Jak już pewnie wiesz z zajawek na Facebooku i Instagramie, po dogłębnym przetestowaniu Strive’a, w tym sezonie moim głównym rowerem będzie występujący w tej oto sesji Kross Moon 2.0. Oczywiście nie bez znaczenia była oferta nie do odrzucenia od Krossa, który pozwolił mi trzymać rower cały sezon – czyli tyle, ile potrzeba do przeprowadzenia dogłębnego testu długodystansowego.
Biorąc pod uwagę, jak bardzo zakochałem się w Canyonie, był to dość odważny ruch z ich strony – o ile w przypadku standardowego, trwającego kilka tygodni testu, pewne wady mogą pozostać niezauważone, to po całym sezonie każda słabostka, związana z wytrzymałością, trwałością i jakością wykonania, na pewno wyjdzie na jaw. Skoro oni zaryzykowali, to ja też – i przygarnąłem Moona pod swoje skrzydła. Obeszło się nawet bez przyczepiania do roweru worka pieniędzy ;)
Czy dziecko polskiej myśli technicznej dorówna germańskiej inżynierii…?
I ja go trochę potestuje, z lekkim modyfikacjami wyszedł mi 14,9 LOL opony ponad KILO NA KOŁO robią swoje ale docelowe jednak opony wlecą chudsze :)
Zębatka Spiderless 28 T, gripy Odi Rouge, tarcze sihtmano Xt na pająku i dzida w góry !!!!
DDe
8 lat temu
Kellys Swag ma gorszą geometrię? W którym miejscu wskaż proszę :) Ja dostrzegam jedynie dłuższy wahacz o 5mm. Reszta przemawia do mnie na korzyść Swaga. Poza tym nie urzekają mnie niesymetryczne ramy takie jak w Moonie.
Wahacz jest dłuższy o 15 mm, a to już przegięcie. Podsiodłówka 74 wygląda fajnie w tabelce, ale dynamicznie wychodzi mniej, bo to wartość efektywna. Główka ramy o długości jak w XL – tyle że w każdym rozmiarze. Ale to wszystko pikuś, bo największą wadą są cholernie długie podsiodłówki, więc żeby zmieścić Reverba, trzeba wziąć za krótką ramę :( A szkoda, bo z osprzętem Kellys szybko idzie do przodu. Po prostu potrzebują odświeżonej ramy.
Jeśli rower nie ma prostej rury podsiodłowej zaczynającej się w osi suportu, zazwyczaj podawany jest kąt efektywny*. Żeby się upewnić, wystarczy rzucić okiem na schemat dołączony do tabelki z geometrią. Kellys ma to wszystko ładnie rozrysowane.
*żebyśmy się zrozumieli, podawanie kąta efektywnego jest jak najbardziej OK! Tyle że ten kąt jest mierzony na jakiejś konkretnej wysokości i im bardziej wysokość siodła będzie od niej odbiegać, tym bardziej kąt będzie się różnił od tabelki. Dotyczy to zwłaszcza wyższych osób, które mają siodło powyżej kierownicy – wtedy rzeczywisty kąt jest bardziej płaski od podanego.
Chyba nie ma reguły- Canyon podaje wartość efektywną pomimo tego, że oś podsiodłówki nie jest w osi suportu, podobnie Kona, Ghost, Lapierre, Scott… To tak na szybko znalezione. I odnoszę wrażenie, że tam gdzie producent wyraźnie i jednoznacznie nie podaje, jaki to jest kąt, to zawsze będzie to wartość efektywna. Ale tak naprawdę odnosząc się do kąta podsiodłówki w Moonie chodziło mi o to, że to jest wartość która sprzyja pokonywaniu podjazdów, szczególnie stromych, technicznych. W moim odczuciu Moon podjeżdża wyjątkowo dobrze jak na docelowe przeznaczenie rowery. Radzi sobie zauważalnie lepiej niż Stumpjumper FSR czy Nerve, chociaż to rowery lżejsze, z mniejszym skokiem…
Szczurasek
8 lat temu
Oh kurcze… wczoraj przyszedł mój reverb a ten bikeporn uświadomił mi, że moją prawa manetka po lewej stronie też będzie musiała mieć takie „ucho” z przewodu. No cóż.
A co do samego Moon’a to tegoroczne malowanie mimo właściwie subtelnych zmian, według mnie jest wystrzałowe.
Oj ale u Ciebie to jest w końcu puszczone przez otwór po prawej stronie a u mnie tamtędy idzie pancerz od przerzutki. Myślałem, że jakoś „magicznie” przez tą przelotkę po lewej zostało to poprowadzone :(
To w sumie wyszłoby na to samo bo manetka od przerzutki też jest po lewej stronie. No nic może chłopaki jak będą zakładać to jakoś sobie z tym poradzą. W każdym razie dzięki za foto :)
Borys Wu
8 lat temu
W kwietniu bedzie wlasnie taki☺
BARTNIK
8 lat temu
kolorystycznie fajnie. Co do naklejek na amorze zgoda. (BTW pasowałyby e Strive w czarno pomarańczu :P ).
Za ramy razi mnie jedynie ta „strzałka” no bokach górnej rury – mało w niej polotu. Bez niej rower wyglądałby bardziej PRO :)
Smok
8 lat temu
Ja z rowerem nie dostałem ani tokenów, ani wentyli ! Więc jak to jest, dają je czy nie ?
Symetria i elegancja to cechy, które wydaje się, że nie były brane pod uwagę przy projektowaniu – Krossie, proszę o nowy pomysł na 2017 :-)
Maciej B.
8 lat temu
Bardzo fajny rower, jak za taką cenę. W szczególności biorąc pod uwagę skok cen na ten rok. Do konkurentów sklepowych dopisałbym czeskiego Patriot Evo Team, który ma „sprytniejsza” geometrie.
Patriot Evo Team zdecydowanie może być tutaj konkurentem. Wiem bo mam ;). Niestety model 2016 (PET) sprzętowo zubożyli w stosunku do 2015.
Sebastian Szajna
8 lat temu
Dużo treściwej wiedzy na temat tego rowerku, czekam na porządny test z Twojej strony Michale i by móc potem przeczytać;)
Paweł
8 lat temu
Miałem z2 2015 i zmieniłem, ponieważ elementy wahacza waliły mi po łydkach. Po jeździe wszystko sine. Teraz mam Treka Remedy o minimalnie mniejszym skoku i chociaż wahacz ma zbliżoną szerokość to problemu brak. Generalnie z2 jest super wyposażony jak za te pieniądze;)
budyń
8 lat temu
Siodełko i sztyca to elementy kokpitu???
Kurde, mam braki:)
Powinno, ale nie ma takiego słowa w języku polskim – więc żartobliwie zaadaptowałem tapirowanie ;) Z włosami chyba i tak nikt już tego nie robi, więc czemu by nie przejąć tego określenia na potrzeby rur sterowych? ;)
Paweł Podwika
8 lat temu
No to ci teraz kask do całości nie pasuje;)Trzeba Giro Montaro na wersje pomarańczową zmienić.
Bartosz
8 lat temu
A ja zapytam o … tło – hałda panewnicka czy murcki ? Przez niską głębie ostrości nie umie zgadnąć.
Coś mi się zdaje że sąsiadami jesteśmy skoro foto było robione Katowice-Murcki,to kolegę zapewne zainteresuje nowa miejscówka jaką pomalutku budujemy Lędziny-Poligon.Zapraszam do oglądania(pierwsze 4 foto): http://www.pinkbike.com/u/pabloxr2/album/Sezon-2016/
Fajnie! Podajcie dokładne lokalizacje jeśli to możliwe. Szukam takich miejsc w okolicy Katowic jak ktoś coś jeszcze zna (Murcki znam) to byłbym wdzięczny.
Witam Pana Karola,oto lokalizacja Hopek Wyry-Wierzysko,jadąc Trasą 928 Mikołów-Kobiór na skrzyżowaniu ul.Pszczyńska i ul.Dąbrowszczaków skręcasz w prawo w kierunku ul.Wierzysko(droga szutrowa)jadąc pod górę widać po lewej w lesie wiele hopek,jazdę można rozpoczynać od szczytu na którym stoi krzyż św.Jana i jest to wspomniana ul.Wierzysko gmina Łaziska Górne.Pierwsze ujęcie w moim filmie to właśnie Wierzysko:(http://www.pinkbike.com/video/432450/). A tu kilka moich przykładowych zdjęć z tego miejsca:(http://www.pinkbike.com/photo/11963312/),(http://www.pinkbike.com/photo/12942505/),(http://www.pinkbike.com/photo/11963295/). Połamania kół życzę ;) Paweł.
MARCIN
8 lat temu
Rower fajnie wygląda ale jeszcze nie jest dopracowany, także stylistycznie… Siodełko, amortyzator, wejście na przewód od reverba…
Jestem ciekaw Twoich wrażeń z jazdy, a przede wszystkim jak spisuje się zawieszenie i czy zostało poprawione (czy działa bezawaryjnie w praktyce)?. Nie podniecałbym się faktem, że jest to polska myśl techniczna… Istotą jest przecież aby nie była tylko polska, ale żeby szła za tym również jakość (bez pękających śrub). Czego Krossowi z całego serca życzę.
Koper
8 lat temu
Jestem ciekaw grupy gx. Cenowo ladnie wychodzi, jak wrazenia z manetka? Jak sie spisuje w odniesieniu do wyzszych grup?
Praktycznie wszyscy testerzy piszą, że GX w działaniu niczym się nie różni od wyższych grup 1×11. Topowa XX1 ma jeszcze regulowaną dźwignię, ale w stosunku do X1 naprawdę nie ma różnicy na szlaku.
dzięki za info – przydatna informacja. Mam teraz w napędzie 1×10 X9 type 2 i manetkę x7. Poszukam manetki GX na 10s i porównam prace. dam znać jakie są różnice.
Mógłby być ciut bardziej dopasowaną konstrukcją. Chociażby rama domyślnie pod hamulec 180 mm bez stosowania adaptera- ktoś montuje w takim rowerze tarcze 160 mm???
Saint69
8 lat temu
Dzięki za cenne informacje. Rozważam zakup, kiedy planujesz test w terenie?
Powiedziałbyś, który z dwóch rowerów lepiej podjeżdża? Moon 2 czy djambo? Chce kupić rower do Trójmiasta. Moon to na pewno przerost formy nad treścią, ale djambo to dość drogi ht i dodatkowo chciałbym zainwestować w sztyce regulowaną co jeszcze znacznie podnosi jego cenę. Wolałbym wydać sporo kasy na fulla niż na ht, jednak może djambo byłby bardziej uniwersalny?
Czy wg Ciebie po zamianie kół w djambo na 29,stałby się on namiastką XC? Może nie nastawioną na wygrywanie ale przynajmniej jakiekolwiek ściganie?
W sumie jeśli napisałbyś, że moon lepiej podjeżdża to chyba nie miałbym już dylematu, a sam tego nie sprawdzę na pewno;)
Pozdrawiam!
Ps.oczywiscie rower ma być przede wszystkim do zabawy, jednak na ten czas ma to też być jedyny rower.
Hej! Jeśli chodzi o porównanie podjeżdżania, to na razie nie mogę się wypowiedzieć, bo na Moonie nic konkretnego jeszcze nie zaliczyłem :( Ale podejrzewam, że na łatwych podjazdach Djambo jednak będzie szybsze (w końcu to hardtail), a na technicznych sekcjach.. też, ze względu na lepszą trakcję (choć może trzeba będzie się trochę bardziej napracować). Moon ma opinię bardzo dobrze podjeżdżającego, ale jednak sztywniak z grubą oponą to sztywniak z grubą oponą ;)
ALE odpowiadając na Twoje pytanie odnośnie XC – nie, raczej wątpię żeby Djambo nadał się do ścigania, nawet z kołami 29″. Jakiś rekreacyjnie traktowany maraton – może tak, ale XC(O) na pewno nie.
Generalnie, gdybym miał mieć tylko jeden rower do zabawy, to mając do dyspozycji te ~10-11 tys. zł, wybrałbym fulla.
Mam 180cm i L. Do tego ewentualnie skrócisz mostek i będzie super. Sztyca wchodzi mi 150mm gianta.
Hautaneki
8 lat temu
Panowie my tu podjezdzamy ,obliczamy ,rozmawiamy a jak sie kros spisuje w zjazdach i bikeparkach da sie tym puscić lejce ? czy jest zbyt kruchy na takie zbawy? jak hopki jak profile, intersuje mnie własnie ta ciemna strona księżyca gdyż stoje przed dylematem jaki rower kupic a nie ukrywam że celuje w „zjazdowego enduro” czyli pedałówa od czasu do czasu ale głównie katowanie
Ja oczekuje dopiero na swoj ale chlopaki jezdza u mnie w Bielsku chyba na 4 takich i daja takiego pieca ze to jest koniec swiata. Z tego co mowili to bikeparki ogarnia bez problemu, np. trasy typu A-line na żar i te sprawy podobnie.
Jeździłem na moonie parę tygodni temu. I przyznam szczerze że „bryła” roweru budzi zaufanie już na „vizus”. Podczas podjazdów zdarzało mi się pocinać z buta na Kozią Górkę – ale jak przypuszczam to z ówczesnych brakach w wydolności. Tego dnia testowaliśmy moon-y 2 w rozmiarach „M” i „L” i przy wzroście 180 lepiej jeździło mi się na większym. Co ciekawe rowery różniły się skokiem tylnego amortyzatora (może to kwestia rowerów do testów i serwisów). Jazda w dół – pełen piec – żadnej śmierci w oczach. Należało jedynie wyczuć moment w którym należało się położyć w zakręt. Przy mocnym dociążeniu tylnego koła – poezja równowagi i pewności – po prostu banan w bandach i na chopkach. Jednakże przy dość krótkim tylnym trójkącie rower chętnie zarzuca pośladkiem i zbyt paniczne zaciśnięcie się na klamce powoduje piękny klasyczny cyrkielek wokół drzewa :) Wczoraj natomiast dosiadłem Scotta Genius-a 700 Tuned Plus i… to mi odświeżyło przeżycia na Krossie :) Bo Gienek prowadził się po Wolskich singlach bardzo…stabilnie.
Nie był tak skoczny jak Moon -ale o dziwo podjeżdżał sprawniej :)
Hurgot w uszach i poczucie stabilności było 500%. Tylko ta cena :/
Jacek
8 lat temu
Michał,
mógłbyś w celach porównawczych podać swoje ustawienia zawieszenia w Krossie?
Gabriel K
8 lat temu
Ja tam mam 2015 Strive CF 8.0 Race i normalnie na procore jeżdże – troche cieżko sie zakłada ale jak już wejdzie to jest git
Edłardo
8 lat temu
Ciekawi mnie jak się ma Moon 2.0 do Canyona Spectrala AL 6.0? Czy lepiej dopłacić 1k i jeździć na Strive AL 6.0?
majki
8 lat temu
a’propos Swaga – nie wiem jaki jest ten problem z reverbem? normalnie mój kolo jeździ i jest wszystko ok, ma reverba a oryginalnie nie miał (SWAG 10). Trzeba wybrać tylko jego odpowiednią długość do rozmiaru ramy. Geo w SWAGU jak dla mnie mistrz i na zjazdach nie ma lepszego – ale to wszystko to kwestia indywidualna przecież, jeden woli taki a drugi inny kąt. i za 10 koła nie znajdę lepszego roweru dla mnie. Powinien być przetestowany przez Was!
Wada jak dla mnie SWAGA i MOONA to SRAM GX – chciałbym wrzucić większy tryb z one up components i niestety z tą nitowaną kasetą się nie da dlatego wolałbym shimano.
Aleks Sz
8 lat temu
Kiedy można się spodziewać testu roweru, pytam ponieważ mam w planach kupić ten rowerek i chciałbym wiedzieć czy to dobry wybór za tą cenę… Tak w ogole super ujęcia Pozdro
Sprzedawca
8 lat temu
„Beeez problemu uda Ci sie wynegocjowac cene ponizej 10tys” przy tej marzy ktora jest na tych rowerach mysle ze Sprzedawca nie dosc ze odda go bez zarobku to jeszcze pewnie z dozuci kask i jakies dobre buty pod wpinki :/
To jakbyś chciał jednocześnie założyć przednią przerzutkę i sztycę z zewnętrznym prowadzeniem linki – u mnie są nawet dołączone oczka do przykręcenia przewodu..
Marcin Maj
8 lat temu
Szczerze? Za mało mówi się tu o Kellysie, CTM i Romecie. Które po wszystkich promocjach i obcenkach są realnymi konkurentami Krossa. Nikomu nie robi, że Kross wymyślił swoj zawias samodzielnie, ważne że za Moon 1.0 można mieć teraz SWAG 30 w którym wyposażenie miażdży wręcz Krossowe. No i ta masa, Kross ma system zawieszenia, który jest po prostu ciężki i żaden zestaw osprzętu mu tego nie nadrobi. Prawie 15kg dla roweru za 10k? Przypomina mi się B’Twin FR6 z 18kg -za 3k
Kam G
7 lat temu
ja zrobilem na moonie 2.0 2016 ponad 600km wiec moge sie podzielic kilkoma uwagami. Do tej pory jezdzilem na DH wiec szukalem alternatywy, ktora mnie nie ograniczy szczegolnie przy zabawie w lesie na hopach itd. Rower bardzo fajny, mega skoczny i zwinny, na poczatku mialem wrazenie ze brakuje mu skoku z tylu, ale po odpowiednim ustawieniu zawiasu da sie znalezc kompromis pomiedzy fruwaniem a podjezdzaniem. Odnosnie pekajacych srub i zlej famy, mnie jeszcze to nie dotknelo i brak jakichkolwiek oznak zeby cokolwiek mialo sie dziac. Jak na enduro to bardzo fajnie podjezdza.
Plusy:
-cena/jakosc
-wszechstronnosc
-fajna geometria
-osprzet na bardzo dobrym poziomie
-rewelacyjne kola DT Swiss i halasujacy bebenek
-matchmaker, mozna polaczyc mykmyka z klamka i manetke z druga klamka, robi sie czysciutko na kierownicy
Minusy
-dziwna rozmiarowka
-na dzien dobry serwis wszystkiego od rockshoxa – klasyka rocka
– moim zdaniem niepotrzebny napinacz – narrow dziala bezblednie
-brak miejsca na koszyk do bidonu
-opony z detkami nie nadaja sie do zjazdu po kamieniach – modyfikacja na tubeless pomogla jak narazie
-niepasujacy kolor siodelka – ja osobiscie nie moge na nie patrzec, mogli juz zrobic cale czarne niz czarno-zolto-bardziej zolte
-mojemu kumplowi juz sie posypaly lozyska w zawiasie, wymiana na EZO dala rade, u mnie powoli cos zaczyna trzeszczec raz na jakis czas
-najwieksze dla mnie zaskoczenie – Pike od poczatku mial ,,luz fabryczny” – temat przerabiany, brawo rockshox po raz kolejny – po prostu takie jest pasowanie na tulejkach nowych widelcow
-pressfit-cos tam jeknie raz na jakis czas, czekam cierliwie az sie posypie :)
Generalnie rzecz biorac, rower bardzo fajny, wewnetrznie czuje sie dumny ze wspieram lokalny produkt, jezdzac po miejscowkach zauwazylem ze jezdzi tego troche. Ja zaryzykowem wejsciem w krossa i narazie nie zaluje, wrecz przeciwnie. Mysle ze wczesniejszych modeli 2014, 2015 nie ma sensu kupowac zeby sie nie wpakowac w bagno, nie schodzilbym takze osprzetowo ponizej modelu 2.0. Osobiscie polecam osobom ktore sie wahaja.
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Jeden z najładniejszych rowerów na rynku :)
Czekam na pierwsze wrażenia z trasy! Mam nadzieję, że w razie negatywnych odczuć, pozwolisz sobie o nich napisać. Najwyżej Kross zabierze Ci rower ;)
I tak w końcu zabierze ;)
I ja go trochę potestuje, z lekkim modyfikacjami wyszedł mi 14,9 LOL opony ponad KILO NA KOŁO robią swoje ale docelowe jednak opony wlecą chudsze :)
Zębatka Spiderless 28 T, gripy Odi Rouge, tarcze sihtmano Xt na pająku i dzida w góry !!!!
Kellys Swag ma gorszą geometrię? W którym miejscu wskaż proszę :) Ja dostrzegam jedynie dłuższy wahacz o 5mm. Reszta przemawia do mnie na korzyść Swaga. Poza tym nie urzekają mnie niesymetryczne ramy takie jak w Moonie.
Każdy ma swój gust i wzrok bo ja tam dostrzegam dłuższy chainstay o 1,5cm :)
Jak dla mnie na pewno gorsze są te 72 stopnie przy podsiodłówce… Moon przy 74 podjeżdża świetnie biorąc pod uwagę naturę i przeznaczenie roweru.
Wahacz jest dłuższy o 15 mm, a to już przegięcie. Podsiodłówka 74 wygląda fajnie w tabelce, ale dynamicznie wychodzi mniej, bo to wartość efektywna. Główka ramy o długości jak w XL – tyle że w każdym rozmiarze. Ale to wszystko pikuś, bo największą wadą są cholernie długie podsiodłówki, więc żeby zmieścić Reverba, trzeba wziąć za krótką ramę :( A szkoda, bo z osprzętem Kellys szybko idzie do przodu. Po prostu potrzebują odświeżonej ramy.
A gdzie można zasięgnąć informacji czy wartość kąta jest efektywna?
Jeśli rower nie ma prostej rury podsiodłowej zaczynającej się w osi suportu, zazwyczaj podawany jest kąt efektywny*. Żeby się upewnić, wystarczy rzucić okiem na schemat dołączony do tabelki z geometrią. Kellys ma to wszystko ładnie rozrysowane.
*żebyśmy się zrozumieli, podawanie kąta efektywnego jest jak najbardziej OK! Tyle że ten kąt jest mierzony na jakiejś konkretnej wysokości i im bardziej wysokość siodła będzie od niej odbiegać, tym bardziej kąt będzie się różnił od tabelki. Dotyczy to zwłaszcza wyższych osób, które mają siodło powyżej kierownicy – wtedy rzeczywisty kąt jest bardziej płaski od podanego.
Chyba nie ma reguły- Canyon podaje wartość efektywną pomimo tego, że oś podsiodłówki nie jest w osi suportu, podobnie Kona, Ghost, Lapierre, Scott… To tak na szybko znalezione. I odnoszę wrażenie, że tam gdzie producent wyraźnie i jednoznacznie nie podaje, jaki to jest kąt, to zawsze będzie to wartość efektywna. Ale tak naprawdę odnosząc się do kąta podsiodłówki w Moonie chodziło mi o to, że to jest wartość która sprzyja pokonywaniu podjazdów, szczególnie stromych, technicznych. W moim odczuciu Moon podjeżdża wyjątkowo dobrze jak na docelowe przeznaczenie rowery. Radzi sobie zauważalnie lepiej niż Stumpjumper FSR czy Nerve, chociaż to rowery lżejsze, z mniejszym skokiem…
Oh kurcze… wczoraj przyszedł mój reverb a ten bikeporn uświadomił mi, że moją prawa manetka po lewej stronie też będzie musiała mieć takie „ucho” z przewodu. No cóż.
A co do samego Moon’a to tegoroczne malowanie mimo właściwie subtelnych zmian, według mnie jest wystrzałowe.
Jak będzie jasno, to zrobię zdjęcie, jak pięknie kable ogarnął mi Jacek z katowickiego mBike – da się! :)
Czekam, bo mam ten sam problem. ;)
Tak to wygląda:
http://www.1enduro.pl/wp-content/uploads/2016/03/kross-reverb-stealth-routing-1.jpg
Oj ale u Ciebie to jest w końcu puszczone przez otwór po prawej stronie a u mnie tamtędy idzie pancerz od przerzutki. Myślałem, że jakoś „magicznie” przez tą przelotkę po lewej zostało to poprowadzone :(
To może przerzutkę puść lewą dziurką? :)
To w sumie wyszłoby na to samo bo manetka od przerzutki też jest po lewej stronie. No nic może chłopaki jak będą zakładać to jakoś sobie z tym poradzą. W każdym razie dzięki za foto :)
W kwietniu bedzie wlasnie taki☺
kolorystycznie fajnie. Co do naklejek na amorze zgoda. (BTW pasowałyby e Strive w czarno pomarańczu :P ).
Za ramy razi mnie jedynie ta „strzałka” no bokach górnej rury – mało w niej polotu. Bez niej rower wyglądałby bardziej PRO :)
Ja z rowerem nie dostałem ani tokenów, ani wentyli ! Więc jak to jest, dają je czy nie ?
Do Z2 2015 dostałem i tokeny, i matchmakera, i obejmy do manetek… Wentyli brak.
Też tegoroczny Moon 2.0?
Tak tegoroczny, do tej pory myślałem, ze nie dają nikomu tokenów i zamówiłem je sobie, a tu takie info. Jutro dzwonie do sklepu.
Zdecydowanie zadzwoń, ale najpierw przejrzyj te wszystkie woreczki co z rowerem były, bo Tokeny 2016 nie rzucają się w oczy (są szare) ;)
Niestety nie ma tam tokenów :(
Symetria i elegancja to cechy, które wydaje się, że nie były brane pod uwagę przy projektowaniu – Krossie, proszę o nowy pomysł na 2017 :-)
Bardzo fajny rower, jak za taką cenę. W szczególności biorąc pod uwagę skok cen na ten rok. Do konkurentów sklepowych dopisałbym czeskiego Patriot Evo Team, który ma „sprytniejsza” geometrie.
Patriot Evo Team zdecydowanie może być tutaj konkurentem. Wiem bo mam ;). Niestety model 2016 (PET) sprzętowo zubożyli w stosunku do 2015.
Dużo treściwej wiedzy na temat tego rowerku, czekam na porządny test z Twojej strony Michale i by móc potem przeczytać;)
Miałem z2 2015 i zmieniłem, ponieważ elementy wahacza waliły mi po łydkach. Po jeździe wszystko sine. Teraz mam Treka Remedy o minimalnie mniejszym skoku i chociaż wahacz ma zbliżoną szerokość to problemu brak. Generalnie z2 jest super wyposażony jak za te pieniądze;)
Siodełko i sztyca to elementy kokpitu???
Kurde, mam braki:)
Jest to oczywiście umowne nazewnictwo, ale tak się zazwyczaj przyjmuje.
I skąd tu brać kasę na takie cudo? Jednak póki co, kilka lat będę się musiał bujać też Krossem…ale Signem DS2
Trzeba mieć cele! :)
A co oznacza „Główka ramy z subtelnym logo jest oczywiście tapirowana”?
Nie powinno być taperowana?
Powinno, ale nie ma takiego słowa w języku polskim – więc żartobliwie zaadaptowałem tapirowanie ;) Z włosami chyba i tak nikt już tego nie robi, więc czemu by nie przejąć tego określenia na potrzeby rur sterowych? ;)
No to ci teraz kask do całości nie pasuje;)Trzeba Giro Montaro na wersje pomarańczową zmienić.
A ja zapytam o … tło – hałda panewnicka czy murcki ? Przez niską głębie ostrości nie umie zgadnąć.
Murcki :)
Coś mi się zdaje że sąsiadami jesteśmy skoro foto było robione Katowice-Murcki,to kolegę zapewne zainteresuje nowa miejscówka jaką pomalutku budujemy Lędziny-Poligon.Zapraszam do oglądania(pierwsze 4 foto): http://www.pinkbike.com/u/pabloxr2/album/Sezon-2016/
To ja zapraszam także na mikołów-wierzysko.też da się polatać;)
Fajnie! Podajcie dokładne lokalizacje jeśli to możliwe. Szukam takich miejsc w okolicy Katowic jak ktoś coś jeszcze zna (Murcki znam) to byłbym wdzięczny.
Witam Pana Karola,oto lokalizacja Hopek Wyry-Wierzysko,jadąc Trasą 928 Mikołów-Kobiór na skrzyżowaniu ul.Pszczyńska i ul.Dąbrowszczaków skręcasz w prawo w kierunku ul.Wierzysko(droga szutrowa)jadąc pod górę widać po lewej w lesie wiele hopek,jazdę można rozpoczynać od szczytu na którym stoi krzyż św.Jana i jest to wspomniana ul.Wierzysko gmina Łaziska Górne.Pierwsze ujęcie w moim filmie to właśnie Wierzysko:(http://www.pinkbike.com/video/432450/). A tu kilka moich przykładowych zdjęć z tego miejsca:(http://www.pinkbike.com/photo/11963312/),(http://www.pinkbike.com/photo/12942505/),(http://www.pinkbike.com/photo/11963295/). Połamania kół życzę ;) Paweł.
Rower fajnie wygląda ale jeszcze nie jest dopracowany, także stylistycznie… Siodełko, amortyzator, wejście na przewód od reverba…
Jestem ciekaw Twoich wrażeń z jazdy, a przede wszystkim jak spisuje się zawieszenie i czy zostało poprawione (czy działa bezawaryjnie w praktyce)?. Nie podniecałbym się faktem, że jest to polska myśl techniczna… Istotą jest przecież aby nie była tylko polska, ale żeby szła za tym również jakość (bez pękających śrub). Czego Krossowi z całego serca życzę.
Jestem ciekaw grupy gx. Cenowo ladnie wychodzi, jak wrazenia z manetka? Jak sie spisuje w odniesieniu do wyzszych grup?
Praktycznie wszyscy testerzy piszą, że GX w działaniu niczym się nie różni od wyższych grup 1×11. Topowa XX1 ma jeszcze regulowaną dźwignię, ale w stosunku do X1 naprawdę nie ma różnicy na szlaku.
dzięki za info – przydatna informacja. Mam teraz w napędzie 1×10 X9 type 2 i manetkę x7. Poszukam manetki GX na 10s i porównam prace. dam znać jakie są różnice.
Mógłby być ciut bardziej dopasowaną konstrukcją. Chociażby rama domyślnie pod hamulec 180 mm bez stosowania adaptera- ktoś montuje w takim rowerze tarcze 160 mm???
Dzięki za cenne informacje. Rozważam zakup, kiedy planujesz test w terenie?
W terenie w każdej wolnej chwili ;) A na blogu dopiero koło maja-czerwca.
No szkoda, ale doskonale rozumiem dlaczego.
Trzeba będzie podjąć męską decyzje.
Jestem ciekaw jak wypadnie wirtual Krossa względem jednozawiasowca Canyona.
Canyon to typowy czterozawias…
Powiedziałbyś, który z dwóch rowerów lepiej podjeżdża? Moon 2 czy djambo? Chce kupić rower do Trójmiasta. Moon to na pewno przerost formy nad treścią, ale djambo to dość drogi ht i dodatkowo chciałbym zainwestować w sztyce regulowaną co jeszcze znacznie podnosi jego cenę. Wolałbym wydać sporo kasy na fulla niż na ht, jednak może djambo byłby bardziej uniwersalny?
Czy wg Ciebie po zamianie kół w djambo na 29,stałby się on namiastką XC? Może nie nastawioną na wygrywanie ale przynajmniej jakiekolwiek ściganie?
W sumie jeśli napisałbyś, że moon lepiej podjeżdża to chyba nie miałbym już dylematu, a sam tego nie sprawdzę na pewno;)
Pozdrawiam!
Ps.oczywiscie rower ma być przede wszystkim do zabawy, jednak na ten czas ma to też być jedyny rower.
Hej! Jeśli chodzi o porównanie podjeżdżania, to na razie nie mogę się wypowiedzieć, bo na Moonie nic konkretnego jeszcze nie zaliczyłem :( Ale podejrzewam, że na łatwych podjazdach Djambo jednak będzie szybsze (w końcu to hardtail), a na technicznych sekcjach.. też, ze względu na lepszą trakcję (choć może trzeba będzie się trochę bardziej napracować). Moon ma opinię bardzo dobrze podjeżdżającego, ale jednak sztywniak z grubą oponą to sztywniak z grubą oponą ;)
ALE odpowiadając na Twoje pytanie odnośnie XC – nie, raczej wątpię żeby Djambo nadał się do ścigania, nawet z kołami 29″. Jakiś rekreacyjnie traktowany maraton – może tak, ale XC(O) na pewno nie.
Generalnie, gdybym miał mieć tylko jeden rower do zabawy, to mając do dyspozycji te ~10-11 tys. zł, wybrałbym fulla.
Jak do trójmiasta to może lepiej rozważ Soil’a? Ma fajną geometrię a będzie i lepszy pod górę i lżejszy niż Moon.
Wzrost 179.. wziasc M czy L ??
Sprawdź czy w L-ce nie miałbyś zbyt długiej rury podsiodłowej – tutaj opisywałem, jak to policzyć:
http://www.1enduro.pl/wybrac-rozmiar-ramy/
Jeśli będzie ok – brałbym większy.
Mam 180cm i L. Do tego ewentualnie skrócisz mostek i będzie super. Sztyca wchodzi mi 150mm gianta.
Panowie my tu podjezdzamy ,obliczamy ,rozmawiamy a jak sie kros spisuje w zjazdach i bikeparkach da sie tym puscić lejce ? czy jest zbyt kruchy na takie zbawy? jak hopki jak profile, intersuje mnie własnie ta ciemna strona księżyca gdyż stoje przed dylematem jaki rower kupic a nie ukrywam że celuje w „zjazdowego enduro” czyli pedałówa od czasu do czasu ale głównie katowanie
A filmy Briana widziałeś? :)
Ja oczekuje dopiero na swoj ale chlopaki jezdza u mnie w Bielsku chyba na 4 takich i daja takiego pieca ze to jest koniec swiata. Z tego co mowili to bikeparki ogarnia bez problemu, np. trasy typu A-line na żar i te sprawy podobnie.
nie jeśli możesz podlinkuj Michał Lalik-dzieki
Przygotuj sobie zimne piwko lub ciepłą kawę, rozsiądź się wygodnie i zapodawaj – lektura obowiązkowa! :)
http://www.pinkbike.com/video/400653/
patfindera widzałem fajny jest ale nadal sie boje kupic tan rower
To po prostu nie kupuj :)
Jeździłem na moonie parę tygodni temu. I przyznam szczerze że „bryła” roweru budzi zaufanie już na „vizus”. Podczas podjazdów zdarzało mi się pocinać z buta na Kozią Górkę – ale jak przypuszczam to z ówczesnych brakach w wydolności. Tego dnia testowaliśmy moon-y 2 w rozmiarach „M” i „L” i przy wzroście 180 lepiej jeździło mi się na większym. Co ciekawe rowery różniły się skokiem tylnego amortyzatora (może to kwestia rowerów do testów i serwisów). Jazda w dół – pełen piec – żadnej śmierci w oczach. Należało jedynie wyczuć moment w którym należało się położyć w zakręt. Przy mocnym dociążeniu tylnego koła – poezja równowagi i pewności – po prostu banan w bandach i na chopkach. Jednakże przy dość krótkim tylnym trójkącie rower chętnie zarzuca pośladkiem i zbyt paniczne zaciśnięcie się na klamce powoduje piękny klasyczny cyrkielek wokół drzewa :) Wczoraj natomiast dosiadłem Scotta Genius-a 700 Tuned Plus i… to mi odświeżyło przeżycia na Krossie :) Bo Gienek prowadził się po Wolskich singlach bardzo…stabilnie.
Nie był tak skoczny jak Moon -ale o dziwo podjeżdżał sprawniej :)
Hurgot w uszach i poczucie stabilności było 500%. Tylko ta cena :/
Michał,
mógłbyś w celach porównawczych podać swoje ustawienia zawieszenia w Krossie?
Ja tam mam 2015 Strive CF 8.0 Race i normalnie na procore jeżdże – troche cieżko sie zakłada ale jak już wejdzie to jest git
Ciekawi mnie jak się ma Moon 2.0 do Canyona Spectrala AL 6.0? Czy lepiej dopłacić 1k i jeździć na Strive AL 6.0?
a’propos Swaga – nie wiem jaki jest ten problem z reverbem? normalnie mój kolo jeździ i jest wszystko ok, ma reverba a oryginalnie nie miał (SWAG 10). Trzeba wybrać tylko jego odpowiednią długość do rozmiaru ramy. Geo w SWAGU jak dla mnie mistrz i na zjazdach nie ma lepszego – ale to wszystko to kwestia indywidualna przecież, jeden woli taki a drugi inny kąt. i za 10 koła nie znajdę lepszego roweru dla mnie. Powinien być przetestowany przez Was!
Wada jak dla mnie SWAGA i MOONA to SRAM GX – chciałbym wrzucić większy tryb z one up components i niestety z tą nitowaną kasetą się nie da dlatego wolałbym shimano.
Kiedy można się spodziewać testu roweru, pytam ponieważ mam w planach kupić ten rowerek i chciałbym wiedzieć czy to dobry wybór za tą cenę… Tak w ogole super ujęcia Pozdro
„Beeez problemu uda Ci sie wynegocjowac cene ponizej 10tys” przy tej marzy ktora jest na tych rowerach mysle ze Sprzedawca nie dosc ze odda go bez zarobku to jeszcze pewnie z dozuci kask i jakies dobre buty pod wpinki :/
Ja wynegocjowałem za mniej niż 9 tysi więc wystarczy znaleźć odpowiedniego sprzedawcę ;)
Witam, czy ktoś wie po co w tym rowerze w gornej rurze ramy są 3 nagwintowane otwory? Dwa jakoś tak bardziej od spodu, a trzeci z boku.
Witam,
Chciałbym zapytać czy ktoś z Was wie po co w tym rowerze w górnej rurze są 3 nagwintowane otwory? 2 mniej wiecej od dołu rury i trzeci z boku.
To jakbyś chciał jednocześnie założyć przednią przerzutkę i sztycę z zewnętrznym prowadzeniem linki – u mnie są nawet dołączone oczka do przykręcenia przewodu..
Szczerze? Za mało mówi się tu o Kellysie, CTM i Romecie. Które po wszystkich promocjach i obcenkach są realnymi konkurentami Krossa. Nikomu nie robi, że Kross wymyślił swoj zawias samodzielnie, ważne że za Moon 1.0 można mieć teraz SWAG 30 w którym wyposażenie miażdży wręcz Krossowe. No i ta masa, Kross ma system zawieszenia, który jest po prostu ciężki i żaden zestaw osprzętu mu tego nie nadrobi. Prawie 15kg dla roweru za 10k? Przypomina mi się B’Twin FR6 z 18kg -za 3k
ja zrobilem na moonie 2.0 2016 ponad 600km wiec moge sie podzielic kilkoma uwagami. Do tej pory jezdzilem na DH wiec szukalem alternatywy, ktora mnie nie ograniczy szczegolnie przy zabawie w lesie na hopach itd. Rower bardzo fajny, mega skoczny i zwinny, na poczatku mialem wrazenie ze brakuje mu skoku z tylu, ale po odpowiednim ustawieniu zawiasu da sie znalezc kompromis pomiedzy fruwaniem a podjezdzaniem. Odnosnie pekajacych srub i zlej famy, mnie jeszcze to nie dotknelo i brak jakichkolwiek oznak zeby cokolwiek mialo sie dziac. Jak na enduro to bardzo fajnie podjezdza.
Plusy:
-cena/jakosc
-wszechstronnosc
-fajna geometria
-osprzet na bardzo dobrym poziomie
-rewelacyjne kola DT Swiss i halasujacy bebenek
-matchmaker, mozna polaczyc mykmyka z klamka i manetke z druga klamka, robi sie czysciutko na kierownicy
Minusy
-dziwna rozmiarowka
-na dzien dobry serwis wszystkiego od rockshoxa – klasyka rocka
– moim zdaniem niepotrzebny napinacz – narrow dziala bezblednie
-brak miejsca na koszyk do bidonu
-opony z detkami nie nadaja sie do zjazdu po kamieniach – modyfikacja na tubeless pomogla jak narazie
-niepasujacy kolor siodelka – ja osobiscie nie moge na nie patrzec, mogli juz zrobic cale czarne niz czarno-zolto-bardziej zolte
-mojemu kumplowi juz sie posypaly lozyska w zawiasie, wymiana na EZO dala rade, u mnie powoli cos zaczyna trzeszczec raz na jakis czas
-najwieksze dla mnie zaskoczenie – Pike od poczatku mial ,,luz fabryczny” – temat przerabiany, brawo rockshox po raz kolejny – po prostu takie jest pasowanie na tulejkach nowych widelcow
-pressfit-cos tam jeknie raz na jakis czas, czekam cierliwie az sie posypie :)
Generalnie rzecz biorac, rower bardzo fajny, wewnetrznie czuje sie dumny ze wspieram lokalny produkt, jezdzac po miejscowkach zauwazylem ze jezdzi tego troche. Ja zaryzykowem wejsciem w krossa i narazie nie zaluje, wrecz przeciwnie. Mysle ze wczesniejszych modeli 2014, 2015 nie ma sensu kupowac zeby sie nie wpakowac w bagno, nie schodzilbym takze osprzetowo ponizej modelu 2.0. Osobiscie polecam osobom ktore sie wahaja.
Dzięki za obszerny i rzetelny opis wrażeń! :)