Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Kross Smooth Trail 2017

W lipcu 2015 Kross wrzucił na swojego fanpage’a logo Reynolds 853 – stalowych rurek używanych do produkcji topowych ram dla pasjonatów klasyki. Już wtedy trzymałem kciuki, żeby był to newschoolowy ścieżkowy hardtail i obiecywałem sobie, że jeśli tak będzie – wykładam kasę na stół. Oto jesteśmy, dwa lata i kilka prototypów później: ja i mój własny Kross Smooth Trail.


Kross Smooth Trail 2017
Opisu Smooth Traila nie można zacząć inaczej, niż od ramy. To ona robi ten rower, a cały osprzęt jest tylko dodatkiem.
Kross Smooth Trail 2017 - logo Reynolds 853
Zgodnie z facebookową zapowiedzią, została ona pospawana z wypasionych (i drogich!), cieniowanych rurek Reynolds 853. W masowej marce jest to sporym zaskoczeniem – przecież można było zrobić ramę ze „zwykłego” Cr-Mo, która byłaby o kilka stów tańsza, a różnicę zauważyłoby 5% klientów. Ale konstruktor nie poszedł tu na żadne kompromisy.
Kross Smooth Trail 2017 - rama, geometria
I dobrze, bo zainteresowanych najwyraźniej nie brakuje – duża grupa narzeka, że Kross nie sprzedaje tej ramy osobno. Trzeba przyznać, że osoby na tyle świadome, żeby wybrać tak bezkompromisową bazę, zazwyczaj oczekują customowej specyfikacji. Ja jednak pytam: ile z tych osób zdecydowałoby się wydać na sztywną ramę ok. 3000 zł? Bo o takim poziomie cenowo-jakościowym tutaj mówimy.
Kross Smooth Trail 2017 - rama
Eleganckie wzmocnienia, subtelne spawy, minimalistyczna grafika i magiczny kolor, który tak samo podoba się mężczyznom, jak i kobietom (jak często się to zdarza?!). Wszystko wyglądałoby na miejscu w butikowej marce jak Stanton czy Cotic, ale powiedzmy sobie szczerze – w Krossie ciągle zaskakuje.
Kross Smooth Trail 2017
Znam w tej firmie parę osób i wiem, że pracują tam pasjonaci, ale jak udało im się namówić zarząd na wyprodukowanie high-endowego ścieżkowca ze stali?! Nie wiem, ale szacun za asertywność!
Kross Unplugged
Muszę tu jednak Krossowi oddać, że nie jest to ich pierwszy niszowy rower ze stali. Już w 2007 roku szlaki przecierał jeszcze bardziej odjechany Unplugged – na sztywnym widelcu i z singlespeedowym napędem.
Kross Smooth Trail 2017 - oś Maxle Boost 148
10 lat później, nowa rama wygląda równie klasycznie, ale jest na wskroś nowoczesna: przykręcane haki z osią w standardzie Boost
Kross Smooth Trail 2017 - Reverb stealth
…wewnętrzne prowadzenie przewodu sztycy regulowanej…
Kross Smooth Trail 2017 - miejsce na oponę
…oraz kompatybilność z kołami 29″ i 27+ (z ogromnymi prześwitami) zdecydowanie pochodzą z czasów współczesnych.
Kross Smooth Trail 2017 - miejsce na bidon
Jest też miejsce na duży bidon, choć tylko jeden. Miłośnicy bikepackingu, do których rower ten powinien idealnie trafiać, mogą być lekko rozczarowani minimalizmem mocowań (ale za to dzięki temu, rama zachwyca smukłością). Więcej punktów mocowań pojawi się w modelu 2018.
Kross Smooth Trail 2017 - rama
Nikt za to nie powinien przyczepić się do geometrii. Kąt główki ramy 67 stopni i reach 440 mm w średnim rozmiarze to może nie są radykalno-progresywne wartości, ale przy dużym kole i 120 mm skoku, powinny trafiać zarówno do bardziej konserwatywnych turystów, jak i pogromców singletracków. Smooth Trail ma być zrównoważonym rowerem – do hardtailowych endurniów skierowany jest Grist.
Kross Smooth Trail 2017 - rozmiar ramy
Po przymiarkach do rozmiaru S i M, do swoich 170 cm wybrałem mniejszą ramę (reach 420 mm). Trochę z przymusu, bo w M-ce rura podsiodłowa była zbyt długa. Nie wiem, po co tak długie podsiodówki w ramach M i L… Wedle moich obliczeń, przy maksymalnej wysokości siodła, na L-ce teoretycznie mogłaby pedałować osoba o wzroście… 225 cm.
Kross Smooth Trail 2017 - tylny trójkąt 27+
Osób na granicy rozmiarów jest więcej, niż osób o wzroście 225 cm… tak sądzę? Więc przy coraz dłuższych myk-mykach, najwyższy czas obniżyć ramy, a tym samym dać możliwość wyboru między dwoma sąsiednimi rozmiarami na podstawie długości, a nie wysokości.
Kross Smooth Trail 2017 - Rock Shox Reverb
Zwłaszcza, że Reverb w dwóch większych rozmiarach Smooth Traila ma standardowo 150 mm skoku (w S-ce jest klasyczne 125 mm).
Kross Smooth Trail 2017 - Rock Shox Revelation 120 mm
Od Rock Shoxa pochodzi też amortyzator: Reba RL Solo Air. Klasyczny odłam nabywców Smooth Traila będzie zadowolony z obecności blokady skoku.
Kross Smooth Trail 2017 - Rock Shox Revelation RL Boost
Ja jednak początkowo żałowałem, że nie jest to pancerny Yari. Przemyślawszy sprawę, stwierdziłem jednak, że pół kilo różnicy w masie to przekonujący argument…
Kross Smooth Trail 2017 - Rock Shox Revelation golenie 32 mm
Mimo goleni o średnicy 32 mm, przy skoku 120 mm sztywność powinna być wystarczająca. Zwłaszcza w ramie, która z założenia ma być bardziej elastyczna od aluminiowego odpowiednika.
Kross Smooth Trail 2017 - piasta SRAM Boost 110
Nadmiernemu skręcaniu widelca zapobiega też oś Boost. Niespodzianka: pierwszy raz widzę, żeby producent wykorzystał SRAMowski patent Torque Caps. Końcówki piasty na styku z hakami widelca mają powiększoną średnicę, co poprawia sztywność połączenia.
Kross Smooth Trail 2017 - piasta SRAM
Miło, że ktoś pomyślał o takich detalach, komponując Smooth Traila. Jak większość wyposażenia, obie piasty pochodzą od SRAM-a.
Kross Smooth Trail 2017 - obręcze WTB Scraper i45
Z kolei obręcze to plusowy „benchmark”: WTB Scraper i45, czyli model o szerokości wewnętrznej 45 mm. Poza ramą, jest to jeden z głównych winowajców wysokiej ceny kompletnego roweru…
Kross Smooth Trail 2017 - siodło WTB Volt Comp
WTB wyposażył też Krossa w moje ulubione siodło: Volt Comp.
Kross Smooth Trail 2017 - Schwalbe Nobby Nic 3.0" plus
Szkoda, że od WTB nie pochodzą opony (tak jak w pokrewnym Griście) – bardzo lubię tę markę w plusowym wydaniu. Za walcowanie górskiej fauny i flory odpowiada tu komplet Schwalbe Nobby Nic w rozmiarze 3.0″.
Kross Smooth Trail 2017 - Schwalbe Nobby Nic Evo TLR 3.0"
Porządna wersja opon (Evolution TLR PaceStar) jest adekwatna do klasy roweru. Dobrze, że nikomu nie przyszło do głowy oszczędzać drewnianych Performance.
Kross Smooth Trail 2017 - przerzutka SRAM GX
Również napęd nie pozostawia nic do życzenia: kompletna grupa SRAM GX z kasetą 10-42T to sprawdzony, wysoki standard wśród systemów 1×11. Działa świetnie i jest wyraźnie leżejsza od tańszego NX-a.
Kross Smooth Trail 2017 - korba SRAM GX direct mount
Korba SRAM GX jest dostępna w różnych wariantach, tutaj mamy ten droższy, przystosowany do montażu zębatek direct-mount (spiderless).
Kross Smooth Trail 2017 - zębatka korby SRAM GX 32T
Przyda się, bo seryjne 32 zęby to za dużo na prawdziwe góry (ale w sam raz na bardziej płaską okolicę, gdzie Smooth Trail pewnie będzie najczęściej wykorzystywany).
Kross Smooth Trail 2017 - klamka SRAM Level T
Niestety oszczędności dotknęły hamulców – SRAM Level T hamuje znośnie, ale w tak subtelnie dopracowanym rowerze jest zbyt… toporny. To zdecydowanie najsłabszy punkt specyfikacji. Oczekiwałbym tu przynajmniej podstawowych Guide’ów (i takie też hamulce założyłem w swoim egzemplarzu – kto chce kupić toporne Levele? ;)).
Kross Smooth Trail 2017 - hamulec SRAM Level T 180 mm
Z przodu odpowiednią siłę hamowania – nawet z seryjnym hamulcem – zapewnia tarcza 180 mm.
Kross Smooth Trail 2017 - hamulec SRAM Level T 160 mm
Z tyłu skromne 160 mm – co prawda prędkości rozwijane na hardtailu odbiegają od fulli enduro (podobnie jak trakcja…), ale osoby, które planują regularnie jeździć po górach, powinny pomyśleć o wymianie na większy rozmiar.
Kross Smooth Trail 2017 - kokpit, kierownica
Potencjału do upgrade’u można też się (na siłę) doszukiwać w kokpicie Krossa
Kross Smooth Trail 2017 - kierownica 780 mm
…Choć zasadniczo trudno mu coś zarzucić: kierownica ma 780 mm szerokości i niski wznios, idealny do dużego (i wysokiego…) koła.
Kross Smooth Trail 2017 - mostek 50 mm
Z kolei mostek ma 50 mm długości i mocowanie kierownicy w rozmiarze 35 mm. Wszystko dobrze zgrywa się z geometrią i przeznaczeniem roweru. Jedynie stożkowy kapsel sterów nieco ogranicza możłiwość obniżenia kierownicy.
Kross Smooth Trail 2017 - gripy Kross
Logo Krossa noszą też długaśne przykręcane gripy. Całkiem zresztą wygodne.
Kross Smooth Trail 2017 - amortyzator
Smooth Trail waży 13,9 kg (bez pedałów) i kosztuje 8999 zł (bez rabatów).
Kross Smooth Trail 2017 - rama
Czy to uczciwa cena? Biorąc pod uwagę materiał i jakość ramy – tak! Wykonany z Reynoldsa 853 i porównywalnie wyposażony Stanton Sherpa 853 czy Cotic Solaris Max to wydatek rzędu 11,5 tys. zł.
Kross Smooth Trail 2017
Nie ma się co jednak oszukiwać, Smooth Trail nie jest rowerem dla kogoś, kto każdą złotówkę przelicza na gramy i ficzery.
Kross Smooth Trail 2017 - główka ramy
Jeśli szukasz ścieżkowca, który będzie Twoim jedynym rowerem do jazdy po górach, w 90% przypadków te pieniądze możesz wydać lepiej. Chociażby na fulla. Zdecydowanie gorzej wyposażonego, ale jednak fulla…
Kross Smooth Trail 2017 - Reynolds 823
Pozostaje jednak 10% klientów, którym nie zależy na pełnej amortyzacji, a od swojego roweru oczekują czegoś więcej – co w przypadku hardtaila, zazwyczaj oznacza stal. Smooth Trail dobrze trafia w tę niszę świadomych pasjonatów.
Kross Smooth Trail 2017
Z ich perspektywy, największą wadą jest brak możliwości zakupu samej ramy, ale zdecydowana większość specyfikacji nie prosi się o wymianę (zakładając, że nie jesteś fanbojem Shimano). Można skupić się na mniejszych upgrade’ach i personalizacji, co i tak wyjdzie taniej od składania roweru w oparciu o gołą ramę.
Kross Smooth Trail 2017 - logo
Na pierwszy rzut oka wszystko więc wygląda dobrze, ale pozostaje sprawdzić, jak ten rower spisuje się na szlaku. Czy geometria okaże się bardziej endurowa, czy wycieczkowa? Czy subtelny „feel” stali będzie odczuwalny przy plusowych oponach? Czy Kross upadł na głowę wypuszczając ten model? O tym jak zwykle w pełnym teście!

Kross Smooth Trail – strona producenta / Sprawdź ceny na Ceneo.pl


Zobacz też powiązane wpisy:

 

Subscribe
Powiadom o
guest
49 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Andrzej Ryniak
Andrzej Ryniak
2 lat temu

Kolor i grafika ramy, bardzo, bardzo. Nawet nazwa marki która wg mnie jest trochę infantylna wygląda dobrze.:)

Grzegorz
Grzegorz
2 lat temu

Rower jest zajebisty. Kupiłem kilka tygodni temu i jestem w nim zakochany, full poszedł na tył kanciapy. Mam jednak dwa zastrzeżenia do specyfikacji: wspomniane w opisie beznadziejne hamulce i reba – zbyt wiotka jak na moją masę (prawie stówka). Oba zastrzeżenia już sobie zrewidowałem dodając jednak dość sporo kasy (Pike i Zee/slx). Teraz jest to rower do którego nie mam najmniejszych uwag. Ewentualnym kupcom podpowiadam jeszcze, że zastosowane tam dętki ważą 345 g sztuka!!! Wyrzucić je należy pierwszego dnia razem z użytą przez producenta totalnie beznadziejną taśmą uszczelniającą, która do dętek to może i się nadaje, ale tylko do dętek bo niczego nie uszczelnia. Na szczęście do obręczy idealnie pasuje zwykły silver tape – prosto z rolki ma szerokość jakby stamtąd był. Opony ciężko się uszczelniają na tych obręczach jednak z podłogową pompką daje radę. Lipne hamulce Level już sprzedałem ale może ktoś by chciał praktycznie nową rebę z boostem?

Grzegorz
Grzegorz
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Zostawiłem 120. Wahałem się, ale ostatecznie uznałem, że co do geometrii to producent wie lepiej. Mogłaby wyjść kiepścizna na podjazdach. Co ciekawe pike który przyszedł miał włożone fabrycznie 4 tokeny. Było za twardo i jeden wyjąłem. Eksperymentuję wciąż, ale chyba wyjmę jeszcze jeden. Bardzo dobry komplet stanowi też zee na przód z slx na tył. Polecam. Zee ma dużo lepszą modulację niż slx/xt.

Andrzej Ryniak
Andrzej Ryniak
2 lat temu
Reply to  Grzegorz

Jak oceniasz komfort na takiej stalowej ramie i grubych kapciach w stos. do fulla?

Michał Ichniowski
Michał Ichniowski
2 lat temu

Yari przecież ma 35 mm lagi :) w duecie 3.0 2017 działa jak złoto!

Cultes
Cultes
2 lat temu

Szanuję za wybór, sam jeżdżę na krossie unplugged, który tak
jak wspomniałeś został wypuszczony na rynek w 2007 r. Trzeba pomyśleć czym wtedy kierował się zarząd krossa.
Steel is true!

Marqs
Marqs
2 lat temu

Powiem tak, nie zamienił bym mojej capry na żadnego innego fulla, ale hardtail ścieżkowy ze stali jest genialny!
Brawo Kross!

meh
meh
2 lat temu

W czym właściwie te rurki Reynolds są lepsze?
Taki Ragley Piglet zespawany z chamskiego Cr-Mo waży poniżej 14kg, mając 130mm Yari, grupę Shimano M7000, i kosztując zarazem mniej (może przez tańszą sztycę). Nie jest to lepsza opcja na wyróżniającego się stalowego enduro/ścieżkowca?
Jeśli te rurki to tylko klasyka, i „feel”, to ja wolę fajne logo-herb Ragleya na główce ramy :)

Rafal Rodziewicz
Rafal Rodziewicz
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Patrząc na Blue Pig’a można się doczytać, że upchniesz tam 2,8″ więc jakaś możliwość porównania jest :)

Maciej
Maciej
4 miesięcy temu
Reply to  meh

Rurki Reynolds to tak samo jak pozłacane przewody dla audio-filów. Jest to tzw. efekt placebo: „mam coś NAJ-lepszego”. Ewentualnie masturbacja do katalogu. Amerykanie są świetni w marketingu. Jak ta rama jest spawana w Polsce to ja jestem prezydentem Polski.

U-reck
U-reck
2 lat temu

Full w tej cenie nie będzie „zdecydowanie gorzej wyposażony”. Nie będzie miał co najwyżej gx’a ze specyficzną kasetą 10-42, tylko coś od Shimano z półki slx/Deore przy podobnej reszcie osprzętu. Dla mnie to nie jest wada :)

U-reck
U-reck
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Odpowiem na swoim przykładzie, w ubiegłym roku dostałem w okolicach 7000zł i od tej samej firmy:
– zawieszenie Revelation RL + Monarch R DebonAir, jak dla mnie ok, takie minimum przyzwoitości
– pod tyłkiem Reverb, jak najbardziej ok
– napęd to mieszanka slx/Deore, poszedł częściowo do wymiany bo chciałem mieć 1×10, czyli została korba i manetka z fabrycznych części
– koła DT Swiss m1900, miałem zmieniać ale zostały, oczywiście tyłka nie urywają jeśli chodzi o szerokości obręczy ale jakieś tam 24mm jest i obecne „oszukane” 2.3-2.4-calowe gumy dobrze się układają, jest tubeless, wentylki w komplecie, itp.
– hamulce Sram db5 z tarczami Sram centerline, początkowo nie podobały mi się i zostały wymienione, ale u kogoś innego sprawują się ok
Podsumowując, gx nie ma ale jak wspomniałem dla mnie to nie wada, Shimano łatwiej dostępne w razie czego i tańsze. Wideł chyba podobnej klasy, niektórzy nazywają Revelationa „rozciągniętą Rebą”. Hamulce ewentualnie tu i tu do wymiany. Duża różnica to koła, ale przy plusach to wiadomo że nie będzie budżetowo.

U-reck
U-reck
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

No to tegorocznego możesz teraz kupić za 9 tysięcy z hakiem, a pewnie jeszcze stanieje. Owszem, ma „tylko” nx, ale za to bujany ogonek i mykmyka i z przodu nie ma Sektora ;) Tak, opony do wymiany, tak jak siodło, gripy, itp. Także chyba tak źle z fullami w tym przedziale cenowym nie jest, przynajmniej u Krossa. Rok temu za tyle chodził Moon z Pikiem. Stąd nadal nie uważam że jest zdecydowanie gorzej i jest się nad czym zastanawiać. Porównanie za to ewidentnie utrudnia nietypowość Smooth Traila, bo to nie jest rower który kupuje się dlatego, że ma akurat napęd z grupy oczko wyżej.

Maciej
Maciej
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

A taki przykładowy Blackbird Pro? Fakt rower o trochę innym przeznaczeniu, ale za 10k na rower lub po prostu dopiero wchodzą w ten sport.

Maciej
Maciej
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Ja porównywałem tylko na podstawie cen katalogowych. Fatk Dart jest o 1000 droższy, ale jednak jest Pike i zawieszony tył. Hamulce to podobna półka jednak. Co do napędu to ważne, że jest 10-42 a jak ktoś będzie bardzo chciał to spowoduje, że zmieniarkę będzie trzeba wymienić :D A co do innego wyposażenia to koła z Krossa są jakoś lepsze od tych z Darta?

Maciej
Maciej
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Racja target tych rowerków jest całkowicie inny, co nie zmienia faktu, że na obydwóch bym się przejechał.

Ilia
Ilia
2 lat temu

Kilka dni temu zastanawiałem się nad Levelami i Guidami. Widzę, że dobrze, że wziąłem Guidy.

U-reck
U-reck
2 lat temu
Reply to  Ilia

O ile nie wziąłeś RS lub RSC to reszta jeden pies i nie ma co patrzeć na liczbę tłoczków w tym wypadku. Od każdych Guide’ów poniżej dwóch topowych modeli czy Leveli (dawniej seria DB) IMHO racjonalniejszym zakupem są Shimano slx lub xt i to za ułamek ceny wypustów Srama, przynajmniej w Polsce.

Venom2000
Venom2000
2 lat temu

Wszystko cacy ale siodło jednak mogli jakoś spersonalizować do tej edycji tak jak zrobił to On-One i jest siodło WTB On-One edition
http://www.planetx.co.uk/i/q/SAWTBVTOO/wtb-volt-saddle-on-one-edition
Mam Levele w swoim Parkwood-zie i wcale nie jest tak źle jak piszecie wystarczy jak się dotrą i wszystko jest cacy,sam GX to rewelacja

U-reck
U-reck
2 lat temu
Reply to  Venom2000

Kross ma te siodła z kolorami wstawek pasującymi mniej więcej pod kolor ramy, akurat takiego wariantu pewnie nie przewidzieli ;)
Jest to niby miły gest, ale tak naprawdę ile osób decydujących się na bardziej zaawansowany czy nietypowy sprzęt będzie używać fabrycznych siodeł, gripów, pedałów, itp.? Zwykle mają swoje sprawdzone modele.

Johnny Stag
Johnny Stag
2 lat temu

Ja sie delikatnie czepie „subtelnego spawu”. Kazdy spotkany przeze mnie czlowiek, ktory ze spawalnictwem mial cos wspolnego, uzywal slowa spoina. Za „spaw” mozna tez bylo dostac 2 z egzaminu bez sprawdzania reszty pracy.

Daleki jestem od jezykowego nazi, ale jakos w publikacjach raza takie okreslenia i obnizaja w pewnych kregach „powage” materialu.

To tyle czepiania ;-)

A rama fajna, acz wydaje mi sie, ze sprzedawanie jej tylko w komplecie jako rower skazuje ja na bycie bialym krukiem i jeszcze bardziej zaweza grono potencjalnych nabywcow.
Zwlaszcza ze firmy wysylkowe za te cene skladaja fule na lepszych komponentach, ale to inny odbiorca.

Maciej
Maciej
4 miesięcy temu
Reply to  Johnny Stag

Ludzie od rowerów są zazwyczaj technicznymi łamagami gdy chodzi o obróbkę metalu. Podniecają się kolorową anodą albo skrótem CNC. A spoina i jej długość – jakie to ma znaczenie… Widać jakimi bzdurami podnieca się autor tekstu (Michał).

GoBi
GoBi
2 lat temu

Nie jestem zwolennikiem marki Kross ale ta kobyłka bardzo mi się podoba. Stalowa rama, detale, coś pięknego. Przypominają mi się czasy Ritchey i stalówek z przed lat – współcześnie https://contenderbicycles.com/ritchey/
Do tego roweru aż się prosi bardziej pancerny amor i lepsze heble więc świetnie rozumiem Grzegorza (sam ważę 102 i Reba wymięka). Mam też wątpliwości co do piast i ich trwałości).

Michup
Michup
2 lat temu

Michał , a kiedy bikeporn „rowery czytelników bloga” ? ;)

Michup
Michup
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Mniejsza o mnie (choć swoich sił pewnie bym spróbował), ale z chęcią bym obejrzał czym typowy czytelnik 1enduro jeździ: )

Seweryn Zeman
Seweryn Zeman
2 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Może by tak dodać na 1Enduro ankiety rodem z pinkpike’a? :>

szczyrkowianin
szczyrkowianin
2 lat temu

ładny rower, ale zdecydowanie wybrał bym crmo ns ecentrica tez ma boosta a rurki zrobiła japonska konkurencja. Tylko please nie szemrać, że Reynolds jest lepszy bo przyfanzole z Columbusa;)

Jergus
Jergus
2 lat temu

Michał.
Primo, szacun za ilość komentarzy pod art. :
Po drugie Primo czyli secudno ;) testowałem go na testach rossa w Łodzi i L na Plusach szybko zmieniłem na M na 29 i zabrałem rower na szybkie latanie łódzkich hopek i się w nim zakochałem – stal, duże koło i super geo zrobiło na mnie duże wrażenie.
Gdyby nie to że przypadkiem złożyłem NS Eccentrica (w jedynej słusznej wersji czyli stalowej) na widel 160 i kołach 26 ;) to bym kupował Krossa Smotha – dla mnie obecnie byłby lepszym wyborem z racji wielkości kół.
z tymi podsiodłówkami to nie przesadzasz ? lubisz troche za długie rowery chyba

Tomek
Tomek
5 miesięcy temu
Reply to  Michał Lalik

Jeśli chodzi o rozmiar M i długość podsiodłówki przy wzroście 190 (przekrok 91) sztycę mam wysuniętą z ramy o 8 cm do jarzma, zostaje mały zapas. Idąc tym tropem minimalny wzrost przy sztycy 150mm i ‚normalnej’ długości nóg to dla M 173cm, a L-ki około 183cm,
Przy zakupie nie miałem możliwości przymierzenia się do roweru i kierowałem się wypowiedziami w tym temacie i teraz trochę żałuję, że kupiłem używaną M, tym bardziej, że nowe na stronie producenta stoją teraz poniżej 6k. 2 cm więcej reach by mi się przydały.

Yacor
Yacor
2 lat temu

Do kompaktów dorzuciłbym Olympus Stylus 2, ma praktyczny bajerek w postaci samo otwierającego się i zamykającego dekla, wyjmujesz aparat, pstryk, pstryk i chowasz. Sterowanie wifi oraz wbudowany wizjer – do niektórych droższych aparatów jest to akcesorium dodatkowe, a nie cierpię robić fotek „przez” wyświetlacz.

Yacor
Yacor
2 lat temu

to powyżej co mi się źle wpisało, Michał przerzucisz pod temat foto?

rob
rob
2 lat temu

Michał, czy mógłbyś wytłumaczyć dlaczego warto zapłacić taką premię za stalową ramę? Jak dobrze rozumiem będzie sztywniejsza kosztem większej wagi.

To już nie lepszym wyborem będzie 1000 zł tańsze dust 3?

Cultes
Cultes
2 lat temu

Michał nie wiem czy widziałeś ale na rok 2018 Kross wypuszcza smootha z gorszym amorem reconem gold i ze srebrnymi goleniami, które nijak pasują.

Odwiedź mój profil na
Instagram Top