Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Kross Soil EX 2018

Jeśli nie możesz się zdecydować między trailowym Soilem a endurowym Moonem, odpowiedzią może być Kross Soil EX – jeden z najciekawszych rowerów w ofercie tego producenta. Na możliwość jego przetestowania czekałem prawie dwa lata. W końcu jest, polski ścieżkowiec na sterydach w pełnej okazałości!


Wpis powstał we współpracy z marką Kross.


Kross Soil EX 2018

Kross Soil EX dzieli ramę z pozostałymi członkami soilowej rodziny.

Kross Soil EX 2018

Geometria tego modelu jest… zrównoważona. Jak ta piosenka: „nie długa, nie krótka, lecz w sam raz”.

Kross Soil EX 2018

Reach w rozmiarze M to 433 mm. Kąt główki ramy to klasyczne dla tego gatunku 66,5 stopnia (względem 67 stopni Soila nie-EX).

Kross Soil EX 2018 - mocowanie dampera Trail zmienna geometria

Jeśli masz zapędy XC, kąty możesz wyostrzyć zmieniając dolne mocowanie dampera. Podnosi ono też suport i delikatnie zmienia charakterystykę zawieszenia.

Kross Soil EX 2018 - zawieszenie RVS wahacz

Nie zmienia jednak skoku – w obu wariantach zawieszenie RVS ma 130 mm.

Kross Soil EX 2018 - górny link zawieszenia RVS

Górny łącznik zawieszenia w Soilu sprawdził się tak dobrze, że do nowego Moona trafi bardzo podobny element.

Kross Soil EX 2018 - damper Rock Shox Monarch R DebonAir

Ugięcie kontroluje Rock Shox Monarch R z komorą powietrzną DebonAir.

Kross Soil EX 2018 - damper Rock Shox Monarch R

Damper nie ma blokady, ale zaufaj mi – w tym zawieszeniu, przy tym skoku, byłaby ona całkowicie zbędna.

Kross Soil EX 2018 - amortyzator Rock Shox Pike 2018

Z przodu ugina się najważnejszy wyróżnik modelu EX: Rock Shox Pike RC.

Kross Soil EX 2018 - Rock Shox Pike 2018 tłumik Charger

W przeciwieństwie do Reby ze „zwykłego” Soila 2.0, ma on sztywne golenie o średnicy 35 mm i skok podniesiony do 140 mm. Zresztą ich porównywanie jest nie na miejscu – każde dziecko w Afryce wie, że Pike to zupełnie inna bestia.

Kross Soil EX 2018 - RS Pike RC 2018 Charger 2 LSC

Ciekawostka historyczna: po raz pierwszy od 1836 r. Rock Shox zmienił kształt zaślepki wentyla!

Kross Soil EX 2018 - amortyzator Rock Shox Pike 2018

Od razu więc widać, że mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem 2018. Z dolnymi goleniami nawiązującymi do kultowego Psylo, powiększoną komorą negatywną (DebonAir), poprawionym tłumikiem Charger 2 i miejscem na oponę aż do 2.8″.

Kross Soil EX 2018 - Schwalbe Nobby Nic rozmiar 2,6"

W Soilu EX 2018 postawiono na ciut mniejszy rozmiar 2.6″ – też lekko zahaczający o plusowe terytorium. To największa zmiana względem zeszłorocznego modelu.

Kross Soil EX 2018 - miejsce na oponę prześwit

Soil zawsze oferował dużo miejsca na oponę, więc quasi-plusowy rozmiar wpasował się bez problemu.

Kross Soil EX 2018 - Schwalbe Nobby Nic rozmiar 2,6"

Rower wyposażono w Schwalbe Nobby Nic w wersji Evolution SnakeSkin.

Kross Soil EX 2018 - Schwalbe Nobby Nic Evo 2.6"

Mieszanka w obu oponach to PaceStar. Szkoda, że nie nowa Addix, albo chociaż bardziej miękki TrailStar z przodu…

Kross Soil EX 2018 - DT Swiss M1900 Spline R

Szerokie opony wymagają stosownych obręczy. Już w zeszłym roku Soil EX wyróżniał się kołami o szerokośći wewnętrznej 30 mm – idealnie! W modelu 2018 są to DT Swiss M 1900 Spline R.

Kross Soil EX 2018 - piasta DT Swiss Boost

Nowinką na sezon 2018 są piasty w standardzie Boost – ta aktualizacja była Soilowi potrzebna, żeby konkurować z nowszymi konstrukcjami.

Kross Soil EX 2018 - piasta DT Swiss Boost

Przednia piasta niestety nie wykorzystuje Torque Caps, czyli końcówek o powiększonej średnicy, poprawiających sztywność na styku z amortyzatorem. Zakładanie koła jest przez to utrudnione.

Kross Soil EX 2018 - hamulce Shimano Deore XT M8000 radiator

Hamulce to „ulubieniec publiczności”: Shimano Deore XT M8000. Uzbrojone w klocki hamulcowe z poprawiającym chłodzenie radiatorem.

Kross Soil EX 2018 - hamulce Shimano Deore XT M8000

Sztywne tarcze na aluminiowym pająku mają 180 mm średnicy.

Kross Soil EX 2018 - napęd Shimano XT M8000 11-46T

Z grupy XT pochodzi też przerzutka

Kross Soil EX 2018 - napęd Shimano Deore XT M8000 11-46T

…i 11-rzędowa kaseta o szerokim zakresie 11-46T.

Kross Soil EX 2018 - napęd Shimano XT / SLX 1x11

Natomiast manetka i korba z zębatką 32T to już niższa grupa SLX M7000.

Kross Soil EX 2018 - korba Shimano SLX M7000

W przypadku korby jest to nawet zaletą, bo jest sto razy ładniejsza od XT i idealnie pasuje do kształtów Soila…

Kross Soil EX 2018 - hamulce Deore XT M8000 klamka

…ale jakość wykonania i sposób działania manetki bardzo odbiega od droższego modelu. W SLX obie dźwignie są plastikowe, a zrzucać na mniejszą koronkę można tylko o jeden bieg na raz. Pierwszy (i raczej ostatni) upgrade na liście.

Kross Soil EX 2018 - gripy chwyty Stable

Po przeciwległej stronie kierownicy znajdziesz manetkę Reverba we „właściwej” wersji, czyli schowaną pod kierownicą. Po paru miesiącach z BikeYoke Revive, trudno z powrotem się do niej przyzwyczaić…

Kross Soil EX 2018 - zacisk sztycy Rock Shox Reverb

Plus dla product managera za dobranie skoku sztycy regulowanej do rozmiaru ramy: S i M mają 125 mm, L-ka 150 mm, a do największej ramy trafił wariant 170 mm, co sensownie współgra z długościami rur podsiodłowych.

Kross Soil EX 2018 - prowadzenie przewodu sztycy

Reverb jest oczywiście w wersji Stealth, czyli z przewodem doprowadzonym wewnątrz ramy. Pozostałe kable poprowadzono na zewnątrz dolnej rury, co powinno ucieszyć domowych mechaników.

Kross Soil EX 2018 - dolny link zawieszenia RVS

Nie będą oni jednak zadowoleni z suportu z wciskanymi łożyskami (Pressfit).

Kross Soil EX 2018 - mostek Kross 55 mm

Mieszane uczucia mam co do długości mostka: 55 mm we wszystkich rozmiarach, czyli tyle samo co w „zwykłych” modelach Soila.

Kross Soil EX 2018 - kierownica 35 mm

Szersza za to jest kierownica: 780 mm pozwala poczuć się jak na pełnoprawnym enduro, a w razie czego można ją dociąć.

Kross Soil EX 2018 - kokpit 35 mm

Średnica mocowania to 35 mm, co powoli staje się standardem.

Kross Soil EX 2018 - gripy Stable

Kokpit uzupełniają gripy Kross Stable

Kross Soil EX 2018 - siodło WTB Volt Comp

…i wygodne siodło WTB Volt Comp.

Kross Soil EX 2018 - górna rura

Siodło ładnie zgrywa się z kolorystyką roweru, która dla wielu jest jego największą zaletą. Stylistyka „Stealth” daje wrażenie kontaktu z dużo droższym rowerem. Black is the new black!

Kross Soil EX 2018

Kross Soil EX wprawdzie specjalnie tani nie jest (12 999 zł), ale też w jego wyposażeniu trudno się do czegoś przyczepić. Może poza manetką, której ewentualna wymiana na XT podniesie cenę o kilkadziesiąt złotych.

Kross Soil EX 2018 - geometria

Masa kompletnego roweru w rozmiarze M (z pedałami, na dętkach) to 14,2 kg. Po zalaniu opon mlekiem, bariera 14 kg powinna pęknąć.

Kross Soil EX 2018

Jak na ścieżkowca na prawie-plusowych oponach, aspirującego do klasy light-enduro, to bardzo przyzwoity wynik – porównywalny z tak mocnymi konkurentami jak Whyte T-130, YT Jeffsy 27 czy Rose Granite Chief.

Kross Soil EX 2018

Na ile wyrównana będzie walka Soila EX z rowerami o nieco większym skoku? Pierwsze wrażenia z jazdy na modelu 2017 są bardzo obiecujące. A bardziej szczegółowy opis pojawi się już za parę tygodni w pełnym teście! 


Kross Soil EX – strona producenta / Sprawdź ceny na Ceneo.pl


…lub na któryś z powiązanych artykułów:

 

92
Dodaj komentarz

avatar
31 Comment threads
61 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
33 Comment authors
Ścieżkowiechowling starsArtur WuArniMarcin Hochaus Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Andrzej Ryniak
Gość
Andrzej Ryniak

Cześć Michał, nie znam historii Rock shox, ale czy jesteś pewny że ten kapsel zaprojektowali w 1836? Pozdro. Spoko artykuł!

MikeGolf
Gość
MikeGolf

Tak, z tego co czytałem to dokładnie na wiosnę 1836. Przygotowywali wtedy design modeli na 1837 rok. Pozdrawiam! :)

Piotrek
Gość
Piotrek

Nie wiem czy wiecie ale marka RockSchock powstała w 1989 r wiec jest to nie możliwe ,że ponad sto lat wcześniej wymyślili nakrętke.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

MK.
Gość
MK.

Na pewno 1836. Pamiętam, bo wtedy rock-shoxy miały jeszcze wieszaki na cantilevery na koronie i harmonijki na goleniach.

mkk
Gość
mkk

Górny łącznik zawieszenia w Soilu sprawdził się tak dobrze, że do nowego Moona trafi bardzo podobny element.Czytaj : ten z Moona był tak skopany że musieli zmienić :P

Macia
Gość
Macia

Ja czekam na test YT industries- Jeffsy to byłby hit, szczególnie na kołach 29

Kowalski
Gość
Kowalski

Sama długość skoku te 130mm i 140mm z przodu to jest chyba nawet spoko na polskie zawody, ale 67 główka to sądzę że już słabo – w takim Mieroszowie były ściany praktycznie pionowe. Czemu nie robią takiego Soila ale z główką 65?

howling stars
Gość
howling stars

Bo nazywałby się Moon? :)

Arkadiusz Mróz
Gość
Arkadiusz Mróz

To ja tak zpytam poza tematem. Jakim obiektywem robiles fotki? Bo bokeh na zdjeciach detali jest piękny!:D

Filip
Gość
Filip

„Masa kompletnego roweru w rozmiarze M (z pedałami, na dętkach) to”

Pedaly moga wazy 270 g, a moga i 600g i wiecej. Troszkę to nieprecyzyjne, sir, zwlaszcza ze ten rower jak i inne trafiaja do nas bez zadnych podnozkow :)

„Plus dla product managera za dobranie skoku sztycy regulowanej do rozmiaru ramy: S i M mają 125 mm,(…)”

Sry, ale jakoś nie mogę się nadziwić, że to ma być plus. Dla mnie rower ma być tak zaprojektowany, zeby przy M chowalo sie 150 w rame bez problemu. Daje to sporo lepszy komfort przy trudnych zjazdach, bo siodlo naprawde nie wchodzi w droge. Nie mam za duzo doswiadczenia co prawda w jezdzie na mykmyk’u, ale w giant trance M wlasnie to mnie wkurzalo, ze skoku brakowalo. U siebie w cube acid mam 150 mm i jeszcze by sie z 15 przydalo (choc i tak jest bardzo dobrze).

Zgodze sie tez co do do mostka, moim zdaniem chyba 35-40 byloby lepsze.

Kamil
Gość
Kamil

A mógłbyś podzielić się informacją jakiej sztycy używasz na Acid’zie? Bo szukam właśnie czegoś ale na tej średnicy wybór jest mniejszy.

TOMAKUZU
Gość
TOMAKUZU

Michał,może bezpośrednie starcie Kross Moon 2 vs Soil Ex ……

tomekowalik
Gość
tomekowalik

wszystko super, ale Kross mocno poszedł z cenami a jakość nie ta sama co u konkurencji. w tej cenie jest TREK fuel ex 8 2018. Nie mówiąc o serwisie który w Krossie to porażka, jak cos jest nie tak to napewno wina uzytkownika.

Johnny Stag
Gość
Johnny Stag

Canyon. Spectral. Ex.
Dziekuje dobranoc.

tomekowalik
Gość
tomekowalik

w rzeczy samej

Maciej
Gość
Maciej

Ten damper jest budżetowy, a rower zahacza wyposażeniem i ceną o premium. Bez regulacji choćby wolnej kompresji znacznie gorzej będzie radził sobie na popularnych ostatnio gładkich trasach flow.

tomekowalik
Gość
tomekowalik

Kross próbuje dogonić konkurencje CENĄ, ale żeby brać go pod uwagę to nie powinien kosztować więcej jak 10tys

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Cena, panie cena! Pieniendze! Shut up and take my money! Pierwszy Kross który mi się na prawdę podoba :)

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

No dobra, pierwszy Kross nie licząc tego z Mają namalowaną na ramie..

Bert
Gość
Bert

Dobrze by byłoby jak już narzekać na cokolwiek to konstruktywnie a nie poziomem z podwórka. Nie gdybaniem tylko faktami czyli kto jeżdzi na Soilu ten wie. Nie odnosić do Moona. Czy mu potrzeba wolnej kompresji czy nie, bardziej płaskiego kąta. Ludzie to jest rower trailowy a od 65* to jest Moon. Cena też jest wyższa ale czemu miała by być niższa czy nawet jak by niektórzy chcieli do 10K. Na jakiej zasadzie skoro praktycznie wszyscy podskoczyli z cenami i też niestety słabszym wyposażeniem bo sory ale ja się nie spuszczam nad Sramowskim 1×12.

Artykuł traktuje o Soilu. Nie o Moonie i jego problemach. Jak ktoś determinuje wybór fulla tylko ceną to sory ale jest amatorem. Dlatego takie podejście wolę Treka, Spectrala, … trąci amatorszczyzną. Tym bardziej, że znowu jest debilne porównanie stacjonarki z rabatami z wysyłką bez. Obecny rocznik w lepszej specyfikacji na dzień dobry był/jest do wyrwania za 11K. Bez negocjacji czyli wchodzisz i tyle ci dają. Czy 11K za dobry zawias, pełne XT w tym hamulce, Reverb, koła 1700 DT to mało?? A no tak Kross wyskoczył sroce z pod ogona więc gdzie mu do Treka. No i nie ma regulacji wolnej kompresji, …

Johnny Stag
Gość
Johnny Stag

Ucz nas mistrzu co nie jest amatorszczyzna!
Czyzli mamy porownywac tylko cene do ceny wyposazenie do wyposazenia?

A co do Moona, sam sie na tym lapie, ze calego Krossa do ciezszych zastosowan widze przez pryzmat Moona….. Tak jak patrze na diesle VW przez pryzmat 2.0 Tdi-PD… zapewne to blad, ale tak ten swiat dziala. Trzeba szanowac swoja marke.

poka sowe
Gość
poka sowe

Wydaje się ,że lepszy będzie Dartmoor Bluebird. Tańszy w zakupie i serwisie zawiechy , koła 29, bez pressfitu.

Bert
Gość
Bert

Idz sobie kup tego Spectrala i nie nudz więcej. Porównuj też co tam sobie chcesz. To nie mój problem. Dalsza dyskusja nie ma sensu bo z pierwszego zdania zalatuje gimbą czego nie trawię. Ale na dobranoc:
– nie porównuj do Moona bo to bez sens
– po czym wnosisz, że Spectral ma w terenie większe możliwości??
– po czym wnosisz, że Soil ma gorszą jakość?? Konkrety a nie trzy po trzy jak następny niżej, że miał co tam miał i Soil nie dorównuje konkurencji.
– Kwestia opon to już jawna kpina. Gdyby wszyscy tak podchodzili do tematu mało kto by miał takiego Gianta, …

Niestety Kross nie ma dobrych notowań ale jak wypowiadają się ludziki w takim stylu, że lepiej co innego bo jednozawias tańszy w utrzymnaiu lub chcą jeżdzić tego typu sprzętem do roboty i nie ma blokady to szkoda czasu i mojego a głównie Michała autora testu.

Johnny Stag
Gość
Johnny Stag

Zdaje sieze to do mnie odpisujesz, a przynajmniej czuje sie wywolany tym Spectralem.

Juz nie chce mi sie tlumaczyc co ci wytknalem, ale o ile wiem blog jest kierowany glownie do amatorow, wiec pstryczki w typie „amatorszczyzna” zdaja sie dziwne. A znajomosc tabelek z nikogo prosa nie czyni.

Co do gimnazjalisty, no coz, przyjemnie poczuc sie jeszcze raz mlodo.

Co do porownywania, bede sobe porownywal co chce, tak jak mowisz. Jak Ciebie to nudzi, to ja ci nie przystawiam pistoletu do skroni zebys to czytal.

Mowisz o konkretach, acz obiektywnoscia Twoje wypowiedzi nie grzesza, tak jak i moje z reszta, wiec sie niepotrzebnie czepiasz.
Na konkrety zarzut, czyli opony ktore na starcie daja +400zl odpowiadasz ze to kpina. Ok, moze to ulamek ceny ale gdzie Ty tu konkretem, argumentem kontrujesz?

Tymczasem polecam wiecej luzu.

Ps. Zdaje sie, po zacieklosci z jaka go bronisz, ze masz Soila. Jako ze jakos nie mam szczescia spotkac nikogo na nim w gorach, moglbys napisac jak sie sprawuje w dluzszym uzytkowaniu, zgodnym z jego przeznaczeniem, bo przeciez nigdy po bulki nim nie pojechales. W konkretach a nie tabelkowych farmazonach, bo w koncu jestes konkretny gosc, nie?

szkoder
Gość
szkoder

Zatanawiałem się nad tym rowerem, ale jednak postawiłem na Trance 1 GE.
Cena po rabatach to różnica +/- 700 zł, a Trance ma lepszą zawiechę i osprzęt GX Eagle. No i pozostaje kwestia gwarancji- taki Trek czy Giant dają dożywotnią gwarancję na ramę. A Kross? 2 lata…

tomekowalik
Gość
tomekowalik

tak jestem amatorem, patrze na rower jako całość, miałem Cuba, treka , mongoosa teraz mam Krossa, wiele mu brakuje do konkurencji ( jakosc wykonania) kupiłem go tylko dlatego że ceny w tedy były bardzo konkurencyjne. kross oferował to co chciałem w atrakcyjnej cenie. teraz nie brał bym krossa pod uwage. A serwis krossa – dno.

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Dopatrzyłem ze damper nie ma blokady. Dobra niech tam będzie, że nie użyje go ani razu w życiu. (Oczywiście na 100% będę używał i to sporo, bo jeżdżę asfaltem do roboty). W takie cenie to po prostu WSTYD.

Michup
Gość
Michup

Soil jako rower na dojazdy do roboty ? Tego jeszcze nie grali:D

tomekowalik
Gość
tomekowalik

MICHUP Soil jako rower do wszystkiego, taki według mnie powinien być sciezkowiec. taki nie wszystkich stac na 2 raowery lub nie maja miejsca na nie……. Rzecz dotyczyła tylnego widelca, żle wspawanego…….POKA SOWE – dartmoor bluebird to jest fajna opcja, tylko gdzie te rowery? :)

Bert
Gość
Bert

Nie chodzi o to czy jest czy nie uniwersalny tylko o fakt skreślania pod kątem braku blokady dampera bo ktoś jeżdzi nim do pracy. To jest sprzęt do jazdy w terenie a konkretnie po górach. Jak komuś to nie pasuje to niech kupi inny rower, wymieni damper a nie marudzi z powodu, który wcale nie dotyczy fulli AM/enduro jako takich. Nikogo nie obchodzi czy kogoś stać na x rowerów czy nie i ile ma miejsca na chacie a już na pewno projektantów nie tylko posądzam Krossa.

szkoder
Gość
szkoder

To chyba Ty nie rozumiesz o co chodzi! Chodzi o to że do roweru za 13.000(!!!) zł wkładają najtańszy damper bez braku możliwości blokady skoku! Ale widzę że jesteś takim fanatykiem marki, że gdyby tam wrzucili Recona Silver TK i napęd 2×9 to tak samo byś bronił tej marki!

Soil rowerem enduro? To wg Ciebie Moon to chyba DH jest?
Soil to rower ścieżkowy- nie tylko do jazdy po górach, ale też po singlach i innych trasach. Więc nie rzucaj tu swoich mądrości jakoby ten rower był pełnokrwistym enduro, z czystym przeznaczeniem do jazdy w dół, bo tak nie jest.

Bert
Gość
Bert

szkoder po pierwsze nie za 13K. Po drugie jak ktoś i nie tylko ja piszę, że jest on zbędny to tak jest. Nie napisałem też, że to enduro tylko odniosłem brak blokady jako mankament w rowerach AM/enduro gdzie ktoś korzysta z niego powiedzmy sporo na szosie. To rower na górskie wyrypy więc tak jakby ani cena nie ma tu nic do rzeczy ani kto czym parkuje pod biurem.

Nie mam Krosa choć był na mojej liście. Mam Gianta i był czas kiedy ta marka oferowała też za nie małe pieniądze dampery bez blokady do Maestro. Wielu to przeszkadzało ale wielu uznało, że jest w porządku a blokada jest zbędna.

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Przeczytaj jeszcze raz co piszesz. Projektantów PRZEDE WSZYSTKIM interesuje żeby zadowolić klientów takich jak ja. Skąd wiem, bo sam projektuję. Damper eliminuje go z mojej listy zakupów i Kross traci klienta. Tak samo było w przypadku Moona 1 i Soila 1. Proste.

szkoder
Gość
szkoder

A co to jest full 160/160 żeby nie móc na nim do pracy jeździć?? Tylko na kolarce, albo teraz bardzo modnym gravelu można jeździć po bułki do sklepu???

Skoro Soil jest ścieżkowcem to tak jak napisał TOMEKOWALIK być rowerem uniwersalny. Chyba Ci się coś z Moonem pomyliło, choć znam ludzi co i na Moonie jeżdżą do pracy.

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Jeszcze jedno. U mnie pod firma parkują Santa Cruzy, Trance2, Kato FS, B’Twin FR6 itd itd.
Wiec gdzie tego nie grali bo ja nie czaję? U Ciebie na podwórku może nie grali.

MichUP
Gość
MichUP

Wow, że tak powiem szok-szoków. Reasumując:
– blokada dampera do miasta to must have (da sie urwać kilka sekund na stravie przy dojeździe do roboty i wtedy szacun ludzi ulicy);
– kolegi nie przekonamy do Krossa, bo przed biurem Santy i inne butikowe marki zachodnioeuropejskie (tj. wstyd by był),

Ok, przyjmuję te argumenty. :) dziekuje i pozdrawiam.

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

B’Twin zwłaszcza, butik jakich mało.. Mnie do Krossa nie brak przekonywać. Szacun na maxa za ich zawiechę RVS. Zobacz inne moje komentarze. Mam mega dystans do marek. Interesuje mnie tylko do czego rower jest zdolny, czy nie utrudnia czymś życia i jaka jest jego niezawodność na przestrzeni lat. Oczywiście też stosunek mozliwości-cena ale to już zupełnie inna bajka.

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Nie wiem nawet jak Strava działa. Sekundy mi nie przeszkadzają, bardziej denerwuje odczuwalne marnowanie energii i poruszanie się w tempie żółwia. Nawet jeśli za chwilę na światłach się stoi z tymi przed sekundą wyprzedzonymi. Po prostu toczenie się i bujanie nie są dla mnie. Unikam, jeśli tylko mogę. Wracając na chate dojazdówką zawsze dopompowuję choć trochę powietrza w koła, bo mnie cholera strzela jak cisnę, a rower stoi.

Marcin Hochaus
Gość
Marcin Hochaus

Tak zapytam, nie szkoda Ci opon? Chyba że śmigasz na mieszance twardej, ale wtedy chyba kiepsko z przyczepnością w terenie? Ale najważniejsze, że masz uniwersalny rower :)
Na Soilu zdarzają mi się dojazdy asfaltem na miejscówkę czy w górach, ale brak blokady w niczym nie przeszkadza, umiejętne pedałowanie i nie czujesz bujania, które i tak jest tutaj minimalne :)

Andrzej
Gość
Andrzej

Czy dobrze zrozumiałem – da się wstawić plusowe opony?

tomakuzu
Gość
tomakuzu

Oooooo zapewniam że nawet po bułki do sklepu dla dzieciaka……może nie za szybko ale wygodnie :)

GA
Gość
GA

Panie redaktorze, porównanie nietrafne – blisko, ale brakuje:
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1359/sCategory/508 = ~13 k
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1363/sCategory/508 = ~10,5 k
Szersze teoretycznie 0,2 cala opony nie zrekompensują 2 cm skoku tyłu i lepszego uginacza – nawet uwzględniając wymianę bębenka i kasety w niemiaszku. Dziękuję, dobranoc.

Andrzej
Gość
Andrzej

Ciekawe jak to by działało. Jak możesz, to tak dla zabawy przetestuj taką kombinację z plusem z przodu i 2.6 z tyłu :)

Misza Pe
Gość
Misza Pe

Jestem szczęśliwym posiadaczem krossa soil w wersji 1.0. Dzięki 1enduro stałem się również posiadaczem supportu token (wymieniony w artykule o nowościach z Kielc). Jak za ta kase (jak kupowałem to po dobrych pieniądzach je gonili)to rower ok. Bardzo wszechstronny i zwinny. Rzeczywiście w najniższej wersji amor aż się prosi o wymianę Ale to na kolejny sezon. Zadowolony użytkowniksoila.

tomakuzu
Gość
tomakuzu

Ok, tekst Michała dotyczy Soila, ale dużo wypowiedzi dotyka też Moona dlatego musiałem dodać coś od siebie :). (ciekawe czy większość piszących słyszało coś od kogoś, czy sama bezpośrednio przetestowała).
Jestem szczęśliwym posiadaczem krossa moon w wersji 1.0. Dzięki 1enduro stałem się również posiadaczem sztycy regulowanej PRO KORYAK ASP (wymienionej w artykule o sztycach regulowanych). Jak za ta kase (jak kupowałem to po dobrych pieniądzach je gonili)to rower ok. Bardzo wszechstronny i zwinny. W moim moonie mam amorka X-Fusion Sweep i raczej nie prosi się o wymianę :). Zadowolony użytkownikmoona. Mam nadzieję że nie posądzisz mnie o plagiat Misza Pe.

Pasieczkin
Gość
Pasieczkin

Ło … TOKEN chyba prowizję musi Ci odpalić ;-) … dziękuję za zakup :-)

tomekowalik
Gość
tomekowalik

Kross – tu zawsze będzie coś trzeszczeć

Piotrek
Gość
Piotrek

I znowu brak mocowania koszyka na bidon, a spokojnie mógłby być pod dolną rurą.
No i ten nieszczęsny damper bez blokady…

tomekowalik
Gość
tomekowalik

oh ah ale ten Kross zajebisty!!!
jak tak powinna wygladac dyskusja? :(

pawel
Gość
pawel

Eee tam, za 11k mozna mieć nowe remedy

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Prawda jest taka, że te Kross robiłby szał ale na szlaku w Alpach. U nas to nadal będzie „tylko Kross”. Tam będzie to „orientalna marka w świetnie złożonym i oryginalnym rowerze”. Niemniej jest to na pierwszy rzut oka najciekawszy dotychczas trail ze stajni polskiego giganta.

Pawel
Gość
Pawel

Dokladnie, w sumie nie wiem dlaczego ale kross tak jak romet sa dla mnie markami ktorych bym nie kupil bo cena jest jak w „fajnych” markach, tylko ten napis na rurze jakos odpycha, cos im z marketingiem nie zagrało i zle sie kojarza

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Długo „robili” rowery w Tajwanie a sprzedawali w marketach. Tanie, wiec się ludzie wkurzali. Potem był start z lepszymi MTB, zaczeły się legendarne już pękające ramy w Levelach. Teraz odbudowują swój wizerunek. trochę się zawiesili na geometriach XC i zmiany wchodzą powoli ale wchodzą. Aktualnie – na 2018 jak nie bedzie juz ni jednej wtopy, wypuszczą fulle na poziomie światowym. Mają dobry system zawieszenia, mają nastawienie i chcą produkować coś w kraju a nie tylko składać. Ja mówię – dajmy im szansę.
Problemem klienta szukającego sprzętu za 10k jest to że na pobliskim osiedlu wszystkie dzieciaki jeżdżą na rowerach TEJ SAMEJ marki na którą on patrzy. Nie będzie się „markowo” wyróżniał. A w zakupie takiego sprzętu zawsze w pewnym stopniu chodzi o zaspokojenie własnej chęci błyśnięcia elitarnością. Dlatego Acura, a nie Honda, Infiniti, a nie Nissan i Lexus, a nie Toyota. Kross wybrał inną drogę.
Teraz niech zacznie robić przystępne ścieżkowe HT z powietrznymi widelcami, takie na super geometrii. Wtedy będzie dobrze.
Mi osobiście nie podchodziła od zawsze ich nazwa ale to skrzywienie zawodowe trochę.
Brakuje mi Krossów w przeglądach i review zagranicznych mediów. Wiem, promują tam swoje głównie ale NS Bikes tam jest! tego nie kupią ale moga tam trafić produktem na poziomie Ragleya czy Vitusa. Są w stanie to zrobić, nawet poświęcając częściowo jakiś tam zysk, uzyskaliby aprobatę i PR. Tego im życzę.
Niestety Romet jest tak daleko za Krossem, że w sumie nie ma o czym mówić.

teraw
Gość
teraw

Rower fajny, brak blokady to faktycznie w takim rowerze nie problem. Brak mocowania na bidon kiepski, jednak to jest rower raczej do jeżdżenia dla frajdy, nie do startów i bidon by się przydał. No manetka. Manetka XT + przerzutka SLX chodzi 100 razy lepiej niż na odwrót (moja osobista opinie jest taka, że to chodzi lepiej niż pełne XT), a producenci z uporem godnym lepszej sprawy wciskają tylną zmieniarkę wyższej grupy. No ale to są wady do skorygowania za grosze. Cieszą porządne opony, bo niestety w maszynach za 10k+ zdarzają się nadal szmaty za 30 zł sztuka z najtańszej mieszanki i na drucie.

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

SLX/XT manetki – chodzą inaczej,a nie lepiej czy gorzej. SLX miekko i turystycznie i niektórzy tak wolą. XT konkretnie i mocno -jak masz w uszach i w gaciach błoto, a rękawice mokre, warto mieć konkret pod kciukiem.
Set odwrotny niż z przerzutką XT fakt lepszy ale ja nadal uważam że przerzutka tylna pracuje tyle że warto mieć tam zawsze coś dobrego, to jak z widelcem. Powinien być najlepszy z całego roweru, bo pracuje non stop. Wiem jaki jest marketing i jak ludzi patrzą na te tylne przerzutki w sklepie. „Stara baśń” wręcz z tym jest. Jednak wiem też jak słabsza przerzutka SRAMa denerwuje przy przyzwoitych acz kupionych używanych, lepszych dźwigienkach.

Marcin Hochaus
Gość
Marcin Hochaus

Jako posiadacz tegorocznego modelu mogę co nieco napisać. Pod uwagę brałem kilka marek, głównie tych wysyłkowych, wszystkie w podobnej cenie. Dlaczego wybrałem Soila? Ze względu na rabat, który spowodował, że konkurencja przestała istnieć ;)
Po zrobionych już ponad 1500 km w tym 19 wypadach w góry nie zawiodłem się, mam to czego oczekiwałem od roweru tego typu. Nie będę pisał o napędzie, hamulcach czy kołach bo to wysoka półka i każdy kto miał do czynienia z XT czy DT Swiss wie czego się spodziewać. Zawias pracuje elegancko, wybiera wszystko, a po skokach tłumi natychmiastowo bez jakiejś nerwówki. Ktoś pisał o blokadzie dampera, też się tego obawiałem na początku, ale jak się umie podjeżdżać to w niczym to nie przeszkadza, na trasach typu flow jak się wie jak jechać też. Po bułki czy dojazd do pracy szkoda by mi było opon ;)
Rower ma świetne geo, a skok 140/130 wystarcza w zupełności, tym rowerem spokojnie można pojechać tam gdzie nie jeden na 160/160 robi w gacie ;)

Arni
Gość
Arni

A propos kapsla: w 1836 opracowali również zmieniarkę sześciobiegową z indeksacją za pomocą dźwigienki uruchamianej wskazującym:
https://sharg.pl/product-pol-109489-Rewolwer-Pietta-1836-Colt-Paterson-Texas-kal-36-CTP36.html

Artur Wu
Gość
Artur Wu

Co do YT – planujesz może na następny sezon test Jeffsy’a? :)

Do tej pory nie słyszałem wiele o tej marce, ale po przeczytaniu tego wpisu i krótkiej, acz treściwej rekomendacji, zacząłem trochę szperać o YT i jestem pod wrażeniem tego modelu. Tak naprawdę sprzętowo – cenowo – wagowo nie ma dla niego konkurencji. I do tego ich „Size doesn’t matter”.

Ścieżkowiec
Gość
Ścieżkowiec

Co z tego, że rower fajny jak ramy są niebezpieczne i potrafią pękać!?

Odwiedź mój profil na
Instagram Top