale to nie taniego Fat-Bike elektryzuja tylko najdroższe w gamie endurki…
Wiecie, żeby typy zza TV i konsoli nie musiały mieć kompleksów przy tych co uprawiają sport żeby sobie radzić z jazda MTB w alpach.

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Pamiętaj o pomyśle z używkami. Wystarczy 10 najczęstszych „świezych” 2-3 latnich i 10 „oldboyów” po 10 lub więcej lat każdy ;)

Łukasz Danek
Gość
Łukasz Danek

Ciekawie wygląda tegoroczna rama spectral. męska, damska jak i elektryczna ON każdy ma inny link przy damperze :D

ALEK STYRNA
Gość
ALEK STYRNA

Micał, czy to Twój pierwszy Carbon? Ja na 2018 też zdecydowłem się, czy może raczej zaryzykowałem Carbon. Oczywiście ja w mojej „Bike Stacji Kozioła” wybieram tylko modele ze stacji NS Bikes. Padło na flagowca, czyli SNABB C1 ale mam też Plusa 150 czyli 29′. W ubiegłym sezonie byłem zachywcony wersją Plus 130, choć oczywiście nie był to rower do zadań specjalnych a raczej „super universal” trzymjący się raczej z dala od DH. Czy Plus 150 będzie bliższy rasowemu enduro? Czy nie straci z kolei swojej „lekkości”? To są pytania, na ktore odpowiedz dadzą tylko całosezonowe testy. Ale wracając do Twojej rady aby wybierać rowery, które się na po prostu podobają, przyznaję poniekąd rację – SNABB C1 2018 to było zauroczenie od pierwszego wejrzenia, a czy się to przeobrazi w miłość? Zobaczymy. W każdym razie zapraszam na Kozią i okolice do wspólnego doświadczania tego co oferuje włókno węglowe… wrażenia omowimy w Bike Barze ;P

Shruikan
Gość
Shruikan

„choć wentylki będziesz musiał dokupić osobno”… Oglądałem unboxing Spectrala, chyba wyższy model i już w opakowaniu były wentylki… :)

Bartek K
Gość
Bartek K

Cóż za paskudne malowanie, wygląda jak rura kanalizacyjna pryśnięta fluo pomarańczem. Słabo widoczne logo producenta. A fuj! ;)

Marcin H.
Gość
Marcin H.

Zazdroszczam „miękkiej osłony tylnego trójkąta”-w moim niemcu jest twarda jak polityka Bismarcka do państw ościennych :( A co do carbą ramy-odezwał się sentymenty ibiszowe? ;)

Marcin H.
Gość
Marcin H.

…maj gad-dwa zdania i tyle błędów. Kajam się przed językoznawcami :)

Piotrek Bartkowski
Gość
Piotrek Bartkowski

Nad przerzutką, obok ośki jest jeszcze jedna śruba obok insertu osi. To jest od instalacji haka przerzutki?
Aż ciężko mi uwierzyć,że wybrałeś koło 27,5.
Rower przyjemny dla oka. Który to już w kolekcji?

Karol B.
Gość
Karol B.

Canyon Spectral to też i mój wybór jako pierwszy poważny rower tyle że wersja Al 6.0. Przy moim wzroście 170-172 (zależy jakie skarpetki na nogach i jaka miarka) rozmiar M wydaje się być idealny. Kind Shock do oporu wciśnięty i jest spoko. Jak narazie kilka zimowych przejażdżek i jestem zachwycony !

Mirek
Gość
Mirek

Świetny rower. Trzeba przyznać kolega ma dobrą stajnię :)

Artur
Gość
Artur

Cześć Michał, testujesz ostatnio sporo rowerów. Rok zapowiada się rewelacyjnie! :)

Myślałeś może o czymś ze sprężyną? Nie lubisz takiego zawieszenia czy nie miałeś po prostu okazji pojeździć?

Kubak
Gość
Kubak

No właśnie, największy minus aluminiowych ram nowego Spectrala, to wygląd. Osobiście na te spawy nie mogę patrzeć ;)

Kubak
Gość
Kubak

Szukałem na Twoim blogu materiału nt. ram (aluminium vs karbon). Praktycznie na dniach zamawiam Spectrala CF 8.0, tylko mam jedną obawę. Karbon… jest się czego bać, faktycznie to tak kruchy materiał?

bzx
Gość
bzx

gwoli ścisłości, w wersji oczko wyżej nie ma nigdzie napędu/hampli Shimano, zawiecha też RS, dopiero w topowym SL jest Fox.

Dante
Gość
Dante

Oczko wyżej jest wersja 9.0 i jest ona na foxach i shimano.
Pewnie pomyliło Ci się z 9.0 PRO, która jest 2 oczka wyżej :)
https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral/spectral-cf-9-0.html

Robert
Gość
Robert

Mnie do Canyona zrażają opinie w necie. Ponad 50% osób oceni ich serwis jako bad albo poor. Nie wiem jak robiąc tak ładne rowery i to Niemcy mogą mieć tak fatalną opinię.

Jak się czyta opinie na trustpilot to włos się jeży na głowie. Wpadki zdarzają sie każdemu ale w takich ilościach?

Ostatnio nawet było o pękających ramach w Spectralach :(
https://uk.trustpilot.com/review/www.canyon.com

p.s. a sam rower oczywiście piękny, jestem ciekaw dlatego tym bardziej Twojej opinii.

Tomakuzu
Gość
Tomakuzu

Michał….. dasz się karnąć?

Kamil
Gość
Kamil

Bardzo ładny rower, Mnie interesują modele z ramami z aluminium (cena, upodobania), zastanawiam się czy jeśli do modelu CF 8.0 jest dołączony element umożliwiający montaż przedniej przerzutki to czy analogicznie do spectrala al 7.0 będzie dostarczona zaślepka po zdemontowaniu przedniej przerzutki :)?

Pablo RS
Gość
Pablo RS

Zacny rowerek. patent z prowadzeniem kabli genialny! Super koła i amor. Klapki na łożyskach tez trafione w punkt. O plusach i minusach marek wysyłkowych powiedziano juz wszystko. Pozostaje zyczyc bezawaryjnej eksploatacji ;-) ps. zabrał byś go do Włoch tam gdzie ostatnio?? ;-)

Michał K.
Gość
Michał K.

Rower ładny, nawet bardzo ładny. Szkoda że nie ma wersji 29″
A swoją drogą to kiedy przetestujesz NS Plus 130 lub 150?

bzx
Gość
bzx

O_O … przysięgam na trzyblatową korbę, że dzisiaj na stronie Canyona nie było widać tych wersji ;)

bzx
Gość
bzx

@Dante: tak, widzę teraz, ale dzisiaj do południa na serio nie było widać tych rowerów na stronie.. aż się trochę dziwiłem że tylko 3 wersje karbonowe są w ofercie, widocznie coś mieszali albo mi ISP cenzurował ;)

PS. panie adminie Wooyek, coś tu odpowiadanie na komentarze nie do końca działa poprawnie, klikam przycisk „odpowiedz” ale potem się ta odpowiedź pojawia bez kontekstu na samym dole..

Ilia
Gość
Ilia

Michał, ważne pytanie. Naczytałem się dużo jaki ten Pike jest cudowny i w ogóle, a tu w wyższej wersji jest Fox. Sam mam najwyższy model Foxa i nie do końca jestem zadowolony z niego, nie jestem burżujem, w krosie mam Suntoura i praktycznie obydwa działają na tym samym poziomie. Dzisiaj nawet się zastanawiałem czy nie kupić jakiegoś używanego Pika i porównać je na własnej skórze. Masz może jakieś własne opinie co do tych widelców?

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Ilia. To jest jak z motocyklami. Wszyscy wiedza, że technologicznie japońskie są najlepsze ale kiedy masz dużo pieniędzy, to dziwnym zbiegim, zawsze kupujesz 2x droższy motocykl BMW.
Harley by też tak chciał ale nie umie i tak oto powstała legenda Harleya – żeby amerykański motocykl też coś od życia miał. Legenda jest tak powszechnie znana że sa tacy co wolą załacić za HD 2x tyle co za BMW, tylko po to, żeby ich motocykl się ciągle psuł…

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

FOX to takie współczesne BMW. Droższe niż kiedykolwiek, a aktualnie przez chińską elektronikę – bardziej usterkowe od Harleya.

Tez Michal
Gość
Tez Michal

Jaka elektronika jest w foxie bo nie rozumiem?

Marcin
Gość
Marcin

Co ciekawe te obręcze kół DT SWISS są produkcji polskiej, a dokładnie wielkopolskiej. W moim mieście robimy półprodukt, czyli długie lagi z których następnie są zwijane obręcze, oczywiście w innej firmie. DTSwiss ma ogromne wymagania wymiarowe i wytrzymałościowe.

Pietrek
Gość
Pietrek

Znaczy się RC w stosunku do RCT3 nie posiada trybu „pedal” a jedynie pełną blokadę – „firm”?

fixie
Gość
fixie

Już się miałem oburzyć, że nie jest progresywnie (mimo iż twój whyte to było przegięcie). Rower nie taki progresywny jak na Mkę, ale ta Mka na twój wzrost jednak krótka nie jest.

Sam wiem, że na moją jazdę taka dopakowana trailówka byłaby idealna, ale jednak kusi mieć kowadło, które czasem(czyt. rzadko) bez obaw zabiorę do bike parku i sporo mi wybaczy braku skilla. A co się swoje namęczę na tripach z 2,5k przewyższeń na rowerze enduro lub super enduro już mnie nogi bolą.

Ciekawi mnie czy też tak chętnie byś do Ligurii zabrał Spectrala jak ostatnio testowego whyte. Dać radę to spectral da, ale jak się ma mniej skilla jeszcze od ciebie to już gleby bardziej zaglądają w oczy.

Karol B.
Gość
Karol B.

Tutaj kilka fotek mojego cacka, ja wybrałem bezpieczny „czarny” kolor ale jestem bardzo ciekaw jak wygląda ten hellfire red na żywo :D

http://pokazywarka.pl/ifh6sj/

Co do spawów przy podsiodłówce mi one nie przeszkadzają, nie zwracam na nie aż takiej uwagi.

Mateusz Zwoliński
Gość
Mateusz Zwoliński

Rower piękny ale ta sprzedaż wysyłkowa i brak stacjonarnych sklepów/serwisów.. Sam szukam nowego fulla ale ta polityka Canyona mnie odstrasza.. Brałeś pod uwagę Treka? Jakbyś porównał swój nowy rower do załóżmy takiego Fuel Exa czy Remedy? Nad jednym z nich się właśnie zastanawiam.

mountain line
Gość
mountain line

Te koła zaplecione były na pewno w DTSwiss? Czy to robili w Romecie hehe…

Mateusz Zwoliński
Gość
Mateusz Zwoliński

Tak, stosunek ceny do jakości u Canyona jest dobrym argumentem.

Kół 29 też nie biorę pod uwagę, dlatego myślałem o Fuelu 27,5 plus. Mam takie koła w hardtailu i świetnie mi się na nich jeździ. No nic, zobaczymy..

Artur
Gość
Artur

I jak sprawuje się Canyon? Zastanawiam się nad najwyższą wersja z aluminium AL 7.0, a wersją karbonową CF 9.0. Na zdjęciach prezentuje się dobrze.

Tomek
Gość
Tomek

W wersji karbonowej jeszcze da się przełknąć ten wygląd, ale w wersji alu to jakaś tragiczna pomyłka. Sam mam Strive. Swoją droga ciekawe jakiego potworka stworzy Canyon gdy mu zmodyfikuje geny, zapożyczając je od innych marek. Kreatywność, a co to takiego.

Tomek
Gość
Tomek

Karol B. – a byłbyś może w stanie zważyć swojego Spectrala Al 6.0, bo coś czuję, że wielu chętnie by się dowiedziało, ile o on w końcu waży:-) Na stronie Canyona ta waga zmienia się niemal „co tydzień” więc jest mała dezorientacja…

Tomek
Gość
Tomek

W kontekście przywołanego Treka FUEL EX byłbym ciekaw waszej opinii co do koncepcji dolnej ramy ratowanej systemem Knock Block? Chodzi oczywiście o dolną rurę ramy, wchodzącą w kolizję z widelcem…:-) Otwarte pytanie stawia Bikeworld w ubiegłorocznym teście: https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/15938/test_fuel_ex_9_8_29

Tomek
Gość
Tomek

W skrócie – jak wiemy Trek zmienił sposób połączenia dolnej rury z główką ramy, co miało poprawić sztywność połączenia i stabilność roweru, a powstały (stworzony przez siebie) problem kolizji widelca z dolną rurą rozwiązał za pomocą systemu Knock Block. Testujący podnosi jednak w tekście wady użytkowe tego rozwiązania twierdząc, że w praktyce manewrując przy małych prędkościach w ciasnych zakrętach ograniczenie skrętu kierownicy może być odczuwalne i niekomfortowe – obawia się także, iż w przypadku mega gleby z silnym uderzeniem mostek jednak obróci się (bo taka jego rola) i walnie w ramę. Przyznam, że te uwagi trochę mnie zaniepokoiły.
Pytanie do debaty postawione przez Bikeworld brzmi wobec tego cyt.:”Fuel Ex zgodnie z deklaracjami producenta jest niezwykle precyzyjnie prowadzącym się i sztywnym rowerem, jednak pytanie, czy nie lepiej byłoby kosztem minimalnego pogorszenia tych właściwości, zrezygnować z tak skomplikowanej koncepcji dolnej rury ramy. System Knock Block, chociaż bezawaryjny i całkiem sprytnie pomyślany, w praktyce ma jednak parę ograniczeń. Powyższe pytanie musi pozostać otwartym”
Dziękuję za uwagę:-)

Bartek
Gość

„obawia się także, iż w przypadku mega gleby z silnym uderzeniem mostek jednak obróci się (bo taka jego rola) i walnie w ramę” – Na zawodach JoyRide 2017 w Kluszkowcach – wcale nie miałem mega gleby – tylko porządną glebę. Remedy 7 – Knock Block zerwał się raz dwa, amor przywalił w ramę do tego stopnia że zerwał „AS-a” w postaci gumowej osłony która jest ostatnią deską ratunku i wbił się w aluminiową ramę :) Nie wiem przed jak mocnym uderzeniem ma chronić Knock Block w postaci wypustki 3×3 mm? Chyba bardziej przeznaczony jest do zapobiegania przy codziennych kolizjach amora z ramą – ale pomijając upadki.

Odwiedź mój profil na
Instagram Top