Menu
Menu Szukaj

Test: Buty Five Ten Freerider Contact

Opisując zady i walety pedałów zatrzaskowych i platformowych, zawsze podkreślam, że oba rozwiązania wymagają dedykowanych butów. A w kwestii butów do platform, nie ma marki z lepszą renomą od 5.10 i jej legendarnie klejącej gumy Stealth. Dlatego kiedy rok temu szukałem najlepszych butów na kolejny sezon, wybór był prosty: Five Ten Freerider Contact.

Nie tak skejterskie jak zwykłe Freeridery, nie tak księżycowe jak Impacty i nie tak szturmowcowe jak buty Shimano. Po prostu w sam raz. Jak przetrwały sezon?

Five Ten Freerider Contact - test


Na szlaku

Trakcja

Zero. Tyle razy w ciągu sezonu zdarzyło mi się „zgubić” pedał podczas jazdy. Działanie gumy Stealth Mi6 (to najbardziej miękka i podatna mieszanka w ofercie) najlepiej czuć, kiedy jest czysta – do gładkiej podłogi klei się, jak nasmarowana smołą. Na rowerze przekłada się to na pewność, że stopy nie ześlizną się z pedałów, niezależnie od tego, po jakich korzeniach i kamcorach właśnie lecisz.

Five Ten Freerider Contact - test

W starszych modelach (przez kilka sezonów jeździłem w Impactach) miało to skutek uboczny: jeśli źle ustawiłeś stopę na platformie, musiałeś całkowicie ją odciążyć i postawić jeszcze raz. Stąd wprowadzenie gładkiej powierzchni „kontaktowej” – ułatwia ona drobne korekty położenia stopy podczas jazdy. Guma jest jednak na tyle miękka, że nie upośledza to przyczepności.

Five Ten Freerider Contact - test

A co z podchodzeniem? Patrząc na idealnie gładki przód buta, oczekiwałem, że każda błotna wycieczka będzie kolejnym odcinkiem programu „Gwiazdy tańczą na lodzie”. Cóż, buty trekkingowe to to nie są, ale na podejściach trzymają lepiej, niż wyglądają.

Komfort i sztywność

Wyściółka jest miękka, a podeszwa świetnie izoluje od wibracji. Choć zapewnia stabilne podparcie, to nie jest zbyt sztywna – w dużym stopniu odpowiada to za nierozerwalny kontakt z pedałami, ale miłośnicy watów i interwałów mogą być rozczarowani.

Five Ten Freerider Contact - test

Względem starych Five Tenów niestety nie zmienił się zdzierający skórę z kciuków proces zakładania. To przez język i podwijającą się piętę z grubej, miękkiej pianki. Nagrodą jest dobre trzymanie stopy i komfort, ale chyba dałoby się to zrobić lepiej…

Five Ten Freerider Contact - test

Ochrona

Palce u stóp są bardzo dobrze chronione przed kamieniami przez sztywne noski. Po podeszwie, jest to dla mnie najważniejsza cecha wyróżniająca dobre buty rowerowe. Zrozumie to każdy, kto odklejał krwawą skarpetkę od pękniętego paznokcia… Żałuję jedynie, że Five Ten nie zdecydował się na podwyższenie wewnętrznej strony buta, co ochroniłoby kostkę przed obijaniem o korbę.

Five Ten Freerider Contact - test

Materiały i wentylacja

Materiały wierzchniej warstwy dobrze spełniają swoje zadanie. W większości są śliskie, gumowato-plastikowe w dotyku. Brud klei się do nich znacznie mniej, niż do zwykłych Freeriderów z włochatego tworzywa. Ułatwia to utrzymanie ich w czystości.

Five Ten Freerider Contact - test

Five Ten Freerider Contact - test

Mimo „gumowatych” materiałów, wentylacja jest… zadowalająca. Raczej nie przeziębisz się od przeciągu, ale przednia siateczka dba o bezpieczeństwo biologiczne otoczenia po ściągnięciu butów po całym dniu jazdy.

Five Ten Freerider Contact - test

Nieco rozczarowuje odporność na wodę. Freeriderów z pewnością nie zaliczyłbym do modeli szybkoschnących. Jest dużo lepiej, niż w starych Impactach, które chłonęły wodę bardziej, niż student na kacu. Ale przy całkowitym przemoczeniu, nie licz na to, że kolejnego ranka będą suche i pachnące. Dotyczy to zwłaszcza gąbczastej pięty i języka.

Five Ten Freerider Contact - test


Trwałość

Five Ten Freerider Contact - test

Test dotyczy butów z rocznika 2016, które kupiłem dokładnie rok temu (we wrześniu 2016). Zamieszczone tu zdjęcia pokazują ich stan po tym okresie – spędziły około 40-50 dni w górach. Co parę tygodni czyściłem je ręcznie, ani razu nie były prane. Nie nazwałbym więc tego intensywnym użytkowaniem – to raczej normalna częstotliwość dla ridera skłonnego wydać ponad pięć stów na buty.

Five Ten Freerider Contact - test

Pierwsze ślady zużycia pojawiły się już po około 3 miesiącach: typowe dla 5.10 odklejanie się podeszwy (w obu butach). Jej szycie rozwiązało więc problem tylko częściowo – czubek trzyma się wzorowo, ale miejsce zgięcia niestety „popuszcza”.

Five Ten Freerider Contact - test

Nieco później zauważyłem szybko postępujące rozklejanie się dolnej warstwy podeszwy pod śródstopiem (również w obu). Uszkodzenie trudne do wytłumaczenia, bo guma w tym miejscu jest dobrze osłonięta i tylko delikatnie pracuje.

Five Ten Freerider Contact - test

Krzyżyk na Freeriderach położyło rozerwane oczko sznurówki. Kto wpadł na pomysł, żeby ostatnie dziurki były pozbawione jakichkolwiek wzmocnień (które pojawiły się za to na dwóch najniższych)?


Gwarancja

Buty wprawdzie nadal nadawały się do użytku, ale biorąc pod uwagę ich degradację po zaledwie roku średnio intensywnej jazdy, postanowiłem skorzystać z gwarancji. Buty kupiłem w sklepie rowerowy.com i tu muszę pochwalić ich system reklamacji: zgłoszenie jest rozpatrywane na podstawie zdjęć, więc w międzyczasie w butach można dalej jeździć.

Nie musiałem ich odsyłać nawet, kiedy reklamacja została uznana (ostateczną odpowiedź otrzymałem po miesiącu). Wystarczy przeciąć je na pół i przesłać zdjęcia ścierwa – niczym zabójca na zlecenie z amerykańskich filmów. To dzięki temu test zdobią piękne zdjęcia przekrojowe ;) Również dzięki temu, kolejną parę butów zamiast na zagranicznej wyprzedaży, znów zamówiłem w tym samym sklepie*.

Five Ten Freerider Contact - test

* test NIE powstał we współpracy ze sklepem ani producentem. Buty kupiłem (i reklamowałem) na normalnych, nie-blogerskich warunkach.


Five Ten Freerider Contact – werdykt

Freeridery Contact na szlaku spełniły wszystkie moje oczekiwania – są bardzo wygodne, pedałów trzymają się absolutnie genialnie, a płaski fragment podeszwy ułatwia zmianę pozycji stopy podczas jazdy.

Mimo tych wszystkich zalet, trudno mi je szczerze polecić. Pierwszych uszkodzeń pojawiających się po zaledwie paru miesiącach zwykłego użytkowania, nie da się usprawiedliwić w butach za 539 zł. Niektórzy mówią, że spadek jakości butów Five Ten ma związek z przejęciem przez Adidasa – ale kosztujace połowę tej kwoty Adidasy Slack Cruiser, po takim samym okresie użytkowania wyglądały prawie jak nowe. Planowane postarzanie produktu…? Chciałbym wierzyć, że nie.

Five Ten Freerider Contact - test

Five Ten Freerider Contact - test

Jeśli nie czujesz oporów przed regularnym korzystaniem z gwarancji, będziesz zadowolony z zakupu – z punktu widzenia jakości podeszwy, Five Ten pozostaje punktem odniesienia dla wszystkich pozostałych marek. Ja jednak oczekuję, że buty bezproblemowo posłużą mi przynajmniej dwa sezony i dlatego swojego ideału szukam dalej.

Five Ten Freerider Contact - test


Walety

  • wzorowy kontakt z platformami;
  • tłumienie wibracji;
  • komfort na szlaku;
  • łatwość czyszczenia.

Zady

  • trwałość!
  • brak ochrony kostki.

Masa: ok. 780 g
Cena: 539 zł
Strona producenta


Zobacz też powiązane artykuły:

 

44
Dodaj komentarz

avatar
25 Comment threads
19 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
34 Comment authors
KarolaTomek PawłusiewiczBartoszCezarArkadiusz Veext Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tenfilip
Gość
Tenfilip

Mam freerider pro i sa ok, choc przeszkadza mi troche zbyt szerokie „srodstopie”, sprawiajace, ze musze w ciul mocno sznurowac but zeby mi stopa nie latala. Ale poza tym, sa spoko (https://www.bikemag.com/gear/apparel/review-five-ten-freerider-pro/). Zakłada się na tyle cięzko, ze faktycznie na górze jak trzeba zalozyc nakolanki to jest upierdliwe, ale w domu jakos juz sie przyzywczailem.

Na pewno „pro” sa bardziej odporne na wodę i solidniejsze niz Twoje – Twoje sa bardziej troche na rower, troche na piwo. Kosztowaly 20% ceny mojego roweru, ale było warto – trzymają kozacko i chronią stopę. Niestety więszkość ludzi próbuję jazdy na platformach w losowych butach i potem są durne opinie.

Makos
Gość
Makos

A jak się sprawują na rowerze inne buty z gumą Stealth? Chyba nawet w którymś teście miałeś na nogach Adidas Terrex, możesz o nich powiedzieć coś więcej? Bo jednak 5 stówek za jedno sezonowe buty to sporo, warto poszukać jakiejś alternatywy…

Rob
Gość
Rob

Jeżeli masz na myśli model Adidas Terrex Swift Solo. Mogę napisać o nich parę słów ponieważ jeżdżę w nich od kwietnia. Użytkuję je dość intensywnie. Głównie góry np. Srebrna, Masyw Ślęży, Rychleby, i wiele innych. Guma na przodzie butów bardzo dobrze chroni palce (wiele razy uchroniła przed opisywanym ściąganiem zakrwawionej skarpetki). Mają przyzwoicie sztywna konstrukcję, zdecydowanie sztywniejsze niż wszystkie buty typu „skate”. Wodoodporność, jest ok. Wyglądają jak by były zrobione z siatki lecz pod nią jest coś na wzór membrany. Zastosowałem impregnat Nikwax, który poprawił dodatkowo odporność na wodę. Szybko schną. Nie sprawdzą się u osób, które mają dość szeroką stopę. Na koniec najważniejsze, czyli podeszwa. Sprawdzona z pedałami: HT ANS06, HT PA01a, Hope F20. Buty trzymają się bardzo dobrze. Jest to zasługa w 50% gumy i 50% wzoru bieżnika podeszwy. Przeznaczeniem butów wg. Adidasa to podchodzenie na skalistych terenach i szutrowych ścieżkach. Ale podchodzenie w lesie i na ziemnych/ lekko błotnistych ścieżkach to nie problem. Uważać należy na liściach. Ogólnie to przy cenie niewiele ponad 200 pln mogę je polecić z czystym sumieniem.

Artur
Gość
Artur

A ja nie polecam butów Adidas Terrex Swift Solo.

Te buty są w dwóch wersjach
1) z podeszwą TRAXION za około 240 zł
2) z podeszwą Stealth za około 340 zł.

Ja mam te pierwsze, tańsze. Drugich nie oceniam bo nie testowałem.

Co do tańszych to na plus:
– super wykonane
– bardzo trwałe
– dobrze radzą sobie z wodą i błotem
– łatwo się w nich podchodzi.

Ale dlaczego nie polecam. Bo podeszwa jest za twarda. Masakra! Nadaje się może do bikeparku gdzie zjeżdża się 10 minut i wyciąg. Ale jak ktoś jeździ po wiele godzin, w tym podjazdy, to te buty się nie nadają.

Podeszwa jest tak twarda, że stopa nie może pracować anatomicznie. Przez co drętwieje i boli.

Odradzam. Sam szukam alternatywy. Ale jak widzę z opisu Michała 5-10 tez mi odpadły właśnie.

pawel
Gość
pawel

Bol stop nie jest spowodowany tymi butami, ja i kolega w nich jeździ i są bardzo dobre, następne tez takie kupie.

Michał
Gość
Michał

Kupiłem je do casualowego chodzenia po mieście, do pracy itp. Jeżdżę w nich na mieszczuchu, gdzie mam założone platformy. Wersja tańsza z traxion, ale wzór bieżnika idealnie współpracuje z platformami o wysokich pinach (wkręcanych). Prawie jak w spd-ach. Na lato przy 30 st. są za ciepłe. Minus taki, że wkładka raczej nie do kupienia. Stara zużyła się dawno i kupiłem żelową z braku laku. Po następną pójdę do Decathlonu albo wezmę coś z netu. Buty są godne polecenia. Nie jeżdżę w enduro, więc na ten temat się nie wypowiem.

Pyjter
Gość
Pyjter

Od listopada 2016 mam freeridery również z rowerowy.com, użytkowane od początku tego sezonu. Cholewka bez śladów zużycia ale podeszwa w miejscach styku z pinami mocno wytarta, w dwóch miejscach dziury do wkładki.
Mocno się zawiodłem na mitycznej gumie stealth.

MikeGolf
Gość
MikeGolf

Jakie buty polecilibyście dla osób szukających bardziej budżetowego rozwiązania? Jak widziałem, dedykowane do platform buty to wydatek > 350 plnów.
Dotąd jeździłem XC w butach turystycznych z decathlonu, trzymanie podeszwy mierne ale trwałość niesamowita, wytrzymały 5 sezonów jeżdżenia (w tym zimą) i turystyki górskiej. i kosztowały 110 pln ;)

Marcin Maj
Gość
Marcin Maj

Jak wpychacie rower po jakiejś badziewnej nawierzchni typu błoto czy mokre liście to się nie ślizgacie? Ja używam butów trekingowych lub biegowych trekingowych, bo prócz sztywnej podeszwy i zaczepienia bieżnikiem o wkręty platform mam jeszcze opcję swobodnego wspinania się. Zamiast „łydować” na największym blacie z tyłu wolę czasem podejść bo zmęczenie jest mniejsze, wręcz odpocząć można, a i prędkość porównywalna.

Manio
Gość
Manio

Moje Freeridery Contact trzymają już 3ci sezon bez rozklejania. Choć mocno się tego obawiałem decydując się na ten model.

Andrzej Ryniak
Gość
Andrzej Ryniak

Mam zwykłe Canvas 45 a dziewczyna zwykłe z nubukiem 38. Moje się rozkleiły po 2 jeździe, jej bez zmian- więc wnioskuję że wielkość buta i materiał wpływa tu ba sztywność przy zagięciu. Ogólnie jakość jest taka sobie. Ja miałem problem bo przyszły ze źle nabitym oczkiem u samej góry, w związku z czym haratały sznurówkę. Spędziłem pół godziny z wykałaczką owiniętą papierem ściernym, żeby dało się buta użytkować. Swoją drogą też polecam rowerowy.com,b.szybko wysyłają, mają fajne przeceny a czasem warto tam zadzwonić, ja dostałem bardzo fajny rabat z uwagi na jakieś wcześniejsze zakupy, a nie logowałem się im do systemu. Moje są luźne dość i też trochę lata mi śródstopie.Taka specyfika kroju.

Noir Desir
Gość
Noir Desir

Mam pytanie z trochę innej beczki ale jednak związane z butami. Ktoś z was orientuje się czy jest jakaś firma poza Endura produkująca ochraniacze na buty przeznaczone dla butów dedykowanych do platform. Endura ma model MT500 Plus ale produkowany jest z tego co widzę tylko do nr 43-44 , ja mam 46 i mam z tym problem. Ochraniacze do spd’ów założone na ” zwykłe” buty po kilkunastu dniach w górach są w opłakanym stanie , tzn. są od spodu mocno pocięte i poprzecierane przez kamienie więc może ktoś z doświadczonych koleżanek/kolegów ma jakieś rozwiązanie ?

Wojtek Omieciński
Gość
Wojtek Omieciński

Dexshell na swojej stronie pokazuje ochraniacze na buty. Zdjęcie wskazuje, że mogą to być pokrowce na standardowe buty. Wysłałem wczoraj do nich zapytanie. Czekam na odpowiedź.

Buty dla kobiety
Gość
Buty dla kobiety

hej!
myśląc o przyszłym sezonie trzeba się doposażyć, a brakuje butów, damskich ;] jakie możecie polecić buty, dla dziewczyny (chociaż męskie mogą być również w rozmiarze 37:P)? Również poszukuję butów budżetowych, więc five.ten odpadają. Ciężko cokolwiek znaleźć w takim rozmiarze, Adidas Terrex Swift Solo przeważnie są niedostępne, a ADIDAS SLACK CRUISER nie spotkałam się z mniejszymi rozmiarami niż 40 ;/

pawel
Gość
pawel

Kobiety zostały wyposażone przez nature w mniejsze stopy z praktycznych względów, a mianowicie żeby mogły stać bliżej zlewu myjąc naczynia, dlatego nie ma butów rowerowych w takich rozmiarach, a bambosze są:) (wybacz żart, musiałem)

Tomek
Gość
Tomek

Zniechęcony trwałością butów 5.10 która jest po prostu żenująco niska, wkurzony ciągłym wyrzucaniem kasy w błoto zdecydowałem się 2 sezony temu na kupno butów od DC limitowanej edycji Robbiego Maddisona – model Maddo (ta słynna reklama „Pippe Dream” gdzie jeździł crossem po wodzie). To był strzał w 10 – jestem niesamowicie zadowolony z butów, Rychleby, Kouty, Koprivna, Beskidzka rąbanka, Srebrna – górskie szwędaczki, przeżyły wszystko i co najlepsze nadal wyglądają jak nowe. Nic się nie porwało, nic nie rozkleiło, podeszwa cała – nic mi więcej nie potrzeba. Ja już do 5.10 nie wrócę choćbym je za darmo dostał ;)

teraw
Gość
teraw

Takie pytanko w sprawie gwary:
Na jaki jest okres?
I czy po wymianie na nowe okres gwary leci od nowa czy dalej?

Robert Walichnowski
Gość
Robert Walichnowski

Jeśli sprzedawca nie określił inaczej to masz 2 lata, jeśli wydał Ci nowe buty to gwarancja rozpoczyna się na nowo w chwili wydania rzeczy kupującemu/reklamującemu.

poka sowe
Gość
poka sowe

No.. legendarna marka faktycznie za 500 stów i zaczynają się rozlatywać jak trampki z targowicy , toż to legenda idzie w Polske hheehe

liber78
Gość
liber78

Jak szukać rowerowych adidasów z podeszwą stealth to warto sprawdzić Adidas Terrex Trail Cross. Używam na rower i do łażenia po górach. Tu i tu trzymają super. Jakość też b. dobra – po dwu sezonach na podeszwie widoczne tylko niewielkie ślady zużycia na jej środku – może od chodzenia po kamieniach? Po wierzchu jak nowe, bo łatwe do czyszczenia.
Problemem może być wąski język – ja mam wysokie podbicie i muszę go dobrze ułożyć, żeby schował się z obu stron pod sznurówki a i tak czasami się przesunie.

Przemek Waksmanski
Gość
Przemek Waksmanski

Szersza szlówka na jezyku naszyta u szewca rozwiazuje problem przesuwania. Ktoś to zrobił w butach shimano i opisal na forum ET że zadziałało świetnie.

Damian
Gość
Damian

U mnie właśnie freeridery dokonują żywotu, wcześniej padły barony. O ile trzymanie jest super to jak dla mnie irytujaco słaba jest jakość „podpodeszwy”? (ang. bodajże „midsole”). W rzeczonych freeriderach i śp baronach jest ona wykonana z papieru! Także po kilku zamoczeniach takich butów (bo z założenia nie używamy ich do spacerów po mieście) ową podpodeszwę w postaci masy papierowej będziemy systematycznie wyciągać spod wkładki aż nie zostanie tam nic poza samą podeszwą i wkładką. W tej cenie skandal! Ale z tego co widzę w nowszej wersji już jest pianka? Ale żeby nie było kolorowo to te się z kolei rozklejają…

Martin Dudeck
Gość
Martin Dudeck

Ja mam Adidas Terrex Swift Solo z podeszwą Stealth. Te buty są do niczego. Podeszwa trzyma gorzej od 5ten’ów bo ma inna konstrukcję. Jest twardsza a sam but jest bardzo wąski. Plusem jest system przytrzymywania sznurówek i niska cena – mi sie udało je wyrwać za 239zł na wyprzedaży adidas pl z kodami rabatowymi

Da__FreaK
Gość
Da__FreaK

Od 3-ech, czy 4-rech lat smigam w wysokich butach TEVA-y i dopiero zauważam ze podeszwa sie zaczyna minimalnie zużywać. Zatem, jeśli coś będe kupował to na pewno takie same :)

Bartek C.
Gość
Bartek C.

Wpisałem to zapytanie pod innym wątkiem ale widzę tutaj jest bardziej aktualna dyskusja więc przeklejam.
Czy miał ktoś doświadczenia za takimi butami ?
https://rower.com.pl/xlc-cb-a01-all-ride-buty-rowerowe-czarno-antracytowe-r-43-586275

Kuba
Gość
Kuba

Ma ktoś doświadczenie z butami Speca lub Giro(model Jacket)? Trwałość/przyczepność/wygoda? Rozglądam się za butami pod platformy. I przy okazji zapytam o same platformy – używa ktoś może pedałów Crank Brothers Stamp 2?

Bartek C.
Gość
Bartek C.

Panowie – czy nikt nie ma doświadczeń z takim modelem ?
XLC CB-A01 All Ride
https://rower.com.pl/xlc-cb-a01-all-ride-buty-rowerowe-czarno-antracytowe-r-42-586274

Cena bardzo konkurencyjna….ale nie moge znaleźć żadnych opinii na ich temat…

Arkadiusz Veext
Gość
Arkadiusz Veext

Polecam buty Adidas Terrex Solo M22269 chyba 2015 rok bo kupione na początku 2016…
Buty nie do zdarcia!! Nie wiem co z nimi trzeba robić żeby je jakoś zniszczyć! Po praniu w pralce wyglądają jak nowe.

Po niżej zdjęcia butów po ponad 10000 km na rowerze (dwa sezony), co prawda z 15% tego był to prawdziwy teren, przeważnie rower z platformami dartmoora z ostrymi pinami – jeżdzę tylko na platformach Saint, HT… poza tym kilka ładnych km przeszły na piechotę… But o bardzo sztywnej i niesamowicie wytrzymałej podeszwie… dodatkowo gruba guma ochraniająca palce stopy, można śmiało kopnąć w kamień i tylko lekko zaboli, a w zwykłym bucie lepiej nie myśleć co by…

Jestem niesamowicie zadowolony z tych butów, choć na początku nieco mnie denerwowała ich sztywność to już po miesiącu stopa i ja się przyzwyczaiłem do nich i nie widzę lepszych buciorów na rower.

Szczerze polecam, bo warto zainwestować raz i cieszyć się na prawdę bardzo dobrym produktem. Rzadko się udzielam

comment image?dl=0
comment image?dl=0
comment image?dl=0

Bartosz
Gość
Bartosz

Niestety cieżko już dostac gdzieś ten model z podeszwą stealtch. Przymierzałem Terrex Swift Solo D67031 z podeszwą traxion. Są naprawde solidne w przeciwieństwie do Terrex Swift Solo BB199, które wydają się mniej solidne, jednak są z podeszwą stealth. Czytałem, że D67031 trzymają się platform nawet nieźle i cena 250zł. to dobra alternatywa dla 5.10 Zastanawiam się czy polecanym przez Ciebie Terrex Solo M22269 bliżej do Terrex Swift Solo D67031 bo budowa buta bardzo zbliżona mimo, że podeszwa inna.

Cezar
Gość
Cezar
Tomek Pawłusiewicz
Gość
Tomek Pawłusiewicz

Link do strony producenta się urwał. Aktualny link: http://fiveten.com/product/freerider-contact/

Karola
Gość
Karola

Na co dzień jeżdżę w SPD. Single Truck w Świeradowie też udało mi się śmignąć bez gleby, ale wielkimi krokami zbliżają się Alpy – raczej zjazdowo. Mój Fuel Ex już tupie po pokoju, a ja zaczynam mieć rozterki, że w SPD mogę nie dać sobie rady. To mój pierwszy wyjazd w Alpy więc rożnie może być. Ok SPD zabiorę ze sobą. Czy brać również platformy? I co z butami? Pomyślałam o https://www.bikeinn.com/rowery/five-ten-maltese-falcon/136556345/p (które później mogłabym wykorzystać do spd.) Ale czy ktoś jedźił w takich butach bez bloków? Jak z trzymaniem? Jestem laikiem totalnym jeżeli chodzi o platformy :)

Odwiedź mój profil na
Instagram Top