Menu
Menu Szukaj

Showtime: Małopolska Joy Ride Festiwal Kluszkowce 2022

Od jakiegoś czasu największą atrakcją festiwalu Joy Ride w Kluszkowcach nie są dla mnie zawody enduro, a targi. Ilość sprzętu, jaki można obejrzeć/pomacać/przetestować była w tym roku naprawdę warta poświęcenia jednego dnia na sam szoping. Jeśli jednak wolałeś w tym czasie jeździć na rowerze – nic straconego, wybrałem dla Ciebie najlepsze nowinki i ciekawostki.


1. Rowery

Joy Ride Kluszkowce - targi
To długo wyczekiwana aktualizacja, która zachowuje racingowy charakter i Shapeshiftera – geometrię regulowaną manetką.
Joy Ride Kluszkowce - targi
Najtańszy model (nie ten ze zdjęcia) nieco podrożał (6000 eur), ale za to dostał zawieszenie Öhlinsa, więc w dalszym ciągu jest to mega dobra oferta.
Joy Ride Kluszkowce - targi
Uwielbiam takie staranne wpasowanie akcentów kolorystycznych w kształty ramy.
Joy Ride Kluszkowce - targi
Ibisa „od zawsze” w Polsce sprzedaje Beastie Bikes – dystrybutor, który na Joy Ride świętował swoje 12. urodziny (to znaczy urodziny firmy, bo czający się na następnym zdjęciu Piotr jest trochę starszy).

2. E-bike

Joy Ride Kluszkowce - targi
Ciekawostką jest mocno asymetryczny sposób montażu dampera umożliwiający montaż… dwóch bidonów.
Joy Ride Kluszkowce - targi
Hej Canyon, tak ma być?
Joy Ride Kluszkowce - targi
Na poprzedniej generacji ATOMX-a jeździłem w ramach zwiedzania trójmiejskich tras enduro i był to… dość specyficzny rower, a do tego paskudny. Progres w najnowszych wypustach BH jest wręcz kolosalny – chyba w końcu zatrudnili tam jakiegoś projektanta!
Joy Ride Kluszkowce - targi
„Huska” to kolejny e-bike z silnikiem Shimano zamontowanym w stylu Specializeda, czyli pod kątem, nad wysuwanym w dół akumulatorem.
Joy Ride Kluszkowce - targi
Na targach był on dostępny w znacznie lepszej wersji z silnikiem Brose – ja testowałem go z mocnym, ale głośnym i nieprzewidywalnym Sachsem.

3. Części i akcesoria

Joy Ride Kluszkowce - targi
Ale fajnie też wyglądają kolorowe wentyle z bazą dostosowaną do wkładek antydobiciowych (tzn. wypuszczającą powietrze na boki).
Joy Ride Kluszkowce - targi
Zmęczony wędrowaniem po targach poszedłem na stoisko Fidlocka – zabawa ich klikającymi magnetycznymi mocowaniami zawsze mnie relaksuje. Pojawiło się parę nowości, ale torba na górną rurę raczej endurowców nie zainteresuje.
Joy Ride Kluszkowce - targi
Centralnym (dosłownie) punktem ekspozycji były ochraniacze na kolana zapinane na zamek błyskawiczny.

Podsumowanie

Targi na Małopolska Joy Ride Festiwalu w Kluszkowcach urosły do rangi największej imprezy branżowej w Polsce. Dla mnie była to świetna okazja, żeby pogadać z niemal wszystkimi firmami, które wspierają bloga, a dla wszystkich pozostałych – żeby dla odmiany pooglądać prawdziwe produkty na żywo, a nie tylko przez szybkę telefonu czy komputera. Wystawcy naprawdę dali radę i ilość rzeczy, które można było pomacać i przymierzyć, była naprawdę imponująca, o rowerach testowych nie wspominając. Jeśli czytasz to tuż przed edycją 2023: nie zastanawiaj się, jedź!


Zobacz też przegląd stylizacji z kolekcji jesiennej:

I testy rowerów, które przewinęły się przez relację:

…a tak w ogóle, to nowości są też w moim blogowym sklepiku – zapraszam! [po reklamie]

 

Subscribe
Powiadom o
guest

37 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Paweł
Paweł
1 rok temu

Brakowało mi takich artykułów na 1enduro <3

Last edited 1 rok temu by Paweł
Michał
Michał
1 rok temu

Tego Rocky Mountain to bym dla samej nazwy modelu kupił. Slayer qrwa!

Grzesiek
Grzesiek
1 rok temu

Evil wreszcie w Polsce!

Łukasz
Łukasz
1 rok temu
Reply to  Grzesiek

No nie wiem. Po oglądaniu kanału YT VanCan’a, któremu pękły 3 ramy Wreckoning w ciągu sezonu, chyba bym się zastanawił.

Miko
Miko
1 rok temu
Reply to  Łukasz

To że jeden gość akurat prowadzący kanał na YT mial pecha to totalnie nic nie znaczy. Evil ma dożywotnią gwarancję i szybki crash replasment. Nie ma firmy rowerowej, której nie pękła rama.

Łukasz
Łukasz
1 rok temu
Reply to  Miko

3 razy to nie pech a już reguła ;-) I to nawet nie od kamienia a od g-outa, w tym samym miejscu, więc coś jest na rzeczy. W komentarzach pod konkretnymi filmami inni właściciele też mieli przeboje. Jak na rower za kilkadziesiąt tysięcy to d..y nie urywa.

Paweł Łuczyk
1 rok temu
Reply to  Łukasz

Siemka, pozwolę się włączyć do dyskusji. Z racji tego, że Bike Builders jest przedstawicielem Evila i Nukeproof na Polskę to nasza ekipa ma m.in Wreckoningi od zeszłego sezonu (niektórzy już trzeci sezon- z naszej drugiej kwatery z UK i totalnie nic się z tym złego nie dzieje. W UK w ciągu tego czasu sprzedaliśmy parędziesiąt modeli i mieliśmy tylko jedną reklamację na tylny trójkąt gdzie finalnie klient dostał nowy po niespełna dwóch tygodniach. PS. Mój wspólnik katuje swojego Wreckoninga przy masie 120kg :)

Łukasz
Łukasz
1 rok temu
Reply to  Paweł Łuczyk

Czołem. Skoro dystrybutor mówi, że nic się nie dzieje to na pewno tak musi być ;-P
A tak na poważnie – chwała Wam za takie podejście. Jeśli rzeczywiście wymieniacie wszystko, bez marudzenia, że rider zjadł za dużo ziemniaków albo prędkość była za duża (jak wiadomo z fizyki, energia kinetyczna zależy od kwadratu prędkości i tylko od połowy masy – 80kg łatwo osiąga tą samą energię co 120kg) i nie czeka się na wymianę pół sezonu, to problem jest do ogarnięcia.
Osobiście wybrałbym Nookproof’a, piękny sprzęt i, również tu, nazwa daje +2 do szacunku :-)

Paweł Łuczyk
1 rok temu
Reply to  Łukasz

Jasne, fajne, jest to, że ludzie mają obecnie duży wybór w wyborze dobrych maszynek. Nuki też mamy, także zapraszam:). Co prawda w tym sezonie są duże problemy z dostępnością(cały magazyn EU wymieciony), ale dostaniemy jeszcze parę sztuk na Polskę i uszczęśliwimy pewnie kilka osób :D Taka mocniejsza akcja-Nukeproof będzie na sezon 2023!

Tomek
Tomek
1 rok temu
Reply to  Paweł Łuczyk

Uwielbiam komentarze dystrybutorów w wątkach gdzie pojawia się info o wątpliwościach dotyczących jakości dystrybułowanych przez nich produktów :) dziwne, i symptomatyczne, są wszechobecne w tych wypowiedziach stwierdzenia (totalnie nic złego…), tak jakby wklejali teksty ze szkoleń „dla pracownika dystrybucji”. Niestety, byłem też przez dłuższy czas „po tej samej stronie” blatu sklepowego i to praktycznie zawsze jest ta sama historia.
Moim zdaniem: lepiej byłoby w tym przypadku nie zabierać głosu. Bo brzmi to dość zabawnie.

Sławek
Sławek
1 rok temu

Super! Czekam na jakieś trzy słowa o kurtce przeciwdeszczowej od Tygu, bo czaje się na nią od kiedy przyszło info że coś takiego będzie dostępne. Pozdr.
PS.Będziesz w Świeradowie?

maciej
maciej
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Wystarczy włożyć pod kran… I już wiesz że przemaka

maciej
maciej
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Michał pewnie masz rację, kran to był mój pierwszy test. Wybieram się na wyjazd tygodniowy więc sprawdzę w warunkach takich jak opisałeś :)
czekam też na twoją opinię,

Łukasz
Łukasz
1 rok temu

Michał, czy masz namiary do dystrybutora/sklepu, który będzie sprzedawał Norco? Od dłuższego czasu interesuje się tą marką, ale nigdzie nie mogę znaleźć sklepu z tym sprzętem.

Łukasz
Łukasz
1 rok temu
Reply to  Łukasz

Ja kupiłem swojego Sighta pod koniec 2020. W Krakowie Norco można dostać w Power Bikes. Ale są jeszcze inne sklepy w Polsce, np w BBike, ale tego sklepu nie znam.

Łukasz
Łukasz
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Ok, wielkie dzięki :)

Pieak
Pieak
1 rok temu
Reply to  Łukasz

Ja mam na sprzedaż Sighta A1 w L z 2020;-)

Łukasz
Łukasz
1 rok temu

Ej, co to za zawieszenie. Nie bądź taki i powiedz.
Teraz żałuję, że nie pojechałem :-/ Wygląda, że było masę sprzętu do zobaczenia, znaczenie więcej niż rok temu..

Michał
Michał
1 rok temu
Reply to  Łukasz

DVO :)

Łukasz
Łukasz
1 rok temu
Reply to  Michał

A miałem nadzieję, że nowe RS, jeżdżą już na tych blackboxach od roku.
Ale jeśli w końcu do Diamonda dorzucili tokeny to może warto go wypróbować.

Sławek
Sławek
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

Powiedz coś więcej o tym zielonym Rock Show Lyrika Ultimate z zaworkami do wyrównania cisnienia. No i z tym Butter cośtam ficzurem.

Lukasz
Lukasz
1 rok temu
Reply to  Sławek

W sumie już czas. Dawaj jakieś szczegóły bo jestem w fazie wybierania nowego widelca :)

RiderOnTheStorm
RiderOnTheStorm
1 rok temu
Reply to  Łukasz

Bingo ;)

Zbój
Zbój
1 rok temu

Koncepcja roweru elektrycznego, którego zasięg zwiększono poprzez zastosowanie mniej energochłonnego silnika brzmi ciekawie. Nie chcę wyrokować, jak to będzie wyglądać w praktyce, ale temat BH będę śledził. I te baterie 900 wh w Norco i Canyonie – chciałbym zobaczyć relacje z pokonanego przewyższenia na nich

Zbój
Zbój
1 rok temu
Reply to  Michał Lalik

To prawda, że 3000 metrów na takiej krowie musi być wyzwaniem. Ale i 1500 na Turbo wygląda całkiem atrakcyjnie i nie jest to tylko opcja dla leniwych. Ja na fullach z dużym skokiem już nie jeżdżę, XC ma pierwsze miejsce w moim sercu, ale takiego elektryka jako drugi rower, żeby wybrać się czasem na całkiem długą (1500 metrów to nie jest bardzo dużo, ale też znowu nie tak mało), szybką (np. po pracy) wyrypę nastawioną na zjazd w trudniejszym terenie, to bym przygarnął.

Piotr
1 rok temu

Co to za torebka/sakwa „podramowa” w tych canyonach na poczatku?

Mateusz
Mateusz
1 rok temu

Byłem, widziałem. Super były te targi. Dobre deale można było zrobić, zwłaszcza w niedzielę.
BTW jest jakiś spis bikeparków w Polsce?

Temur
Temur
1 rok temu

A więc kto jest tym 3 najzajebistrzym producentem :)?

Odwiedź mój profil na
Instagram Top