Rzut oka na oczo…bijno żółte wstawki od razu daje do zrozumienia, że Magura MT7 ma nawiązywać do czasów, kiedy król siły hamowania był tylko jeden: Gustav M. Czy topowy zjazdowy model niemieckiego producenta jest godnym spadkobiercą legendy?

Budowa i pierwsze wrażenia

















Na szlaku
Porównanie hamulców do kotwicy wprawdzie pochodzi prosto z poradnika dla początkujących blogerów rowerowych, ale co ja poradzę, jak właśnie takie odczucia towarzyszą pierwszemu naciśnięciu klamek MT7? I to przed dotarciem! Potem jest już tylko lepiej – dostępna moc jest na poziomie takich modeli, jak Shimano Saint, i czyni z tego modelu godnego następcę wspomnianego we wstępie Gustava.
Tu muszę zaznaczyć, że w pełnym rynsztunku ważę zaledwie 70-75 kg, więc zakładanie tak brutalnego hamulca może się wydawać bez sensu. Tak też uważałem po doświadczeniach ze starszymi Saintami, które trudno mi było opanować. Owszem, siły hamowania było zawsze pod dostatkiem, ale ograniczeniem była trakcja. Od tego czasu od bezwzględnej mocy, bardziej cenię łatwość jej wyczucia i precyzyjnego dozowania.
Niemal mityczny termin „modulacja”, często jest mylnie kojarzony ze słabszym hamowaniem lub gumowatą klamką. Co prawda dźwignie Magury nie są wybitnie „twarde” (jeśli lubisz wyraźnie wyczuwalny moment „uderzenia” klocków w tarczę, możesz być rozczarowany – to do Was, miłośnicy Shimano), ale nie ma to tutaj żadnego związku z gumowatością. Jest to po prostu stosunkowo długi użyteczny skok dźwigni pozwalający na precyzyjne dozowanie siły hamowania.
Poczułem to zwłaszcza na ściankach zawodów w Srebrnej Górze – na stromych, sypkich i miejscami mokrych nawierzchniach, nie miałem żadnych problemów z efektywnym hamowaniem bez przekraczania granicy przyczepności. Z Minionem SS na tylnym kole!

Ogromna moc MT7 nie powoduje więc efektów ubocznych na szlaku. Przypomina to trochę jazdę samochodem ze sporym zapasem koni pod maską – całe stado wykorzystasz bardzo rzadko, ale spokojna jazda i tak będzie przyjemniejsza, niż w 30-konnym czinkłaczento. W przypadku hamulców Magury, przekłada się to na bardzo niewielką siłę potrzebną do obsługi klamek. Szkoda, że zakres regulacji nie pozwala na ustawienie ich bliżej kierownicy, co jeszcze bardziej odciążyłoby przedramiona na długich zjazdach.
Ogromna moc MT7 nie powoduje efektów ubocznych na szlaku.
Na zakończenie wspomnę jeszcze o tym, że na fabrycznych okładzinach, Magura MT7 jest bardzo cichym hamulcem – nawet na mokro, nic nie piszczy i nie trąbi. Kiedy już udało się je odpowietrzyć, nie miałem też żadnych innych problemów – pod tym względem widać, że od czasów Gustava, sporo się zmieniło… Na lepsze!
Magura MT7 kontra reszta świata
Początkowo planowałem trochę bardziej rozpisać się na temat sensowności upgrade’u do MT7, jeśli masz w rowerze jeden z popularnych modeli OEM – czyli SRAM-y Guide lub Shimano SLX/XT.
Po pierwszej przejażdżce wiedziałem, że to nie ma sensu – jeśli potrzebujesz dodatkowej mocy, wybór jest oczywisty! Potwierdzają to pomiary – nawet tańszy model MT5 zapewnia moment hamujący o ponad 20% wyższy od Deore XT i aż o 30% od najlepszych Guide’ów.
MT7 należy więc porównywać z takimi hamulcami, jak:
- Shimano Saint BR-M820 – ok. 750 zł;
- Hope Tech 3 E4 – 999 zł;
- SRAM Code RSC – ok. 1130 zł (270 euro – jeszcze niedostępne w Polsce).
Cenowo Magura MT7 wypada gdzieś pomiędzy swoimi głównymi konkurentami (976 zł). Dopiero przy porównaniu masy robi się ciekawie: kompletny hamulec MT7 waży mniej więcej tyle, co… sam zacisk u innych producentów (355 g z tarczą 160 mm)! Jak widać, „plastikowa” klamka i lekkie tarcze robią robotę.
Pomimo tego, głównym konkurentem na polskim rynku będzie oczywiście Saint, który cenowo wypada dokładnie pomiędzy MT5 i MT7. Według pomiarów, jest o ok. 5% mocniejszy od tańszej Magury, czyli prawdopodobnie ciut poniżej MT7. Dużo większą różnicę stanowi wspomniany już „feeling” klamki – Shimano słynie z twardego, zero-jedynkowego działania. Kiedy klocki chwycą tarczę, dalszy skok dźwigni jest niemal zerowy, a za modulację odpowiada siła nacisku palca. W Magurze klamka jest bardziej „miękka”, a siłę dozuje się jej skokiem – bardziej przypomina to hamulce w samochodzie. Które rozwiązanie jest lepsze? Nie wiem, na pewno każde znajdzie swoich zwolenników.
Magura MT7 – werdykt
Magura MT7 to hamulce niepozbawione paru wad, z których największą są nieprzemyślane regulacje klamki. Jeśli jednak masz duże dłonie lub… cały jesteś duży (i ciężki) i potrzebujesz bezkompromisowej kotwicy do enduro i zabaw w bikeparkach – potężna moc i łatwość jej kontrolowania (a to wszystko przy niskiej masie) są warte wysokiej ceny. Pod tym względem, MT7 ma niewielu konkurentów.
Paradoksalnie najgroźniejszym z nich jest… Magura MT5, czyli tańszy model, oferujący podobną jakość hamowania za połowę ceny (patrz: ramka poniżej).
Walety:
- ogromny zapas mocy;
- bardzo precyzyjne dozowanie;
- niska masa;
- jakość wykonania i „bling factor”.
Zady:
- brak możliwości ustawienia klamki blisko kierownicy.
Cena hamulca Magura MT7: 976 zł za komplet na jedno koło (bez tarczy)
Cena tarczy Storm HC: 129 zł (dostępne rozmiary 140 / 160 / 180 / 203 mm)
Masa: ok. 260 g (bez tarczy) / 355 g (z tarczą 160 mm)
Strona producenta: http://www.magura.com/en/components/bike/gravityseries/productdetailpage/?p=1522
Sklep:
Bonus: Magura MT7 czy MT5?
Magura pokazała jednocześnie modele MT7 i MT5 – ten drugi jest po prostu tym, czym Shimano Zee jest dla Sainta, czyli tańszą wersją dla osób niepotrzebujących topowego wykończenia i dodatkowych regulacji. Czym konkretnie się różni?
- regulacja odległości klamki od kierownicy za pomocą klucza (Torx T25) zamiast pokrętłem – podobno w nieco większym zakresie, czego jednak nie miałem jak sprawdzić;
- brak regulacji punktu hamowania („bite point”, który i tak nie działa);
- organiczne okładziny na pojedynczej płytce (zamiast 2 oddzielnych klocków – obie wersje są jednak kompatybilne, więc można je z czasem wymienić na takie same, jak w MT7);
- klamka z nieco cięższego kompozytu (Carbotecture zamiast Carbotecture SL) – masa wyższa o 25 g;
- dwukrotnie niższa cena (494 zł vs 976 zł).
Magura twierdzi też, że przełożenie dźwigni jest nieco inne, przez co moc MT5 jest niższa. Ale jak wykazują niemieckie testy laboratoryjne, i tak jest ona na poziomie najmocniejszych hamulców konkurencji, więc jeśli nie ważysz 150 kg, nie przejmowałbym się tym.
Który kupić? Jeśli chcesz najlepsze z najlepszych, MT7 zapewni Twojemu rowerowi odpowiedni #blingbling. Jeśli jednak potrzebujesz po prostu bardzo mocnego hebla ze świetną modulacją, zakup MT5 wydaje się sensowniejszy.
Zobacz też inne niedawno opublikowane testy:
- Test: Hamulce Hayes Dominion A4
- Przegląd rynku 2020: Hamulce tarczowe do enduro
- Huck Norris – materac dla opon?
- Ochraniacze X-Factor Flow (+zbroja Duro)
- Cannondale Jekyll 3 Carbon 2018
oprócz wersji klamki hc3, która jest k…sko droga można też kupić wersję hc2 – jest na jeden palec i mocniej podgięta niż oemowa.
http://www.pure-bike.co.uk/images/products/800×600/171030.jpg
na bike24.de cena 29.90 ojrów za sztukę
Dzięki, też niezła opcja :)
Na początku sezonu miałem dylemat czy kupić mt5, zee czy nowe XT. Postawiłem na XT nie mając wielkiego doświadczenia z wyższymi modelami hamulców. Wcześniej jeździłem tylko na avidach db1. Przekonała mnie cena i dostępność klocków oraz prostota serwisowania, hamulce spisują się świetnie. Myslisz że popełniłem błąd ignorując Magury? Pozdrawiam
XT to pewniaki, jeśli spisują się świetnie, to nie ma co narzekać :) MT5/MT7 to trochę inna półka – jak dojdziesz do wniosku, że XT są za słabe, wrócisz do tematu, już nie ignorując Magury :)
Ja bym brał Magury. Miałem kiedyś http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=111133
Hamulce nie do zdarcia. Moje następne też będą Magury. Pozdrawiam
No niestety, trytytka zaciągnięta-hamują mnie XT. Ale mimo sporej masy (90kg w pełnym rynsztunku a i rower do najlżejszych nie należy) nie brakuje mi siły hamowania na tarczach 180/180.
Siema.
Porównałeś cenowo do Hope Tech 3 E4 ale nie wspomniałeś że na rynku sa lżejsze kotwice niż te piekne Magurki.
A mianowicie Hope Race E4 – 230g czterotłoczkowy zacisk + klamka !
Kotwice są to na pewno, tak samo mocne jak Hope V2 (na V4 nie śmigałem) tylko że nie jestem pewien czy wylajtowana klamka Race oferuje wystarczjąca modulację przy tej mocy, dowiem się niebawem jak założe nowe klocki i przywykłem troche. Czekam na klocki bo kupiłem używane komplet tych hebelków.
No i koło 2 z tarczami 203/183 przy tych hamulcach oferuje mocy aż za dużo i w tym temacie może pomożesz : myślisz że założenie mniejszych tarczy zwiększy modulacje/wyczucie hamulca ?
Mniejsza tarcza bardziej zmniejsza moc, niż zwiększa wyczucie… Modulacja bardziej bierze się z klamki – zarówno jej konstrukcji, jak i ustawienia (może nad tym najpierw popracuj?).
klamka nie ogarnia niestety ;)
W Alpach to ma sens, w Polsce to przerost formy nad treścią. Coś jak jeżdżenie rajdówką rano po bułki. Można, tylko po co.
Bardziej jak np. Focusem ST, niż rajdówką ;)
Czy ma to sens, to zależy kto/gdzie/jak jeździ. W momencie, jak ta dodatkowa moc nie wiąże się z trudnością wyczucia czy większą masą, to czemu nie? Nie trzeba będzie zmieniać hamulców przed wypadem w Alpu ;)
Mt4, xt czy slx-y? Muszę na cos zmienić te Level-e w Primalu. :)
I co wybrałeś?
Również myślę nad zmianą hamulców w primalu:)
I jeszcze jedno spostrzeżenie – na zdjęciach masz tarcze HC (czyli HardCore :) ) SL-ki są frezowane na całym obwodzie, więc . Co do regulacji punktu hamowania potwierdzam – nie dość, że ciężko się tym kręci, to efektu nie czuję. Za to w moich starych Elixirach (proszę nie pluć ;) – lepiej mi hamowały niż SLX m675) R SL (czy jakoś tak) regulacja ta dawała kolosalną zmianę.
Dzięki za zwrócenie uwagi na błędny opis tarcz! Poprawione :)
Zestawienie Hope E4 tech3 z tymi magurkami to zbrodnia :)
O ile można mówić o fajnej modulacji hope’a to mocy mają niczym wspomniane czinkłaczento
Dla tych którym nie podchodzi klamka magury można zrobić frankensteina.
Zacisk MT5 – klamka XTR Trail
Moc zostaję piekielna, tracimy trochę modulacji, ale nadal jest jej sporo więcej niż w saincie no i cieszymy się wszelakimi regulacjami przy nadal akceptowalnej wadzę
Hope’y w pomiarach wypadły całkiem nieźle (choć faktycznie słabiej od Magury):
http://ebike-mtb.com/en/group-test-e-mtb-disc-brakes/2/
A pomysł na frankensteina dość ciekawy ;)
Faktycznie w testach wypadają całkiem nieźle, jednak życie tego nie potwierdza :)
RBS – 100% racji. Mam E4, i moc jest zenująca (w poprzerdnim rowerze miałem louise fr i to były kotwice) to totalne rozczarowanie. Co prawda wygląd zaj…y, ale i tak rozważam przesiadke na Magurę
mam MT5 i jeździłem rowerem z zamontowanymi MT7 – nie ma żadnej ale to żadnej różnicy w działaniu hamulców. jedyna różnica to 25g. Wcześniej posiadałem XT i nie ma porównania, zdecydowanie wybrałbym magury. Czy warto wymienić z shimano na MT5/7? Jeśli masz dużo forsy to tak a jeśli oszczędzasz na szpejach to nie.
W zagranicznych sklepach można wyszukać okazje cenowe na MT5. Ja kupiłem komplet za 600 PLN z UK z tarczami.
SLX 666 z wymienionym zaciskiem z przodu na Zee 635 – kosmos.
Magura robi klamki radialnie, co ma zastosowanie częste w sporcie motorowym. Dlatego jest taka modulacja i siła. Chodzi o to ,że ruch klamki idzie w tym samym kierunku co tłoczek, zauważcie jak jest np w Shimano tłoczek porusza się bardziej wzdłuż klamki. To samo z zaciskami, które są zamontowane bezpośrednio i siła hamowania nie skręca zacisku jak ma to miejsce gdy śruby idą z boku do ramy czy widelca. Zastanawiam się dlaczego inni producenci nie robią z klamką tak jak Magura?
na moim pierwszym fullu XC mialem fabrycznie zalozone altusy M355, ktore to kumpel najtrafniej opisal slowem „spowalniacze”. Wtedy to tez, przed upgrade´em, testowalem Magury MT5 – nie zachwycily mnie niestety…. dlaczego? Po prostu zaraz po nich dorwalem sie do Saint´ow! Na ten sezon przyszedl nowy rower ktory mial fabrycznie Guide RSC i znow zaczely sie dylemyty – po cholerke sprzedalem me Sainty ?!?! Po wymianie tarcz i klockow jest lepiej ale to Sainty wciaz wyznaczaja mi cel do osiagniecia. Ostatnio na targach mialem okazje pogadac z ludzmi od SRAM i „ponoc” Code RSC mod. 2018 bedzie tym o czym mysle….. No tak, kolejny upgrade, kolejne 400jurkow i niepewny efekt. Zatem nauczylem sie ze polsrodki nie prowadza do celu i tylko powyzszaja koszt docelowej modyfikacji. A moj poblem w tym, ze waze 40kg – ZA DUZO!! i aby mnie zatrzymac potrzebuje naprawde skutecznych hamulcow ;-)
Może by tak zrobić porównanie popularnych xt z różnymi tarczami: Ice tech i zwykłymi oraz przy wykorzystaniu klocków z radiatorami i bez. Jaka jest faktyczna różnica siły hamowania a może tylko zestawy ice tech z radiatorami później się przegrzewają ?
Pomyśl ile ciepła może się wydzielać podczas hamowania i teraz porównaj to z wielkością tych radiatorów i tej warstewki aluminium. Typowy przypadek, gdzie coś jest niby lepsze, ale o 0,01% i do tego w idealnych laboratoryjnych warunkach. Osobiście między klockami z radiatorami i bez nie czuję żadnej różnicy. I jednych i drugich używam Shimano do zacisków xt m785. Tarcza z aluminium będzie lżejsza i tyle i przy okazji mniej trwała. Już prędzej coś dadzą te dodatkowe radiatory w tarczach, ale też nie spodziewałbym się spektakularnej poprawy.
Gdzieś wyżej padła też sprawa wielkości tarcz. Zdaje się Uzurpator kiedyś wyliczał, że nie są to duże przyrosty mocy, bardziej kwestia podejścia że np. w zjeździe jest to nie do pogardzenia nawet jak to tylko nieco lepiej, a w XC praktycznie bez znaczenia, gdzieś po środku oczywiście wiele innych kombinacji. Oczywiście większość woli mieć większe tarcze i zawsze powie że to tyyyyle mózg daje. Tak samo jak większość ścigantów zawsze będzie wolała lżejsze koła i papierowe opony nawet jak żadne ich wyniki tego nie potwierdzają ;)
„Wariant ghetto: podobno pasują starsze Matchmakery z hamulców Avida” – potwierdzam, rozstaw śrub i spasowanie ze starymi obejmami Matchmakerów są idealne.
Jedna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę zanim ktoś zabierze się za pierwsze odpowietrzanie – plastikowa śruba wkręcana w klamkę. Za żadne skarby nie przykręcać tego ustrojstwa czymś cięższym niż końcówka torx’a trzymana dwoma palcami (moment obrotowy to 0,5Nm)! A kupienie oryginału do najtańszych nie należy.
Jakiś ghetto spsób na montaż w MT5? czy jedynie wymiana obejmy? W MT5 są pełne obejmy.
W jakim sensie pełne obejmy?
Obejma MT7 jest powycinana dookoła znaczka”M”:
http://bit.ly/2zZfleR
W MT5 obejma jest pełna:
http://bit.ly/2msVheP
Rozumiem że matchmakery wchodzą w tą właśnie pustą przestrzeń?
Nie, Matchmakery całkowicie zastępują tę obejmę:
Aaaa…głupi ja ;) Myślałem że matchmaker to to tylko małe takie z dwoma śrubkami i że dokłada się to do istniejącej obejmy. Wszystko jasne dzięki :)
Można się pogubić – w aktualnych klamkach SRAM-a jest dokładnie, tak jak piszesz.
Zresztą jak wrzuci się hasło matchmaker na OLX-ie to w zasadzie wyskakują tylko te kosteczki:)
Miałem te hamulce w zeszłym roku. Zakupiłem je ja upgrade do mojego kozła – YT Capra CF Pro, jako że jestem ciężki, ponad 90kg, potrzebowałem czegoś, co miało zastąpić Guidy RSC, które nie radziły sobie z moją wagą i terenem po którym się poruszam – północna Szkocja. Wytrzymałem z nimi 2 tygodnie. Design jest niesamowity i hamulce robią wrażenie. Niestety, w tym czasie odpowietrzalem je średnio co dwa dni. Myślałem że to przez moją niewiedzę (pewnie też, choć mam kilkinastoletni staż w branży), ale wylądowały również w zaprzyjaźnionym serwisie i to samo – klamki jak gąbka!!! Zamieniłem je na Sainty z tarczami 203 mm na których jeżdżę do dziś. Saint to brutalna siła, która jest w stanie zatrzymać chyba nawet pociąg i to w każdych warunkach. Wyratowały mnie z niejednej opresji. To moje personalne odczucia, jestem jednak pewien, że Magura może być alternatywą, wymaga jednak wiedzy i umiejętności dobrego odpowietrzenia i ustawienia.
A co w kwestii wyboru do roweru Trail jeśli chodzi o 4 tłoczki: MT5 czy Zee?
MT5 ma się do Zee tak samo, jak MT7 do Sainta.
Czyli jeśli wolisz brutalną moc, twardą klamkę i zero-jedynkowe działanie, bierz Shimano.
Jeśli zależy Ci na dobrej modulacji/kontroli i nie masz bardzo małych dłoni, bierz Magurę.
Po lekturze zakupiłem MT5 i są w montażu wiec jak juz je poskręcają to pośmigam i dam znać :)
Kocham taaaaką modulację Magury :D
Potwierdzam ze mega mocne ale tak łatwe do kontroli ze dziecko da radę :)
Jak było napisane jak ktoś nie lubi zero-jedynkowej pracy Shimano to MAgury są idealne .
MMM – Magura Moc Modulacja :)
Jestem na 3x M :) i polecam.
Nie widzialem bardziej gownianych klamk niz MT 5 .Klamka mimo dumnie brzmiacej nazwy to ordynarny plastik
2 klamki zmielilem na drobne kawalki .Klamka nie peka tylko rozsypuje sie na kilka kawalkow
Zaciski i ogolna sila hamowania bardzo dobra
Hamulce stosuje w ebajku gdze laczna masa ridera i roweru>130kg
To co lepiej do ebajka, Magura MT5, MT7, czy XTR M9020? A może poczekać na M9120?
Skąd w tym zestawieniu wziął się XTR? ;)
Wybierałbym między:
– Magura MT5 / MT7 (zależnie od budżetu – szczegóły w teście)
– Shimano XT M8020 / Saint / Zee
– SRAM Code
Michał wiem, że masz/miałeś w rowerze hamulce XT M8020, jak to się ma do Magury MT5? Siła pewnie podobna, a modulacja jest wyraźnie lepsza w Magurze? Magura MT5 jest tańsza niż M8020, tylko trzeba jeszcze dokupić oba adaptery do tarcz, które tanie nie są, więc cena robi się podobna.
Ja testowałem MT7, zakładając że to prawie to samo, to tak – Magura ma odczuwalnie lepszą modulację. Shimano też jest super, ale trzeba lubić „twarde” działanie klamki. Magura działa znacznie bardziej „progresywnie”.
Wydawało mi się, że Magura ma dedykowane adaptery, ale chyba zamontowałeś Mt7 pod adaptery shimano (180 z przodu) zgadza się? Rozstaw śrub w Magurze jest taki sam jak w Shimano, np M8000?
Rozstaw śrub jest oczywiście taki sam – standard Post Mount. Jedynym ograniczeniem może być kształt zacisku, który akurat nie przypasuje do danego adaptera.
Cześć,
świetny test hamulców, sam jestem zainteresowany zmianą Guide R na MT5.
Jakie zagraniczne sklepy internetowe polecacie od zakupu Magurek?
Pozdrawiam ;)
Jezdze juz na MT7 ponad 1,5 roku i dwa tematy psuja przyjemnosc z jazdy. Pierwszy to zapowietrzanie sie hamulcow – juz przytaczane wczesniej i drugi to „reczna (nie Torx) regulacja dźwigni” w ciezkim terenie sie sama odkreca, co podczas dluzszego zjazdu zmienia znacznie ustawienia klamki. :(
Potwierdzam. Jakaś masakra z tym odkręcaniem śrubki zasięgu klamki. Na 1 zjeździe w kasinie śruba się odkręciła o ponad połowę skutkiem czego muszę się zatrzymywać i korygować bo klamkę mam opartą o kierownicę na końcu zjazdu.
Puki co kapnąłem tam kleju do gwintów ustawiając pod siebie reach – zobaczymy co dalej.
mam MT5 i dla cieniasa jak ja stykaja :D natomiast z moich obserwacji wynika nastepujacy trend :brak podstawowej techniki jazdy nadrabia sie wydatkami na multidrogie gadzety , zamiast cudow magury wolalbym wydac ta kase na super pozadny kask full. amen
zacznij od slownika
Hej, a czy istnieje realny pomiar siły hamowania pomiędzy Mt5 a mt7?
Mocno się zastanawiam który wybrać? Obecnie mam guide r i palce odpadają po dłuższej jeździe zwłaszcza w Alpach, a to bym chciał wyeliminować.
Myślę, że oba załatwią problem – wymień w MT5 klocki na te z MT7 i siła hamowania powinna być identyczna.
W temacie Magury. Mam mega problem żeby znaleźć sklep online z klockami metalicznymi do mt5 + ewentualne śruby jeśli będą potrzebne do tych klocków. Ktoś ma pomysł gdzie tego szukać i czego konkretnie? Wszystko czego szukałem jest wyprzedane. Wszędzie, dramat.
Witam, odgrzeję temat. Mt5 czy My Trail sport? Bo traile mają wszystko to co powinny mieć, 4 tłoczki przód, 2 na tył, klamki hc1.
Według mnie to ciekawa opcja, zwłaszcza jeżeli masz problem z częstym blokowaniem tylniego koła. Znacie może jakieś testy proponujące siłę hamowania mt tail I my 7?
Ja tylko dodam, że jest końcówka roku 2021 i akcesoria do Magury są do nabycia tylko w internecie. Zwłaszcza, jak komuś zależy na gwarancji i chce lać oryginalny niebieski olej mineralny. Przepytałam x lokalnych sklepów/warsztatów – niet, wszyscy leją siemano albo citroena (bo tani). Więc jak się komuś hebel zapowietrzy w piątek o 16.00, to jedyne wyjście to a) mieć swoją zapasową butlę albo b) kichać gwarancję albo c) szydełkować przez weekend i czekać aż olej przyjdzie :) W jednym warsztacie gość przyznał, że nigdy nawet Magury w rękach nie miał, bo nikt z tym nie jeździ :p taka cena za bling factor
Cześć, mam problem z klamką od magury mt7, jak wyciągnąć za mocno przykręconą śróbkę plastikową, która znajduje się w otworze do odpowietrzania klamki? Miejsce na torx jest rozwalone, nie idzie złapać kluczem. Może rozwiercić śróbkę, albo kropelką połączyć z torxem, lub na gorąco igłą przepalić jeden bok i resztę wydrapać? Co myślicie?
Te śrubki to jakiś dramat. Są mega delikatne. Bardzo łatwo je zerwać przy dokręcaniu. Na szczęście udało się odkręcić wbijając ciutke większy torx w to co z niej zostało. Nowa kosztowała mnie 25zl plus wysyłka.