Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Marin Hawk Hill 2 2019

„Na jakim chciałbyś jeździć rowerze? – Na drogim.” – zgodnie z tym dowcipem (hm?), zwykle nie jestem jakoś wybitnie podekscytowany testami rowerów z „rozsądnych przedziałów cenowych”. Tym razem jednak było inaczej. Marin Hawk Hill wielokrotnie już lądował w moich zestawieniach top 10 najciekawszych ścieżkowców – aż dziw, że dopiero teraz trafił do mnie na porządny test! Oto wszystkie powody, dla których „zielony Marian” tak mnie zainteresował.


Rower testuję dzięki współpracy z marką Marin.


Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Do tegorocznych top 10 rowerów trailowych do 8000 i 10000 zł trafiły dwa pozostałe modele: najtańszy i najdroższy. Ale jak to zwykle bywa, to właśnie opisywany tu środkowy wariant za 7199 zł znajdzie najwięcej nabywców.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Przed machnięciem kartą przy czytniku będą oni musieli przemyśleć kwestię wyboru rozmiaru koła. Hawk Hill to seria wykorzystująca rozmiar 27.5″, ale do wyboru jest jeszcze Rift Zone, czyli ta sama konstrukcja, ale dostosowana do kół 29″/27+. Plusowy wariant, nazwany B-17, testowałem w zeszłym roku. Czas więc na lżejszą i skoczniejszą odmianę.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Mniejsze od Rift Zone’a koła wynagradza ciut większy skok widelca: 130 mm. Recon RL wykorzystuje najlepsze „wczorajsze” technologie Rock Shoxa: sprężynę powietrzną Solo Air i tłumik Motion Control z regulacją tłumienia powrotu i kompresji (aż do blokady). Całkiem nieźle, jak na tak podstawowy model. PS. Kto zgadnie, jakie faux pas popełnili „montażyści” Marina?

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Bardzo jednak obawiam się sztywności – starsze widelce RS-a z goleniami górnymi 32 mm przypominały pod tym względem plastikowe sztućce dodawane do kebaba. Recon dostał jednak golenie dolne z poprzedniego Revelationa i sztywną oś Boost, a same lagi są stalowe (z czarnym wykończeniem Fast Black) – czy to wystarczy…?

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Od Rock Shoxa pochodzi też damper Deluxe R, czyli model w metrycznym rozmiarze. Miłośnicy blokad będą rozczarowani, bo do dyspozycji jest tylko regulacja tłumienia powrotu.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Blokada raczej jednak będzie zbędna, bo zawieszenie w Hawk Hillu oferuje niepozorne 120 mm skoku.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

System MultiTrac to po prostu sprawdzony jednozawias z ogniwami pośredniczącymi, dokładnie ten sam, co w testowanym przeze mnie B-17.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

W przeciwieństwie do niego, Hawk Hill ma jednak normalne opony o szerokości 2.35″. Jakie? Wbrew pozorom, jest to podchwytliwe pytanie.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

W rowerze testowym są… obie, więc będę mógł je bezpośrednio porównać. Swoją drogą, Marin już dawno zauważył, że nawet najlepsze opony na nic się nie zdadzą bez solidnego podparcia. Do Hawk Hilla trafiły więc obręcze o szerokości wewnętrznej 29 mm… i z naklejkami pod kolor ramy (pamiętaj, że mówimy tu o segmencie „entry level”!).

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Pod kolor jest też siodło. Na pierwszy rzut powiedzmy że oka, twarde i niewygodne. Może to kwestia przyzwyczajenia?

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Jego ruch posuwisty w zakresie 150 mm obsługuje sztyca regulowana X-Fusion Manic. W rowerze kosztującym ok. 7 tys. zł to prawdziwy rarytas – bardzo lubię ten model. Działa bajecznie i ma niski pierścień i jarzmo, co daje większe pole manewru w ramach ze zbyt długą rurą podsiodłową.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Z pewnością muszę jeszcze popracować nad regulacją położenia klamek hamulcowych. MT200 to nowy podstawowy model hamulców Shimano – dźwignie na 10 palców trzeba przesunąć mocno do środka kierownicy, żeby w pełni wykorzystać oferowane przez nie przełożenie.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Brutalne kotwice wypruwające gałki z oczodołów – tak nie nazwałby ich nikt. Nie są jednak złe – nawet jeśli brakuje im mocy, to i tak wolę ich ciche i płynne działanie od najtańszych SRAM-ów Level.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Tarcze Centerlock mają 180/160 mm, ale to bez większego znaczenia, bo i tak moim pierwszym apgrejdem byłaby wymiana ich na pełnoprawny model (nie „Resin Pad Only”), który znacznie poprawiłby jakość hamowania. Przy okazji przeskocz na 203/180 mm i temat hamulców masz z głowy.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Nic za to nie zmieniłbym w napędzie. 11-rzędowa wersja SRAM-a NX to solidny budżetowy wybór.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Na deser zostawiłem sobie kokpit, jakiego nie spodziewałbyś się po tanim rowerze ze 120 mm skoku. A w każdym razie ja się nie spodziewałem. Kierownica ma 780 mm szerokości – grubo. Ale miękkie końce gripów lekko wystają poza końce, przez co realnie masz do dyspozycji prawie 800 mm!

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Równie odjechany jest ultrakrótki mostek (35 mm). Wymiary kokpitu powodują, że od razu po wskoczeniu na rower przychodzą Ci do głowy głupie pomysły.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Na szczęście cała reszta za tymi pomysłami nadąża, bo geometrii Hawk Hilla nie powstydziłby się niejeden rower o większym skoku. Kąt główki ramy to 66,5°, a reach w rozmiarze M: 445 mm.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Chainstay 430 i kąt podsiodłówki 74,5 stopnia są raczej standardowe. Standardowa jest też sztywna oś Boost, co w tym przedziale cenowym nie jest wcale oczywiste.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Niezależnie od przedziału cenowego, docenić należy miejsce na bidon. Praktycznym (choć niezbyt estetycznym) rozwiązaniem jest też przewód hamulca poprowadzony na zewnątrz ramy (czyżby ktoś podejrzewał, że będzie to często wymieniany element…?). Pozostałe kable schowano wewnątrz.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Jakie braki widzę w wyposażeniu? Żadnych poważnych, co jest dużym osiągnięciem w rowerze kosztującym trochę ponad 7 tysięcy złotych.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Na siłę można by się przyczepić do masy. Gotowy do jazdy (czyli z pedałami) Hawk Hill 2 waży ok. 15,1 kg. Zalanie opon mlekiem pozwoli zejść poniżej magicznej granicy piętnastu kilo.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Wszystko to składa się na jeden z lepszych rowerów do rozpoczęcia przygody z ostrą górsko-ścieżkową jazdą, bez wydawania majątku.

Marin Hawk Hill 2 - bikeporn

Pierwsze wrażenia z jazdy zdecydowanie potwierdzają mój wstępny entuzjazm – podsumowanie testu już niedługo znajdziesz na blogu!


Marin Hawk Hill 2 2019

Cena: 7 199 zł
Dostępne rozmiary: S/M/L/XL
Masa: 15,1 kg (rozmiar M, z pedałami, na dętkach)
Strona producenta


Zobacz też inne rowery Marina, jakie opisywałem na blogu:

36
Dodaj komentarz

avatar
7 Comment threads
29 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
22 Comment authors
RobertMaciek - od teraz Maciek Gólski dla odróżnieniaMateuszMaciekŁukasz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Cyrylski
Gość
Cyrylski

No Wooyek, jakie tempo wpisów, widać że sezon idzie ;)

Piotr
Gość
Piotr

Faux pas – ja bym nie prowadził przewodu przedniego hebla po zewnątrz goleni dolnych amora. Pechowa gleba i jedziemy dalej bez przedniego hamulca … no hamulec jest ale bez płynu :P

Patryk
Gość
Patryk

Byłem bardzo bliski kupienia go ! Nadal mi się podoba choć chyba trafił się ciekawszy :)

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Co znalazłeś ciekawszego? Szukam czegoś do 6.5k, ale może uda się nagiąć budżet. Na razie jeszcze nie mogę sie zdecydować czy brać sztywniaka, czy jednak fulla (moje okolice są w miarę płaskie, a w góry kawałek muszę dojechać). Będę wdzięczny za twoją propozycję!

Piotrek
Gość
Piotrek

Cena i wykonanie tych Marinów to sztos. Osobiście posiadam Hawk Hill w wersji 3 z tego sezonu. One są po prostu śliczne. I ten zielony też jest spoko dla faceta – nie ma lipy

Patryk
Gość
Patryk

Ghost slamr X 6 2017 stał do teraz nowy nie rozpakowany więc go przygarnąłem za 7.5k:)

szwajcar
Gość
szwajcar

Gdzie wydarłeś tego Ghosta? są jeszcze?:)

Emil
Gość
Emil

W podobnej cenie jest Dartmoor Bluebird Evo. Również dostępny w wersjach 27,5 i 29. Ja planuję kupić właśnie tego Dartmoora. Może ktoś się wypowie, czy warto?

szwajcar
Gość
szwajcar

W Rutland Cycling masz zeszłoroczny model Marin Hawk Hill 3 2018 w dobrej cenie na wyprzedaży. Z przesyłką do Polski za 1280 funciaków czyli niecałe 6400. Rozmiary jakie zostały to 15″ 17″ i 8szt 20″. Także jak Ci pasuje rozmiar to dobra okazja.
https://www.rutlandcycling.com/bikes/mountain-bikes/marin-hawk-hill-3-2018-full-suspension-mountain-bike-black_454589

Maciek
Gość
Maciek

Człowieku, piękna cena!! Jak znajdziesz mi jeszcze Rift zone w tej cenie to Ci wyślę flachę

PIOTR
Gość
PIOTR

Chyba najładniejsze malowanie w całej kolekcji Marina 2k19…. tylko pewnie kiepsko z dostępnością tej wersji będzie.
Wooyek mam pytanko offtop: bobcat-trail XS dla dzieciaka 10lat 130cm będzie na styk rozmiarowo? Bo pamiętam że coś takiego na komunie kupowałeś w zeszłym roku.

Piotrek
Gość
Piotrek

Będzie na styk. Ale jak dziecko już swobodnie jeździło na kołach 20 bądź 24 to błyskawicznie skuma technikę. W rodzinie takiego Bolinasa w kole 27.5 w xs kuzyn nabył i młody wskoczył jak trzeba. W sobotę przed komunią cyknął z ziomeczkami 40km

DxDx
Gość
DxDx

Wooyek zainwestował w rower zamiast w dzieciaka, to nie do niego pytanie. I chwała mu za to, o dziecięcych pieluszkach bym nie czytał ;)

Maciek
Gość
Maciek

Jeszcze wideł 34-35mm, 29” i ta sama cena = wypasiony rower dla ludu. Trzeba czekać jeszcze rok czy już w tym się znajdzie?

Matt
Gość
Matt

Mariny mają fajną geometrię i konfigurację, ale nie mogę się przekonać do ich wyglądu.

Przez to proste malowanie i grafiki, okrągły przekrój rur i ten łącznik między podsiodłówką a „górą rurną” wyglądają jak coś zespawanego w piwnicy i pomalowanego przy użyciu szablonów z kartonu i taśmy klejacej, albo jak tani mtb z wczesnych lat 90. XX wieku…

Cyrylski
Gość
Cyrylski

To może być nieprzekonujące dla Ciebie. Sam nie wiem czy mi się to podoba, ale wiem, że ta prostota malowania wyróżnia rower na szlaku. W sensie produktowym to dobre posunięcie myślę.

Matt
Gość
Matt

No, wyróżnia. Ale skoro ja nie rozważałem Marina bo tak wygląda, Ciebie też raczej ta estetyka nie przekonuje, to czy Marinowi zależy bardziej ma wyróżnianiu się czy sprzedaży? Czy osób, które chcą się wyróżnić i go kupią jest więcej czy mniej niż takich, które odrzucą produkt przez malowanie – ot zagwozdka :)

Mateusz
Gość
Mateusz

Mam tak samo i o ile na zdjęciach jeszcze jakoś mi się podobały to jak zobaczyłem na targach kilka z ich rowerów, niektóre z ceną kilkanaście tysięcy to miałem mieszane uczucia, bardziej wyglądało to jak jakiś pseudofull z Decatholnu, mimo tego, że oczywiście osprzęt był klasa.

Robert
Gość
Robert

uwierz mi że rurki nie są okrągłe – górna jest płaska, szeroka od główki , co bardzo mnie zdziwiło przy pierwszym kontakcie, a dolna ma 2 konkretne załamania, więc okrągła jak kona precept nie jest
ale fakt, zdjęcia ” z katalogu” tak pokazują tę ramę

Kamil
Gość
Kamil

Warto dopłacić do Hawk Hilla 3? :)

Odwiedź mój profil na
Instagram Top