Menu
Menu Szukaj

Co nowego u mojego Spectrala?

W byciu blogerem rowerowym najlepsze jest to, że możesz zmieniać rowery jak rękawiczki (tzn. co rok – tyle mniej więcej wytrzymują mi rękawiczki). Ale chyba jeszcze żaden rower nie wywoływał u mnie tak pozytywnych emocji, jak mój prywatny, zeszłoroczny Canyon Spectral. Pomimo upływu czasu, ciągle patrzę na niego z takim samym uśmiechem pod nosem, jak w dniu wyciągnięcia go z pudła (o jeździe nie wspominając!). Dlatego po raz pierwszy od kilku sezonów, nawet nie zastanawiałem się nad wymianą go na cokolwiek innego. To jednak nie znaczy, że na 2019 pozostanie dokładnie taki sam… Sporo zmian zaszło bowiem w osprzęcie.


Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Disclaimer: Większość prezentowanych części otrzymałem do testu w ramach współpracy z producentami/dystrybutorami. Więc większość opisanych tu nowości pojawi się na blogu w osobnych publikacjach. Ale nie zaszkodzi pochwalić się całością, prawda?
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Ponieważ fabryczną specyfikację szczegółowo opisałem w bikepornie, tutaj skupię się na wprowadzonych przeze mnie zmianach, krótko tylko wspominając o tym, co zostało ze sklepowej konfiguracji.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Przede wszystkim, został (prawie) cały napęd: SRAM GX Eagle spełnia moje wszystkie wymagania i nie widzę powodu, żeby zbliżać się do niego ze śrubokrętem. To samo mogę powiedzieć o kołach DT Swiss, choć w trakcie sezonu, na czas testu zastąpi je karbonowy komplet od Gianta.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Jedyny „własny” element napędu to owalna zębatka Banless (z customową grafiką), która zaczyna ze mną już trzeci sezon.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
W trzeci rok wchodzi też sztyca BikeYoke Revive, którą w dalszym ciągu uważam za najlepszego myk-myka na rynku. Kropka.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Jej ogromną zaletą jest niskie jarzmo i pierścień, dzięki czemu model 160 mm jest niższy od Reverba 150 mm, którego zastąpił. Wsunięta na styk idealnie pasuje do mojego wzrostu i wygląda, jakby była zintegrowana z ramą.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Do ramy doskonale pasuje też seryjny damper. Bardzo lubię w nim to, że platforma jest w nim wystarczająco mocna, żeby utrzymać rower nieco wyżej w skoku (wpływając delikatnie na geometrię), a jednocześnie nie blokuje zawieszenia całkowicie.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
A jak już jesteśmy przy zawieszeniu, to przejdźmy w końcu do tych nowości!
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Najbardziej po oczach daje oczywiście amortyzator: Marzocchi Bomber Z1, który zastąpił Cane Creeka HELM-a, który zastąpił fabrycznego Pike’a.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Nowa zetjedynka to tak naprawdę Fox 36 Rhytm z innymi goleniami dolnymi, ale who cares? Zawsze miałem słabość do tej włoskiej marki, więc jazda na nowym Bomberze to dla mnie bardzo przyjemny powrót do korzeni.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Skok został skrócony do 150 mm, czyli do takiej wartości, jaka w tym rowerze była od początku. W Spectralach 2019 widelce urosły wprawdzie do 160 mm, ale po przesiadce z poprzednich rowerów wiedziałem, że tyle nie potrzebuję.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Tak, wiem – kolor nie pasuje. Ale po pierwsze: sam w sobie jest tak piękny, że pasuje sam do siebie „i co pan nam zrobi”. Po drugie: taki akurat był dostępny…
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
A po trzecie, kolor amortyzatora pasuje do… napisów na oponach. W tym roku testuję zestaw marki Onza. A właściwie to dwa zestawy: na pierwszy ogień poszedł domyślny duet Ibex + Citius w wersji FRC (odpowiednik EXO u Maxxisa – masa około 900 g przy szerokości 2.4″).
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Bieżnik Ibexa bardzo przypomina Miniona DHR 2 i faktycznie, lepiej nadaje się na tylne koło (jak widać na załączonym obrazku – czego się nie robi dla lepszego testu…?).
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Citiusa można by na siłę porównać do Miniona DHF, ale jego klocki są znacznie bardziej zakręcone od Maxxisowego klasyka.
Onza Aquila
Na swoją kolej czeka jeszcze Aquila, przy której projektowaniu maczał palce Aaron Gwin. Ten bieżnik to z kolei coś pomiędzy DHF-em a High Rollerem 2. Wiążę z nim duże nadzieje, bo to moje dwie ulubione opony.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Nie wiem dlaczego, ale ostatnio często pytacie mnie, na jakim jeżdżę mleku. Chyba coś zwęszyliście, bo po paru latach jazdy na Trezado, postanowiłem spróbować chwalonego wszędzie Stansa Race.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Trakcja opon zostaje wystawiana na ciężką próbę przez hamulce Hayes Dominion A4. To prawdziwe kotwice, które dostałem do testu długodystansowego.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Długi, solidny test jest niezbędny, bo poprzednie próby powrotu Hayesa do grona czołowych producentów utonęły w kałuży DOT-a na podłodze (wymieszanego ze łzami właściciela).
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Dominiony – z charakterystycznym podwójnym bleed-portem i dodatkowymi imbusikami do precyzyjnej regulacji – są już jednak trochę na rynku i na razie nikt się nie skarży.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
To dobrze, bo pod względem jakości hamowania są re-we-la-cyj-ne. Porównywałem je bezpośrednio ze SRAM-ami Code R i 4-tłoczkowymi Shimano XT i moim zdaniem, przewyższają oba modele (trochę siłą, bardzo modulacją).
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Motyw kolorystyczny pt. „nic do niczego nie pasuje” przepięknie kontynuuje najnowszy nabytek: kierownica Candy Ray, którą chwaliłem się już na Facebooku.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
To zdecydowanie najbardziej ekstrawagancki element mojego Spectrala – ręcznie wyprodukowany w Polsce przez ekipę Antidote Bikes.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Przy zamówieniu można sobie zażyczyć docięcie na wymiar. Ja poprosiłem o moje ulubione 760 mm.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Przy tak pięknej kierownicy aż się prosi o jakiś biżuteryjny mostek… Choć prosty Race Face Aeffect też wpasował się całkiem ładnie.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Jeśli chodzi o „punkty styku”, zamówiłem sobie na próbę siodło Ergona – w końcu Fabien Barel nie może się mylić, prawda…?
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Okazuje się jednak, że z Fabienem różni nas więcej, niż tylko poziom skilla czy akcent (i mam tu na myśli kształt dupy). Chyba szybko wróci tu mój ulubiony WTB Volt, sprawdzony w najcięższej próbie: na transalpie.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Zestaw ten uzupełnia chowany w suporcie multitool SRWRN, który szczegółowo opisałem na blogu.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Umieszczenie podstawowego zestawu naprawczego na rowerze, uzupełnione rewelacyjnym koszykiem na bidon Canyona (boczny dostęp + olbrzymi zakres regulacji góra-dół, pozwalający wykorzystać każdy milimetr dostępnego miejsca) pozwalają na odchudzenie torby biodrowej / plecaka, lub zostawienie ich w domu przy krótszych wycieczkach.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Masa roweru gotowego do jazdy (z piórnikiem i narzędziami, ale bez bidonu) to 14,75 kg.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Jak widać, mimo kilku punktów stałych, specyfikacja dość wyraźnie odpłynęła od fabrycznej. Głównie wymusiły to testy opisanych wyżej komponentów.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Ale dzięki temu – oraz kilku rysom i szlifom – Spectral stał się moim rowerem i budzi jeszcze cieplejsze uczucia, niż na początku.
Canyon Spectral 1Enduro custom 2019
Bo choć możliwość ciągłego testowania nowiutkich rowerów jest najlepszą rzeczą w blogowaniu, to jednak nic nie przebije jazdy na własnym, ukochanym sprzęcie!

Zobacz też:

 

Subscribe
Powiadom o
guest
83 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Grzegorz
Grzegorz
1 rok temu

Czyżby to był pierwszy zwiastun końca ciekawego, niezależnego bloga? Teraz będą opisy produktów od sponsorów? Obym się mylił.

Endurofina
1 rok temu
Reply to  Grzegorz

@Grzegorz, nie widzę tutaj nic mniej ciekawego od pozostałych blogów. Gdyby nie „dodatki” od producentów, nadal nie wiedziałbym, że Hayes wrócił do gry – Onza się do czegoś nadaje itd – dostałbyś suchara testu jakich wiele w sieci. Moim zdaniem takie testy (szczególnie) długodystansowe z napakowaniem wielu nieseryjnych komponentów są ciekawsze.
A tak w ogóle to główny rower „1enduro” – więc dla przyzwoitości musi być choć trochę porno.

Grzegorz
Grzegorz
1 rok temu
Reply to  Endurofina

Mniej ciekawe niż pozostałe blogi to nie, ale mniej ciekawy niż ten blog do tej pory to tak. Jest różnica pomiędzy „opisuję dla was produkt, który za własne pieniądze kupiłem (w domyśle – w dupie mam producenta i nikt mi nic nie może) a wybrałem go po długim namyśle i analizach bo to i to” a „oto produkt, który pokazuję na blogu bo dostałem go od sponsora bloga”. Oczywiście ja wierzę w uczciwość Michała i to, że produkt kiepski zostanie zjebany ale mimo wszystko myślę że może mieć to wpływ właśnie na niezależność ocen; jakoś inny to ma wydźwięk. Dlatego.

Krzysztof
Krzysztof
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Taką właśnie częstotliwość testów na blogu niesponsorowanym ma Kamil vel enduro rider. ;-)

Michał Borkowski
Michał Borkowski
1 rok temu
Reply to  Grzegorz

W sumie to rozumiem, że można mieć takie zdanie. Ale faktem jest, że o sprzęcie nie da się pisać bez sponsorów. Tak jest na przykład z youtuberami i to niezaleznie od branży w jakiej działają. Dostają sprzęt i testują a to czy mówią dobrze czy źle to jest temat otwarty. Niewielu jest takich, którzy kupują wszystko za własną kasę. Czym innym jest również kupno telefonu za X kasy, testowanie go przez 2 tygodnie, zrobienie materiału i sprzedanie za cenę max 20% niższą. Gdyby to samo zrobić z rowerem / osprzętem to utrata wartości byłaby zdecydowanie większa a coś czuję, że profitowość na blogu pisanym nieco różni się od videobloga na YT, który ma analogiczne do bloga pisanego zasięgi.
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że na Michale nikt nie wymusza „pisania dobrze” o testowanych sprzętach.
Ja tam wierzę w to, że naprawdę godne uwagi sprzęty i tak trafią do sekcji SPRZĘT -> POLECANE PRODUKTY.

quiros
quiros
1 rok temu
Reply to  Grzegorz

Jezu, koles tez musi z czegos zyc.

Misza
Misza
1 rok temu

A co z kapslem od sterów? Może jakiś test kapsla ze zintegrowanym otwieraczem do pyffka?

Sebastian
Sebastian
1 rok temu

Czym robisz te piękne zdjęcia ?

Tomasz N.
Tomasz N.
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Ha! Jeden z moich trzech szkieł!

Karol
Karol
1 rok temu

Jak Oceniasz hamulce hayesa w porównaniu do magury mt7/mt5?

Karol
Karol
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Czyli mt5 to najbardziej opłacalne hamulce bo w cenie 1 hayesa jest komplet magury mt5 ;)
Od początku sezonu jeżdżę na takich magurkach i jestem mega zadowolony z mocy i modulacji.

Artur
Artur
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Może mam pecha do MT5, ale na dwie sztuki dwie z problemami. Obie odesłane do producenta.

W jednej wypadał pin trzymający klamkę, w druga zapowietrzała się po godzinie jazdy. Drugi raz mt5 bym nie kupił.

Michał Smolana
Michał Smolana
1 rok temu
Reply to  Karol

U mnie też trafił się feler. Jeden tłoczek w zacisku nie wracał. Próba reanimacji z zewnątrz nic nie dawała. Normalnie bym rozbebeszył ale poszło na wymianę na gwarancji, teraz igła. Przy okazji wymieniłem klamkę na jedno-palczastą i powiem że jestem mega zadowolony. Chociaż przez ten jeden tłoczek straciłem dużo nerwów i królewskiej krwi;)

Konrad
Konrad
1 rok temu

Ten piórnik to pasuje tylko do tej ramy, czy da się to kupić uniwersalne ? Fajna rzecz.

Mateusz
Mateusz
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

A jaki jest rozstaw śrub? Bo w nowym Remedy są też inserty z gwintem w tym miejscu.

Maciej
Maciej
1 rok temu
Reply to  Konrad

Mam podobny piórnik od Blackburna nazywa sie Blackburn Cornerbag. Zadziwiająca pakowny, nie chłonie wody i nie trzeba czekać na niego 2 miesiące. Jak wymiary podpasują do ramy to polecam.

Tomasz N.
Tomasz N.
1 rok temu
Reply to  Konrad

Ja też kupiłem ten piórnik, ale w końcu nawet go nie założyłem. Pomijając fakt, że jednak psuje wygląd roweru, to oferuje humorystycznie małą przestrzeń. To nawet nie jest piórnik na ołówek i gumkę. Co najwyżej na gumkę i może jakiś mały żel energetyczny.

uzurpator
uzurpator
1 rok temu

Ostatni fajny Twój rower to był Pitch. I to z Nixonem.

Czlowiek z brystolu
Czlowiek z brystolu
1 rok temu

A tak poza zmianami komponentow wymuszonymi testami itp, to co jest pierwsza rzecza do wymiany w Spectralu?
Chcialem tn sezon zwienczyc zakupem Spectrala w podobnym „buildzie” co twoj. Wolalbym alu, ale Canyon mocno pcha karbon na sile. Co akurat w tym rowerze wyglada bardzo zacnie. Fajny jest. Nie dziwota ze nie palisz sie do wymiany,

Mateusz
Mateusz
1 rok temu

Siodelko!

Tomasz N.
Tomasz N.
1 rok temu

Sztyca na krótszą, siodełko na wygodniejsze i gripy – na jakieś sensowniejsze

Agata
Agata
1 rok temu

Chciałabym coś ciekawego wnieść do dyskusji, ale… Eee.. No chcę takiego Spektrala, no!

Pueblo
Pueblo
1 rok temu

Fajny poligon doświadczalny :-) będzie co czytać,a co do kolegi Grzegorza………….cóż moim zdaniem Michał jest o wiele bardziej autentyczny niż testerzy chociażby z PB i nie czaruje w swoich wpisach jeśli coś jest nie tak pisze o tym.

Mariusz
Mariusz
1 rok temu
Reply to  Pueblo

Chyba testu kół ENVE nie czytałeś ;-)

Skalniak
Skalniak
1 rok temu
Reply to  Pueblo

Zdecydowanie wolę 1Enduro niż Pinkbike jeśli chodzi o krótkie rzetelne opisy produktów. Inna sprawa, że bolączką wszystkich tych serwisów jest klepanie w kółko tego samego gdy chodzi o rowery, do wyboru:

1 – „Rower zaprojektowano w zgodzie z najnowszymi trendami. Dzięki wydłużonej progresywnej geometrii świetnie poradzi sobie na zjazdach i nieźle na podjazdach, a nawet daje radę w zakrętach. Rower aspiruje do bycia DH”
2 – „Jest to rower raczej dla zdobywców KOMów. Rower aspiruje do bycia XC”
3 – „Rower ma raczej turystyczny charakter, nie ma dość zawieszenia na bardziej hardkorowe wyrypy, ale będzie świetny na początek. Rower aspiruje do bycia TRAIL.”

opcjonalnie:

4 – „Na początek wymieniłbym w nim hamulce / amortyzator / damper na mocniejsze / o większym skoku / bardziej progresywne. Wtedy będzie prawdziwe enduro.”

Biorąc pod uwagę, że czas użytkowania roweru dla większości randomów, jak ja, liczy się w latach a liczba testowanych rowerów musi się zgadzać żeby blog żył to zawsze będzie takie zjawisko.

Karol
Karol
1 rok temu

Piękny jest , bomber wbrew pozorom siadł tu pięknie, zastanawia mnie waga i tu mnie trochę pocieszyłeś bo mój nukproof mega 290 w xl waży 15.25 kg :)

Bartosz
Bartosz
1 rok temu

Powiedz mi tylko czy Twoja rama spectral’a ma takie same skazy malowania jak moja? (coś w rodzaju zacieków kuźwa na centralnym przodzie główki, na tylnym trójkącie wygląda jak ordynarnie porysowany karbon jak się dobrze przyjrzeć widać łaty.) Mam dla porównania karbonową ramę gianta no i w sumie nie można tego porównać bo tam malowanie jest 10/10.

Krzysiek
Krzysiek
1 rok temu
Reply to  Bartosz

Mam podobnie na Torque z tego roku. Pan z Canyona odpisal mi, ze to normalne dla ram karbonowych, i ze tak wyglada karbon na zagieciach formy :D. Dodal tez, ze u innych producentow tez to tak wyglada. Juz mi sie nie chcialo wchodzic w polemike, ze inny rower od nich takze z carbonowa rama tak nie ma. No ale moze nie byl pomalowany lakierem transparentnym. Nie wiem czy sie smiac czy plakac, ale odpuscilem sprawe, bo na funkcjonalnosc to nie wplywa. Ale to moj ostatni Canyon w rodzienie a mam juz 3.

Tomasz N
Tomasz N
1 rok temu
Reply to  Bartosz

Też mam coś podobnego, ale na rurze podsiodłowej i to po obu jej stronach. Ciężko to zobaczyć z początku bo rower jest czarno-czarny, ale pod pewnym kątem wyraźnie widać tam fakturę karbonu. Tak jakby nie domalowali tej części, albo jakby lakier był tam wytarty, „wyświechtany”. Przeszło mi nawet przez myśl że to skutek powycierania tej części ramy wewnętrzną częścią buta, a mam ten rower za krótko, aby to się mogło wytrzeć w ten sposób… o ile w ogóle dotykam tej części ramy butem

Tomasz N.
Tomasz N.
1 rok temu

Ja do swojego Spectrala 2019 zamówiłem testowo siodełko Ergon SM Pro (takie z dziurką, nowy produkt Ergona). Jeszcze nie przyszło, bo 2-3 tygodnie się czeka, ale pokładam w nim spore nadzieje…

Artur
Artur
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Na jakiej szerokości Volta jeździłeś, że Ergon Ci nie podpasował?

MarcinW
MarcinW
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

A który to ten volt co to o nim pisałeś, bo jest kilka ich? Też szukam już jakiś czas siodła dla siebie i moja rzyć twierdzi że nadal trzeba szukać.

MarcinW
MarcinW
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Acha ok. Sądziłem że im droższe tym więcej kosmicznych technologii ma w sobie a szerokości jak widzę w każdym przedziale cenowym są trzy (135,142 i 150mm). Dzięki i gratki kolejnego fajnego wpisu.

Marcin
Marcin
1 rok temu
Reply to  Artur

Hej! Wejdę w słowo… ;-) Ja używam tylko Voltów Pro o szerokości 150 mm. Kupiłem raz w szerokości 142 mm i nie dość, było dla mnie niewygodne, to o dziwo ważyło 5 g więcej od tego szerszego. Problem rozwiązałem tak, że żonie oddałem te 142 mm a jej zabrałem moje ulubione 150 mm ;D To jedyne siodło do tej pory (używałem 5-6 innych), na którym mogę jeździć bez „pampersa”.

Grzegorz
Grzegorz
1 rok temu
Reply to  Tomasz N.

Ja mam od Canyona takie i bardzo polecam. Fajny jest ten podniesiony tyłek, naprawdę przeciwdziała zsuwaniu się na podjazdach, jedno z wygodniejszych jakie miałem. Te tragiczne deseczki co montują w spectralach i strive’ach nie umywają się.
https://www.canyon.com/pl-pl/gear/components/saddles/canyon-sd-on-saddle/10000266.html

Bartek
Bartek
1 rok temu

Posiadałem komplet Citiusów 27,5 x 2,4 FRC RC 55a, niestety na tyle ta opona to porażka, wagą zbliżona do high rollera a wytrzymałość na przecięcia zerowa, boczna ścianka znacznie cieńsza od maxisów z EXO. Przy moich 95 kg ze szpejem łatanie snejków było codziennością. Z drugiej strony przyczepność i wytrzymałość na ścieranie na bardzo wysokim poziomie. Z wkładką Panzera lub jakąś podobną, ta opona mogła by mieć ponownie sens.

Adam Miałczyński
Adam Miałczyński
1 rok temu

Rower prezentuje się elegancko. Tylko zastanawia mnie tak wysoka waga przy karbonowej ramie i osprzęcie dosyć wysokiej klasy.

Artur
Artur
1 rok temu

Swego czasu testowałeś hucka norrisa, jak porównanie do Panzera?

PabloRS
PabloRS
1 rok temu

A ja w sprawie opon ;-) – Dlaczego typowo przedni bieżnik wrzuciłeś na tył a tylny na przód?? Czy ta marka opon jest gdzies dostępna? Jak z dystrybucją w Polsce? Wygląda na fajna alternatywę dla Maxxisa. Czy cenowo jest podobnie ? Ps. fajny , ciekawy wpis. Jak zwykle wiele mozna sie dowiedzieć.

Maciek
Maciek
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Dobre, a przynajmniej lepsze ceny na Onzę ma merlincycles.com. Inne marki opon też często mają w dobrych cenach.

MikeL
MikeL
1 rok temu

Pytanko z kosmosu ;) Zawsze się zastanawiam, w jaki sposób stawiasz rower w ten sposób do zdjęć, że Ci nie leci? :)

RiderOnTheStorm
RiderOnTheStorm
1 rok temu

Skoro Stan’s Borys został wywołany do tablicy to pytanie, czy ktoś ma doświadczenie odnośnie wersja normalna vs race? Pyli się dopłacać do race’a?

mike
mike
1 rok temu

biorąc pod uwagę, że czasem muszę dojechać szosą do dobrych miejscówek w lesie, to czy spectral byłby dobrym wyborem? mam na myśli powiedzmy 5-10km, przez które czasem sunę autem, ale czasem nie ma innej opcji jak tylko rower. da radę czy ciężko?

Bartek
Bartek
1 rok temu
Reply to  mike

Zazwyczaj dojeżdżam do większości okolicznych tras i ścieżek na rowerze, dystans +/- 10km i jak najbardziej jest ok. Spectral jest świetny pod względem podjazdów i dojazdów, nigdy nie miałem zastrzeżeń. Km-ów na nim już zrobiłem wystarczająco żeby to potwierdzić także polecam.

mike
mike
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

a do jazdy po górach/lasach – raczej trudny teren, średnie hopy – lepiej nadałby się spectral 6.0 czy neuron cf 8.0?

Mike
Mike
1 rok temu
Reply to  mike

Głównie to lokale trasy ale np zamierzam wybrać się do saalbach hinterglemm latem. Chciałbym zjeździć niekoniecznie tamtejszy bikepark, choć na pewno zahacze ale też okoliczne szlaki.

Piter
Piter
1 rok temu

Michał braleś pod uwagę rower z YT za nim kupiłeś Spectrala? Ja nie potrafię się zdecydować pomiędzy Jeffsy na dużym kole, a Spectralem. Przesiadam się z 26″ HT na pierwszego fulla. Lubię długi rowerowy wyryp 50% w górę i 50% w dół. Raczej rzadko zaglądam do bikeparkow. Wole naturalne trasy. W tym roku zaplanowałam 7 dniowy wypad po Alpach. Nie wiem, czy Spectral z 160/150 to nie za dużo na moje potrzeby. Ewentualnie starszy rocznik z 150/150 jest jeszcze dostępny. Canyony są dużo bardziej „dopieszczone” detalami typu osłony rur, „knock block” itp. Jeffsy ma duże koło, które wydaje mi się, że pasuje lepiej do moich potrzeb i skok 140/140. Ewentualnie może warto wziąć pod uwagę nowego Neurona?
Jestem bliski od rzucenia monetą. Poradź coś ;) PS. Ma ktoś Spectrala lub Jeffsy w Mce w okolicy Wro. Stawiam piwko za szansę przymiarki.

Piter
Piter
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Dzięki Michał za szybką podpowiedź. Moja artystyczna półkula strzelił focha, jak ta racjnalna zadecydowała, że Propain i Rose odpadają, tym samym nici z dobierania kolorów naklejek, lakieru i gripow :( Do tej pory mamy „ciche dni”.

„140 na 29″ to moim zdaniem odpowiednik 160 mm na 27.5″”

Stoi za tym jakaś matma, czy to tylko subiektywne odczucie? Żyłem w przekonaniu, że 29er na 140 = 27,5er na 150, ale nigdy nie jeździłem na dwóch tych samych rowerach różniących się tylko rozmiarem kół. Może Ty tak?

Generalnie jestem takim noobem, że co nie wybiorę i tak będzie nad wyrost- więcej sprzętu niż talentu. Byłem na testach w Srebrnej. Jeździłem na Ripmo, Sensorze, Habicie A.D. 2019. Wszystkie były świetne. Różnice były i tyle mogę powiedzieć. Jakie?
Nie mam pojęcia, nie znam się i ledwie SAG miałem czas ustawić:) Każdy mnie wiózł do góry na E, na każdym zjechalem z bananem od ucha do ucha na A1. A Ripmo było najfajniejszy, bo niebiesko pomarańczowa rama to był sztos ;). Szkoda tylko, że wszystkie były na dużym kole. Piszę „szkoda”, bo nigdy nie miałem szansy dłużej pojeździć na średnim.

Najzabawniejsze, było dla mnie jak zapisalem sobie uwagi do każdego, żeby później w domu posprawdzać czy to naklada się z cyferkami z tabelek. Trafilem może w 1 na 5 w każdym rowerze. Najzwrotniejszy, nie był najkrótszy. Najlepiej podjeżdżał, nie ten z najbardziej stromą podsiodłówka itd. Po przekopaniu się przez stos „fachowej literatury” www, czułem, że mógłbym napisać doktorat z współczesnej „numerologi” rowerów górskich. Tym czasem skończyło byby się na tytule „Interakcje między teorią a praktyką w metodologiii badawczej.” Szkoda więcej pisać, lepiej iść na rower.

Tym czasem zamykam oczy i zamawiam. ;)

Piter
Piter
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Dzięki za cynk o Kluszkowcach. Wpisuje w grafik. Zapytam jeszcze z ciekawości, czy Twój Spectral często pyskuje pod górę? BikeRadar opublikował na swoim kanale 10.05.19 test nowego Spectrala z skokiem 160/150. Zwrócili uwagę, że oprócz krótszej podsiodłówki, w przyszłych rocznikach chętnie zobaczyliby by krótszą główkę ramy. O ile wideł 160 im się spodobał, o tyle podniesiony o kolejny 1cm przód roweru był odczuwalnie gorszy na podjazdach. Przednie koło częściej traciło przyczepność. Twoja 150 pokornie podjeżdża?

maurycy
maurycy
21 dni temu
Reply to  Michał Lalik

Czesc Michal. Probuje zamowic Spectrala AL 6.0 2020 niestety mam 170/171 wzrostu z noga 76 i poleglem na rozmiarowce. Jako ze jestesmy podobni wzrostem moze bys mi mogl doradzic czy lepiej byc w max S czy w min M w tym modelu. To moj pierwszy rower Enduro. Wczesniej cale zycie byl twardziej (ostatnie 7lat Cube LTD rozmiar S)

Mike
Mike
1 rok temu

Mam pytanie, jeśli chcę kupić Canyona to jest jakaś szansa go przymierzyć przed finalną decyzją? Podobno nie ma już możliwości odesłania, jeśli był użyty.

mariano
mariano
1 rok temu

z całym szacunkiem ,ale 15 kg to raczej czołg a nie rower.12 kg to raczej gorna granica jak w moim specu.

quiros
quiros
2 miesięcy temu

Kiedy test Z1?
:)

Odwiedź mój profil na
Instagram Top