Dziś mam dla Ciebie szczególnego bikeporna. Nie tylko dlatego, że jego bohater – Canyon Spectral CF 8.0 – jest całkiem nowym modelem. Również dlatego, że prezentowany dziś rower to mój prywatny zakup na ten sezon!
Canyon Spectral CF 8.0
Cena: 13 699 zł (+ wysyłka 202 zł) Dostępne rozmiary: S/M/L/XL Masa: 13,2 (rozmiar M, bez pedałów, tubeless) Strona i sklep producenta
Pomiar ciała robiłem niezależnie w dwóch różnych firmach (za pierwszym razem myślałem, że wkradł się jakiś błąd). Różniły się marginalnie. Wpisałem je w kalkulator i taka niespodzianka.
Może zamiast Ski lepiej wziąć damską Mkę? Są trochę krótsze i niższe. Siodełko mam swoje, reszta mogłaby zostać. Co byś doradził Michał?
Oczywiście S-ka na 176 cm to absurdalny pomysł, ale dlaczego tak wypluł kalkulator, jest trafnie opisane („według wzrostu powinniśmy polecić rozmiar M”).
Faktycznie coś mały przekrok Ci wyszedł, dla Twojego wzrostu typowe byłoby ok. 82 cm.
Jak mierzyłeś?
Na jakiej wysokości masz siodło w obecnym rowerze?
Siodło miałem ustawione na wysokości 74 cm. Na płaskim było ok. Gorzej jak zaczynało się ostro w dół i musiałem wysunąć zadek za siodło. Powroty były bolesne, więc zainwestowałem w windę 125mm, która w zupełności mi wystarczył. Chodź wysunąłem ją z ramy do maxa.
No, CF 8.0 to taki „wybór domyślny”, pozostałe modele w gamie są chyba tylko na specjalne przypadki ;) Choć zastanawiałem się też nad tym o oczko wyższym – na Foxach i Shimano.
Zależnie od preferencji – warto, jeśli wolisz Foxa i Shimano od SRAM-a. Ale drastycznej różnicy na szlaku bym się nie spodziewał.
El_irz
6 lat temu
Poprzednia wersja Spectrala bardziej przemawia do mojej estetycznej półkuli.
Nowy Spectral troszkę za bardzo przypomina mi Jeffsyego.
Podejrzewam jednak, że w terenie zachowuje się jak marzenie :)
Dla mnie też poprzedni w kolorze żółto-szarym był ideałem, ale to trochę jak wybierać między kolejnymi generacjami Ferrari, nawet te „brzydsze” nadal są zajebiste ;)
Marcin Maj
6 lat temu
Rowerek nie powiem – ładny, tylko te blokade niepotrzebnie wozisz. Złap kąbinerkami i ułam to gówno, żeby nikt postronny Cie nie oskarżył, że używasz!!!
„Nowy Pike” To ten co wyszedł kiedy pojawił się Lyrik wyżej? Od jakiego to rocznika modelowego? Soil EX miał najprostrzego Pike. Warto dopłacać do RC3?
„Najprostszy model” RC różni się od RCT3 tylko brakiem dodatkowego pokrętła wolnej kompresji do szybkiej zmiany trybów (otwarte – pośrednie – zamknięte). Tłumik jest ten sam, więc działa identycznie.
Noo, pomysł z gatunku „czemu nikt nie wpadł na to wcześniej?!” ;)
Marcin Maj
6 lat temu
A ja bym wolał żeby tam był demontowalny kawałek rury ramy, tak by można było w przyszłości wpasować tam baterie e-wspomagania. Mogłaby być nieco większa + specjalne wycięcia przyjmujące np najnowszy wąski silniczek Shimano E8000. Swoją droga ciekawe jak to się dzieje że rower enduro, który już i tak jest napompowany cenowo do granic eksplozji np taki za 15k w połączeniu z systemem e-Bike za ok 7k (Chińczycy robią taki sam za 3k i jeszcze mają z tego zyski ogromne!), daje w sumie około 30k…
Albo to: Największe opory stawia fat-bike i plusowiec na 3.0″ ale to nie taniego Fat-Bike elektryzuja tylko najdroższe w gamie endurki…
Wiecie, żeby typy zza TV i konsoli nie musiały mieć kompleksów przy tych co uprawiają sport żeby sobie radzić z jazda MTB w alpach.
Rzuć sobie okiem na nowego Spectrala:ON i porównaj, czy dałoby się ten napęd tak łatwo wpasować do zwykłego :P
Marcin Maj
6 lat temu
Pamiętaj o pomyśle z używkami. Wystarczy 10 najczęstszych „świezych” 2-3 latnich i 10 „oldboyów” po 10 lub więcej lat każdy ;)
Łukasz Danek
6 lat temu
Ciekawie wygląda tegoroczna rama spectral. męska, damska jak i elektryczna ON każdy ma inny link przy damperze :D
ALEK STYRNA
6 lat temu
Micał, czy to Twój pierwszy Carbon? Ja na 2018 też zdecydowłem się, czy może raczej zaryzykowałem Carbon. Oczywiście ja w mojej „Bike Stacji Kozioła” wybieram tylko modele ze stacji NS Bikes. Padło na flagowca, czyli SNABB C1 ale mam też Plusa 150 czyli 29′. W ubiegłym sezonie byłem zachywcony wersją Plus 130, choć oczywiście nie był to rower do zadań specjalnych a raczej „super universal” trzymjący się raczej z dala od DH. Czy Plus 150 będzie bliższy rasowemu enduro? Czy nie straci z kolei swojej „lekkości”? To są pytania, na ktore odpowiedz dadzą tylko całosezonowe testy. Ale wracając do Twojej rady aby wybierać rowery, które się na po prostu podobają, przyznaję poniekąd rację – SNABB C1 2018 to było zauroczenie od pierwszego wejrzenia, a czy się to przeobrazi w miłość? Zobaczymy. W każdym razie zapraszam na Kozią i okolice do wspólnego doświadczania tego co oferuje włókno węglowe… wrażenia omowimy w Bike Barze ;P
Miałem już wcześniej carbonowego Ibisa :) Snabb też pikiny, gratuluję zakupu „na wypasie” :)
Co do Snabba Plus 150, to tak – traktowałbym go w kategoriach typowego enduro, więc na pewno straci trochę lekkości modelu 130, oferując w zamian większy margines bezpieczeństwa i płynność w trudnym terenie.
Shruikan
6 lat temu
„choć wentylki będziesz musiał dokupić osobno”… Oglądałem unboxing Spectrala, chyba wyższy model i już w opakowaniu były wentylki… :)
Mnie też się podoba, miałem okazję widzieć go na żywo w miniony weekend na Raduni.
Marcin H.
6 lat temu
Zazdroszczam „miękkiej osłony tylnego trójkąta”-w moim niemcu jest twarda jak polityka Bismarcka do państw ościennych :( A co do carbą ramy-odezwał się sentymenty ibiszowe? ;)
Marcin H.
6 lat temu
…maj gad-dwa zdania i tyle błędów. Kajam się przed językoznawcami :)
Piotrek Bartkowski
6 lat temu
Nad przerzutką, obok ośki jest jeszcze jedna śruba obok insertu osi. To jest od instalacji haka przerzutki?
Aż ciężko mi uwierzyć,że wybrałeś koło 27,5.
Rower przyjemny dla oka. Który to już w kolekcji?
Jeśli czytałeś artykuł o cyklozie, to wiesz, że nie da się tak łatwo odpowiedzieć na pytanie „który to rower?” :P
Co do koła, to w przypadku tego zakupu, wszystkie kryteria jednoznacznie wskazywały na 27.5″ :) Przy czym głównie są to subiektywne odczucia i preferencje. I wysokość kierownicy…
Śruba – tak, choć bardziej „haka” ogólnie, niż „haka przerzutki” (tzn. tego aluminiowego insertu, w który wkręca się oś) :)
Karol B.
6 lat temu
Canyon Spectral to też i mój wybór jako pierwszy poważny rower tyle że wersja Al 6.0. Przy moim wzroście 170-172 (zależy jakie skarpetki na nogach i jaka miarka) rozmiar M wydaje się być idealny. Kind Shock do oporu wciśnięty i jest spoko. Jak narazie kilka zimowych przejażdżek i jestem zachwycony !
No ten komin przy podsiodłówce trochę nie wyszedł, zwłaszcza porównując z elegancją wersją damską. Ale mam jeszcze nadzieję, że to na zdjęciach studyjnych tak kiepsko wyszło ;) Bo np. w moim Strive spoiny były przepiękne.
Kubak
6 lat temu
Szukałem na Twoim blogu materiału nt. ram (aluminium vs karbon). Praktycznie na dniach zamawiam Spectrala CF 8.0, tylko mam jedną obawę. Karbon… jest się czego bać, faktycznie to tak kruchy materiał?
Nie, większość mitów pochodzi z czasów, kiedy:
a) carbon był stosowany głównie w zawodniczych ramach XC/szosa, więc priorytetem była wyśrubowana masa, a nie wytrzymałość;
b) carbon dopiero raczkował i producenci jeszcze się uczyli, jak go układać.
Bo w przeciwieństwie do alu, które z grubsza jest zawsze takim samym, bardzo przewidywalnym materiałem, z carbonu można ulepić, co Ci się żywnie podoba – może to być ultralekka szosówka, która pęknie przy zakładaniu na bagażnik samochodowy, a może to być pancerna zjazdówka.
bzx
6 lat temu
gwoli ścisłości, w wersji oczko wyżej nie ma nigdzie napędu/hampli Shimano, zawiecha też RS, dopiero w topowym SL jest Fox.
Mnie do Canyona zrażają opinie w necie. Ponad 50% osób oceni ich serwis jako bad albo poor. Nie wiem jak robiąc tak ładne rowery i to Niemcy mogą mieć tak fatalną opinię.
Jak się czyta opinie na trustpilot to włos się jeży na głowie. Wpadki zdarzają sie każdemu ale w takich ilościach?
p.s. a sam rower oczywiście piękny, jestem ciekaw dlatego tym bardziej Twojej opinii.
Tomakuzu
6 lat temu
Michał….. dasz się karnąć?
Kamil
6 lat temu
Bardzo ładny rower, Mnie interesują modele z ramami z aluminium (cena, upodobania), zastanawiam się czy jeśli do modelu CF 8.0 jest dołączony element umożliwiający montaż przedniej przerzutki to czy analogicznie do spectrala al 7.0 będzie dostarczona zaślepka po zdemontowaniu przedniej przerzutki :)?
Pablo RS
6 lat temu
Zacny rowerek. patent z prowadzeniem kabli genialny! Super koła i amor. Klapki na łożyskach tez trafione w punkt. O plusach i minusach marek wysyłkowych powiedziano juz wszystko. Pozostaje zyczyc bezawaryjnej eksploatacji ;-) ps. zabrał byś go do Włoch tam gdzie ostatnio?? ;-)
Michał K.
6 lat temu
Rower ładny, nawet bardzo ładny. Szkoda że nie ma wersji 29″
A swoją drogą to kiedy przetestujesz NS Plus 130 lub 150?
bzx
6 lat temu
O_O … przysięgam na trzyblatową korbę, że dzisiaj na stronie Canyona nie było widać tych wersji ;)
bzx
6 lat temu
@Dante: tak, widzę teraz, ale dzisiaj do południa na serio nie było widać tych rowerów na stronie.. aż się trochę dziwiłem że tylko 3 wersje karbonowe są w ofercie, widocznie coś mieszali albo mi ISP cenzurował ;)
PS. panie adminie Wooyek, coś tu odpowiadanie na komentarze nie do końca działa poprawnie, klikam przycisk „odpowiedz” ale potem się ta odpowiedź pojawia bez kontekstu na samym dole..
Ilia
6 lat temu
Michał, ważne pytanie. Naczytałem się dużo jaki ten Pike jest cudowny i w ogóle, a tu w wyższej wersji jest Fox. Sam mam najwyższy model Foxa i nie do końca jestem zadowolony z niego, nie jestem burżujem, w krosie mam Suntoura i praktycznie obydwa działają na tym samym poziomie. Dzisiaj nawet się zastanawiałem czy nie kupić jakiegoś używanego Pika i porównać je na własnej skórze. Masz może jakieś własne opinie co do tych widelców?
Fox Foxowi nierówny… Ale jeśli masz najwyższy model i nie jesteś z niego zadowolony, to chyba po prostu najwyższy czas na pełny serwis ;)
Marcin Maj
6 lat temu
Ilia. To jest jak z motocyklami. Wszyscy wiedza, że technologicznie japońskie są najlepsze ale kiedy masz dużo pieniędzy, to dziwnym zbiegim, zawsze kupujesz 2x droższy motocykl BMW.
Harley by też tak chciał ale nie umie i tak oto powstała legenda Harleya – żeby amerykański motocykl też coś od życia miał. Legenda jest tak powszechnie znana że sa tacy co wolą załacić za HD 2x tyle co za BMW, tylko po to, żeby ich motocykl się ciągle psuł…
FOX to takie współczesne BMW. Droższe niż kiedykolwiek, a aktualnie przez chińską elektronikę – bardziej usterkowe od Harleya.
Tez Michal
6 lat temu
Jaka elektronika jest w foxie bo nie rozumiem?
Marcin
6 lat temu
Co ciekawe te obręcze kół DT SWISS są produkcji polskiej, a dokładnie wielkopolskiej. W moim mieście robimy półprodukt, czyli długie lagi z których następnie są zwijane obręcze, oczywiście w innej firmie. DTSwiss ma ogromne wymagania wymiarowe i wytrzymałościowe.
Pietrek
6 lat temu
Znaczy się RC w stosunku do RCT3 nie posiada trybu „pedal” a jedynie pełną blokadę – „firm”?
Nie – w RCT 3 masz 3 pozycje opem/pedal/lock, a do tego płynną regulację wolnej kompresji pokrętłem (która o ile dobrze pamiętam, wpływa na tryb „open”).
W RC masz tylko to pokrętło do regulacji wolnej kompresji. Więc możesz ustawić sobie tak jak chcesz, ale bez opcji szybkiego przełączania między trzema „predefiniowanymi” ustawieniami.
fixie
6 lat temu
Już się miałem oburzyć, że nie jest progresywnie (mimo iż twój whyte to było przegięcie). Rower nie taki progresywny jak na Mkę, ale ta Mka na twój wzrost jednak krótka nie jest.
Sam wiem, że na moją jazdę taka dopakowana trailówka byłaby idealna, ale jednak kusi mieć kowadło, które czasem(czyt. rzadko) bez obaw zabiorę do bike parku i sporo mi wybaczy braku skilla. A co się swoje namęczę na tripach z 2,5k przewyższeń na rowerze enduro lub super enduro już mnie nogi bolą.
Ciekawi mnie czy też tak chętnie byś do Ligurii zabrał Spectrala jak ostatnio testowego whyte. Dać radę to spectral da, ale jak się ma mniej skilla jeszcze od ciebie to już gleby bardziej zaglądają w oczy.
Nie no, wiadomo że taki rower nie zastąpi w 100% roweru enduro, bo wtedy rowery enduro byłyby bez sensu ;) Do bikeparku czy takiego San Remo, Whyte G-170 był zdecydowanie lepszym wyborem. Ale już do Finale Ligure chyba wezmę swojego :)
Karol B.
6 lat temu
Tutaj kilka fotek mojego cacka, ja wybrałem bezpieczny „czarny” kolor ale jestem bardzo ciekaw jak wygląda ten hellfire red na żywo :D
Dzięki! Tak jak myślałem, „na żywo” prezentuje się dużo lepiej :)
Mateusz Zwoliński
6 lat temu
Rower piękny ale ta sprzedaż wysyłkowa i brak stacjonarnych sklepów/serwisów.. Sam szukam nowego fulla ale ta polityka Canyona mnie odstrasza.. Brałeś pod uwagę Treka? Jakbyś porównał swój nowy rower do załóżmy takiego Fuel Exa czy Remedy? Nad jednym z nich się właśnie zastanawiam.
No niestety, coś za coś – dzięki temu, że marka nie ma sieci sklepów i dystrybutorów, w tej samej cenie, co taki np. Trek, masz dodatkowo carbonową ramę i ciut lepszy osprzęt (oczywiście nie licząc rabatów).
A Trek i tam ma bardzo ciekawą ofertę. Fuela EX nie brałem pod uwagę ze względu na koła 29″, ale Remedy 8 to w tej chwili jeden z najbardziej opłacalnym rowerów enduro (z lekką nutką trail) na rynku. Gdyby zależało mi na zakupie w sklepie, byłby to jeden z głównych kandydatów (obok Trance).
Miło to czytać, biorąc pod uwagę fakt, że na ten sezon go kupiłem ;D Jak się dobrze zakręci to można wyszukać sklep z dobrym rabatem na Treka. I wtedy wychodzi najlepszy stosunek cena/jakość.
Osobiście polecam. Rowerem da radę zrobić wycieczkę, czy pojeździć po Szyndzielni i Koziej (bez wyciągu) – dobrze podjeżdża, a przy tym daje sporo frajdy na zjazdach i margines bezpieczeństwa na hopach.
A przy tym mamy najlepszą na świecie gwarancję i to działającą.
Na razie sprawuje się super, ale jeździłem na nim dosłownie 2 dni, więc nic dziwnego ;)
Tomek
6 lat temu
W wersji karbonowej jeszcze da się przełknąć ten wygląd, ale w wersji alu to jakaś tragiczna pomyłka. Sam mam Strive. Swoją droga ciekawe jakiego potworka stworzy Canyon gdy mu zmodyfikuje geny, zapożyczając je od innych marek. Kreatywność, a co to takiego.
Tomek
6 lat temu
Karol B. – a byłbyś może w stanie zważyć swojego Spectrala Al 6.0, bo coś czuję, że wielu chętnie by się dowiedziało, ile o on w końcu waży:-) Na stronie Canyona ta waga zmienia się niemal „co tydzień” więc jest mała dezorientacja…
Możesz przytoczyć, co to za pytanie? Bo nie bardzo chce mi się grzebać w całym teście, żeby wychwycić, o co Ci chodziło ;)
Tomek
6 lat temu
W skrócie – jak wiemy Trek zmienił sposób połączenia dolnej rury z główką ramy, co miało poprawić sztywność połączenia i stabilność roweru, a powstały (stworzony przez siebie) problem kolizji widelca z dolną rurą rozwiązał za pomocą systemu Knock Block. Testujący podnosi jednak w tekście wady użytkowe tego rozwiązania twierdząc, że w praktyce manewrując przy małych prędkościach w ciasnych zakrętach ograniczenie skrętu kierownicy może być odczuwalne i niekomfortowe – obawia się także, iż w przypadku mega gleby z silnym uderzeniem mostek jednak obróci się (bo taka jego rola) i walnie w ramę. Przyznam, że te uwagi trochę mnie zaniepokoiły.
Pytanie do debaty postawione przez Bikeworld brzmi wobec tego cyt.:”Fuel Ex zgodnie z deklaracjami producenta jest niezwykle precyzyjnie prowadzącym się i sztywnym rowerem, jednak pytanie, czy nie lepiej byłoby kosztem minimalnego pogorszenia tych właściwości, zrezygnować z tak skomplikowanej koncepcji dolnej rury ramy. System Knock Block, chociaż bezawaryjny i całkiem sprytnie pomyślany, w praktyce ma jednak parę ograniczeń. Powyższe pytanie musi pozostać otwartym”
Dziękuję za uwagę:-)
OK :) To pytanie nie bez powodu pozostało otwarte, bo każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy masa, sztywność i odporność na uszkodzenie przewodów, jest bardziej istotna od praktyczności w nietypowych sytuacjach. Jeśli ktoś jeździ verty i faktycznie zdarza mu się skręcać kierownicę więcej, niż o 45 stopni, to będzie to istotna wada – choć trudno mi to sobie wyobrazić. Mnie bardziej wkurzałoby to z innych powodów, nie związanych z jazdą (pakowanie roweru do auta, manewrowanie nim w mieszkaniu itp.).
Zajeb**** ostatnio fuelem lebe na sciance, mostek skrecił zabezpieczenie wytrzymało, i tez mi ciężko wyobrazić sobie sytuacje w której potrzebowal bym więcej skretu, do sedana mi wchodzi a przypominam ze mam duże koło.
Wracajac do tematu wspołczesnych rowerów sciezkowych,po zmianie geo mino linkiem jest spoko loko, rower się wydluzyl i zrobil się taki ala enduro, imo duże koło robi robote, choć pewnie gdyby wzial remedy tez bylbym zachwycony, ciężko mi się okreslic jednoznacznie , uwielbiam ciężkie zjazdy tak samo jak skskanie hopek i szybkie trailowe sekcje …
„obawia się także, iż w przypadku mega gleby z silnym uderzeniem mostek jednak obróci się (bo taka jego rola) i walnie w ramę” – Na zawodach JoyRide 2017 w Kluszkowcach – wcale nie miałem mega gleby – tylko porządną glebę. Remedy 7 – Knock Block zerwał się raz dwa, amor przywalił w ramę do tego stopnia że zerwał „AS-a” w postaci gumowej osłony która jest ostatnią deską ratunku i wbił się w aluminiową ramę :) Nie wiem przed jak mocnym uderzeniem ma chronić Knock Block w postaci wypustki 3×3 mm? Chyba bardziej przeznaczony jest do zapobiegania przy codziennych kolizjach amora z ramą – ale pomijając upadki.
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Michale rozmiar M siadł na styk ?
Tak, dosłownie – BikeYoke wciśnięty do oporu i jest idealnie :)
Zastanawiam się nad tegoroczną wersją Spectrala. Jestem ciut wyższy od Ciebie Michał, a mimo to kalkulator ze strony Canyon zasugerował mi rozmiar S. Używałeś go przed zakupem? Link do screenu: https://drive.google.com/open?id=1K4Rs7Oq5NY5l_Q3dQdnw-hrDpMRdwX0M
Pomiar ciała robiłem niezależnie w dwóch różnych firmach (za pierwszym razem myślałem, że wkradł się jakiś błąd). Różniły się marginalnie. Wpisałem je w kalkulator i taka niespodzianka.
Może zamiast Ski lepiej wziąć damską Mkę? Są trochę krótsze i niższe. Siodełko mam swoje, reszta mogłaby zostać. Co byś doradził Michał?
Oczywiście S-ka na 176 cm to absurdalny pomysł, ale dlaczego tak wypluł kalkulator, jest trafnie opisane („według wzrostu powinniśmy polecić rozmiar M”).
Faktycznie coś mały przekrok Ci wyszedł, dla Twojego wzrostu typowe byłoby ok. 82 cm.
Jak mierzyłeś?
Na jakiej wysokości masz siodło w obecnym rowerze?
Wymiary pochodzą z bikefittingu, który miałem robiony pod swój ostatni rower: Scott Scale 610 (2013). Geo:
https://drive.google.com/file/d/1Y7EKg1WEHmoNeOvCM4BoXaEUPxWzjF33/view?usp=sharing
Siodło miałem ustawione na wysokości 74 cm. Na płaskim było ok. Gorzej jak zaczynało się ostro w dół i musiałem wysunąć zadek za siodło. Powroty były bolesne, więc zainwestowałem w windę 125mm, która w zupełności mi wystarczył. Chodź wysunąłem ją z ramy do maxa.
https://drive.google.com/file/d/1U33yRVGuk-Kll5PaqmSA4dK2WEjZ784e/view?usp=sharing
Stary rower poszedł w świat. Szukam czegoś nowego. Przy swoim wzroście przywykłem do dylematu L czy M, a tu Canyon wyskoczył mi z Ską…
Stąd pomysł z Mką damską, która jest krótsza i ma fajniejsze malowanie (Gay Alert!) ;)
Gratuluję wyboru. Również mój typ No 1.
Nie mogę się przekonać do kształtu tej ramy. Ważne, że Tobie się podoba.
Fajny, też szukam roweru „kompromisu” i jak się okazuje, mam podobne założenia przy wyborze, z tym ja wciąż jestem przed :(
Coś jest na rzeczy z tymi zegarkami. U mnie w Polsce 20:17 a wcześniejsze wpisy z 21:09. Chyba to ty Michał zakłócasz te Herze w gniazdkach 230V :)))
Coś czuję, że to będzie hit sezonu. Wśród znajomych większość napala się właśnie na tą wersję. Stosunek jakość/cena bardzo przyzwoita.
No, CF 8.0 to taki „wybór domyślny”, pozostałe modele w gamie są chyba tylko na specjalne przypadki ;) Choć zastanawiałem się też nad tym o oczko wyższym – na Foxach i Shimano.
Michał warto dołożyć i kupić CF 9.0 ?
Zależnie od preferencji – warto, jeśli wolisz Foxa i Shimano od SRAM-a. Ale drastycznej różnicy na szlaku bym się nie spodziewał.
Poprzednia wersja Spectrala bardziej przemawia do mojej estetycznej półkuli.
Nowy Spectral troszkę za bardzo przypomina mi Jeffsyego.
Podejrzewam jednak, że w terenie zachowuje się jak marzenie :)
Dla mnie też poprzedni w kolorze żółto-szarym był ideałem, ale to trochę jak wybierać między kolejnymi generacjami Ferrari, nawet te „brzydsze” nadal są zajebiste ;)
Rowerek nie powiem – ładny, tylko te blokade niepotrzebnie wozisz. Złap kąbinerkami i ułam to gówno, żeby nikt postronny Cie nie oskarżył, że używasz!!!
„Nowy Pike” To ten co wyszedł kiedy pojawił się Lyrik wyżej? Od jakiego to rocznika modelowego? Soil EX miał najprostrzego Pike. Warto dopłacać do RC3?
Nowy Pike jest w seryjnych rowerach od 2018, łatwo poznać po zmienionym (jakby wklęsłym) kształcie podkowy.
– stary:
– nowy: http://mtb.pl/wp-content/uploads/2017/04/pike.jpg
„Najprostszy model” RC różni się od RCT3 tylko brakiem dodatkowego pokrętła wolnej kompresji do szybkiej zmiany trybów (otwarte – pośrednie – zamknięte). Tłumik jest ten sam, więc działa identycznie.
Gratulacje!
Przynajmniej jedna zaleta śniegu :D
świetna jest ta osłona na przewody pod ramą przydała by się taka w moim soil 1 bo pod korbą przewody strasznie sterczą
Noo, pomysł z gatunku „czemu nikt nie wpadł na to wcześniej?!” ;)
A ja bym wolał żeby tam był demontowalny kawałek rury ramy, tak by można było w przyszłości wpasować tam baterie e-wspomagania. Mogłaby być nieco większa + specjalne wycięcia przyjmujące np najnowszy wąski silniczek Shimano E8000. Swoją droga ciekawe jak to się dzieje że rower enduro, który już i tak jest napompowany cenowo do granic eksplozji np taki za 15k w połączeniu z systemem e-Bike za ok 7k (Chińczycy robią taki sam za 3k i jeszcze mają z tego zyski ogromne!), daje w sumie około 30k…
Albo to: Największe opory stawia fat-bike i plusowiec na 3.0″ ale to nie taniego Fat-Bike elektryzuja tylko najdroższe w gamie endurki…
Wiecie, żeby typy zza TV i konsoli nie musiały mieć kompleksów przy tych co uprawiają sport żeby sobie radzić z jazda MTB w alpach.
Rzuć sobie okiem na nowego Spectrala:ON i porównaj, czy dałoby się ten napęd tak łatwo wpasować do zwykłego :P
Pamiętaj o pomyśle z używkami. Wystarczy 10 najczęstszych „świezych” 2-3 latnich i 10 „oldboyów” po 10 lub więcej lat każdy ;)
Ciekawie wygląda tegoroczna rama spectral. męska, damska jak i elektryczna ON każdy ma inny link przy damperze :D
Micał, czy to Twój pierwszy Carbon? Ja na 2018 też zdecydowłem się, czy może raczej zaryzykowałem Carbon. Oczywiście ja w mojej „Bike Stacji Kozioła” wybieram tylko modele ze stacji NS Bikes. Padło na flagowca, czyli SNABB C1 ale mam też Plusa 150 czyli 29′. W ubiegłym sezonie byłem zachywcony wersją Plus 130, choć oczywiście nie był to rower do zadań specjalnych a raczej „super universal” trzymjący się raczej z dala od DH. Czy Plus 150 będzie bliższy rasowemu enduro? Czy nie straci z kolei swojej „lekkości”? To są pytania, na ktore odpowiedz dadzą tylko całosezonowe testy. Ale wracając do Twojej rady aby wybierać rowery, które się na po prostu podobają, przyznaję poniekąd rację – SNABB C1 2018 to było zauroczenie od pierwszego wejrzenia, a czy się to przeobrazi w miłość? Zobaczymy. W każdym razie zapraszam na Kozią i okolice do wspólnego doświadczania tego co oferuje włókno węglowe… wrażenia omowimy w Bike Barze ;P
Miałem już wcześniej carbonowego Ibisa :) Snabb też pikiny, gratuluję zakupu „na wypasie” :)
Co do Snabba Plus 150, to tak – traktowałbym go w kategoriach typowego enduro, więc na pewno straci trochę lekkości modelu 130, oferując w zamian większy margines bezpieczeństwa i płynność w trudnym terenie.
„choć wentylki będziesz musiał dokupić osobno”… Oglądałem unboxing Spectrala, chyba wyższy model i już w opakowaniu były wentylki… :)
Oszukali mnie, banda decydentów :(
Cóż za paskudne malowanie, wygląda jak rura kanalizacyjna pryśnięta fluo pomarańczem. Słabo widoczne logo producenta. A fuj! ;)
Są też bardziej klasyczne do wyboru ;) Jak dla mnie ten jest genialny :)
Mnie też się podoba, miałem okazję widzieć go na żywo w miniony weekend na Raduni.
Zazdroszczam „miękkiej osłony tylnego trójkąta”-w moim niemcu jest twarda jak polityka Bismarcka do państw ościennych :( A co do carbą ramy-odezwał się sentymenty ibiszowe? ;)
…maj gad-dwa zdania i tyle błędów. Kajam się przed językoznawcami :)
Nad przerzutką, obok ośki jest jeszcze jedna śruba obok insertu osi. To jest od instalacji haka przerzutki?
Aż ciężko mi uwierzyć,że wybrałeś koło 27,5.
Rower przyjemny dla oka. Który to już w kolekcji?
Jeśli czytałeś artykuł o cyklozie, to wiesz, że nie da się tak łatwo odpowiedzieć na pytanie „który to rower?” :P
Co do koła, to w przypadku tego zakupu, wszystkie kryteria jednoznacznie wskazywały na 27.5″ :) Przy czym głównie są to subiektywne odczucia i preferencje. I wysokość kierownicy…
Śruba – tak, choć bardziej „haka” ogólnie, niż „haka przerzutki” (tzn. tego aluminiowego insertu, w który wkręca się oś) :)
Canyon Spectral to też i mój wybór jako pierwszy poważny rower tyle że wersja Al 6.0. Przy moim wzroście 170-172 (zależy jakie skarpetki na nogach i jaka miarka) rozmiar M wydaje się być idealny. Kind Shock do oporu wciśnięty i jest spoko. Jak narazie kilka zimowych przejażdżek i jestem zachwycony !
Masz jakieś foty? :) Ciekaw jestem, jak ta rama prezentuje się na żywo :)
Świetny rower. Trzeba przyznać kolega ma dobrą stajnię :)
Cześć Michał, testujesz ostatnio sporo rowerów. Rok zapowiada się rewelacyjnie! :)
Myślałeś może o czymś ze sprężyną? Nie lubisz takiego zawieszenia czy nie miałeś po prostu okazji pojeździć?
Nie miałem jeszcze okazji jeździć na (współczesnej) sprężynie, ale szykuje się test porównawczy „tego samego” dampera w obu wersjach :)
No właśnie, największy minus aluminiowych ram nowego Spectrala, to wygląd. Osobiście na te spawy nie mogę patrzeć ;)
No ten komin przy podsiodłówce trochę nie wyszedł, zwłaszcza porównując z elegancją wersją damską. Ale mam jeszcze nadzieję, że to na zdjęciach studyjnych tak kiepsko wyszło ;) Bo np. w moim Strive spoiny były przepiękne.
Szukałem na Twoim blogu materiału nt. ram (aluminium vs karbon). Praktycznie na dniach zamawiam Spectrala CF 8.0, tylko mam jedną obawę. Karbon… jest się czego bać, faktycznie to tak kruchy materiał?
Nie, większość mitów pochodzi z czasów, kiedy:
a) carbon był stosowany głównie w zawodniczych ramach XC/szosa, więc priorytetem była wyśrubowana masa, a nie wytrzymałość;
b) carbon dopiero raczkował i producenci jeszcze się uczyli, jak go układać.
Bo w przeciwieństwie do alu, które z grubsza jest zawsze takim samym, bardzo przewidywalnym materiałem, z carbonu można ulepić, co Ci się żywnie podoba – może to być ultralekka szosówka, która pęknie przy zakładaniu na bagażnik samochodowy, a może to być pancerna zjazdówka.
gwoli ścisłości, w wersji oczko wyżej nie ma nigdzie napędu/hampli Shimano, zawiecha też RS, dopiero w topowym SL jest Fox.
WRONG! :P
https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral/spectral-cf-9-0.html
Oczko wyżej jest wersja 9.0 i jest ona na foxach i shimano.
Pewnie pomyliło Ci się z 9.0 PRO, która jest 2 oczka wyżej :)
https://www.canyon.com/pl/mtb/spectral/spectral-cf-9-0.html
Mnie do Canyona zrażają opinie w necie. Ponad 50% osób oceni ich serwis jako bad albo poor. Nie wiem jak robiąc tak ładne rowery i to Niemcy mogą mieć tak fatalną opinię.
Jak się czyta opinie na trustpilot to włos się jeży na głowie. Wpadki zdarzają sie każdemu ale w takich ilościach?
Ostatnio nawet było o pękających ramach w Spectralach :(
https://uk.trustpilot.com/review/www.canyon.com
p.s. a sam rower oczywiście piękny, jestem ciekaw dlatego tym bardziej Twojej opinii.
Michał….. dasz się karnąć?
Bardzo ładny rower, Mnie interesują modele z ramami z aluminium (cena, upodobania), zastanawiam się czy jeśli do modelu CF 8.0 jest dołączony element umożliwiający montaż przedniej przerzutki to czy analogicznie do spectrala al 7.0 będzie dostarczona zaślepka po zdemontowaniu przedniej przerzutki :)?
Zacny rowerek. patent z prowadzeniem kabli genialny! Super koła i amor. Klapki na łożyskach tez trafione w punkt. O plusach i minusach marek wysyłkowych powiedziano juz wszystko. Pozostaje zyczyc bezawaryjnej eksploatacji ;-) ps. zabrał byś go do Włoch tam gdzie ostatnio?? ;-)
Rower ładny, nawet bardzo ładny. Szkoda że nie ma wersji 29″
A swoją drogą to kiedy przetestujesz NS Plus 130 lub 150?
O_O … przysięgam na trzyblatową korbę, że dzisiaj na stronie Canyona nie było widać tych wersji ;)
@Dante: tak, widzę teraz, ale dzisiaj do południa na serio nie było widać tych rowerów na stronie.. aż się trochę dziwiłem że tylko 3 wersje karbonowe są w ofercie, widocznie coś mieszali albo mi ISP cenzurował ;)
PS. panie adminie Wooyek, coś tu odpowiadanie na komentarze nie do końca działa poprawnie, klikam przycisk „odpowiedz” ale potem się ta odpowiedź pojawia bez kontekstu na samym dole..
Michał, ważne pytanie. Naczytałem się dużo jaki ten Pike jest cudowny i w ogóle, a tu w wyższej wersji jest Fox. Sam mam najwyższy model Foxa i nie do końca jestem zadowolony z niego, nie jestem burżujem, w krosie mam Suntoura i praktycznie obydwa działają na tym samym poziomie. Dzisiaj nawet się zastanawiałem czy nie kupić jakiegoś używanego Pika i porównać je na własnej skórze. Masz może jakieś własne opinie co do tych widelców?
Fox Foxowi nierówny… Ale jeśli masz najwyższy model i nie jesteś z niego zadowolony, to chyba po prostu najwyższy czas na pełny serwis ;)
Ilia. To jest jak z motocyklami. Wszyscy wiedza, że technologicznie japońskie są najlepsze ale kiedy masz dużo pieniędzy, to dziwnym zbiegim, zawsze kupujesz 2x droższy motocykl BMW.
Harley by też tak chciał ale nie umie i tak oto powstała legenda Harleya – żeby amerykański motocykl też coś od życia miał. Legenda jest tak powszechnie znana że sa tacy co wolą załacić za HD 2x tyle co za BMW, tylko po to, żeby ich motocykl się ciągle psuł…
Marcin, nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę ;)
FOX to takie współczesne BMW. Droższe niż kiedykolwiek, a aktualnie przez chińską elektronikę – bardziej usterkowe od Harleya.
Jaka elektronika jest w foxie bo nie rozumiem?
Co ciekawe te obręcze kół DT SWISS są produkcji polskiej, a dokładnie wielkopolskiej. W moim mieście robimy półprodukt, czyli długie lagi z których następnie są zwijane obręcze, oczywiście w innej firmie. DTSwiss ma ogromne wymagania wymiarowe i wytrzymałościowe.
Znaczy się RC w stosunku do RCT3 nie posiada trybu „pedal” a jedynie pełną blokadę – „firm”?
Nie – w RCT 3 masz 3 pozycje opem/pedal/lock, a do tego płynną regulację wolnej kompresji pokrętłem (która o ile dobrze pamiętam, wpływa na tryb „open”).
W RC masz tylko to pokrętło do regulacji wolnej kompresji. Więc możesz ustawić sobie tak jak chcesz, ale bez opcji szybkiego przełączania między trzema „predefiniowanymi” ustawieniami.
Już się miałem oburzyć, że nie jest progresywnie (mimo iż twój whyte to było przegięcie). Rower nie taki progresywny jak na Mkę, ale ta Mka na twój wzrost jednak krótka nie jest.
Sam wiem, że na moją jazdę taka dopakowana trailówka byłaby idealna, ale jednak kusi mieć kowadło, które czasem(czyt. rzadko) bez obaw zabiorę do bike parku i sporo mi wybaczy braku skilla. A co się swoje namęczę na tripach z 2,5k przewyższeń na rowerze enduro lub super enduro już mnie nogi bolą.
Ciekawi mnie czy też tak chętnie byś do Ligurii zabrał Spectrala jak ostatnio testowego whyte. Dać radę to spectral da, ale jak się ma mniej skilla jeszcze od ciebie to już gleby bardziej zaglądają w oczy.
Nie no, wiadomo że taki rower nie zastąpi w 100% roweru enduro, bo wtedy rowery enduro byłyby bez sensu ;) Do bikeparku czy takiego San Remo, Whyte G-170 był zdecydowanie lepszym wyborem. Ale już do Finale Ligure chyba wezmę swojego :)
Tutaj kilka fotek mojego cacka, ja wybrałem bezpieczny „czarny” kolor ale jestem bardzo ciekaw jak wygląda ten hellfire red na żywo :D
http://pokazywarka.pl/ifh6sj/
Co do spawów przy podsiodłówce mi one nie przeszkadzają, nie zwracam na nie aż takiej uwagi.
Dzięki! Tak jak myślałem, „na żywo” prezentuje się dużo lepiej :)
Rower piękny ale ta sprzedaż wysyłkowa i brak stacjonarnych sklepów/serwisów.. Sam szukam nowego fulla ale ta polityka Canyona mnie odstrasza.. Brałeś pod uwagę Treka? Jakbyś porównał swój nowy rower do załóżmy takiego Fuel Exa czy Remedy? Nad jednym z nich się właśnie zastanawiam.
No niestety, coś za coś – dzięki temu, że marka nie ma sieci sklepów i dystrybutorów, w tej samej cenie, co taki np. Trek, masz dodatkowo carbonową ramę i ciut lepszy osprzęt (oczywiście nie licząc rabatów).
A Trek i tam ma bardzo ciekawą ofertę. Fuela EX nie brałem pod uwagę ze względu na koła 29″, ale Remedy 8 to w tej chwili jeden z najbardziej opłacalnym rowerów enduro (z lekką nutką trail) na rynku. Gdyby zależało mi na zakupie w sklepie, byłby to jeden z głównych kandydatów (obok Trance).
Miło to czytać, biorąc pod uwagę fakt, że na ten sezon go kupiłem ;D Jak się dobrze zakręci to można wyszukać sklep z dobrym rabatem na Treka. I wtedy wychodzi najlepszy stosunek cena/jakość.
Osobiście polecam. Rowerem da radę zrobić wycieczkę, czy pojeździć po Szyndzielni i Koziej (bez wyciągu) – dobrze podjeżdża, a przy tym daje sporo frajdy na zjazdach i margines bezpieczeństwa na hopach.
A przy tym mamy najlepszą na świecie gwarancję i to działającą.
Czemu nie brałeś pod uwagę 29era? S-150 zrecenzowałeś tak, że sam zacząłem się zastanawiać nad dużym kołem ;)
Duże koło jest super, ale przy moich 170 cm lepiej czuję się na 27.5″.
Te koła zaplecione były na pewno w DTSwiss? Czy to robili w Romecie hehe…
Tak, stosunek ceny do jakości u Canyona jest dobrym argumentem.
Kół 29 też nie biorę pod uwagę, dlatego myślałem o Fuelu 27,5 plus. Mam takie koła w hardtailu i świetnie mi się na nich jeździ. No nic, zobaczymy..
I jak sprawuje się Canyon? Zastanawiam się nad najwyższą wersja z aluminium AL 7.0, a wersją karbonową CF 9.0. Na zdjęciach prezentuje się dobrze.
Na razie sprawuje się super, ale jeździłem na nim dosłownie 2 dni, więc nic dziwnego ;)
W wersji karbonowej jeszcze da się przełknąć ten wygląd, ale w wersji alu to jakaś tragiczna pomyłka. Sam mam Strive. Swoją droga ciekawe jakiego potworka stworzy Canyon gdy mu zmodyfikuje geny, zapożyczając je od innych marek. Kreatywność, a co to takiego.
Karol B. – a byłbyś może w stanie zważyć swojego Spectrala Al 6.0, bo coś czuję, że wielu chętnie by się dowiedziało, ile o on w końcu waży:-) Na stronie Canyona ta waga zmienia się niemal „co tydzień” więc jest mała dezorientacja…
W kontekście przywołanego Treka FUEL EX byłbym ciekaw waszej opinii co do koncepcji dolnej ramy ratowanej systemem Knock Block? Chodzi oczywiście o dolną rurę ramy, wchodzącą w kolizję z widelcem…:-) Otwarte pytanie stawia Bikeworld w ubiegłorocznym teście: https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/15938/test_fuel_ex_9_8_29
Możesz przytoczyć, co to za pytanie? Bo nie bardzo chce mi się grzebać w całym teście, żeby wychwycić, o co Ci chodziło ;)
W skrócie – jak wiemy Trek zmienił sposób połączenia dolnej rury z główką ramy, co miało poprawić sztywność połączenia i stabilność roweru, a powstały (stworzony przez siebie) problem kolizji widelca z dolną rurą rozwiązał za pomocą systemu Knock Block. Testujący podnosi jednak w tekście wady użytkowe tego rozwiązania twierdząc, że w praktyce manewrując przy małych prędkościach w ciasnych zakrętach ograniczenie skrętu kierownicy może być odczuwalne i niekomfortowe – obawia się także, iż w przypadku mega gleby z silnym uderzeniem mostek jednak obróci się (bo taka jego rola) i walnie w ramę. Przyznam, że te uwagi trochę mnie zaniepokoiły.
Pytanie do debaty postawione przez Bikeworld brzmi wobec tego cyt.:”Fuel Ex zgodnie z deklaracjami producenta jest niezwykle precyzyjnie prowadzącym się i sztywnym rowerem, jednak pytanie, czy nie lepiej byłoby kosztem minimalnego pogorszenia tych właściwości, zrezygnować z tak skomplikowanej koncepcji dolnej rury ramy. System Knock Block, chociaż bezawaryjny i całkiem sprytnie pomyślany, w praktyce ma jednak parę ograniczeń. Powyższe pytanie musi pozostać otwartym”
Dziękuję za uwagę:-)
OK :) To pytanie nie bez powodu pozostało otwarte, bo każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy masa, sztywność i odporność na uszkodzenie przewodów, jest bardziej istotna od praktyczności w nietypowych sytuacjach. Jeśli ktoś jeździ verty i faktycznie zdarza mu się skręcać kierownicę więcej, niż o 45 stopni, to będzie to istotna wada – choć trudno mi to sobie wyobrazić. Mnie bardziej wkurzałoby to z innych powodów, nie związanych z jazdą (pakowanie roweru do auta, manewrowanie nim w mieszkaniu itp.).
Zajeb**** ostatnio fuelem lebe na sciance, mostek skrecił zabezpieczenie wytrzymało, i tez mi ciężko wyobrazić sobie sytuacje w której potrzebowal bym więcej skretu, do sedana mi wchodzi a przypominam ze mam duże koło.
Wracajac do tematu wspołczesnych rowerów sciezkowych,po zmianie geo mino linkiem jest spoko loko, rower się wydluzyl i zrobil się taki ala enduro, imo duże koło robi robote, choć pewnie gdyby wzial remedy tez bylbym zachwycony, ciężko mi się okreslic jednoznacznie , uwielbiam ciężkie zjazdy tak samo jak skskanie hopek i szybkie trailowe sekcje …
„obawia się także, iż w przypadku mega gleby z silnym uderzeniem mostek jednak obróci się (bo taka jego rola) i walnie w ramę” – Na zawodach JoyRide 2017 w Kluszkowcach – wcale nie miałem mega gleby – tylko porządną glebę. Remedy 7 – Knock Block zerwał się raz dwa, amor przywalił w ramę do tego stopnia że zerwał „AS-a” w postaci gumowej osłony która jest ostatnią deską ratunku i wbił się w aluminiową ramę :) Nie wiem przed jak mocnym uderzeniem ma chronić Knock Block w postaci wypustki 3×3 mm? Chyba bardziej przeznaczony jest do zapobiegania przy codziennych kolizjach amora z ramą – ale pomijając upadki.