Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Canyon Torque AL 5.0 2018

Freeride nie umarł i ma się dobrze! Oto kolejny współczesny przedstawiciel tego uśpionego gatunku: Canyon Torque AL 5.0, który (spoiler alert) właśnie idealnie sprawdza się podczas mojego urlopu w alpejskich bikeparkach.


Rower testuję w ramach współpracy z marką Canyon.



Canyon Torque AL 5.0

Cena: 9999 zł (+ wysyłka 202 zł)
Dostępne rozmiary: XS/S/M/L/XL
Masa: 15,9 kg (rozmiar M, z pedałami, na mleku)
Strona i sklep producenta


A może jeszcze…?

 

43
Dodaj komentarz

avatar
19 Comment threads
24 Thread replies
3 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
24 Comment authors
MichałRafałŁukaszMarekKajtek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wojtek E
Gość
Wojtek E

Te spawy :(

Maciek
Gość
Maciek

Moim zdaniem są piękne! Może to skrzywienie inżyniera spawalnika… Ale tak czy siak, na żywo wcale to źle nie wyglądają i możecie się zastanowić czy nie podejsc do tego tak jak ja, że to pięknie położone spoiny, a nie coś oszpecajacego!

ADRIAN
Gość
ADRIAN

czekam na wrażenia z jazdy , nie wiem czy brać spectrala czy torque :D

Seweryn
Gość
Seweryn

To raczej zależy od tego do czego chcesz ten rower wykorzystywać. Torque i Spectral prowadzą się podobnie, ale wrażenia z jazdy dostarczają zupełnie inne w zależności od tego po jakim terenie jedziesz. :)

krissto
Gość
krissto

Jak to Maxxgrip, jak na foci wyraźnie Maxterra?

Seweryn
Gość
Seweryn

MaxxGrip z tyłu to opona na jeden wyjazd do bikeparku. :p Swoją drogą niby spoko, że takie opony, ale w rowerze przede wszystkim do bikeparków wolałbym 2ply’e. :)

Paweł
Gość
Paweł

Jak zobaczyłem pierwsze zdjęcie i te spawy, to pomyślałem, że powinni go nazwać Canyon Frankenstein :D

Bartłomiej Karkonosze
Gość
Bartłomiej Karkonosze

Naprawdę ładny rower.

Marek
Gość
Marek

Czy wiesz może Canyon wprowadzi w 2019 coś nowego na 29″ oprócz Luxa?

Michał Z
Gość
Michał Z

Panowie z Canyon Polska bez problemu informują jaki przyszłoroczny model enduro wejdzie na 29″. Nie jest to jakaś wielka tajemnica, zresztą wystarczy spojrzeć, który z modeli nie był od dawna aktualizowany, nie trzeba nawet pytać ;) Swoją drogą myślę, że będzie to bardzo ciekawy model i warto na niego poczekać, myśląc o nowym rowerze enduro na dużych kołach.

Marek
Gość
Marek

Panowie powiedzcie cos wiecej na temat nowego Strive! Zamowilem YT Capra ale dostawa dopiero koniec wrzesnia wiec mam jeszcze czas na zmiane decyzji. Chcialbym Canyona ale nie maja nic w 29′ co by mnie interesowalo! Jezeli dostane gdzies potwierdzenie ze Strive wyjdzie w 29′ to jeszcze dzisiaj rezygnuje z Capry!

Michał Z
Gość
Michał Z

Pisz do Canyona, oni wiedzą na ten temat najwięcej. Chociaż poza potwierdzeniem, który model wyjdzie na 29″ nic więcej pewnie nie zdradzą i szczegółów nie podadzą. Ja nie czuje się upoważniony do tego, żeby na forum publicznym o tym się wypowiadać.

Marek
Gość
Marek

Napisalem.. Canyon UK odpisal mi ze ‚sory my nic nie wiemy bo my w UK a fabryka w DE. A Canyon Polska nie raczyl nawet odpisac. Az dziwi mnie ze w necie nie ma zadnej konkretnej strony z plotkami o branzy rowerowej.

Marcin
Gość
Marcin

to testówka? Polowałem strasznie na Mke w tym malowaniu, a jak już się zdecydowałem, to go wyprzedali :(

Marek
Gość
Marek

Tak jak Wojtek napisał pierwsze co się w tym rowerze „rzuca w oczy” to spawy. Czyli miłość od pierwszego wejrzenia odpada :-)

pablos D
Gość
pablos D

Oj tam spawy i tak na harataniu wszystko będzie w błocie… Mnie interesuje jak to jeździ, bo myśle nad nim dość mocno. To albo YT Capra AL.

Jakub Madej
Gość
Jakub Madej

Miałem kiedyś podobnego Canyona, bo Torque FRX. Nie do końca byłem z niego zadowolony: taki rower do wszystkiego, czyli do niczego. Podjeżdżać nie chciał, bo za ciężki i kąty nie te. A na zjazdach też nie szczególnie sobie radził. Na szczęście go sprzedałem:)

Mam takie same siodełko w moim Djambo i wcale nie jest tak źle. Zrobiłem na nim kilka parogodzinnych wycieczek i było ok. Czyli da się jeździć.

Michał muszę jeszcze zwrócić ci uwagę, że za bardzo się czepiasz długości rur podsiodłowych.
Oglądałem w swoim życiu dużo rowerów, kilka kupiłem i nigdy nie zwracałem uwagi na tą wartość. Dla mnie kluczowe są: reach, baza kół, kąt główki. Podobnie mają moi znajomi z którymi gadamy o rowerach.
Nie obraź się proszę, ale problem z długością rur podsiodłowych maja tylko niżsi rowerzyści. Zdecydowanej większości ta wartość aż tak bardzo nie interesuje, więc nie ma sensu rozwodzić się o tych rurkach przy każdej okazji testowania sprzętu.

Michał Bielsko
Gość
Michał Bielsko

Michał, jak wygląda sprawa ze sztywnością boczną tylnego zawieszenia? Będzie o tym w teście?

Mateusz Ptak
Gość
Mateusz Ptak

Jakim aparatem robisz te cudowne zdjęcia? „Przydaje się do zapanowania nad 170 mm skoku w bandach i na ostrych dohamowaniach.” nie powinno tam być 180mm?

Rafał
Gość
Rafał

Jako, że chyba jestem akurat pierwszym posiadaczem tego modelu w kraju to po 4 miesiącach coś tam mogę śmiało powiedzieć ;)
Wypada zacząć od tego, że Torque jest w 5 kategorii u Canyona – czyli to samo co Sender. To już jasno pokazuje jakie docelowe przeznaczenie. Tutaj opcja podjazdów jest jedynie dodatkiem. Co do spawów – to chyba zależy od środowiska w którym się obracamy. U mnie dla wszystkich te spawy były super. Sprawiają wrażenie mocnych i solidnych. To jest rower do skakania i zjazdów, a nie jakaś anoreksja na wycieczki (jest 1kg cięższy od aluminiowej Capry). Do rzeczy sprzecznych można zaliczyć napęd i całą okolicę sztycy ;) Jeśli rozpatrujemy ten sprzęt jako rower do ostrej jazdy to mała zębatka jest pomyłką, z drugiej strony mała kaseta też może być problemem przy podjeżdżaniu. Wysoki komin będzie zdecydowanie za długi dla osób przyzwyczajonych do skakania z niskim siodłem,a wysokim osobą (jak ja – 190cm, rozmiar XL) 150mm skoku sztycy na pewno nie wystarczy. To są 2 aspekty, gdzie projektanci poszli na jakieś kompromisy, aby zwiększyć „zakres używalności”. W moim przypadku oznacza to, że sztyca w dolnym położeniu jest o jakieś 5cm na wysoko, a w maxie brakuje 7-10cm. Jest jeszcze jeden aspekt, który raczej nie spodoba się w enduro – bardzo niski suport, który jest ratowany króciutkimi korbami :P Nie trzeba dużo, aby o coś zahaczyć. Świetnie sprawdza się w dół, w górę to akurat jest dla mnie problemem. W porównaniu do Strive,czy starego Torque widać w mig różnice – gdy pedały są na dole to ten od nowego Torque chowa się pod stary model z dłuższą korbą ;) Realnie w życiu bym nie polecił tego roweru osobie, która lubi podjeżdżać. Jeśli interesują Cię zjazdy w 95% to jest rower dla Ciebie, jeśli więcej czasu spędzasz w górę to bierz Spectrala. Z minusów mogę potwierdzić gripy (chyba, że ktoś lubi cienkie i niewygodne gripy) i siodło. Teraz kilka firm wprowadza takie modele FR/bikeparkowe/super enduro ,więc jest w czym wybierać (szczególnie Commencal ma bogatą ofertę)

Brombosz
Gość
Brombosz

Aparat zmieniłeś czy mi się wzrok psuje? Chyba, że to ręka drżała po bikeparkowych lotach :)

Dominik
Gość
Dominik

Brak ogranicznika skrętu kierownicy bo to freeride, czyli x-upy i barspiny :)

Kajtek
Gość
Kajtek

Kupiłem w zeszłym roku nowego Tuesa (kolejna zjazdówka w 7 letniej karierze). Ogólnie trochę żałuję bo zaczynam łapać bakcyla na enduro ale jednak lubię ostre trasy DH oraz latanie wszystkiego co duże. Myślę, że ten rower mógłby spełnić moje wymagania i nie rozlatywać się w oczach przy całodziennym katowaniu. Jednak ciągle mam mętlik czy nie lepiej zostawić zjazdówkę do ,,ścigaczki” i kupić coś w stylu canyon spectral na wypady do Bielska?? Czekam na test z niecierpliwością :)

Łukasz
Gość
Łukasz

Michale, a co sądzisz o rowerach mondrakera? Albo cube stero? Szukam roweru AM ale żeby można to było zabrać nad Garde. Dzięki i pozdrawiam

pablos D
Gość
pablos D

Michał, czy znasz może jakies miejsce, gdzie można potestować jakieś endurówki 29″? Do dzisiaj śmigam na 26″ (Reign X 2011) i jak na razie całkiem mi z tym dobrze bo szlifuję skilla. Nie widzę sensu przesiadki na 27.5″ tylko dla samej przesiadki, za to chciałbym sprawdzić jak się „to robi” na dużym kole, bo zamierzam zmienić rower. Ale nie chce kupować tabelek z geometrią, tylko sprawdzić feeling. Dzięki from the mountain.

Rafał
Gość
Rafał

Miałem kiedyś Canyona Torque EX Alpinist na Foxie, to była maszyna i inne czasy :-)

Odwiedź mój profil na
Instagram Top