Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Ibis Ripmo AF 2020 [POLSKA PREMIERA!]

Nowy, aluminiowy Ibis Ripmo AF trafił do mnie na sesję bikepornową jeszcze przed światową premierą. Dzięki temu miałem chwilę, żeby dokładnie przyjrzeć się detalom roweru, który ma wszystko, żeby zostać hitem sprzedaży.


Ripmo AF trafił do mnie na premierową sesję dzięki współpracy z dystrybutorem, Beastie Bikes.


Ibis Ripmo AF
Ibis to kolejna – po Specu – marka, do której wracam z wielkim sentymentem. Ibis Mojo HD był chyba moim najbardziej wypasionym rowerem – aluminiowe śrubki, karbony i inne bajery (możesz go zobaczyć tutaj). Idea była taka, że lepiej mieć jeden rower z wysokiej półki, niż dwa nieco słabsze – Mojo zastąpił w moim garażu zjazdówkę i „uzupełniający” rower all-mountain. Można więc powiedzieć, że zakup Ibisa przypieczętował moje zaangażowanie w enduro.
Ibis Ripmo AF
Można też powiedzieć, że Ripmo jest potomkiem tego roweru – dzieckiem z kazirodczego małżeństwa Mojo i Ripleya, czyli bardzo popularnego w Stanach modelu z pogranicza trail/XC.
Ibis Ripmo AF
Ripmo również łączy dwie kategorie: z jednej strony widelec 160 mm i typowo endurowa geometria, z drugiej: skok ramy 145 mm teoretycznie pasujący do ścieżkowca. A do tego wszystkiego, nieodzowne w 2019 (czy już raczej 2020?) koła 29″.
Ibis Ripmo AF
Czyżby Ibisowi udało się odkryć przepis na idealny rower enduro? Na to wygląda – w internecie nie brakuje jego testów, w których trudno znaleźć jakiekolwiek negatywne opinie. Tytuł najlepszego roweru ścieżkowego na rynku, bez względu na cenę, to nie byle co.
Ibis Ripmo AF
Tyle że większość osób jednak zwraca uwagę na cenę. Nie powiedziałbym, żeby karbonowy Ripmo był drogi (bazowa specyfikacja kosztuje ok. 18 tys. zł, a mówimy tu o butikowej marce), ale na pewno nie każdy może sobie na niego pozwolić.
Ibis Ripmo AF
Kształty rur i wzmocnień są wręcz surowe i minimalistyczne. Mnie osobiście design nie porywa (a to nowość w przypadku taj marki), ale diabeł tkwi w… geometrii i zawieszeniu.
Ibis Ripmo AF
Pojawiło się tu kilka poprawek, z których najbardziej rzucającą się w oczy jest kąt główki ramy: 64,9 stopnia. To o stopień mniej, niż w modelu karbonowym i raczej nie pozostawia wątpliwości, czy jest to łagodny ścieżkowiec dla spokojniejszych riderów. Nie jest.
Ibis Ripmo AF
Lekko urósł też reach, zwłaszcza w rozmiarze M, który do tej pory trochę dziwnie wpasowywał się pomiędzy S i L. Zmiany w pozostałych rozmiarach są kosmetyczne – zwycięskiego składu się nie zmienia, czy jakoś tak.

Ibis Ripmo AF
Delikatnie „dłubnięto” też zawieszenie DW-Link o skoku 147 mm. Kinematyka jest teraz bardziej progresywna, umożliwiając montaż sprężynowego dampera.
Ibis Ripmo AF
Do tej pory łączenie topowego zawieszenia z tańszym napędem było specjalnością polskiego dystrybutora, ale najwyraźniej Ibis wyciągnął wnioski z wyników sprzedaży.
Ibis Ripmo AF
Damper DVO wyróżnia się zastosowaniem gumowej membrany zamiast tłoka IFP – podobnie jak w większości współczesnych amortyzatorów. Zmniejsza to „moment zawahania” dampera przy rozruchu i przejściach pomiędzy kompresją i powrotem.
Ibis Ripmo AF
Z przodu mamy podobną historię, jak z tyłu: DVO Diamond D1 o skoku 160 mm jest domyślnym wyborem we wszystkich wariantach specyfikacji. Oczywiście jest to model o „skróconym” offsecie (44 mm), co w nowoczesnych 29erach szybko stało się standardem.
Ibis Ripmo AF
W zasadzie zbliżony efekt osiąga się zmieniając objętość komory powietrznej tokenami (czego tutaj zrobić się nie da) lub zwiększając ciśnienie komory negatywnej (patrz: Cane Creek Helm), ale droga wybrana przez DVO wydaje się bardzo ciekawa. Zwłaszcza dla lżejszych osób, które tokenów i tak nie potrzebują, a dodatkowej czułości – jak najbardziej.
Ibis Ripmo AF
Wracając do specyfikacji: wszystkie warianty Ripmo AF mają 12-rzędowy napęd i 4-tłoczkowe hamulce. Ale to właśnie w napędzie i hamulcach są największe różnice.
Domyślne konfiguracje to: napęd SRAM NX z hamulcami Guide T (14 499 zł), kompletna grupa Shimano SLX (15 499 zł) lub napęd SRAM GX z hamulcami Deore i karbonową kierownicą (17 499 zł). Polski dystrybutor dorzuca do tego nieoficjalny set na nowej grupie Shimano XT (17 999 zł). Można też kupić ramę z damperem za 8 299 zł (lub 8 699 zł ze sprężynowym DVO Jade X).
Ibis Ripmo AF
Po paru miesiącach jazdy, jestem wielkim fanem nowego XT M8100, więc trudno mi będzie uniknąć porównań. 12-rzędowy SLX różni się od wyższej grupy głównie masą (o ok. 100 g) – nawet Shimano przyznaje, że działanie obu trzech grup (razem z XTR-em M9100) jest niemal identyczne.
Ibis Ripmo AF
Kaseta, montowana na nowym bębenku Micro Spline, ma zakres 10-51T. Po odwróceniu o 180 stopni, największa zębatka umożliwia odbieranie HBO.
Ibis Ripmo AF
Za pozostałe gramy odpowiada przerzutka, która pod względem ficzursów nie odbiega zbytnio od XT. Mamy więc kółeczka powiększone do 13T (ale bez łożysk kulkowych), sprzęgło (ale bez zewnętrznej regulacji) i szablon na wózku kolosalnie ułatwiający regulację.
Ibis Ripmo AF
Jedyna istotna różnica funkcjonalna to manetka zrzucająca o jeden bieg na raz. Jeśli chodzi o jej „feeling”, różnica względem XT jest subtelna – w obu grupach dźwignie działają z wyraźnym, mechanicznym klikiem, a opór przy zrzucaniu jest podobny, jak przy wrzucaniu, co moim zdaniem stanowi istotną przewagę nad SRAM-em. Przypadkowa lub błędna zmiana biegu wydaje się niemożliwa. Tradycyjnie jednak skok dźwigni w SLX jest nieco dłuższy.
Ibis Ripmo AF
Manetka ma oczywiście nowe mocowanie i-Spec EV, co ma swoje plusy – zmusza product managera do wyboru kompletnej grupy, z rewelacyjnymi 4-tłoczkowymi hamulcami BR-M7120.
Ibis Ripmo AF
Od XT – w przypadku których dojrzewam do stwierdzenia, że są to najlepsze hamulce jakie miałem – różnią się tylko brakiem regulacji Free Stroke, której działanie i tak jest w najlepszym razie dyskusyjne.
Ibis Ripmo AF
Coś czuję, że to będą najpopularniejsze hamulce na rynku – trudno przebić połączenie niezawodności, siły hamowania i poprawionej względem starszych Shimano modulacji, zwłaszcza kiedy ceny w sklepach nieco spadną (na razie działa jeszcze efekt nowości).
Ibis Ripmo AF
Kompletną grupę SLX zamyka korba z zębatką 30T, optymalną do kół 29″.
Ibis Ripmo AF
35 mm to szerokość obręczy, jaką Maxxis zaleca do opon 2.5″ WT, a właśnie takie tutaj trafiły (maksymalnie zmieści się 2.6″).
Ibis Ripmo AF
Do niedawna Assegai – nowy model zaprojektowany we współpracy z Gregiem Minnaarem – był dostępny tylko ze zjazdowym oplotem. W Ripmo AF po raz pierwszy widzę je w endurowej wersji EXO+.
Ibis Ripmo AF
Podobnie jak siodło WTB Silverado
Ibis Ripmo AF
…i gripy Lizard Skins Charger Evo. Widać, że Ibis nie oszczędzał na punktach kontaktu, mających kluczowe znaczenie dla jazdy.
Ibis Ripmo AF
Jedyne tanio wyglądające elementy to mostek i kierownica (780 mm)
Ibis Ripmo AF
Sztyca na zdjęciach pochodzi od KS-a, choć domyślnie w tej specyfikacji jest już BikeYoke Revive, którego po 2 latach jazdy nadal uważam ją za najlepszy model na rynku.
Ibis Ripmo AF
Warto dopłacić 1000 zł do modelu na SLX-ie (jeśli sam SLX nie byłby wystarczającym argumentem), żeby nie użerać się z tą oldschoolową manetką.
Ibis Ripmo AF
Swoją drogą, jak już jestem przy sztycy, Ibis niech będzie przykładem dla innych producentów, jeśli chodzi o długość rury podsiodłowej. Około 380 mm (15″)  w M-ce to ekstremalnie mało, dzięki czemu nawet przy skromnym wzroście można sobie pozwolić na sztycę o skoku powyżej 170 mm.
Ibis Ripmo AF
Rozmiarów do wyboru jest pięć – w XL podsiodłówka ma 470 mm, czyli tyle, ile jeszcze niedawno zdarzało się w niektórych nieprzemyślanych M-kach. Da się? Da się! Choć wysokie osoby będą wręcz zmuszone do wyboru sztycy o dużym skoku.
Ibis Ripmo AF
Ibis Ripmo AF jest więc połączeniem sprawdzonej platformy z bardzo ciekawie dobranym wyposażeniem – w specyfikacji nie ma ani jednego komponentu, którego wymianę rozważyłbym po zakupie. A zawieszenie DVO w rowerze za 15,5 tys. zł to po prostu kosmos, powodujący że trudno znaleźć na rynku porównywalnego konkurenta, który nie pochodziłby od marki wysyłkowej.
Ibis Ripmo AF
Ideowo najbliżej jest nowy Santa Cruz Hightower R, ale przy wyraźnie gorszym osprzęcie kosztuje kilkaset złotych więcej, podobnie jak Transition Sentinel. Teoretycznie nowemu Ripmo najbardziej może zagrozić nowy Passat Reign, zbudowany według tej samej koncepcji (koła 29″ i mniejszy skok z tyłu), ale czy klienci Gianta i Ibisa to na pewno te same osoby…?
Ibis Ripmo AF
Choć akurat oryginalność stoi tu pod znakiem zapytania – coś czuję, że ten rower będzie częstym widokiem na szlakach!

Ibis Ripmo AF

Cena: 15 499 zł
Dostępne rozmiary: S/M/L/XL
Masa: 15,4 kg (rozmiar M, z pedałami, na mleku)
Strona producenta


Zobacz też:

 

Subscribe
Powiadom o
guest
132 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
WOJTEK
WOJTEK
1 rok temu

Dobrze na nim wyglądają chińskie pedały ;-)

Mateusz
Mateusz
1 rok temu
Reply to  WOJTEK

Dokładnie rower za 16 tys a zamontowane chińskie pedały za 50 zeta , zasługuje na coś lepszego

Radek
Radek
1 rok temu
Reply to  Mateusz

to tylko do testu/zdjęć, daj spokój, naprawdę…

WOJTEK
WOJTEK
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Są genialne. Jeżdżę na takich samych. Ale w rowerze za 1/4 tej ceny. Kupiłbym je jeszcze 5 razy, ale czy do roweru za 16kpln. Sam nie wiem. Hej, to w końcu bikeporn ;-)

Renifer
Renifer
1 rok temu
Reply to  WOJTEK

Bardziej chodziło Michałowi o to, że te tanie chińskie pedały są tożsame z Race Face Chesterami. Różncia tylko w cenie i logach. Ale jak mniemam, wtedy już by nikt nie narzekał ;)

WOJTEK
WOJTEK
1 rok temu
Reply to  Renifer

Wszystko jasne, czytałem kiedyś jego wpis, który mnie tylko utwierdził w wyborze tychże pedałków ;-)

Ilia
Ilia
1 rok temu
Reply to  WOJTEK

Mam takie same już trzeci rok i są to najlepsze pedały jakie miałem do tej pory.

Dawid
Dawid
1 rok temu
Reply to  WOJTEK

W Nomadzie CC mam te pedały. Jakoś żyje ;)

Gary Fisher
Gary Fisher
1 rok temu

Drugi!

Radek
Radek
1 rok temu
Reply to  Gary Fisher

Brawo , wygrałeś marchewkę…

Renifer
Renifer
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

A może to literówka i chciał nbapisać „Drogi?” :D

Matt
Matt
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Jaki jest sens banowania i kto się tego boi na blogu, gdzie każdy może komentować bez rejestracji? Jeśli zbanujesz IP, zaraz ktoś napisze przez VPNa czy TORa, nie ma co machać szabelką.

Matt
Matt
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Jak go zbanujesz, to na pewno tak zrobi – żeby pokazać, że ban nie działa. ABC psychologii :)
Przekonało się o tym wielu adminów stron z otwartym systemem komentarzy. Albo je zamykasz, albo bany możesz sobie wsadzić ;P
A VPNa włączy jednym klikiem choćby w Operze.

Radek
Radek
1 rok temu
Reply to  Matt

Wierzysz w to, że kolo który pisze „pierwszy!”, „drugi!”, wie co to VPN?

Matt
Matt
1 rok temu
Reply to  Radek

Nie, VPN to przecież tajna technologia, które strzegą Illuminati, a nie jeden przycisk do wciśnięcia na pasku przeglądarki…

Kacper
Kacper
1 rok temu

Zawiodłem się…
Myślałem, że będzie kolejny rowero-motór :(

milkee
milkee
1 rok temu

Jakoś mały się wydaje w rozmiarze L dla takiego 185cm wzrostu.
Czy jest szansa na jakiś test dampera Sr suntour Triair? Wszyscy zachwalają te Topazy a ponoć to bliźniacza konstrukcja i to z jednej fabryki.

Ilia
Ilia
1 rok temu
Reply to  milkee

Wszyscy zachwalają w ogóle to DVO, a tak naprawdę ten Topaz to prawie to samo co Monarch Plus RT3 Debonair tyle, że bez jednej z siedmiu uszczelek.

PSIdetektyw
PSIdetektyw
1 rok temu

Czy cena podana za najniższą wersję to błąd? W tabeli jest 3000 dolarów, co obecnie daje niecałe 12 tysięcy. Oficjalna cena to serio 14500?

Kacper
Kacper
1 rok temu
Reply to  PSIdetektyw

A VAT doliczyles?

Beastie Bikes
Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  PSIdetektyw

Amerykanie nie dodają podatków do cen, podają ceny netto. Jak kupujesz w USA cokolwiek to dopiero przy kasie dowiadujesz się ile naprawdę zapłacisz.

PSIdetektyw
PSIdetektyw
1 rok temu
Reply to  Beastie Bikes

No tak, ale środkowa specyfikacja jest o 1k USD droższa, a w Polsce roznica cen wynosi 1000 zł?

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  PSIdetektyw

Już tłumaczę – brawo za celne oko ;) Wszystko jest proste, choć muszę odsłonić odrobinę dystrybutorskiej kuchni.

Atrakcyjne względem powyższego przelicznika (MSRP plus polski VAT) ceny specyfikacji innych niż NX wynikają z faktu, że wszystkie build kity poza NXem będziemy kompletować samemu, w specyfikacjach identycznych jak na stronie producenta.

W ten sposób udało nam się znacząco „zbić” ceny build kitów SLX, GX i dorzucić nasz autorski build kit XT, który za 17999zł jest w moim odczuciu totalnym bangerem (w zestawie będą oczywiście pełny napęd M8100 i czterotłoczkowe heble M8120).

Powyżej opisana praktyka i ceny znajdą swoje zastosowanie także w innych rowerach Ibisa.

PSIdetektyw
PSIdetektyw
1 rok temu

Super, dzięki wielkie za wyjaśnienie sprawy. Odezwę się przy okazji zmiany obecnego roweru ;)

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  PSIdetektyw

Ekstra, zapraszamy!

Waldemar
Waldemar
10 miesięcy temu

Ciekawe że żeby zamienić slx na XT trzeba dołożyć 2500??? Za 100 gramów mniej i dwuklikowe manetkę

Mateusz
Mateusz
1 rok temu

No wreszcie cos ladnego. Pewnie bede w mniejszosci ale Ibisy zawsze przypominaly mi takie dwie poskrecane kluski na dole garnka. Paskudztwo, totalne przeciwienstwo prostych, gladkich linii… Troche jak ciuchy Balenciaga – drogie, ekskluzywne I swietnie wykonane. Niestety strasznie szpetne.

Perun
Perun
1 rok temu

Qurła, ma wszystko w co chciałem wyposażyć mój pierwszy w pełni amortyzowany rower i nie muszę składać. Ktoś wie dlaczego strona beastie nadal nie bangla? Fejsa nie mam a chciałbym zobaczyć to to w sprzedaży. I chyba się chochlik wdarł, nowa kaseta shimano ma zakres od 10.

Beastie Bikes
Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  Perun

Nasza kulpa, o Perunie, nie daliśmy rady skończyć strony na czas, w tym roku bardzo mocno zaangażowaliśmy się w demo tour. Strona będzie gotowa niebawem, od jutra siedzimy i kończymy.

Pisz do nas na info@beastiebikes.pl – odpowiemy!

Perun
Perun
1 rok temu
Reply to  Beastie Bikes

Chyba jednak nie zdążyłem i się wszystko wyprzedało ;-p
(pisałem rano i cisza)

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  Perun

Ciągle bez odpowiedzi?

Perun
Perun
1 rok temu

Nie, spoko, już ustalone, czekam na pewne szczegóły które zawarte były w wiadomości. Dzięki za zainteresowanie.

Radek
Radek
1 rok temu

Działanie free stroke działa, ostatnio było to już poruszane, poza tym żeby było jak w XTkach wystarczy zmienić „zaślepkę” na odpowiedni wkręt

Rzaq Buraczek
Rzaq Buraczek
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Ale w czasie przelewania warto go odkręcić, poza tym jak masz zaślepkę jak w SLX to zawsze jest na maksimum, działać trochę działa bo jak po odpowietrzaniu zapomniałem dokręcić to od razu się zorientowałem że jest inaczej.

wujekeman
wujekeman
1 rok temu

Z nowymi hamulcami Shimano jest pewien problem który potencjalnie eliminuje ich popularność . Mianowicie przez nowe mocowanie obejmy, nie wejdą tam manetki 11s Shimano , co do Srama to nie wiem, ale pewnie tez może być problem. A że nowy I-spec i nowa obejma Shimano pasuje tylko do manetek 12s , to jeśli chcemy dajmy na to nowe hamulce SLX to wymusza nam to raczej zmianę całego napędu na 12s….. taka oto niespodzianka. Jeśli jestem w błędzie i ktoś pokombinował z montażem starszych manetek do nowych klamek , to proszę mnie wyprowadzić z błędu.

Radek
Radek
1 rok temu
Reply to  wujekeman

Mówisz o tym z autopsji? Czy wnioskujesz ze zdjęć, czy może znasz/widziałeś u kogoś kto i się z potencjalnym problemem mierzył? Pytam, chcę je kupić, a mam manetkę xt m8000 11s

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Radek

Mówie z obserwacji konstrukcji nowej i starej obejmy.

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Radek

zapytałem tez na Shimano, ale nie mam na razie odpowiedzi , moim zdaniem nawet jesli wejdzie to może byc niemozliwe jej poprawne ustawienie na kierownicy . Dodatkowo nie widziałem nigdzie konfiguracji w rowerach żeby były nowe hamulce i inny naped niz 12 s shimano , a to może o czyms świadczyc

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

tak, tyl;ko XT 11s na obejmę ma spory występ o który opiera sie telewizor :) , XTR powinno wejść , ale ilu uzytkowników ma manetke XTR :) ? :)

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

no i zaje…. juz kiedyś cie zaczepiałem w jakimś artykule , ale mnie olałeś ciepłym moczem :) , może teraz sie uda sprawdzić.

Radek
Radek
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Super, daj znać. Ze spokojem, nie pali się ;)

Radek
Radek
1 rok temu
Reply to  wujekeman

televizor nieistotny, wytnie się…

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Radek

nawet po odkręceniu jest spory rant nad obejma, nie po to kupijemy cos , żeby po cygańsku piłować :)

Radek
Radek
1 rok temu
Reply to  wujekeman

ehh

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Radek

no toż mam zaślepke, przeciez nie mam telewizora…. ale objemka ma tak jakby rant nawet po zdjeciu telewizora
comment image
cały element po lewej stronie zostaje , to jest nadlewka która mamwysokosc samego telewizora, to jest odlany element z alu.
comment image
nowa manetka 12s , widzisz róznicę, widzisz jak płaska jest sama obejma…. ?

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Marcin

no i to jest to! fenkju bardzo :)

cayus
cayus
1 rok temu
Reply to  Marcin

nie widzę tam opcji nowa klamka – stara manetka…

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  wujekeman

Jest odpowiedź, Shimano twierdzi, że pasuje :)

Shimano-MTB Emanuel – Tak, możesz bez problemu zamontować manetkę na obejmę po zewnętrznej stronie obejmy klamki – punkt podparcia nie będzie kolidował z manetką.

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  wujekeman

SHIMANO potwierdza :)
„Shimano-MTB Emanuel – sprawdzaliśmy na M7000 na modelu z optycznym wskaźnikiem przełożeń (ściągaliśmy go). Obejma w tym modelu jest nieco grubsza z racji dodatkowej „ramki” dla wskaźnika. Bez problemu zamontowaliśmy tę manetkę, więc z XT M8000 również nie będzie problemu.”

Więc miejski mit obalony, przepraszam, zachowałem sie jak gówniarz. TO bedzie zatem HIT sprzedaży :)

hergar
hergar
1 rok temu

Szkoda, że dopiero teraz. W sierpniu kupiłem Snabba plusa 130 (i nie żałuję, jeździ lepiej niż mój 5 spot), może za 2, 3 lata wyjdzie Ripley że skokiem 130 to się pomyśli.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  hergar

Polecam skorzystać z okazji i przetestować co mamy do zaoferowania. W ten weekend testy we Wrocławiu w Thirty Three Bicycles Studio (https://thirtythree.pl) i w Bielsku w Blackbird Bike (https://www.facebook.com/blackbird.bielsko/).

wujekeman
wujekeman
1 rok temu

Ale pomarańczowy faktycznie obłędny ;)

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

o gustach sie nie dyskutuje :)

Zarazek
Zarazek
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Aż mi się smutno zrobiło. Mi to się naprawdę podoba! Ale ja lubię takie kolory ( choć mógłby być bardziej pomarańczowy, i jaskrawy, bo wydaje mi się, że idzie bardziej w czerwień, choć to może być kwestia zdjęcia / wyświetlacza w tel.)

Marcin
Marcin
1 rok temu

Wiem, że trochę poza tematem, ale jesteś w stanie coś więcej napisać o hamulcach? Jak się sprawują? Co Cię w nich tak urzekło? Przez zimę będę rozglądał się za nowymi hamulcami do mojego Gianta Trance. Chciałem spróbować czegoś nowego i na ten sezon kupiłem Magury MT Trail, ale zawiodłem się na nich. W drugim rowerze już trzeci sezon jeżdżę na Shimano SLX M675 i są totalnie bezobsługowe (oprócz wymiany klocków) także kolejnym oczywistym wyborem będzie dla mnie znów Shimano, tym razem model M7120. Gdybyś miał porównać moc oraz modulację nowych Shimano do Magury MT5 (wiem, że testowałeś model MT7 więc myślę, że Jesteś w stanie się odnieść), to które i w czym są wg. Ciebie lepsze?

Marcin
Marcin
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Tak, ale od czasu tego wpisu minęło już trochę czasu, a po drugie zapewne Przetestowałeś je w trudniejszym terenie, stąd też moje pytania.

Mateusz
Mateusz
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Klamkę złamałeś bo gleba, czy tak sobie pękła?

tm3ch7
tm3ch7
1 rok temu

Aluminiak na SLX z niedrogim dumperem za 15K to naprawdę dobra cena wręcz okazja jak wynika z artykułu ?

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  tm3ch7

https://pl.bab.la/slownik/angielski-polski/dumper

przepraszam , nie mogłem się powstrzymać :)

tm3ch7
tm3ch7
1 rok temu
Reply to  wujekeman

Też bym nie mógł :)

tm3ch7
tm3ch7
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Oczywiście chociażby rower na którym Sam Hill kilka wyścigów wygrał :)
https://www.chainreactioncycles.com/pl/en/nukeproof-mega-275-alloy-pro-bike-gx-eagle-2019/rp-prod170259 – 3,7K EUR i to w lepszej konfiguracji.
https://www.propain-bikes.com/bikes/tyee-al-275/ – 3,4K EUR – też lepszy osprzęt.
https://shop.lapierrebikes.com/zesty-am-50-ultimate – 3,6K EUR – pewnie gorszy osprzęt ale za to jak wygląda.
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/slide-trail/slide-trail-90-2020/ – 2,9K EUR i wszystko ma lepsze.

tm3ch7
tm3ch7
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Tak moim zdaniem można a podział na sprzedaż bezpośrednią i przez dystrybutora jest sztuczna i na siłę. Jak będę chciał kupić nową Caprę 29″ LTD za 3,6K EURO to pojadę i kupię w salonie jak nie to zamówię i kurier mi przywiezie. Wartość dodana dystrybutora ma miejsce w innym miejscu niż sama sprzedaż roweru. Tym czasem radzę się spieszyć bo YT
wypuściło tylko 400 sztuk porównywalnego roweru w dużo dużo lepszej konfiguracji.
https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=2319
Jeśli komuś przeszkadza, że rower dostarczy kurier to niech czym prędzej bieży osobiści po IBIS’a :)

Kuba
Kuba
1 rok temu
Reply to  tm3ch7

Nie kupisz, bo już się wyprzedała.

Nie ma najmniejszego sensu porównywać seryjnego roweru do jednorazowej edycji limitowanej.

Kuba
Kuba
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Mówisz – masz (przynajmniej na papierze):

https://www.kross.pl/pl/2019/enduro/moon-3-0

Lepsze hamulce i zmiana biegów, a jeśli wierzyć tej (krytycznej) recenzji, to widelec także jest lepszy:

https://www.mbr.co.uk/reviews/forks/dvo-diamond-160mm-fork-review

Z drugiej strony, Ripmo można przed zakupem przetestować, a w sieci jest pełno recenzji i opinii, co jest dokładnym przeciwieństwem Krossa – tylko jedna pseudo-recenzja w Magazynie Bike i brak opcji demo, czyli w praktyce zakup w ciemno, na który chyba bym się nie zdecydował.

Kuba
Kuba
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Moon to cenowo poziom marek wysyłkowych, więc tutaj Ibis nie ma szans.

Wygrywa jednak jeśli chodzi o możliwość przetestowania i dystrybutora. Zdecydowanie wolałbym wziąć sprawdzony (objeżdżony) sprzęt od Beastie Bikes niże kota w worku z przypadkowego sklepu.

tm3ch7
tm3ch7
1 rok temu
Reply to  Kuba

Jakiego kota w worku. Ile rowerów kupiłeś bezpośrednio ? Zamów sobie YT, Canyona czy Radona. Masz miesiąc na sprawdzenie i objeżdżenie. Nie pasuje odsyłasz. 40 -50 EUR za miesiąc testowania to chyba nie duża cena. Taniej nie wypożyczysz.

Kuba
Kuba
1 rok temu
Reply to  tm3ch7

Mówię o Krossie.

Ilia
Ilia
1 rok temu

Widzę, że ktoś poszedł po rozum do głowy. Pewnie niedługo się okaże, że takie hiper-super marki jak Spec też wrócą do aluminiowych ram, tak jak wrócili do gwintowanych suportów. Dobrze, że ta rama jest taka surowa. Ma tylko to co potrzebuje. Goła baba wyrzeźbiona w ramie jest dla mnie tylko zbędnym balastem, a i się szybko znudzi.
Czy wszystkie ramy świata są z Taiwanu?
Ja bym się tak nie spuszczał nad tym DVO. Uważam, że DPX2 czy Deluxe Plus są na równi z nim. W Topazie udało im się jeden o-ring zamienić na membranę raptem i brakuje regulacji wolnej kompresji co mnie trochę razi. Takie bajery jak wszelakie regulacje w tym sprężyny negatywnej też już były. Nawet w Suntourze można sobie zmienić negatywną w wyższych modelach.
Ślizgi zamiast łożysk to trochę lipa, nawet jak gwarancja będzie na moje wnuki.
Mam u siebie te Asegaje. Fajna opona na mieszano-wilgotne warunki. Bardzo uniwersalna, ale nie radzi sobie z głębokim błotem i zaczyna się ślizgać. W najmiększej mieszance można, że tak powiem po ścianach jeździć ale bieżnik znika w oczach.

cayus
cayus
1 rok temu
Reply to  Ilia

masz może porównanie z HR2?

Mateusz
Mateusz
1 rok temu
Reply to  Ilia

zapewne wiekszosc tych lepszych ram jest z Tajwanu bo to swiatowe centrum jeżeli chodzi o obróbkę aluminium. Zwyczajnie w swiecie są najlepsi w konstrukacj z aluminium a ramy rowerowe to tylko jakiś niewielki kawałek tortu.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  Ilia

Tajwan to aluminiowa ekstraklasa – jest tam przyzwoicie wyceniona i świetnie wykwalifikowana siła robocza, surowiec i technologia (hydroforming, który w Europie robi tylko kilka firm). Nie ma na świecie lepszego miejsca do produkcji aluminiowych ram rowerowych.

Mateusz
Mateusz
1 rok temu
Reply to  Ilia

Dokładnie aluminium jest wporzo nie rozumiem tego hype na carbon, na szczęście to już mija i ludzie mądrzejsi .

Odnośnie dvo nie jeździłem ale kumpel jeździł i mówi że szajs wymienił na foxa więc nie ufalbym tym butikowym firmom.

Krzysiek
Krzysiek
1 rok temu

Najlepiej dobrany osprzęt w seryjnym rowerze, jaki w życiu widziałem.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  Krzysiek

Polecamy jeszcze XT M8120 za 17999

Kuba
Kuba
1 rok temu

Ale o co chodzi z hamulcami deore w najwyższej opcji za 17,5k?

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  Kuba

My będziemy tam dawać SLX M7120 (cztery tłoki).

Najwyższa specyfikacja u nas to XT M81xx (z czterotłoczkami) za 17999zł

DominKC
DominKC
1 rok temu

Skracanie rury podsiodłowej ma swoje granice, którą imo ibis przekroczyl, a Marin na 2020 to już grubo przekroczyl. 470 w xl to za mało imo. Przy 195 nie kupie roweru, który ma mniej niż 500. Wiem, że kwestia indywidualna, ale teraz nawet sztyca 200 one upa jest jeszcze wysunięta 4 cm. W tym rozmiarze jeźdzcy są raczej wagi ciężkiej, dźwignia duża i przepis na brzdęk w alu gotowy.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  DominKC

Poczekajmy aż te „brzdęki” faktycznie się pojawią, w karbonie, który ma to samo geo, nie mieliśmy ani jednego przypadku walniętej z tego powodu ramy.

Kuba
Kuba
1 rok temu
Reply to  DominKC

Sztyca nie może wchodzić na styk – musi być jeszcze jakiś margines do drobnych regulacji w dół. Inaczej byłby problem gdybyś np. zmienił buty na takie z niższą, bardziej płaską podeszwą.

Dryb1as
Dryb1as
1 rok temu

Wygląda na to że to będzie mój nowy rower. I właśnie ta wersja na SLX. Alu zastąpi karbon ale właśnie aluminiowej ramy szukam i tylko jedna zmiana to tłumik Jade zamiast Topaz’a!

Renifer
Renifer
1 rok temu

Chyba znalazłem błąd pod jednym foto: „szablon na wózku kolosalnie ułatwiający regulację.” Szablon?

Pipek
Pipek
9 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

chodzi o odległość górnego kółeczka od kasety na najmiększym biegu?

Majki
Majki
1 rok temu

Cena za to jest śmiesznie duża.nie porywa niczym szczególnym a parę tysi więcej trzeba wyłożyć na to niż porównywalne rowery.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  Majki

Zachęcam do testowania – to na testach w prawdziwym terenie wychodzi zazwyczaj czy „porównywalne” produkty są faktycznie z tej samej parafii i skali jakości jazdy. Jesteśmy zdania, że za tą kasę trudno o lepszy rower a należy do tego dodać, że w sezonach 2018 i 2019 karbonowe Ripmo zdobyło masę nagród i zajmowało czołowe miejsca w testach porównawczych. Teraz ten sam (a nawet lekko poprawiony) pod względem geometrycznym rower jest dostępny w znacznie niższej cenie.

Dodam na koniec, że karbonową ramę Ripmo C wyceniamy na sezon 2020 na poziomie 13599złza wariant z damperem Fox DPX2 Performance. Za 900zł wiecej ma Pan już kompletne Ripmo w aluminium.

tm3ch7
tm3ch7
1 rok temu

Tak z całą pewnością Sam Hill, Florian Nicolai, Dimitri Tordo itd… Jeżdżą na nie porównywalnych Canyonach czy Nukeproofach. Rozumiem marketing ale wszystko ma swoją granicę. Za 15K mam nowy rower Sama Hilla (też blaszak) który przynajmniej już coś wygrał. A co porównywalny IBIS wygrał ? Jak porównywać to porównywać rzeczy porównywalne.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  tm3ch7
tmch
tmch
1 rok temu

Odnoeś się do tego że YT Swoją Capre Ltd sprzedało 400 sztuk w jeden dzień.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  tmch

W którym miejscu się do tego odniosłem?

Kuba
Kuba
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Marki wysyłkowe są przeznaczone dla klienta zupełnie innego typu – takiego, który w razie czego nie potrzebuje wsparcia sklepu/dystrybutora i nie przeszkadza mu konieczność odesłania sprzętu za granicę. Zdecydowanie nie jest to zabawa dla każdego.

Pomijając rodzynki typu Moon, który jest wyjątkiem od reguły, Ripmo AF nie wypada cenowo źle. W cenie modelu SLX jest Reign SX, który na papierze ma lepsze zawieszenie, ale gorszy napęd.

Reign 1 wypada cenowo lepiej niż Ripmo XT, ale tu jeszcze dochodzą kwestie związane z możliwością przetestowania sprzętu i wsparciem ze strony dystrybutora.

Gdyby nie to, że nie jestem przekonany ani do Diamonda (recenzja MBR mówi, że jest mniej czuły od Foxa 36 i Lyrika), ani do samego Foxa 36 (dużo narzekań na twardą pracę), to chętnie bym skorzystał z oferty Beastie Bikes.

Maciek
10 miesięcy temu
Reply to  Kuba

Nie mam nic przeciwko markom butikowym (sam mam pół butikową ramę), ale jeśli marka ma dystrybutora z 1 (słownie jednym) sklepem w kraju, to siłą rzeczy dla większości mieszkańców tego kraju to jest marka wysyłkowa:) No chyba, że zamierzasz z każdą pierdołą jeździć np z Rzeszowa do Zielonej Góry, czy gdzie tam akurat dystry ma siedzibę. Chcesz lokalnie to kup sobie Gianta, Krossa czy Meridę, które są wszędzie.
A skoro i tak musisz się zaprzyjaźnić z kurierem, żeby np wysłać rower na gwarancję czy coś w tym stylu, to w zasadzie co za różnica, czy wysyłasz w kraju, czy do Niemca np…

Wujas
Wujas
1 rok temu

W cenie tej ramy to się kupowało rodzimego, carbonowego snabba C160 z Foxem na kashimie, więc słaba opcja, drogi Ibisie.

Piotr / Beastie Bikes
Piotr / Beastie Bikes
1 rok temu
Reply to  Wujas

Dlaczego piszesz w czasie przeszłym?

Wujas
Wujas
1 rok temu

Ponieważ miałem na myśli snabba 2018. Nie sprawdzałem cen aktualnego rocznika.

Remek
Remek
1 rok temu
Reply to  Wujas

Za tą cenę to kiedyś kupiłbyś kilka samochodów. Ale nie wiem jak teraz, nie sprawdzałem cen aktualnych roczników. :P

Maciek
Maciek
1 rok temu

Hej, czy ktoś ma porównanie nowych hamulców slx w wersji z 2 tloczkami i 4 tloczkami? Chodzi mi o własne doznania a nie porównanie na papierze

Ewa
Ewa
1 rok temu

Byłby to rower idealny, tylko czemu kąt sztycy podsiodłowej jest o 1 stopień mniejszy, niż w wersji karbonowej? Turaj akurat nowy Giant Reign wypada lepiej. W sumie oba rowery są bardzo podobne i nawet cenowo porównywalne, od kiedy Giant zaczął się bardziej cenić. Ach te problemy pierwszego świata!

Maaatiii
Maaatiii
1 rok temu
Reply to  Ewa

Czy ma to aż takie znaczenie, serio odczuwasz taką różnicę?

Ewa
Ewa
10 miesięcy temu
Reply to  Maaatiii

Maaatiii nie porównywałam 77 i 76, ale czuję dużą różnicę między 75 a 76,8. Rower chcę zmienić wyłącznie ze względu na reach i właśnie kąt podsiodłówki (no i główki ramy), więc jak już zmieniać to zmieniać porządnie.

wujekeman
wujekeman
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Już takie pomysły były na poczatku ery 29″ . Spotkałem gdzies wtedy siodło opisane jako „do 29″ ” własnie z dłuzszymi pretami :)

Ewa
Ewa
10 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Masz rację, geometrię karbonu sprawdzałam na enduro mtb i tam mają ewidentnie błąd.
Tak czy owak szkoda, gdyby to było 77 lub więcej to byłby rower idealny, a tak to poszukiwania trwają :)
Swoją drogą, orientujesz się na jaką max głębokość można tam wepchnąć sztycę w rurę podsiodłową?

Piter
Piter
1 rok temu

Nie znam się, więc się zapytam. Zawieszenie DVO w naszym kraju jest raczej rzadko spotykane. Jaki jest koszt serwisu takiej zawiechy przy grubszej awarii spowodowanej zbyt „implusywnym” użytkowaniem? Części zamienne lub dostęp do dobrego fachowca nie stanowi problemu? Pytam czysto z ciekwości, może ktoś przerabiał to w praktyce. W teorii osoba, która funduje sobie butikowy sprzęt powinna przewidzieć extra budżet na takie wydatki. Pewnie nawet zwykły serwis/ utrzymanie będzie bardziej kosztowne od poplarnijszych marek jak RS i Fox. Mnie osobiście zawsze zniechęcało to do takich niszowych rozwiązań. Zwłaszcza, że dla mnie serwis sprzetu to czysta przyejmność i jak tylko mogę to robię to sam. Ale może się mylę i nie jest to „rocket science”?

Kuba
Kuba
11 miesięcy temu
Reply to  Piter

Niektóre części zamienne powinien zapewnić dystrybutor – Biker House:

https://sklep.biker-house.pl/catalogsearch/result/index/?p=1&q=dvo

Oni tez powinni prowadzić autoryzowany serwis.

Ogólnie DVO zapewnia całą dokumentację serwisową, a do pełnego serwisu ich sprzętu wystarczą najbardziej podstawowe narzędzia, jak imbusy czy klucz nastawny.

Jednak, tak jak napisałeś, DVO to nisza. Jeśli w razie czego nie chcesz mieć problemów, to powinieneś raczej celować w popularniejsze marki.

Edward
Edward
6 miesięcy temu
Reply to  Kuba

Miałem styczność z serwisem dvo w bikerhouse serwis dotyczył tłumika i jego wymiany. Cała procedura gwarancyjna trwała ok. 2 tygodnie nie więcej. Regulator OTT padł z mojej winy. Za koszty przesyłki zwrotnej nie musiałem płacić koszty pokrywa sklep ponadto dostałem chustę i bidon gratis
Co do samego działania dvo diamond i dvo onyx (posiadam oba jeden w ht drugi enduro) mogę porównać z fox float ,bos deville czy rs pike które miałem wcześniej i praca dvo zdecydowanie i nieporównywalnie lepsza od konkurencji.
Amortyzator dvo jest mega czuły i bardzo płynny w działaniu.
W testach dużo lepsze czasy zjazdu na tych samych odcinkach. Sama regulacja dvo jest bardzo łatwa.

kowal
kowal
8 miesięcy temu

Ciekawe ze ceny okolo 3 tys.wiecej niz wynika to z cen producenta… dodatkowa marża chyba tylko po to zeby klientowi dać pseudo rabat…. Taki polski czarnypiatek

Moskit
Moskit
4 miesięcy temu
Reply to  kowal

PSIdetektyw wyżej już pytał o to samo. Te 3000zł to VAT. Amerykanie podają zawsze w sklepach ceny netto. Tam każdy stan może mieć inny podatek. W głupim spożywczym można się zdziwić bo do końca nie wiemy ile zapłacimy za towar w koszyku :)

Mikołaj
Mikołaj
3 miesięcy temu

Przymierzałem się dzsiaj do Lki w Blackbird Bike, na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach, XL jednak jest szpetny opór. Kierownica i mostek daje tandetny feeling. Co do wspawki przy suporcie – tego elementu już nie ma i dobrze bo wyglądał po prostu źle.

Odwiedź mój profil na
Instagram Top