Menu
Menu Szukaj

Test: Hamulce Magura MT7

Rzut oka na oczo…bijno żółte wstawki od razu daje do zrozumienia, że Magura MT7 ma nawiązywać do czasów, kiedy król siły hamowania był tylko jeden: Gustav M. Czy topowy zjazdowy model niemieckiego producenta jest godnym spadkobiercą legendy?

Magura MT7 - test hamulców

Hamulce otrzymałem do testu w ramach współpracy ze sklepem Dadelo.


Budowa i pierwsze wrażenia

Magura MT7 - review

Głównym wyróżnikiem hamulców Magury jest korpus klamki Carbotecture SL. Czyli mówiąc po ludzku, wykonany z wtryskiwanego tworzywa sztucznego wzmocnionego ciętym włóknem węglowym.

Magura MT7 - test hamulców

Hm, czy to na pewno było „po ludzku”…? Niektórzy upraszczają, że korpus jest plastikowy, ale równie dobrze można powiedzieć, że ramy Santa Cruza są plastikowe.

Magura MT7 - test hamulców

Efektem zastosowania kompozytowej klamki jest jej bardzo niska masa, wyższa odporność na pęknięcia i idealne spasowanie elementów – Magura daje 5 lat gwarancji na szczelność układu (dla pierwszego właściciela).

Magura MT7 - test hamulców

Z kolei zaskakującym efektem ubocznym są śruby, którymi przykręca się klamkę do kierownicy. Bardziej przypominają wkręty do płyt gipsowych. Są przy tym zaprojektowane tak, żeby zerwać się przy zbyt mocnym dokręceniu – zanim uszkodzi się carbonowy gwint w klamce. To mogli wymyśleć tylko Niemcy.

Magura MT7 - test hamulców

Warto więc dokręcać klamki bardzo delikatnie – tak, żeby dało się je obrócić przy lekkim szarpnięciu ręką. Zresztą warto to robić w każdym hamulcu: znacznie zmniejsza to to ryzyko złamania dźwigni przy glebie.

Magura MT7 - test hamulców

Obejmy pozwalające na montaż manetki na wspólnej obejmie niestety trzeba dokupić osobno – Magura ma w ofercie adaptery dla Shimano i SRAM-a. Wariant ghetto: podobno pasują starsze Matchmakery z hamulców Avida.

Magura MT7 - review

Klamki są symetryczne – kupuje się uniwersalny hamulec, który można założyć z lewej lub prawej strony kierownicy. Wymaga to skrócenia kilometrowego przewodu i obrócenia pokrętła placebo regulacji punktu hamowania. Regulacja… niewiele daje. Podobnie jak w hamulcach Shimano, odpowiada głównie za efekt psychologiczny.

Magura MT7 - test hamulców

Druga regulacja odpowiada za odległość aluminiowej dźwigni od kierownicy. Nie wymaga ona narzędzi, ale jej zakres nie każdemu przypasuje. Jest wprawdzie szeroki, ale dopasowany raczej do osób o średnich/dużych dłoniach.

Magura MT7 - test hamulców

Ja noszę rękawiczki w rozmiarze S i nie byłem w stanie ustawić dźwigni tak blisko kierownicy, jak bym chciał (czyli bardzo blisko).

Magura MT7 - test hamulców

Nieco cierpliwości wymaga regulacja zacisku. 4 tłoczki popychające 4 oddzielne klocki trzeba ustawić bardzo precyzyjnie, bo odległość okładzin od tarczy jest niewielka. Lekko skrzywiona tarcza oznacza ocieranie.

Magura MT7 - test hamulców

Zastosowanie oddzielnych klocków poprawiło „przewiewność” zacisku oraz umożliwiło dozbrojenie aluminiowego zacisku w centralną poprzeczkę, dodatkowo usztywniającą jednoczęściową kutą konstrukcję.

Magura MT7 - test hamulców

Co ciekawe, klocki na swoim miejscu trzymają… magnesy. Nie ma tu sprężynki, którą zgubisz na szlaku, albo wkręcisz w tarcze po wytarciu okładzin.

Magura MT7 - test hamulców

Wadą nieco bardziej „egzotycznych” marek jest gorsza dostępność klocków. Potwierdziła to wizyta w lokalnym sklepie – wolałbym nie szukać zamienników w przeddzień wakacyjnego wyjazdu. Również ich odpowietrzanie nie należy do najłatwiejszych, chyba że zna się sprytny sposób.

Magura MT7 - test hamulców

Pisząc o dodatkach, trzeba wspomnieć o możliwości personalizacji – kultowo-żółte dekielki tłoczków do tylko atrapy, które można szybko wymienić na lepiej pasujące do kolorystyki roweru.

Magura MT7 - review

To samo dotyczy grafiki na klamkach (lub wymiany całej dźwigni na nowy, w pełni regulowany model HC3). #pimpmybike. Wszystkie te akcesoria można zamówić w sklepie CentrumRowerowe.pl, który udostępnił mi hamulce do testu.

Magura MT7 - test hamulców

Hamulce testowałem z tarczami Magura Storm HC (203/180 mm). Zależnie od rozmiaru, są one o ok. 20-40 g lżejsze od odpowiedników SRAM-a, przy grubości 2,0 mm i podobnej sztywności.

Magura MT7 - test hamulców

Dodatkowe oszczędności wagowe można osiągnąć montując mniejszy rozmiar niż zwykle – pozwala na to potężna moc i dobre odprowadzanie ciepła przez zacisk. A jak już przy tym jesteśmy…


Na szlaku

Porównanie hamulców do kotwicy wprawdzie pochodzi prosto z poradnika dla początkujących blogerów rowerowych, ale co ja poradzę, jak właśnie takie odczucia towarzyszą pierwszemu naciśnięciu klamek MT7? I to przed dotarciem! Potem jest już tylko lepiej – dostępna moc jest na poziomie takich modeli, jak Shimano Saint, i czyni z tego modelu godnego następcę wspomnianego we wstępie Gustava.

Tu muszę zaznaczyć, że w pełnym rynsztunku ważę zaledwie 70-75 kg, więc zakładanie tak brutalnego hamulca może się wydawać bez sensu. Tak też uważałem po doświadczeniach ze starszymi Saintami, które trudno mi było opanować. Owszem, siły hamowania było zawsze pod dostatkiem, ale ograniczeniem była trakcja. Od tego czasu od bezwzględnej mocy, bardziej cenię łatwość jej wyczucia i precyzyjnego dozowania.

Magura MT7 - review

Niemal mityczny termin „modulacja”, często jest mylnie kojarzony ze słabszym hamowaniem lub gumowatą klamką. Co prawda dźwignie Magury nie są wybitnie „twarde” (jeśli lubisz wyraźnie wyczuwalny moment „uderzenia” klocków w tarczę, możesz być rozczarowany – to do Was, miłośnicy Shimano), ale nie ma to tutaj żadnego związku z gumowatością. Jest to po prostu stosunkowo długi użyteczny skok dźwigni pozwalający na precyzyjne dozowanie siły hamowania.

Poczułem to zwłaszcza na ściankach zawodów w Srebrnej Górze – na stromych, sypkich i miejscami mokrych nawierzchniach, nie miałem żadnych problemów z efektywnym hamowaniem bez przekraczania granicy przyczepności. Z Minionem SS na tylnym kole!

Ogromna moc MT7 nie powoduje więc efektów ubocznych na szlaku. Przypomina to trochę jazdę samochodem ze sporym zapasem koni pod maską – całe stado wykorzystasz bardzo rzadko, ale spokojna jazda i tak będzie przyjemniejsza, niż w 30-konnym czinkłaczento. W przypadku hamulców Magury, przekłada się to na bardzo niewielką siłę potrzebną do obsługi klamek. Szkoda, że zakres regulacji nie pozwala na ustawienie ich bliżej kierownicy, co jeszcze bardziej odciążyłoby przedramiona na długich zjazdach.

Ogromna moc MT7 nie powoduje efektów ubocznych na szlaku.

Na zakończenie wspomnę jeszcze o tym, że na fabrycznych okładzinach, Magura MT7 jest bardzo cichym hamulcem – nawet na mokro, nic nie piszczy i nie trąbi. Kiedy już udało się je odpowietrzyć, nie miałem też żadnych innych problemów – pod tym względem widać, że od czasów Gustava, sporo się zmieniło… Na lepsze!

Magura MT7 - review


Magura MT7 kontra reszta świata

Początkowo planowałem trochę bardziej rozpisać się na temat sensowności upgrade’u do MT7, jeśli masz w rowerze jeden z popularnych modeli OEM – czyli SRAM-y Guide lub Shimano SLX/XT.

Po pierwszej przejażdżce wiedziałem, że to nie ma sensu – jeśli potrzebujesz dodatkowej mocy, wybór jest oczywisty! Potwierdzają to pomiary – nawet tańszy model MT5 zapewnia moment hamujący o ponad 20% wyższy od Deore XT i aż o 30% od najlepszych Guide’ów.

MT7 należy więc porównywać z takimi hamulcami, jak:

  • Shimano Saint BR-M820 – ok. 750 zł;
  • Hope Tech 3 E4 – 999 zł;
  • SRAM Code RSC – ok. 1130 zł (270 euro – jeszcze niedostępne w Polsce).

Shimano Saint BR-M820 vs Hope Tech 3 E4 vs SRAM Code RSC

Cenowo Magura MT7 wypada gdzieś pomiędzy swoimi głównymi konkurentami (976 zł). Dopiero przy porównaniu masy robi się ciekawie: kompletny hamulec MT7 waży mniej więcej tyle, co… sam zacisk u innych producentów (355 g z tarczą 160 mm)! Jak widać, „plastikowa” klamka i lekkie tarcze robią robotę.

Pomimo tego, głównym konkurentem na polskim rynku będzie oczywiście Saint, który cenowo wypada dokładnie pomiędzy MT5 i MT7. Według pomiarów, jest o ok. 5% mocniejszy od tańszej Magury, czyli prawdopodobnie ciut poniżej MT7. Dużo większą różnicę stanowi wspomniany już „feeling” klamki – Shimano słynie z twardego, zero-jedynkowego działania. Kiedy klocki chwycą tarczę, dalszy skok dźwigni jest niemal zerowy, a za modulację odpowiada siła nacisku palca. W Magurze klamka jest bardziej „miękka”, a siłę dozuje się jej skokiem – bardziej przypomina to hamulce w samochodzie. Które rozwiązanie jest lepsze? Nie wiem, na pewno każde znajdzie swoich zwolenników.


Magura MT7 – werdykt

Magura MT7 to hamulce niepozbawione paru wad, z których największą są nieprzemyślane regulacje klamki. Jeśli jednak masz duże dłonie lub… cały jesteś duży (i ciężki) i potrzebujesz bezkompromisowej kotwicy do enduro i zabaw w bikeparkach – potężna moc i łatwość jej kontrolowania (a to wszystko przy niskiej masie) są warte wysokiej ceny. Pod tym względem, MT7 ma niewielu konkurentów.

Magura MT7 - review

Paradoksalnie najgroźniejszym z nich jest… Magura MT5, czyli tańszy model, oferujący podobną jakość hamowania za połowę ceny (patrz: ramka poniżej).


Walety:

  • ogromny zapas mocy;
  • bardzo precyzyjne dozowanie;
  • niska masa;
  • jakość wykonania i „bling factor”.

Zady:

  • brak możliwości ustawienia klamki blisko kierownicy.


Cena hamulca Magura MT7: 976 zł za komplet na jedno koło (bez tarczy)
Cena tarczy Storm HC: 129 zł (dostępne rozmiary 140 / 160 / 180 / 203 mm)
Masa: ok. 260 g (bez tarczy) / 355 g (z tarczą 160 mm)
Strona producenta: http://www.magura.com/en/components/bike/gravityseries/productdetailpage/?p=1522

Sklep:


Bonus: Magura MT7 czy MT5?

Magura pokazała jednocześnie modele MT7 i MT5 – ten drugi jest po prostu tym, czym Shimano Zee jest dla Sainta, czyli tańszą wersją dla osób niepotrzebujących topowego wykończenia i dodatkowych regulacji. Czym konkretnie się różni?

  • regulacja odległości klamki od kierownicy za pomocą klucza (Torx T25) zamiast pokrętłem – podobno w nieco większym zakresie, czego jednak nie miałem jak sprawdzić;
  • brak regulacji punktu hamowania („bite point”, który i tak nie działa);
  • organiczne okładziny na pojedynczej płytce (zamiast 2 oddzielnych klocków – obie wersje są jednak kompatybilne, więc można je z czasem wymienić na takie same, jak w MT7);
  • klamka z nieco cięższego kompozytu (Carbotecture zamiast Carbotecture SL) – masa wyższa o 25 g;
  • dwukrotnie niższa cena (494 zł vs 976 zł).

Magura twierdzi też, że przełożenie dźwigni jest nieco inne, przez co moc MT5 jest niższa. Ale jak wykazują niemieckie testy laboratoryjne, i tak jest ona na poziomie najmocniejszych hamulców konkurencji, więc jeśli nie ważysz 150 kg, nie przejmowałbym się tym.

Magura MT5

Magura MT7

Który kupić? Jeśli chcesz najlepsze z najlepszych, MT7 zapewni Twojemu rowerowi odpowiedni #blingbling. Jeśli jednak potrzebujesz po prostu bardzo mocnego hebla ze świetną modulacją, zakup MT5 wydaje się sensowniejszy.

Zobacz hamulec Magura MT5 w sklepie Dadelo

 


Zobacz też inne niedawno opublikowane testy:

 

49
Dodaj komentarz

avatar
23 Comment threads
26 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
27 Comment authors
FryderykBobcatPawelSCrisKarol Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wojtek Be
Gość
Wojtek Be

oprócz wersji klamki hc3, która jest k…sko droga można też kupić wersję hc2 – jest na jeden palec i mocniej podgięta niż oemowa.
http://www.pure-bike.co.uk/images/products/800×600/171030.jpg

Wojtek Be
Gość
Wojtek Be

na bike24.de cena 29.90 ojrów za sztukę

Bartek Skoczek
Gość
Bartek Skoczek

Na początku sezonu miałem dylemat czy kupić mt5, zee czy nowe XT. Postawiłem na XT nie mając wielkiego doświadczenia z wyższymi modelami hamulców. Wcześniej jeździłem tylko na avidach db1. Przekonała mnie cena i dostępność klocków oraz prostota serwisowania, hamulce spisują się świetnie. Myslisz że popełniłem błąd ignorując Magury? Pozdrawiam

Maciej
Gość
Maciej

Ja bym brał Magury. Miałem kiedyś http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=111133
Hamulce nie do zdarcia. Moje następne też będą Magury. Pozdrawiam

Bartek Skoczek
Gość
Bartek Skoczek

No niestety, trytytka zaciągnięta-hamują mnie XT. Ale mimo sporej masy (90kg w pełnym rynsztunku a i rower do najlżejszych nie należy) nie brakuje mi siły hamowania na tarczach 180/180.

Jergus
Gość
Jergus

Siema.

Porównałeś cenowo do Hope Tech 3 E4 ale nie wspomniałeś że na rynku sa lżejsze kotwice niż te piekne Magurki.
A mianowicie Hope Race E4 – 230g czterotłoczkowy zacisk + klamka !
Kotwice są to na pewno, tak samo mocne jak Hope V2 (na V4 nie śmigałem) tylko że nie jestem pewien czy wylajtowana klamka Race oferuje wystarczjąca modulację przy tej mocy, dowiem się niebawem jak założe nowe klocki i przywykłem troche. Czekam na klocki bo kupiłem używane komplet tych hebelków.
No i koło 2 z tarczami 203/183 przy tych hamulcach oferuje mocy aż za dużo i w tym temacie może pomożesz : myślisz że założenie mniejszych tarczy zwiększy modulacje/wyczucie hamulca ?

Mokipera
Gość
Mokipera

W Alpach to ma sens, w Polsce to przerost formy nad treścią. Coś jak jeżdżenie rajdówką rano po bułki. Można, tylko po co.

MichUP
Gość
MichUP

Mt4, xt czy slx-y? Muszę na cos zmienić te Level-e w Primalu. :)

Mateusz
Gość
Mateusz

I co wybrałeś?
Również myślę nad zmianą hamulców w primalu:)

Wojtek Be
Gość
Wojtek Be

I jeszcze jedno spostrzeżenie – na zdjęciach masz tarcze HC (czyli HardCore :) ) SL-ki są frezowane na całym obwodzie, więc . Co do regulacji punktu hamowania potwierdzam – nie dość, że ciężko się tym kręci, to efektu nie czuję. Za to w moich starych Elixirach (proszę nie pluć ;) – lepiej mi hamowały niż SLX m675) R SL (czy jakoś tak) regulacja ta dawała kolosalną zmianę.

rbs
Gość
rbs

Zestawienie Hope E4 tech3 z tymi magurkami to zbrodnia :)
O ile można mówić o fajnej modulacji hope’a to mocy mają niczym wspomniane czinkłaczento

Dla tych którym nie podchodzi klamka magury można zrobić frankensteina.
Zacisk MT5 – klamka XTR Trail
Moc zostaję piekielna, tracimy trochę modulacji, ale nadal jest jej sporo więcej niż w saincie no i cieszymy się wszelakimi regulacjami przy nadal akceptowalnej wadzę

Marcin
Gość
Marcin

mam MT5 i jeździłem rowerem z zamontowanymi MT7 – nie ma żadnej ale to żadnej różnicy w działaniu hamulców. jedyna różnica to 25g. Wcześniej posiadałem XT i nie ma porównania, zdecydowanie wybrałbym magury. Czy warto wymienić z shimano na MT5/7? Jeśli masz dużo forsy to tak a jeśli oszczędzasz na szpejach to nie.
W zagranicznych sklepach można wyszukać okazje cenowe na MT5. Ja kupiłem komplet za 600 PLN z UK z tarczami.

Wojtek
Gość
Wojtek

SLX 666 z wymienionym zaciskiem z przodu na Zee 635 – kosmos.

comon
Gość
comon

Magura robi klamki radialnie, co ma zastosowanie częste w sporcie motorowym. Dlatego jest taka modulacja i siła. Chodzi o to ,że ruch klamki idzie w tym samym kierunku co tłoczek, zauważcie jak jest np w Shimano tłoczek porusza się bardziej wzdłuż klamki. To samo z zaciskami, które są zamontowane bezpośrednio i siła hamowania nie skręca zacisku jak ma to miejsce gdy śruby idą z boku do ramy czy widelca. Zastanawiam się dlaczego inni producenci nie robią z klamką tak jak Magura?

HSK
Gość
HSK

na moim pierwszym fullu XC mialem fabrycznie zalozone altusy M355, ktore to kumpel najtrafniej opisal slowem „spowalniacze”. Wtedy to tez, przed upgrade´em, testowalem Magury MT5 – nie zachwycily mnie niestety…. dlaczego? Po prostu zaraz po nich dorwalem sie do Saint´ow! Na ten sezon przyszedl nowy rower ktory mial fabrycznie Guide RSC i znow zaczely sie dylemyty – po cholerke sprzedalem me Sainty ?!?! Po wymianie tarcz i klockow jest lepiej ale to Sainty wciaz wyznaczaja mi cel do osiagniecia. Ostatnio na targach mialem okazje pogadac z ludzmi od SRAM i „ponoc” Code RSC mod. 2018 bedzie tym o czym mysle….. No tak, kolejny upgrade, kolejne 400jurkow i niepewny efekt. Zatem nauczylem sie ze polsrodki nie prowadza do celu i tylko powyzszaja koszt docelowej modyfikacji. A moj poblem w tym, ze waze 40kg – ZA DUZO!! i aby mnie zatrzymac potrzebuje naprawde skutecznych hamulcow ;-)

Marek Wójcik
Gość
Marek Wójcik

Może by tak zrobić porównanie popularnych xt z różnymi tarczami: Ice tech i zwykłymi oraz przy wykorzystaniu klocków z radiatorami i bez. Jaka jest faktyczna różnica siły hamowania a może tylko zestawy ice tech z radiatorami później się przegrzewają ?

U-reck
Gość
U-reck

Pomyśl ile ciepła może się wydzielać podczas hamowania i teraz porównaj to z wielkością tych radiatorów i tej warstewki aluminium. Typowy przypadek, gdzie coś jest niby lepsze, ale o 0,01% i do tego w idealnych laboratoryjnych warunkach. Osobiście między klockami z radiatorami i bez nie czuję żadnej różnicy. I jednych i drugich używam Shimano do zacisków xt m785. Tarcza z aluminium będzie lżejsza i tyle i przy okazji mniej trwała. Już prędzej coś dadzą te dodatkowe radiatory w tarczach, ale też nie spodziewałbym się spektakularnej poprawy.
Gdzieś wyżej padła też sprawa wielkości tarcz. Zdaje się Uzurpator kiedyś wyliczał, że nie są to duże przyrosty mocy, bardziej kwestia podejścia że np. w zjeździe jest to nie do pogardzenia nawet jak to tylko nieco lepiej, a w XC praktycznie bez znaczenia, gdzieś po środku oczywiście wiele innych kombinacji. Oczywiście większość woli mieć większe tarcze i zawsze powie że to tyyyyle mózg daje. Tak samo jak większość ścigantów zawsze będzie wolała lżejsze koła i papierowe opony nawet jak żadne ich wyniki tego nie potwierdzają ;)

Dawid
Gość
Dawid

„Wariant ghetto: podobno pasują starsze Matchmakery z hamulców Avida” – potwierdzam, rozstaw śrub i spasowanie ze starymi obejmami Matchmakerów są idealne.

Jedna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę zanim ktoś zabierze się za pierwsze odpowietrzanie – plastikowa śruba wkręcana w klamkę. Za żadne skarby nie przykręcać tego ustrojstwa czymś cięższym niż końcówka torx’a trzymana dwoma palcami (moment obrotowy to 0,5Nm)! A kupienie oryginału do najtańszych nie należy.

Michał Smolana
Gość
Michał Smolana

Jakiś ghetto spsób na montaż w MT5? czy jedynie wymiana obejmy? W MT5 są pełne obejmy.

Chester
Gość
Chester

Miałem te hamulce w zeszłym roku. Zakupiłem je ja upgrade do mojego kozła – YT Capra CF Pro, jako że jestem ciężki, ponad 90kg, potrzebowałem czegoś, co miało zastąpić Guidy RSC, które nie radziły sobie z moją wagą i terenem po którym się poruszam – północna Szkocja. Wytrzymałem z nimi 2 tygodnie. Design jest niesamowity i hamulce robią wrażenie. Niestety, w tym czasie odpowietrzalem je średnio co dwa dni. Myślałem że to przez moją niewiedzę (pewnie też, choć mam kilkinastoletni staż w branży), ale wylądowały również w zaprzyjaźnionym serwisie i to samo – klamki jak gąbka!!! Zamieniłem je na Sainty z tarczami 203 mm na których jeżdżę do dziś. Saint to brutalna siła, która jest w stanie zatrzymać chyba nawet pociąg i to w każdych warunkach. Wyratowały mnie z niejednej opresji. To moje personalne odczucia, jestem jednak pewien, że Magura może być alternatywą, wymaga jednak wiedzy i umiejętności dobrego odpowietrzenia i ustawienia.

Szymon
Gość
Szymon

A co w kwestii wyboru do roweru Trail jeśli chodzi o 4 tłoczki: MT5 czy Zee?

Piter
Gość
Piter

Po lekturze zakupiłem MT5 i są w montażu wiec jak juz je poskręcają to pośmigam i dam znać :)

Piter
Gość
Piter

Kocham taaaaką modulację Magury :D
Potwierdzam ze mega mocne ale tak łatwe do kontroli ze dziecko da radę :)
Jak było napisane jak ktoś nie lubi zero-jedynkowej pracy Shimano to MAgury są idealne .
MMM – Magura Moc Modulacja :)
Jestem na 3x M :) i polecam.

tom
Gość
tom

Nie widzialem bardziej gownianych klamk niz MT 5 .Klamka mimo dumnie brzmiacej nazwy to ordynarny plastik

2 klamki zmielilem na drobne kawalki .Klamka nie peka tylko rozsypuje sie na kilka kawalkow

Zaciski i ogolna sila hamowania bardzo dobra

Hamulce stosuje w ebajku gdze laczna masa ridera i roweru>130kg

JJ200
Gość
JJ200

To co lepiej do ebajka, Magura MT5, MT7, czy XTR M9020? A może poczekać na M9120?

Karol
Gość
Karol

Cześć,
świetny test hamulców, sam jestem zainteresowany zmianą Guide R na MT5.
Jakie zagraniczne sklepy internetowe polecacie od zakupu Magurek?
Pozdrawiam ;)

PawelS
Gość
PawelS

Jezdze juz na MT7 ponad 1,5 roku i dwa tematy psuja przyjemnosc z jazdy. Pierwszy to zapowietrzanie sie hamulcow – juz przytaczane wczesniej i drugi to „reczna (nie Torx) regulacja dźwigni” w ciezkim terenie sie sama odkreca, co podczas dluzszego zjazdu zmienia znacznie ustawienia klamki. :(

Fryderyk
Gość
Fryderyk

Potwierdzam. Jakaś masakra z tym odkręcaniem śrubki zasięgu klamki. Na 1 zjeździe w kasinie śruba się odkręciła o ponad połowę skutkiem czego muszę się zatrzymywać i korygować bo klamkę mam opartą o kierownicę na końcu zjazdu.

Puki co kapnąłem tam kleju do gwintów ustawiając pod siebie reach – zobaczymy co dalej.

Bobcat
Gość

mam MT5 i dla cieniasa jak ja stykaja :D natomiast z moich obserwacji wynika nastepujacy trend :brak podstawowej techniki jazdy nadrabia sie wydatkami na multidrogie gadzety , zamiast cudow magury wolalbym wydac ta kase na super pozadny kask full. amen

Odwiedź mój profil na
Instagram Top