Menu
Menu Szukaj

Test: Marin Nail Trail 6 29 2018

Jeszcze nie tak dawno, jeśli potrzebowałeś roweru „do wszystkiego”, kupowałeś rower MTB. Nie ścieżkowca, nie enduro, nie cross country. Po prostu górala. Jeśli tęsknisz za tymi prostymi czasami, Marin Nail Trail 6 29 powinien Ci się spodobać!


Rower przetestowałem w ramach współpracy z marką Marin Bikes Polska.


Marin Nail Trail 6 29 – co to za rower?

Choć Nail Trail to teoretycznie ścieżkowiec, to nie poddaje się klasyfikacji bez walki. Moim zdaniem idealnie pasuje do nowej fali rowerów XC, nastawionych nie tylko na szybkość i niską masę, ale też frajdę z jazdy po singletrackach i górskich szlakach – stąd kilka elementów rodem z enduro. Ale tak naprawdę, to po prostu rower górski.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Po prostu MTB? Kiedyś to były czasy! Teraz nie ma czasów.

Najważniejsze cechy

  • przeznaczenie: trail, agresywne XC;
  • koła 29″ (jest też model 27.5″);
  • skok 120 mm;
  • sztywne osie z przodu i z tyłu (Boost);
  • powietrzny amortyzator (różnie z tym bywa w tej klasie);
  • szerokie obręcze (29 mm);
  • jeszcze szersza kierownica (780 mm) i krótki mostek (45 mm);
  • napęd 1×11 (z możliwością założenia przedniej przerzutki).

Zajrzyj też do bikeporna przedstawiającego najdrobniejsze detale ramy i wyposażenia:

Bikeporn: Marin Nail Trail 6 29 2018

Geometria i wybór rozmiaru

Reach 428 w rozmiarze M nie jest (już) może wartością progresywną, ale dobrze wpisuje się w nowoczesne standardy. Dzięki temu nie trzeba brać „za dużego” rozmiaru, choć jest to możliwe – jest ich aż 5, a podsiodłówki są sensownej długości. Dobranie ramy umożliwiającej montaż sztycy regulowanej nie powinno więc stanowić problemu. Ja przy 170 cm idealnie czułem się na M-ce.

→ Więcej: Jak wybrać rozmiar ramy

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Test Marin Nail Trail 6 29 2018


Na szlaku

„Marian” na miesiąc przejął obowiązki mojego głównego roweru zimowego. Odwiedziłem na nim zaśnieżone szlaki Jury Krakowsko-Częstochowskiej, odkryłem kilka nowych ścieżek w śląskich lasach i nawdychałem się smogu podczas dojazdów do pracy.


Podjazdy

Nail Trail podjeżdża, jakby był lekkim 29erem na sztywnej ramie i oponach XC. Głównie dlatego, że tym właśnie jest.

Tylny Racing Ralph szczególnie pomaga na szutrach i na asfalcie. Kiedy robi się bardziej technicznie, sytuację ratuje trakcja zapewniana przez rozmiar kół 29″, choć na początku, przestawiając się z plusów, musiałem się trochę nagimnastykować. Nie oszukujmy się, na warunki, w jakich testowałem Marina (śnieg, błoto, lód), mógłbym wymienić co najmniej 45 opon lepszych od Ralpha…

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Jeśli rower ten ma być Twoją „zimówką”, warto pomyśleć o czymś bardziej agresywnym.

Od planowanego zastosowania roweru uzależniony jest też los zębatki 32T. W połączeniu z kasetą 11-42T daje ona idealny zakres w tereny płaskie i pagórkowate, ale w zestawieniu z kołem 29″ – za twardy na prawdziwe góry. Uwaga dla oldschoolowców: Nail Trail JEST przystosowany do montażu przedniej przerzutki.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Nawet jeżdżąc po Jurze, regularnie korzystałem z najlżejszego przełożenia.

Walkę z trakcją i przełożeniem ułatwia dość długa górna rura i stroma rura podsiodłowa. Dają one komfortową pozycję i dużo miejsca do balansowania ciałem. Zastrzeżenia mam tylko do dość wysokiego przodu (stack 626 mm w rozmiarze M) – cierpi na to większość 29erów. Szkoda, że nie zdecydowano się na ciut krótszą główkę ramy, co ułatwiłoby dociążanie przodu.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Nawet po maksymalnym obniżeniu mostka, charakter Nail Traila jest bardziej komfortowo-turystyczno-zabawowy, niż sportowy.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Mimo to, w Nail Trailu widzę idealny rower na górskie maratony MTB – na podjazdach wtopisz się na nim w tłum krosiarzy, żeby potem złoić ich na zjazdach ;)


Zjazdy

Bo jeśli chodzi o możliwości w terenie, Nail Trail ma tyle wspólnego z klasycznymi rowerami XC, co dobra pizza z Czechami. Kierownica 780 mm, krótki mostek i niski suport dają bardzo pewną pozycję za sterami i prowokują do wybijania się z każdego korzenia i dokręcania na zjazdach dużo bardziej, niż wskazywałby na to niepozorny, wręcz klasyczny wygląd.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

To uczucie, że zaraz przelecisz przez kierownicę? Nie tutaj!

Początkowo obawiałem się tylko dość stromego kąta główki ramy (jak na ścieżkowca), ale Marin na szlaku nie zachowuje się, jakby miał 68 stopni. Potwierdzają to moje niezbyt fachowe pomiary – jakkolwiek bym nie kombinował, zawsze wychodzi mi poniżej 67 stopni. Miła niespodzianka!

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Pewne prowadzenie nieuchronnie prowadzi do ignorowania najbardziej oczywistej linii przejazdu.

Ale czy taka geometria w 29erze nie powoduje problemów ze zwrotnością? Zdecydowanie nie, zwłaszcza jeśli przesiadasz się z kół 27+ lub roweru enduro. Nail Trail prowadzi się zwinnie i neutralnie. Przy przerzucaniu roweru między zakrętami masz wrażenie, że jego reakcje są… zaokrąglone, z braku lepszego określenia. Rower płynnie reaguje na pochylenie, nie wali się w zakręt i niczym nie zaskakuje.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Jedyny moment „aha!” miałem w szybszych bandach, w których lekkie dociśnięcie roweru szeroką kierownicą pozwoliło łatwo pogłębiać zakręty.

Składając się w łukach, warto mieć na uwadze możliwości opon, które kończą się dość szybko i gwałtownie. Zwłaszcza wspomnianego już Racing Ralpha, który w śniegu i błocie… cóż, powiedzmy, że dostarcza dużo zabawy ;) W takich warunkach nie zauważyłem też poprawy wynikającej z zastosowania nowej mieszanki Performance Addix – z oceną muszę się wstrzymać do nieco cieplejszej pory roku.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Dzięki kołom 29″ i bardzo szerokim obręczom, opony są bardzo stabilne w zakrętach i w miarę odporne na dobicia. Można więc (czyt. trzeba) korzystać z trakcji i komfortu jazdy na niskim ciśnieniu.

O komfort dba też sama rama (rama rama, om om). Marin zastosował kilka sztuczek poprawiających elastyczność tylnego trójkąta: wygięte, cieniowane rurki bez poprzeczki i obniżony seatstay. Oczywiście to dalej hardtail, twardy jak chleb z Biedronki, ale też nie masz wrażenia jazdy na kowadle przesyłającym każdą najdrobniejszą wibrację bezpośrednio do… części ciała mieszczącej rzeczy mało interesujące.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Rama Marina to wysoka półka aluminiowej kategorii. Widać to nie tylko w eleganckich detalach, ale też czuć na szlaku.

Jeśli chodzi o tę prawdziwą amortyzację – jej ustawienie w hardtailu zazwyczaj jest błyskawicznym procesem, ale w Reconie miałem problem ze znalezieniem odpowiedniego kompromisu między czułością a stabilnością.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Przy sagu powyżej 25% widelec całkiem sprawnie radzi sobie z nierównościami i pracuje całym skokiem, ale na ściankach i przy hamowaniu się zapada.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Przy szybszej jeździe i w stromym terenie, warto zmniejszyć sag do ok. 20% lub chociaż podkręcić tłumienie kompresji.

Amortyzator nie jest więc najmocniejszym punktem specyfikacji, ale przy tej cenie roweru – robi co może. To samo można powiedzieć o hamulcach – przy prędkościach hardtailowych dają radę, ale pod względem mocy i ergonomii odstają chociażby od świetnych Deore. Niemniej jednak, gdyby to był mój rower, nie wymieniałbym tych komponentów.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Za to od razu dokupiłbym sztycę regulowaną. Zdążyłem już zapomnieć, jak irytujące jest zsiadanie z roweru za każdym razem, kiedy trasa zaczyna kierować w dół.

Ale wyposażenie to kwestia wtórna. Najważniejsze pytanie brzmi: czy rama Nail Traila spełni oczekiwania endurowca

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Zdecydowanie tak! Choć z pewnymi zastrzeżeniami, o których poniżej…


Marin Nail Trail 6 29 – werdykt

Nazwy modeli Marina pochodzą od konkretnych tras na terenie USA. Na przykład Nail Trail to 3-kilometrowy singiel w okolicy Los Alamos, o średnim nachyleniu 7%, ale chwilowym przekraczającym nawet 20%. Niektórzy piszą o nim, że jest dość łagodny i wręcz przypomina szutrówkę, inni skupiają się na technicznych sekcjach, wysokich skalnych progach i luźnej nawierzchni. Mało tego – nie ma nawet konsensusu, czy jest to trasa podjazdowa, czy zjazdowa!

I w zasadzie ten zagmatwany opis całkiem trafnie oddaje charakter Marina Nail Trail 6 29 – jego zastosowanie ogranicza głównie fantazja właściciela. To po prostu stary, dobry rower górski, tylko w nowoczesnym wydaniu: na singletracki, na maraton, na dojazdy do pracy i na długodystansową górską wyrypę.

Test Marin Nail Trail 6 29 2018

Oczywiście powiesz, że „jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Cóż, Nail Trail nie ma poważnego racingowego charakteru, retro-grafika nie każdemu przypadnie do gustu, a tylne zawieszenie nie zastąpi w nim Twoich umiejętności – to nie jest rower enduro. Stanowi jednak dla niego świetne uzupełnienie. Możesz więc traktować go jako rower XC, ale taki, który aż się prosi o założenie sztycy regulowanej, przykręcenie platform i ruszenie w las bez wyraźnego celu. Takie XC, jak na poniższym filmie, z Nail Trailem w roli głównej:



Walety

  • wyważony, uniwersalny charakter;
  • świetna rama z dożywotnią gwarancją;
  • stosunek ceny do wyposażenia;
  • szeroka kierownica i krótki mostek;
  • szerokie obręcze;
  • napęd 1×11;
  • niska masa.

Zady

  • brak sztycy regulowanej;
  • ograniczone możliwości tylnej opony;
  • brak kompatybilności z kołami 27+;
  • takie sobie hamulce.

Cena: 4 599 zł (sprawdź na Ceneo)
Dostępne rozmiary: S/M/L/XL/XXL
Masa: 13,3 kg (rozmiar M, z pedałami, na dętkach)
Strona producenta (bardziej aktualna strona anglojęzyczna)


Bonus: Alternatywy w ofercie Marina

Marin w tym roku wprowadził parę ciekawych nowości, a w dodatku zaszalał z cenami. Oto wszystkie modele, które wziąłbym jeszcze pod uwagę kupując Nail Traila.

Marin Nail Trail 6 27,5 2018

Nail Trail 6 27.5

4599 zł

Dokładnie to samo, ale na kołach 27,5″. Szczerze mówiąc, nie wiem dlaczego miałbyś wybrać tę wersję.

Ale jeśli gardzisz 29erami, to jest taka opcja.

Marin Nail Trail 7 29 2018

Nail Trail 7 29

6999 zł

Sztyca regulowana, nowy Rock Shox Revelation (z goleniami 35 mm), hamulce Deore – czyli Nail Trail na wypasie.

Super oferta, jeśli nie chcesz fulla.

Marin Pine Mountain 1 2018

Pine Mountain 1

4499 zł

Stalowa rama z milionem mocowań i plusowe opony, ale dużo bardziej klasyczna geometria.

Mokry sen bikepackera.

Marin Bobcat Trail 5 29 2018

Bobcat Trail 5 29

3599 zł (najtańszy model: 2299 zł)

Prostsza rama bez sztywnej osi, mniej endurowy kokpit, skok 100 mm – ale geometria niemal identyczna.

Gratka dla osób szukających taniego roweru fun-XC z dobrą geometrią.

Marin Rift Zone 1 2018

Rift Zone 1

5599 zł

Pełne zawieszenie i lepsze opony, kosztem 1000 zł, gorszych hamulców i napędu (1×10). Kuszące!

Najgroźniejszy rywal Nail Traila, na pewno uszczupli grono jego nabywców. Test Rift Zone 2 już na wiosnę!


A co poza Marinem? Rzuć okiem na moje Top 10 ścieżkowych hardtaili do 5500 zł!


Powiązane wpisy:

 

68
Dodaj komentarz

avatar
23 Comment threads
45 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
30 Comment authors
Marcin KrasuckiMarcinBartekŁukaszJarek Nightrider Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pawel
Gość
Pawel

Ja bym wolał mechaniczne hamulce, a lepszy amor.

Grzegorz Trójmiasto
Gość
Grzegorz Trójmiasto

A jak tam wygląda ta korba od Marina? Nie chodzi mi o wagę tylko bardziej o wykonanie. I czy nie sprawia wrażenia jakby miała się posypać po sezonie.

Ilia
Gość
Ilia

A można gdzieś poczytać o tym Revelationie z goleniami 35, bo w google nic ciekawego nie znalazłem.

Damian
Gość
Damian

Generalnie jest to tańszy Pike ze względu na tłumik Motion Control.
Revelation – ścieżkowy widelec z tłumikiem motion control
Pike – ścieżkowy widelec z tłumikiem charger 2
Yari – enduro/fr z tłumkiem motion control
Lyrik – enduro/fr z tłumikiem Charger 2

Komory powietrzne, jak i cała konstrukcja są takie same w revelation/pike oraz yari/lyrik, natomaist różni je tłumik :)

cultes93
Gość
cultes93

Michał a może by tak test hawk hilla. Myślę że byłby o wiele bardziej ciekawą propozycją niż nail trail

Maciej B.
Gość
Maciej B.

Chyba jednak kąt główki ramy powinniśmy zawierzyć danym producenta. Bo jeśli w jednym egzemplarzu jest odchylenie -1° to w drugim może być +1° ;)
Rower OK, w tej cenie sztywne osie.

Jerzy Bondon
Gość
Jerzy Bondon

No harsh feelings, lecz na zdjęciach widać, że 29er to za duże koła dla autora :) Wygląda jakbym moją żonę posadził na moim rowerze bez nawet przesunięcia siodełka do przodu :)

Krosiarz chory na cyklozę
Gość
Krosiarz chory na cyklozę

Panowie, a nie wątpię, że też i Panie. Taki temat do dyskusji: rower ścieżkowy/zimowy? dla krosiarza. Ale najpierw tło (myślę że przyda się ędurowcom trochę egzotyki). Jeżdżę od wieeeelu lat (oczywiście w lajkrze), golę nogi, trenuję na szosie (szosa to taki rower na asfalt ), ścigam się w XC (głównie XCM), posiadam już kilka rowerów, ale jestem wyznawcą n+1, jestem fanem napędu 1x (do tego stopnia, że myślę o zastosowaniu go w mojej zimowej szosie), no i oczywiście waga to moje Bóstwo. Dla niektórych to już pewnie taka herezja, że nie będą czytali dalej. Ale tym co czytają zadam pytanie.… Czytaj więcej »

moher na klacie
Gość
moher na klacie

A gdyby jednak Szanowny Pan zdecydował się wymienić wideł, poszedłby, taką razą, bardziej w kierunku Reby czy, dajmy na to, Duroluxa?

MOR
Gość
MOR

A moje pytanie jest takie Marin Nail Trail 6 czy Trek Roscoe 8 na tereny nadmorskie? Zależy mi na rowerze uniwersalnym w teren żeby toczyć się tam gdzie oczy poniosą.

Kamil R
Gość
Kamil R

Marian zacny, chyba będzie moim pierwszym poważniejszym rowerem :)

Jak to ostatecznie z oponami – wejdą 2.6 cala x 29, czy też raczej nastawiać się na wersję 27.5, gdybym chciał kiedyś ewentualnie przejść na szersze opony?

Z drugiej strony, te Hawk Hille i Rift Zone’y też wyglądają mega ciekawie… Co robić, jak żyć? :D

Kierownik
Gość
Kierownik

Gdyby tylko nie był taki paskudny…

Marek Wójcik
Gość
Marek Wójcik

Widzę, że od szerokich obręczy nie ma już odwrotu. Myślę, że wielu tu zaglądających, podobnie jak ja całkiem niedawno (2-3 lata temu) kupiło rower na kołach z obręczami 19 lu 20 mm – takie wtedy sprzedawali. Czy teraz nie wystarczyłoby zmienić obręcz w przednim kole na 25 mm a tylne cóż czasem jest nawet dobrze jak się lekko ślizgnie ?

szkoder
Gość
szkoder

seatstay… jest może jakiś Polski odpowiednik tego słowa?

Krosiarz chory na cyklozę
Gość
Krosiarz chory na cyklozę

Jest. Tylko trzeba użyć większej liczby liter: rura podsiodłowa.

Mor
Gość
Mor

Z czego to wynika że Marin nie jest kompatybilny z kołami 27,5 plus?

Mir
Gość
Mir

Michał pls wrzuć nowy artykuł bo nie mogę już patrzeć na paszczura :P

Janek
Gość
Janek

Świetny test. Ja akurat szukam pierwszego fulla. Orientuje się ktoś gdzie w Warszawie można obejrzeć Mariny? Ceny wydają się atrakcyjne, ale nie chce kupować w ciemno bez przymiarki. Obecnie mam 2 faworytów: Giant Trance 3/4 i Scott Spark 740/960. Czy któryś Rift Zone będzie dla nich konkurencją? :)

moher na klacie
Gość
moher na klacie

Dzięki za komentarz. Jeszcze nic nie kupiłem, a byłem już prawie zdecydowany na Rebę. Nie zależy mi, aż tak bardzo na wadze sprzętu (sam ważę ok. 95kg), bardziej chodzi mi o jakoś pracy i wytrzymałość za rozsądną kasę. Auron, o którym właśnie poczytałem trochę, wydaje się być fajną opcją

Marcin
Gość
Marcin
onek
Gość
onek

Witam panowie mam pytanie wzrost 177 cm, noga 82 cm do tej pory kross level a2 2011r rozmiar 19 cali(M) jezdzilem tez krossem rozmiar M koła 29 i słabo skrętny był. Marin Nail Trail byłby dobry w rozmiarze M na kołach 27,5 czy próbować sie przełamać i iść w duże koło ?

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Napaliłem się na ten rower wściekle po Twoim teście Michał, wiedz, że Twoje teksty mają moc;) Do tego podoba mi się ta niebieska wersja. Mam w związku z tym kilka pytań, szukałem odpowiedzi w necie, nie znalazłem, dla Ciebie to pewnie oczywiste i proste sprawy dlatego liczę, że poświęcisz mi chwilę uwagi. Po pierwsze, w teście wspomniałeś, że jest możliwość założenia przedniej przerzutki, myślę, że zakres przełożeń w układzie 32/11-42 mnie zabije, (w okolicy jeżdżę po kamieniołomach z krótkimi co prawda ale naprawdę stromymi podjazdami) czy wiąże się to również z wymianą całego mechanizmu korbowego? Po drugie, mam możliwość kupić… Czytaj więcej »

Bartek
Gość
Bartek

Michał coś cicho siedzi to może ja pomogę, gdyż mam wyższy model tego wariata :) oraz mocno studiowałem także i ten model. 1.Korba raczej do wymiany, ma nietypowy rozstaw śrub (bodajże 76mm i to asymetrycznie chyba) i ciężko ci będzie znaleźć koronki do niego, a nawet jak znajdziesz to może być to droższe niż wymiana całej korby. Linkę do przerzutki będziesz musiał zamontować „po partyzancku” bo nie ma żadnego prowadzenia (chyba że wykorzystasz otwory do linki droppera, ale polecam jednak założyć droppera…gamechanger) 2.Rocznik 2017 nie ma boosta i przez to może mieć trochę mniej miejsca na tylną oponę, ale tego… Czytaj więcej »

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Dzięki za rozbudowaną odpowiedź, przeczytałem dopiero teraz bo na szczęście nie musiałem szukać kompromisów i kupiłem (pod koniec maja) w dobrej cenie rocznik 2018. Wiele wątpliwości rozwiały pierwsze jazdy, wiem już, że miliony pedałujących nie mogą się mylić i przerzutki przedniej nie potrzeba;) na dzień dobry wymieniłem tylko kasetę na 11-46 (wchodzi bez problemu) i po zrobieniu ok 800km wiem, że mi to wystarcza. Ja osobiście czuję sporą różnicę jeśli chodzi o geometrię na zjazdach, po przesiadce z krosiarskiego haika +10 do pewności na (stromych) zjazdach. Michał (raczej w formie żartu) napisał, żeby zmienić klamkę z manetką bo oryginalny zestaw… Czytaj więcej »

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Tylną oponę już zajechałem, gwóźdź 10cm wszedł od spodu, wyszedł bokiem… Zamówiony minion ss exo dual sw tr. Od początku mam problem ze zjeżdżającą sztycą, zacisk jest do dupy, zamówiłem już nowy, mam nadzieję, że będzie lepszy. Przymierzam się do upgrade’u hamulców, waham się nad m615 a m6000 (chyba będą te drugie), tarcze rt64 (slx) 180 przód i tył. Dobra koncepcja? Budżet mam ograniczony…

Łukasz
Gość
Łukasz

Podłączę się trochę pod poprzednie pytanie. Czy korba 38×28 będzie pasowała do tej ramy? Rozumiem, że rama jest kompatybilna tylko z najnowszymi przerzutkami przednimi Shimano SideSwing (ze względu na prowadzenie pancerza)? Jak myślisz, czy amortyzator 100mm będzie dobrze współpracował z tą ramą?

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Nie zakładaj przedniej przerzutki, chyba, że jeździłeś tak i tak i wiesz, że musisz.

Marcin
Gość
Marcin

chce zamowic ten model ale nie wiem jaki rozmiar L czy XL przy 186 niby wychodzi to XL ale mialem doczynienia z merida 29 19(L) i specialized 19(L) i bylo ok moze ktos doradzić ?

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

Mam 186, 187cm (proporcjonalna budowa), od 800km jeżdżę na XL, jest super. Na L myślę, że też byłoby ok, różnice nie są duże ale ja polecam XL na ten wzrost. Wcześniej jeździłem na mniejszych ramach i sztyca wiecznie wyciągnięta na max, teraz wreszcie gdzieś za połowę, jest ok.

Marcin Krasucki
Gość
Marcin Krasucki

Michał, a co sądzisz o Octane One Prone 2018? (Linkuje https://7anna.pl/product-pol-11215-Rower-Octane-One-2019-Prone-29.html)
Nieprzypadkowo pytam pod testem Marina bo zastanawiam się nad wyborem któregoś z tych dwóch
Przy zakupie Prone zostaje mi jeszcze spory worek złota na wakacje albo inne duperele

Przeznaczenie to raczej niekoniecznie hardkorowa jazda, zależy mi na jak największej uniwersalnosci, wyjazdy na 50-100km w bardzo zróżnicowanym terenie
Dobry wybór jako rower górski do wszystkiego?

Marcin Krasucki
Gość
Marcin Krasucki

Edit: oczywiście chodzi mi o wersję 2019*

Czytaj kolejny artykuł

50 objawów cyklozy

Za czasów „precla” (grupy dyskusyjnej pl.rec.rowery – #pamiętamy), furorę robił test na cyklozę. W kilkudziesięciu pytaniach sprawdzał on, jak bardzo jesteś uzależniony od rowerów. Wzorując się na nim, postanowiłem przygotować zbiór objawów, które powinny wzbudzić Twoje obawy… A może wręcz przeciwnie?


  1. Masz problem z udzieleniem precyzyjnej odpowiedzi na pytanie „ile masz rowerów?”.
  2. Posiadanie więcej, niż jednego roweru jest dla Ciebie oczywistą koniecznością i nie rozumiesz, dlaczego osoby postronne się temu dziwią.
  3. Twój (główny) rower jest wart więcej od samochodu.
  4. Płyty z muzyką w samochodzie to soundtracki z filmów rowerowych. Masz na nich ulubione utwory, które kojarzysz z konkretnymi scenami.
  5. Znajomi z pracy pytają Cię, jaki kupić rower. A Ty jesteś w stanie im pomóc, nawet jeśli chodzi o trekkinga za 1000 zł.
  6. Nie można Ci kupić rowerowego prezentu, bo wszystko już masz.
  7. W lokalnym sklepie rowerowym witają Cię po imieniu.
  8. Twój zestaw narzędzi pozwala rozebrać rower na części pierwsze (i nawet złożyć), ale wykonanie podstawowych prac w domu wymaga wizyty u szwagra.
  9. Znasz swoje ulubione ciśnienie w oponach z dokładnością do 0,1 bara.
  10. Jesteś w stanie rozpoznać na szlaku każdy rower, nawet całkowicie oblepiony błotem.
  11. Twoja tapeta w komputerze/telefonie zawiera rower.
  12. Masz pokaźną kolekcję numerów startowych z zawodów. Bonus: w więcej niż jednej dyscyplinie.
  13. Widząc opis nowego roweru, przewijasz bzdurne zdjęcia i filmiki, żeby zobaczyć tabelkę z geometrią.
  14. Po przejrzeniu tej tabelki, jesteś w stanie sobie wyobrazić, jak rower będzie się zachowywał na szlaku.
  15. Wyłapujesz błędy, czytając portale i czasopisma rowerowe.
    Cykloza - uzależnienie od roweru
  16. Trzymasz rower w salonie lub sypialni.
  17. Przerzuciłeś się z platform na SPD i z powrotem (lub odwrotnie).
  18. Masz więcej spodni rowerowych, niż codziennych.
  19. Masz cywilne ubrania firm rowerowych lub z akcentem rowerowym.
  20. Rogi na kierownicy stawiasz na równi ze skarpetkami w sandałach i kotletami sojowymi.
  21. Nie ufasz serwisom rowerowym, bo nikt nie zadba o Twój rower tak dobrze, jak Ty.
  22. Największym zagrożeniem dla Twojego związku są częste wyjazdy rowerowe.
  23. Żyjesz w ciągłym strachu, że żona odkryje, ile tak naprawdę kosztował ten nowy amortyzator.
  24. Twoim głównym narzędziem do planowania wakacji jest Trailforks.
  25. Jeździsz na rowerze cały rok.
  26. Zdarzyło Ci się jeździć w burzy i zamieci śnieżnej. I było super.
    Cykloza - uzależnienie od roweru
  27. Znasz każdą ścieżkę w promieniu 30 km od domu.
  28. Godzinami oglądasz na Allegro rowery, których zdecydowanie nie zamierzasz kupić.
  29. Choć raz kupiłeś coś niepotrzebnego do roweru, „bo okazja”.
  30. Masz więcej kosmetyków rowerowych, niż tych w łazience.
  31. Wiesz, ile waży Twój rower z dokładnością do 100 g.
  32. Widząc atrakcyjną dziewczynę na rowerze, najpierw patrzysz na jej rower.
  33. Jesteś w stanie wymienić więcej producentów oleju do łańcucha, niż męskich perfum.
  34. Jeśli w ciągu weekendu nie wyjdziesz na rower, cały tydzień jesteś wkurwiony nie w sosie.
  35. Leciałeś z rowerem samolotem i jeździłeś za granicą (gdzieś dalej, niż w Sosnowcu).
  36. Nawet jeśli Twój rower jest względnie nowy, wymieniłeś w nim już co najmniej dwie części.
  37. Choć raz poszedłeś do sklepu spożywczego i wróciłeś z nową korbą/siodłem/kierownicą…
  38. Swoją partnerkę/partnera poznałeś na rowerze i razem jeździcie.
    Cykloza - uzależnienie od roweru
  39. Kiedy jedziesz samochodem, używasz kierunkowskazów przy wyprzedzaniu rowerzystów.
  40. Jesteś w stanie dyskutować o najlepszych szlakach w danym paśmie bez spoglądania na mapę.
  41. Większość problemów w życiu rozwiązujesz wyjściem na rower.
  42. Wkręciłeś znajomego w jazdę, żeby mieć z nim o czym gadać.
  43. Nawet jeśli Twój rower nie były myty od tygodni, napęd świeci się jak nowy.
  44. Kiedy nudzi Ci się w pracy, przeglądasz mapy turystyczne i planujesz trasy.
  45. Twoja ściana na Facebooku przypomina stronę główną magazynu rowerowego.
  46. Ponad połowa Twoich znajomych na Facebooku ma zdjęcie profilowe w kasku rowerowym.
  47. Podczas wypadu rowerowego, zdarzyło Ci się spać pod namiotem, w szałasie lub pod gołym niebem.
  48. W internetowych dyskusjach udzielasz się tylko, jeśli masz coś wartościowego do dodania.
  49. Nauczyłeś się nie oceniać innych przez pryzmat sprzętu.
  50. Rozumiesz standardy suportów.

Coś pominąłem? :) Ile zebrałeś punktów (jeśli 50, to nie uwierzę – nikt nie rozumie standardów suportów)?


PS. Oryginalny test na cyklozę znajdziesz tutaj.


Zobacz też podobne wpisy:

 

62
Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
MikeGolf
Gość
MikeGolf

e tam, ledwie kilkanaście :) jestem zdrowy

a teraz przepraszam, idę pod prysznic po rowerze, bo padał deszcz ze śniegiem wiec sie przyda

MikeGolf
Gość
MikeGolf

Po dokładnym przeliczeniu, okazało się że „kilkanaście” wynosi dokładnie 27/50.
Do jakiego specjalisty należy się udać?

Maciej Płocki
Gość
Maciej Płocki

45/50
Jest tu jakiś lekarz? :D

Joorek
Gość
Joorek

28/50:)

A.
Gość
A.

ja trzymam rower w kuchni a drugi, „miastowy” w korytarzu (mieszkam w bloku)

Piotrek Bartkowski
Gość
Piotrek Bartkowski

35/50 i 5-7 pytań też prawie na tak.
Dopisałbym pytanie:”w galerii handlowej wszystkie spodnie są dla ciotka, które lubią jak się nogawki im opinają na udach i nie da się zrobić w nich kroku większego 30cm”

Marek
Gość
Marek

Cholera, a już myślałem, że tylko mi większość spodni podczas przymierzania zatrzymuje się na łydkach

Janek
Gość
Janek

Świetny blog! Jako, że choruję na nawracającą cyklozę pozwolę sobie zapytać trochę nie w temacie tego wpisu ;)

Czy kupując ścieżkowego fulla dla wysokiej osoby (187cm) musi być to koniecznie 29er? Pytam bo rowerów z takim kołem jest sporo mniej co zawęża wybór :/ Zastosowanie roweru to okolice Warszawy oraz miejska dżungla (murki, schodki itp) i 2x w roku Jura, lub podobne góry.

Z góry dzięki! :)

Ps. Nie chcę hardtaila, bo już miałem :) Chcę czegoś zupełnie nowego.

wujekeman
Gość
wujekeman

https://drive.google.com/open?id=1hbSe1uUmEpXbVUlP1OtGPQ-zpzRi8v24

sypiaqlnia…. po prawej stronie kompa… i po lewej stronie kompa….. panie doktorze…jestem zdrowy :) ?

Radek
Gość
Radek

Standarty suportów? To banał w porównaniu z wersjami damperòw i ich zaworowania. Jak to się dobiera i dlaczego?
W sumie może zrobiłbyś jakiś artykuł o know/how o damperach?

Tato
Gość
Tato

Eeee tam, o damperach wystarczy wiedzieć że zawsze rządzi sprężyna ;)
[shitstorm mode: ON]

Ewa
Gość
Ewa

Polecam filmik IFHT:
https://youtu.be/WPVRU7jSYkQ

Punktów 31, jest pole do poprawy… ale Michał, nie można mieć wszystkiego -zawsze można dostać nowy rower albo zestaw kół, więc nie policzyłam sobie tego punktu.

Dawid
Gość
Dawid

Spoko jest ten film.
Ale dodaje punkt
51. https://www.youtube.com/watch?v=C1LonOHpGa4 ten film Cię śmieszy.

Tomek
Gość
Tomek

Marne 27. I punkt 32. jest dla mnie nie do przeskoczenia.b;)

Dawid
Gość
Dawid

‚Znowu durny artykuł” Pomyślałem klikając powiadomienie.

Od niechcenia 10. 15 itd.
ooo faktycznie. Niezłe to jest.
Patrzę punkt 1.
I atak cyklozy….. nie wiem jak policzyć i które uwzględnić.
A czy liczą się tylko te o których wie żona?

Maciek
Gość
Maciek

Większość pytań jest skonstruowana tak, by stwierdzić czy rower to jedyne twoje hobby. Można mieć cyklozę, a przy okazji też inne choroby. Pozdrawiam.

wujekeman
Gość
wujekeman

Ja mam od 38 do 41…. zależy jak liczyć bo akurat robię w tej branży…. :) więc jestem tez sklepem i serwisem :)

Ilia
Gość
Ilia

45/50 Nie mam punktu za rower w sypialni, ponieważ mój rower ma własny pokój :D

fitz
Gość
fitz

Po śladzie w błocie jesteś w stanie powiedzieć, co to za opony ;)

Teraw
Gość
Teraw

35/50
Poproszę skierowanie do doktora.
P.S. ad. 7 czy jeśli w lokalnym sklepie rowerowym wódkę ze mną piją (po pracy) to dostaję punkt bonusowy?

Wojtek Be
Gość
Wojtek Be

1 psi to mniej niż 0,1 bara :D

Kacziks82
Gość
Kacziks82

23 więc chyba jest jeszcze dla mnie nadzieja;) a rower trzymam w sypialni razem z narzędziami;)

Marcin
Gość
Marcin

uff.. nie ma przypinania roweru do grzejnika na czas wyjazdu i filmowania go w tym czasie kamerą przesyłającą obraz live do smartfona. Jestem normalny!!11

@19.paraf
Gość
@19.paraf

Zabrakło mi punktu o treści: Wyjebałem auto z garażu i stoi pod gołym niebem, bo gdzieś MUSZĘ mieć swój #bikecave.

DominKC
Gość
DominKC

51. Stwierdzasz ze stoickim spokojem, że jesteś tylko rowerzystą, a rower tylko rowerem i nikt za ch.. nie ma prawa was rozdzielić!

zygmunt
Gość
zygmunt

sosnowiec wymiata, jo żech jest tyż z Katowic to rozumia!

Gitara
Gość
Gitara

Eee no tragedii nie ma tylko 28/50.Na szczęście rowery maja swój własny prywatny pokój :D ,a z części mógł bym złożyć połowę kolejnego roweru.A to był by już piąty hahaha..

krzychumalina
Gość
krzychumalina

U mnie w domu powszechnie funkcjonuje pojęcie ROWEROWNIA tam gdzie normalnie byłaby garderoba :)

Gitara
Gość
Gitara

Hahahaha.U mnie podobnie Szafa na rowery i inne szpeje.W normalnym domu była by to garderoba.

cannonbiker
Gość
cannonbiker

No, grubo ponad 40 się zgadza. Tak przy okazji to w góralach stosuję wyłącznie jednostkę PSI, jest dokładniejsza przy moim fatbajku czy 27.5+, do superlekkich kół przy moich twentyninerach nawet jest wymagane ciśnienie mniejsze niż 33 PSI. Bary używam tylko przy rowerach szosowych. Ktoś tu napisał już wcześniej o Rowerowni – to też mam w planie jak będę budował dom dla siebie to zrobie taką rowerownię w części wydzielonej z garażu. A najpiękniejsze w tym wszystkim jest to, że moja żona rozumie moje hobby, nie, nie jest rowerzystką. Pozdrawiam Michał, twój blog to kawał świetnej roboty.

Pablo RS
Gość
Pablo RS

Wynik w okolicy 20/50 ALE – cykloza wysoko rozwinięta – rowerownia i inny sprzęt sportowy w garażu (auto pod wiatą) , picie alko z lokalnym sklepem rowerowym + wspólne wyjazdy z głownym serwisantem , jak ide po górach to cały czas wizualizuję jak polecieć dany fragment na bicyklu, dawno temu trzymałem rower w kuchni!! aaa i często zaglądam na pewnego bloga o ęduro wnerwiając sie ze brak nowego wpisu ! ;-)

Tenfilip
Gość
Tenfilip

„Wyłapujesz błędy, czytając portale i czasopisma rowerowe.” ok, zrobiłeś błąd w „wyobracić,” :P

Mirek
Gość
Mirek

Jestem zdrowy, ale mam wstępne objawy choroby. Fajny artykuł.

Markos
Gość
Markos

33 punkty, ale tylko dlatego że nie mam żony i fejsbuka;)

Bartosh
Gość
Bartosh

51. Żona wybiera imię dziecka: Marian – Ty zapisujesz Urzędzie Stanu Cywilnego Marin !!!

Andrzej
Gość
Andrzej

Stary 10/10. poryczałem się ze śmiechu

VOYTEKONBIKE
Gość
VOYTEKONBIKE

Michał, zrób pordnik dla żon: „jak opiekować się chorym na cykloze” to byłby hit :D Mogę podpytać moją i podeśle Ci odpowiedzi :P
>>51. Jeżdzisz do pracy samochodem w rękawiczkach rowerowych :P

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Jak ja jadę do pracy to moj samochód stoi pod blokiem. W tamtym roku zaliczył łączny przebieg prawie 1500km wszystko wyłącznie dojazdy na szlaki..
Nie rozumiem ludzi dojeżdżających do pracy autem.

Marek Szynder
Gość
Marek Szynder

Ja rowery upycham jutro w garażu na ścianie bo mi za dużo podłogi zajmują. Niestety mój głowny rower nadal jest tańszy od samochodu… no nic trzeba kupić Golfa IV :-)

Krosiarz chory na cyklozę
Gość
Krosiarz chory na cyklozę

Przyznam się, że pomimo długiej i mocno zaawansowanej cyklozy dopiero kilka dni temu odkryłem 1enduro.
Pomimo, że jestem, jak Ty to nazywasz krosiarzem i nawet samo słowo ęduro dodaje do mojego wylajtowanego fulla XC ze 3 kg, to bardzo mi się podobają Twoje bardzo subiektywne i konkretne podlądy, a zwłaszcza poczucie humoru. Z przyjemnością czytam o troche mi nieznanym świecie, co nie znaczy, że nie znam Srebrnej Góry, Rychlebów czy Smrków. Wszystko to jednak, wg. Twojej nomenklatury, na rowerze który chce mnie zabić.
Pewnie jeszcze o tym nie wiesz, ale właśnie zostałeś moim rowerowym przyjacielem. Cytując klasyka „Bardzo Cię polubiłem chłopie”.

Radek
Gość
Radek
Tenfilip
Gość
Tenfilip

51. Słowo sram nie jest dla Ciebie wulgaryzmem.

Piotrek
Gość
Piotrek

Wyszło mi 40. Na oryginalnym teście 421 :P
PS. wydałem ostatni 80PLN na gierkę http://www.descendersgame.com/

Bartek Karkonosze
Gość
Bartek Karkonosze

Ja jeden rower trzymam u brata, niby że jego.

Czytaj kolejny artykuł

Bikeporn: Marin Nail Trail 6 29 2018

Tegoroczna oferta fulli Marina wiele osób odciągnie od zakupu hardtaila. Jeśli jednak cenisz sobie prostotę dobrego sztywniaka, firma ta też ma coś dla Ciebie! Jednym z ciekawszych modeli jest Marin Nail Trail 6 29, którego właśnie testuję. Producent określa go jako agresywnego ścieżkowca, ale ma on w specyfikacji kilka ciekawostek – część z nich ucieszy endurowców, inne pasują do nowej fali rowerów XC. Przedstawiam Ci szczegóły tej niecodziennej kombinacji.


Rower testuję dzięki współpracy z marką Marin Bikes.


Marin Nail Trail 6 29 2018

W katalogu Nail Trail 6 29 wygląda dość niepozornie, ale uwierz mi – w momencie, kiedy wyciągniesz go z kartonu, na Twojej twarzy pojawi się banan porównywalny tylko z tym podczas pierwszej jazdy. Sprawdzone!

Marin Nail Trail 6 29 2018

Muszę tu jednak zaznaczyć, że Marin wziął mnie pod włos i przysłał rower w mojej ulubionej kombinacji kolorystycznej ;)

Marin Nail Trail 6 29 2018

Ale rower wyróżnia nie tylko wygląd, ale przede wszystkim nowoczesna geometria, solidne wyposażenie i… cena. Prezentowany Nail Trail 6 to podstawowy model kosztujący 4599 zł.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - rozmiar ramy

Dostępny jest w dwóch odmianach: na kołach 27.5″ i 29″. Do testu wybrałem duże koła, bo uważam, że do hardtaila jest to pod każdym względem lepszy wybór.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Choć po złożeniu roweru, dwa razy upewniałem się, że dostałem właściwy model – na pierwszy rzut oka, Nail Trail nie wygląda na 29era.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Rama jest bardzo smukła i mimo dużych kół, nie masz wrażenia „kobyłowatości”. Bardzo mi się to spodobało! Mam 170 cm wzrostu i prywatnie zrezygnowałem z 29era głównie z powodu tych czysto subiektywnych odczuć przy kontakcie z rowerem – to jak chodzenie z dziewczyną wyższą o głowę. W Nail Trailu 29 wszystko wygląda naturalnie i na miejscu.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - miejsce na oponę

Ta poręczność jest też zasługą dość wąskich opon – przywykłem już do plusowych hardtaili. Tutaj 2.25″ (realnie 56 mm) wydaje się trochę chuderlawe i gubi się w przepastnym tylnym trójkącie pozbawionym górnej poprzeczki.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost miejsce na oponę

Również w amortyzatorze nie powinno zabraknąć miejsca, jeśli w przyszłości chciałbyś przerzucić się np. na opony w rozmiarze 2.6″.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost

Rock Shox Recon RL to prosty model o stalowych goleniach 32 mm, ale za to ze sztywną osią (Boost).

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost

120 mm skoku definiuje ścieżkowy charakter roweru. Szosowców ucieszy regulacja tłumienia kompresji z blokadą skoku.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost

Co ważne, jest to wersja powietrzna (Solo Air). W tanich sztywniakach często montuje się widelce ze sprężyną stalową, co bardzo utrudnia dopasowanie twardości do masy i stylu jazdy ridera. Tutaj ustawienie sagu to kwestia kilku machnięć pompką.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Nobby Nic Performance Addix

Potem pozostaje już tylko nadmuchanie opon i możesz ruszać na szlak. Opony Schwalbe to podstawowa wersja Performance, ale z nową, podobno lepszą mieszanką Addix. Przy rozmiarze 29″ powinny dawać radę, choć dużo też będzie zależało od bieżnika.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Nobby Nic Performance Addix

Z przodu jest to dobrze znany i bardzo wszechstronny Nobby Nic

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Racing Ralph Performance Addix

…zaś z tyłu zamontowano mocno krosiarskiego Racing Ralpha.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Performance Addix

Nail Trail ma jeszcze asa w rękawie, który pozwoli wycisnąć z opon maksimum możliwości: to obręcze o szerokości wewnętrznej aż 29 mm. Oczywiście tubeless-ready.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - obręcze Twenty Nine

Dają one stabilne podparcie ściankom bocznym i zwiększają objętość. Większość budżetowych hardtaili nadal toczy się na obręczach 21-23 mm – ogromny plus dla Marina!

Marin Nail Trail 6 29 2018 - piasta przednia Formula Boost

Piasty na łożyskach maszynowych pochodzą od Formuli. W modelu 2018 w obu zastosowano sztywne osie w rozmiarze Boost, co powinno korzystnie wpłynąć na sztywność kół 29″ i ułatwić przyszłe upgrade’y.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - korba

Korba to ciekawostka: własny produkt Marina. Jest to konstrukcja dwuczęściowa (ze zintegrowaną osią), z suportem klasycznie wkręcanym w ramę.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - łańcuch

Stalowa zębatka ma dość nietypowy rozkład śrub (BCD 76 mm), co teoretycznie pozwoli zejść z rozmiarem nawet do 28 zębów. Seryjnie jest to uniwersalne 32T – twardo będzie dopiero w górach.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - kaseta Sunrace 11-42

O szeroki zakres przełożeń dba kaseta Sunrace 11-42T.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - napęd SRAM NX

Reszta napędu to 11-rzędowy SRAM NX, co wyróżnia Nail Traila na tle konkurencji – standardem w tej klasie jest 10 biegów.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - tarcza Shimano Centerlock resin pad only 180 mm

Koktajl producentów uzupełniają hamulce Shimano BR-M425. Na pierwszy rzut oka zwiastują bezproblemową eksploatację, ale do ideału trochę im brakuje. Tarcze Centerlock to najtańszy model Shimano przeznaczony wyłącznie do okładzin żywicznych. Upgrade systemu hamulcowego może wymagać ich wymiany. Dobrze chociaż, że z przodu zastosowano rozmiar 180 mm.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - klamka hamulcowa Shimano BR-M425

Zastrzeżenia budzą też klamki z oldchoolową dźwignią na dziesięć palców. Żeby kończyły się w prawidłowym miejscu (pod palcem wskazującym), trzeba je mocno odsunąć od gripów, najlepiej zamieniając miejscami z manetką.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - kierownica 780 mm

Miejsca do takich manewrów jest jednak pod dostatkiem, bo charakter Nail Traila dominuje szeroka kierownica: pełne 780 mm! Dla mnie to aż za dużo, ale przynajmniej każdy będzie mógł doprawić swój rower do smaku (za pomocą brzeszczota).

Marin Nail Trail 6 29 2018 - mostek 45 mm

Do tak szerokiej kierownicy idealnie pasuje bardzo krótki mostek: 45 mm. Mocowanie to klasyczne 31,8 mm.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - siodło

Punkty kontaktu to też produkty własne: wygodne, przykręcane gripy (z przyjemnie miękkimi końcami) i siodło ze wstawkami pod kolor detali na ramie, amortyzatorze i obręczach.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - górna rura

Niejeden droższy rower nie może się pochwalić taką koordynacją kolorystyczną! Grafika jest bardzo subtelna i elegancka, a całość sprawia wrażenie roweru kosztującego więcej, niż jest w rzeczywistości.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Również masa roweru (realnie 12,9 kg w rozmiarze M, na dętkach, bez pedałów) wypada bardzo dobrze, jak na 29era z ciężkim amortyzatorem i „pełnowymiarowym” osprzętem. Większość konkurentów waży około pół kilograma więcej.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Za niską masę odpowiada przede wszystkim wysokiej klasy rama z podwójnie cieniowanego aluminium.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - znaczek emblemat logo

Na pierwszy rzut oka wygląda do bólu klasycznie, ale diabeł tkwi w szczegółach. Kiedy ostatnio widziałeś tak pięknie wykonany „znaczek” na główce ramy? Jakość wykonania jest typowa dla dużej marki z rodowodem, trudno się do czegoś przyczepić. Marin popiera ją dożywotnią gwarancją (bez „drobnych druczków”!).

Marin Nail Trail 6 29 2018

Estetów ucieszy też linka przerzutki schowana wewnątrz ramy. Przewód hamulcowy pozostawiono na zewnątrz, co z kolei ucieszy mechaników.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Elegancko wkomponowany w tylny trójkąt jest też zacisk hamulca. Oś tylnej piasty do demontażu wymaga klucza imbusowego.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - tylne widełki

Wygięte górne rurki, poprowadzone nieco poniżej górnej rury (tzw. fastback), mają zapewniać elastyczność na nierównościach.

Marin Nail Trail 6 29 2018 - sztyca regulowana stealth

Rama jest przygotowana do wewnętrznego prowadzenia przewodu sztycy regulowanej, które stało się już standardem. Myk-myk zdecydowanie powinien być pierwszym upgradem. Nail Trail ma też oczywiście mocowanie bidonu, choć w rozmiarze M na kołach 29″ – tylko jedno. Wszystkie inne wersje mają dwa – ciekawostka! Żadna jednak nie ma mocowań bagażnika i innych pierdół.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Do turystyczno-wyprawowych zastosowań przewidziany został model Pine Mountain, o którym pisałem w top 10 hardtaili do 5500 zł. Nail Trail 6 29 jest rowerem o bardziej zadziornym charakterze. Geometria jest dłuższa i niższa, choć nie radykalna.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Reach nieco poniżej 430 mm to mniej więcej tyle, co w innych nowych ścieżkowcach. W testowanej przeze mnie M-ce dość wysoki jest jednak stack, przez co „za sterami” rower sprawia wrażenie większego.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Z kątem główki ramy wynoszącym 68 stopni (choć moje amatorskie pomiary wykazują mniej), ścieżkowiec ten puszcza oko do riderów XC czekających na nową falę rowerów, nie próbujących ich zabić.

Marin Nail Trail 6 29 2018

Z kolei takie elementy jak szerokie obręcze i kierownica, są ogromną zaletą w oczach endurowca. A czy przekonają go właściwości jezdne na szlaku? O tym w pełnym teście! :)


Marin Nail Trail 6 29 2018

Cena: 4 599 zł (sprawdź na Ceneo)
Dostępne rozmiary: S/M/L/XL/XXL
Masa: 13,3 (rozmiar M, z pedałami, na dętkach)
Strona producenta


Zobacz też:

 

107
Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
topol
Gość
topol

Te specificzne stopniowania w sunrace jest czymś kulawym,czy wręcz odwrotnie.Wprowadza nowe trendy?

Bartłomiej Karkonosze
Gość
Bartłomiej Karkonosze

Jednak nie przyzwyczaję się do pokazywania takich rowerów na takich blogach. Pozdrawiam.

szczyrkowianin
Gość
szczyrkowianin

Dopiero zaczynasz swą przygodę z rowerami i z tąd to zniecierpliwienie.(

topol
Gość
topol

Recon ma taper czy redukcje w dolnej misce?

cultes93
Gość
cultes93

ma taper, sprawdzałem u siebie w hawk hillu

Dawid
Gość
Dawid

Tam na pewno jest boost ? 148 i 110mm ? bo wg specyfikacji to nie ma. http://marinbike.pl/nail-trail-6-29-2018-p88.html?c=66

cultes93
Gość
cultes93

Co do Marina, to specyfikacja rowerów na nasz rynek jest traktowana dość luźno.
Przykład? Posiadam hawk hilla kupionego w październiku 2017 r. z mostkiem o dł. 60 mm. Natomiast widziałem w serwisie ten sam model, który doszedł kilka dni temu z mostkiem 45 mm i czarnym goleniem dampera.
Zresztą wystarczy spojrzeć, że na USA inaczej mają skonstruowaną ofertę.

Pokrowiec
Gość
Pokrowiec

No i zaczęły się opłacone artykuły…
Szkoda bo lubiłem czytać jak najtańszym oponom, Rockshoxom i hamulcom się obrywa a tu w tych ochach i achach czuć sztuczność na kilometr.

Ilia
Gość
Ilia

Czuć, czuć. Też to zacząłem odczuwać w pewnym momencie.

Ilia
Gość
Ilia

Nie ma tego stylu co we wcześniejszych artykułach i czuć takie wciskanie w stylu, że gorsze, ale w tym rowerze akurat lepsze.

teraw
Gość
teraw

Oj racja niestety. W rzeczywistości ten rower to całkiem fajna rama z niezłym napędem, reszta to złom. Napęd, kierownica, mostek jakieś pomniejsze pierdółki to 1500 zł. Więc dostajemy całkiem fajną ramę za 3000(!) i amor, koła i hamulce do kupienia. Bad deal

mateusz
Gość
mateusz

No to pokaż coś w katalogowej cenie 4.600 co będzie znacznie lepsze. Jest Recon, ale z tłumikiem Motion Control, są wszystkie najnowsze standardy tj. boost, poprawna geometria. Rama jak przystało na Marina wykonana bardzo dobrze z dobrym malowaniem, w przeciwieństwie do Dartmoorow, gdzie kijowy lakier, i krzywe tylne widełki to nie rzadkość. Michał moglby, skrytykować hamulce, amortyzator i cała reszte ale w opinii każdego racjonalnie myślącego wyszedłby na idiote. Zgadzam się, że da się wyczuć, że to artykuł sponsorowany jednak jak tak patrzę to jest to naprawdę sensowny rower, który nie byłoby tak łatwo skomponować dużo lepiej.

Oldboy
Gość
Oldboy

Pokrowiec@- bez jaj , co jest zlego w tym RockShoxie? 120mm ,boost, blokada,taper. Albo opony , ktore zalewasz mlekiem i gotowe? W tej cenie to sa minusy? Do niedawna mialem Cannondale Chase , kola 26cala , amor 100mm, bez sztywnych osi i wazyl 13,5kilo ! Tutaj masz lzejszy rower na wiekszym kole, piasty boost, wiekszy skok widelca , sztywne osie.Ten rower za 4600zl to okazja i wiesz dlaczego? Dlatego ,ze Marin daje rower ktory bedzie najczesciej spotykanym typem roweru w przyszlosci. Klasa XCFunn wlasnie wchodzi na rynek , a Marin jest tu jednym z pierwszych i w super cenie.

Maciej B.
Gość
Maciej B.

Jest strasznie brzydki :D

Bobromir
Gość
Bobromir

Zgodzę się. Ma styl mojego GT sprzed 16 lat ;-)

Maciej B
Gość
Maciej B

:D „Milenijne” GT są dużo ładniejsze. Oglądając kolekcje Marin odnoszę wrażenie że grafikiem została żona szefa firmy (lub potomstwo), która odkryła w programie graficznym narzędzie do „Gradient” z palety „Basic”. :)

Oldboy
Gość
Oldboy

Czarno-Bordowy jest piekny

Plok
Gość
Plok

A mi się bardzo podoba

Marek Borowiak
Gość
Marek Borowiak

Załóż Michał lepiej blog pierwszakomunia.pl bo tu ludzie chyba nie chcą czytać o tak „pięknych” i „funkcjonalnych” rowerach :)

Bartosz Przepiórkowski
Gość
Bartosz Przepiórkowski

Nie rozumiem narzekań. Czego można oczekiwać od roweru poniżej 5000 zł? Konkurencja oferuje bardzo zbliżone komponenty do Marina w tej cenie. Ten blog powinien pokazywać takie rowery z myślą o początkujących, nawet jeśli artykuł jest sponsorowany. Taka forma artykułu zachęci nowego do kupna, bardziej niż twierdzenia „tani i kiepski na tle droższych i bardziej premium”. Michał chciał zaznaczyć, spójność roweru Marina a nie oh ah budżetowego osprzętu.

Mor
Gość
Mor

Podoba mi się ten Marin. Ciekawy jestem jak tam przekrok w nim, czy jest zgodny z tabelka i ma te ok 74cm? Czy ta cena 4600 to oficjalna katalogowa bo z tego co kojarzę to NAIL trail z 2017 na początku kosztował koło 5100 potem po obniżce 4600zl.

Jurek
Gość
Jurek

Częściej testuj budżetowe sprzęty. Rowery 10k+ są fajne, ale z wiadomych względów nie dla każdego :)

ian
Gość
ian

Dawajcie zdjęcia które po włączeniu w nowym oknie będą w większej rozdzielczości.

PS. A kiedy mniej więcej pełny test ? bo rower ciekawy :)

lederfox 34
Gość
lederfox 34

A mnie się podoba, i rower i jego opis. Blog musi się kierować potrzebami rynku a dystrybutorzy to wyczuwają. Dobrze ze są opisywane rowery ‚normalne’ w użytkowaniu, bardziej ‚cywilne’ (bez urazy wszelkim enduro do cięższych zastosowań) bo inaczej byśmy byli skazani na cudowne górnolotne hasła reklam producentów bez szczypty rzeczywistości. Dołączył po prostu kolejny (dobry) gracz do rynku-rower do 5000 tysi.

Bert
Gość
Bert

Marin to dla mnie kultowa marka z lat 90-ych. Potem znikła z naszego rynku więc cieszę się, że wraca. A wraca jak widać po ofercie z całkiem solidnym wyposażeniem. Nie widzę tu sponsoringu bo są uwypuklone słabsze strony i to wyrażnie. Dla mnie spory plus to nawet mufa gwintowana. Generalnie i sory ale żałośni są dla mnie ludzie co nie mają styczności z daną częścią a już wieszczą, że to złom. Jeśli te koła na maszynach a nie jakieś Deorki czy uj wie co innego to syf to proszę to uzasadnić. To samo Recon. Halo pobudka mamy rok 2018 gdzie… Czytaj więcej »

Bartosz Przepiórkowski
Gość
Bartosz Przepiórkowski

Marin z roku na rok wygląda coraz lepiej. Szkoda, że GT nie odświeży swoich konstrukcji. Wyglądają dość topornie.

Pablo RS
Gość
Pablo RS

Zgadzam sie z Bertem – w tym budżetowym przedziale cenowym niezrozumiały jest brak przedniej przerzutki (2-10) Poszerzyłoby to znacznie zakres zastosowań tego bidnego sztywniaczka ;-) Co jest tak odrażającego w przedniej przerzutce ?? ;-))

Oldboy
Gość
Oldboy

Rower ma duzo plusow . 11 biegow, kola boost, wkrecany suport, niska waga, szerokie obrecze. Dokupic mykmyka i gotowy wariat. Nie wiem czego narzekacie, rower do ostrej jazdy, ale nie jest to konkurent np.Dartmoora ,bo to rower klasy XC-funn. Ma wszystko czego trzeba do szybkiej ostrej jazdy, a konkurenca albo drozsza lub ciezsza.Super rower , a Nail Trail7 to wypas.

Marek Szynder
Gość
Marek Szynder

Dobrze ktoś tu napisał, że rowery za 10+ ( ja bym nawet zaryzykował za 5+) są fajne, tylko kogo na nie stać. Michał więcej realizmu i tym samym więcej rowerów do np. 7 tys. Ja rozumiem, że fajnie się czyta o Ferrari czy Porsche ale ile można lizać czekoladę przez szybę :-)

Plok
Gość
Plok

Popieram

Kierownik
Gość
Kierownik

Popieram wpis i prośbę o rowery w cenie 4-10tyś.
Mariny mają ciekawą specyfikację, ale malowania są obrzydliwe!!

Plok
Gość
Plok

Kwestia gustu. Dla mnie są jednymi z najładniejszych na ryku.

TOMEKOWALIK
Gość
TOMEKOWALIK

UWAGA. Lokowanie produktu :)
ten rower jest nijaki.

Oldboy
Gość
Oldboy

Rower nijaki hehe. Rower jest zajebisty. Zalezy kto czego szuka. Jak masz skillsy ,to tym rowerem pojedziesz maraton i enduro. Ja na 26cala 13,5 kilo w maratonie w Cyklokarpatach na Wierchomli przyjechaem w pierwszej 60 na srednim dystansie (50km). Tym sprzetem przejechalbym jeszcze szybciej. Gwarantuje Ci ,ze w Enduro zawodach na tym rowerze ostatni nie przyjade. Zamiast narzekac , zacznijcie jezdzic na prawde, cwiczyc manuala, pamptruck, szosa . Rower ma wszystko co powinien nowoczesny rower.

TOMEKOWALIK
Gość
TOMEKOWALIK

ale ty jesteś zajebisty, pewnie jak bys troche pocwiczył to i na wigrt3 byś dał rade być w pierwszej 10.

jesli mamy ty tylko ohy i ahy pisać to po co to?!!!
po prostu z daleka widac, że to sponsorowana recenzja.
słabo

Mateusz Sobociński
Gość
Mateusz Sobociński

No to wymień konkretne wady tego roweru. Tylko mówienie, że na pokładzie jest Recon zamiast Pike to jak narzekanie, że Dacia za 39.900 nie ma skórzanych foteli…

TOMEKOWALIK
Gość
TOMEKOWALIK

jest super bo konkurencja w tej cenie nie jest lepsza
no i jest super bo pomalowany jest w moje ulubione kolory

Oldboy
Gość
Oldboy

To może pochwal się czym jeżdzisz i gdzie byleś ostatnio na zawodach( które miejsce )i jak Ci poszło panie super enduro :)

Bartłomiej Karkonosze
Gość
Bartłomiej Karkonosze

To jest podobno blog o enduro a enduro to nie sztywniaki, grawele itp.

R2r
Gość
R2r

zmień blog ziomeczku ¯\_(ツ)_/¯

Maciej B.
Gość
Maciej B.

Enduro to nie sztywniaki… Dodałbym że jeszcze że na pewno nie MTB. : |

ksz
Gość
ksz

Jeżdżę enduro na sztywniaku, niejednokrotnie płynniej i szybciej niż wielu enduro riderów na swoich wypasionych fullach i co mi zrobisz?

Krzysztof Wanat
Gość
Krzysztof Wanat

„a Enduro to przypadkiem nie motocykle?”

Maciej B
Gość
Maciej B

Motocykle też, ale sztywne czy „fule” :D

Oldboy
Gość
Oldboy

Enduro od Endurance , czyli wytrzymały. Gdzie napisane ,że Enduro to fullsuspension? hmmm?

Bert
Gość
Bert

Niestety enduro nie jest tanie więc jak ktoś chce opinii za 5K+ to chyba z używek. Takie są realia rynku. Szczerze jestem w szoku w jaki sposób traktujecie gościa, który per saldo robi fajną robotę. To nie „wasz” blog byście dyktowali o czym ma pisać. Będę tak samo chamski i napiszę, że oczekuję solidnych rowerów enduro za taką samą kasę i ciekawych sztywniaków bo na razie ich najwięcej się sprzedaje. Jakie chcecie „ęduro” po taniości by nie narzekać na słaby osprzęt?? Zasada jest taka: masz kupić najtańszego fulla z bardzo słabym osprzętem to lepiej kup solidnego sztywniaka. Na pewno wyjdzie… Czytaj więcej »

Michal
Gość
Michal

Michal a jak ten rower wypada w porównaniu do Whyte 629? Szukam HT do zabawy i ciekaw jestem twojej opini w porównaniu właśnie do 629. Pozdrawiam

venom2000
Gość
venom2000

Daj Im palec to wezmą całą rękę,napatrzą się a następnie nie mając zielonego pojęcia szukają fulli do 1500 na alledrogo pustaki co by zje….ne filmiki na Zapchajtuba wrzucać jak to w mieście na fullu pokonuje metrowe krawężniki zamiast kupić sobie sprzęt z dobrym geo i fajnym osprzętem na sztywno,sam śmigam po Szkockich bezdrożach na Sztywniaczku i odczuwam lekki niedosyt z braku sztywnej ośki na tyle,można się doczepić do hebli u Marinka ale reszta jest bardzo dobra

CK
Gość
CK

A ja powiem tak: enduro jako odmiana MTB mnie zainteresowało właśnie przez tego bloga to raz. Dwa ze jest tu robiona zajebista robota u podstaw która daje szanse wejścia wielu noobom jak ja w temat bez popełniania głupoty w stylu „kupie fulla za 14k i jestem enduro”. Trzecia rzecz, przechodząc do meritum, ten rower jest naprawdę spoko jako pierwszy rower z nadzieja na apgrejdy może kiedy. Fakt, ładna rama, wyróżniająca sie wizualnie, spoko osprzęt, choć nie najwyższa półka to dobra cena. W sam raz na naukę od podstaw dla większości z nas którzy w góry jeżdżą rzadziej bo skill/czas/odległość/budżet nie… Czytaj więcej »

TOMEKOWALIK
Gość
TOMEKOWALIK

no tak, można przecież usunąć wpis jak będzie inny niz życzy sobie autor.

TOMEKOWALIK
Gość
TOMEKOWALIK

Tak uczepiłem sie bo do tej pory byłem przekonany, że są tu rzetelne oceny sprzętu.
No cóż, nawet ksiądz się modli za pieniądze.

Oldboy
Gość
Oldboy

…walik@ no pochwal się czym jezdzisz , może zrozumiemy dlaczego ten rower jest nijaki dla Ciebie. Santa Cruz w carbonie? Devil w carbonie? hehe

TOMEKOWALIK
Gość
TOMEKOWALIK

to takim sprzętem trzeba jeździć żeby móc coś powiedzieć?

Oldboy
Gość
Oldboy

Proszę, proszę napisz czym jeżdzisz Panie Enduro…

venom2000
Gość
venom2000

Nie podpuszczaj bo jeszcze elaborat napisze chłopak 3:)

TOMEKOWALIK
Gość
TOMEKOWALIK

spoko
nie ma sensu nic sobie udowadniać, straciłeś tylko jednego fana swojej strony, a może i nie jednego sadząc po wpisach.

Kierownik
Gość
Kierownik

Ekko trąci słodyczą w stronę marki Marin, ale nie jest to wg. mnie nachalne. Myślę, że przy okazji takich wpisów bardzo ciekawą taktyką było by pokazanie co prezentuje konkurencja w tym samym przedziale cenowym, pewnie podniosło by to obiektywizm.

venom2000
Gość
venom2000

Pamiętajmy iż to producenci decydują o tym czy udostępnią swój sprzęt do testowania i na jak długo ale gdybyśmy poszli tym tropem to sorki ale takie testy nigdy by się nie skończyły bo każdego roku są dziesiątki nowych konstrukcji począwszy od wielkich marek zalewających rynki Europejskie po wspaniałe manufaktury robiące kilka,kilkanaście sztuk na cały świat tak jak to zrobił teraz Orange wypuszczając limitowaną ilość 20 sztuk!! Każdy zdrowo i normalnie myślący wie że są inne konkurencyjne pisma oraz blogi i zawsze mogą tam zajrzeć jeżeli jest Im mało.

PawełG
Gość
PawełG

Walik tu nie chodzi o sprzet. Sam Michał napisał abys wskazał nierzetelnosci w tekscie i bylaby wtedy podstawa do rozmowy. A tu widać, że nawet tego nie potrafisz, wiec nie dziw się, że sie Ciebie czepiamy. Blog to nie jest Biblia i nie podoba Ci się to nie czytaj.

Oldboy
Gość
Oldboy

Jak będzie test ,to porówna do innych rowerów. To tylko bikeporn przecież.

Wertur
Gość
Wertur

Czaję się na Marina Rift Zone 3. Wszystko mi w nim leży, od ceny 9k, przez tereny po których śmigam (Trójmiasto), aż po komponenty, których wymiana nie zedrze ze mnie ostatniego grosza. Tylko ten myk-myk 120mm… Ma to jakikolwiek sens?? Jeśli będę musiał go wymienić, to jest sztandarowy deal-breaker. Marin wtf?

Mor
Gość
Mor

Michał dasz radę zmierzyć przekrok w tym Marinie? Nie mam gdzie się przymierzyć a z wyliczeń wychodzi mi trochę więcej niż w tabelce.

Tenfilip
Gość
Tenfilip

Nuuuudny ten rower… zeby chociaz golenie mial czarne,nie srebne…

Tata
Gość
Tata

A zadam głupie pytanie, ale ważne dla mnie :) Czy podejdzie do tego roweru taki fotelik https://velo.pl/akcesoria/foteliki/hamax/siesta ? :) czasami chciałbym na spokojnie pojeździć z córką :)

aone
Gość
aone

Cześć Michał, idealnie trafiłeś z tym Marinem bo własnie stoję przed decyzją wyboru tego modelu. Wątpliwości budzi rozmiar ramy gdyż wg „super tabeli” Marina znajduję się pomiędzy rozmiarami L-(182cm)-XL. Przymierzyłem się do Nail 7-ki w roz. L i wstępnie jestem zadowolony. Jakie jest Twoje zdanie odnośnie rozmiaru? Wzrost 182cm, wew noga 84cm.

moher na klacie
Gość
moher na klacie

Ja mam Nail Traila 6 (2017) rama L i do 180cm wzrostu leży mi wręcz idealnie

ian
Gość
ian

I jak się podjeżdża na nim ? da radę czy meczące to jest ? chodzi mi o zakres przełożeń i kąty ramy ? Chciałbym wystartować w paru amatorskich maratonach w tym roku, bez ciśnienia na wynik :)

ian
Gość
ian

Dzięki za odpowiedź. To czekam niecierpliwie na test (dużo zdjęć!) Bo rower już mam w koszyku zakupów ;)

Quilong
Gość
Quilong

Czy rama może mieć myk myka w stealth’cie?

Jarek Nightrider
Gość
Jarek Nightrider

A powie mi ktoś (gdyż zanabyłem ten rower zachęcony testem pana Michała) czy mogę ot tak po prostu kupić kasetę sunrace 11-46 i wymienić? Będzie pasować? Fabrycznie jest sunrace 11-42, na górkach nie wyrobię… Szkoda, że nie dali 2×10 btw…

Odwiedź mój profil na
Instagram Top