Moje prezentacje rowerów w określonym przedziale cenowym cieszą się zawsze dużym zainteresowaniem – bez obaw, są w przygotowaniu! W ramach tych przygotowań właśnie, zebrałem wszystkie modele rowerów enduro i trail do 15000 zł. Listę postanowiłem opublikować – na pewno ułatwi ona ogarnięcie dostępnych na rynku opcji (trafiło tu ponad 300 modeli!) i odnalezienie swojego ideału.
Założenia
- Listę podzieliłem na fulle enduro (skok zawieszenia 150-170 mm), trail (130-140 mm) i hardtaile (min. 120 mm). Zwłaszcza w kategoriach trail i hardtail zrobiło się ciekawie: w sumie ponad 230 rowerów, w tym dużo ciekawych nowości na kołach 29″ i 27+.
- Przyjąłem granicę 15 tys. zł – zakładam, że osoby szukające droższych rowerów, mają już swoją własną listę marzeń ;)
- Ceny rowerów sprzedawanych bezpośrednio (np. Rose, Vitus…), o ile nie są dostępne w złotówkach, są w zaokrągleniu przeliczone z euro (1€ ~ 4,30 zł) i uwzględniają koszt wysyłki.
Jak korzystać z tabel?
- sortowanie – rowery możesz sortować po wszystkich kolumnach. Jeśli np. chcesz zobaczyć najtańsze stalowe hardtaile, kliknij najpierw pole „Cena”, a następnie „Materiał”;
- wyszukiwanie – jeśli interesuje Cię konkretny model/marka, wpisz jego nazwę w wyszukiwarce przy nagłówku tabeli;
- klik w nazwę modelu – wszystkie informacje o modelu na stronie producenta;
- klik w cenę – sprawdź okazje na Ceneo (linki afiliacyjne).
Rowery enduro do 15000 zł
→ Więcej: Top 10: rowery enduro do 9000 zł – modele 2017
Rowery trail do 15000 zł
→ Więcej: Top 10: Rowery trail do 9000 zł – prezentacja modeli 2017
Hardtaile trail i enduro do 15000 zł
Mam nadzieję, że tabelki przydadzą Ci się przy wybieraniu nowego roweru na sezon 2017! Jeśli przeoczyłem jakiś ważny model, napisz proszę w komentarzu. W najbliższych tygodniach będę pracował nad bardziej szczegółowym opisaniem modeli z najpopularniejszych przedziałów cenowych. Jeśli nie chcesz ich przegapić, zapisz się do newslettera!
Zobacz też powiązane wpisy, które pomogą Ci w wyborze konkretnego modelu:
- Rowery enduro, trail, hardtail – lista 2018
- Top 10: rowery enduro do 9000 zł – modele 2017
- Top 10: Rowery trail do 9000 zł – prezentacja modeli 2017
- Hardtaile enduro do 6000 zł – prezentacja modeli 2016
- Jak wybrać idealny rower?
- Ile skoku powinien mieć rower enduro?
A gdzie Alutech :o ???
Mówisz i masz – dodany :)
:)Dziękuję
Teibun 2.0 – tego warto jeszcze dołożyć ;)
Dołożyłem, choć z lekką niechęcią, bo nie działają zdjęcia :P
Ty masz u nich znajomości, może zasugeruj im stronę z XXI wieku? Albo chociaż działającą ;)
Napiszę :)
corratec?
MDE też można dorwać w tej kasie :)
Mało ghostow… Kato FS 5 napewno warty dodania
Są te modele, które dystrybutor umieścił na swojej stronie. Wiesz coś o dostępności Kato 2017 w Polsce?
Niestety tylko tyle, że czekam na to aż dojedzie dostawa do krk. Na stronie secesja.pl ceny już są ale nie ma dostępności…
A przy okazji, czy modele Ghost SL AMR X 5 AL oraz H AMR 8 LC nie powinny być raczej w kategorii enduro? 150 i 170mm skoku.
Miałeś doczynienia z serią Cagua kiedyś? Nabyłem Cagua 4 za bardzo dobrą kasę, ale póki co jeździłem nim po sklepie oraz po biurze i schodach w pracy ;)
Zaktualizowałem i poprawiłem ofertę Ghostów :)
Cannondale Cujo 3 ma inna cenę na stronie producenta:P
Cenę ma akurat taką samą, tylko linki zamieniłem między modelami 1 i 3 ;) Dzięki!
Dzieki, biorę w tym roku hardtaila na 27,5+ i o kilku nie miałem pojęcia (rock machine, ghost rocket).
W kategorii „blink blink” Vantage nadal nie do pobicia…
Zależy co kto lubi – na liście pojawiło się sporo nowych modeli stalowych, carbonowych, a nawet tytanowych. Więc można sobie dopasować rodzaj „bling bling” do swoich preferencji ;)
Teraz jeszcze tylko wybranie interesujących modeli i przedstawienie ich jak w zeszłym roku i będzie gicior :)
CTM Rocker? 120mm/120mm 68,5 stopni główki – to nie trail?
Są podane kryteria na początku wpisu ;)
On-One Parkwood 29″ na NXie za 5200 to chyba troszkę przesadzone jest ponieważ pod koniec ubiegłego roku kupowałem Parkwooda 29″ na GX1 za 4800 ale warto te pieniądze dać za fajny sprzęcik do ciśnięcia po Szkocji
Ja tych cen nie wymyślałem ;)
Michale Ja to wiem doskonale ceny są od producentów a za wkład w dobrą robotę masz wielki plus i moje uznanie !!
Rower już znalazłem, ale wyścig zbrojeń i tak fajnie się przegląda. Ostatnio w sklepie powiedziano mi, że full to od 140 mm skoku, a poniżej to hardtail i uczył mnie kierownik sklepu, w którym pracowałem :)
A co powiecie na Breezer repack pro? Którego zreszta tutaj nie ma.
Da się go kupić w Europie?
Tak występuje pod nazwa fuji rakan
Można kupić w Niemczech
Advanced Sports Gmbh
Hej.
Jest mały błąd Cannondale Cujo 1 kosztuje wiecej.
Sory pomyliłem się.
Ja kupiłem repack pro model 2015 i nie mogę się doczekać pierwszych jazd
Soil 2.0 EX występuje w duecie z Soli 2.0 EX :P
Dzięki, poprawione!
Mówisz i masz.
Fotki działają, ale co do reszty, to aż tak dużych chodów nie mam co by sugerować nową/inną stronę ;)
Wow, dzięki! Wiedziałem że masz wtyki ;)
Nawet nie wiedziałem, że Romet Tool dzieli ramę z CTM Scroll.
Nie tylko z nim ;) Nie jest to rower dla miłośników oryginalności, ale ramie samej w sobie trudno coś zarzucić (pewnie w dużym stopniu dzięki temu, że to tak „oklepany” projekt).
https://www.7anna.pl/Prone-27-5-i-29-Nowosc-w-ofercie-Octane-One-2017-news-pol-1482935305.html
z tego co wiem, to będzie „gotowiec” na 29″ (w przyzwoitej $$$)
;)
Na pewno będzie to ciekawy model, ale jak na razie chyba nawet rama nie jest dostępna ;)
aha!
http://ktm-bikes.net/kategoria/rowery-ktm-2017/full-suspension-rowery-ktm-2017/
:D
Nawet naciągając lekko kryteria (o ile dobrze widzę, KTM nie ma w ofercie nic powyżej 125 mm skoku), znalezienie ich cen jest niemożliwe :/
http://m.gooutdoors.co.uk/calibre-bossnut-full-sus-mountain-bike-p347143
Dostał 5 gwiazdek na bikeradarze.
1000 GBP daje najniższa cene w zestawienie dzieki brexitowi i taniemu funtowi.
Dzięki za trafną sugestię – dodany! :)
Dostępna jest już nowa wersja: CALIBRE BOSSNUT V2
https://dirtmountainbike.com/bike-reviews/trail-enduro-bikes/calibre-bossnut-hugely-important-mountain-bike.html
Mustang trail się nie kwalifikuje ?
Kwalifikuje – dodany :)
Michale a Stevens Whaka? Nie widzę w zestawieniu.
O widzisz, dzięki za podpowiedź. Dodałem Stevensa, w sumie aż 7 modeli się załapało.
Cieszę się,że mogłem pomóc. Tak czy inaczej odwaliłeś kawał dobrej roboty. Szacun.
Witam , przepraszam na wstępie za zaśmiecenie tematu …2017 chciał bym zapytać co sądzicie o Haibike 7.50 Plus
http://sklep.bicykl.com.pl/mtb-275/82-haibike-edition-750-plus.html
ponieważ mogę go zakupić w dużo niższej cenie .
Niezłe wyposażenie, ale trochę dziwny to twór: XC (geometria, skok) na plusach…
No właśnie to wyposażenie i waga najbardziej mi leżą i oczywiście cena (mogę go chwycić u czeskiego dilera za około 3500 w kartonie) gdyby było 68* i 120mm to raczej bym się nie zastanawiał …
Michał, mam wrażenie, że przyjęte kryteria skoku zawieszenia są nieco zbyt ortodoksyjne. Czy (teoretyczna) różnica 10 mm skoku ma aż takie znaczenie? W ten sposób nie łapią się całkiem ciekawe fulle o skoku 120 mm, np. całkiem ciekawy wg mnie Marin Hawk Hill za 6499 zł. Myślę, że przy niższym pułapie cenowym ludzie nie są takimi ortodoksami i nie eliminują potencjalnych kandydatów do swojej stajni z powodu deficytu 10 mm skoku zawieszenia. Co sądzisz o wpuszczeniu do kategorii trail także modeli z lekkimi odstępstwami od przyjętych kryteriów, o ile ich cena nie przekracza 7 tys. zł?
Założenie jest takie, że lista obejmuje wszystkie rowery z danego przedziału cenowego i nie chciałbym wprowadzać dodatkowych podkategorii.
Zależało mi na tym, żeby kryteria były proste i jednoznaczne – akurat nad Hawk Hillem długo się zastanawiałem (dalej się zastanawiam…), ale ostatecznie trzeba przyjąć jakąś granicę i się jej trzymać.
No to nowa szkoła nam sie nie łapie: Banshee Phantom, Kona process 111.
Na szczęście te dwa oszczędziły mi dylematów – Kona za droga, a Banshee chyba tylko jako rama?
Hawk Hilla po namyśle jednak dodałem.
A co z Cannondale Habit i Bad Habit? Skoro Hawk Hill odpowiada założeniom grupy to i ten rower (istnieje nawet wersja SE ze skokiem 130 mm).
No i właśnie dlatego pisałem, że lepiej ustalić sztywne reguły i się ich trzymać :P
Hawk Hilla dodałem tylko ze względu na wyjątkowo dobry stosunek ceny do jakości, a nie dlatego, że poszerzyłem kryteria na wszystkie rowery 120 mm.
Hej, wielki kawał dobrej roboty, co z Focusem? Brak dystrybucji w Polsce? Miałem nadzieje na porade względem Focus Bold i Focus Jam? Geometria chyba raczej dość typowa? Mam szanse dość tanio kupić ale nie mam dużego doświadczenia, dzięki za pomoc.
Marley Bigwig jest ze stali :P
No raczej! :D Nie wiem, skąd to aluminium się tam wzięło – poprawione, dzięki!
Michal, na marginesie, jakieś szanse na test Grist-a w tym sezonie?
Będzie na pewno :)
W trailowych rowerach brakuje commencala mety trail myślę że warto dodać :)
Yari VS Aion.. Czy to są bezpośredni konkurenci, tj zapewniają zbliżoną „(nie)zniszczalność” oraz zakresy regulacjii ich jakość?
Mając w doświadczeniach ostatnich 3 lat Raidona i XC32 SoloAir, skłaniam się jak na razie ku czemuś ze stajni SRSuntour.
Dopraszam się chłosty makaronem jeśli błądzę..
Nie miałem żadnego z nich, więc trudno mi się wypowiedzieć o takich szczegółach. Ale tak, generalnie są to amortyzatory z tej samej półki, przy czym zdecydowanie wyższej od Raidona i XC32.
Ja mam od maja zeszłego roku aurona i w sumie jestem zadowolony zepsuł się raz, nie działała blokada skoku, oddałem na gwarancję, zrobili ale nie powiedzieli co było. Warto też wymienić negatywną sprężynę jak jesteś lekki (jak ja 60kg) to nie zasysa już skoku i znacznie lepiej pracuje przy małych nierównościach. Jedyny minus jaki zauważyłem to trochę mało miejsca na oponę pod koroną mam teraz 2.4 i jest na styk.
Nie jestem niestety lekki, z której strony by na mnie nie patrzył. Mnie jeszcze ani RockShox ani Suntour w polu nie zawiódł. Znajomy ma w RS Recon Silver -gładzie wyglądające jak polerowana nierdzewka (W XC 32 jest minimalnie lepiej), które już po 2 latach zyskały małe ciemne, plamy. Drugi kolega ma RS Torę, która wywaliła olej, tuż po końcu gwarancji. W XC 32 mam regulację szybkości powrotu, której praca jest skandaliczna(!), a zakres niemal niemierzalny(!) Na koniec, mimo sporo niższej ceny Raidon ma te takie jasne, patynowo-złote gładzie – po 2 latach wyglądające jak nowe oraz skuteczną regulację. Taką, która nie chce się w rękach rozlatywać. Waży z tonę pińcet ale działa, działa, działa i przestać nie zamierza. Podobnie jak XCR brata – od ok 6 lat. Wszystkie wspomniane sztućce są powietrzne i z entry level (600-800zł oraz 1000-1300zł). Wszystkie są serwisowane regularnie, myte i brunoxowane. Wspomniane RockShox były/są o 20 do 100 % droższe od Suntour co było aż czuć w cenie roweru. Wszystkie wymienione RockShox pracują od Suntour płynniej. RockShox goli kasę za markę, a na wykończeniu jeszcze przycina.
A czym się Yari od Pike’a różni?
Yari to tańsza wersja Lyrika.
Lyrik od Pike’a różni się nieco bardziej pancerną budową (sztywniejsze dolne golenie, trochę inna korona i pewnie jakieś detale w środku).
Yari od Lyrika różni się prostszym tłumikiem: Motion Control zamiast Chargera (dzięki któremu Pike tak zasłynął).
Więc podsumowując, Yari w porónaniu do Pike’a jest sztywniejszy (i cięższy), ale ma gorsze tłumiki.
Witam
Proponuje dodać do listy enduro- rowerek Votec VE Elite . Cena około 13tys.www.bikester.pl
Moja propozycja do do działu TRAIL: Commencal Meta Trail V3 oraz droższa seria V4.2
Są przecież na liście ;)
Na liście są ale Enduro i Hadrtail :) A nie Trail suspension :)
Ja zdecydowałem się w tym roku na NS Eccentrica stalowego. Na żywo jest piękny i oby tak jeździł jak wygląda :)
Najlepszym rowerem enduro do 9000zł jest mój canyon Strive 6.0 race który sprzedaję :)
Ja od wielu lat używałem Rohloffa, a od zeszłego sezonu przerzuciłem się na polski Trezado. Polecam oba.
Cześć
Cenę Sonderów to chyba wyliczyłeś tak że cenę w Funtach potraktowałeś jako cenę w Euro ( 999GBP + transport to chyba więcej niż 4700 PLN), choć i tak moim zdaniem ceny tych rowerów są bardzo fajne.
Dzięki za takie zestawienia i czekam na twoje oceny dotyczące trzecie, sztywnoogoniastej części zestawienia
Proponuję pooglądać co ciekawego jest na stronie Diamonback’a – moim zdaniem maja super sprzęty w rewelka cenach
No i gdzie k#%@!a SantaCruz ??
Na polskiej stronie Diamondbacka są stare modele – jak widać dystrybutorowi nie zależy…
A Santa Cruzów nie ma, bo są k@#$a za drogie!!!
Whyte 901 przymierzam sie do kupna. Jakies opinie.
Tutaj zaglądałeś? :> http://www.1enduro.pl/whyte-rowery-prezentacja/
Michale co sądzisz o dodaniu bajków od Bird bikes? Hard taile wyglądają naprawdę zacnie no i made in UK :P
Da się jakoś zwięźle opisać, na co w rowerze trzeba zwrócić uwagę, żeby móc przerobić napęd 2x na 1x zaraz po zakupie roweru?
Cześć. Czy mogę prosić o pomoc w decyzji odnośnie nowego roweru? Jeżdżę obecnie na Sodzie, zmodyfikowanej trochę pod enduro, jednak miałem sposobność jeździć na Moonie 3.0 i jeździło mi się znacznie lepiej, porównując na tej samej trasie. Mieszkam w Trójmieście/Toruniu i jest tu co prawda dość sporo miejscówek, gdzie można poskakać itd., ale w górach z rowerem jestem 1-2 razy w roku. Chcę roweru, który podoła codziennym jazdom w TPK i okolicach, ale też okazjonalnie da radę w bikeparkach, gdzie trasy są szybsze i przeszkody większe (czaję się na największy drop na a-line w Kluszkach i to jest powiedzmy mój limit skilla na najbliższa przyszłość). Nie chcę, żeby sprzęt się rozklepał (chodzi mi głównie o ramę) – czy w moim przypadku rower enduro jest dobrym wyborem? W międzyczasie chcę zbierać na jakąś normalną zjazdówkę/zamienić Sodę i obecny wideł na coś bardziej DH i moje założenie jest takie, że do czasu aż uzbieram raczej nie będę latał jakiś wymagających rzeczy itd. Chcę wydać max. 12,5k i zastanawiałem się między Snabbem E2 i Reignem 1.5; chyba, że coś innego mi się spodoba.
To może jeszcze Conway i Liv.
Hej, pytanko 1: czemu nie ma jeffsey w rozm. 27,5 ?
Pytanko 2: Czym sie kierowac wybierajac pomiedzy jeffsey a capra? Bo stoje rozdarty, lubie i xc, i zjechac, a i skakac bym sie naumial… siedzialem na capra i wiem przynajmniej,ze rozmiar mi przypasuje:)
1. Raczej przeoczenie, albo nie było go jeszcze w ofercie, jak publikowałem listę.
2. Rzuć okiem na ten artykuł:
http://www.1enduro.pl/ile-skoku-zawieszenia-rower-enduro/
Witam,
W zestawieniu nie ma rowerów firmy Superior, dlaczego ?
A które modele powinny Twoim zdaniem trafić na listę?
Rozglądam się za pierwszym rowerem full, a że u mnie w mieście jest dystrybutor tej marki to chciałem zapytać, dlaczego ich nie ma w tym zestawieniu, czy nie spełniają jakiś konkretnych kryteriów?
Tak – niestety nie ma w ofercie żadnego roweru z kategorii enduro/trail.
Czyli te rowery się nie zaliczają to kategorii enduro/trial np. https://superiorbikes.eu/pl/2017/mtb-race-xf
https://superiorbikes.eu/pl/2017/mtb-race-team ?
Do jakiej kategorii w takim razie te rowery należą ?
Seria Team to typowe rowery XC.
Seria XF to XC/all-mountain ze stromą, krótką geometrią i długim mostkiem – to bardziej rowery na maraton, niż ścieżkowce.
Polecam ten artykuł: https://www.1enduro.pl/ile-skoku-zawieszenia-rower-enduro/
Czyli XF powinna być dobra także to jazdy codziennej lub po górskich ścieżkach niekoniecznie mocno stromych i jazdę turystyczną? bliżej im do np. Marin Hawk Hill czy Focus Vice Pro, bo takie brałem pod uwagę do zakupu.
Do takiej jazdy jak piszesz będzie ok, choć na Hawk Hillu czy Vice Pro miałbyś więcej frajdy w górach – oba mają dużo nowocześniejszą geometrię.
Dlatego je bardziej biorę pod uwagę i cenowo też wychodzi lepiej, na dzień dzisiejszy oba mogę kupić nowe za 5.500 zł. Mam też możliwość zakupu Giant Trance 3 (2017) używany, choć zakupiony w tym roku za ok. 5000 zł
Tu masz moją opinię o wszystkich: https://www.1enduro.pl/rowery-trail-do-9000-zl-2017/
Tekst już dawno przeczytany, ale mam dylemat trochę czy brać nowe czy używane w podobnej cenie :)
A co myślisz o tych ofertach i marce ?
http://allegro.pl/nowy-45-corratec-two-circle-tz-27-5-rozmiary-i6941764417.html#thumb/6
http://allegro.pl/nowy-55-corratec-inside-link-65-z-27-5-i6941755828.html
Z góry dzięki,
Pozdrawiam
To też są klasycznie zaprojektowane rowery XC, które nie za bardzo mnie interesują ;)
Szukaj raczej nowocześniejszych sprzętów. Żeby je rozpoznać, wypatruj takich cech jak:
– kąt główki ramy 67 stopni lub mniej;
– reach 430 mm (dla rozmiaru M) lub więcej;
– krótki mostek (50 mm lub mniej);
– szeroka kierownica (760 mm lub więcej);
– szerokie obręcze (wewnętrzna 23 mm lub więcej).
Czesc, od razu przepraszam za odkopywanie ale myślę nad zakupem mondrakera dune r na przyszły sezon, ale nie znalazłem zbyt wiele opinii czy testów wiec pomyślałem ze tu napiszę. Geometrię roweru uważam za zaletę (giant reign był dla mnie trochę za krótki, przynajmniej takie miałem odczucia, choć mogła być o wina za szerokiej kierownicy 800mm), z drugiej strony jednak zastanawiam się jak działa zawieszenie w tym rowerze, czy trwałość łożysk o których nawet ostatnio pisał autor. Chciałbym poznać też ogólne opinie i odczucia z jazdy tym rowerem. Myślałem jeszcze o Whyte ale modele na 2018 nie są juz tak progresywne i obawiam się czy nie będzie mi się na nim jeździło tak samo jak na reignie, chyba że się mylę i jednak będzie jakaś odczuwalna różnica?
Pozdrawiam
Whyte 2018 mniej progresywny? :) Owszem, reach się ciut skrócił, ale dalej jest o około 20 mm dłuższy od zeszłorocznego Reigna (i parę milimetrów od przyszłorocznego).
Co do Mondrakera, to nie się nie wypowiem, bo nie jeździłem. Rzuć okiem na stronę FactoryJackson – dużo tam informacji o tej marce.
Po Twojej odpowiedzi zacząłem się powoli przekonywać do Whyte’a. Zauważyłem że wersja środkowa która mnie zainteresowała jest już na ramie carbonowej. Trochę mnie to zmartwiło ze względu na obawę przed uszkodzeniem ramy w wyniku jakiegoś upadku czy strzału kamieniem, nie mówię tutaj o jakiejś mega kraksie ale raczej takiej średniej glebie z uderzeniem ramą o coś. Myślisz że mam się w takiej sytuacji czego obawiać czy raczej jest to nieuzasadniony strach?
Z carbonem to jest tak, że można ramę zaprojektować na każdy możliwy sposób.
Rowery XC są projektowane pod masę, więc włókna przede wszystkim przenoszą obciążenia normalnie występujące podczas jazdy. Dlatego strzał z boku o skałę faktycznie może je zabić.
W przypadku modeli enduro/DH, carbon pozwala wręcz na zwiększenie wytrzymałości względem alu. Trudno się wypowiadać akurat o G-170, bo to całkiem nowa rama, ale Whyte zawsze stawiał bardziej na pancerność niż masę, więc wątpię żeby w tym przypadku było inaczej.
Krótko mówiąc: ja bym się nie obawiał.
Michał, czy mógłbyś na pisać kilka zdań Twojej opinii na temat roweru NS Snabb T2? Ewentualnie vs Giant Trance 2 2017? Byłbym wdzięczny.
Snabb T2 2017 to bardzo fajny „hardkorowy” ścieżkowiec – to w zasadzie typowe enduro z ciut mniejszym skokiem :) Wyposażenie nie urywa dupy (np. hamulce), ale w tej cenie jest kompletne i bardzo spójne.
Tego samego nie można powiedzieć o Trance 2 LTD 2017, który na wstępie wymaga wymiany kierownicy, mostka i opon. Poza tymi elementami, pozostaje decyzja, czy chcesz napęd 2×11 (choć można łatwo przerobić na 1×11, bo kaseta jest 11-42T). Geometria jest ciut mniej „endurowa” niż w Snabbie, ale też bardzo dobra.
Więc jeśli chcesz enduro, ale niekoniecznie ze skokiem 160 mm – bierz Snabba. Jeśli chcesz po prostu dobrego ścieżkowca… to masz ciężki dylemat ;) Dla mnie dużo zależałoby od różnicy w cenie po doliczeniu koniecznych upgrade’ów Trance’a.
Bardzo dziękuję. Rozjaśniłeś problem. Mam tylko wątpliwości z tym brakiem boost w Snabbie, chociaż sprzedawcy zapewniają mnie, że nie odczuję różnicy.