Mam nadzieję, że masz wizę, bo dziś lecimy do Ameryki! Targi Sea Otter Classic, ze względu na swoją lokalizację, bywają nieco egzotyczne, ale nadal są barometrem trendów panujących w branży MTB. Warto więc rzucić okiem na najciekawsze nowości – oto mój subiektywny wybór!
Nie ma co po raz kolejny narzekać na brak przełomowych nowości. Jest jasne, że premiery podczas targów rowerowych tracą na znaczeniu, na korzyść prezentacji w internetach. Dlatego też pod tę „relację” z Sea Otter, podpiąłem kilka nowinek z ostatnich tygodni on-line.
Zgodnie z przewidywaniami, pokazują one, że producentom trochę skończyły się pomysły na rozwijanie graveli (w każdym razie te mądre). No bo ileż można wycisnąć z roweru, który z założenia ma być prosty? Uwaga skupiła się więc na reaktywacji cross-country w nowej formule, zahaczającej o rowery ścieżkowe.
Ciekawym trendem są też nawiązania do przeszłości. Wygląda na to, że MTB istnieje już tak długo, że wczorajsze stare dziś może być znowu cool. Z zapartym tchem czekam na anodowane na fioletowo amortyzowane mostki!
Już parę lat temu niektórzy producenci wypuścili rowery do Enduro czy All Mountain na kołach 29 calowych, póżniej zaniechali te projekty na rzecz 27.5. Jak na przykład Cannondale Trigger. Mam nadzieję, że tym razem producenci rowerów przyłożyli się solidniej do opracowania ram i zawieszeń, bo enduro na 29 calowych kołach odradza się na nowo. Chociaż ja przy wzroście 176,5 cm zostanę raczej przy moim 27.5 calowym Triggerze. Te nowe 29 calowe opony muszą być olbrzymie przy rozmiarach jak np 2.6 czy 2.8 , a jak z manewrowaniem takim sprzętem? Jeżdzę w okresie przejściowym ze względu na przyczepność Cannondalem Bad Habitem na kołach 27.5 w rozmiarze 3.0 i napiszę tak czuć wagę kół przy skręcie chociaż mam je na karbonowych obręczach i najlżejszych oponach jakie dostępne są na rynku. W przypadku rowerów do enduro to wszystko musi więcej ważyć. Czekam zatem z niecierpliwością na pierwsze testy porównawcze obydwu rozmiarów kół.
Pozdrawiam, jak zwykle świetna robota Michale.
Już przy 2.4 na 29″ koło i opona sa wielkie. Manewrowanie nie jest tak tragiczne. Wszystkie minusy znikają jednak kiedy widzisz jak koła przetaczają ci się po absolutnie wszystkim.
„The San Quentin combines a 65-degree headtube angle with a 75-degree seat tube and 425-millimeter chainstays. Throw in a roomy reach measurement and 2.6-inch tire compatibility and presto! All necessary ingredients to trail-shreddery.”
Przy kasecie zaczynającej się od 10T musieliby wykorzystać bębenek SRAM XD (ew. standard Hope). Widocznie nie ogarnęli tego prawnie/patentowo, nie wiem jaka jest sytuacja.
Sławek
6 lat temu
Tom sztycom łonup to chyba warto sę zainteresować, co? Cena zacna, jak na możliwości bliskie bikeyoke.
Nooo, do BikeYoke to bym jej nie porównywał. Obie łączy poważna zaleta w postaci małej wysokości (OneUp jest jeszcze niższa), ale głównym ficzerem Revive jest brak IFP i możliwość błyskawicznego odpowietrzania. OneUp niestety ma zwykły, zamknięty tłumik – jak się zapowietrzy, prawdopodobnie trzeba będzie zamówić nowy ($80).
MichuP
6 lat temu
SB100 marzenie, polecam teścik na kanale MTB Savant, pod znamiennym tytułem „Travel is just a number”
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Już parę lat temu niektórzy producenci wypuścili rowery do Enduro czy All Mountain na kołach 29 calowych, póżniej zaniechali te projekty na rzecz 27.5. Jak na przykład Cannondale Trigger. Mam nadzieję, że tym razem producenci rowerów przyłożyli się solidniej do opracowania ram i zawieszeń, bo enduro na 29 calowych kołach odradza się na nowo. Chociaż ja przy wzroście 176,5 cm zostanę raczej przy moim 27.5 calowym Triggerze. Te nowe 29 calowe opony muszą być olbrzymie przy rozmiarach jak np 2.6 czy 2.8 , a jak z manewrowaniem takim sprzętem? Jeżdzę w okresie przejściowym ze względu na przyczepność Cannondalem Bad Habitem na kołach 27.5 w rozmiarze 3.0 i napiszę tak czuć wagę kół przy skręcie chociaż mam je na karbonowych obręczach i najlżejszych oponach jakie dostępne są na rynku. W przypadku rowerów do enduro to wszystko musi więcej ważyć. Czekam zatem z niecierpliwością na pierwsze testy porównawcze obydwu rozmiarów kół.
Pozdrawiam, jak zwykle świetna robota Michale.
Już przy 2.4 na 29″ koło i opona sa wielkie. Manewrowanie nie jest tak tragiczne. Wszystkie minusy znikają jednak kiedy widzisz jak koła przetaczają ci się po absolutnie wszystkim.
Zgadza się, enduro 29″ to żadna nowość. Do tej kategorii można by przypisać np. Rose Root Millera, którego testowałem – tutaj znajdziesz moje wrażenia z jazdy: https://www.1enduro.pl/test-rose-root-miller-1-29-2017/
Yeti piekne jak zwykle. Brakuje hardtaili. W ogole ich nie bylo?
Były, ale najwyraźniej nikogo nie porwały ;)
Marin wypuszcza nowego sztywniaka San Quentin. Na razie zero informacji o geometrii i osprzęcie, ale można chociaż nacieszyć oczy :) https://www.marinbikes.com/news-reviews/san-quentin-four-corners-elite-debuts
„The San Quentin combines a 65-degree headtube angle with a 75-degree seat tube and 425-millimeter chainstays. Throw in a roomy reach measurement and 2.6-inch tire compatibility and presto! All necessary ingredients to trail-shreddery.”
W normalnych kołach też możesz kupić sobie wypasione obręcze i wymieniać tylko piasty w razie potrzeby ;)
Postaraj się proszę o te myk myki do testów.
Z innej beczki – czemu BoxComponents zdecydowal sie na jakis dziwny rodzaj bebenka? Po co (wg Ciebie) tak robią?
Przy kasecie zaczynającej się od 10T musieliby wykorzystać bębenek SRAM XD (ew. standard Hope). Widocznie nie ogarnęli tego prawnie/patentowo, nie wiem jaka jest sytuacja.
Tom sztycom łonup to chyba warto sę zainteresować, co? Cena zacna, jak na możliwości bliskie bikeyoke.
Nooo, do BikeYoke to bym jej nie porównywał. Obie łączy poważna zaleta w postaci małej wysokości (OneUp jest jeszcze niższa), ale głównym ficzerem Revive jest brak IFP i możliwość błyskawicznego odpowietrzania. OneUp niestety ma zwykły, zamknięty tłumik – jak się zapowietrzy, prawdopodobnie trzeba będzie zamówić nowy ($80).
SB100 marzenie, polecam teścik na kanale MTB Savant, pod znamiennym tytułem „Travel is just a number”