Jeśli nie możesz się zdecydować między trailowym Soilem a endurowym Moonem, odpowiedzią może być Kross Soil EX – jeden z najciekawszych rowerów w ofercie tego producenta. Na możliwość jego przetestowania czekałem prawie dwa lata. W końcu jest, polski ścieżkowiec na sterydach w pełnej okazałości!
Nie wiem czy wiecie ale marka RockSchock powstała w 1989 r wiec jest to nie możliwe ,że ponad sto lat wcześniej wymyślili nakrętke.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Na pewno 1836. Pamiętam, bo wtedy rock-shoxy miały jeszcze wieszaki na cantilevery na koronie i harmonijki na goleniach.
mkk
6 lat temu
Górny łącznik zawieszenia w Soilu sprawdził się tak dobrze, że do nowego Moona trafi bardzo podobny element.Czytaj : ten z Moona był tak skopany że musieli zmienić :P
Jak już koniecznie komuś zależy na przyczepieniu się (znowu) do Moona, to tak, można tak powiedzieć. To, że wszystko inne w nowym Moonie też się zmienia, to już można przemilczeć :P
Macia
6 lat temu
Ja czekam na test YT industries- Jeffsy to byłby hit, szczególnie na kołach 29
Właśnie dokładnie taki kupiłam, powinien przyjść w tym tygodniu, yaay! Teraz oczywiście zaczynam się zastanawiać, czy nie lepsze by było 27,5… Zobaczymy :)
Powiem szczerze ze w tym roku zakupiłem jeffsy al 29 two i jestem bardzo zadowolony. Przesiadłem sie z hardtaila na fulla o 140 mm skoku i granica jest przesunięta o cały kosmos jesli chodzi o frajdę z jazdy. W ocenie amatora jest świetny, bardzo ładnie podjeżdża na suchym i mokrym, zwrotny (według mnie w porównaniu do 29 ht), „skory” do zabawy jakkolwiek to brzmi. Reasumując czekamy na bike parki
Kowalski
6 lat temu
Sama długość skoku te 130mm i 140mm z przodu to jest chyba nawet spoko na polskie zawody, ale 67 główka to sądzę że już słabo – w takim Mieroszowie były ściany praktycznie pionowe. Czemu nie robią takiego Soila ale z główką 65?
Złota łopata dla mnie, ale mam takiego Soil’a od 2 lat, rama 2016, angleset -2° od Superstar Components i Manitou Mattoc ze skokiem 150mm, z kalkulatora wychodzi trochę poniżej 65° główki ramy, wysokość suportu etc. taka sama jak wersja EX, ogólnie rower jeździ super- daje radę na ściankach a jednocześnie jest super zwinny, nie jest to czołg co prawda, ale nie tego oczekiwałem.
Arkadiusz Mróz
6 lat temu
To ja tak zpytam poza tematem. Jakim obiektywem robiles fotki? Bo bokeh na zdjeciach detali jest piękny!:D
„Masa kompletnego roweru w rozmiarze M (z pedałami, na dętkach) to”
Pedaly moga wazy 270 g, a moga i 600g i wiecej. Troszkę to nieprecyzyjne, sir, zwlaszcza ze ten rower jak i inne trafiaja do nas bez zadnych podnozkow :)
„Plus dla product managera za dobranie skoku sztycy regulowanej do rozmiaru ramy: S i M mają 125 mm,(…)”
Sry, ale jakoś nie mogę się nadziwić, że to ma być plus. Dla mnie rower ma być tak zaprojektowany, zeby przy M chowalo sie 150 w rame bez problemu. Daje to sporo lepszy komfort przy trudnych zjazdach, bo siodlo naprawde nie wchodzi w droge. Nie mam za duzo doswiadczenia co prawda w jezdzie na mykmyk’u, ale w giant trance M wlasnie to mnie wkurzalo, ze skoku brakowalo. U siebie w cube acid mam 150 mm i jeszcze by sie z 15 przydalo (choc i tak jest bardzo dobrze).
Zgodze sie tez co do do mostka, moim zdaniem chyba 35-40 byloby lepsze.
Co do sztycy 150 mm – zgadza się, byłoby super. Coraz więcej producentów to ogarnia, mam nadzieję że Kross w nowym Moonie również dostosuje rozmiarówkę do nowych sztyc (choć póki co tabelki na to nie wskazują).
Ale kiedy projektowano Soila, 150 mm było delikatnie mówiąc mało popularne ;) Więc lepsze dostosowanie skoku do wzrostu, niż wrzucenie takiego samego do każdego rozmiaru ramy (niezależnie, czy byłoby to 125 mm, czy 170 mm jak w np. Blackbirdzie 2017).
Pamiętam co pisałeś:zmieni się goeometria i birzesz w ciemno….
tomekowalik
6 lat temu
wszystko super, ale Kross mocno poszedł z cenami a jakość nie ta sama co u konkurencji. w tej cenie jest TREK fuel ex 8 2018. Nie mówiąc o serwisie który w Krossie to porażka, jak cos jest nie tak to napewno wina uzytkownika.
Spectral AL 6.0 EX to bardzo dobry punkt odniesienia – rama z podobnego okresu i niemal identyczne wyposażenie (nie licząc opon w klasycznym rozmiarze).
Pokazuje on jednak, że z ceną Soila nie jest aż tak źle – Canyon jest tylko o 500 zł tańszy, a to jednak marka wysyłkowa… O możliwych rabatach na Krossa nie wspominając ;)
Choć przyznam, że wybierając między nimi też pewnie skłaniałbym się ku Spectralowi – ale na pewno nie jest to nokaut w stylu „Dziękuję, dobranoc.” ;)
Nokaut faktycznie moze nie. Pokutuje, wspomniane nizej, ciagle ocenianie Soila przez pryzmat Moona, co do ktorego mam mieszane uczucia.
Jednakz,e pomimo brody ze starosci, Spectral wciaz zadziwia ogolna jakoscia i mozliwosciami, no i Canyon nie wali opon typu beton do flagowego sciezkowca…
Co do ekonomii, warto tez uwzglednic utrate wartosci. Kross tu niestety nie bryluje…
„Opony typu beton”? Bez przesady, to nie Performance, tylko całkiem porządny model.
Maciej
6 lat temu
Ten damper jest budżetowy, a rower zahacza wyposażeniem i ceną o premium. Bez regulacji choćby wolnej kompresji znacznie gorzej będzie radził sobie na popularnych ostatnio gładkich trasach flow.
Maciej: może masz rację, ale jeździłem już trochę na rym rowerze – również po gładkich flowtrailach – i w życiu nie przyszłoby mi do głowy, żeby zwiększać tłumienie kompresji w damperze.
Tomekowalik: zgodzę się, że cena 13k jest wysoka, ale 10k? Która marka sklepowa ma tak wyposażony rower w takiej cenie? Moim zdaniem 11-12k jest adekwatne i za tyle można w tej chwili bez żadnych negocjacji kupić model 2017. Myślę, że realna cena 2018 będzie podobna.
Marcin Maj
6 lat temu
Cena, panie cena! Pieniendze! Shut up and take my money! Pierwszy Kross który mi się na prawdę podoba :)
Marcin Maj
6 lat temu
No dobra, pierwszy Kross nie licząc tego z Mają namalowaną na ramie..
Bert
6 lat temu
Dobrze by byłoby jak już narzekać na cokolwiek to konstruktywnie a nie poziomem z podwórka. Nie gdybaniem tylko faktami czyli kto jeżdzi na Soilu ten wie. Nie odnosić do Moona. Czy mu potrzeba wolnej kompresji czy nie, bardziej płaskiego kąta. Ludzie to jest rower trailowy a od 65* to jest Moon. Cena też jest wyższa ale czemu miała by być niższa czy nawet jak by niektórzy chcieli do 10K. Na jakiej zasadzie skoro praktycznie wszyscy podskoczyli z cenami i też niestety słabszym wyposażeniem bo sory ale ja się nie spuszczam nad Sramowskim 1×12.
Artykuł traktuje o Soilu. Nie o Moonie i jego problemach. Jak ktoś determinuje wybór fulla tylko ceną to sory ale jest amatorem. Dlatego takie podejście wolę Treka, Spectrala, … trąci amatorszczyzną. Tym bardziej, że znowu jest debilne porównanie stacjonarki z rabatami z wysyłką bez. Obecny rocznik w lepszej specyfikacji na dzień dobry był/jest do wyrwania za 11K. Bez negocjacji czyli wchodzisz i tyle ci dają. Czy 11K za dobry zawias, pełne XT w tym hamulce, Reverb, koła 1700 DT to mało?? A no tak Kross wyskoczył sroce z pod ogona więc gdzie mu do Treka. No i nie ma regulacji wolnej kompresji, …
Ucz nas mistrzu co nie jest amatorszczyzna!
Czyzli mamy porownywac tylko cene do ceny wyposazenie do wyposazenia?
A co do Moona, sam sie na tym lapie, ze calego Krossa do ciezszych zastosowan widze przez pryzmat Moona….. Tak jak patrze na diesle VW przez pryzmat 2.0 Tdi-PD… zapewne to blad, ale tak ten swiat dziala. Trzeba szanowac swoja marke.
poka sowe
6 lat temu
Wydaje się ,że lepszy będzie Dartmoor Bluebird. Tańszy w zakupie i serwisie zawiechy , koła 29, bez pressfitu.
Idz sobie kup tego Spectrala i nie nudz więcej. Porównuj też co tam sobie chcesz. To nie mój problem. Dalsza dyskusja nie ma sensu bo z pierwszego zdania zalatuje gimbą czego nie trawię. Ale na dobranoc:
– nie porównuj do Moona bo to bez sens
– po czym wnosisz, że Spectral ma w terenie większe możliwości??
– po czym wnosisz, że Soil ma gorszą jakość?? Konkrety a nie trzy po trzy jak następny niżej, że miał co tam miał i Soil nie dorównuje konkurencji.
– Kwestia opon to już jawna kpina. Gdyby wszyscy tak podchodzili do tematu mało kto by miał takiego Gianta, …
Niestety Kross nie ma dobrych notowań ale jak wypowiadają się ludziki w takim stylu, że lepiej co innego bo jednozawias tańszy w utrzymnaiu lub chcą jeżdzić tego typu sprzętem do roboty i nie ma blokady to szkoda czasu i mojego a głównie Michała autora testu.
Zdaje sieze to do mnie odpisujesz, a przynajmniej czuje sie wywolany tym Spectralem.
Juz nie chce mi sie tlumaczyc co ci wytknalem, ale o ile wiem blog jest kierowany glownie do amatorow, wiec pstryczki w typie „amatorszczyzna” zdaja sie dziwne. A znajomosc tabelek z nikogo prosa nie czyni.
Co do gimnazjalisty, no coz, przyjemnie poczuc sie jeszcze raz mlodo.
Co do porownywania, bede sobe porownywal co chce, tak jak mowisz. Jak Ciebie to nudzi, to ja ci nie przystawiam pistoletu do skroni zebys to czytal.
Mowisz o konkretach, acz obiektywnoscia Twoje wypowiedzi nie grzesza, tak jak i moje z reszta, wiec sie niepotrzebnie czepiasz.
Na konkrety zarzut, czyli opony ktore na starcie daja +400zl odpowiadasz ze to kpina. Ok, moze to ulamek ceny ale gdzie Ty tu konkretem, argumentem kontrujesz?
Tymczasem polecam wiecej luzu.
Ps. Zdaje sie, po zacieklosci z jaka go bronisz, ze masz Soila. Jako ze jakos nie mam szczescia spotkac nikogo na nim w gorach, moglbys napisac jak sie sprawuje w dluzszym uzytkowaniu, zgodnym z jego przeznaczeniem, bo przeciez nigdy po bulki nim nie pojechales. W konkretach a nie tabelkowych farmazonach, bo w koncu jestes konkretny gosc, nie?
szkoder
6 lat temu
Zatanawiałem się nad tym rowerem, ale jednak postawiłem na Trance 1 GE.
Cena po rabatach to różnica +/- 700 zł, a Trance ma lepszą zawiechę i osprzęt GX Eagle. No i pozostaje kwestia gwarancji- taki Trek czy Giant dają dożywotnią gwarancję na ramę. A Kross? 2 lata…
tak jestem amatorem, patrze na rower jako całość, miałem Cuba, treka , mongoosa teraz mam Krossa, wiele mu brakuje do konkurencji ( jakosc wykonania) kupiłem go tylko dlatego że ceny w tedy były bardzo konkurencyjne. kross oferował to co chciałem w atrakcyjnej cenie. teraz nie brał bym krossa pod uwage. A serwis krossa – dno.
Nie krępuj się ;) Jaki masz model i jakie problemy z jakością wykonania miałeś?
Marcin Maj
6 lat temu
Dopatrzyłem ze damper nie ma blokady. Dobra niech tam będzie, że nie użyje go ani razu w życiu. (Oczywiście na 100% będę używał i to sporo, bo jeżdżę asfaltem do roboty). W takie cenie to po prostu WSTYD.
MICHUP Soil jako rower do wszystkiego, taki według mnie powinien być sciezkowiec. taki nie wszystkich stac na 2 raowery lub nie maja miejsca na nie……. Rzecz dotyczyła tylnego widelca, żle wspawanego…….POKA SOWE – dartmoor bluebird to jest fajna opcja, tylko gdzie te rowery? :)
Nie chodzi o to czy jest czy nie uniwersalny tylko o fakt skreślania pod kątem braku blokady dampera bo ktoś jeżdzi nim do pracy. To jest sprzęt do jazdy w terenie a konkretnie po górach. Jak komuś to nie pasuje to niech kupi inny rower, wymieni damper a nie marudzi z powodu, który wcale nie dotyczy fulli AM/enduro jako takich. Nikogo nie obchodzi czy kogoś stać na x rowerów czy nie i ile ma miejsca na chacie a już na pewno projektantów nie tylko posądzam Krossa.
To chyba Ty nie rozumiesz o co chodzi! Chodzi o to że do roweru za 13.000(!!!) zł wkładają najtańszy damper bez braku możliwości blokady skoku! Ale widzę że jesteś takim fanatykiem marki, że gdyby tam wrzucili Recona Silver TK i napęd 2×9 to tak samo byś bronił tej marki!
Soil rowerem enduro? To wg Ciebie Moon to chyba DH jest?
Soil to rower ścieżkowy- nie tylko do jazdy po górach, ale też po singlach i innych trasach. Więc nie rzucaj tu swoich mądrości jakoby ten rower był pełnokrwistym enduro, z czystym przeznaczeniem do jazdy w dół, bo tak nie jest.
szkoder po pierwsze nie za 13K. Po drugie jak ktoś i nie tylko ja piszę, że jest on zbędny to tak jest. Nie napisałem też, że to enduro tylko odniosłem brak blokady jako mankament w rowerach AM/enduro gdzie ktoś korzysta z niego powiedzmy sporo na szosie. To rower na górskie wyrypy więc tak jakby ani cena nie ma tu nic do rzeczy ani kto czym parkuje pod biurem.
Nie mam Krosa choć był na mojej liście. Mam Gianta i był czas kiedy ta marka oferowała też za nie małe pieniądze dampery bez blokady do Maestro. Wielu to przeszkadzało ale wielu uznało, że jest w porządku a blokada jest zbędna.
Przeczytaj jeszcze raz co piszesz. Projektantów PRZEDE WSZYSTKIM interesuje żeby zadowolić klientów takich jak ja. Skąd wiem, bo sam projektuję. Damper eliminuje go z mojej listy zakupów i Kross traci klienta. Tak samo było w przypadku Moona 1 i Soila 1. Proste.
A co to jest full 160/160 żeby nie móc na nim do pracy jeździć?? Tylko na kolarce, albo teraz bardzo modnym gravelu można jeździć po bułki do sklepu???
Skoro Soil jest ścieżkowcem to tak jak napisał TOMEKOWALIK być rowerem uniwersalny. Chyba Ci się coś z Moonem pomyliło, choć znam ludzi co i na Moonie jeżdżą do pracy.
Jeszcze jedno. U mnie pod firma parkują Santa Cruzy, Trance2, Kato FS, B’Twin FR6 itd itd.
Wiec gdzie tego nie grali bo ja nie czaję? U Ciebie na podwórku może nie grali.
Wow, że tak powiem szok-szoków. Reasumując:
– blokada dampera do miasta to must have (da sie urwać kilka sekund na stravie przy dojeździe do roboty i wtedy szacun ludzi ulicy);
– kolegi nie przekonamy do Krossa, bo przed biurem Santy i inne butikowe marki zachodnioeuropejskie (tj. wstyd by był),
Ok, przyjmuję te argumenty. :) dziekuje i pozdrawiam.
B’Twin zwłaszcza, butik jakich mało.. Mnie do Krossa nie brak przekonywać. Szacun na maxa za ich zawiechę RVS. Zobacz inne moje komentarze. Mam mega dystans do marek. Interesuje mnie tylko do czego rower jest zdolny, czy nie utrudnia czymś życia i jaka jest jego niezawodność na przestrzeni lat. Oczywiście też stosunek mozliwości-cena ale to już zupełnie inna bajka.
Nie wiem nawet jak Strava działa. Sekundy mi nie przeszkadzają, bardziej denerwuje odczuwalne marnowanie energii i poruszanie się w tempie żółwia. Nawet jeśli za chwilę na światłach się stoi z tymi przed sekundą wyprzedzonymi. Po prostu toczenie się i bujanie nie są dla mnie. Unikam, jeśli tylko mogę. Wracając na chate dojazdówką zawsze dopompowuję choć trochę powietrza w koła, bo mnie cholera strzela jak cisnę, a rower stoi.
Przy tak efektywnym zawieszeniu, 10x bardziej na „poruszanie się w tempie żółwia” będą miały opony, masa, pozycja. Dlaczego nie kupisz po prostu miejskiego roweru, jeśli regularnie jeździsz po mieście?
Tak zapytam, nie szkoda Ci opon? Chyba że śmigasz na mieszance twardej, ale wtedy chyba kiepsko z przyczepnością w terenie? Ale najważniejsze, że masz uniwersalny rower :)
Na Soilu zdarzają mi się dojazdy asfaltem na miejscówkę czy w górach, ale brak blokady w niczym nie przeszkadza, umiejętne pedałowanie i nie czujesz bujania, które i tak jest tutaj minimalne :)
Andrzej
6 lat temu
Czy dobrze zrozumiałem – da się wstawić plusowe opony?
Jestem szczęśliwym posiadaczem krossa soil w wersji 1.0. Dzięki 1enduro stałem się również posiadaczem supportu token (wymieniony w artykule o nowościach z Kielc). Jak za ta kase (jak kupowałem to po dobrych pieniądzach je gonili)to rower ok. Bardzo wszechstronny i zwinny. Rzeczywiście w najniższej wersji amor aż się prosi o wymianę Ale to na kolejny sezon. Zadowolony użytkowniksoila.
Ok, tekst Michała dotyczy Soila, ale dużo wypowiedzi dotyka też Moona dlatego musiałem dodać coś od siebie :). (ciekawe czy większość piszących słyszało coś od kogoś, czy sama bezpośrednio przetestowała).
Jestem szczęśliwym posiadaczem krossa moon w wersji 1.0. Dzięki 1enduro stałem się również posiadaczem sztycy regulowanej PRO KORYAK ASP (wymienionej w artykule o sztycach regulowanych). Jak za ta kase (jak kupowałem to po dobrych pieniądzach je gonili)to rower ok. Bardzo wszechstronny i zwinny. W moim moonie mam amorka X-Fusion Sweep i raczej nie prosi się o wymianę :). Zadowolony użytkownikmoona. Mam nadzieję że nie posądzisz mnie o plagiat Misza Pe.
tomekowalik
6 lat temu
Kross – tu zawsze będzie coś trzeszczeć
Piotrek
6 lat temu
I znowu brak mocowania koszyka na bidon, a spokojnie mógłby być pod dolną rurą.
No i ten nieszczęsny damper bez blokady…
Ogolę się od stóp do głów, jeśli przyrzekniesz nie tknąć dźwigienki blokady przy Krossie do końca Swoich dni.. :P
Jeśli jadąc do roboty w poniedziałek mam duży SAG ustawiony jeszcze z weekendowych gór, to blokuję. Przy 20% nie mam problemu i jak mówię, w RVS, na pewno by mi nie przeszkadzało na asfalcie w drodze do roboty.
tomekowalik
6 lat temu
oh ah ale ten Kross zajebisty!!!
jak tak powinna wygladac dyskusja? :(
pawel
6 lat temu
Eee tam, za 11k mozna mieć nowe remedy
Marcin Maj
6 lat temu
Prawda jest taka, że te Kross robiłby szał ale na szlaku w Alpach. U nas to nadal będzie „tylko Kross”. Tam będzie to „orientalna marka w świetnie złożonym i oryginalnym rowerze”. Niemniej jest to na pierwszy rzut oka najciekawszy dotychczas trail ze stajni polskiego giganta.
Dokladnie, w sumie nie wiem dlaczego ale kross tak jak romet sa dla mnie markami ktorych bym nie kupil bo cena jest jak w „fajnych” markach, tylko ten napis na rurze jakos odpycha, cos im z marketingiem nie zagrało i zle sie kojarza
Długo „robili” rowery w Tajwanie a sprzedawali w marketach. Tanie, wiec się ludzie wkurzali. Potem był start z lepszymi MTB, zaczeły się legendarne już pękające ramy w Levelach. Teraz odbudowują swój wizerunek. trochę się zawiesili na geometriach XC i zmiany wchodzą powoli ale wchodzą. Aktualnie – na 2018 jak nie bedzie juz ni jednej wtopy, wypuszczą fulle na poziomie światowym. Mają dobry system zawieszenia, mają nastawienie i chcą produkować coś w kraju a nie tylko składać. Ja mówię – dajmy im szansę.
Problemem klienta szukającego sprzętu za 10k jest to że na pobliskim osiedlu wszystkie dzieciaki jeżdżą na rowerach TEJ SAMEJ marki na którą on patrzy. Nie będzie się „markowo” wyróżniał. A w zakupie takiego sprzętu zawsze w pewnym stopniu chodzi o zaspokojenie własnej chęci błyśnięcia elitarnością. Dlatego Acura, a nie Honda, Infiniti, a nie Nissan i Lexus, a nie Toyota. Kross wybrał inną drogę.
Teraz niech zacznie robić przystępne ścieżkowe HT z powietrznymi widelcami, takie na super geometrii. Wtedy będzie dobrze.
Mi osobiście nie podchodziła od zawsze ich nazwa ale to skrzywienie zawodowe trochę.
Brakuje mi Krossów w przeglądach i review zagranicznych mediów. Wiem, promują tam swoje głównie ale NS Bikes tam jest! tego nie kupią ale moga tam trafić produktem na poziomie Ragleya czy Vitusa. Są w stanie to zrobić, nawet poświęcając częściowo jakiś tam zysk, uzyskaliby aprobatę i PR. Tego im życzę.
Niestety Romet jest tak daleko za Krossem, że w sumie nie ma o czym mówić.
teraw
6 lat temu
Rower fajny, brak blokady to faktycznie w takim rowerze nie problem. Brak mocowania na bidon kiepski, jednak to jest rower raczej do jeżdżenia dla frajdy, nie do startów i bidon by się przydał. No manetka. Manetka XT + przerzutka SLX chodzi 100 razy lepiej niż na odwrót (moja osobista opinie jest taka, że to chodzi lepiej niż pełne XT), a producenci z uporem godnym lepszej sprawy wciskają tylną zmieniarkę wyższej grupy. No ale to są wady do skorygowania za grosze. Cieszą porządne opony, bo niestety w maszynach za 10k+ zdarzają się nadal szmaty za 30 zł sztuka z najtańszej mieszanki i na drucie.
SLX/XT manetki – chodzą inaczej,a nie lepiej czy gorzej. SLX miekko i turystycznie i niektórzy tak wolą. XT konkretnie i mocno -jak masz w uszach i w gaciach błoto, a rękawice mokre, warto mieć konkret pod kciukiem.
Set odwrotny niż z przerzutką XT fakt lepszy ale ja nadal uważam że przerzutka tylna pracuje tyle że warto mieć tam zawsze coś dobrego, to jak z widelcem. Powinien być najlepszy z całego roweru, bo pracuje non stop. Wiem jaki jest marketing i jak ludzi patrzą na te tylne przerzutki w sklepie. „Stara baśń” wręcz z tym jest. Jednak wiem też jak słabsza przerzutka SRAMa denerwuje przy przyzwoitych acz kupionych używanych, lepszych dźwigienkach.
„Miękko” zdecydowanie nie byłoby słowem, jakiego użyłbym do określenia manetki SLX :P Jest po prostu toporna i wcale nie jest lepiej wyczuwalna od XT. Mam bezpośrednie porównanie i nie przekonasz mnie, że pod jakimkolwiek względem SLX jest lepszy… To jest niestety jakościowo poziom Deore, tylko z dodatkowym biegiem.
„Miękko” ma za wiele znaczeń. „Turystycznie” będzie lepszym określeniem. Oczywiście, że to poziom Deore. Czasem ludziom mniej wjeżdżonym bardziej pasują te tańsze szerokie i gąbką napchane, wygodniejsze siodełka. Te pedały co nie zniewalają nóg. Ta pozycja lordowska miast tygrysiej. Tak też jest z Deore i SLX. Są mniej precyzyjne i mniej konkretne od XT ale tak właśnie niektórzy wolą. Laski na przykład.
ps. Michał. Błagam. Wprowadź funkcję edytowania postów. :)
Marcin Hochaus
6 lat temu
Jako posiadacz tegorocznego modelu mogę co nieco napisać. Pod uwagę brałem kilka marek, głównie tych wysyłkowych, wszystkie w podobnej cenie. Dlaczego wybrałem Soila? Ze względu na rabat, który spowodował, że konkurencja przestała istnieć ;)
Po zrobionych już ponad 1500 km w tym 19 wypadach w góry nie zawiodłem się, mam to czego oczekiwałem od roweru tego typu. Nie będę pisał o napędzie, hamulcach czy kołach bo to wysoka półka i każdy kto miał do czynienia z XT czy DT Swiss wie czego się spodziewać. Zawias pracuje elegancko, wybiera wszystko, a po skokach tłumi natychmiastowo bez jakiejś nerwówki. Ktoś pisał o blokadzie dampera, też się tego obawiałem na początku, ale jak się umie podjeżdżać to w niczym to nie przeszkadza, na trasach typu flow jak się wie jak jechać też. Po bułki czy dojazd do pracy szkoda by mi było opon ;)
Rower ma świetne geo, a skok 140/130 wystarcza w zupełności, tym rowerem spokojnie można pojechać tam gdzie nie jeden na 160/160 robi w gacie ;)
Co do YT – planujesz może na następny sezon test Jeffsy’a? :)
Do tej pory nie słyszałem wiele o tej marce, ale po przeczytaniu tego wpisu i krótkiej, acz treściwej rekomendacji, zacząłem trochę szperać o YT i jestem pod wrażeniem tego modelu. Tak naprawdę sprzętowo – cenowo – wagowo nie ma dla niego konkurencji. I do tego ich „Size doesn’t matter”.
NS zdecydowanie jest na moim celowniku, też mi go brakuje na blogu, biorąc pod uwagę ich ofertę i popularność. Ale tak jak piszesz – nawiązanie współpracy nie zawsze jest takie proste…
Ścieżkowiec
6 lat temu
Co z tego, że rower fajny jak ramy są niebezpieczne i potrafią pękać!?
Niestety nie … Szkoda, że nie ma opcji załączenia zdjęcia. W każdym razie mi właśnie pękł dolny link łączący przedni trójkąt z tylnym, przy okazji wyrywając tylny przewód hamulcowy. Przy rekreacyjnej jeździe takie rzeczy nie powinny się zdarzyć. A … miałem tez model Earth … nie muszę wspominać, że rama mi pękła? i to dwa razy :) JA wiem, że wpadki się zdarzają, ale troszkę ich za dużo.
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Cześć Michał, nie znam historii Rock shox, ale czy jesteś pewny że ten kapsel zaprojektowali w 1836? Pozdro. Spoko artykuł!
Nie jestem pewny, ale chyba coś koło tego ;)
Tak, z tego co czytałem to dokładnie na wiosnę 1836. Przygotowywali wtedy design modeli na 1837 rok. Pozdrawiam! :)
Nie wiem czy wiecie ale marka RockSchock powstała w 1989 r wiec jest to nie możliwe ,że ponad sto lat wcześniej wymyślili nakrętke.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Bzdura, pamiętam to jak dziś. To był dobry rok dla moich zbiorów.
Na pewno 1836. Pamiętam, bo wtedy rock-shoxy miały jeszcze wieszaki na cantilevery na koronie i harmonijki na goleniach.
Górny łącznik zawieszenia w Soilu sprawdził się tak dobrze, że do nowego Moona trafi bardzo podobny element.Czytaj : ten z Moona był tak skopany że musieli zmienić :P
Jak już koniecznie komuś zależy na przyczepieniu się (znowu) do Moona, to tak, można tak powiedzieć. To, że wszystko inne w nowym Moonie też się zmienia, to już można przemilczeć :P
Ja czekam na test YT industries- Jeffsy to byłby hit, szczególnie na kołach 29
Problemem jest brak lokalnego dystrybutora, z którym można by się dogadać ;)
Właśnie dokładnie taki kupiłam, powinien przyjść w tym tygodniu, yaay! Teraz oczywiście zaczynam się zastanawiać, czy nie lepsze by było 27,5… Zobaczymy :)
Powiem szczerze ze w tym roku zakupiłem jeffsy al 29 two i jestem bardzo zadowolony. Przesiadłem sie z hardtaila na fulla o 140 mm skoku i granica jest przesunięta o cały kosmos jesli chodzi o frajdę z jazdy. W ocenie amatora jest świetny, bardzo ładnie podjeżdża na suchym i mokrym, zwrotny (według mnie w porównaniu do 29 ht), „skory” do zabawy jakkolwiek to brzmi. Reasumując czekamy na bike parki
Sama długość skoku te 130mm i 140mm z przodu to jest chyba nawet spoko na polskie zawody, ale 67 główka to sądzę że już słabo – w takim Mieroszowie były ściany praktycznie pionowe. Czemu nie robią takiego Soila ale z główką 65?
Ano, byłoby ciekawie! :)
Bo nazywałby się Moon? :)
Złota łopata dla mnie, ale mam takiego Soil’a od 2 lat, rama 2016, angleset -2° od Superstar Components i Manitou Mattoc ze skokiem 150mm, z kalkulatora wychodzi trochę poniżej 65° główki ramy, wysokość suportu etc. taka sama jak wersja EX, ogólnie rower jeździ super- daje radę na ściankach a jednocześnie jest super zwinny, nie jest to czołg co prawda, ale nie tego oczekiwałem.
To ja tak zpytam poza tematem. Jakim obiektywem robiles fotki? Bo bokeh na zdjeciach detali jest piękny!:D
Sony SEL35F18 :)
„Masa kompletnego roweru w rozmiarze M (z pedałami, na dętkach) to”
Pedaly moga wazy 270 g, a moga i 600g i wiecej. Troszkę to nieprecyzyjne, sir, zwlaszcza ze ten rower jak i inne trafiaja do nas bez zadnych podnozkow :)
„Plus dla product managera za dobranie skoku sztycy regulowanej do rozmiaru ramy: S i M mają 125 mm,(…)”
Sry, ale jakoś nie mogę się nadziwić, że to ma być plus. Dla mnie rower ma być tak zaprojektowany, zeby przy M chowalo sie 150 w rame bez problemu. Daje to sporo lepszy komfort przy trudnych zjazdach, bo siodlo naprawde nie wchodzi w droge. Nie mam za duzo doswiadczenia co prawda w jezdzie na mykmyk’u, ale w giant trance M wlasnie to mnie wkurzalo, ze skoku brakowalo. U siebie w cube acid mam 150 mm i jeszcze by sie z 15 przydalo (choc i tak jest bardzo dobrze).
Zgodze sie tez co do do mostka, moim zdaniem chyba 35-40 byloby lepsze.
Masa z pedałami 320 g.
Co do sztycy 150 mm – zgadza się, byłoby super. Coraz więcej producentów to ogarnia, mam nadzieję że Kross w nowym Moonie również dostosuje rozmiarówkę do nowych sztyc (choć póki co tabelki na to nie wskazują).
Ale kiedy projektowano Soila, 150 mm było delikatnie mówiąc mało popularne ;) Więc lepsze dostosowanie skoku do wzrostu, niż wrzucenie takiego samego do każdego rozmiaru ramy (niezależnie, czy byłoby to 125 mm, czy 170 mm jak w np. Blackbirdzie 2017).
Racja:)
A mógłbyś podzielić się informacją jakiej sztycy używasz na Acid’zie? Bo szukam właśnie czegoś ale na tej średnicy wybór jest mniejszy.
Michał,może bezpośrednie starcie Kross Moon 2 vs Soil Ex ……
Na razie czekam na nowego Moona 2018 :)
Pamiętam co pisałeś:zmieni się goeometria i birzesz w ciemno….
wszystko super, ale Kross mocno poszedł z cenami a jakość nie ta sama co u konkurencji. w tej cenie jest TREK fuel ex 8 2018. Nie mówiąc o serwisie który w Krossie to porażka, jak cos jest nie tak to napewno wina uzytkownika.
Canyon. Spectral. Ex.
Dziekuje dobranoc.
w rzeczy samej
Spectral AL 6.0 EX to bardzo dobry punkt odniesienia – rama z podobnego okresu i niemal identyczne wyposażenie (nie licząc opon w klasycznym rozmiarze).
Pokazuje on jednak, że z ceną Soila nie jest aż tak źle – Canyon jest tylko o 500 zł tańszy, a to jednak marka wysyłkowa… O możliwych rabatach na Krossa nie wspominając ;)
Choć przyznam, że wybierając między nimi też pewnie skłaniałbym się ku Spectralowi – ale na pewno nie jest to nokaut w stylu „Dziękuję, dobranoc.” ;)
Nokaut faktycznie moze nie. Pokutuje, wspomniane nizej, ciagle ocenianie Soila przez pryzmat Moona, co do ktorego mam mieszane uczucia.
Jednakz,e pomimo brody ze starosci, Spectral wciaz zadziwia ogolna jakoscia i mozliwosciami, no i Canyon nie wali opon typu beton do flagowego sciezkowca…
Co do ekonomii, warto tez uwzglednic utrate wartosci. Kross tu niestety nie bryluje…
„Opony typu beton”? Bez przesady, to nie Performance, tylko całkiem porządny model.
Ten damper jest budżetowy, a rower zahacza wyposażeniem i ceną o premium. Bez regulacji choćby wolnej kompresji znacznie gorzej będzie radził sobie na popularnych ostatnio gładkich trasach flow.
Kross próbuje dogonić konkurencje CENĄ, ale żeby brać go pod uwagę to nie powinien kosztować więcej jak 10tys
Maciej: może masz rację, ale jeździłem już trochę na rym rowerze – również po gładkich flowtrailach – i w życiu nie przyszłoby mi do głowy, żeby zwiększać tłumienie kompresji w damperze.
Tomekowalik: zgodzę się, że cena 13k jest wysoka, ale 10k? Która marka sklepowa ma tak wyposażony rower w takiej cenie? Moim zdaniem 11-12k jest adekwatne i za tyle można w tej chwili bez żadnych negocjacji kupić model 2017. Myślę, że realna cena 2018 będzie podobna.
Cena, panie cena! Pieniendze! Shut up and take my money! Pierwszy Kross który mi się na prawdę podoba :)
No dobra, pierwszy Kross nie licząc tego z Mają namalowaną na ramie..
Dobrze by byłoby jak już narzekać na cokolwiek to konstruktywnie a nie poziomem z podwórka. Nie gdybaniem tylko faktami czyli kto jeżdzi na Soilu ten wie. Nie odnosić do Moona. Czy mu potrzeba wolnej kompresji czy nie, bardziej płaskiego kąta. Ludzie to jest rower trailowy a od 65* to jest Moon. Cena też jest wyższa ale czemu miała by być niższa czy nawet jak by niektórzy chcieli do 10K. Na jakiej zasadzie skoro praktycznie wszyscy podskoczyli z cenami i też niestety słabszym wyposażeniem bo sory ale ja się nie spuszczam nad Sramowskim 1×12.
Artykuł traktuje o Soilu. Nie o Moonie i jego problemach. Jak ktoś determinuje wybór fulla tylko ceną to sory ale jest amatorem. Dlatego takie podejście wolę Treka, Spectrala, … trąci amatorszczyzną. Tym bardziej, że znowu jest debilne porównanie stacjonarki z rabatami z wysyłką bez. Obecny rocznik w lepszej specyfikacji na dzień dobry był/jest do wyrwania za 11K. Bez negocjacji czyli wchodzisz i tyle ci dają. Czy 11K za dobry zawias, pełne XT w tym hamulce, Reverb, koła 1700 DT to mało?? A no tak Kross wyskoczył sroce z pod ogona więc gdzie mu do Treka. No i nie ma regulacji wolnej kompresji, …
Ucz nas mistrzu co nie jest amatorszczyzna!
Czyzli mamy porownywac tylko cene do ceny wyposazenie do wyposazenia?
A co do Moona, sam sie na tym lapie, ze calego Krossa do ciezszych zastosowan widze przez pryzmat Moona….. Tak jak patrze na diesle VW przez pryzmat 2.0 Tdi-PD… zapewne to blad, ale tak ten swiat dziala. Trzeba szanowac swoja marke.
Wydaje się ,że lepszy będzie Dartmoor Bluebird. Tańszy w zakupie i serwisie zawiechy , koła 29, bez pressfitu.
Idz sobie kup tego Spectrala i nie nudz więcej. Porównuj też co tam sobie chcesz. To nie mój problem. Dalsza dyskusja nie ma sensu bo z pierwszego zdania zalatuje gimbą czego nie trawię. Ale na dobranoc:
– nie porównuj do Moona bo to bez sens
– po czym wnosisz, że Spectral ma w terenie większe możliwości??
– po czym wnosisz, że Soil ma gorszą jakość?? Konkrety a nie trzy po trzy jak następny niżej, że miał co tam miał i Soil nie dorównuje konkurencji.
– Kwestia opon to już jawna kpina. Gdyby wszyscy tak podchodzili do tematu mało kto by miał takiego Gianta, …
Niestety Kross nie ma dobrych notowań ale jak wypowiadają się ludziki w takim stylu, że lepiej co innego bo jednozawias tańszy w utrzymnaiu lub chcą jeżdzić tego typu sprzętem do roboty i nie ma blokady to szkoda czasu i mojego a głównie Michała autora testu.
Zdaje sieze to do mnie odpisujesz, a przynajmniej czuje sie wywolany tym Spectralem.
Juz nie chce mi sie tlumaczyc co ci wytknalem, ale o ile wiem blog jest kierowany glownie do amatorow, wiec pstryczki w typie „amatorszczyzna” zdaja sie dziwne. A znajomosc tabelek z nikogo prosa nie czyni.
Co do gimnazjalisty, no coz, przyjemnie poczuc sie jeszcze raz mlodo.
Co do porownywania, bede sobe porownywal co chce, tak jak mowisz. Jak Ciebie to nudzi, to ja ci nie przystawiam pistoletu do skroni zebys to czytal.
Mowisz o konkretach, acz obiektywnoscia Twoje wypowiedzi nie grzesza, tak jak i moje z reszta, wiec sie niepotrzebnie czepiasz.
Na konkrety zarzut, czyli opony ktore na starcie daja +400zl odpowiadasz ze to kpina. Ok, moze to ulamek ceny ale gdzie Ty tu konkretem, argumentem kontrujesz?
Tymczasem polecam wiecej luzu.
Ps. Zdaje sie, po zacieklosci z jaka go bronisz, ze masz Soila. Jako ze jakos nie mam szczescia spotkac nikogo na nim w gorach, moglbys napisac jak sie sprawuje w dluzszym uzytkowaniu, zgodnym z jego przeznaczeniem, bo przeciez nigdy po bulki nim nie pojechales. W konkretach a nie tabelkowych farmazonach, bo w koncu jestes konkretny gosc, nie?
Zatanawiałem się nad tym rowerem, ale jednak postawiłem na Trance 1 GE.
Cena po rabatach to różnica +/- 700 zł, a Trance ma lepszą zawiechę i osprzęt GX Eagle. No i pozostaje kwestia gwarancji- taki Trek czy Giant dają dożywotnią gwarancję na ramę. A Kross? 2 lata…
tak jestem amatorem, patrze na rower jako całość, miałem Cuba, treka , mongoosa teraz mam Krossa, wiele mu brakuje do konkurencji ( jakosc wykonania) kupiłem go tylko dlatego że ceny w tedy były bardzo konkurencyjne. kross oferował to co chciałem w atrakcyjnej cenie. teraz nie brał bym krossa pod uwage. A serwis krossa – dno.
Nie krępuj się ;) Jaki masz model i jakie problemy z jakością wykonania miałeś?
Dopatrzyłem ze damper nie ma blokady. Dobra niech tam będzie, że nie użyje go ani razu w życiu. (Oczywiście na 100% będę używał i to sporo, bo jeżdżę asfaltem do roboty). W takie cenie to po prostu WSTYD.
Soil jako rower na dojazdy do roboty ? Tego jeszcze nie grali:D
MICHUP Soil jako rower do wszystkiego, taki według mnie powinien być sciezkowiec. taki nie wszystkich stac na 2 raowery lub nie maja miejsca na nie……. Rzecz dotyczyła tylnego widelca, żle wspawanego…….POKA SOWE – dartmoor bluebird to jest fajna opcja, tylko gdzie te rowery? :)
Nie chodzi o to czy jest czy nie uniwersalny tylko o fakt skreślania pod kątem braku blokady dampera bo ktoś jeżdzi nim do pracy. To jest sprzęt do jazdy w terenie a konkretnie po górach. Jak komuś to nie pasuje to niech kupi inny rower, wymieni damper a nie marudzi z powodu, który wcale nie dotyczy fulli AM/enduro jako takich. Nikogo nie obchodzi czy kogoś stać na x rowerów czy nie i ile ma miejsca na chacie a już na pewno projektantów nie tylko posądzam Krossa.
To chyba Ty nie rozumiesz o co chodzi! Chodzi o to że do roweru za 13.000(!!!) zł wkładają najtańszy damper bez braku możliwości blokady skoku! Ale widzę że jesteś takim fanatykiem marki, że gdyby tam wrzucili Recona Silver TK i napęd 2×9 to tak samo byś bronił tej marki!
Soil rowerem enduro? To wg Ciebie Moon to chyba DH jest?
Soil to rower ścieżkowy- nie tylko do jazdy po górach, ale też po singlach i innych trasach. Więc nie rzucaj tu swoich mądrości jakoby ten rower był pełnokrwistym enduro, z czystym przeznaczeniem do jazdy w dół, bo tak nie jest.
szkoder po pierwsze nie za 13K. Po drugie jak ktoś i nie tylko ja piszę, że jest on zbędny to tak jest. Nie napisałem też, że to enduro tylko odniosłem brak blokady jako mankament w rowerach AM/enduro gdzie ktoś korzysta z niego powiedzmy sporo na szosie. To rower na górskie wyrypy więc tak jakby ani cena nie ma tu nic do rzeczy ani kto czym parkuje pod biurem.
Nie mam Krosa choć był na mojej liście. Mam Gianta i był czas kiedy ta marka oferowała też za nie małe pieniądze dampery bez blokady do Maestro. Wielu to przeszkadzało ale wielu uznało, że jest w porządku a blokada jest zbędna.
Przeczytaj jeszcze raz co piszesz. Projektantów PRZEDE WSZYSTKIM interesuje żeby zadowolić klientów takich jak ja. Skąd wiem, bo sam projektuję. Damper eliminuje go z mojej listy zakupów i Kross traci klienta. Tak samo było w przypadku Moona 1 i Soila 1. Proste.
A co to jest full 160/160 żeby nie móc na nim do pracy jeździć?? Tylko na kolarce, albo teraz bardzo modnym gravelu można jeździć po bułki do sklepu???
Skoro Soil jest ścieżkowcem to tak jak napisał TOMEKOWALIK być rowerem uniwersalny. Chyba Ci się coś z Moonem pomyliło, choć znam ludzi co i na Moonie jeżdżą do pracy.
Jeszcze jedno. U mnie pod firma parkują Santa Cruzy, Trance2, Kato FS, B’Twin FR6 itd itd.
Wiec gdzie tego nie grali bo ja nie czaję? U Ciebie na podwórku może nie grali.
Wow, że tak powiem szok-szoków. Reasumując:
– blokada dampera do miasta to must have (da sie urwać kilka sekund na stravie przy dojeździe do roboty i wtedy szacun ludzi ulicy);
– kolegi nie przekonamy do Krossa, bo przed biurem Santy i inne butikowe marki zachodnioeuropejskie (tj. wstyd by był),
Ok, przyjmuję te argumenty. :) dziekuje i pozdrawiam.
B’Twin zwłaszcza, butik jakich mało.. Mnie do Krossa nie brak przekonywać. Szacun na maxa za ich zawiechę RVS. Zobacz inne moje komentarze. Mam mega dystans do marek. Interesuje mnie tylko do czego rower jest zdolny, czy nie utrudnia czymś życia i jaka jest jego niezawodność na przestrzeni lat. Oczywiście też stosunek mozliwości-cena ale to już zupełnie inna bajka.
Nie wiem nawet jak Strava działa. Sekundy mi nie przeszkadzają, bardziej denerwuje odczuwalne marnowanie energii i poruszanie się w tempie żółwia. Nawet jeśli za chwilę na światłach się stoi z tymi przed sekundą wyprzedzonymi. Po prostu toczenie się i bujanie nie są dla mnie. Unikam, jeśli tylko mogę. Wracając na chate dojazdówką zawsze dopompowuję choć trochę powietrza w koła, bo mnie cholera strzela jak cisnę, a rower stoi.
Przy tak efektywnym zawieszeniu, 10x bardziej na „poruszanie się w tempie żółwia” będą miały opony, masa, pozycja. Dlaczego nie kupisz po prostu miejskiego roweru, jeśli regularnie jeździsz po mieście?
Mam tu miejsce tylko na 1 sztukę.
Zresztą chyba bym nie mógł mieć roweru niesportowego. Szosę, już prędzej. Taki już jestem.
Tak zapytam, nie szkoda Ci opon? Chyba że śmigasz na mieszance twardej, ale wtedy chyba kiepsko z przyczepnością w terenie? Ale najważniejsze, że masz uniwersalny rower :)
Na Soilu zdarzają mi się dojazdy asfaltem na miejscówkę czy w górach, ale brak blokady w niczym nie przeszkadza, umiejętne pedałowanie i nie czujesz bujania, które i tak jest tutaj minimalne :)
Czy dobrze zrozumiałem – da się wstawić plusowe opony?
Typowo plusowe nie – seryjne mają 2.6″ i raczej nie dawałbym więcej. Chyba, że z przodu, bo amor łyknie :)
2.6″ to jest złoty środek. Chętnie bym spróbował polatać na takich oponkach.
Oooooo zapewniam że nawet po bułki do sklepu dla dzieciaka……może nie za szybko ale wygodnie :)
Panie redaktorze, porównanie nietrafne – blisko, ale brakuje:
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1359/sCategory/508 = ~13 k
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1363/sCategory/508 = ~10,5 k
Szersze teoretycznie 0,2 cala opony nie zrekompensują 2 cm skoku tyłu i lepszego uginacza – nawet uwzględniając wymianę bębenka i kasety w niemiaszku. Dziękuję, dobranoc.
Super, brawo, kupuj :P
Ciekawe jak to by działało. Jak możesz, to tak dla zabawy przetestuj taką kombinację z plusem z przodu i 2.6 z tyłu :)
Nie mam niestety żadnej opony 2.8″ na stanie :(
Jestem szczęśliwym posiadaczem krossa soil w wersji 1.0. Dzięki 1enduro stałem się również posiadaczem supportu token (wymieniony w artykule o nowościach z Kielc). Jak za ta kase (jak kupowałem to po dobrych pieniądzach je gonili)to rower ok. Bardzo wszechstronny i zwinny. Rzeczywiście w najniższej wersji amor aż się prosi o wymianę Ale to na kolejny sezon. Zadowolony użytkowniksoila.
Miło widzieć opinię kogoś, kto faktycznie jeździ na tym rowerze ;) Fabryczny suport szybko zaczął trzeszczeć? Czy wymiana profilaktyczna?
Ok, tekst Michała dotyczy Soila, ale dużo wypowiedzi dotyka też Moona dlatego musiałem dodać coś od siebie :). (ciekawe czy większość piszących słyszało coś od kogoś, czy sama bezpośrednio przetestowała).
Jestem szczęśliwym posiadaczem krossa moon w wersji 1.0. Dzięki 1enduro stałem się również posiadaczem sztycy regulowanej PRO KORYAK ASP (wymienionej w artykule o sztycach regulowanych). Jak za ta kase (jak kupowałem to po dobrych pieniądzach je gonili)to rower ok. Bardzo wszechstronny i zwinny. W moim moonie mam amorka X-Fusion Sweep i raczej nie prosi się o wymianę :). Zadowolony użytkownikmoona. Mam nadzieję że nie posądzisz mnie o plagiat Misza Pe.
Kross – tu zawsze będzie coś trzeszczeć
I znowu brak mocowania koszyka na bidon, a spokojnie mógłby być pod dolną rurą.
No i ten nieszczęsny damper bez blokady…
Średniej wielkości bidon wszedłby tu nawet w przedni trójkąt – szkoda, że nie pomyśleli o otworach :(
A czepianie się blokady w ścieżkowcu o skoku 130 mm i mega efektywnym zawieszeniu to naprawdę zakrawa o golenie nóg…
Ogolę się od stóp do głów, jeśli przyrzekniesz nie tknąć dźwigienki blokady przy Krossie do końca Swoich dni.. :P
Jeśli jadąc do roboty w poniedziałek mam duży SAG ustawiony jeszcze z weekendowych gór, to blokuję. Przy 20% nie mam problemu i jak mówię, w RVS, na pewno by mi nie przeszkadzało na asfalcie w drodze do roboty.
oh ah ale ten Kross zajebisty!!!
jak tak powinna wygladac dyskusja? :(
Eee tam, za 11k mozna mieć nowe remedy
Prawda jest taka, że te Kross robiłby szał ale na szlaku w Alpach. U nas to nadal będzie „tylko Kross”. Tam będzie to „orientalna marka w świetnie złożonym i oryginalnym rowerze”. Niemniej jest to na pierwszy rzut oka najciekawszy dotychczas trail ze stajni polskiego giganta.
Dokladnie, w sumie nie wiem dlaczego ale kross tak jak romet sa dla mnie markami ktorych bym nie kupil bo cena jest jak w „fajnych” markach, tylko ten napis na rurze jakos odpycha, cos im z marketingiem nie zagrało i zle sie kojarza
Długo „robili” rowery w Tajwanie a sprzedawali w marketach. Tanie, wiec się ludzie wkurzali. Potem był start z lepszymi MTB, zaczeły się legendarne już pękające ramy w Levelach. Teraz odbudowują swój wizerunek. trochę się zawiesili na geometriach XC i zmiany wchodzą powoli ale wchodzą. Aktualnie – na 2018 jak nie bedzie juz ni jednej wtopy, wypuszczą fulle na poziomie światowym. Mają dobry system zawieszenia, mają nastawienie i chcą produkować coś w kraju a nie tylko składać. Ja mówię – dajmy im szansę.
Problemem klienta szukającego sprzętu za 10k jest to że na pobliskim osiedlu wszystkie dzieciaki jeżdżą na rowerach TEJ SAMEJ marki na którą on patrzy. Nie będzie się „markowo” wyróżniał. A w zakupie takiego sprzętu zawsze w pewnym stopniu chodzi o zaspokojenie własnej chęci błyśnięcia elitarnością. Dlatego Acura, a nie Honda, Infiniti, a nie Nissan i Lexus, a nie Toyota. Kross wybrał inną drogę.
Teraz niech zacznie robić przystępne ścieżkowe HT z powietrznymi widelcami, takie na super geometrii. Wtedy będzie dobrze.
Mi osobiście nie podchodziła od zawsze ich nazwa ale to skrzywienie zawodowe trochę.
Brakuje mi Krossów w przeglądach i review zagranicznych mediów. Wiem, promują tam swoje głównie ale NS Bikes tam jest! tego nie kupią ale moga tam trafić produktem na poziomie Ragleya czy Vitusa. Są w stanie to zrobić, nawet poświęcając częściowo jakiś tam zysk, uzyskaliby aprobatę i PR. Tego im życzę.
Niestety Romet jest tak daleko za Krossem, że w sumie nie ma o czym mówić.
Rower fajny, brak blokady to faktycznie w takim rowerze nie problem. Brak mocowania na bidon kiepski, jednak to jest rower raczej do jeżdżenia dla frajdy, nie do startów i bidon by się przydał. No manetka. Manetka XT + przerzutka SLX chodzi 100 razy lepiej niż na odwrót (moja osobista opinie jest taka, że to chodzi lepiej niż pełne XT), a producenci z uporem godnym lepszej sprawy wciskają tylną zmieniarkę wyższej grupy. No ale to są wady do skorygowania za grosze. Cieszą porządne opony, bo niestety w maszynach za 10k+ zdarzają się nadal szmaty za 30 zł sztuka z najtańszej mieszanki i na drucie.
SLX/XT manetki – chodzą inaczej,a nie lepiej czy gorzej. SLX miekko i turystycznie i niektórzy tak wolą. XT konkretnie i mocno -jak masz w uszach i w gaciach błoto, a rękawice mokre, warto mieć konkret pod kciukiem.
Set odwrotny niż z przerzutką XT fakt lepszy ale ja nadal uważam że przerzutka tylna pracuje tyle że warto mieć tam zawsze coś dobrego, to jak z widelcem. Powinien być najlepszy z całego roweru, bo pracuje non stop. Wiem jaki jest marketing i jak ludzi patrzą na te tylne przerzutki w sklepie. „Stara baśń” wręcz z tym jest. Jednak wiem też jak słabsza przerzutka SRAMa denerwuje przy przyzwoitych acz kupionych używanych, lepszych dźwigienkach.
„Miękko” zdecydowanie nie byłoby słowem, jakiego użyłbym do określenia manetki SLX :P Jest po prostu toporna i wcale nie jest lepiej wyczuwalna od XT. Mam bezpośrednie porównanie i nie przekonasz mnie, że pod jakimkolwiek względem SLX jest lepszy… To jest niestety jakościowo poziom Deore, tylko z dodatkowym biegiem.
„Miękko” ma za wiele znaczeń. „Turystycznie” będzie lepszym określeniem. Oczywiście, że to poziom Deore. Czasem ludziom mniej wjeżdżonym bardziej pasują te tańsze szerokie i gąbką napchane, wygodniejsze siodełka. Te pedały co nie zniewalają nóg. Ta pozycja lordowska miast tygrysiej. Tak też jest z Deore i SLX. Są mniej precyzyjne i mniej konkretne od XT ale tak właśnie niektórzy wolą. Laski na przykład.
Ależ ja w życiu nie mówiłem ze jest lepiej wyczuwalna! Jest wręcz przeciwnie.
ps. Michał. Błagam. Wprowadź funkcję edytowania postów. :)
Jako posiadacz tegorocznego modelu mogę co nieco napisać. Pod uwagę brałem kilka marek, głównie tych wysyłkowych, wszystkie w podobnej cenie. Dlaczego wybrałem Soila? Ze względu na rabat, który spowodował, że konkurencja przestała istnieć ;)
Po zrobionych już ponad 1500 km w tym 19 wypadach w góry nie zawiodłem się, mam to czego oczekiwałem od roweru tego typu. Nie będę pisał o napędzie, hamulcach czy kołach bo to wysoka półka i każdy kto miał do czynienia z XT czy DT Swiss wie czego się spodziewać. Zawias pracuje elegancko, wybiera wszystko, a po skokach tłumi natychmiastowo bez jakiejś nerwówki. Ktoś pisał o blokadzie dampera, też się tego obawiałem na początku, ale jak się umie podjeżdżać to w niczym to nie przeszkadza, na trasach typu flow jak się wie jak jechać też. Po bułki czy dojazd do pracy szkoda by mi było opon ;)
Rower ma świetne geo, a skok 140/130 wystarcza w zupełności, tym rowerem spokojnie można pojechać tam gdzie nie jeden na 160/160 robi w gacie ;)
A propos kapsla: w 1836 opracowali również zmieniarkę sześciobiegową z indeksacją za pomocą dźwigienki uruchamianej wskazującym:
https://sharg.pl/product-pol-109489-Rewolwer-Pietta-1836-Colt-Paterson-Texas-kal-36-CTP36.html
Co do YT – planujesz może na następny sezon test Jeffsy’a? :)
Do tej pory nie słyszałem wiele o tej marce, ale po przeczytaniu tego wpisu i krótkiej, acz treściwej rekomendacji, zacząłem trochę szperać o YT i jestem pod wrażeniem tego modelu. Tak naprawdę sprzętowo – cenowo – wagowo nie ma dla niego konkurencji. I do tego ich „Size doesn’t matter”.
Nie, niestety nie mam w planach testu YT ze względu na brak polskiego przedstawicielstwa tej marki.
NS zdecydowanie jest na moim celowniku, też mi go brakuje na blogu, biorąc pod uwagę ich ofertę i popularność. Ale tak jak piszesz – nawiązanie współpracy nie zawsze jest takie proste…
Co z tego, że rower fajny jak ramy są niebezpieczne i potrafią pękać!?
Nie pomyliły Ci się przypadkiem modele? :>
Niestety nie … Szkoda, że nie ma opcji załączenia zdjęcia. W każdym razie mi właśnie pękł dolny link łączący przedni trójkąt z tylnym, przy okazji wyrywając tylny przewód hamulcowy. Przy rekreacyjnej jeździe takie rzeczy nie powinny się zdarzyć. A … miałem tez model Earth … nie muszę wspominać, że rama mi pękła? i to dwa razy :) JA wiem, że wpadki się zdarzają, ale troszkę ich za dużo.