Po kilku zajawkach na Facebooku, czas na efekt finalny: oto Moonshine! Czyli customowy Kross Moon należący do mojej żony. To jeden z tych projektów, które tylko potwierdzają, jak bardzo nie opłaca się składać roweru, ale… czasem kiedy do głowy przyjdzie taki pomysł, że musisz po prostu rozbić skarbonkę i go zrealizować! :)
Za pomoc w realizacji projkektu dziękujemy (razem z Malwiną) firmom Dreamworkers, HiFiveGfx, WTB, Velo (Answer) i OneUp Components. Ten artykuł zdecydowanie zawiera lokowanie produktów ;)
Jeśli zainteresowały Cię części wykorzystane do modyfikacji, możesz rzucić okiem na ich opisy i zdjęcia, które w ostatnich dniach publikowałem na Facebooku:
Teraz doczytałem ze ultra lepkie. Jak bolą kolana to warto spróbować krótsza korbę.
pawel
7 lat temu
naprawde fajnie to wyszlo.
Podoba mi sie ze wyraznie widac ze byla jakas wizja i zostala zrealizowana. Zarowno na poziomie techniki jak i wygladu. Czasami ciezko sie powstrzymac zeby jeszcze czegos nie „poprawic” i wychodzi zle. (np.: dodac jakies kolorowe gripy albo cos takiego). tutaj to jest jakies takie spojne wszytko.
jedno do czego ewentualnie sie mozna przyczepic to „okablowanie” troche jakos dziwnie przebiega (szczegolnie do sztycy).
ciekawe tez jest tez to o kolanach i jajowatej zebatce, czy zostalo to juz wyprobowane? dziala? sam mam troche problemow z kolanami i slyszalem raczej negatywne opinie o owalach.
Te negatywne opinie o owalach dotyczyły współczesnych modeli, czy bazowały na Biopace?
Szymon Rochowiak (BeskidTrail.pl)
7 lat temu
Składanie roweru fajna sprawa, pisanie o tym pewnie lepsza :).
Mnie jednak zastanawia fakt problemów ze zdrowiem szanownej małżonki. Szkoda trochę wciąż tkwić i walczyć z objawami, jak może lepiej i skuteczniej zwalczyć przyczyny (co oczywiście nie przeszkadza w złożeniu tak fajnego roweru :) ).
Zdrowie ma się jedno, a rowery i części można zmieniać w nieskończoność. Myślę, że w dobie obecnej wiedzy medycznej i ilości gabinetów specjalistów przez duże „S”, można wiele „wad fabrycznych” czy „nabytych” skutecznie wyleczyć.
Życzę zdrowia i przyjemności z użytkowania roweru :)
Oczywiście żona działa też od paru lat na froncie medycznym.
uszek (saymoon)
7 lat temu
No wreszcie jakiś Moon z porządnym lakierem ;) przynajmniej nie wytrze się do aluminium przy byle jakiej glebie czy przewozu wyciągiem czy montowaniu na bagażniku rowerowym ;)
Ładny rowerek, oby jeździł jak najwięcej ;)
pozdro
u-reck
7 lat temu
Ja rozumiem, że custom i dla żony ;) ale napęd bym rozwiązał w tańszy i bardziej praktyczny sposób. Z przodu owal 28T a z tyłu Shimano XT m8000 ze średnim wózkiem i kaseta 11-46. A może nawet by podeszła kaseta 11-50 od Sunrzce’a i wtedy przód 30T. Sam lubię kombinować, ale nie lubię wynalazków za które trzeba płacić jak za złoto, a tu mielibyście normalne standardowe części „w razie W” ;)
Kaseta SLX była już w rowerze, więc cenowo nie wyszło to tragicznie. Poza tym na etapie ogarniania napędu nie było jeszcze Sunrace 11-50, a 50 to jednak więcej, niż 46 ;)
limitededition
7 lat temu
Troszkę pozlewało „firanki” przy malowaniu… Także zabrakło profesjonalizmu.
W mocowaniu Post Mount śrubki nie są praktycznie obciążane – siła hamowania dociska zacisk do adaptera.
Daniello
7 lat temu
Byłby może i dreambikiem, gdyby nie:
– rozpływasz się nad perfekcyjnym doborem kolorów, a górny łącznik wahacza nadal w pomarańczu
– skoro faktycznie lubisz, gdy wszystko jest „z jednej parafii”, to załóż tarcze SLX (i daj fioletowe śrubki?)
– jeśli śruby mocujące zacisk są wykonane z alu, to dla mnie jest jak proszenie się o problemy.. Jeśli to tytan anodowany na fioletowo – bardzo szanuję :)
– manetka aż prosi się, by być na jednej obejmie z hamulcem…
– fioletowe nyple są cool! Jeśli nie preferujesz alu nypli, to może warto byłoby dać tylko dwie sztuki, koło wentyla? Do nich dwie białe szprychy do pary i będzie miodzio
– może jeszcze jakiś „biżutkowy” zacisk sztycy, np Hope?
– Velo ma w swojej ofercie naprawdę wiele kolorów pancerza przerzutki w super cenie, błękit siadłby ładnie..
– oringi od sagu też trza ciachnąć na niebieskie :)
Dzięki za gruntowną analizę :D
– pomarańczowy napis faktycznie chyba zdejmę;
– nad tarczami pomyślę;
– śrubki są alu – w tym miejscu to żaden problem (patrz: komentarz wyżej);
– manetka – zdecydowanie. Nie zdążyłem.
– kolorowych nypli i szprych zdecydowanie nie lubię;
– zacisk sztycy – myślę, że całe wyposażenie nie jest z gatunku „biżuteria CNC” i taki np. Hope średnio by się komponował;
– kolorowych pancerzy jeszcze bardziej nie lubię, dla mnie to już odpust :P
– o oringach nie myślałem, ciekawy pomysł;
Popatrz na wytrzymałość śrub aluminiowych: http://vincere.nazwa.pl/sklep/img/aluminium.jpg
5 niutów to niewiele dla gwintu M6, przy korbach HT2 występują takie same śruby i Shimano zaleca 12-14 Nm;
i poczytaj o wytrzymałości na ścinanie :)
Ja nie polecam.
Żeby nie było – wcześniej miałem kombinację śrub do przykręcania tarcz: 3x alu, 3x stal. Po 70 km beskidzkiego tripu zostały już tylko stalowe, reszta się …wykręciła :) Były nowe, świeżynki, prosto ze sklepu.
Słowo klucz: „wytrzymałość na ścinanie”. Dlatego pękały w Moonach, dlatego też absurdalnym pomysłem są takie śruby w tarczy czy przy mocowaniu zaicsku IS2000.
Ale śruby w Post Mount praktycznie nie działają na ścinanie – siła hamowania dociska zacisk do adaptera i od tego momentu śrub w zasadzie mogłoby nie być.
Jeździłem tak naprawdę sporo w swoich rowerach, zero problemów.
MichUP
7 lat temu
Co do napędu, „tania” alternatywa to tez Sram NX + wolf tooth components GC49.
Sam bike miodzio (poza białymi napisami na kierze:).
Michał też ma zamiar wymienić w Krosie Dust hamulce Avid DB3 na takie same SLX-y ale nie powiem ostatnio zainteresowałeś mnie modelem Magura MT5 przy teście MT7 uważasz ze warto dopłacić ?
Jest w teście porównanie SLX vs. Magura. To znaczy nie ma, bo nie ma między nimi porównania ;) MT5 będą zdecydowanie mocniejsze. Shimano łatwiejsze w eksploatacji (odpowietrzanie, dostępność klocków).
Bartek
7 lat temu
#26aintdead, a nie czekaj to tak jakby nie 26′
Marek Gnus
7 lat temu
Fajny rower, „bedzie Pani zadowolona”. Rzeczwiscie pomaranczowe napisy na linku do sciagnicia, a reszta super! Samo zawieszenie Moona zaskoczylo mnie na plus i chodzi bardzo dobrze. Pike to tez super amor, powinien sie tez tutaj sprawdzic (wiem, bo mam :-) ), chociaz patrzac na kolory rowera i na ostatni wpis jednej z firm (ktora jest dystrybutorem Luftkappe) a kora Was oznaczyla na zdjeciu z Pike’a jakiejs Pani, cieszylem sie ze to amor z Moonshinea i mialem nadzieje ze na 1enduro przeczytam test wychwalanego wszedzie Luftkappe, a tutaj jednak widzę ze to nie ten sam amor :-( Moze jednak zostane zaskoczony i zobacze taki test? Jakies przecieki na ten temat? :-)
Trochę dziwne porównanie – carbonowy Bronson za 2x większe pieniądze i stalowe… hardtaile (bo seryjnych stalowych fulli praktycznie nie ma).
Rzuć okiem na inne rowery enduro z podobnego przedziału cenowego – masa w okolicach 14,5 kg nie jest niczym nadzwyczajnym. Carbonowy Jekyll, którego ostatnio testowałem, też tyle ważył. Podobnie mój Whyte.
Lord Tom
7 lat temu
Czym połapałeś przewody od hamulców i przerzutki? Szukam takiego patentu zamiast zipów.
Hm nie wiem czy się zrozumieliśmy, trochę nieprecyzyjnie zadałem pytanie, i w sumie odpowiedź też pasuje do obu sytuacji :) Pytałem akurat o wytrzymałość tej taśmy gumowej na uderzenia łańcucha i inne :D
Cześć. Stoję przed wyborem roweru i na drodze selekcji pozostały mi 2 marki. Rozważam Moona 2.0 2016/2017 i Reigna 1.5 2017/2 2017. Miałem okazję testować tylko Moona, Reigna nie mam możliwości. IMO 150mm skoku wystarczy mi na to co jeżdżę, w bikeparkach też więcej nie potrzebuję (jeżdzę na starej Sodzie ustawionej na mniejszy skok – 152 mm i jest git).
Czy jest Pan w stanie powiedzieć coś nt. właściwości podjazdowych Reigna w stosunku do Moona? Czy na okazjonalne bikeparki Moon da radę? Nie chcę żeby się rozpadł :P Brałbym Krossa, jeździło mi się na nim – w tym podjeżdżało – genialnie, ale zdaje się, że Reign może być w stanie wiecej wytrzymać „katowania”, no ale jeśli podjeżdża słabo to raczej dam se spokój.
Hej Mirek! Niestety nie jeździłem na Reignie na tyle długo, żeby się wypowiedzieć… Najlepiej byłoby sprawdzić samemu – np. w wypożyczalni Enduro Trails w Bielsku.
Kuba Tybulczuk
7 lat temu
Cześć, Zastanawiam się od jakiegoś czasu nad drugim zestawem kół do trance’a i rozważałem opcje 26+ na takich obręczach i oponach. Czy jest to inwestycja warta swojej ceny? Czy to rzeczywiście daje rade i znacząco poprawia jazdę względem obręczy 27,5 i oponie od 2,35 – 2.5? Będę wdzięczny za jakieś informacje.
pozdrawiam,
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Może jednak zapytam w inny sposób:
Czy składając następny rower, po doświadczeniach z tym zdecydowałbyś się ponownie na taki zestaw kół?
Czy mógłbym prosić o sprawdzenie w wolnej chwili ile wynosi obwód opony z felgą?
Z góry dzięki.
pozdrawiam,
Nie ma prostej, jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
W rowerze żony, do jej jazdy – raczej tak.
W moim fullu, do mojej jazdy – nie.
W moim hardtailu – tak.
Zależnie od osoby i oczekiwań, odpowiedzi mogą się skrajnie różnić. Stąd obszerny artykuł o „plusach” opisujący ich wszystkie wady i zalety. Ale decyzję musisz podjąć sam.
Piotr Kowalczuk
6 lat temu
Witam mam pytanie czy ktoś mi powie jaki jest koszt takiego malowania ?
Ceny zaczynają się mniej więcej od 800 zł, taki projekt jak ten to ~1200 zł.
Jarek
6 lat temu
Rower może się podobać (jak to mówią dziennikarze motoryzacyjni o samochodach, które im się nie podobają ale trzeba przecież utrzymać dobre kontakty z przedstawicielem marki) a mojej żonie nawet się podoba :)
Chciałbym sprawdzić jak się jeździ na takich 26+ ale bez konieczności kupowania od razu nowego zestawu kół… a mam akurat pod ręką Alexrimsy DM24. Myślisz, że Wcisnęłoby się te kapcie WTB (tylko że 2,8) na te obręcze wew. 24mm czy to już jest przegięcie i wyjdzie z tego kupa a ja tylko się wkurzę na plusy?
I jeszcze jedno pytanie. Jest jakaś sensowna alternatywa dla WTB w kwestii 26+?
Dzięki :)
Błażej
6 lat temu
Rower miód. A mógłbyś słówko o tych piastach? Wytrzymują trudne warunki? Właśnie się wacham pomiędzy dt 350 a tańszym novatec’em (711/712). Ten dartmoor wychodzi cenowo ~ pomiędzy. Kluczowym kryterium dla mnie jest niezawodność.
Jakub
5 lat temu
Co tam kasa mi też sie marzy customowy rower, podstawę już mam Marin San Quentin 2
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Gripy to chyba ultra ciężkie miałeś napisać
Teraz doczytałem ze ultra lepkie. Jak bolą kolana to warto spróbować krótsza korbę.
naprawde fajnie to wyszlo.
Podoba mi sie ze wyraznie widac ze byla jakas wizja i zostala zrealizowana. Zarowno na poziomie techniki jak i wygladu. Czasami ciezko sie powstrzymac zeby jeszcze czegos nie „poprawic” i wychodzi zle. (np.: dodac jakies kolorowe gripy albo cos takiego). tutaj to jest jakies takie spojne wszytko.
jedno do czego ewentualnie sie mozna przyczepic to „okablowanie” troche jakos dziwnie przebiega (szczegolnie do sztycy).
ciekawe tez jest tez to o kolanach i jajowatej zebatce, czy zostalo to juz wyprobowane? dziala? sam mam troche problemow z kolanami i slyszalem raczej negatywne opinie o owalach.
Te negatywne opinie o owalach dotyczyły współczesnych modeli, czy bazowały na Biopace?
Składanie roweru fajna sprawa, pisanie o tym pewnie lepsza :).
Mnie jednak zastanawia fakt problemów ze zdrowiem szanownej małżonki. Szkoda trochę wciąż tkwić i walczyć z objawami, jak może lepiej i skuteczniej zwalczyć przyczyny (co oczywiście nie przeszkadza w złożeniu tak fajnego roweru :) ).
Zdrowie ma się jedno, a rowery i części można zmieniać w nieskończoność. Myślę, że w dobie obecnej wiedzy medycznej i ilości gabinetów specjalistów przez duże „S”, można wiele „wad fabrycznych” czy „nabytych” skutecznie wyleczyć.
Życzę zdrowia i przyjemności z użytkowania roweru :)
Oczywiście żona działa też od paru lat na froncie medycznym.
No wreszcie jakiś Moon z porządnym lakierem ;) przynajmniej nie wytrze się do aluminium przy byle jakiej glebie czy przewozu wyciągiem czy montowaniu na bagażniku rowerowym ;)
Ładny rowerek, oby jeździł jak najwięcej ;)
pozdro
Ja rozumiem, że custom i dla żony ;) ale napęd bym rozwiązał w tańszy i bardziej praktyczny sposób. Z przodu owal 28T a z tyłu Shimano XT m8000 ze średnim wózkiem i kaseta 11-46. A może nawet by podeszła kaseta 11-50 od Sunrzce’a i wtedy przód 30T. Sam lubię kombinować, ale nie lubię wynalazków za które trzeba płacić jak za złoto, a tu mielibyście normalne standardowe części „w razie W” ;)
Kaseta SLX była już w rowerze, więc cenowo nie wyszło to tragicznie. Poza tym na etapie ogarniania napędu nie było jeszcze Sunrace 11-50, a 50 to jednak więcej, niż 46 ;)
Troszkę pozlewało „firanki” przy malowaniu… Także zabrakło profesjonalizmu.
Gdzie tyś to wypatrzył? :P
Aluminiowe śrubki w zacisku hamulca? Odważnie :D
W mocowaniu Post Mount śrubki nie są praktycznie obciążane – siła hamowania dociska zacisk do adaptera.
Byłby może i dreambikiem, gdyby nie:
– rozpływasz się nad perfekcyjnym doborem kolorów, a górny łącznik wahacza nadal w pomarańczu
– skoro faktycznie lubisz, gdy wszystko jest „z jednej parafii”, to załóż tarcze SLX (i daj fioletowe śrubki?)
– jeśli śruby mocujące zacisk są wykonane z alu, to dla mnie jest jak proszenie się o problemy.. Jeśli to tytan anodowany na fioletowo – bardzo szanuję :)
– manetka aż prosi się, by być na jednej obejmie z hamulcem…
– fioletowe nyple są cool! Jeśli nie preferujesz alu nypli, to może warto byłoby dać tylko dwie sztuki, koło wentyla? Do nich dwie białe szprychy do pary i będzie miodzio
– może jeszcze jakiś „biżutkowy” zacisk sztycy, np Hope?
– Velo ma w swojej ofercie naprawdę wiele kolorów pancerza przerzutki w super cenie, błękit siadłby ładnie..
– oringi od sagu też trza ciachnąć na niebieskie :)
Dzięki za gruntowną analizę :D
– pomarańczowy napis faktycznie chyba zdejmę;
– nad tarczami pomyślę;
– śrubki są alu – w tym miejscu to żaden problem (patrz: komentarz wyżej);
– manetka – zdecydowanie. Nie zdążyłem.
– kolorowych nypli i szprych zdecydowanie nie lubię;
– zacisk sztycy – myślę, że całe wyposażenie nie jest z gatunku „biżuteria CNC” i taki np. Hope średnio by się komponował;
– kolorowych pancerzy jeszcze bardziej nie lubię, dla mnie to już odpust :P
– o oringach nie myślałem, ciekawy pomysł;
Popatrz na wytrzymałość śrub aluminiowych:
http://vincere.nazwa.pl/sklep/img/aluminium.jpg
5 niutów to niewiele dla gwintu M6, przy korbach HT2 występują takie same śruby i Shimano zaleca 12-14 Nm;
i poczytaj o wytrzymałości na ścinanie :)
Ja nie polecam.
Żeby nie było – wcześniej miałem kombinację śrub do przykręcania tarcz: 3x alu, 3x stal. Po 70 km beskidzkiego tripu zostały już tylko stalowe, reszta się …wykręciła :) Były nowe, świeżynki, prosto ze sklepu.
Btw, awarie śrub w pierwszych Moonach to właśnie kwestia małej wytrzymałości alu :)
Słowo klucz: „wytrzymałość na ścinanie”. Dlatego pękały w Moonach, dlatego też absurdalnym pomysłem są takie śruby w tarczy czy przy mocowaniu zaicsku IS2000.
Ale śruby w Post Mount praktycznie nie działają na ścinanie – siła hamowania dociska zacisk do adaptera i od tego momentu śrub w zasadzie mogłoby nie być.
Jeździłem tak naprawdę sporo w swoich rowerach, zero problemów.
Co do napędu, „tania” alternatywa to tez Sram NX + wolf tooth components GC49.
Sam bike miodzio (poza białymi napisami na kierze:).
SLX był już na wyposażeniu :) No i jest 4x ładniejszy od NX-a :)
Aluminiowe śruby hamulca-nebezpieczna sprawa.
Patrz wyżej ;)
A gdzie się kupuje takie ameliniowe śrubki? Reign mojej żony waży zdecydowanie za dużo :)
Ja kupowałem w Rowerowy.com przy okazji innych zakupów, a wcześniej zawsze w Vincere.pl.
„-O,zobacz jaki Michał żonie śliczny rower zrobił! Jak on się nazywa?
-Bimber..
-Oo.. Jak słodko..”
Miło by było zobaczyć piastę Alfine 11
Co do obręczy – w tym rozmiarze są dostępne jeszcze Surly Rabbit Hole i parę egzotycznych wynalazków ;)
Polecam gumki do SAGu.
https://www.google.pl/maps/@46.5664457,12.1661378,3a,75y,316.78h,74.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_2-Ub4nUtC16Cyq7GfaJRw!2e0!7i13312!8i6656
Michał też ma zamiar wymienić w Krosie Dust hamulce Avid DB3 na takie same SLX-y ale nie powiem ostatnio zainteresowałeś mnie modelem Magura MT5 przy teście MT7 uważasz ze warto dopłacić ?
Jest w teście porównanie SLX vs. Magura. To znaczy nie ma, bo nie ma między nimi porównania ;) MT5 będą zdecydowanie mocniejsze. Shimano łatwiejsze w eksploatacji (odpowietrzanie, dostępność klocków).
#26aintdead, a nie czekaj to tak jakby nie 26′
Fajny rower, „bedzie Pani zadowolona”. Rzeczwiscie pomaranczowe napisy na linku do sciagnicia, a reszta super! Samo zawieszenie Moona zaskoczylo mnie na plus i chodzi bardzo dobrze. Pike to tez super amor, powinien sie tez tutaj sprawdzic (wiem, bo mam :-) ), chociaz patrzac na kolory rowera i na ostatni wpis jednej z firm (ktora jest dystrybutorem Luftkappe) a kora Was oznaczyla na zdjeciu z Pike’a jakiejs Pani, cieszylem sie ze to amor z Moonshinea i mialem nadzieje ze na 1enduro przeczytam test wychwalanego wszedzie Luftkappe, a tutaj jednak widzę ze to nie ten sam amor :-( Moze jednak zostane zaskoczony i zobacze taki test? Jakies przecieki na ten temat? :-)
Nie, na tą chwilę nie planuję testu Luftkappe.
14,7 kg – sporo….SC Bronson 2 X01 rama XL – 13kg z pedałami…ale może te plusy tak dodają? Nawet stalowe rowery zwykle nie przekraczają 14kg:-(
Trochę dziwne porównanie – carbonowy Bronson za 2x większe pieniądze i stalowe… hardtaile (bo seryjnych stalowych fulli praktycznie nie ma).
Rzuć okiem na inne rowery enduro z podobnego przedziału cenowego – masa w okolicach 14,5 kg nie jest niczym nadzwyczajnym. Carbonowy Jekyll, którego ostatnio testowałem, też tyle ważył. Podobnie mój Whyte.
Czym połapałeś przewody od hamulców i przerzutki? Szukam takiego patentu zamiast zipów.
Peszel do kabli: http://allegro.pl/organizator-maskownica-kabli-5-6-peszel-3m-24h-i6344165035.html
Pytanie mam takie: co to za bajerek do ochrony ramy od łańcucha? To jakiś custom, czy pomysł producenta? Dało by się to przeszczepić do innych ram?
Jest to rzeźba w taśmie gumowej, mojego autorstwa :D Materiał to tzw. „mastic tape”, czyli taśma 3M 2228: https://www.1enduro.pl/3m-mastic-tape
Polecam, z szerokości 50 mm można sobie wyciąć osłonę idealnie pasującą do najdziwniejszych kształtów ramy.
Coś nie działa ten link, ale już sobie namierzyłem ;) Dzięki za info!
A jak z wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne, przede wszystkim te powstałe od uderzeń łańcucha?
Chroni bardzo dobrze.
Hm nie wiem czy się zrozumieliśmy, trochę nieprecyzyjnie zadałem pytanie, i w sumie odpowiedź też pasuje do obu sytuacji :) Pytałem akurat o wytrzymałość tej taśmy gumowej na uderzenia łańcucha i inne :D
No tak :) Sama w sobie też jest wytrzymała – musi być, skoro ma chronić to co pod spodem ;)
Michał, te śruby do dźwigni slx to m5x16 czy m5x20, orginał jest bodajże x18 więc się wohom:)?
Ja zamówiłem M5x16 i są git :)
Cześć. Stoję przed wyborem roweru i na drodze selekcji pozostały mi 2 marki. Rozważam Moona 2.0 2016/2017 i Reigna 1.5 2017/2 2017. Miałem okazję testować tylko Moona, Reigna nie mam możliwości. IMO 150mm skoku wystarczy mi na to co jeżdżę, w bikeparkach też więcej nie potrzebuję (jeżdzę na starej Sodzie ustawionej na mniejszy skok – 152 mm i jest git).
Czy jest Pan w stanie powiedzieć coś nt. właściwości podjazdowych Reigna w stosunku do Moona? Czy na okazjonalne bikeparki Moon da radę? Nie chcę żeby się rozpadł :P Brałbym Krossa, jeździło mi się na nim – w tym podjeżdżało – genialnie, ale zdaje się, że Reign może być w stanie wiecej wytrzymać „katowania”, no ale jeśli podjeżdża słabo to raczej dam se spokój.
Hej Mirek! Niestety nie jeździłem na Reignie na tyle długo, żeby się wypowiedzieć… Najlepiej byłoby sprawdzić samemu – np. w wypożyczalni Enduro Trails w Bielsku.
Cześć, Zastanawiam się od jakiegoś czasu nad drugim zestawem kół do trance’a i rozważałem opcje 26+ na takich obręczach i oponach. Czy jest to inwestycja warta swojej ceny? Czy to rzeczywiście daje rade i znacząco poprawia jazdę względem obręczy 27,5 i oponie od 2,35 – 2.5? Będę wdzięczny za jakieś informacje.
pozdrawiam,
Zasadniczo działają jak 27+, tylko trochę mniej ;) Tutaj masz wszystko opisane:
https://www.1enduro.pl/opony-27-29-26-plus/
Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Może jednak zapytam w inny sposób:
Czy składając następny rower, po doświadczeniach z tym zdecydowałbyś się ponownie na taki zestaw kół?
Czy mógłbym prosić o sprawdzenie w wolnej chwili ile wynosi obwód opony z felgą?
Z góry dzięki.
pozdrawiam,
Nie ma prostej, jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
W rowerze żony, do jej jazdy – raczej tak.
W moim fullu, do mojej jazdy – nie.
W moim hardtailu – tak.
Zależnie od osoby i oczekiwań, odpowiedzi mogą się skrajnie różnić. Stąd obszerny artykuł o „plusach” opisujący ich wszystkie wady i zalety. Ale decyzję musisz podjąć sam.
Witam mam pytanie czy ktoś mi powie jaki jest koszt takiego malowania ?
Ceny zaczynają się mniej więcej od 800 zł, taki projekt jak ten to ~1200 zł.
Rower może się podobać (jak to mówią dziennikarze motoryzacyjni o samochodach, które im się nie podobają ale trzeba przecież utrzymać dobre kontakty z przedstawicielem marki) a mojej żonie nawet się podoba :)
Chciałbym sprawdzić jak się jeździ na takich 26+ ale bez konieczności kupowania od razu nowego zestawu kół… a mam akurat pod ręką Alexrimsy DM24. Myślisz, że Wcisnęłoby się te kapcie WTB (tylko że 2,8) na te obręcze wew. 24mm czy to już jest przegięcie i wyjdzie z tego kupa a ja tylko się wkurzę na plusy?
I jeszcze jedno pytanie. Jest jakaś sensowna alternatywa dla WTB w kwestii 26+?
Dzięki :)
Rower miód. A mógłbyś słówko o tych piastach? Wytrzymują trudne warunki? Właśnie się wacham pomiędzy dt 350 a tańszym novatec’em (711/712). Ten dartmoor wychodzi cenowo ~ pomiędzy. Kluczowym kryterium dla mnie jest niezawodność.
Co tam kasa mi też sie marzy customowy rower, podstawę już mam Marin San Quentin 2