Nowy, aluminiowy Ibis Ripmo AF trafił do mnie na sesję bikepornową jeszcze przed światową premierą. Dzięki temu miałem chwilę, żeby dokładnie przyjrzeć się detalom roweru, który ma wszystko, żeby zostać hitem sprzedaży.
Ripmo AF trafił do mnie na premierową sesję dzięki współpracy z dystrybutorem, Beastie Bikes.
Ibis Ripmo AF
Cena: 15 499 zł Dostępne rozmiary: S/M/L/XL Masa: 15,4 kg (rozmiar M, z pedałami, na mleku) Strona producenta
Są genialne. Jeżdżę na takich samych. Ale w rowerze za 1/4 tej ceny. Kupiłbym je jeszcze 5 razy, ale czy do roweru za 16kpln. Sam nie wiem. Hej, to w końcu bikeporn ;-)
Bardziej chodziło Michałowi o to, że te tanie chińskie pedały są tożsame z Race Face Chesterami. Różncia tylko w cenie i logach. Ale jak mniemam, wtedy już by nikt nie narzekał ;)
Jaki jest sens banowania i kto się tego boi na blogu, gdzie każdy może komentować bez rejestracji? Jeśli zbanujesz IP, zaraz ktoś napisze przez VPNa czy TORa, nie ma co machać szabelką.
Jak go zbanujesz, to na pewno tak zrobi – żeby pokazać, że ban nie działa. ABC psychologii :)
Przekonało się o tym wielu adminów stron z otwartym systemem komentarzy. Albo je zamykasz, albo bany możesz sobie wsadzić ;P
A VPNa włączy jednym klikiem choćby w Operze.
Nie, VPN to przecież tajna technologia, które strzegą Illuminati, a nie jeden przycisk do wciśnięcia na pasku przeglądarki…
Kacper
4 lat temu
Zawiodłem się…
Myślałem, że będzie kolejny rowero-motór :(
milkee
4 lat temu
Jakoś mały się wydaje w rozmiarze L dla takiego 185cm wzrostu.
Czy jest szansa na jakiś test dampera Sr suntour Triair? Wszyscy zachwalają te Topazy a ponoć to bliźniacza konstrukcja i to z jednej fabryki.
Już tłumaczę – brawo za celne oko ;) Wszystko jest proste, choć muszę odsłonić odrobinę dystrybutorskiej kuchni.
Atrakcyjne względem powyższego przelicznika (MSRP plus polski VAT) ceny specyfikacji innych niż NX wynikają z faktu, że wszystkie build kity poza NXem będziemy kompletować samemu, w specyfikacjach identycznych jak na stronie producenta.
W ten sposób udało nam się znacząco „zbić” ceny build kitów SLX, GX i dorzucić nasz autorski build kit XT, który za 17999zł jest w moim odczuciu totalnym bangerem (w zestawie będą oczywiście pełny napęd M8100 i czterotłoczkowe heble M8120).
Powyżej opisana praktyka i ceny znajdą swoje zastosowanie także w innych rowerach Ibisa.
Ciekawe że żeby zamienić slx na XT trzeba dołożyć 2500??? Za 100 gramów mniej i dwuklikowe manetkę
Mateusz
4 lat temu
No wreszcie cos ladnego. Pewnie bede w mniejszosci ale Ibisy zawsze przypominaly mi takie dwie poskrecane kluski na dole garnka. Paskudztwo, totalne przeciwienstwo prostych, gladkich linii… Troche jak ciuchy Balenciaga – drogie, ekskluzywne I swietnie wykonane. Niestety strasznie szpetne.
Perun
4 lat temu
Qurła, ma wszystko w co chciałem wyposażyć mój pierwszy w pełni amortyzowany rower i nie muszę składać. Ktoś wie dlaczego strona beastie nadal nie bangla? Fejsa nie mam a chciałbym zobaczyć to to w sprzedaży. I chyba się chochlik wdarł, nowa kaseta shimano ma zakres od 10.
Nasza kulpa, o Perunie, nie daliśmy rady skończyć strony na czas, w tym roku bardzo mocno zaangażowaliśmy się w demo tour. Strona będzie gotowa niebawem, od jutra siedzimy i kończymy.
Dlatego tym razem nie napisałem, że „nie działa”, tylko że działanie jest dyskusyjne :P Bo zakres tej regulacji jest mikroskopijny i dość bezsensowny (jeszcze nie spotkałem nikogo, kto miałby ustawienie inne niż na minimum) :P
Ale w czasie przelewania warto go odkręcić, poza tym jak masz zaślepkę jak w SLX to zawsze jest na maksimum, działać trochę działa bo jak po odpowietrzaniu zapomniałem dokręcić to od razu się zorientowałem że jest inaczej.
wujekeman
4 lat temu
Z nowymi hamulcami Shimano jest pewien problem który potencjalnie eliminuje ich popularność . Mianowicie przez nowe mocowanie obejmy, nie wejdą tam manetki 11s Shimano , co do Srama to nie wiem, ale pewnie tez może być problem. A że nowy I-spec i nowa obejma Shimano pasuje tylko do manetek 12s , to jeśli chcemy dajmy na to nowe hamulce SLX to wymusza nam to raczej zmianę całego napędu na 12s….. taka oto niespodzianka. Jeśli jestem w błędzie i ktoś pokombinował z montażem starszych manetek do nowych klamek , to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
Mówisz o tym z autopsji? Czy wnioskujesz ze zdjęć, czy może znasz/widziałeś u kogoś kto i się z potencjalnym problemem mierzył? Pytam, chcę je kupić, a mam manetkę xt m8000 11s
zapytałem tez na Shimano, ale nie mam na razie odpowiedzi , moim zdaniem nawet jesli wejdzie to może byc niemozliwe jej poprawne ustawienie na kierownicy . Dodatkowo nie widziałem nigdzie konfiguracji w rowerach żeby były nowe hamulce i inny naped niz 12 s shimano , a to może o czyms świadczyc
W sensie że przymierzałeś manetki 11s i obejma nie chciała się w żaden sensowny sposób wpasować w klamkę? Wydaje się, że między obejmą a „podpórką” jest całkiem sporo miejsca…
Ale występ jest o góry obejmy i nie powinien z niczym kolidować na moje oko… Nie ma co gdybać, trzeba przymierzyć. Postaram się to zrobić, bo właśnie się skapnąłem, że Malwina ma w rowerze manetkę Shimano 11s.
no toż mam zaślepke, przeciez nie mam telewizora…. ale objemka ma tak jakby rant nawet po zdjeciu telewizora
cały element po lewej stronie zostaje , to jest nadlewka która mamwysokosc samego telewizora, to jest odlany element z alu.
nowa manetka 12s , widzisz róznicę, widzisz jak płaska jest sama obejma…. ?
Shimano-MTB Emanuel – Tak, możesz bez problemu zamontować manetkę na obejmę po zewnętrznej stronie obejmy klamki – punkt podparcia nie będzie kolidował z manetką.
SHIMANO potwierdza :)
„Shimano-MTB Emanuel – sprawdzaliśmy na M7000 na modelu z optycznym wskaźnikiem przełożeń (ściągaliśmy go). Obejma w tym modelu jest nieco grubsza z racji dodatkowej „ramki” dla wskaźnika. Bez problemu zamontowaliśmy tę manetkę, więc z XT M8000 również nie będzie problemu.”
Więc miejski mit obalony, przepraszam, zachowałem sie jak gówniarz. TO bedzie zatem HIT sprzedaży :)
hergar
4 lat temu
Szkoda, że dopiero teraz. W sierpniu kupiłem Snabba plusa 130 (i nie żałuję, jeździ lepiej niż mój 5 spot), może za 2, 3 lata wyjdzie Ripley że skokiem 130 to się pomyśli.
Aż mi się smutno zrobiło. Mi to się naprawdę podoba! Ale ja lubię takie kolory ( choć mógłby być bardziej pomarańczowy, i jaskrawy, bo wydaje mi się, że idzie bardziej w czerwień, choć to może być kwestia zdjęcia / wyświetlacza w tel.)
No właśnie to jest taki trochę „wyprany” pomarańczowy, mi się kojarzy z cegłą. Może się podobać, ale jednak srebrny na żywo robi duuużo lepsze wrażenie :)
Marcin
4 lat temu
Wiem, że trochę poza tematem, ale jesteś w stanie coś więcej napisać o hamulcach? Jak się sprawują? Co Cię w nich tak urzekło? Przez zimę będę rozglądał się za nowymi hamulcami do mojego Gianta Trance. Chciałem spróbować czegoś nowego i na ten sezon kupiłem Magury MT Trail, ale zawiodłem się na nich. W drugim rowerze już trzeci sezon jeżdżę na Shimano SLX M675 i są totalnie bezobsługowe (oprócz wymiany klocków) także kolejnym oczywistym wyborem będzie dla mnie znów Shimano, tym razem model M7120. Gdybyś miał porównać moc oraz modulację nowych Shimano do Magury MT5 (wiem, że testowałeś model MT7 więc myślę, że Jesteś w stanie się odnieść), to które i w czym są wg. Ciebie lepsze?
Tak, 2 tygodnie w Alpach nie zrobiły na nich żadnego wrażenia (poza złamaną klamką ;)). Modulacja w dalszym ciągu nie jest na poziomie Magury, ale jest lepsza, niż w starszych Shimano – nie miałem z tym żadnego problemu. Więc ogólnie robią wszystko co mają robić hamulce i wymagają zerowej uwagi.
Tak, i jest to w artykule uzasadnione. Jeśli się nie zgadzasz, na pewno inni czytelnicy będą wdzięczni za uargumentowanie znacznie bardziej okazyjnymi modelami ;)
Zwróć uwagę na fragment: „trudno znaleźć na rynku porównywalnego konkurenta, który nie pochodziłby od marki wysyłkowej.”
Jeśli Twoim zdaniem można na równych prawach porównywać sprzedaż bezpośrednią z marką, która ma w Polsce solidnego dystrybutora i chociażby możliwość przetestowania, to tak, zgadzam się że jest na rynku dużo alternatyw.
Tak moim zdaniem można a podział na sprzedaż bezpośrednią i przez dystrybutora jest sztuczna i na siłę. Jak będę chciał kupić nową Caprę 29″ LTD za 3,6K EURO to pojadę i kupię w salonie jak nie to zamówię i kurier mi przywiezie. Wartość dodana dystrybutora ma miejsce w innym miejscu niż sama sprzedaż roweru. Tym czasem radzę się spieszyć bo YT
wypuściło tylko 400 sztuk porównywalnego roweru w dużo dużo lepszej konfiguracji. https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=2319
Jeśli komuś przeszkadza, że rower dostarczy kurier to niech czym prędzej bieży osobiści po IBIS’a :)
Z drugiej strony, Ripmo można przed zakupem przetestować, a w sieci jest pełno recenzji i opinii, co jest dokładnym przeciwieństwem Krossa – tylko jedna pseudo-recenzja w Magazynie Bike i brak opcji demo, czyli w praktyce zakup w ciemno, na który chyba bym się nie zdecydował.
Wydaje mi się, że to sytuacja podobna jak ze wspomnianym przeze mnie Reignem. Lubię bardzo Krossa, ale wybierając nowy rower serio zastanawiałbyś się między Moonem a Ripmo…?
Moon to cenowo poziom marek wysyłkowych, więc tutaj Ibis nie ma szans.
Wygrywa jednak jeśli chodzi o możliwość przetestowania i dystrybutora. Zdecydowanie wolałbym wziąć sprawdzony (objeżdżony) sprzęt od Beastie Bikes niże kota w worku z przypadkowego sklepu.
Jakiego kota w worku. Ile rowerów kupiłeś bezpośrednio ? Zamów sobie YT, Canyona czy Radona. Masz miesiąc na sprawdzenie i objeżdżenie. Nie pasuje odsyłasz. 40 -50 EUR za miesiąc testowania to chyba nie duża cena. Taniej nie wypożyczysz.
Widzę, że ktoś poszedł po rozum do głowy. Pewnie niedługo się okaże, że takie hiper-super marki jak Spec też wrócą do aluminiowych ram, tak jak wrócili do gwintowanych suportów. Dobrze, że ta rama jest taka surowa. Ma tylko to co potrzebuje. Goła baba wyrzeźbiona w ramie jest dla mnie tylko zbędnym balastem, a i się szybko znudzi.
Czy wszystkie ramy świata są z Taiwanu?
Ja bym się tak nie spuszczał nad tym DVO. Uważam, że DPX2 czy Deluxe Plus są na równi z nim. W Topazie udało im się jeden o-ring zamienić na membranę raptem i brakuje regulacji wolnej kompresji co mnie trochę razi. Takie bajery jak wszelakie regulacje w tym sprężyny negatywnej też już były. Nawet w Suntourze można sobie zmienić negatywną w wyższych modelach.
Ślizgi zamiast łożysk to trochę lipa, nawet jak gwarancja będzie na moje wnuki.
Mam u siebie te Asegaje. Fajna opona na mieszano-wilgotne warunki. Bardzo uniwersalna, ale nie radzi sobie z głębokim błotem i zaczyna się ślizgać. W najmiększej mieszance można, że tak powiem po ścianach jeździć ale bieżnik znika w oczach.
zapewne wiekszosc tych lepszych ram jest z Tajwanu bo to swiatowe centrum jeżeli chodzi o obróbkę aluminium. Zwyczajnie w swiecie są najlepsi w konstrukacj z aluminium a ramy rowerowe to tylko jakiś niewielki kawałek tortu.
Tajwan to aluminiowa ekstraklasa – jest tam przyzwoicie wyceniona i świetnie wykwalifikowana siła robocza, surowiec i technologia (hydroforming, który w Europie robi tylko kilka firm). Nie ma na świecie lepszego miejsca do produkcji aluminiowych ram rowerowych.
Najwyższa specyfikacja u nas to XT M81xx (z czterotłoczkami) za 17999zł
DominKC
4 lat temu
Skracanie rury podsiodłowej ma swoje granice, którą imo ibis przekroczyl, a Marin na 2020 to już grubo przekroczyl. 470 w xl to za mało imo. Przy 195 nie kupie roweru, który ma mniej niż 500. Wiem, że kwestia indywidualna, ale teraz nawet sztyca 200 one upa jest jeszcze wysunięta 4 cm. W tym rozmiarze jeźdzcy są raczej wagi ciężkiej, dźwignia duża i przepis na brzdęk w alu gotowy.
Sztyca nie może wchodzić na styk – musi być jeszcze jakiś margines do drobnych regulacji w dół. Inaczej byłby problem gdybyś np. zmienił buty na takie z niższą, bardziej płaską podeszwą.
Dryb1as
4 lat temu
Wygląda na to że to będzie mój nowy rower. I właśnie ta wersja na SLX. Alu zastąpi karbon ale właśnie aluminiowej ramy szukam i tylko jedna zmiana to tłumik Jade zamiast Topaz’a!
Renifer
4 lat temu
Chyba znalazłem błąd pod jednym foto: „szablon na wózku kolosalnie ułatwiający regulację.” Szablon?
Zachęcam do testowania – to na testach w prawdziwym terenie wychodzi zazwyczaj czy „porównywalne” produkty są faktycznie z tej samej parafii i skali jakości jazdy. Jesteśmy zdania, że za tą kasę trudno o lepszy rower a należy do tego dodać, że w sezonach 2018 i 2019 karbonowe Ripmo zdobyło masę nagród i zajmowało czołowe miejsca w testach porównawczych. Teraz ten sam (a nawet lekko poprawiony) pod względem geometrycznym rower jest dostępny w znacznie niższej cenie.
Dodam na koniec, że karbonową ramę Ripmo C wyceniamy na sezon 2020 na poziomie 13599złza wariant z damperem Fox DPX2 Performance. Za 900zł wiecej ma Pan już kompletne Ripmo w aluminium.
Tak z całą pewnością Sam Hill, Florian Nicolai, Dimitri Tordo itd… Jeżdżą na nie porównywalnych Canyonach czy Nukeproofach. Rozumiem marketing ale wszystko ma swoją granicę. Za 15K mam nowy rower Sama Hilla (też blaszak) który przynajmniej już coś wygrał. A co porównywalny IBIS wygrał ? Jak porównywać to porównywać rzeczy porównywalne.
tm3ch7, widzę że wykazanie niższości Ripmo względem marek wysyłkowych pod względem okazyjności specyfikacji jest dla Ciebie jakimś punktem honoru, więc tak – wszyscy przyznajemy Ci rację, Ibis w ogóle się nie opłaca, jest drogi jak masło w sklepie osiedlowym i nie wiem, który frajer w ogóle by go kupił, skoro w tej samej cenie może zamówić inny rower wysyłkowo. Temat zamknięty.
Marki wysyłkowe są przeznaczone dla klienta zupełnie innego typu – takiego, który w razie czego nie potrzebuje wsparcia sklepu/dystrybutora i nie przeszkadza mu konieczność odesłania sprzętu za granicę. Zdecydowanie nie jest to zabawa dla każdego.
Pomijając rodzynki typu Moon, który jest wyjątkiem od reguły, Ripmo AF nie wypada cenowo źle. W cenie modelu SLX jest Reign SX, który na papierze ma lepsze zawieszenie, ale gorszy napęd.
Reign 1 wypada cenowo lepiej niż Ripmo XT, ale tu jeszcze dochodzą kwestie związane z możliwością przetestowania sprzętu i wsparciem ze strony dystrybutora.
Gdyby nie to, że nie jestem przekonany ani do Diamonda (recenzja MBR mówi, że jest mniej czuły od Foxa 36 i Lyrika), ani do samego Foxa 36 (dużo narzekań na twardą pracę), to chętnie bym skorzystał z oferty Beastie Bikes.
Nie mam nic przeciwko markom butikowym (sam mam pół butikową ramę), ale jeśli marka ma dystrybutora z 1 (słownie jednym) sklepem w kraju, to siłą rzeczy dla większości mieszkańców tego kraju to jest marka wysyłkowa:) No chyba, że zamierzasz z każdą pierdołą jeździć np z Rzeszowa do Zielonej Góry, czy gdzie tam akurat dystry ma siedzibę. Chcesz lokalnie to kup sobie Gianta, Krossa czy Meridę, które są wszędzie.
A skoro i tak musisz się zaprzyjaźnić z kurierem, żeby np wysłać rower na gwarancję czy coś w tym stylu, to w zasadzie co za różnica, czy wysyłasz w kraju, czy do Niemca np…
Wujas
4 lat temu
W cenie tej ramy to się kupowało rodzimego, carbonowego snabba C160 z Foxem na kashimie, więc słaba opcja, drogi Ibisie.
Nie mam porównania, ale osobiście nie widzę powodu, żeby kupić wersję 2-tłoczkową.
Ewa
4 lat temu
Byłby to rower idealny, tylko czemu kąt sztycy podsiodłowej jest o 1 stopień mniejszy, niż w wersji karbonowej? Turaj akurat nowy Giant Reign wypada lepiej. W sumie oba rowery są bardzo podobne i nawet cenowo porównywalne, od kiedy Giant zaczął się bardziej cenić. Ach te problemy pierwszego świata!
Maaatiii nie porównywałam 77 i 76, ale czuję dużą różnicę między 75 a 76,8. Rower chcę zmienić wyłącznie ze względu na reach i właśnie kąt podsiodłówki (no i główki ramy), więc jak już zmieniać to zmieniać porządnie.
Hm, jak bym nie patrzył, to wychodzi mi że jednak kąt podsiodłówki jest taki sam w obu Ripmo ;) 77 stopni w S-ce, 76 stopni w pozostałych rozmiarach.
PS. Przesunięcie siodła o 1 cm efektywnie zmienia kąt o ok. 1 stopień (oczywiście ma to znaczenie tylko w przypadku, kiedy jeszcze nie jeździsz na skrajnym ustawieniu).
PPS. Ciekawe, kiedy któryś producent siodeł wpadnie na pomysł wydłużenia regulacji na prętach…?
Masz rację, geometrię karbonu sprawdzałam na enduro mtb i tam mają ewidentnie błąd.
Tak czy owak szkoda, gdyby to było 77 lub więcej to byłby rower idealny, a tak to poszukiwania trwają :)
Swoją drogą, orientujesz się na jaką max głębokość można tam wepchnąć sztycę w rurę podsiodłową?
Piter
4 lat temu
Nie znam się, więc się zapytam. Zawieszenie DVO w naszym kraju jest raczej rzadko spotykane. Jaki jest koszt serwisu takiej zawiechy przy grubszej awarii spowodowanej zbyt „implusywnym” użytkowaniem? Części zamienne lub dostęp do dobrego fachowca nie stanowi problemu? Pytam czysto z ciekwości, może ktoś przerabiał to w praktyce. W teorii osoba, która funduje sobie butikowy sprzęt powinna przewidzieć extra budżet na takie wydatki. Pewnie nawet zwykły serwis/ utrzymanie będzie bardziej kosztowne od poplarnijszych marek jak RS i Fox. Mnie osobiście zawsze zniechęcało to do takich niszowych rozwiązań. Zwłaszcza, że dla mnie serwis sprzetu to czysta przyejmność i jak tylko mogę to robię to sam. Ale może się mylę i nie jest to „rocket science”?
Ogólnie DVO zapewnia całą dokumentację serwisową, a do pełnego serwisu ich sprzętu wystarczą najbardziej podstawowe narzędzia, jak imbusy czy klucz nastawny.
Jednak, tak jak napisałeś, DVO to nisza. Jeśli w razie czego nie chcesz mieć problemów, to powinieneś raczej celować w popularniejsze marki.
Miałem styczność z serwisem dvo w bikerhouse serwis dotyczył tłumika i jego wymiany. Cała procedura gwarancyjna trwała ok. 2 tygodnie nie więcej. Regulator OTT padł z mojej winy. Za koszty przesyłki zwrotnej nie musiałem płacić koszty pokrywa sklep ponadto dostałem chustę i bidon gratis
Co do samego działania dvo diamond i dvo onyx (posiadam oba jeden w ht drugi enduro) mogę porównać z fox float ,bos deville czy rs pike które miałem wcześniej i praca dvo zdecydowanie i nieporównywalnie lepsza od konkurencji.
Amortyzator dvo jest mega czuły i bardzo płynny w działaniu.
W testach dużo lepsze czasy zjazdu na tych samych odcinkach. Sama regulacja dvo jest bardzo łatwa.
kowal
4 lat temu
Ciekawe ze ceny okolo 3 tys.wiecej niz wynika to z cen producenta… dodatkowa marża chyba tylko po to zeby klientowi dać pseudo rabat…. Taki polski czarnypiatek
PSIdetektyw wyżej już pytał o to samo. Te 3000zł to VAT. Amerykanie podają zawsze w sklepach ceny netto. Tam każdy stan może mieć inny podatek. W głupim spożywczym można się zdziwić bo do końca nie wiemy ile zapłacimy za towar w koszyku :)
Mikołaj
4 lat temu
Przymierzałem się dzsiaj do Lki w Blackbird Bike, na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach, XL jednak jest szpetny opór. Kierownica i mostek daje tandetny feeling. Co do wspawki przy suporcie – tego elementu już nie ma i dobrze bo wyglądał po prostu źle.
Marcin
3 lat temu
Michał, czy przejechałeś się mimo wszystko na nim? Jak go oceniasz? Mogę go kupić i muszę zdecydować, dostałem rabat 10% w obecnych czasach (sic!) i małą personalizację, wszystko super, ale nie zakochałem się w wyglądzie. Rozum mówi tak, serce – hmmm? Konkurentem jest YT Jeffsy Core 2, ale właśnie zamknęli nawet możliwość zamawiania na 2022. Dostępny jest jeszcze nowy Focus Jam 6.9, ale zawieszenie znacznie prostsze ( jednozawias ). Ewentualnie GT Sensor Carbon Expert z 2020, ale podobno narzekają na zwieszenie (?). Wszystkie w podobnym budżecie. Sprzedałem właśnie dotychczasowy rower i jestem w desperacji :-). Co byś wybrał?
Na Ripmo niestety nie pojeździłem, ale raczej nie obawiałbym się jego właściwości jezdnych – gdzie nie spojrzysz, zbiera najwyższe oceny. Więc jest spora szansa, że zakochasz się w nim dopiero po zakupie ;) Ale z drugiej strony – nigdy nie zachęcam do kupowania tylko rozumem, serce musi stać na pierwszym miejscu! ;)
Marcin
5 miesięcy temu
Planuję zmianę roweru. Wybór padnie prawdopodobnie na Ibisa Ripmo V2S. W zasadzie o Ibisach ciężko przeczytać coś złego. Jedyne na co się natknąłem, to to że ten „poliftowy” V2, czyli V2S ma zmienioną linie łańcucha. Obecnie 55 mm, a było 52 mm. Gdzie, jak nie na 1enduro zapytać o fachową opinie, czy taka linia jest faktycznie taka zła? Chodzi tu o kulturę pracy na najmiększych przełożeniach. Napęd jaki będzie używany to Sram GX AXS. Czy te 3 mm faktycznie powodują, że łańcuch haraczy i piłuje największe koronki w kasecie? Znalazłem takie info gdzieś w komentarzach na Pinkbike. Będę wdzięczny za jakąś opinię.
Szymon
4 miesięcy temu
Czy Twoim zdaniem to dalej jest ciekawy rower na 2024r. ?
Z opisu wydaje się, że tak. Przynajmniej to zawieszenie wydaje się ponadczasowe.
Jednak najwięcej u nas się widzi Trek-ów, Marinów i innych.
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Dobrze na nim wyglądają chińskie pedały ;-)
Dokładnie rower za 16 tys a zamontowane chińskie pedały za 50 zeta , zasługuje na coś lepszego
to tylko do testu/zdjęć, daj spokój, naprawdę…
Jakby to były Race Face Chester za 250 zł to by lepiej pasowało…?
Są genialne. Jeżdżę na takich samych. Ale w rowerze za 1/4 tej ceny. Kupiłbym je jeszcze 5 razy, ale czy do roweru za 16kpln. Sam nie wiem. Hej, to w końcu bikeporn ;-)
Bardziej chodziło Michałowi o to, że te tanie chińskie pedały są tożsame z Race Face Chesterami. Różncia tylko w cenie i logach. Ale jak mniemam, wtedy już by nikt nie narzekał ;)
Wszystko jasne, czytałem kiedyś jego wpis, który mnie tylko utwierdził w wyborze tychże pedałków ;-)
Mam takie same już trzeci rok i są to najlepsze pedały jakie miałem do tej pory.
W Nomadzie CC mam te pedały. Jakoś żyje ;)
Drugi!
Brawo , wygrałeś marchewkę…
Gary Fisher, za kolejny komentarz w stylu „pierwszy”, „drugi” czy „pięćdziesiąty czwarty” będzie ban.
A może to literówka i chciał nbapisać „Drogi?” :D
Jaki jest sens banowania i kto się tego boi na blogu, gdzie każdy może komentować bez rejestracji? Jeśli zbanujesz IP, zaraz ktoś napisze przez VPNa czy TORa, nie ma co machać szabelką.
Tak, bo na pewno będzie się łączył przez VPN/TOR, żeby napisać „DRUGI!” :D
Jak go zbanujesz, to na pewno tak zrobi – żeby pokazać, że ban nie działa. ABC psychologii :)
Przekonało się o tym wielu adminów stron z otwartym systemem komentarzy. Albo je zamykasz, albo bany możesz sobie wsadzić ;P
A VPNa włączy jednym klikiem choćby w Operze.
Wierzysz w to, że kolo który pisze „pierwszy!”, „drugi!”, wie co to VPN?
Nie, VPN to przecież tajna technologia, które strzegą Illuminati, a nie jeden przycisk do wciśnięcia na pasku przeglądarki…
Zawiodłem się…
Myślałem, że będzie kolejny rowero-motór :(
Jakoś mały się wydaje w rozmiarze L dla takiego 185cm wzrostu.
Czy jest szansa na jakiś test dampera Sr suntour Triair? Wszyscy zachwalają te Topazy a ponoć to bliźniacza konstrukcja i to z jednej fabryki.
Mały w senie długości?
Suntour – jeśli się trafi w jakimś rowerze.
Wszyscy zachwalają w ogóle to DVO, a tak naprawdę ten Topaz to prawie to samo co Monarch Plus RT3 Debonair tyle, że bez jednej z siedmiu uszczelek.
Gadanie w stylu „dokładnie taki sam, tylko inny” :P
Czy cena podana za najniższą wersję to błąd? W tabeli jest 3000 dolarów, co obecnie daje niecałe 12 tysięcy. Oficjalna cena to serio 14500?
A VAT doliczyles?
Amerykanie nie dodają podatków do cen, podają ceny netto. Jak kupujesz w USA cokolwiek to dopiero przy kasie dowiadujesz się ile naprawdę zapłacisz.
No tak, ale środkowa specyfikacja jest o 1k USD droższa, a w Polsce roznica cen wynosi 1000 zł?
Już tłumaczę – brawo za celne oko ;) Wszystko jest proste, choć muszę odsłonić odrobinę dystrybutorskiej kuchni.
Atrakcyjne względem powyższego przelicznika (MSRP plus polski VAT) ceny specyfikacji innych niż NX wynikają z faktu, że wszystkie build kity poza NXem będziemy kompletować samemu, w specyfikacjach identycznych jak na stronie producenta.
W ten sposób udało nam się znacząco „zbić” ceny build kitów SLX, GX i dorzucić nasz autorski build kit XT, który za 17999zł jest w moim odczuciu totalnym bangerem (w zestawie będą oczywiście pełny napęd M8100 i czterotłoczkowe heble M8120).
Powyżej opisana praktyka i ceny znajdą swoje zastosowanie także w innych rowerach Ibisa.
Super, dzięki wielkie za wyjaśnienie sprawy. Odezwę się przy okazji zmiany obecnego roweru ;)
Ekstra, zapraszamy!
Ciekawe że żeby zamienić slx na XT trzeba dołożyć 2500??? Za 100 gramów mniej i dwuklikowe manetkę
No wreszcie cos ladnego. Pewnie bede w mniejszosci ale Ibisy zawsze przypominaly mi takie dwie poskrecane kluski na dole garnka. Paskudztwo, totalne przeciwienstwo prostych, gladkich linii… Troche jak ciuchy Balenciaga – drogie, ekskluzywne I swietnie wykonane. Niestety strasznie szpetne.
Qurła, ma wszystko w co chciałem wyposażyć mój pierwszy w pełni amortyzowany rower i nie muszę składać. Ktoś wie dlaczego strona beastie nadal nie bangla? Fejsa nie mam a chciałbym zobaczyć to to w sprzedaży. I chyba się chochlik wdarł, nowa kaseta shimano ma zakres od 10.
Nasza kulpa, o Perunie, nie daliśmy rady skończyć strony na czas, w tym roku bardzo mocno zaangażowaliśmy się w demo tour. Strona będzie gotowa niebawem, od jutra siedzimy i kończymy.
Pisz do nas na info@beastiebikes.pl – odpowiemy!
Chyba jednak nie zdążyłem i się wszystko wyprzedało ;-p
(pisałem rano i cisza)
Ciągle bez odpowiedzi?
Nie, spoko, już ustalone, czekam na pewne szczegóły które zawarte były w wiadomości. Dzięki za zainteresowanie.
Dzięki za czujność! Poprawione :)
Działanie free stroke działa, ostatnio było to już poruszane, poza tym żeby było jak w XTkach wystarczy zmienić „zaślepkę” na odpowiedni wkręt
Dlatego tym razem nie napisałem, że „nie działa”, tylko że działanie jest dyskusyjne :P Bo zakres tej regulacji jest mikroskopijny i dość bezsensowny (jeszcze nie spotkałem nikogo, kto miałby ustawienie inne niż na minimum) :P
Ale w czasie przelewania warto go odkręcić, poza tym jak masz zaślepkę jak w SLX to zawsze jest na maksimum, działać trochę działa bo jak po odpowietrzaniu zapomniałem dokręcić to od razu się zorientowałem że jest inaczej.
Z nowymi hamulcami Shimano jest pewien problem który potencjalnie eliminuje ich popularność . Mianowicie przez nowe mocowanie obejmy, nie wejdą tam manetki 11s Shimano , co do Srama to nie wiem, ale pewnie tez może być problem. A że nowy I-spec i nowa obejma Shimano pasuje tylko do manetek 12s , to jeśli chcemy dajmy na to nowe hamulce SLX to wymusza nam to raczej zmianę całego napędu na 12s….. taka oto niespodzianka. Jeśli jestem w błędzie i ktoś pokombinował z montażem starszych manetek do nowych klamek , to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
Mówisz o tym z autopsji? Czy wnioskujesz ze zdjęć, czy może znasz/widziałeś u kogoś kto i się z potencjalnym problemem mierzył? Pytam, chcę je kupić, a mam manetkę xt m8000 11s
Mówie z obserwacji konstrukcji nowej i starej obejmy.
zapytałem tez na Shimano, ale nie mam na razie odpowiedzi , moim zdaniem nawet jesli wejdzie to może byc niemozliwe jej poprawne ustawienie na kierownicy . Dodatkowo nie widziałem nigdzie konfiguracji w rowerach żeby były nowe hamulce i inny naped niz 12 s shimano , a to może o czyms świadczyc
W sensie że przymierzałeś manetki 11s i obejma nie chciała się w żaden sensowny sposób wpasować w klamkę? Wydaje się, że między obejmą a „podpórką” jest całkiem sporo miejsca…
tak, tyl;ko XT 11s na obejmę ma spory występ o który opiera sie telewizor :) , XTR powinno wejść , ale ilu uzytkowników ma manetke XTR :) ? :)
Ale występ jest o góry obejmy i nie powinien z niczym kolidować na moje oko… Nie ma co gdybać, trzeba przymierzyć. Postaram się to zrobić, bo właśnie się skapnąłem, że Malwina ma w rowerze manetkę Shimano 11s.
no i zaje…. juz kiedyś cie zaczepiałem w jakimś artykule , ale mnie olałeś ciepłym moczem :) , może teraz sie uda sprawdzić.
Super, daj znać. Ze spokojem, nie pali się ;)
televizor nieistotny, wytnie się…
nawet po odkręceniu jest spory rant nad obejma, nie po to kupijemy cos , żeby po cygańsku piłować :)
ehh
no toż mam zaślepke, przeciez nie mam telewizora…. ale objemka ma tak jakby rant nawet po zdjeciu telewizora
cały element po lewej stronie zostaje , to jest nadlewka która mamwysokosc samego telewizora, to jest odlany element z alu.
nowa manetka 12s , widzisz róznicę, widzisz jak płaska jest sama obejma…. ?
https://www.wolftoothcomponents.com/products/shiftmount
no i to jest to! fenkju bardzo :)
nie widzę tam opcji nowa klamka – stara manetka…
Jest odpowiedź, Shimano twierdzi, że pasuje :)
Shimano-MTB Emanuel – Tak, możesz bez problemu zamontować manetkę na obejmę po zewnętrznej stronie obejmy klamki – punkt podparcia nie będzie kolidował z manetką.
SHIMANO potwierdza :)
„Shimano-MTB Emanuel – sprawdzaliśmy na M7000 na modelu z optycznym wskaźnikiem przełożeń (ściągaliśmy go). Obejma w tym modelu jest nieco grubsza z racji dodatkowej „ramki” dla wskaźnika. Bez problemu zamontowaliśmy tę manetkę, więc z XT M8000 również nie będzie problemu.”
Więc miejski mit obalony, przepraszam, zachowałem sie jak gówniarz. TO bedzie zatem HIT sprzedaży :)
Szkoda, że dopiero teraz. W sierpniu kupiłem Snabba plusa 130 (i nie żałuję, jeździ lepiej niż mój 5 spot), może za 2, 3 lata wyjdzie Ripley że skokiem 130 to się pomyśli.
Polecam skorzystać z okazji i przetestować co mamy do zaoferowania. W ten weekend testy we Wrocławiu w Thirty Three Bicycles Studio (https://thirtythree.pl) i w Bielsku w Blackbird Bike (https://www.facebook.com/blackbird.bielsko/).
Ale pomarańczowy faktycznie obłędny ;)
Zakładam, że to ironia? ;)
o gustach sie nie dyskutuje :)
Aż mi się smutno zrobiło. Mi to się naprawdę podoba! Ale ja lubię takie kolory ( choć mógłby być bardziej pomarańczowy, i jaskrawy, bo wydaje mi się, że idzie bardziej w czerwień, choć to może być kwestia zdjęcia / wyświetlacza w tel.)
No właśnie to jest taki trochę „wyprany” pomarańczowy, mi się kojarzy z cegłą. Może się podobać, ale jednak srebrny na żywo robi duuużo lepsze wrażenie :)
Wiem, że trochę poza tematem, ale jesteś w stanie coś więcej napisać o hamulcach? Jak się sprawują? Co Cię w nich tak urzekło? Przez zimę będę rozglądał się za nowymi hamulcami do mojego Gianta Trance. Chciałem spróbować czegoś nowego i na ten sezon kupiłem Magury MT Trail, ale zawiodłem się na nich. W drugim rowerze już trzeci sezon jeżdżę na Shimano SLX M675 i są totalnie bezobsługowe (oprócz wymiany klocków) także kolejnym oczywistym wyborem będzie dla mnie znów Shimano, tym razem model M7120. Gdybyś miał porównać moc oraz modulację nowych Shimano do Magury MT5 (wiem, że testowałeś model MT7 więc myślę, że Jesteś w stanie się odnieść), to które i w czym są wg. Ciebie lepsze?
Tak na start – czytałeś test XT…? https://www.1enduro.pl/test-shimano-deore-xt-m8100/
Tak, ale od czasu tego wpisu minęło już trochę czasu, a po drugie zapewne Przetestowałeś je w trudniejszym terenie, stąd też moje pytania.
Tak, 2 tygodnie w Alpach nie zrobiły na nich żadnego wrażenia (poza złamaną klamką ;)). Modulacja w dalszym ciągu nie jest na poziomie Magury, ale jest lepsza, niż w starszych Shimano – nie miałem z tym żadnego problemu. Więc ogólnie robią wszystko co mają robić hamulce i wymagają zerowej uwagi.
Klamkę złamałeś bo gleba, czy tak sobie pękła?
Gleba, a nawet dwie ;)
Aluminiak na SLX z niedrogim dumperem za 15K to naprawdę dobra cena wręcz okazja jak wynika z artykułu ?
https://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/dumper
przepraszam , nie mogłem się powstrzymać :)
Też bym nie mógł :)
Tak, i jest to w artykule uzasadnione. Jeśli się nie zgadzasz, na pewno inni czytelnicy będą wdzięczni za uargumentowanie znacznie bardziej okazyjnymi modelami ;)
Oczywiście chociażby rower na którym Sam Hill kilka wyścigów wygrał :)
https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/nukeproof-mega-275-alloy-pro-bike-gx-eagle-2019/rp-prod170259 – 3,7K EUR i to w lepszej konfiguracji.
https://www.propain-bikes.com/bikes/tyee-al-275/ – 3,4K EUR – też lepszy osprzęt.
https://shop.lapierrebikes.com/zesty-am-50-ultimate – 3,6K EUR – pewnie gorszy osprzęt ale za to jak wygląda.
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/slide-trail/slide-trail-90-2020/ – 2,9K EUR i wszystko ma lepsze.
Zwróć uwagę na fragment: „trudno znaleźć na rynku porównywalnego konkurenta, który nie pochodziłby od marki wysyłkowej.”
Jeśli Twoim zdaniem można na równych prawach porównywać sprzedaż bezpośrednią z marką, która ma w Polsce solidnego dystrybutora i chociażby możliwość przetestowania, to tak, zgadzam się że jest na rynku dużo alternatyw.
Tak moim zdaniem można a podział na sprzedaż bezpośrednią i przez dystrybutora jest sztuczna i na siłę. Jak będę chciał kupić nową Caprę 29″ LTD za 3,6K EURO to pojadę i kupię w salonie jak nie to zamówię i kurier mi przywiezie. Wartość dodana dystrybutora ma miejsce w innym miejscu niż sama sprzedaż roweru. Tym czasem radzę się spieszyć bo YT
wypuściło tylko 400 sztuk porównywalnego roweru w dużo dużo lepszej konfiguracji.
https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=2319
Jeśli komuś przeszkadza, że rower dostarczy kurier to niech czym prędzej bieży osobiści po IBIS’a :)
Nie kupisz, bo już się wyprzedała.
Nie ma najmniejszego sensu porównywać seryjnego roweru do jednorazowej edycji limitowanej.
Mówisz – masz (przynajmniej na papierze):
https://www.kross.pl/pl/2019/enduro/moon-3-0
Lepsze hamulce i zmiana biegów, a jeśli wierzyć tej (krytycznej) recenzji, to widelec także jest lepszy:
https://www.mbr.co.uk/reviews/forks/dvo-diamond-160mm-fork-review
Z drugiej strony, Ripmo można przed zakupem przetestować, a w sieci jest pełno recenzji i opinii, co jest dokładnym przeciwieństwem Krossa – tylko jedna pseudo-recenzja w Magazynie Bike i brak opcji demo, czyli w praktyce zakup w ciemno, na który chyba bym się nie zdecydował.
Wydaje mi się, że to sytuacja podobna jak ze wspomnianym przeze mnie Reignem. Lubię bardzo Krossa, ale wybierając nowy rower serio zastanawiałbyś się między Moonem a Ripmo…?
Moon to cenowo poziom marek wysyłkowych, więc tutaj Ibis nie ma szans.
Wygrywa jednak jeśli chodzi o możliwość przetestowania i dystrybutora. Zdecydowanie wolałbym wziąć sprawdzony (objeżdżony) sprzęt od Beastie Bikes niże kota w worku z przypadkowego sklepu.
Jakiego kota w worku. Ile rowerów kupiłeś bezpośrednio ? Zamów sobie YT, Canyona czy Radona. Masz miesiąc na sprawdzenie i objeżdżenie. Nie pasuje odsyłasz. 40 -50 EUR za miesiąc testowania to chyba nie duża cena. Taniej nie wypożyczysz.
Mówię o Krossie.
Widzę, że ktoś poszedł po rozum do głowy. Pewnie niedługo się okaże, że takie hiper-super marki jak Spec też wrócą do aluminiowych ram, tak jak wrócili do gwintowanych suportów. Dobrze, że ta rama jest taka surowa. Ma tylko to co potrzebuje. Goła baba wyrzeźbiona w ramie jest dla mnie tylko zbędnym balastem, a i się szybko znudzi.
Czy wszystkie ramy świata są z Taiwanu?
Ja bym się tak nie spuszczał nad tym DVO. Uważam, że DPX2 czy Deluxe Plus są na równi z nim. W Topazie udało im się jeden o-ring zamienić na membranę raptem i brakuje regulacji wolnej kompresji co mnie trochę razi. Takie bajery jak wszelakie regulacje w tym sprężyny negatywnej też już były. Nawet w Suntourze można sobie zmienić negatywną w wyższych modelach.
Ślizgi zamiast łożysk to trochę lipa, nawet jak gwarancja będzie na moje wnuki.
Mam u siebie te Asegaje. Fajna opona na mieszano-wilgotne warunki. Bardzo uniwersalna, ale nie radzi sobie z głębokim błotem i zaczyna się ślizgać. W najmiększej mieszance można, że tak powiem po ścianach jeździć ale bieżnik znika w oczach.
masz może porównanie z HR2?
zapewne wiekszosc tych lepszych ram jest z Tajwanu bo to swiatowe centrum jeżeli chodzi o obróbkę aluminium. Zwyczajnie w swiecie są najlepsi w konstrukacj z aluminium a ramy rowerowe to tylko jakiś niewielki kawałek tortu.
Tajwan to aluminiowa ekstraklasa – jest tam przyzwoicie wyceniona i świetnie wykwalifikowana siła robocza, surowiec i technologia (hydroforming, który w Europie robi tylko kilka firm). Nie ma na świecie lepszego miejsca do produkcji aluminiowych ram rowerowych.
Dokładnie aluminium jest wporzo nie rozumiem tego hype na carbon, na szczęście to już mija i ludzie mądrzejsi .
Odnośnie dvo nie jeździłem ale kumpel jeździł i mówi że szajs wymienił na foxa więc nie ufalbym tym butikowym firmom.
Najlepiej dobrany osprzęt w seryjnym rowerze, jaki w życiu widziałem.
Polecamy jeszcze XT M8120 za 17999
Ale o co chodzi z hamulcami deore w najwyższej opcji za 17,5k?
My będziemy tam dawać SLX M7120 (cztery tłoki).
Najwyższa specyfikacja u nas to XT M81xx (z czterotłoczkami) za 17999zł
Skracanie rury podsiodłowej ma swoje granice, którą imo ibis przekroczyl, a Marin na 2020 to już grubo przekroczyl. 470 w xl to za mało imo. Przy 195 nie kupie roweru, który ma mniej niż 500. Wiem, że kwestia indywidualna, ale teraz nawet sztyca 200 one upa jest jeszcze wysunięta 4 cm. W tym rozmiarze jeźdzcy są raczej wagi ciężkiej, dźwignia duża i przepis na brzdęk w alu gotowy.
Poczekajmy aż te „brzdęki” faktycznie się pojawią, w karbonie, który ma to samo geo, nie mieliśmy ani jednego przypadku walniętej z tego powodu ramy.
Bo karbon nie brzdęka, tylko strzela ;)
A tak serio, też bym nie szedł we wróżby ze zdjęć. Choć byłoby fajnie, gdyby więcej producentów przeszło na sztycę 34,9 mm.
Sztyca nie może wchodzić na styk – musi być jeszcze jakiś margines do drobnych regulacji w dół. Inaczej byłby problem gdybyś np. zmienił buty na takie z niższą, bardziej płaską podeszwą.
Wygląda na to że to będzie mój nowy rower. I właśnie ta wersja na SLX. Alu zastąpi karbon ale właśnie aluminiowej ramy szukam i tylko jedna zmiana to tłumik Jade zamiast Topaz’a!
Chyba znalazłem błąd pod jednym foto: „szablon na wózku kolosalnie ułatwiający regulację.” Szablon?
Szablon:
chodzi o odległość górnego kółeczka od kasety na najmiększym biegu?
Tak – na zdjęciu powyżej jest linia ze strzałką i opisem „51T” – o tym mowa.
Cena za to jest śmiesznie duża.nie porywa niczym szczególnym a parę tysi więcej trzeba wyłożyć na to niż porównywalne rowery.
Które „porównywalne rowery” masz na myśli?
Zachęcam do testowania – to na testach w prawdziwym terenie wychodzi zazwyczaj czy „porównywalne” produkty są faktycznie z tej samej parafii i skali jakości jazdy. Jesteśmy zdania, że za tą kasę trudno o lepszy rower a należy do tego dodać, że w sezonach 2018 i 2019 karbonowe Ripmo zdobyło masę nagród i zajmowało czołowe miejsca w testach porównawczych. Teraz ten sam (a nawet lekko poprawiony) pod względem geometrycznym rower jest dostępny w znacznie niższej cenie.
Dodam na koniec, że karbonową ramę Ripmo C wyceniamy na sezon 2020 na poziomie 13599złza wariant z damperem Fox DPX2 Performance. Za 900zł wiecej ma Pan już kompletne Ripmo w aluminium.
Tak z całą pewnością Sam Hill, Florian Nicolai, Dimitri Tordo itd… Jeżdżą na nie porównywalnych Canyonach czy Nukeproofach. Rozumiem marketing ale wszystko ma swoją granicę. Za 15K mam nowy rower Sama Hilla (też blaszak) który przynajmniej już coś wygrał. A co porównywalny IBIS wygrał ? Jak porównywać to porównywać rzeczy porównywalne.
Zdaje mi się, że nie wspominałem nic o tym co Ripmo wygrało w zawodach…
Na pewno zaś odnosiłem się m.in. do:
https://mbaction.com/hot-bike-of-the-year-ibis-ripmo/
https://www.outsideonline.com/2390756/ibis-ripmo-mountain-bike
https://design-innovation-award.com/winner/ibis-ripmo/
https://enduro-mtb.com/en/best-trail-bike-you-can-buy/
Odnoeś się do tego że YT Swoją Capre Ltd sprzedało 400 sztuk w jeden dzień.
W którym miejscu się do tego odniosłem?
tm3ch7, widzę że wykazanie niższości Ripmo względem marek wysyłkowych pod względem okazyjności specyfikacji jest dla Ciebie jakimś punktem honoru, więc tak – wszyscy przyznajemy Ci rację, Ibis w ogóle się nie opłaca, jest drogi jak masło w sklepie osiedlowym i nie wiem, który frajer w ogóle by go kupił, skoro w tej samej cenie może zamówić inny rower wysyłkowo. Temat zamknięty.
Marki wysyłkowe są przeznaczone dla klienta zupełnie innego typu – takiego, który w razie czego nie potrzebuje wsparcia sklepu/dystrybutora i nie przeszkadza mu konieczność odesłania sprzętu za granicę. Zdecydowanie nie jest to zabawa dla każdego.
Pomijając rodzynki typu Moon, który jest wyjątkiem od reguły, Ripmo AF nie wypada cenowo źle. W cenie modelu SLX jest Reign SX, który na papierze ma lepsze zawieszenie, ale gorszy napęd.
Reign 1 wypada cenowo lepiej niż Ripmo XT, ale tu jeszcze dochodzą kwestie związane z możliwością przetestowania sprzętu i wsparciem ze strony dystrybutora.
Gdyby nie to, że nie jestem przekonany ani do Diamonda (recenzja MBR mówi, że jest mniej czuły od Foxa 36 i Lyrika), ani do samego Foxa 36 (dużo narzekań na twardą pracę), to chętnie bym skorzystał z oferty Beastie Bikes.
Nie mam nic przeciwko markom butikowym (sam mam pół butikową ramę), ale jeśli marka ma dystrybutora z 1 (słownie jednym) sklepem w kraju, to siłą rzeczy dla większości mieszkańców tego kraju to jest marka wysyłkowa:) No chyba, że zamierzasz z każdą pierdołą jeździć np z Rzeszowa do Zielonej Góry, czy gdzie tam akurat dystry ma siedzibę. Chcesz lokalnie to kup sobie Gianta, Krossa czy Meridę, które są wszędzie.
A skoro i tak musisz się zaprzyjaźnić z kurierem, żeby np wysłać rower na gwarancję czy coś w tym stylu, to w zasadzie co za różnica, czy wysyłasz w kraju, czy do Niemca np…
W cenie tej ramy to się kupowało rodzimego, carbonowego snabba C160 z Foxem na kashimie, więc słaba opcja, drogi Ibisie.
Dlaczego piszesz w czasie przeszłym?
Ponieważ miałem na myśli snabba 2018. Nie sprawdzałem cen aktualnego rocznika.
Za tą cenę to kiedyś kupiłbyś kilka samochodów. Ale nie wiem jak teraz, nie sprawdzałem cen aktualnych roczników. :P
To zawsze możesz poczekać parę lat, może Ibis też stanieje ;)
Hej, czy ktoś ma porównanie nowych hamulców slx w wersji z 2 tloczkami i 4 tloczkami? Chodzi mi o własne doznania a nie porównanie na papierze
Nie mam porównania, ale osobiście nie widzę powodu, żeby kupić wersję 2-tłoczkową.
Byłby to rower idealny, tylko czemu kąt sztycy podsiodłowej jest o 1 stopień mniejszy, niż w wersji karbonowej? Turaj akurat nowy Giant Reign wypada lepiej. W sumie oba rowery są bardzo podobne i nawet cenowo porównywalne, od kiedy Giant zaczął się bardziej cenić. Ach te problemy pierwszego świata!
Czy ma to aż takie znaczenie, serio odczuwasz taką różnicę?
Maaatiii nie porównywałam 77 i 76, ale czuję dużą różnicę między 75 a 76,8. Rower chcę zmienić wyłącznie ze względu na reach i właśnie kąt podsiodłówki (no i główki ramy), więc jak już zmieniać to zmieniać porządnie.
Hm, jak bym nie patrzył, to wychodzi mi że jednak kąt podsiodłówki jest taki sam w obu Ripmo ;) 77 stopni w S-ce, 76 stopni w pozostałych rozmiarach.
PS. Przesunięcie siodła o 1 cm efektywnie zmienia kąt o ok. 1 stopień (oczywiście ma to znaczenie tylko w przypadku, kiedy jeszcze nie jeździsz na skrajnym ustawieniu).
PPS. Ciekawe, kiedy któryś producent siodeł wpadnie na pomysł wydłużenia regulacji na prętach…?
Już takie pomysły były na poczatku ery 29″ . Spotkałem gdzies wtedy siodło opisane jako „do 29″ ” własnie z dłuzszymi pretami :)
Masz rację, geometrię karbonu sprawdzałam na enduro mtb i tam mają ewidentnie błąd.
Tak czy owak szkoda, gdyby to było 77 lub więcej to byłby rower idealny, a tak to poszukiwania trwają :)
Swoją drogą, orientujesz się na jaką max głębokość można tam wepchnąć sztycę w rurę podsiodłową?
Nie znam się, więc się zapytam. Zawieszenie DVO w naszym kraju jest raczej rzadko spotykane. Jaki jest koszt serwisu takiej zawiechy przy grubszej awarii spowodowanej zbyt „implusywnym” użytkowaniem? Części zamienne lub dostęp do dobrego fachowca nie stanowi problemu? Pytam czysto z ciekwości, może ktoś przerabiał to w praktyce. W teorii osoba, która funduje sobie butikowy sprzęt powinna przewidzieć extra budżet na takie wydatki. Pewnie nawet zwykły serwis/ utrzymanie będzie bardziej kosztowne od poplarnijszych marek jak RS i Fox. Mnie osobiście zawsze zniechęcało to do takich niszowych rozwiązań. Zwłaszcza, że dla mnie serwis sprzetu to czysta przyejmność i jak tylko mogę to robię to sam. Ale może się mylę i nie jest to „rocket science”?
Niektóre części zamienne powinien zapewnić dystrybutor – Biker House:
https://sklep.biker-house.pl/catalogsearch/result/index/?p=1&q=dvo
Oni tez powinni prowadzić autoryzowany serwis.
Ogólnie DVO zapewnia całą dokumentację serwisową, a do pełnego serwisu ich sprzętu wystarczą najbardziej podstawowe narzędzia, jak imbusy czy klucz nastawny.
Jednak, tak jak napisałeś, DVO to nisza. Jeśli w razie czego nie chcesz mieć problemów, to powinieneś raczej celować w popularniejsze marki.
Miałem styczność z serwisem dvo w bikerhouse serwis dotyczył tłumika i jego wymiany. Cała procedura gwarancyjna trwała ok. 2 tygodnie nie więcej. Regulator OTT padł z mojej winy. Za koszty przesyłki zwrotnej nie musiałem płacić koszty pokrywa sklep ponadto dostałem chustę i bidon gratis
Co do samego działania dvo diamond i dvo onyx (posiadam oba jeden w ht drugi enduro) mogę porównać z fox float ,bos deville czy rs pike które miałem wcześniej i praca dvo zdecydowanie i nieporównywalnie lepsza od konkurencji.
Amortyzator dvo jest mega czuły i bardzo płynny w działaniu.
W testach dużo lepsze czasy zjazdu na tych samych odcinkach. Sama regulacja dvo jest bardzo łatwa.
Ciekawe ze ceny okolo 3 tys.wiecej niz wynika to z cen producenta… dodatkowa marża chyba tylko po to zeby klientowi dać pseudo rabat…. Taki polski czarnypiatek
PSIdetektyw wyżej już pytał o to samo. Te 3000zł to VAT. Amerykanie podają zawsze w sklepach ceny netto. Tam każdy stan może mieć inny podatek. W głupim spożywczym można się zdziwić bo do końca nie wiemy ile zapłacimy za towar w koszyku :)
Przymierzałem się dzsiaj do Lki w Blackbird Bike, na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach, XL jednak jest szpetny opór. Kierownica i mostek daje tandetny feeling. Co do wspawki przy suporcie – tego elementu już nie ma i dobrze bo wyglądał po prostu źle.
Michał, czy przejechałeś się mimo wszystko na nim? Jak go oceniasz? Mogę go kupić i muszę zdecydować, dostałem rabat 10% w obecnych czasach (sic!) i małą personalizację, wszystko super, ale nie zakochałem się w wyglądzie. Rozum mówi tak, serce – hmmm? Konkurentem jest YT Jeffsy Core 2, ale właśnie zamknęli nawet możliwość zamawiania na 2022. Dostępny jest jeszcze nowy Focus Jam 6.9, ale zawieszenie znacznie prostsze ( jednozawias ). Ewentualnie GT Sensor Carbon Expert z 2020, ale podobno narzekają na zwieszenie (?). Wszystkie w podobnym budżecie. Sprzedałem właśnie dotychczasowy rower i jestem w desperacji :-). Co byś wybrał?
Na Ripmo niestety nie pojeździłem, ale raczej nie obawiałbym się jego właściwości jezdnych – gdzie nie spojrzysz, zbiera najwyższe oceny. Więc jest spora szansa, że zakochasz się w nim dopiero po zakupie ;) Ale z drugiej strony – nigdy nie zachęcam do kupowania tylko rozumem, serce musi stać na pierwszym miejscu! ;)
Planuję zmianę roweru. Wybór padnie prawdopodobnie na Ibisa Ripmo V2S. W zasadzie o Ibisach ciężko przeczytać coś złego. Jedyne na co się natknąłem, to to że ten „poliftowy” V2, czyli V2S ma zmienioną linie łańcucha. Obecnie 55 mm, a było 52 mm. Gdzie, jak nie na 1enduro zapytać o fachową opinie, czy taka linia jest faktycznie taka zła? Chodzi tu o kulturę pracy na najmiększych przełożeniach. Napęd jaki będzie używany to Sram GX AXS. Czy te 3 mm faktycznie powodują, że łańcuch haraczy i piłuje największe koronki w kasecie? Znalazłem takie info gdzieś w komentarzach na Pinkbike. Będę wdzięczny za jakąś opinię.
Czy Twoim zdaniem to dalej jest ciekawy rower na 2024r. ?
Z opisu wydaje się, że tak. Przynajmniej to zawieszenie wydaje się ponadczasowe.
Jednak najwięcej u nas się widzi Trek-ów, Marinów i innych.