Po targach w Kielcach, kiedy zostały opublikowane specyfikacje i ceny rowerów na sezon 2017, drastycznie wzrosła ilość osób, u których dylemat „czy warto kupić Dartmoora?” przekształcił się w: „Primal czy Hornet?”. Więc chyba nie muszę Cię przekonywać do obejrzenia, jak na żywo prezentuje się jeden z najciekawszych modeli: Dartmoor Primal Pro 27.5+?
Na wypadek, jakbym jednak musiał: w bikepornie znajdziesz ukryty mini-konkurs! Konkurs rozwiązany :)
Wpis powstał dzięki współpracy z marką Dartmoor.
Na początku muszę Ci się zwierzyć: nigdy nie byłem wielkim fanem Dartmoora. Jak może zauważyłeś, oceniając rower, w pierwszej kolejności zwracam uwagę na geometrię. Ta w Primalu zawsze wydawała mi się bardzo… przypadkowa. Bo „konserwatywna” to zbyt łagodne określenie.W nowych ramach na sezon 2016 geometria przeszła jednak drastyczną aktualizację – i może jakiś wpływ miał na to mój artykuł ;) Problem w tym, że kompletne rowery ciągle bazowały na starszych ramach, co zmieniło się dopiero w katalogu na sezon 2017.Prezentowany tu Dartmoor Primal Pro 27.5+ jest najciekawszym – obok Horneta – sztywniakiem z gruntowanie przebudowanej oferty. Już w relacji z Kielc sugerowałem, że będzie on częstym widokiem na szlakach! Już pokazuję dlaczego.Po pierwsze, spójna, wręcz „systemowa” specyfikacja. W większości składa się z własnych produktów Dartmoora, co w tym przypadku nie powinno być wadą – projektowanie i sprzedaż komponentów jest dla tego producenta bardzo ważną działką, więc są to przemyślane i dopracowane części.…może poza jednym irytującym aspektem: ilością napisów „RIDE YOUR WAY”. Tak, to fajne hasło i idealnie sprawdza się jako motywator na topcapie czy górnej rurze, ale tutaj znajdziesz je na KAŻDEJ części wyprodukowanej przez Dartmoora.Co powiecie na mały konkurs? Kto pierwszy zgadnie (bo policzyć niełatwo!), ile razy hasło „RIDE YOUR WAY” pojawia się na tym rowerze, wygrywa ode mnie wspomniany topcap w wybranym kolorze i pakiet naklejek 1Enduro :) Serio! Piszcie w komentarzach.Konkurs rozwiązany!
Podpowiedź: hasło znajdziesz nawet na piastach. To Dartmoor Reel, w standardzie Boost z przodu i z tyłu.
Tylna jest wyposażona w 3 zapadki zapewniające 34 punkty zazębienia, co powinno wystarczyć do sprawnego pokonywania technicznych podjazdów – do czego plusowe koła bardzo prowokują.
Obręcze Dartmoor Aircraft Pro, w obowiązkowym kolorze Red Devil. Idealnie zgrywają się z ramą i… topcapem. Dzięki nim, rower robi na żywo diabelnie dobre wrażenie.
Ponieważ o gustach się dyskutuje, dodam że początkowo wolałbym czarne, ale im dłużej na Primala patrzę, tym bardziej metalicznie krwista kombinacja do mnie przemawia.
Potężne obręcze mają wewnątrz 45 mm szerokości i zapewniają stabilne podparcie 3-calowym oponom.
W temacie opon product manager zaszalał, ale nie do końca.
Z jednej strony, Schwalbe Nobby Nic w rozmiarze 3.0″ to bezkompromisowy kawał opony proszący się o najgorszy teren.
Z drugiej: wersja Performance, posługując się eufemizmem, budzi obawy. Zobaczymy, jak spisze się w trudnych zimowych warunkach. Żeby zakończyć pozytywną nutą, wspomnę że na oponach nie znajdziesz napisu „RIDE YOUR WAY”!
Znajdziesz go za to na subtelnym mostku Dartmoor Trail. Na pierwszy rzut oka wydaje się długi, ale tak naprawdę ma prawidłowe 50 mm. Średnica mocowania to klasyka: 31,8 mm.Do ścieżkowego mostka (i jakby na to nie patrzeć, roweru) kiepsko pasuje kierownica Dartmoor Tornado. Co prawda szerokość to optymalne 750 mm, ale wysoki wznios w połączeniu z dużym kołem i długą główką ramy (115 mm we wszystkich rozmiarach) powoduje, że niskie osoby będą narzekały na zbyt wyprostowaną pozycję i trudne dociążanie przedniego koła. Wymiana na bardziej płaski model będzie jednym z lepszych upgrade’ów.Chwyty Dartmoor Maze to gratka dla widzów serialu „Westworld” (polecam!), ale mam co do nich mieszane uczucia. W przeciwieństwie do większości chwytów „na śrubkę”, nie mają one pod gumą twardej, plastikowej tulei. Nie mogę się zdecydować, czy dzięki temu łączą w sobie zalety gripów przykręcanych i wsuwanych, czy… ich wady. Wewnętrzna, gumowa część w mokrych warunkach obraca się i trudno jest zdjąć chwyty z kierownicy. Z drugiej strony: dzięki obejmie nie przesuwają się na boki, a przez brak plastikowej wkładki są bardzo wygodne.
Nie zdecydowałem też, co myślę o śliskości siodła – wspominał o niej jeden z czytelników na Facebooku i faktycznie, Dartmoora Trail Racing lepiej mocno trzymać pośladkami.
…a tak naprawdę, nie jest to aż takim problemem.
Zwłaszcza kiedy opuścisz siodło dzięki sztycy regulowanej. Sterowany manetką myk-myk Kind Shock eTEN Integra o skoku 125 mm to prawdziwy rarytas w rowerach z tego przedziału cenowego!Starszy model eTEN-a testowałem na blogu. Ten w Primalu nie tylko ma większy skok (dlaczego nie nazywa się eTWELVEANDAHALF?), ale też można go ustawić tak, żeby szybciej wracał – nie jest „zmulony”, mimo panujących obecnie temperatur. To jedna z lepszych budżetowych sztyc na rynku.Za zatrzymywanie odpowiada nowy (a jakby znajomy) model SRAM Level, czyli ostatni gwóźdź do trumny z tabliczką „Avid”.
W Primalu Pro zamontowano podstawowy model z regulacją odległości klamki kluczem imbusowym. Gniazdo jest położone pod takim kątem, że musisz w tym celu… zdjąć gripy, co jak już wspomniałem, nie jest takie łatwe. Ściągnięcie klamki też nie, ze względu na retro-kwadratową-obejmę na jedną śrubę.
Na obu końcach postawiono na tarcze SRAM Centerline 180 mm – dobry wybór, biorąc pod uwagę możliwości tego roweru.
Bardzo spójny jest też napęd – kompletna grupa SRAM NX, czyli nowy na ten sezon najtańszy wariant 11-rzędowy.Od droższych grup SRAM-a, NX różni się kasetą o nieco węższym zakresie 11-42T, montowaną na klasycznym bębenku. Koszt wymiany nie przyprawi Cię o zawał serca, zwłaszcza że w razie czego kompatybilne są też modele Shimano (np. XT o zakresie 11-46T).Z kolei w stosunku do napędów 1×10 z „poszerzoną” kasetą, SRAM NX oferuje bardziej równomierne i ciasne zestopniowanie i zdecydowanie wyższą kulturę zmiany biegów. Manetka działa lekko, a łańcuch bez zająknięć wędruje po całym zakresie kasety. Szczerze mówiąc, przy nowym napędzie jedyną oczywistą różnicą w stosunku do droższego GX-a jest masa.Archaiczna korba zamontowana w rowerze testowym różni się od tej, która trafi do egzemplarzy sklepowych. Również będzie to SRAM NX, ale w wersji ze zintegrowaną osią, zębatką direct-mount i zewnętrznymi miskami suportu. A już myślałem, że będzie się do czego przyczepić…Ze stajni SRAM-a pochodzi też amortyzator: Rock Shox Revelation RL o skoku 140 mm.
Pełnoprawny model z tłumikiem Motrion Control DNA i osią Boost to prawdziwa wisienka na torcie w specyfikacji Primala Pro.
Jeszcze w zeszłym roku, kupując „plusa” za mniej niż 7000 zł, o jakimkolwiek Rock Shoksie mogłeś tylko pomarzyć.
Ciekawostka historyczna: to pierwszy raz, kiedy w bikepornie występują… pedały. Większość producentów nie daje ich w ogóle, ewentualnie wrzuca do kartonu jakieś plastiki za ćwierć dolara, „żeby było”. Z Primalem dostajesz zdatne do jazdy aluminiowe platformy (Dartmoor Stream OEM). Nie mają co prawda wkręcanych pinów, ale jeździłem na nich w naprawdę śliskich zimowych warunkach i trzymanie było wystarczające.Jeśli zastanawiasz się, skąd na nowych platformach te otarcia, to wynikają one z dominującej cechy geometrii nowego Primala: niskiego suportu. BARDZO niskiego! Konkretnie 305 mm, i to na 3-calowych oponach! To wartość typowa dla najbardziej progresywnych hardtaili, jak Last Fastforward czy Whyte 905. Pierwsze wrażenia są rewelacyjne, żałuję jedynie że obniżenie suportu nie pociągnęło za sobą skrócenia główki ramy – te dwa wymiary powinny iść ze sobą w parze.Pozostałe wymiary nie są już tak radykalne, ale trudno się do nich przyczepić. W stosunku do poprzedniej generacji, najbardziej urosła długość przodu – reach w rozmiarze M to teraz 425 mm, co jeszcze 2 lata temu uchodziło za wartość „progresywną”, a dziś na szczęście jest już standardem.Główka ramy to również standardowe 67 stopni – szkoda, że bardziej płaską wartość zarezerwowano dla Horneta, ale to i tak progres w stosunku do innych rowerów na dużym kole, chociażby poprzedniej generacji Primala 29.Pięknie obniżony chainstay ma 430 mm długości, więc jak na ramę pod duże koła – jest krótko! Jak pokazuje NS Djambo, da się krócej, ale nie jestem przekonany, czy jest to dobry pomysł z punktu widzenia stabilności i wyważenia roweru. Cięcie chainstaya zawsze też odbywa się kosztem miejsca na oponę, a to w Dartmoorze zawsze było… często dyskutowanym tematem, delikatnie rzecz ujmując.
W nowej ramie miejsca na 3-calowego Nobby Nica nie brakuje zarówno u góry…
…jak i na dole. Również koło 29″ wpasujesz tu bez problemu.
Trochę gorzej jest z zębatką – do „plusa” raczej nie będziesz chciał założyć nic większego, niż fabryczne 30T. Ale gdybyś z jakiegoś powodu jednak chciał, koniecznie wybierz zębatkę z linią łańcucha 52 mm (Boost).
Problematyczna jest też tylna oś – brak szybkozamykacza daje minimalistyczny wygląd i jest OK w czasach opon bezdętkowych. Ale kiedy już coś się przydarzy, lepiej miej w plecaku imbusa 8 mm – bez niego nic nie zdziałasz. Oś jest jednak w standardzie Maxle, więc jeśli często zdejmujesz koło np. do auta, możesz wymienić ją na wariant z wajchą.
Bez problemu zamontujesz za to koszyk na bidon.
Dartmoor Primal Pro 27.5+ waży 14,9 kg (z pedałami i dętkami, na których sporo można urwać) i kosztuje 5199 zł (+ bon na stówę od Velo). Co prawdę mówiąc… urywa dupę. Same koła luzem kosztują 1200 zł! Zainspirowało mnie to do zrobienia kalkulacji, ile kosztowałoby samodzielne złożenie identycznego roweru. Wynik już niedługo zaprezentuję na blogu.Sam fakt, że Dartmoor przeczy trendowi na coraz droższe rowery, zasługuje na uznanie. Ale pieniądze to nie wszystko (choć „wszystko bez pieniędzy to ch…”). Mnie dużo bardziej urzekło to, że nowe sztywniaki bardzo mocno poszły do przodu z geometrią, która do tej pory nie była ich mocną stroną.Poza tym, na każdym kroku widać, że producent nie chce być tylko marką budżetową. Systemowe podejście do wyposażenia i ilość spójnych, dopracowanych detali zawstydzi niejeden dwukrotnie droższy rower.Na dziś to tyle przemyśleń. Czas przejść do testowania – wyniki opublikuję za kilka tygodni. Jeśli nie chcesz przegapić pełnego testu, zapisz się do newslettera! Możesz też skorzystać z nowego ficzeru na blogu – powiadomień w przeglądarce (ikona dzwona w lewym dolnym rogu). Aha, i pamiętaj o konkursie (pojawiło się już dużo odpowiedzi, ale dalej nikt nie zgadł)! ;)
Rozwiązanie konkursu: nikt nie zgadł ;)
A tak serio: czekałem, aż ktoś palnie 38, bo tyle napisów „RIDE YOUR WAY” jest razem z… opaskami na obręczach :) Ale to by było zbyt podchwytliwe, dlatego nagrodę otrzymuje Szparek – nie dość, że podał on właściwą liczbę widocznych napisów (12), to jeszcze był to pierwszy komentarz pod tym artykułem. Gratulacje! :)
Wygląda jak szatan to musi się zgadzać! NECRONOMICON nie kłamie!
Btw. Już się nie mogę doczekać testu oraz kolejnego testu, który mam nadzieję i Ty pewnie też się pojawi – Kross Grist.
Super by było jakbyś zrobił za jakiś czas jakieś porównanie/zestawienie maszynek na plusach. Pewnie i tak porównasz diabła do djambo. Jak już kiedyś Tutaj pisałem – czaję się na rower tego typu (Trailowy HT). Jednak na spokojnie i obserwując co się dzieje. Ciekawe, czy te 27.5plus to jeden wrzut czy jednak pozostaną na rynku tak jak 29er. Straszny cyrk i nie ogarniam.
W panelu dystrybutora widzę datę 31.03.2017, czyli może być, że w maju już będą ;)
Eni
8 lat temu
Ride Your Way szt. 9
Wojtek Walczak
8 lat temu
to tu też – 17 razy.
Michał.ma
8 lat temu
Strzelam w 14 napisów!
Eni
8 lat temu
Poprawka, 11 napisów
Połomski Krzysztof
8 lat temu
7 razy siodelko dwa razy piasta topcap mostek i 2x rama
Paweł Marek
8 lat temu
8 razy:)
Radek
8 lat temu
15 razy
licząc WSZYSTKIE części Dartmoor’a:
rama x2
piasty x2
obręcze x2
osłona łańcucha x1
siodełko x1
mostek x1
kapsel x1
kiera x1
chwyty x2
pedały x2
co nam daje w sumie 15sz
Michał
8 lat temu
12 napisów wg mnie
Mariusz W
8 lat temu
Ja za to naliczyłem 2 naklejki 1Enduro ;)
Damian Ejsmont
8 lat temu
Ja stawiam że naklejek jest 10szt :-)
Marek
8 lat temu
16 klejek!
ludojad
8 lat temu
9 razy
Marek Adamski
8 lat temu
Trochę obok tematu, ale nie całkiem ;):
Horneta 2017 Dartmoor posadził na gumach Maxxis Minion DHF+ w rozmiarze 27.5×2.8!!! poszli grubo i… szeroko :, kawał solidnego gumska z porządnym bieżnikiem
Krystian Kubica
8 lat temu
Strzelam na jakieś 18 napisów ride your way :-P
Piotr Kołodziej
8 lat temu
15 razy :)
piękna maszyna
Robert Bul
8 lat temu
Myślę że 17. Rowerek ładnie się prezentuje w tej czerwieni.
wujekeman
8 lat temu
13 razy RYW
cypio
8 lat temu
Napis pojawia się 9 razy
Daniel Węgierski
8 lat temu
10 razy
Stary
8 lat temu
19 razy ! ;)
BJ
8 lat temu
W zasadzie cała kolekcja Darta szokuje cenami. Nawet Primal 29er prezentuje się względnie sensownie gdyby nie ten … kolor.
Ciekawie wygląda również kolekcja Rometa – JIG za 4700.
Ilia
8 lat temu
Stawiam na 14. No chyba, że na pedałach też dali.
Ilia
8 lat temu
Poprawiam 16 razy się powtarza.
Kacper
8 lat temu
Napisów Ride Your Way jest 10
lukjasin
8 lat temu
Mam pytanie poza konkursem. Pod bikerem wagi ciężkiej (ok. 100kg) ten Primal da radę? Zastanawiam się cały czas nad nim a Hornetem (póki co nr 1 na liście zakupów), który wydaje mi się bardziej pancerny.
Nie sądzę, żeby była między nimi jakaś znaczna różnica w wytrzymałości – oba powinny bez problemu wytrzymać użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem przy masie 100 kg :) Nowy Primal jest już na rynku od zeszłego roku (jako rama) i nie słyszałem o żadnych pękniętych. Pewną niewiadomą są koła, ale te Aircrafty do wylajtowanych nie należą… Krótko mówiąc, nie obawiałbym się.
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ;) Przy ciężkim riderze, będzie pewnie brakować sztywności. Ale w normalnych warunkach, sztywna rama raczej będzie większym ograniczeniem, niż średnica goleni. Osoby planujące (i potrafiące) hardtailowe hardkory na granicy, mają w końcu Horneta.
TN
8 lat temu
7 razy: 2 x piasty, 2 x rama, 1 x kiera, 1 x siodełko, 1 x kapsel
drwal
8 lat temu
a ten suport nie za nisko na pokonywanie technicznych sekcji w tym podjazdów do których rower teoretycznie zachęca .. biorąc pod uwagę że opona jeszcze swoje się ugnie ?
Zadałem wiele pytań na fanpagu mam nadzieję, że doczekam się odpowiedzi :P
Czyżby uniwersalny rower na każde warunki?
Ja naliczyłem 13 napisów :)
Wybierasz się 20 maja na Srebrną Michał?
Pozdrawiam
Ziober
Dzięki wielkie! Po pierwszym tekście o djambo zaglądałem co tydzień a jak widać gdy sie test pojawił to go przegapiłem ;)
Choć teraz właśnie sie zastanawiam nad: Djambo, Primal 27+ lub Hornet. Najkorzystniej cena/wyposażenie wypada na razie Primal.
Spare Tube
8 lat temu
Siema dziewczyny!
Mała podpowiedź: odobiście latam na platformach Dartmoor’a i… NIE MA NA NICH HASŁA PRZEWODNIEGO TEJ MARKI.
Także ten tego… edytujcie swoje posty ;)
Oj tam, nie narzekaj. Mam szosę Focusa (tak, wiem, gaaayy) i tam na samym tylko widelcu jest 8 napisów „Focus”. Na ramie po 30 przestało mi się chcieć liczyć dalej :)
Wykorzystuję pliki cookies do prawidłowego działania serwisu, aby oferować funkcje społecznościowe, analizować ruch na blogu i prowadzić działania marketingowe. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
Piękna bestia, a hasło RIDE YOUR WAY pojawia się 12 razy :)
13 razy ;)
666 razy!
Blisko! ;)
Wygląda jak szatan to musi się zgadzać! NECRONOMICON nie kłamie!
Btw. Już się nie mogę doczekać testu oraz kolejnego testu, który mam nadzieję i Ty pewnie też się pojawi – Kross Grist.
Super by było jakbyś zrobił za jakiś czas jakieś porównanie/zestawienie maszynek na plusach. Pewnie i tak porównasz diabła do djambo. Jak już kiedyś Tutaj pisałem – czaję się na rower tego typu (Trailowy HT). Jednak na spokojnie i obserwując co się dzieje. Ciekawe, czy te 27.5plus to jeden wrzut czy jednak pozostaną na rynku tak jak 29er. Straszny cyrk i nie ogarniam.
Pozdro!
Kuba
Moim zdaniem w hardtailach 27+ zostanie na 100%.
Test Grista na pewno w ciągu sezonu się pojawi :)
Myślę, że napisów będzie 12. Masz w planach testować w tym roku nowe sztywniaki od Ns-a?
Nie wiem, czy zdążę, ale nowego Snabba Plus koniecznie chciałbym sprawdzić :)
Cholera, ładny ten bajk. Jaki to rozmiar ?
Waham sie czy L ka i tak nie będzie przymała przy wzroście 188…
Na zdjęciach jest M-ka.
I jak „leży”?
Mam 170 cm i na długość jest w sam raz.
Oszałamiający kawałek metalu, ja stawiam na 8 po szybkich oględzinach.
XD nie wiem kto wymyślił aby dać na wszystko motto ale jeszcze 2 na gripach
11 razy, bo na obu pedałach i mostku nie mogę się dopatrzeć, a na osłonce na łańcuch nie widać, ale chyba też jest.
2 obręcze, rama, 2 piasty, 2 chwyty, kapsel a-head, siodło, osłonka na łańcuch no i kiera
i przyjąłem 1 napis na element
imo koło 9 2x na ramie 2x na barendach 2x na piastach,kiera,siodło,top cap po 1
10 razy
#rideyourway powinno pojawić się w tym rowerze 14 razy ;)
Dzizas… Przy bike’u za tą kasę korba z suportem to chyba jakiś żart, myślałem że mam przewidzenia…
A podpisy pod zdjęciami czytałeś…? :>
Jasne że czytałem, ale złe wrażenie pozostało…(na widok korby i suportu)
A mnie się wydaje, że 11. A rowerek miodzio.
Czy wiecie może kiedy będą dostępne? Podobno niektóre modele mogą być dopiero kolo maja…
W panelu dystrybutora widzę datę 31.03.2017, czyli może być, że w maju już będą ;)
Ride Your Way szt. 9
to tu też – 17 razy.
Strzelam w 14 napisów!
Poprawka, 11 napisów
7 razy siodelko dwa razy piasta topcap mostek i 2x rama
8 razy:)
15 razy
licząc WSZYSTKIE części Dartmoor’a:
rama x2
piasty x2
obręcze x2
osłona łańcucha x1
siodełko x1
mostek x1
kapsel x1
kiera x1
chwyty x2
pedały x2
co nam daje w sumie 15sz
12 napisów wg mnie
Ja za to naliczyłem 2 naklejki 1Enduro ;)
Ja stawiam że naklejek jest 10szt :-)
16 klejek!
9 razy
Trochę obok tematu, ale nie całkiem ;):
Horneta 2017 Dartmoor posadził na gumach Maxxis Minion DHF+ w rozmiarze 27.5×2.8!!! poszli grubo i… szeroko :, kawał solidnego gumska z porządnym bieżnikiem
Strzelam na jakieś 18 napisów ride your way :-P
15 razy :)
piękna maszyna
Myślę że 17. Rowerek ładnie się prezentuje w tej czerwieni.
13 razy RYW
Napis pojawia się 9 razy
10 razy
19 razy ! ;)
W zasadzie cała kolekcja Darta szokuje cenami. Nawet Primal 29er prezentuje się względnie sensownie gdyby nie ten … kolor.
Ciekawie wygląda również kolekcja Rometa – JIG za 4700.
Stawiam na 14. No chyba, że na pedałach też dali.
Poprawiam 16 razy się powtarza.
Napisów Ride Your Way jest 10
Mam pytanie poza konkursem. Pod bikerem wagi ciężkiej (ok. 100kg) ten Primal da radę? Zastanawiam się cały czas nad nim a Hornetem (póki co nr 1 na liście zakupów), który wydaje mi się bardziej pancerny.
Nie sądzę, żeby była między nimi jakaś znaczna różnica w wytrzymałości – oba powinny bez problemu wytrzymać użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem przy masie 100 kg :) Nowy Primal jest już na rynku od zeszłego roku (jako rama) i nie słyszałem o żadnych pękniętych. Pewną niewiadomą są koła, ale te Aircrafty do wylajtowanych nie należą… Krótko mówiąc, nie obawiałbym się.
Rama i koła wytrzymają, ale co z widelcem 32mm jak by się chciało ostrzej pojechać? :)
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie ;) Przy ciężkim riderze, będzie pewnie brakować sztywności. Ale w normalnych warunkach, sztywna rama raczej będzie większym ograniczeniem, niż średnica goleni. Osoby planujące (i potrafiące) hardtailowe hardkory na granicy, mają w końcu Horneta.
7 razy: 2 x piasty, 2 x rama, 1 x kiera, 1 x siodełko, 1 x kapsel
a ten suport nie za nisko na pokonywanie technicznych sekcji w tym podjazdów do których rower teoretycznie zachęca .. biorąc pod uwagę że opona jeszcze swoje się ugnie ?
O tym to już w pełnym teście :)
Napisów jest 14 na kierownicy są dwa.
Zadałem wiele pytań na fanpagu mam nadzieję, że doczekam się odpowiedzi :P
Czyżby uniwersalny rower na każde warunki?
Ja naliczyłem 13 napisów :)
Wybierasz się 20 maja na Srebrną Michał?
Pozdrawiam
Ziober
Możesz się nie doczekać, bo żadnych pytań nie widzę :P
Do Srebrnej jak najbardziej!
Do zobaczenia w Srebrnej! ;-)
A gdzie obiecany test na djambo?
Tutaj?
http://www.1enduro.pl/test-ns-bikes-eccentric-djambo-2016/
Dzięki wielkie! Po pierwszym tekście o djambo zaglądałem co tydzień a jak widać gdy sie test pojawił to go przegapiłem ;)
Choć teraz właśnie sie zastanawiam nad: Djambo, Primal 27+ lub Hornet. Najkorzystniej cena/wyposażenie wypada na razie Primal.
Siema dziewczyny!
Mała podpowiedź: odobiście latam na platformach Dartmoor’a i… NIE MA NA NICH HASŁA PRZEWODNIEGO TEJ MARKI.
Także ten tego… edytujcie swoje posty ;)
13 razy?
Rama 2
Mostek 1
Kiera 1
Barendy 2
Siodelko 1
Kola 6 (2×3)
topcap 1
Opaski wew obreczy -po 10(chyba)
Razem 34 napisy
27
Chyba 14.
Oj tam, nie narzekaj. Mam szosę Focusa (tak, wiem, gaaayy) i tam na samym tylko widelcu jest 8 napisów „Focus”. Na ramie po 30 przestało mi się chcieć liczyć dalej :)
Nazwa marki to co innego – wiadomo, że powinna się znaleźć na każdej części. Choć faktycznie może nie 8 razy ;)
Nie wiesz może, czy sama rama, która ma być dostępna osobno, będzie w innym kolorze niż ten błękitno-limonkowy?
http://velo.pl/czesci/ramy/dartmoor/primal-plus