Menu
Menu Szukaj

Convoy S2+ czyli kupujemy latarkę na rower

Przeglądając wątki oświetleniowe na forach rowerowych, masz wrażenie, że latarka Convoy S2+ to odpowiedź na każde pytanie. Zgrabna, o mocy wystarczającej na leśne night-ride’y, kosztująca kilkadziesiąt złotych – ideał? Podejmujesz więc decyzję o zakupie i… okazuje się, że pytań jest znacznie więcej, niż odpowiedzi. Którą wersję wybrać? Jaki dokupić akumulator? Który kolor diody? I jak przymocować to ustrojstwo do kierownicy, albo co gorsza, do kasku?

Convoy S2+ - latarka EDC na rower

Poradnik ten odpowiada na te wszystkie pytania, z perspektywy kogoś, kto jeszcze rok dwa lata temu sam był totalnie zielony.

Zawiera też linki (afiliacyjne) do sklepów, dzięki którym szybko zamówisz dokładnie to, co trzeba – jeśli dobrze Ci doradziłem, nie krępuj się z nich skorzystać ;) Listę zakupów zebrałem w podsumowaniu artykułu.


Dlaczego akurat Convoy S2+?

Cena

Wypasione lampki rowerowe z zewnętrznym pakietem akumulatorów są super, ale nie każdy może sobie pozwolić na wysupłanie co najmniej 350 zł. Convoy S2+ za około 70 zł to alternatywa dla osób planujących night-ride’y po lasach i górach, ale ze skromnym budżetem.

Niska cena ma też dodatkową poważną zaletę: możliwość zakupu 2 sztuk.

Na kasku czy na kierownicy?

Każdy, kto jeździł w terenie z lampką na kierownicy zgodzi się, że to za mało – drugie źródło światła na kasku pozwala na doświetlanie zakrętów i lepszą orientację w terenie. Dwie lampki umożliwiają też zróżnicowanie rozkładu światła – ta na kierownicy może świecić szeroko, ale bliżej, a ta na kasku pełnić funkcję „długich” (bo i tak zawsze świeci tam, gdzie patrzysz).

Jeśli jednak chcesz zacząć od jednej lampki, polecam zamontować ją na kasku. Do mocowań dojdziemy za chwilę.

Convoy S2+ - mocowanie latarki GoPro na kask

Kompaktowy rozmiar i brak kabli

Ogniwo mieści się wewnątrz latarki, więc nie musisz kombinować z kablem do zewnętrznego akumulatora (zwisającego gdzieś na ramie). W połączeniu z niską masą (125 g z ogniwem), bardzo ułatwia to montaż, zwłaszcza na kasku.

Jasność

Convoy S2+ generuje realnie ok. 800 lumenów – można przyjąć, że to rozsądna granica przydatności do jazdy w terenie. Z dwoma latarkami można już bardzo komfortowo jeździć po górach.

Convoy S2+ - jasność diody lumeny

Rozkład światła

Lumeny to nie wszystko, równie ważny jest rozkład światła. Idealnie, jeśli jasność jest równomierna, a kształt wiązki wyważony między zasięgiem a szerokością. Żadna sztuka zbudować „laser” oświetlający 100-metrowy tunel, ale nie dający najmniejszej informacji o tym, co się dzieje po bokach.

Rozkład światła S2+ jest niezłym kompromisem. Przede wszystkim jest szerszy, niż w innych latarkach Convoya, dzięki czemu najlepiej nadaje się na rower. Warto jednak mieć świadomość, że do lampek typowo rowerowych jeszcze sporo mu brakuje – np. w ruchu ulicznym spisuje się słabo (oślepianie kierowców niekoniecznie służy bezpieczeństwu…).

Convoy S2+ - rozkład światła

Tanie, wymienne akumulatory

Dokupienie dodatkowego pakietu do „specjalnych” lampek jest czasem trudne, a w najlepszym wypadku drogie. Convoy S2+ jest zasilany jednym standardowym ogniwem Li-Ion typu 18650. Bardzo dobry akumulator o dużej pojemności (o nich za chwilę) to koszt 30 zł, więc bez problemu dokupisz zapasowy i nie będziesz się martwić o wyczerpanie światła gdzieś w środku lasu.

Czas świecenia

Na dobrym akumulatorze, Convoy S2+ świeci trochę ponad 1 godzinę w trybie 100%, lub ok. 2,5 godziny w trybie 50% (który w łatwiejszym terenie zazwyczaj wystarcza). Na długich podjazdach można ograniczyć się do ekonomicznego trybu 5%, który jasnością odpowiada tanim lampkom „miejskim”.

Odnosząc to do bardziej życiowego przykładu: mieszając wszystkimi trybami, bez problemu wjedziesz na Skrzyczne i zjedziesz czerwonym szlakiem do Buczkowic na jednym akumulatorze.

Deszczoodporność

Mimo niskiej ceny, jakość wykonania obudowy Convoya S2+ jest naprawdę dobra. Jest w całości aluminiowa i odporna na deszcz i krótkotrwałe zanurzenie.

Latarka Convoy S2+


Podsumowując: nie zrozum mnie źle – Convoy S2+ nie jest Świętym Graalem rowerowego oświetlenia. Ale kombinacja jego cech jest moim zdaniem najlepszym kompromisem dla kogoś, kto chce zacząć przygodę z nigh-ridingiem w terenie, bez wydawania majątku.


OK, Convoy S2+ i… co dalej? Jaki model wybrać?

Convoy S2+ / S2 / S3

Nie chciałbym wnikać w techniczne szczegóły (bo się na nich nie znam), więc w skrócie:

  • Convoy S2+ – jego zalety opisałem wyżej;
  • Convoy S2 (bez plusa) – daje bardziej skupione (węższe) światło od S2+ – na rower nie polecam, chyba że po wymianie reflektora;
  • Convoy S3 – niemal identyczna jak S2+, ale nieco mniej popularna – na rower nadaje się równie dobrze, jak S2+.

Wniosek: bierz S2+, ewentualnie S3.

Typ diody

Do wyboru są trzy:

  • XM-L – starsza. Nie kupuj.
  • XM-L2 – nowsza, wydajniejsza. Domyślny wybór.
  • XP-L HI – najnowsza. Oferuje największy zasięg, ale bardzo skupioną wiązkę – gorszy wybór na rower.

Wniosek: upewnij się, że kupujesz XM-L2.

Kolory diody

Dioda może mnieć barwę zimną (jaśniejszą) lub ciepłą (przyjemniejszą dla oka i lepiej oddającą kształt terenu). Na rower najczęściej wybierany jest neutralny kolor 4C („ciepły biały”).

Wniosek: polecam Ci diodę o pełnym oznaczeniu XM-L2 T6-4C

Convoy S2+ - mocowanie na kasku GoPro

Sterownik

To chyba najnudniejsza część, ale bardzo ważna – łatwo to przeoczyć i kupić złą wersję!

  • 2.1A (7135×6) – słabszy, ale mniej się nagrzewa. Dobry, jeśli chcesz używać latarki poza rowerem. Podczas jazdy latarka ma jednak tak dobre chłodzenie, że nagrzewanie jest pomijalne;
  • 2.8A (7135×8) – mocniejszy, polecany na rower. Teoretycznie szybciej rozładowuje baterię, ale w praktyce świeci tyle samo lub dłużej, ze względu na bardziej użyteczny tryb 50%.

Sterownik decyduje też o trybach świecenia. Wspomniane wcześniej 3 tryby (5-50-100 lub 5-40-100) są w zupełności wystarczające. Bardziej zaawansowane modele umożliwiają programowanie własnych konfiguracji, ale to raczej zabawa dla osób lubiących komplikować sobie życie w imię nauki.

Wniosek: wybierz sterownik 2.8A (7135×8) z trzema trybami świecenia.

Convoy S2+ tryby świecenia 5 - 50 -100%

Optyka (kolimator) – opcjonalnie

Standardowy reflektor Convoya S2+ daje bardzo użyteczny rozkład światła. Ale jeśli masz dwie latarki, warto w jednej z nich zastosować soczewkę 60×20 (tzw. kolimator) – rozprasza on wiązkę, nadając jej owalny kształt. Dzięki temu latarka (najlepiej ta na kierownicy) lepiej oświetli boki trasy, kosztem zasięgu.

Wniosek: pierwszą latarkę zamów standardową (reflektor OP), przy drugiej możesz pomyśleć o kolimatorze 60×20.

Convoy S2+ reflektor OP

Dioda XM-L2 T6-4C ze standardowym reflektorem OP („orange peel”)


Co jeszcze musisz kupić?

Akumulator

Convoy S2+ (podobnie jak S2 i S3) działa na popularnych ogniwach 18650 (są też inne wersje, których lepiej unikać). Latarka mieści jedno ogniwo, ale sugeruję od razu kupić drugie, zapasowe na dłuższe wycieczki.

Ze względu na bezpieczeństwo, pojemność i niewielką różnicę w cenie, kupuj wyłącznie dobre, markowe ogniwa. Te najlepsze mają 3400-3500 mAh pojemności – jeśli sprzedawca deklaruje więcej, zwyczajnie kłamie, a realna pojemność będzie kilkukrotnie niższa.

Moim zdaniem warto też zainwestować w nowe – używane zazwyczaj mają niższą pojemność. Można dyskutować, czy dwa tanie, używane ogniwa będą sumarycznie świecić dłużej od jednego „drogiego”. Ja jednak nie przepadam za grzebaniem po ciemku w plecaku w poszukiwaniu zapasu. Zwłaszcza, że mówimy o potencjalnych oszczędnościach rzędu 10-20 zł.

Z zabezpieczeniem czy bez? Convoy S2+ ma zabezpieczenie przez zbyt mocnym rozładowaniem i przegrzaniem w sterowniku (ładowarki również). Dlatego śmiało kupuj zwykłe ogniwa bez zabezpieczenia (zresztą te z zabezpieczeniem i tak nie będą pasować!).

Polecane modele:

Ładowarka

Jeśli masz uniwersalną ładowarkę do „paluszków”, sprawdź czy jest kompatybilna z ogniwami 18650. Jeśli nie, polecam modele z dwoma slotami, ew. z czterema, jeśli masz dwie latarki – przed wyjazdem „zatankujesz” wszystkie ogniwa (główne i zapasowe) za jednym zamachem.

Polecane modele:
  • Liitokala Lii-100 (21 zł) – dobra i tania, niestety tylko na 1 ogniwo;
  • Liitokala Lii-202 (30 zł) – optymalny wybór, prosta ale dobra, ładuje 2 ogniwa;
  • Heseny HXY-18650-2A (32 zł) – podstawowy „plastik”, ale ładuje szybko i nie spali Ci domu (wiem, bo sam mam taką);
  • Liitokala Lii-300 / Li-500 (96 / 111 zł) – dwukanałowa, możliwość wyboru prądu ładowania i sprawdzenia pojemności ogniwa – coś dla tych, którzy lubią sobie poklikać;
  • Nitecore D2 / D4 (81 / 126 zł) – polecana alternatywa dla powyższych modeli Liitokala w kategorii „na bogato”.

Mocowanie

Na kierownicy

W sprzedaży dostępne są mocowania do latarek w paru wariantach. Żaden z nich nie radzi sobie z kierownicą o średnicy 35 mm, a i z 31,8 mm bywa ciężko, więc najlepiej kupić model obrotowy i zamontować go bliżej gripa.

Convoy S2+ - mocowanie obrotowe na kierownicę

Convoy S2+ - mocowanie na kierownicę roweru

Obracanie umożliwi skierowanie wiązki światła na wprost (mimo gięcia kierownicy). Największą zaletą tych mocowań jest błyskawiczny montaż latarki, a największą wadą – ryzyko jej wypadnięcia, zwłaszcza kiedy guma stwardnieje na mrozie.

Pro tip: Przed włożeniem latarki w jakiekolwiek mocowanie, zawsze przewlecz ją przez „smycz”, która jest w zestawie! Chwilowe disco-oszołomienie dyndającą z kierownicy latarką jest lepsze od jej szukania po ciemku w krzakach.

Convoy mocowanie dokręcane

Lepsze są mocowania zaciskające się na latarce śrubką. Nigdy ich jednak nie testowałem.

Convoy S2+ - mocowanie latarki na kierownicę roweru

Jeden z czytelników polecił mi też mocowanie z elastyczną opaską – kupiłem i faktycznie jest lepsze od tego najprostszego.

Ze względu na niedoskonałość dedykowanych mocowań, najczęściej używam uniwersalnej opaski silikonowej. Są jeszcze tańsze, trzymają bardzo stabilnie, a jednocześnie umożliwiają płynną regulację we wszystkich kierunkach. Wadą jest upierdliwy montaż – szybkie naciągnięcie opaski na latarkę wymaga nieco wprawy.

Opaska silikonowa do mocowania latarki na kierownicy

Convoy S2+ - opaska silikonowa

Na kasku

Ustaliliśmy już, że niezależnie od tego, czy jeździsz z jedną, czy z dwoma latarkami, podstawą jest mocowanie na kasku. Tylko jak Convoya do tego kasku zamocować…? Polecam jedną z dwóch metod:

Mocowanie GoPro + uchwyt

Od jakiegoś czasu można (w końcu!) kupić uchwyt do latarki kompatybilny z mocowaniem GoPro, który w zasadzie zamyka temat. O ile oczywiście Twój kask ma takie mocowanie, najlepiej fabryczne (jak widoczny na zdjęciu Bell Super DH). Jeśli nie ma, możesz rozważyć jego naklejenie.

Convoy S2+ mocowanie na kask uchwyt GoPro

Mocowanie na rzep Mactronic

Jeśli Twój kask nie ma mocowania kamery i nie chcesz go naklejać, najlepszym rozwiązaniem jest zakup uchwytu przeznaczonego dla latarki Mactronic Noise (o ile akurat jakiś sklep ma go na stanie…). Łapie on skorupę dość długim rzepem – upewnij się, że układ otworów wentylacyjnych pozwoli na znalezienie optymalnego punktu podparcia.

Latarkę do uchwytu możesz zamocować wykorzystując polecony wyżej uchwyt GoPro, lub wykonać własny z plastikowej obejmy odblasku (dopasowując średnicę np. taśmą izolacyjną) – jak na zdjęciu poniżej.

Convoy S2+ mocowanie na kask uchwyt na rzep Mactronic

Tylna lampka

To zupełnie z Convoyem niezwiązane, ale zbrojąc się na night-ride’a, trzeba o niej pamiętać! Jeśli dojeżdżasz do lasu drogą publiczną, może Ci uratować życie (tudzież przed mandatem).


Gdzie (i jak) kupować?

Banggood

Sprawdzone i pewne źródło oryginalnych latarek i ogniw prosto z Chin. Oferuje największy wybór wersji, a przy tym „chińskie” ceny z darmową wysyłką do Polski. Wadą jest czas dostawy – nawet powyżej miesiąca. Jako że sezon w pełni, warto dopłacić do przesyłki lotniczej rejestrowanej (z możliwością śledzenia).

Płatność

Polecam jedną z metod:

  • PayPal – najbezpieczniejszy wybór ze względu na ochronę danych i możliwość odzyskania pieniędzy niezależnie od reklamacji w sklepie. Przy zakupie wybierz płatność w PLN – unikniesz przewalutowania.
  • przedpłacona karta walutowa – większość banków oferuje wirtualną kartę kredytową w obcej walucie (najczęściej USD/EUR). Rozwiązanie bardzo bezpieczne: przed zakupem doładowujesz kartę odpowiednią kwotą, a nadwyżkę rozładowujesz po transakcji. Wydanie karty wiąże się jednak z opłatą (np. w przypadku mBanku: 25 zł rocznie).
  • Dotpay – od jakiegoś czasu Banggood udostępnił szybkie płatności obsługujące polski banki, dzięki czemu żadne kombinacje nie są już potrzebne.

Cło i VAT

Dotyczy tylko przesyłek o wartości powyżej 45 euro. Przy większych zakupach, jeśli korzystasz z darmowej wysyłki, warto więc rozdzielić zamówienia. Nie ma jednak powodu do paniki – tylko niektóre przesyłki są sprawdzane przez celników, zwłaszcza że sprzedający często wpisują na etykiecie zaniżoną wartość.



Forum Swiatelka.pl

Kupując swojego pierwszego Convoya zdecydowałem się na opcję full wypas, czyli latarkę zmodyfikowaną przez elektro-pasjonata (konkretnie Dariusz70 z forum swiatelka.pl). Kupując u niego można wybierać ze wszystkich opisanych wariantów, ale płacisz przede wszystkim za mocno poprawione wnętrzności:

  • termika – lepsze chłodzenie diody;
  • optyka – szybka o większej przepuszczalności, opcjonalnie kolimator;
  • dioda – barwa do wyboru;
  • sterownik – czarna magia, dzięki której latarka działa najjaśniej (i najdłużej) jak to możliwe ;)

Tak zmodyfikowany Convoy S2+ kosztuje ok. 130 zł, czyli dwa razy więcej, niż „surowy”. I szczerze mówiąc – nie świeci jakoś powalająco lepiej…

Convoy S2+ modowana czy seryjna

Podstawowa zaleta modowanych latarek wychodzi jednak po czasie – poprawione chłodzenie i przelutowane styki zapewniają wyższą trwałość i odporność na użytkowanie w trudnych rowerowych warunkach.

Więc jeśli swojego Convoya chcesz używać regularnie, latami, wtedy taka inwestycja ma sens. Osobiście jednak nie namawiam – przy zwykłym użytkowaniu, wydanie tych samych pieniędzy na dwa „chińczyki” w odpowiedniej wersji, wydaje się optymalnym wyborem.

Allegro

Kupując na Allegro, w zdecydowanej większości przypadków kupujesz dokładnie to co w Chinach – tylko drożej…

…ale za to szybciej. Choć trzeba wystrzegać się ogłoszeń, w których sprzedający zamawia dla Ciebie latarkę… w Chinach (zwróć uwagę na lokalizację oferty i termin realizacji). Jeśli nie masz noża na gardle – zdecydowanie polecam zakup u źródła (i ew. dopłacenie do szybszej wysyłki).

Convoy S2+ - latarka EDC na rower


Podsumowanie

Jak widać, zamówienie głupiej latarki może być dużo bardziej skomplikowane, niż powinno… Dlatego jeśli po lekturze tego artykułu dalej masz mętlik w głowie, pozwól że podsumuję dla Ciebie idealną konfigurację:

No to widzimy się na najtrajdzie! :)

Convoy S2+ - rozkład wiązki światła


Jeśli uważasz ten wpis za przydatny, udostępnij go proszę na Facebooku, dzięki czemu skorzysta z niego więcej osób. Dzięki! :)


Zobacz też powiązane wpisy:

 

100
Dodaj komentarz

avatar
55 Comment threads
45 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
53 Comment authors
TomekBolekMichał RaczyńskiTomekCyberniok Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
kielich
Gość
kielich

Ja bym S2 tak kategorycznie nie odrzucał – fakt, świeci ciut węziej od S2+, ale ma od niej większy zasięg i jest lżejsza, dzięki czemu dobrze sprawdza się na kasku.

Odnośnie cła i VAT-u przy zakupach spoza UE – od 45 euro może być nałożone cło, natomiast dolna granica dla VAT-u to 22 euro.

pastaga
Gość
pastaga

Dzięki za kompendium, ułatwiło i zmotywowało do zakupu.

Budyń
Gość
Budyń

Tutaj uchwyt na kierownice 31,8. Sprawdza się jakby ktoś pytał:)
http://www.mhunt.pl/bc-1-uchwyt-rowerowy-do-latarek

PARAF
Gość
PARAF

Świetny wpis! Dzięki Michał.
Co do montowania latarki na kierownicy za pomocą „opaski” silikonowej, to dodam od siebie, że DA SIĘ coś takiego wykombinować z kawałka starej dętki (life-hack taki).

ENDONOOB
Gość
ENDONOOB

Siema!

Kolejny wpis na blogu, który pojawia się w tym samym czasie i na ten sam temat co moje własne rozmyślania i dochodzenia. Czyżbyś inspirował się ostatnimi wpisami na forumrowerowe.org? ;) Ostatnio była spora debata o światełku na kierownicę jak i na kask. Artykuł blogowy zatem spada z nieba dla czytelników i rozświetla ciekawy temat o Twoje własne doświadczenia. Chyba muszę się pośpieszyć z zamówieniem u Pana Dariusz70’a, kolejnej upragnionej zmodowanej latarki (światła długie/czołówka), ponieważ Twój wpis pewnie ściągnie mu sporo klientów i nie daj nóż nie będzie towaru.. hehe.

Co do samej latarki to nie ma co tam skreślać od razu modelu S2 (no chyba, że jako jedyne). Ponieważ S2 ma nieco większy zasięg, jest polecana jako światła długie (na kierownicę) dodane do S2+ z kolimatorem 60×20, której używam do normalnej jazdy w mieście. Oświetla wspaniale boki i nie oślepia jak latarka z reflektorem. Polecam każdemu taka wersje.

Najciekawsze, że znaleźć można opinie wiele osób dla których S2+ a nawet S2 to za mało jako światła długie i montują modele M1 lub nawet „lasery” kroju C8. Ty natomiast polecasz S2+. O co chodzi, o prędkość czy strach przed misiami w oddali? ;)

Sam ostatnio zastanawiam się co najlepiej zamontować na kask. Nigdy nie śmigałem z czołówką. Próbowałeś może używać modelu z kolimatorem na głowie? Od siebie dodam, że jest zajebisty do odkurzania mieszkania po zmroku ;)

Jeśli chodzi o montaż Convoya na kasku to kupiłem specjalny uchwyt czołowy na allegro i trzyma się całkiem dobrze. Wygląda to tak po montażu (fot. nie moje, a kolegi z forum): http://i.imgur.com/CFJvdn6.jpg

Pozdro!

raa
Gość
raa

ciekawe co maja powiedziec uzytkownicy Exposure…. :)

Lucek
Gość
Lucek
Torek
Gość
Torek

Co do kart przedpłaconych – chyba banki się z tego wycofały.

Łukasz Pezda
Gość
Łukasz Pezda

Z kart do zakupów w obcych walutach polecam Alior Kantor: USD, Euro, Funt etc. Jeśli w ciągu pół roku dokona się 1 transakcji jest za darmo. Karta jest podpięta pod darmowe konto w danej walucie. Wystarczy przed zakupem kupić w kantorze online walutę i dokonać transakcji kartą. Oszczędności przy zakupach w stosunku do przewalutowań na złotówki potrafią być znaczne.

Maurycy
Gość
Maurycy

revolut lepsze

caro
Gość
caro

modyfikowane convoy-e mają ten plus że w tych lepszych sterownikach można samemu sobie ustawić przykładowo od 2 do 5 trybów świecenia, ja zazwyczaj na rowerze korzystam z 50%, 70%, 100%. w następnym banku na co dzień mam 2%, 10%, 25%, 50%, 100% baterie można też kupić u pana dariusza z nowych pakietów zasilających po 10zł

Marek
Gość
Marek

Jeśli ktoś szuka montowania na kask przy użyciu podstawki gopro i ma dostęp do drukarki 3d to to jest również opcja: http://www.thingiverse.com/thing:142038/#files

Szymon Drozdek
Gość
Szymon Drozdek

Używam S2+ modyfikowaną od p.Darka że światełka.pl od ponad roku i jestem bardzo zadowolony! Jak najbardziej polecam! ;)

harry
Gość
harry

Ja moze tylko dodam, że sam uparłem sie na 4C, ale jak kupię drugą to będzie odrobinkę chłodniejsza. Ta 4C jest jakby za ciepła.

Dariusz Piech
Gość
Dariusz Piech

Witam – widzę że na 1Enduro dotarł temat oświetlenia :) chciałbym tylko polecić tego Pana – Pana BocianaXX, który to zajmuje się oświetleniem i przerabia te chińskie pseudo dobre światełka i nie tylko, pamiętam jego projekt ” bociolarka” do dziś pod tym hasłem znajdziecie na ale i gro jego profesjonalne przeróbki światełek rowerowych i nie tylko :) naprawdę polecam gościa wie co robi. Sam mam od niego jedną z pierwszych i działa do dziś. Pozdro

Łukasz Bajor
Gość
Łukasz Bajor

Hej,
Gdzie można kupić bocialarke?

Janusz
Gość
Janusz

Convoy to jest latarka taktyczna i zakładanie do tego kolimatorów mija sie z celem a tym bardziej do roweru,do lasu ‚ kupujemy zestaw z akumlatorem o odpowiedniej pojemności i mocy i jedziemy a na droge zakładamy OSWIETLENIE ROWEROWE spotykam czasem takich raiderów z „halogenami” na kierownicy zasięg 200 m wiązka wąska i po oczach kiedyś na topie był S2 teraz S2+ podobne można kupić w markecie przykleić taśmą i też poświeci pozdro

Milosz
Gość
Milosz

Ja napisze coś o uchwytach na kiere.
Poczałkowo używałem tych na śrubki, są one bardzo niewygodne jeśli często przekładasz na inny rower lub demontujesz latarkę w szczególności w ciemności i jak się spieszysz (np załatwienia na miesicie). Gubiłem te nakrętki i śrubki. Najbardziej funkcjonalnymi są uchwyty na szybkozamykacz np. podwójny jak ten
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_15342_2.jpg
nisko-profilowy dobrze trzyma się kiery i dobrze trzyma latarkę (nie wspominając że nie wypadnie ci latarka jak w tych półotwartych), łatwo dostosować średnice. Intensywnie używany wytrzymuje 2-3 lata, niestety chińczyk przestał produkować i nie mogę znaleźć następcy, a aktualnego mam poskładanego już z dwóch starych. Znalazłem dwuzaciskowe ale już nie tak nisko-profilowe.

Jacek
Gość
Jacek

Świetny artykuł.
Czy możemy pójść za ciosem i opracować temat zabezpieczeń GPS do naszych rowerów oraz zestawy ćwiczeń dla rowerzystów. Myślę, że to są tematy bardzo na czasie i niezwykle istotne dla każdego z nas.

metme
Gość
metme

Bardzo fajne opracowanie jednak zabrakło mi choćby porównania do lampek z zewnętrznym pakietem, ale to szczegół.

Z ciekawostek dodam że niektóre modele ładowarek mają możliwość obsługi wielu innych modeli akumulatorków, m.in. AA, często także wyjście USB (np. do ładowania telefonu) i adapter do gniazdka zapalniczki. Czyli bardzo uniwersalny sprzęt.

Natomiast jeśli ktoś lubi dłubać nie tylko przy rowerach, za grosze są dostępne gotowe moduły do ładowania takich ogniw.

Konrad .
Gość
Konrad .

Siemanko,
kupiłem S2+ od Darka70, sprawuje się idealnie. Czy warto było zapłacić 135 zł miast 60-80 (ceny z Chin) nie wiem, nie używałem wersji oryginalnaj (bez modyfikacji).
Zakupiłem światło z kolimatorem 60×20. Ładnie doświetla boki, ale moim zdaniem troche za krótko świeci (na odległość krótko, nie na czas).
Podsumowując:
S2+ z rozproszeniem 60×20, gdy zamierzamy dokupić dodatkowe światło długie, S2+ z oryginalnym rozproszeniem światła gdy S2+ bedzie naszym jedynym oświetleniem.

PS. Gdybym przeczytał ten artykuł wcześniej, nie spedziłbym godzin studiując forum swiatelka.pl (kolimator, piguła, spil, spot, ogniwa z protekcja i bez…)

Pieniek
Gość
Pieniek

Kupiłem tak jak doradzaliście Convoy s2+ Cree XM-L2 T6-4C 7135*8. Kupiłem za pomocą strony banggood i tu uwaga dla przyszłych kupujących. Ten model latarki jest niemal cały czas niedostępny! Ciągle pisze „under restock” lub piszą, że latarka będzie dostępna np. 15 dnia danego miesiąca. A wcale nieprawda, bo po upływie tego terminu i tak latarek nie było, i tak w kółko!!! Zamówienie tych latarek tam po cenie 65 zł/sztuka zajęło mi 2,5 miesiąca! Nie mogłem się wstrzelić by były na stanie.

Spróbujcie kupić poprzez stronę Fasttech. Tam czarny convoy o tych parametrach jest w cenie 58 zł z wysyłką. I jest na stanie!!! A na banggood nie ma.

Co ciekawe zamówiłem dwie identyczne latarki, a jedna świeci trochę cieplej od drugiej. Być może są wahania w kolorze diody t6-4c

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Dwa razy po REALNE 800lm? To w sumie grubo ponad 2000 takich lumenów odczytanych z opakowania! Przypominam że niezły reflektor samochodowy ma mniej więcej 2000 lm, a motocyklowy to ze 1500! Mam kilka latarek w okolicach 1000lm (prawdziwych lm) o różnym spocie, spillu i rozłożeniu światła po rowach, choć generalnie są dalekozasięgowe i zakładam jedną na ten obrotowy uchwyt (też z mhunt.pl). Na drodze kieruje od razu ostro 1000lm na asfalt na koło niemal, żeby nikogo nie oślepić, a w mieście zakładam latarkę mającą 200lumenów.
Pamiętajcie proszę że latarka ma małe zwierciadło i szkło + czasem soczewkę. To oznacza że na dużym dystansie oślepia bardziej niż reflektory samochodowe. Nawet jeśli ma mniej światła. Odbłyśnik jest w latarkach głębszy względem średnicy szkiełka zatem oślepiając oślepiamy na całego.
Prócz Conwoya jest jeszcze kilka lampek prawie całkowicie rodzimej produkcji, w podobnych cenach i równie dowolnym customizingu trybów chłodzenia, leda etc. też ze światełka.pl lub torch.pl.
ps. Kiedyś kierowca TIRa, spierał się że ma wieksze(go) zasięga niż grono moich znajomych z którymi akurat spotkaliśmy się nad wodą. Po czym zaświecił czym tylko miał na drugi brzeg jeziora łuną potężną.
Mój kolega poszedł w las i po pół godzinie zaświecił jedną latarką równie potężnie na drugi brzeg ..ale wzdłuż jeziora. Lampkę zrobił sam i jak wrócił to opowiadał że musiał polewać ją wodą bo parzyła go w łapy…

Cyberniok
Gość
Cyberniok

Nie wiem jak te fabryczne Convoye z Chin, ale te ręcznie modowane mają po kilka trybów świecenia, do wyboru od 0,02% do 100%, więc możesz do jazdy miejsciej ustawić taką jasność jaką chcesz. Tryby przełącza się klikając lekko w wyłącznik lampy. P.S. Ja mam prosty sposób na oślapiających jadących po mieście – kiedy widzę, że kolega z naprzeciwka mega oślepia, przełączam mojego Convoya M2 z 5% mocy na 100% (ponad 1100 lm) i słyszę z naprzeciwka „o kur…” po czym wołam „kolego oślepiasz” :)

Latarko Maniak
Gość
Latarko Maniak

Z większością się zgadzam, poza tymi kategorycznymi stwierdzeniami w stylu „kupujesz na allegro kupujesz to samo co w chinach tylko dwa razy drożej”. Otóż na allegro kupiłem s2+ po modyfikacjach, znacznie lepszych niż wykonywane przez jakiegoś tam pana darka w garażu, zapłaciłem za to 125zł. Wystarczy wpisać w allegro „latarka EDC Convoy S2+” i dobrze się wczytać w opisy.

Piotr Sz
Gość
Piotr Sz

To prawda, wiele rzeczy – nie tylko latarki, które można kupić na chińskich portalach jest też na Allegro. Tylko dużo drożej :)
Dzięki za poradę dotyczącą latarki, jest to rzecz za którą zacząłem się rozglądać przed nadchodzącą zimą. Artykuł w czas ;)

Filip
Gość
Filip

Nie przemawia do mnie Twoja propozycja – uważam latarki na rower inne niż ładowane przez USB za przesadnie upierdliwe. Osobiście mam powerbank i jakaś tam latarke (dajaca w ciul swiatla) i co prawda swieci mega mocno 4h, ale:
1/Wazy
2/Ciezko to do ramy przypiac, kabel wkurza

Natomiast i telefon naladuje, i moge szybko wymienic „ogniwo” bez wyjmowania latarki z uchwytu. Dla jezdzacych codzienie taka zonglerka paluszkami i zabawa z dodatkowa ladowarka do aku to jednak IMHO jeszcze gorsze rozwiazanie.

Ja bede szukal czegos, co podpina sie pod micro USB i po temacie.

Jo
Gość
Jo

Mnie w S2+ najbardziej wkurza to że masa światła idzie w kosmos – oślepia innych, za mocno odbija się od pierwszego planu a to co dalej na drugim planie jest niewidoczne.
Dlatego kupiłem Solarstorm x2 oraz box 2s2p i jest super. Na kasku tez bez problemu można zapiąć. X2 nie marnuje tego światła tak jak S2+ bo ma węższy promień ale za to dłuższy zasięg np żeby wypatrzyć odpowiednio wcześnie dzika :)
Oczywiście za cenę około 40 zł s2+ jest nie do pobicia…

Konrad
Gość
Konrad

Polecam to nowe mocowanie elastyczno-sztywne do kierownicy (zdjęcie po prawej stronie). Łatwo się demontuje, a latarka nie ucieka na dół jak na zwykłej opasce.
I wtrącę jeszcze uwagę co do używania tej latarki w ruchu ulicznym. Moim zdaniem jak najbardziej da się, ale pod warunkiem używania jej w trybie 10% (czy 15%, w każdym razie tym najsłabszym). Dobrze ją widać z naprzeciwka a przy tym nie oślepia. Na bocznych można włączyć mocniejszy tryb i ewentualnie przełączać, gdy coś nadjeżdża (trochę jak z drogowych na mijania ;)

szczyrkowianin
Gość
szczyrkowianin

Szukam ekipy/towarzysza wypraw do wspólnej jazdy, bardziej Trail/AM (nie jestem emerytem DH więc nie jeżdzę E……, w zpolszczonej wersji)Mieszkam w Szczyrku i dysponuje Pick upem. boking1@o2.pl Aktualne plany to przejazd z Skrzycznego na Kubińską hole, przez Rycerzową.

Tomasz Depta
Gość
Tomasz Depta

Mała uwaga: kolimator ma za zadanie skupiać (ujednolicić) wiązkę promieniowania elektromagnetycznego, jakim jest światło. Rozproszenie światła to zupełnie inne zjawisko fizyczne (polegające na odbiciu, częściowej dyfuzji) więc użycie sformułowania kolimator rozpraszający to taki oksymoron z dziedziny fizyki :)

U-reck
Gość
U-reck

To mocowanie obrotowe jest tragiczne, a przynajmniej te najtańsze z Alledrogo, a przy tym wystaje sporo. Osobiście używam takich najprostszych, nieobrotowych, z gumy. A montaż na kierze o większej średnicy załatwia się tak, że od razu wywala się śrubę i używa trytytki. Trzeba mocno ściągnąć i gumowe mocowanie ugnie się i ułoży wokół kierownicy.

Banan
Gość
Banan

Jakie jest to mocowanie na zdjęciach z kaskiem? Nigdzie takiego nie mogę zlokalizować a te z linku gopro jest zupełnie inne.

Banan
Gość
Banan

Hmm a ja nie wiem jak to wytłumaczyć;) Chodzi o to, że cała śruba ma 5,5cm długości z czego 2cm zajmuje gwint a 3,5cm zajmuje czarny plastik.
https://fripers.pl/p/sruba-plastikowa-pl-007-do-gopro-redleaf/?gclid=EAIaIQobChMI16Chwfaz1gIVhsqyCh3rIQ3gEAQYASABEgJAvPD_BwE
Jak włożę tą śrubę do tego adaptera:
https://fripers.pl/p/adapter-do-uchwytu-samoprzylepnego-gopro-horyzontalny-gp-j5-jjc/
to śruba nie wystaje nawet na 1mm i nie ma szans przymocowac do tego uchwytu na odblask. Na zdjęciu widać charakterystyczną śrubę do gopro i nie mam pojęcia jak to udało Ci się zamontować. Szukam i szukam i nie mogę znaleźć dłuższej śruby niż ta opisana wyżej. Pytanie skąd wziąć dłuższą śrubę?? Chyba że z tej oryginalnej wyciąć 1cm plastiku tak aby wydłużyc gwint i żeby było np gwint 3cm a plastik 2,5cm…

Piotrek
Gość
Piotrek

Nie mam doświadczenia z gopro i właśnie przeszukałem „pół internetu” w poszukiwaniu dłuższej śruby;) Wystarczył powrót na forum i gumowy młotek;)

Piotrek
Gość
Piotrek

A macie jeszcze jakieś tipy w zakresie włożenia kolimatora do Konwoja? W mojej latarce element z diodą bardzo mocno „siedzi”, mogę chwycić mocniej tylko za sprężynkę żeby go wykręcić, ale mam obawy że coś urwę…i całe studia w zakresie oświetlenia rowerowego pójdą w pizdu;)

Paweł Kobylak
Gość
Paweł Kobylak

Jak ktoś potrzebuje FV to polecam Bociana na allegro http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=376447&order=m :-) Tak samo jak Dariusz pochodzi z swiatelka.pl

jotro47
Gość
jotro47

Panowie czy to:
https://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_154256.html będzie dokładnie taki sam model jak z linków BANGGOOD w opisanym tekscie?

chodzi mi głównie o kolorystykę.. chciałbym nabyć czerwoną

śmiało kupować –> czy nie kombinować:) ?

pozdrawiam

lucas
Gość
lucas
Tom Światełkowicz
Gość
Tom Światełkowicz

Błąd:

cyt.: „Z zabezpieczeniem czy bez? Convoy S2+ ma zabezpieczenie przez zbyt mocnym rozładowaniem i przegrzaniem w sterowniku (ładowarki również).”

Stockowy driver nie posiada zabezpieczenia przed przegrzaniem. Na rowerze akurat średnio potrzebne.

lucas
Gość
lucas

Witam, zakupiłem to wszystko co podałeś. Ale jak mam zamontować latarkę do uchwytu na kask, potrzebuje jeszcze uchwyt do latarki pod ten uchwyt na kask.

krissto
Gość
krissto
trackback

[…] Convoy S2+ czyli kupujemy latarkę na rower : 1Enduro […]

lukczu
Gość
lukczu

„[…]zresztą te z zabezpieczeniem i tak nie będą pasować!).[…]”

Do Convoy S2+ pasują akumulatory z zabezpieczeniem.

Michał
Gość
Michał

Cześć, można prosić o link do wersji z tą soczewką 60×20?

Marcin
Gość
Marcin

Cześć. Kupiłem na banggood S2+. jeszcze ogniwo potrzebuje.gdzie najlepiej dostać?

Marcin
Gość
Marcin

https://m.aliexpress.com/item/32837430604.html?spm=a2g0n.orderList.0.0.7602ac03Wo46Zp#autostay . Takie ogniwa zamówiłem w grudniu. 2szt. 20zl. A opisany przez ciebie Panasonic znalazłem w BTO w Łodzi 25zł. Wysyłka gratis. Czy te ogniwa różnią się znacząco?
Trochę się niecierpliwie a te z Ali express przyjdą może na wiosnę

Marcin
Gość
Marcin

Ale super te convoye. Zamówione zgodnie z twoimi wskazówkami. Dla mnie i mojej ośmioletniej córki. Mimo pogody znów jeździmy i rozświetlany pół lasu. Dzięki. Pozdrawiamy

Jacek
Gość
Jacek

W temacie ogniw można dodać, że używane ogniwa 18650 pochodzą z rozebranych baterii od laptopów i dlatego jako rezerwę można samemu pozyskać jeszcze sprawne ogniwa, szczególnie gdy bateria przedwcześnie skończyła swój żywot ze wzglądu na całkowitą awarię jednego z ogniw.

Olaf
Gość

Teraz na bestbuy24h mają ofertę przy zakupie pełnego zestawu i po wpisaniu kodu w zamówieniu @bestbuy24h otrzymacie dodatkowe ogniwo gratis, czyli otrzymujemy w zestawie:
latarka Convoy S2+ t6-4c 2,8A
uchwyt rowerowy
kolimator,
ładowarka
2x ogniwo 18650 Samsung 2600mAh
https://bestbuy24h.pl/LatarkaConvoyS2zestaw.html

SzukamKolimatora
Gość

Cześć, świetny artykuł. Mam tylko pytanko, mogę prosić o link do banggooda do tych kolimatorów 60×20 dla Convoy S2+? Nie mam pojęcia jak to znaleźć :/

Odwiedź mój profil na
Instagram Top