Menu
Menu Szukaj

Test: Marin Nail Trail 6 29 2018

Jeszcze nie tak dawno, jeśli potrzebowałeś roweru „do wszystkiego”, kupowałeś rower MTB. Nie ścieżkowca, nie enduro, nie cross country. Po prostu górala. Jeśli tęsknisz za tymi prostymi czasami, Marin Nail Trail 6 29 powinien Ci się spodobać!


Rower przetestowałem w ramach współpracy z marką Marin Bikes Polska.


Marin Nail Trail 6 29 – co to za rower?

Choć Nail Trail to teoretycznie ścieżkowiec, to nie poddaje się klasyfikacji bez walki. Moim zdaniem idealnie pasuje do nowej fali rowerów XC, nastawionych nie tylko na szybkość i niską masę, ale też frajdę z jazdy po singletrackach i górskich szlakach – stąd kilka elementów rodem z enduro. Ale tak naprawdę, to po prostu rower górski.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Po prostu MTB? Kiedyś to były czasy! Teraz nie ma czasów.

Najważniejsze cechy

  • przeznaczenie: trail, agresywne XC;
  • koła 29″ (jest też model 27.5″);
  • skok 120 mm;
  • sztywne osie z przodu i z tyłu (Boost);
  • powietrzny amortyzator (różnie z tym bywa w tej klasie);
  • szerokie obręcze (29 mm);
  • jeszcze szersza kierownica (780 mm) i krótki mostek (45 mm);
  • napęd 1×11 (z możliwością założenia przedniej przerzutki).

Zajrzyj też do bikeporna przedstawiającego najdrobniejsze detale ramy i wyposażenia:

Bikeporn: Marin Nail Trail 6 29 2018

Geometria i wybór rozmiaru

Reach 428 w rozmiarze M nie jest (już) może wartością progresywną, ale dobrze wpisuje się w nowoczesne standardy. Dzięki temu nie trzeba brać „za dużego” rozmiaru, choć jest to możliwe – jest ich aż 5, a podsiodłówki są sensownej długości. Dobranie ramy umożliwiającej montaż sztycy regulowanej nie powinno więc stanowić problemu. Ja przy 170 cm idealnie czułem się na M-ce.

→ Więcej: Jak wybrać rozmiar ramy

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Test Marin Nail Trail 6 29 2018


Na szlaku

„Marian” na miesiąc przejął obowiązki mojego głównego roweru zimowego. Odwiedziłem na nim zaśnieżone szlaki Jury Krakowsko-Częstochowskiej, odkryłem kilka nowych ścieżek w śląskich lasach i nawdychałem się smogu podczas dojazdów do pracy.


Podjazdy

Nail Trail podjeżdża, jakby był lekkim 29erem na sztywnej ramie i oponach XC. Głównie dlatego, że tym właśnie jest.

Tylny Racing Ralph szczególnie pomaga na szutrach i na asfalcie. Kiedy robi się bardziej technicznie, sytuację ratuje trakcja zapewniana przez rozmiar kół 29″, choć na początku, przestawiając się z plusów, musiałem się trochę nagimnastykować. Nie oszukujmy się, na warunki, w jakich testowałem Marina (śnieg, błoto, lód), mógłbym wymienić co najmniej 45 opon lepszych od Ralpha…

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Jeśli rower ten ma być Twoją „zimówką”, warto pomyśleć o czymś bardziej agresywnym.

Od planowanego zastosowania roweru uzależniony jest też los zębatki 32T. W połączeniu z kasetą 11-42T daje ona idealny zakres w tereny płaskie i pagórkowate, ale w zestawieniu z kołem 29″ – za twardy na prawdziwe góry. Uwaga dla oldschoolowców: Nail Trail JEST przystosowany do montażu przedniej przerzutki.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Nawet jeżdżąc po Jurze, regularnie korzystałem z najlżejszego przełożenia.

Walkę z trakcją i przełożeniem ułatwia dość długa górna rura i stroma rura podsiodłowa. Dają one komfortową pozycję i dużo miejsca do balansowania ciałem. Zastrzeżenia mam tylko do dość wysokiego przodu (stack 626 mm w rozmiarze M) – cierpi na to większość 29erów. Szkoda, że nie zdecydowano się na ciut krótszą główkę ramy, co ułatwiłoby dociążanie przodu.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Nawet po maksymalnym obniżeniu mostka, charakter Nail Traila jest bardziej komfortowo-turystyczno-zabawowy, niż sportowy.
Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Mimo to, w Nail Trailu widzę idealny rower na górskie maratony MTB – na podjazdach wtopisz się na nim w tłum krosiarzy, żeby potem złoić ich na zjazdach ;)

Zjazdy

Bo jeśli chodzi o możliwości w terenie, Nail Trail ma tyle wspólnego z klasycznymi rowerami XC, co dobra pizza z Czechami. Kierownica 780 mm, krótki mostek i niski suport dają bardzo pewną pozycję za sterami i prowokują do wybijania się z każdego korzenia i dokręcania na zjazdach dużo bardziej, niż wskazywałby na to niepozorny, wręcz klasyczny wygląd.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
To uczucie, że zaraz przelecisz przez kierownicę? Nie tutaj!

Początkowo obawiałem się tylko dość stromego kąta główki ramy (jak na ścieżkowca), ale Marin na szlaku nie zachowuje się, jakby miał 68 stopni. Potwierdzają to moje niezbyt fachowe pomiary – jakkolwiek bym nie kombinował, zawsze wychodzi mi poniżej 67 stopni. Miła niespodzianka!

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Pewne prowadzenie nieuchronnie prowadzi do ignorowania najbardziej oczywistej linii przejazdu.

Ale czy taka geometria w 29erze nie powoduje problemów ze zwrotnością? Zdecydowanie nie, zwłaszcza jeśli przesiadasz się z kół 27+ lub roweru enduro. Nail Trail prowadzi się zwinnie i neutralnie. Przy przerzucaniu roweru między zakrętami masz wrażenie, że jego reakcje są… zaokrąglone, z braku lepszego określenia. Rower płynnie reaguje na pochylenie, nie wali się w zakręt i niczym nie zaskakuje.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Jedyny moment „aha!” miałem w szybszych bandach, w których lekkie dociśnięcie roweru szeroką kierownicą pozwoliło łatwo pogłębiać zakręty.

Składając się w łukach, warto mieć na uwadze możliwości opon, które kończą się dość szybko i gwałtownie. Zwłaszcza wspomnianego już Racing Ralpha, który w śniegu i błocie… cóż, powiedzmy, że dostarcza dużo zabawy ;) W takich warunkach nie zauważyłem też poprawy wynikającej z zastosowania nowej mieszanki Performance Addix – z oceną muszę się wstrzymać do nieco cieplejszej pory roku.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Dzięki kołom 29″ i bardzo szerokim obręczom, opony są bardzo stabilne w zakrętach i w miarę odporne na dobicia. Można więc (czyt. trzeba) korzystać z trakcji i komfortu jazdy na niskim ciśnieniu.

O komfort dba też sama rama (rama rama, om om). Marin zastosował kilka sztuczek poprawiających elastyczność tylnego trójkąta: wygięte, cieniowane rurki bez poprzeczki i obniżony seatstay. Oczywiście to dalej hardtail, twardy jak chleb z Biedronki, ale też nie masz wrażenia jazdy na kowadle przesyłającym każdą najdrobniejszą wibrację bezpośrednio do… części ciała mieszczącej rzeczy mało interesujące.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Rama Marina to wysoka półka aluminiowej kategorii. Widać to nie tylko w eleganckich detalach, ale też czuć na szlaku.

Jeśli chodzi o tę prawdziwą amortyzację – jej ustawienie w hardtailu zazwyczaj jest błyskawicznym procesem, ale w Reconie miałem problem ze znalezieniem odpowiedniego kompromisu między czułością a stabilnością.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Przy sagu powyżej 25% widelec całkiem sprawnie radzi sobie z nierównościami i pracuje całym skokiem, ale na ściankach i przy hamowaniu się zapada.
Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Przy szybszej jeździe i w stromym terenie, warto zmniejszyć sag do ok. 20% lub chociaż podkręcić tłumienie kompresji.

Amortyzator nie jest więc najmocniejszym punktem specyfikacji, ale przy tej cenie roweru – robi co może. To samo można powiedzieć o hamulcach – przy prędkościach hardtailowych dają radę, ale pod względem mocy i ergonomii odstają chociażby od świetnych Deore. Niemniej jednak, gdyby to był mój rower, nie wymieniałbym tych komponentów.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Za to od razu dokupiłbym sztycę regulowaną. Zdążyłem już zapomnieć, jak irytujące jest zsiadanie z roweru za każdym razem, kiedy trasa zaczyna kierować w dół.

Ale wyposażenie to kwestia wtórna. Najważniejsze pytanie brzmi: czy rama Nail Traila spełni oczekiwania endurowca

Test Marin Nail Trail 6 29 2018
Zdecydowanie tak! Choć z pewnymi zastrzeżeniami, o których poniżej…

Marin Nail Trail 6 29 – werdykt

Nazwy modeli Marina pochodzą od konkretnych tras na terenie USA. Na przykład Nail Trail to 3-kilometrowy singiel w okolicy Los Alamos, o średnim nachyleniu 7%, ale chwilowym przekraczającym nawet 20%. Niektórzy piszą o nim, że jest dość łagodny i wręcz przypomina szutrówkę, inni skupiają się na technicznych sekcjach, wysokich skalnych progach i luźnej nawierzchni. Mało tego – nie ma nawet konsensusu, czy jest to trasa podjazdowa, czy zjazdowa!

I w zasadzie ten zagmatwany opis całkiem trafnie oddaje charakter Marina Nail Trail 6 29 – jego zastosowanie ogranicza głównie fantazja właściciela. To po prostu stary, dobry rower górski, tylko w nowoczesnym wydaniu: na singletracki, na maraton, na dojazdy do pracy i na długodystansową górską wyrypę.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Oczywiście powiesz, że „jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Cóż, Nail Trail nie ma poważnego racingowego charakteru, retro-grafika nie każdemu przypadnie do gustu, a tylne zawieszenie nie zastąpi w nim Twoich umiejętności – to nie jest rower enduro. Stanowi jednak dla niego świetne uzupełnienie. Możesz więc traktować go jako rower XC, ale taki, który aż się prosi o założenie sztycy regulowanej, przykręcenie platform i ruszenie w las bez wyraźnego celu. Takie XC, jak na poniższym filmie, z Nail Trailem w roli głównej:



Walety

  • wyważony, uniwersalny charakter;
  • świetna rama z dożywotnią gwarancją;
  • stosunek ceny do wyposażenia;
  • szeroka kierownica i krótki mostek;
  • szerokie obręcze;
  • napęd 1×11;
  • niska masa.

Zady

  • brak sztycy regulowanej;
  • ograniczone możliwości tylnej opony;
  • brak kompatybilności z kołami 27+;
  • takie sobie hamulce.

Cena: 4 799 zł (model 2019)
Dostępne rozmiary: S/M/L/XL/XXL
Masa: 13,3 kg (rozmiar M, z pedałami, na dętkach)
Strona producenta (bardziej aktualna strona anglojęzyczna)


Bonus: Alternatywy w ofercie Marina

Marin w tym roku wprowadził parę ciekawych nowości, a w dodatku zaszalał z cenami. Oto wszystkie modele, które wziąłbym jeszcze pod uwagę kupując Nail Traila.

Marin Nail Trail 6 27,5 2018

Nail Trail 6 27.5

4799 zł

Dokładnie to samo, ale na kołach 27,5″. Szczerze mówiąc, nie wiem dlaczego miałbyś wybrać tę wersję.

Ale jeśli gardzisz 29erami, to jest taka opcja.

Marin Nail Trail 7 29 2018

Nail Trail 7 29

6999 zł

Sztyca regulowana, nowy Rock Shox Revelation (z goleniami 35 mm), hamulce Deore – czyli Nail Trail na wypasie.

Super oferta, jeśli nie chcesz fulla.

Marin Pine Mountain 1 2018

Pine Mountain 1

4799 zł

Stalowa rama z milionem mocowań i plusowe opony, ale dużo bardziej klasyczna geometria.

Mokry sen bikepackera.

Marin Bobcat Trail 5 29 2018

Bobcat Trail 5 29

3799 zł (najtańszy model: 2299 zł)

Prostsza rama bez sztywnej osi, mniej endurowy kokpit, skok 100 mm – ale geometria niemal identyczna.

Gratka dla osób szukających taniego roweru fun-XC z dobrą geometrią.

Marin Rift Zone 1 2018

Rift Zone 1

5799 zł

Pełne zawieszenie i lepsze opony, kosztem 1000 zł, gorszych hamulców i napędu (1×10). Kuszące!

Najgroźniejszy rywal Nail Traila, na pewno uszczupli grono jego nabywców. Test Rift Zone 2 już na wiosnę!


A co poza Marinem? Rzuć okiem na moje Top 10 ścieżkowych hardtaili do 5500 zł!


Powiązane wpisy:

 

76
Dodaj komentarz

avatar
26 Comment threads
50 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
34 Comment authors
MexoJaroAndrzejTomekMarcin Krasucki Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pawel
Gość
Pawel

Ja bym wolał mechaniczne hamulce, a lepszy amor.

Grzegorz Trójmiasto
Gość
Grzegorz Trójmiasto

A jak tam wygląda ta korba od Marina? Nie chodzi mi o wagę tylko bardziej o wykonanie. I czy nie sprawia wrażenia jakby miała się posypać po sezonie.

Ilia
Gość
Ilia

A można gdzieś poczytać o tym Revelationie z goleniami 35, bo w google nic ciekawego nie znalazłem.

Damian
Gość
Damian

Generalnie jest to tańszy Pike ze względu na tłumik Motion Control.
Revelation – ścieżkowy widelec z tłumikiem motion control
Pike – ścieżkowy widelec z tłumikiem charger 2
Yari – enduro/fr z tłumkiem motion control
Lyrik – enduro/fr z tłumikiem Charger 2

Komory powietrzne, jak i cała konstrukcja są takie same w revelation/pike oraz yari/lyrik, natomaist różni je tłumik :)

cultes93
Gość
cultes93

Michał a może by tak test hawk hilla. Myślę że byłby o wiele bardziej ciekawą propozycją niż nail trail

Maciej B.
Gość
Maciej B.

Chyba jednak kąt główki ramy powinniśmy zawierzyć danym producenta. Bo jeśli w jednym egzemplarzu jest odchylenie -1° to w drugim może być +1° ;)
Rower OK, w tej cenie sztywne osie.

Jerzy Bondon
Gość
Jerzy Bondon

No harsh feelings, lecz na zdjęciach widać, że 29er to za duże koła dla autora :) Wygląda jakbym moją żonę posadził na moim rowerze bez nawet przesunięcia siodełka do przodu :)

Krosiarz chory na cyklozę
Gość
Krosiarz chory na cyklozę

Panowie, a nie wątpię, że też i Panie. Taki temat do dyskusji: rower ścieżkowy/zimowy? dla krosiarza. Ale najpierw tło (myślę że przyda się ędurowcom trochę egzotyki). Jeżdżę od wieeeelu lat (oczywiście w lajkrze), golę nogi, trenuję na szosie (szosa to taki rower na asfalt ), ścigam się w XC (głównie XCM), posiadam już kilka rowerów, ale jestem wyznawcą n+1, jestem fanem napędu 1x (do tego stopnia, że myślę o zastosowaniu go w mojej zimowej szosie), no i oczywiście waga to moje Bóstwo. Dla niektórych to już pewnie taka herezja, że nie będą czytali dalej. Ale tym co czytają zadam pytanie. Jaki kolejny rower? Mam fulla XC (lekkiego oczywiście), mam dwie szosy (lekkie oczywiście ), mam również starego 14 letniego sztywniaka, który przypomina mi o korzeniach MTB i za każdym razem chce mnie zabić, a że mu się to do tej pory nie udało to myślę, że mam też skill’a. Mam 170 cm wzrostu i w okolicach 60 kg wagi – to może w kwestii wielkości koła, choć obecnie jeżdżę na 29 (a 27.5 w sumie nie próbowałem).
W takim razie czego mi jeszcze do szczęścia (aktualnie) potrzeba? Sprzętu, który nie będzie cały z karbonu i nie będę go musiał „skanować” i czyścić za każdym razem dłużej niż jeździłem. Sprzętu, który w zimie ubłocę i będę z tego zadowolony (i nie będzie miał PF30). Sprzętu, na którym będę jeździł głównie poza sezonem XC i który w zimie pozwoli mi trzymać się z dala od garażowego trenażera. ALE również sprzętu, który nie będzie ważył tyle co wszystkie moje rowery razem wzięte, choć trochę mógłbym się wyrwać z tego kręgu Bóstwa wagi (ciasnoty umysłowej?) . Koło komina mam raczej płasko, ale w góry poniżej 100 km, a na wzgórza z singlami 40. Oprócz jazdy wokół komina w środku zimy (do tego częściej używam szosy), chciałbym również sprzęt, którym pobawię się w Srebrnej Górze, Rychlebach, a może i w Koutach. Na te ostatnie jak na razie na sprzęcie do XC nie odważyłem się podjechać. Wiecie, karbon. Co Wy na to? Acha, jeśli chodzi o budżet, to…to go nie ma. Nie będę fantazji ograniczał tak przyziemnymi sprawami.

moher na klacie
Gość
moher na klacie

A gdyby jednak Szanowny Pan zdecydował się wymienić wideł, poszedłby, taką razą, bardziej w kierunku Reby czy, dajmy na to, Duroluxa?

MOR
Gość
MOR

A moje pytanie jest takie Marin Nail Trail 6 czy Trek Roscoe 8 na tereny nadmorskie? Zależy mi na rowerze uniwersalnym w teren żeby toczyć się tam gdzie oczy poniosą.

Kamil R
Gość
Kamil R

Marian zacny, chyba będzie moim pierwszym poważniejszym rowerem :)

Jak to ostatecznie z oponami – wejdą 2.6 cala x 29, czy też raczej nastawiać się na wersję 27.5, gdybym chciał kiedyś ewentualnie przejść na szersze opony?

Z drugiej strony, te Hawk Hille i Rift Zone’y też wyglądają mega ciekawie… Co robić, jak żyć? :D

Kierownik
Gość
Kierownik

Gdyby tylko nie był taki paskudny…

Marek Wójcik
Gość
Marek Wójcik

Widzę, że od szerokich obręczy nie ma już odwrotu. Myślę, że wielu tu zaglądających, podobnie jak ja całkiem niedawno (2-3 lata temu) kupiło rower na kołach z obręczami 19 lu 20 mm – takie wtedy sprzedawali. Czy teraz nie wystarczyłoby zmienić obręcz w przednim kole na 25 mm a tylne cóż czasem jest nawet dobrze jak się lekko ślizgnie ?

szkoder
Gość
szkoder

seatstay… jest może jakiś Polski odpowiednik tego słowa?

Krosiarz chory na cyklozę
Gość
Krosiarz chory na cyklozę

Jest. Tylko trzeba użyć większej liczby liter: rura podsiodłowa.

Mor
Gość
Mor

Z czego to wynika że Marin nie jest kompatybilny z kołami 27,5 plus?

Mir
Gość
Mir

Michał pls wrzuć nowy artykuł bo nie mogę już patrzeć na paszczura :P

Janek
Gość
Janek

Świetny test. Ja akurat szukam pierwszego fulla. Orientuje się ktoś gdzie w Warszawie można obejrzeć Mariny? Ceny wydają się atrakcyjne, ale nie chce kupować w ciemno bez przymiarki. Obecnie mam 2 faworytów: Giant Trance 3/4 i Scott Spark 740/960. Czy któryś Rift Zone będzie dla nich konkurencją? :)

moher na klacie
Gość
moher na klacie

Dzięki za komentarz. Jeszcze nic nie kupiłem, a byłem już prawie zdecydowany na Rebę. Nie zależy mi, aż tak bardzo na wadze sprzętu (sam ważę ok. 95kg), bardziej chodzi mi o jakoś pracy i wytrzymałość za rozsądną kasę. Auron, o którym właśnie poczytałem trochę, wydaje się być fajną opcją

Marcin
Gość
Marcin
onek
Gość
onek

Witam panowie mam pytanie wzrost 177 cm, noga 82 cm do tej pory kross level a2 2011r rozmiar 19 cali(M) jezdzilem tez krossem rozmiar M koła 29 i słabo skrętny był. Marin Nail Trail byłby dobry w rozmiarze M na kołach 27,5 czy próbować sie przełamać i iść w duże koło ?

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Napaliłem się na ten rower wściekle po Twoim teście Michał, wiedz, że Twoje teksty mają moc;) Do tego podoba mi się ta niebieska wersja. Mam w związku z tym kilka pytań, szukałem odpowiedzi w necie, nie znalazłem, dla Ciebie to pewnie oczywiste i proste sprawy dlatego liczę, że poświęcisz mi chwilę uwagi. Po pierwsze, w teście wspomniałeś, że jest możliwość założenia przedniej przerzutki, myślę, że zakres przełożeń w układzie 32/11-42 mnie zabije, (w okolicy jeżdżę po kamieniołomach z krótkimi co prawda ale naprawdę stromymi podjazdami) czy wiąże się to również z wymianą całego mechanizmu korbowego? Po drugie, mam możliwość kupić model z rocznika 2017 ze sporą zniżką, z tego co zauważyłem to różnica jest tylko w szerokości wewnętrznej felg 27mm a nie 29mm. Czy coś istotnego przegapiłem? Czy brać spokojnie 2017? I pytanie ostatnie ale pewnie najmniej konkretne: mój priorytet na dwa najbliższe lata to starty w maratonach mtb które chcę łączyć z jeżdżeniem dla przyjemności po okolicznych kamieniołomach (gdzie regularnie zaliczam gleby, teren jest ciężki i źle mi się jeździ na moim karbonowym, prawie XC haibike’u freed 7.40) dlatego szukam uniwersalnego, aluminiowego rowera. Do marina musiałbym dokupić sztyce regulowaną i pokombinować z napędem, a później pewnie upgrade’nąć amor). W moim budżecie mieści się dartmoor primal pro 29, też mi się podoba i w nim nie musiałbym chyba zmieniać nic, czy Twoim zdaniem ta maszynka nadaje się do ścigania w maratonach, czy nail trail do tego zastosowania będzie wyraźnie lepszy?

Bartek
Gość
Bartek

Michał coś cicho siedzi to może ja pomogę, gdyż mam wyższy model tego wariata :) oraz mocno studiowałem także i ten model.
1.Korba raczej do wymiany, ma nietypowy rozstaw śrub (bodajże 76mm i to asymetrycznie chyba) i ciężko ci będzie znaleźć koronki do niego, a nawet jak znajdziesz to może być to droższe niż wymiana całej korby. Linkę do przerzutki będziesz musiał zamontować „po partyzancku” bo nie ma żadnego prowadzenia (chyba że wykorzystasz otwory do linki droppera, ale polecam jednak założyć droppera…gamechanger)
2.Rocznik 2017 nie ma boosta i przez to może mieć trochę mniej miejsca na tylną oponę, ale tego nie wiem na pewno. W moim wchodzi spokojnie 2.4 i tak jak pisał Michał wejdzie i 2.5, a może nawet i wąskie 2.6.
3.Wydaje mi się że do maratonów jest w sam raz, szczególnie do tych w których wykorzystasz jego potencjał zjazdowy. Do tych płaskich niekoniecznie. Swoją drogą ciekawy byłby egzemplarz wylajtowany do xcm. Przewagę nad Primalem (do zastosowań xc) ma takę, że jest od niego lżejszy. Mój na oponach 2.4 i z dropperem waży 12,7kg bez pedałów, także myślę że NT6 waży podobnie, może mniej. Druga sprawa jest taka, że ma geometrię i skok widelca zbliżony bardziej do rowerów dla krosiarzy.
Sam się wahałem nad kupnem bardziej hardkorowego roweru, ale niestety mieszkam na mazowszu, a od czasu do czasu wyskoczę w góry i uważam, że „Marian” jest świetnym kompromisem. Tak jak napisał Michał. Jest to wszechstronny rower MTB. Do agresywnego xc, trailu, może trochę lekkiego enduro, wycieczek po górach i dolinach, a nawet na dojazdy do pracy.

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Dzięki za rozbudowaną odpowiedź, przeczytałem dopiero teraz bo na szczęście nie musiałem szukać kompromisów i kupiłem (pod koniec maja) w dobrej cenie rocznik 2018. Wiele wątpliwości rozwiały pierwsze jazdy, wiem już, że miliony pedałujących nie mogą się mylić i przerzutki przedniej nie potrzeba;) na dzień dobry wymieniłem tylko kasetę na 11-46 (wchodzi bez problemu) i po zrobieniu ok 800km wiem, że mi to wystarcza. Ja osobiście czuję sporą różnicę jeśli chodzi o geometrię na zjazdach, po przesiadce z krosiarskiego haika +10 do pewności na (stromych) zjazdach. Michał (raczej w formie żartu) napisał, żeby zmienić klamkę z manetką bo oryginalny zestaw jest mocno nieergonomiczny, próbowałem, jeszcze gorzej;) klamki to będzie pierwszy upgrade. Oryginalne opony zamleczyłem, generalnie liche są, zajadę i do wymiany. Ogólnie maszyna zajebiście podjeżdża, jest zwrotna, responsywna i stabilna. (U mnie) sprawdza się w maratonach MTB jak i w biciu PRów na technicznych segach. I tak jak Michał pisał, warto kupić rower który się podoba, ja mariana uwielbiam, tylko se o nim pomyślę i już chce kręcić kilometry. Pzdr!

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Tylną oponę już zajechałem, gwóźdź 10cm wszedł od spodu, wyszedł bokiem… Zamówiony minion ss exo dual sw tr. Od początku mam problem ze zjeżdżającą sztycą, zacisk jest do dupy, zamówiłem już nowy, mam nadzieję, że będzie lepszy. Przymierzam się do upgrade’u hamulców, waham się nad m615 a m6000 (chyba będą te drugie), tarcze rt64 (slx) 180 przód i tył. Dobra koncepcja? Budżet mam ograniczony…

Łukasz
Gość
Łukasz

Podłączę się trochę pod poprzednie pytanie. Czy korba 38×28 będzie pasowała do tej ramy? Rozumiem, że rama jest kompatybilna tylko z najnowszymi przerzutkami przednimi Shimano SideSwing (ze względu na prowadzenie pancerza)? Jak myślisz, czy amortyzator 100mm będzie dobrze współpracował z tą ramą?

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Nie zakładaj przedniej przerzutki, chyba, że jeździłeś tak i tak i wiesz, że musisz.

Łukasz
Gość
Łukasz

Jestem zmuszony, bo jak bym nie kombinował to zabraknie mi przełożeń na płaskim. Poza tym lubię też szybko jeździć po mieście i chcę mieć Tylko jeden rower

Marcin
Gość
Marcin

chce zamowic ten model ale nie wiem jaki rozmiar L czy XL przy 186 niby wychodzi to XL ale mialem doczynienia z merida 29 19(L) i specialized 19(L) i bylo ok moze ktos doradzić ?

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Mam 186, 187cm (proporcjonalna budowa), od 800km jeżdżę na XL, jest super. Na L myślę, że też byłoby ok, różnice nie są duże ale ja polecam XL na ten wzrost. Wcześniej jeździłem na mniejszych ramach i sztyca wiecznie wyciągnięta na max, teraz wreszcie gdzieś za połowę, jest ok.

Marcin Krasucki
Gość
Marcin Krasucki

Michał, a co sądzisz o Octane One Prone 2018? (Linkuje https://7anna.pl/product-pol-11215-Rower-Octane-One-2019-Prone-29.html)
Nieprzypadkowo pytam pod testem Marina bo zastanawiam się nad wyborem któregoś z tych dwóch
Przy zakupie Prone zostaje mi jeszcze spory worek złota na wakacje albo inne duperele

Przeznaczenie to raczej niekoniecznie hardkorowa jazda, zależy mi na jak największej uniwersalnosci, wyjazdy na 50-100km w bardzo zróżnicowanym terenie
Dobry wybór jako rower górski do wszystkiego?

Marcin Krasucki
Gość
Marcin Krasucki

Edit: oczywiście chodzi mi o wersję 2019*

Tomek
Gość
Tomek

Michał – napisałeś, że test Rift Zone będzie na wiosnę. Jeździsz już tym rowerem, czy dopiero będzie? Pytam, bo mam możliwość zakupu nowego Rift Zone 1 za bardzo dobrą cenę (około 4500 zł) ale jest to ostatnia sztuka i do wiosny raczej nie będzie na mnie czekać :) Mam 173 cm wzrostu – Warto brać ten model w rozmiarze „M” na kołach 29″ czy lepiej Hawk Hill (też w tych pieniądzach) na 27.5″? 29″ to nie będzie za wielka kobyła dla mnie?

Andrzej
Gość
Andrzej

W jaki sposób mierzysz kąt główki?

Mexo
Gość
Mexo

Czy Nail Trail 7, bo w ten segment celuje nada się na Puszę Białowieską ? Jest płasko, czasami z korzeniami, wyprawy są długie (min 80km). Podjazdy są zjazdy się znajdą. Szukam bardziej uniwersalnego czegoś. Obecnie na Giant Talon niczego mi nie brakuje poza pewnością, że mogę poszaleć. Kupno roweru jako upgrade, na obecnym już 4 lata. Jakieś propozycje ?

Odwiedź mój profil na
Instagram Top