Test: bielizna Craft Active Comfort / Extreme 2.0

Sprzęt, Testy / 

W poradniku o zimowych ubraniach na rower starałem się wyraźnie podkreślić znaczenie bielizny termoaktywnej. To pierwsza warstwa, która bezpośrednio styka się z ciałem, odprowadza wilgoć, reguluje temperaturę. Ważne rzeczy. Dlatego postanowiłem przetestować dwie koszulki i bokserki termiczne jednego z najlepszych producentów: Craft z serii Active Extreme 2.0 i Active Comfort. Tylko jak do cholery przetestować… bieliznę?! „Na szczęście” pomogła mi natura.

Test bielizny termoaktywnej Craft Active Comfort Extreme 2.0

Bieliznę przetestowałem w ramach współpracy ze sklepem Dadelo, dealerem odzieży Craft.


Koszulka Craft Active Extreme 2.0 kontra jesienna szosa

Historia pierwsza:

Leżąc jeszcze w łóżku, łypię lewym okiem na wykres ICM: temperatura w okolicach zera, lekka mżawka około szesnastej. Nieźle. Pół godziny później pakuję więc gravela w samochód i ruszam w Beskidy. W programie na dzisiaj: 80 km po polskich przełęczach i wzdłuż czeskiej strony pasma Czantorii.

Planowałem ten wyjazd od kilku tygodni, ale że plan poleci dziś do kosza, wiem już po pierwszych, spacerowych kilometrach wzdłuż Wisły. Od rana z nieba atakuje śnieg z deszczem, zalegający na ziemi w postaci śnieżno-błotnej brei. Zresztą nie tylko na ziemi – mam wrażenie, że większość znajduje się na moim tyłku i w butach. Męczyć się dalej, czy zawrócić do auta? Zatrzymuję się nad rzeką, zbieram myśli podnosząc stan wód po zbyt szybkim wypiciu izotonika. Żal zawracać.

Test bielizny termoaktywnej Craft Active Comfort Extreme 2.0

Zarzucam awaryjną kurtkę przeciwdeszczową i jadę dalej. Opłacało się – od Wisły Czarne nastrój się poprawia, szare błoto ustępuje śniegowi, a skoczkowie narciarscy rozgrzewają się przed pierwszym konkursem w sezonie. Mozolnie zdobywam wysokość podjazdem przez Zameczek. Jest biało, ładnie i… zimno w stopy. SPD w takich temperaturach to słaby pomysł!

W myślach układam już grafik serialowy na nieuniknione L-4

Podobnie jak przecinanie przy ponad 60 km/h wilgotnego, lodowatego powietrza, które owiewa mokre łydki i wypełnia płuca, obniżając odczuwalną temperaturę o co najmniej tysiąc stopni. W myślach układam już grafik serialowy na nieuniknione L-4. Zjazd kończy się jednak szybko, a ja zaczynam drogę powrotną do zaparkowanego w Ustroniu auta. W sumie nie było aż tak źle. W sumie… może jeszcze wjadę na Równicę?

Test bielizny termoaktywnej Craft Active Comfort Extreme 2.0

„Michał, ale co ty mi tu pie*****sz opowiadasz o szosie, co to ma do enduro?”. Ano opisuję Ci mój pierwszy dzień w koszulce Craft Active Extreme 2.0, bo poza próbą charakteru, wyjazd ten okazał się idealną próbą dla bielizny termoaktywnej. Wilgoć atakująca od zewnątrz (deszcz, śnieg), od wewnątrz (długie podjazdy, kurtka ograniczająca odprowadzanie potu), a do tego zmienna temperatura i pęd powietrza, jaki rzadko zdarza się w MTB.

Kiedy wróciłem w końcu do auta, zrzuciłem z siebie mokrą kurtkę, bluzę i spodnie. Koszulka była jednak sucha, moja skóra też, dzięki czemu szybciej mogłem się dobrać do upragnionej czekolady. Długi krój ochronił też nerki i kawałek tyłka, a przylegający krój ze stójką (podniesionym kołnierzykiem) zatrzymał większość lodowatej bryzy na zjazdach. Plany serialowe odłożone!

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Koszulka Craft Active Comfort kontra śnieżny Śnieżnik

Historia druga:

Na „Zlot EMTB dla Cegły i Jana” wybieram się od co najmniej trzech lat i wybrać się nie mogę. Impreza odbywa się na początku grudnia, upamiętniając dwójkę pionierów polskiego enduro, którzy zginęli tragicznie w Alpach. Tym razem stwierdziłem, że jadę, choćby śnieg miał padać pod górę!

Test bielizny termoaktywnej Craft Active Comfort Extreme 2.0

Fot. Dymitr Murawicki

Grudniowe zdobywanie Śnieżnika ma swoje wady: stali bywalcy wspominają zeszłoroczną wycieczkę, która polegała na wniesieniu i… zniesieniu rowerów. Tym razem warunki był dużo łagodniejsze – wprawdzie pod koniec podejścia rowery znów wylądowały na plecach, ale oceniam, że co najmniej 60% trasy udało się pokonać w siodle. Czasem odpychając się obydwoma nogami, żeby pokonać rozkopaną zaspę… ale jednak w siodle.

Test bielizny termoaktywnej Craft Active Comfort Extreme 2.0

Fot. Dymitr Murawicki

Nie licząc puchu, warunki nie były tak ekstremalne, jak na moim szosowym poligonie testowym. Ale przenikliwy chłód po opuszczeniu schroniska i wiatr na odsłoniętym szczycie zaraz po wyciśnięciu z siebie siódmych potów z rowerem na głowie, stanowiły optymalne warunki dla koszulki Craft Active Comfort.

Test Craft Active Comfort koszulka termoaktywna

Extreme 2.0 czy Comfort? Która lepsza?

W stosunku do bardziej „technicznej”, ultralekkiej Extreme 2.0, koszulka Active Comfort ma dużo bardziej naturalny, gruby i miękki materiał. Dzięki zastosowaniu 30% włókien poliamidu, czujesz się w niej, jak w wysokiej jakości bawełnie.

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Test Craft Active Comfort koszulka termoaktywna

Krój jest w obu podobny: przylegający, ale zdecydowanie nie obcisły (rozmiar wziąłem taki sam, jak T-shirtów). Przy zakładaniu nie masz wrażenia, że przez przypadek wziąłeś ubrania córki. Przedłużony dół bez problemu wchodzi w spodnie i nie wyjeżdża podczas wygibasów na szlaku. Ograniczone do minimum szwy powodują, że nic nie drażni, nie gniecie i nie gryzie. W przeciwieństwie do Extreme 2.0, w modelu Comfort nie znajdziesz chroniącej szyi stójki, dzięki czemu sprawdzi się też latem.

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Test Craft Active Comfort koszulka termoaktywna

Jeśli lubisz techniczne ciuchy o cywilnym wyglądzie, Active Comfort jest dla Ciebie. Mimo, że na pierwszy rzut oka wygląda zwyczajnie, to polubiłem ją bardziej, bo diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli jednak wolisz od razu widzieć, za co zapłaciłeś – wybierz Active Extreme 2.0.

Test Craft Active Comfort koszulka termoaktywna

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Mimo różnic w budowie, oba modele kosztują około 190 zł. To sporo, zwłaszcza że w tej cenie można już znaleźć koszulki tańszych marek z wełną Merino. Czy warto dopłacić za markę? Cóż, inną koszulkę Crafta mam od… w zasadzie nie pamiętam jak długo, ale co najmniej kilka sezonów. Nie jest zniszczona, nie śmierdzi, dalej spełnia swoją funkcję. Porządny baselayer pozwala też zaoszczędzić trochę pieniędzy na kolejnych warstwach (np. kurtce). A przynajmniej tak to sobie tłumaczę ;)

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Model Active Extreme 2.0 to gratka dla zakupowych patriotów ;)

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Test Craft Active Comfort koszulka termoaktywna

Bonus: Bokserki Active Extreme 2.0 kontra… pełny pampers

O ile dobra koszulka termoaktywna jest niezbędnym elementem ubioru (zwłaszcza zimą), to termiczne bokserki traktowałbym w kategoriach opcjonalnego luksusu. Czyli: totalnie ich nie potrzebujesz, ale jak już kupisz, za nic nie oddasz.

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Jak możesz się domyślić po nazwie, bokserki wykonane są z tego samego materiału, co koszulka Active Extreme 2.0. Są więc dość cienkie, ultralekkie i pozbawione zbędnych szwów. Te które są – są bardzo dobrze wykończone.

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Zakładam je pod spodenki z pampersem – tak wiem, że nie wolno tego robić – i największą zaletą jest dla mnie ich szybkość schnięcia. Podczas jesienno-zimowych jazd, mokry tyłek jest nieunikniony, a pampers tą wilgocią idealnie nasiąka… w końcu nie bez powodu nazywa się go pampersem. Dodatkowa szybkoschnąca warstwa przy skórze oferuje przynajmniej szczątkowy komfort na długich trasach.

Test Craft Extreme 2.0 koszulka termoaktywna bokserki

Warto też dodać, że bokserki – podobnie jak opisane tu koszulki – wykonane są z materiałów antybakteryjnych. Oznacza to, że w razie potrzeby można je bez obrzydzenia użyć więcej, niż raz. Choć biorąc pod uwagę błyskawicznie wysychanie, oczywiście lepiej wieczorem zrobić szybkie pranie…

Bokserki Craft Active Extreme 2.0 Windstopper

W swojej szafie od paru lat mam też wersję z windstopperem na jajkach, którą szczególnie polecam na największe mrozy.


Bielizna termoaktywna Craft – werdykt

Ubrania sprawdziłem w warunkach, w których normalni ludzie pukają się w czoło na myśl o wyjściu na rower spod kołdry. Prawdę mówiąc, ja też się pukałem… Ale doświadczenie nauczyło mnie, że ZAWSZE, kiedy zrezygnuję z wyjazdu przez pogodę, warunki okazują się dużo lepsze od sprawdzonej szarym rankiem prognozy. Warto ryzykować!

Oczywiście posiadanie odpowiedniej odzieży bardzo pomaga w podejmowaniu takiego ryzyka – a tym samym potencjalnie zwiększa ilość dni w roku spędzonych na szlaku. Obie koszulki Crafta spełniły swoje zadanie wzorowo, zapewniając komfort termiczny na wycieczkach, do których prawie nie doszło. To chyba wystarczająca rekomendacja?

Test bielizny termoaktywnej Craft Active Comfort Extreme 2.0


Koszulka Craft Active Extreme 2.0

Cena: 189 zł
Masa: 119 g (rozmiar S)
Strona producenta
Kup w sklepie Dadelo

Koszulka Active Comfort

Cena: 189 zł
Masa: 142 g (rozmiar S)
Strona producenta
Kup w sklepie Dadelo

Bokserki Active Extreme 2.0

Cena: 149 zł
Masa: 69 g (rozmiar S)
Strona producenta
Kup w sklepie Dadelo


Zobacz też:

 

  1. Nie wiem czy to twoje wpisy tak działają ale zawsze jak wstawisz link do jakiegoś sklepu z opisywanym przedmiotem to nagle się okazuje, że towar jest już niedostępny albo, że zostały ostatnie sztuki. Trzeba by pomyśleć nad ostrzeganiem właścicieli, żeby ściągali więcej towaru przed publikacją :D

    1. Racja ;) Podejrzewam, że teraz jest gorący okres na bieliznę termoaktywną – raz że zima, dwa że prezenty :)

  2. Mam kilka koszulek Crafta Active Extreme (bez 2.0) i są genialne. Na biegówki bez nich to nawet nie ma co się ruszać ;) Z tym że ta stara wersja chyba się sporo różni od 2.0, materiał też jest żebrowany, ale miększy i bardziej puchaty w dotyku od 2.0, co mi jakoś bardziej pasuje do niskich temperatur.

  3. Wooyek, skoro Ty nosisz rozmiar S przy 170 wzrostu (jak się nie mylę?), to jaki rozmiar przy tym samym wzroście miałbym wybrać, skoro normalnie moje koszulki to L/XL? Z tabeli wynika, że największy, ale musiałbym mieć conajmniej 192… Nie każdy ma posturę szosowca… ;p

    1. Jeśli nosisz koszulki L/XL, to od tego bym zaczął przymiarki. Może bardziej L – krój jest dość luźny, jak na pierwszą warstwę.

  4. a ja polecam ubrania Under Armour, miałem kiedyś przyjemność „testowania” bielizny coldgear, intensywny tydzień w jednym komplecie.
    super trzyma ciepło, odprowadza pot i nie pachnie brzydko nawet przy mocnym wysiłku. obowiązkowo jako pierwsza warstwa compression.

    1. Mam UA,sugestia użytkowników forum rowerowego (w moim przypadku kolejny zestaw do wypróbowania) i….kiepsko jest. Mam krótki rękaw hot gear i długi cold i oba są dobre do bardzo umiarkowanej aktywności. Troszkę mocniejsze „parcie w korby” (bez szczególnego świrowania) i jest odlot. Raczej odpływ :)

  5. Ja mogę polecić Brubecka Active Wool. W połączeniu z Decathlonową bluzo-kurtką 300 i ortalionami Rogellina dupsie. dała radę podczas 30+ terenowo/szosowych kilometrów w mikołajkowym marznącym deszczu. Kurtka była mokra jak szmata ale bielizna pozostała sucha i jak na wełnę przystało przyjemnie grzała.

Dodaj komentarz do tekstu Test: bielizna Craft Active Comfort / Extreme 2.0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Czytaj kolejny artykuł

6 rowerowych słów, których używasz źle

Opinie / 

„Winter is coming” – a zima, jak wiadomo, to okres kiedy rowerzyści robią się nieznośni i zamiast jeździć po górach, jeżdżą po sobie w internetach. To i ja sobie ponarzekam, a co! Oto słowa-klucze, które za każdym razem wywołują u mnie klaśnięcie dłoni w czoło.


1. „MTB” (jako synonim XC)

Nie ogarniam tego, ale są osoby, które czytając „MTB”, myślą wyłącznie o cross-country (czy to w formie olimpijskiej czy maratońskiej). Jak to widzę, to coś we mnie umiera. Nawet czasem ktoś pyta: „dlaczego nazywasz 1Enduro blogiem MTB, skoro piszesz o enduro?”.

Mind blown mózg rozjebany

Otóż dlatego, że MTB = mountain biking. Downhill, freeride, enduro – to wszystko są odmiany kolarstwa górskiego, czyli MTB. Biorąc pod uwagę, że szufladkowanie danego typu jazdy robi się trudniejsze od zrozumienia gamy modelowej Mercedesa, proponuję stosować ogólny termin „MTB” zgodnie z jego prawdziwym znaczeniem.

2. „Recenzja”

Recenzja: analiza i ocena dzieła artystycznego, publikacji naukowej, projektu, przewodnika, poradnika, wystawy, przedstawienia teatralnego, publikacji multimedialnej, filmu, gry komputerowej itp.

Czy rower, amortyzator albo ochraniacze są „dziełem artystycznym” albo „publikacją naukową”? No chyba nie bardzo. Dlatego „recenzja roweru” brzmi równie idiotycznie jak „test książki” i najwyższy czas, żeby media rowerowe zaczęły używać prawidłowych określeń. Moje propozycje: test, opinia, opis, relacja, raport z jazdy.

Recenzja

3. „Marketing”

Jasne, działy marketingu firm rowerowych mają swoje za uszami… Ale zrzucanie na nie każdej zmiany, każdego nowego standardu i każdego nowego typu roweru? Brakuje tylko oskarżeń o pijaństwo, antysemityzm, homofobię i homeopatię.

Ostateczne głosowanie i tak odbywa się portfelami klientów – możesz kupić taki rower, jak Ci się podoba, nie zwracając uwagi na marketing. Aczkolwiek…

4. „Dumper” (+ „support”)

Mowa oczywiście o tylnym (nie tylnim!) amortyzatorze. Choć nie jest to takie oczywiste, bo „dumper” to tak naprawdę… wywrotka. I to nie taka po spieprzonym lądowaniu hopy, tylko taka na budowie. Jest jeszcze alternatywna definicja, którą będę wypominał każdemu, kto nie nauczy się, że tłumik to „damper” (od „damping” – tłumienie).

Dumper truck

Tak wygląda dumper… / Fot. Wikipedia

Cannondale Jekyll Carbon 3 2018 - damper Fox Gemini EVOL

…a tak damper. Znajdź 5 różnic.

A jak już jesteśmy przy angielskich literówkach, to warto też zapamiętać różnicę między „supportem” (kapelą grającą koncert przed główną gwiazdą) a „suportem” (ułożyskowanym wałkiem łączącym korby w rowerze). Co więcej, wcale nie czyta się tego „saport”.

5. „Trial” (+ „downhill”)

Ciekawostka naukowa: koljneość lietr nie ma więkzsego znaceznia, o ile piewrsza i otsatnia są na siowm miejcsu.

Nie dotyczy to jednak wyrazów „trail” i „trial”, w których kolejność ma zasadnicze znaczenie:

  • trail – z angielskiego szlak, ścieżka i rodzaj jazdy po takich trasach. Stąd rowery trailowe (ścieżkowe), które dobrze znasz z bloga.
  • trial – z angielskiego próba i rodzaj jazdy polegający na pokonywaniu technicznych torów przeszkód wymagających nadludzkiej równowagi, umiejętności wskakiwania/zeskakiwania na przeszkody o wielkości Andrychowa, a czasem dorzucenia kilku trików. Innymi słowy, to jest ten rodzaj kolarstwa, którego nie umiesz. Więc proszę, nie pisz na forach, że szukasz roweru do trialu.

Trial

To samo dotyczy rowerów do „downhillu”. W dziewięciu przypadkach na osiem, pytają o nie osoby jeżdżące po lasach pod Łodzią, które trafiły na kawałek bardziej nachylonej ścieżki z paroma naturalnymi „hopkami”. Wiecie – taką trasę, na której sztywniak XC ogarnia idealnie. Zjazd z górki w parku to nie jest downhill.

Downhill

6. „Trening”

Na koniec coś wyjątkowo na czasie. W zimie nikomu nie chce się wychodzić na rower. Trzeba się skołczować i sczelendżować, trzeba nadać temu wydarzeniu wyższą rangę, trzeba nazwać je „treningiem”. Nawet jeśli idziesz po prostu pojeździć, a o czymś takim jak „plan treningowy” słyszałeś tylko od nawiedzonego kolegi-szosowca.

Po powrocie warto wrzucić trening na Relive i podsumować na Facebooku. Ewa Chodakowska będzie z Ciebie dumna!

Zrobił trening nie włączył Stravy

7. „Pedała”

Ja wiem, miało być 6 słów, a to już jest w zasadzie dziewiąte. Ale jest takim gwałtem na języku, że mój mózg je wyparł i dopiero na Facebooku mi przypomnieli. Przypomnieli, że niektórzy na pedały rowerowe mówią… pedała!

Wydawałoby się, że takiego delikwenta łatwo zbijesz z tropu, pytając o liczbę pojedynczą tego rzeczownika. Ale nie! On bez żenady odpowie, że stopa naciska na… pedało.

Ja wiem, że „pedał” i „pedały” nie są zbyt poprawne polityczne, ale przynajmniej są poprawne językowo i nie powodują raka uszu. Trzymajmy się tej wersji.


Podsumowanie

No i proszę – 1Enduro bawi i óczy. Jeśli używasz któregoś z tych słów, mam nadzieję że dałem Ci do myślenia i uczynisz internet lepszym miejscem, zaprzestając. A ja tymczasem czekam na Twój zimowy komentarz – mam nadzieję, że uzupełnisz moją listę! ;)


Bonus: Wybór czytelników

Wasz odzew do artykułu był świetny – dzięki za wszystkie komentarze! :) Wśród Waszych sugestii znalazły się nie tylko „pedała”, ale też:

  • „27 przerzutek” – przerzutki w rowerze są dwie (przednia i tylna), ewentualnie jedna.
  • „Stunt” – nowe zjawisko, kiedyś przez kogoś trafnie nazwane, za przeproszeniem, „niedojebanym streetem bez umiejętności i bez kasku”.
  • „Tylni hamulec” – może być przedni i tylny (ew. zadni), ale na pewno nie tylni.
  • „Szukam rowera” – wieś tańczy i śpiewa. Szukamy rowerU!
  • „Rafka” (a nawet „rawka”) zamiast „obręcz” – niby poprawne, ale też jakoś tak przaśnie…
  • „Teleskopy” i „resory” – zostańmy przy amortyzatorze i dAmperze.
  • „Raider” zamiast „rider” – stosowane głównie przez fanów Lary Croft.

Zobacz też:

 

  1. zwłaszcza trening :D piękne

    1. Jak trening, to i odbyty – wiadomo;)

      1. Odbyty muszą być!

        To znaczy… musi być.

  2. Nauczony doświadczeniem nie kliknąłem filmu w pkt.3 :) Pozdro

  3. Jeden z najlepszych wpisów :D Boli mnie jak zaczynam z kimś gadać i cieszę się bo okazuje się, że ten ktoś też jeździ, a zaraz potem walnie coś w stylu MTB zamiast XC albo trial zamiast trail. Szczególnie to drugie spotkałem przerażająco często :/

    1. Jak wielka szpara między zębami u ładnej dziewczyny ;)

    2. „bo okazuje się, że ten ktoś też jeździ, a zaraz potem walnie coś w stylu MTB zamiast XC albo trial zamiast trail”
      Pewnie jestem nie na czasie, ale kiedy XC przestało być dyscypliną kolarstwa górskiego? No i co z ludźmi, którzy zamiast spiny o terminy po prostu sobie jeżdżą i nie spędzają przed wycieczką 10 godzin w internecie i ze słownikiem w ręku na wkuwaniu nazw, których już dużo, a nawet coraz więcej? To „zaraz potem walnie” brzmi trochę tak, jakby użycie jakichś określeń inaczej niż się komuś wydaje, czy pomylenie bardzo podobnych słów po angielsku miało cokolwiek wspólnego z jazdą i przekreślało człowieka jako rowerzystę XD. Frustracja związana z takimi rzeczami jak ustalanie, czy ‚XC to jeszcze MTB czy już może nie’ albo ‚jakie kryteria musisz spełniać, by mieć prawo nazywać się kolarzem górskim’ wydaje mi się jedną z ciemniejszych stron wśród rowerowych hobbystów. :(

      1. Po pierwsze, nie chodzi o to, że XC to jest czy nie jest MTB – czytaj uważnie ;)

        Po drugie, każda grupa hobbystów-entuzjastów ma swój język i zwracanie na niego uwagi nie jest tylko domeną rowerzysów. Jak ktoś sobie po prostu jeździ i ma wyjebane na innych, to luz.

        Ale jak ktoś zaczyna na te tematy rozmawiać z innymi entuzjastami (co wbrew pozorom nie wyklucza jeżdżenia, chyba że znasz kogoś, kto jeździ 24/7), to problemy z nazewnictwem i przekręcanie prostych słówek po prostu słabo o nim świadczą. Może mieć dalej wyjebane i brylować niewiedzą, a może się zorientować w temacie, np. koszystając z tego artykułu.

        1. Wydaje mi się, że jednak przesadzasz. „Po pierwsze, nie chodzi o to, że XC to jest czy nie jest MTB – czytaj uważnie ;)” Poprosiłeś żebym czytał uważniej. Przeczytałem następne dwa razy komentarz do którego się odniosłem i dalej jest o tym samym. I po kolejnym przemyśleniu sprawy dalej uważam, że nawet jak ktoś myli słowa trial z trailem a o XC mówi MTB to określanie tego brylowaniem niewiedzą i wyjebaniem na sprawę jest jednak przesadzone :). Wiem co możesz mieć na myśli – prawdopodobnie ludzi, którzy się mądrzą nie mając pojęcia o czym mówią, albo są mylnie przekonani o swojej racji czy wiedzy. To jest oczywiście słabe. Ale po drugiej stronie stoją też czasami ludzie ze środowiska i forów, którzy traktują tych zwykłych/nowych z góry, są zniesmaczeni kiedy ktoś powie jakąś gafę, tylko zamiast próbować pomóc albo nakierować, to odcinają się/drwią/krzywią się. I spotykałem takich przy BMXach, i w górach, i na pumpie, i w lesie.

  4. Filmik z akapitu o marketingu jest świetny :-)))

  5. Mówicie o DH w Łodzi, często słyszę o Enduro w Poznaniu :)
    Byłem widziałem, ogólnie niektórzy uważają zjazd z asfaltu za enduro …
    A jak używam pojęcia MTB to czuje się jak weteran ;)

    1. W złych miejscach byłeś :) Choć znane mi trasy szybciej bym nazwał trail+dirt ;) Ale z dala od asfaltu :P

  6. Mie bardziej bawi w ogłoszeniach.”szukam roweru do dh za 1500 zł.. Interesuje mie hornet, jakiś dabomb czy jeszcze kilka innych wynalazków”

    1. Ewentualnie: „…czy Kross Hexagon V2 się nada?”.

      1. Ale tylko w wersji DISC! :D

  7. Sprzedam *pedalka* uzywane 3razy:)))

    1. …pedałka, zmieniarki, automaty, teleskopy… ;)

      1. Allegro uwarza „teleskopowe” za prawidłowe określenie

    2. Pedała dodałem do wpisu! :D

  8. Sama prawda, a jeszcze można by dodać zmianę definicji poszczególnych „kategorii” rowerowych w czasie. Np. mój rower (Banshee Spitfire v1) jak pojawił się na rynku był „enduro”, a teraz jest to, co najwyżej „trail” – choć ja wolę nazywać go na przekór „short enduro” ;).

    Dlatego, ja nie mówię, że jeżdżę XC, trail, enduro, szosą czy trekkingiem, bo jestem w każdym przypadku „turystą”, a dany rower jest wtedy po prostu najbardziej odpowiednim narzędziem do danego terenu.

  9. Co z recenzją projektu inzynierskiego w postaci roweru?

    1. Może być, o ile piszesz ją po obejrzeniu roweru (ew. przeczytaniu specyfikacji) i skupiasz się na walorach naukowych :P

  10. Andrychów pozdrawia xD

    1. Macie tam trialowców? ;)

  11. Mam kumpla który mówi siadełko zamiast siodełko… Chyba że to ja całe życie w błędzie jestem.

    1. No bo przecież na nim siada, a nie sioda.

      1. Cudowne wyjaśnienie! Uśmiałam się :D

    2. Może chodzi o sadełko? ;)

  12. a co z 9 przerzutkami ? :)

    1. 9ęć?? Mi się kiedyś kolo chwalił że na 24 przerzutki a inny że 27…

      1. No właśnie, teraz porobili te 1x i jest lipa ;)

        To jest tak zabawne, że nawet niespecjalnie chcę się tego pozbywać ;)

        1. No ale 1x ma teraz aż „12 przerzutek” – jedna do drugiej poprzykręcana chyba ;-)

  13. W pkt 4 odnośnie suportu to jakoś tak niejasno jest: suport to spolszczona wersja angielskiego support – chodzi przecież o to samo: wsparcie,wspornik

    1. No, nie do końca, bo po angielsku suport to bottom bracket.

        1. Ten punkt ucieszył mnie najbardziej, co dzień mam w sklepie klienta, który chce kupić „wsparcie”

  14. Btw polecam uważać na używanie słowa pedał na fb – można dostać bana :)

  15. Ja sam pomyliłem trail z trialem, ale to była literówka z pisania na klawiaturze. Kto wie… może paru purystów by chciało mnie spalić na stosie :)

    1. Spalić to może nie, ale warto dbać o takie rzeczy we własnym interesie, żeby być poważnie traktowanym :)

  16. Temat bomba po prostu. Ostatnio gościu chciał kupić ode mnie ramę i jak napisał mi dumper to mu odpisałem, że mu nie sprzedam i niech dalej hardtailem jeździ. Trial i MTB zamiast XC też doprowadza mnie do szewskie pasji.

  17. Szanuje, w końcu ktoś wyjaśnij dużej ilości „RIDERÓW” z punktu 5 (mistrzostwo) jak to się je.Świat MTB ci dziękuję wraz ze mną .

    1. A propos RIDERÓW, to do listy można by dopisać bardzo popularne słowo „raider” ;) Prawdopodobnie używane przez fanów Lary Croft.

  18. półkownik borowczyk włóczęga

    A co z nazwami części? kiedyś mowiono golenie na lagi amorów, to jest poprawne dalej imo,

    nie w temacie ludzie także mówią:
    przerzutka to konik :P
    na korbę mówią, że to pedała,
    obręcz = rawka ;]
    rower = koło

    1. O „koniku” nie słyszałem, niezłe :) A „koło” to rower po śląsku, czyli poprawnie ;)

      1. Wózek tylnej przerzutki nazywa się konikiem

      2. Po czesku rower to też kolo.

  19. Maciek BikeTata Demiańczuk

    Zaiste prawda to wszystko. Dobrze, że morzna, a nie moszna. Strasznie ciężko to czytać na telefonie.

  20. Nie o pisownię chodzi, ale często słyszę, że mam 20 przerzutek.

  21. – MTB – hmmm … zawsze już będzie się kojarzył z HT Gary Fishera – ani to do trialu, trailu ani do enduro. Kiedy ten skrót nabierał znaczenia nikt nie budował ścieżek a pomysł, by rowerem wjeżdżać wyciągiem wzbudziłby politowanie. Takze MTB już zostanie tym czym było – prostym HT z grubymi oponami : )
    – Tak na chłopski rozum – jeżeli można zrecenzowac projekt to i wykonany zgodnie z nim amortyzator : D Analiza i ocena pasuje idealnie.
    – Z tym marketingiem to pojechałeś po całości : D Nikt mi nie wmówi, że trzeci standard mocowania manetek do klamek hamulców Shimano to pomysł inżynierów. Za pierwszym razem nie umieli przykręcić ? To niech się poduczą : ) Bo chcąc kupić tylny hamulec XT do roweru kupionego przed rokiem muszę teraz zmieniać manetkę czyli i przerzutke czyli i kasetę a czytając marketingowe wypociny Shimano zwane dokumentacją również i cały przód.
    – Pedała, pedało … jakoś trzeba sobie radzić w świecie, w którym za słowo „pedał” można stracić bloga tworzonego od lat : /
    – Z literówkami w angielskich słowach nie wygrasz, to jak niemieckie słowa w warsztacie samochodowym.
    – Treningi są pocieszne : D A już najbardziej KOM-y na ścieżkach rowerowych wśród przerażonych babci i dzieciaków : /

    1. „Na chłopski rozum” to kolejny zwrot, który mógłbym dopisać do listy :P Jasne, że można zrecenzować projekt amortyzatora – w takim sensie, że patrzysz na ten PROJEKT (np. rysunek techniczny) i oceniasz, czy jest dobry. Ale jak używasz jakiegoś działającego przedmiotu, to już nie jest recenzja :P

      Co do marketingu, to sam pokazujesz to, co mam na myśli – że jakiś wredny marketingowiec KAŻE CI wymieniać pół roweru. Czyżby? Kto Cię zmusza do zmiany hamulca na nowy? Czemu musisz mieć manetkę na iSpec? Nie da się kupić na zwykłej obejmie? :P

      1. Czepiasz sie idiomów : ) Język potoczny ma swoje prawa i pewne zwroty sie przyjęły – nic na to nie poradzisz. Zresztą sam piszesz w sposób dosyć charakterystyczny – taki „stajl” : D
        Z tą recenzja … trochę na siłę. Jak recenzujemy projekt to i jego implementację – czy udana, co by można lepiej, jak to robią inni, jak wypada na tle konkurencji, czy ładny wreszcie …
        Co do marketingu: No znowu pocisnąłeś : / Oczywiście, zmusza mnie. Zmusza mnie fakt, że się popsuł. Manetke na iSpec już mam. Tyle, że bezużyteczna. Moge ją sobie (roczną !) powiesic na scianie w garażu. Niestety przez marketing.
        Czasem warto spojrzeć trochę szerzej : )

        Pozdrawiam i z przyjemnością dalej czytam bloga.

        1. No właśnie. Okazuje się, że posiadany amortyzator nie wytrzyma długo, bo za bardzo go katuję. A rower mam dwa lata. O ile nie znajdę jakiejś używki w dobrym stanie, to będę też musiał wymienić przynajmniej przednią piastę. No ale mam wybór – mogę przecież nie jeździć…

        2. Zawsze możesz kupić taką samą manetkę, jak miałeś – są sklepy internetowe, jest Allegro, OLX, nawet Dual Controle ciągle można kupić bez większego problemu :P A to, że coś się popsuło to już nie jest wina marketingu. Nowych standardów i mocowań też dział marketingu nie wymyśla.

          Pan Sielan – zmieniasz Lefty na zwykłego amora, że musisz piastę zmienić? Nie możesz kupić innego widelca z taką samą osią?

  22. Bardzo dobrze pamiętam jak mnie tu zjechano o „pedała”. Wystrzegam się jak ognia od tamtej chwili. Panie, dobry wpis. Wincyj takich.

  23. „merytoryka”

  24. Niebezpieczną pułapką jest również to, że słowo „pedał” odmienia się różnie w zależności od tego, czy jest to część, czy obelga. Wielu już na tym poległo, łącznie z komentatorami sportowymi. Dopełniacz: pedału!

  25. Michał, niedługo będziesz musiał pisać [homoseksualista] zamiast [pedał], nawet w kontekście rowerów, bo Ci bloga zawieszą :P „Szukam lekkich homoseksualistów do ciężkiej jazdy” :D

    1. made my day!
      cheers

    2. „Szukam lekkich homoseksualistów do ciężkiej jazdy”
      Prawie się posikałem ze śmiechu.

  26. TRENING! :D Piękne i najbardziej trendy teraz :D

  27. Co za bezsensowny artykuł

    1. Co za bezsensowny komentarz ;)

  28. Grand prix: Pedała :P

  29. No i piasta qr20…

  30. Moim faworytem jest „trial” ;) dodatkowo można dodać, że oznacza to również proces przed sądem lub rozprawę sądową.

  31. Określenie tylnej przerzutki jako SIS albo kupowanie sprychy zamiast szprychy to też pewien standard

  32. To ja jeszcze proponowałbym dopisać do listy „kokpit”.
    Kto choć raz siedział za sterami awionetki czy sportowego samochodu wie jak pretensjonalne jest to słowo w odniesieniu do roweru. Pasuje jak kwiatek do kożucha a zrobiło zawrotną karierę.
    No, ale marketingowcy używają go nagminnie wciskając nam nieszczęsne/nieudane/co chwile poprawiane ? iSpece uzasadniając to „porządkiem na kokpicie”. Jak to pieknie brzmi po polsku, prawda ? : D A potem ZONK : /

  33. mówisz felgi, myślisz obręcze

  34. Dlaczego ludzie robią to sobie, a zwłaszcza innym? Trzeba mieć wiadro szamba we łbie, żeby takie rzeczy gadać/pisać.

  35. Deprecha

  36. Ej z tą Łodzią to pojechałeś po całości ;). Mieliśmy i mamy całkiem sporo zawodników dh z czołówki polskiej. Wójcikiewicz, Miśkiewicz itp.

    1. A ile macie w Łodzi tras DH? :P

      1. Całkiem sporo mamy miejscówek, gdzie rower dh ma co robić. Kiedyś były trasy, na których rozgrywane były zawody np. Kamieńsk czy jedne z pierwszych zawodów slopestyle na tzw. Rogach.

        1. Slopestyle to slopestyle. Downhill to downhill.

          Nie wiedziałem, że Łódź jest tak duża, że Góra Kamieńsk wchodzi w jej obręb :P Przy takich kryteriach, to „w Katowicach” mam co najmniej dwa bikeparki z wyciągiem i dwa kompleksy wybudowanych singletracków.

          1. Nie wiedziałem, że mieszkając w Łodzi, Poznaniu czy Warszawie nie mogę mieć roweru dh bo narażam się na docinki.
            Przy takich założeniach wszyscy możemy jeździć na nowoczesnych sztywniakach enduro bo na nich można objechać zawody enduro i wykręcić na nich niezłe czasy co udowadniają już niektórzy zawodnicy.
            Chodzi o to, że kupuję rower jaki chce, jaki mi sprawia frajdę i na jaki mnie stać, a zawodnicy z nizin nic by nie osiągnęli jakby przejmowali się tekstami w takim stylu. Pozdro

            1. Doczytaj sobie fragment artykułu na ten temat, bo nadinterpretujesz i niepotrzebnie się unosisz ;)

              1. Szosa dobrze prawi – żart nie żart, nie dzielmy ludzi bo od tego jest Prezes…
                Wystarczy w You Tube wpisać Łagiewniki DH i od razu widać, że w Łodzi można polatać tak, że nie każdy góral da radę. No a do Bielska czy Srebrnej mamy 2 -2,5 h autem więc obracamy w jeden dzień. Pozdro.

    2. Chcesz powiedzieć ,że trenują w Łodzi ?? Pewnie całymi tygodniami piłują na Żarze albo na Stożku.

      1. Właśnie o to chodzi. Góry ostatnio bardzo zbliżyły się do centrum mam na myśli dojazd, więc rowery dh mają co robić, ale komentarz Michała traktuję bardzo dosłownie.

  37. Z drugiej strony nie ma co się dziwić że wszyscy tacy intelektualiści :D.A teraz przykłada z innej branży.
    Przychodzi klient do knajpy,czyta menu (polędwica wieprzowa w sosie kurkowy z kaszą gryczaną) i się pyta,a z czego ta polędwica jest? Po uzyskaniu odpowiedzi że ze świni zamawia schabowego na drobiu..I wy się dziwicie że ktoś ma problem z określeniem czegoś poprawnie :D :D :D

  38. Już nie jeździ się na wycieczki w góry ,teraz trzeba zliczyć trip – kolejne gówniane słowo z tej serii

  39. Uginacz – Amortyzator. Brrrr…

  40. Skill : ) Ręce i nogi opadają. To taki substytut umiejętności chyba …

    1. Ale „skill” jest już ok, podobnie jak wtykanie w każdą dziurę innych quasi-polskich słówek.

      1. Nie czujecie różnicy między zapożyczeniem a błędem?

        1. Ale ja nie piszę o błędzie.
          Prosiłeś o wrzucanie słów które wywołują odruch pukania się w czoło.

  41. Uginacz- amortyzator
    Keta- łańcuch
    zimny łokieć- łokieć bez ochraniacza
    alu fela- obręcz
    laczka- opona
    kicha- dętka
    chałer- kask

    Dopisujcie ciekawe określenia

    1. Wystarczy zajrzeć do słownika języka Śląskiego :)

  42. Pozwolę sobie użyć czyjegoś stwierdzenia: „Gdy jesteś martwy to nawet o tym nie wiesz. Cierpią tylko ludzie wkoło Ciebie. Tak samo jest, kiedy jesteś głupi”! ;)

  43. Kluczowe jest używanie słów ogólnie zrozumiałych i chęć porozumienia; gdybym miał się posługiwać lansowanym na tym blogu wysublimowanym słownictwem nie porozumiałbym się z mechanikiem, który grzebie mi w rowerze – z kolei w innym serwisie zdarza mi się walnąć jakiegoś babola i mimo, że mają wysokie zadęcie, nikogo do nie oburza a cel jest osiągnięty. Coś mi się wydaje, że tematem podskórnym jest masowanie ego, efektem zaś ładowanie ludzi do określonego wora bo mieszkają na płaskim albo mają tylny amortyzator a nie damper…

    1. Jakie wysublimowane słownictwo z bloga masz na myśli?

      1. aby daleko nie szukać sięgnę po przywołany przez któregoś z przedmówców „kokpit” albo „offset”….

        1. Jakie proponujesz niewysublimowane zamienniki dla tych słów?

          PS. Jeśli Twój sklep nie wie, co to jest kokpit albo offset, to sugeruję szybko zmienić sklep ;)

  44. Pozdrawienia z lasów pod Łodzią ;)

  45. Taaa, „Jaki rower do dh/fr za 1000zł? Mam Hexagona, nada się? Dwupółkę wstawię z Allegro za pińcet. Gdzie w Warszawie jeździcie, fajnie jakby niedaleko Bródna?” – zmora for rowerowych :D

    PS. Jak ktoś się pyta o „tylnią” przerzutkę czy „tylnie” koło zawsze mówię, że pierwsze słyszę i w rowerze jest tylko przednie i tylne.

  46. Bartłomiej Karkonosze

    A ja mam słowo które jest stosowane przez zdecydowaną większość was a doprowadza mnie do rozpaczy. ,,Waga” roweru. Ludzie !! waga to jest takie urządzenie. Pisze się masa roweru, masa ramy, masa własna, masa a nie waga ku…a no!!!

    1. To ja mam dla Ciebie dobrą wiadomość: Już nie musisz rozpaczać.
      Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:

      1. «przyrząd do pomiaru ciężaru ciał; też: ważenie takim przyrządem»
      2. «ciężar czegoś, mierzony takim przyrządem»
      3. «w boksie, zapasach itp.: ciężar ciała zawodnika kwalifikujący go do odpowiedniej kategorii; też: oparta na tej zasadzie kategoria zawodników»
      4. «ćwiczenie gimnastyczne polegające na przyjęciu pozycji statycznej z jedną ręką lub nogą opartymi o podłoże»
      5. «ważność, znaczenie czegoś»
      Tu oczywiście chodzi o ciężar. Także głowa do góry i nie rozpaczaj: D

      Mnie osobiście najbardziej interesuje waga roweru bo wnoszę go osobiście na 3 piętro : D Masa tylko na maratonach : )

      A tak nawiasem – jak często ludzie wpadają w pułapki które sami zastawiają :))

  47. Serio artykuł „ÓCZY” a nie po prostu „uczy” ?

  48. A mnie drażni używanie słów pin i link zamiast sworzeń i ogniwo.

    1. pin, link, rotor i pare innych słówek po angielsku, zeby każdy widział, jaki to ja jestem pro. Ale nikt nie mówi, ani nie pisze derailleur, bo za trudne słowo

      1. Tego grzechu sam jestem winnny…

        Choć nie robię tego złośliwie, czy żeby się wykazać. Po prostu angielskie nazwy często są dużo prostsze i/lub nie mają bezpośrednich odpowiedników. Akurat nie w podanych przez Ciebie przykładach, ale spróbuj przetłumaczyć „flow”, albo jeszcze trudniej: „handling” / „performance” ;)

  49. Dziękuję za wyjaśnienia. Na szczęście nie popełniałem tych błędów, ponieważ równie niepoprawnie ale tradycyjnie, dzielę rowery na: kolarzówki, składaki, górale, gospodarcze i damki czyli miejskie :-)

  50. … „„suportem” (ułożyskowanym wałkiem łączącym korby w rowerze)” to i ja się przyczepię i jest to ułożyskowana oś jak już chcemy być szczególnie precyzyjni ;)

    1. Jedno drugiego nie wyklucza.

      1. Z technicznego punktu widzenia rozróżnia się te dwa elementy w bardo prosty sposób.

        https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oś_(część_maszyny)

        1. „Oś nie przenosi momentu obrotowego, przeciwnie niż wał.”

          Czyli z technicznego punktu widzenia, w suporcie mamy jednak wałek :P

          1. niestety jest to zwykła oś. Nie przekazuje momentu napędowego, a jedynie łączy dwie korby i przenosi moment gnący. Zadaniem suportu nie jest przekazywanie momentu z prawej na lewą korbę, a łączenie ich w kompletny układ, który przekazuje moment na tylne koło. Wiem ze zastosowałeś pewne uproszczenie w swoim tekście, ale skoro tekst jest o czepianiu się słówek… Pozdrawiam ;)

            1. Ale już w Pinionie będziemy mieli zamiast osi – wałek, zgadza się?

  51. pedało wymiata, jak poprawiłem kolegę, że mówi się „pedał” to powiedział mi, że gadam głupoty, bo przecież pedał to gej, więc część roweru nie może nazywać się tak samo!

Dodaj komentarz do tekstu 6 rowerowych słów, których używasz źle

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Czytaj kolejny artykuł

Rowery enduro, trail, hardtail – lista 2018

Prezentacje, Sprzęt / 

Analizujesz rynek w poszukiwaniu nowego roweru? Dzięki poniższej liście ponad 400 modeli, Twój dzień stanie się (jeszcze) lepszy. Oto prawdopodobnie wszystkie rowery enduro i trail do 18000 zł oraz ścieżkowe hardtaile do 9000 zł, jakie można kupić w Polsce i okolicach. 


Lista przedstawia modele 2018. Jeśli szukasz roweru używanego lub z wyprzedaży, rzuć okiem na listę z 2017.


Założenia

  1. Listę podzieliłem na fulle enduro, trail i hardtaile. Kryteria (dość umowne, ale zawsze) dla poszczególnych grup znajdziesz poniżej.
  2. W tym roku podniosłem maksimum ceny z 15 do 18 tys. zł, za to dla sztywniaków obniżyłem do 9 tys. zł. Myślę, że to sensowna granica, powyżej której większość modeli to po prostu lepiej wyposażone odmiany tych z listy, ewentualnie butikowe modele, przy kupowaniu których nie ślęczy się nad tabelkami.
  3. Ceny rowerów europejskich marek wysyłkowych (np. Rose, Vitus…), są w zaokrągleniu przeliczone na złotówki i uwzględniają koszt wysyłki.

Jak korzystać z tabelek?

  • Sortowanie – rowery możesz sortować po wszystkich kolumnach. Jeśli np. chcesz zobaczyć najtańsze stalowe hardtaile, kliknij najpierw pole „Cena”, a następnie „Materiał”;
  • Wyszukiwanie – jeśli interesuje Cię tylko konkretny model/marka, wpisz nazwę w wyszukiwarce w nagłówku tabeli;
  • Klik w nazwę modelu – link do informacji o modelu na stronie producenta/dystrybutora;
  • Klik w cenę – link do Ceneo (afiliacyjny).





Rowery enduro do 18000 zł

Rower full enduro od 6000 do 18000 zł - modele 2018

Rowery enduro: skok 150-170 mm, kąt główki ramy maksymalnie 67 stopni.

→ Więcej: Top 10 2018: Rowery enduro do 10000 zł
→ Więcej: Top 10 2018: Rowery enduro do 13000 zł
Marka i modelRozmiar kołaSkokMateriałCena
Dartmoor Blackbird27.5"160Aluminium6199
Romet Tool 127.5"160Aluminium6999
Kellys Swag 1027.5"165Aluminium7399
Author Patriot Evo27.5"160Aluminium7799
Radon Slide 150 8.027.5"150Aluminium7850
Radon Slide 150 8.0 SE27.5"150Aluminium7850
CTM Scroll27.5"160Aluminium8100
Lapierre Zesty AM 22727.5"150Aluminium8300
Dartmoor Blackbird Evo27.5"160Aluminium8599
Rose Uncle Jimbo 127.5"165Aluminium8650
YT Capra AL27.5"165Aluminium8650
Kellys Swag 3027.5"165Aluminium8999
Kross Moon 1.027.5"160Aluminium8999
Romet Tool 227.5"160Aluminium8999
Kona Process 153 SE27.5"153Aluminium9199
Marin Attack Trail 727.5"150Aluminium9199
Rose Granite Chief 127.5"150Aluminium9250
Radon Swoop 170 7.027.5"170Aluminium9550
Orbea Occam AM H5027.5"150Aluminium9599
On One Codeine 27.5 SRAM NX127.5"150Aluminium9600
Lapierre Zesty AM 32727.5"150Aluminium9600
Rock Machine Blizzard 50-2727.5"160Aluminium9699
Focus Jam Elite 2727.5"150Aluminium9799
Propain Tyee Comp27.5"160Aluminium9800
YT Jeffsy 27 AL27.5"150Aluminium9900
Radon Slide 150 9.0 HD27.5"150Aluminium9950
Dartmoor Blackbird Pro v.127.5"160Aluminium9999
Merida One-Sixty 60027.5"160Aluminium9999
CTM Scroll Xpert27.5"160Aluminium10600
On One Codeine 27.5 SRAM GX Eagle27.5"150Aluminium10650
Scott Contessa Genius 73027+150Aluminium10699
Scott Genius 75027+150Aluminium10699
Head Downey 127.5"160Aluminium10799
Commencal Meta SX V327.5"160Aluminium10700
YT Capra AL Comp27.5"165Aluminium10750
Radon Slide 150 10.0 HD27.5"150Aluminium10800
Commencal Meta AM V4.2 Origin27.5"160Aluminium10900
Kellys Swag 5027.5"165Aluminium10990
Canyon Strive AL 5.027.5"160Aluminium11200
Radon Swoop 170 8.027.5"170Aluminium11250
Vitus Sommet VR27.5"160Aluminium11250
Stevens Sledge27.5"160Aluminium11400
Lapierre Zesty AM 42727.5"150Aluminium11400
Focus Jam Evo 2727.5"150Aluminium11499
Radon Slide Carbon 160 9.027.5"160Carbon11650
Radon Slide Carbon 160 9.0 HD27.5"160Carbon11650
Nukeproof Mega 275 Comp27.5"170Aluminium11899
Nukeproof Mega 290 Comp29"160Aluminium11899
Alutech Fanes 5.0 Custom27.5"170Aluminium11950
Haibike SEET Nduro 8.027.5"160Aluminium11995
Dartmoor Blackbird Pro v.227.5"160Aluminium11999
Giant Reign 2 GE27.5"160Aluminium11999
GT Force Sport27.5"150Aluminium11999
Kross Moon 2.027.5"160Aluminium11999
NS Bikes Snabb 150 Plus 229"150Aluminium11999
NS Bikes Snabb 160 227.5"160Aluminium11999
YT Jeffsy 27 AL Comp27.5"150Aluminium12000
Alutech Fanes 5.0 TrailReady27.5"170Aluminium12100
Radon Swoop 170 9.027.5"170Aluminium12100
Author Patriot Evo Team27.5"160Aluminium12499
Orbea Occam AM H3027.5"150Aluminium12499
Rock Machine Blizzard 90-2727.5"160Aluminium12499
Whyte G-170 S27.5"170Aluminium12499
Mondraker Dune27.5"160Aluminium12599
Focus Sam Lite27.5"160Aluminium12749
Cube Stereo 15027+150Aluminium12799
Lapierre Spicy 32727.5"165Aluminium12800
Rose Granite Chief 227.5"150Aluminium12850
Rose Uncle Jimbo 227.5"165Aluminium12850
YT Capra CF27.5"165Carbon12850
Canyon Strive AL 6.027.5"160Aluminium12900
Propain Tyee Trail27.5"160Aluminium12950
Marin Attack Trail 827.5"150Aluminium12999
YT Jeffsy CF One 2727.5"150Carbon13000
Commencal Meta AM V4.2 Essential27.5"160Aluminium13200
On One Codeine 27.5 SRAM X0127.5"150Aluminium13250
Cannondale Jekyll 427.5"165Aluminium13299
Trek Remedy 8 27.527.5"150Aluminium13399
Trek Remedy 8 27.5 Damski27.5"150Aluminium13399
Trek Remedy 9.7 27.527.5"150Carbon13399
Merida One-Sixty 80027.5"160Aluminium13499
Specialized Stumpjumper Comp Alloy 650b27.5"150Aluminium13499
CTM Scroll Pro27.5"160Aluminium13600
Vitus Sommet CR27.5"160Carbon13650
Santa Cruz Bronson 2 AL R Kit27.5"150Aluminium13937
Stevens Sledge ES27.5"160Aluminium13950
Scott Genius 74027+150Aluminium13999
Scott Genius 94029"150Aluminium13999
Kona Process 153 AL 2929"153Aluminium14000
Kona Kona Process 153 AL 27.527.5"153aluminium14000
Santa Cruz Nomad 4 AL R Kit27.5"165Aluminium14038
Propain Tyee Carbon Comp27.5"160Carbon14050
Commencal Meta AM V4.2 Ride27.5"160Aluminium14200
GT Sanction Comp27.5"160Aluminium14299
GT Force Expert27.5"150Aluminium14499
Rose Pikes Peak 1 EN27.5"165Carbon14550
Radon Slide Carbon 160 10.0 HD27.5"160Carbon14650
Alutech Fanes 5.0 25years27.5"170Aluminium14675
Alutech Fanes 5.0 Cane Creek HELM Launch Edition27.5"170Aluminium14675
Giant Reign 1.5 GE27.5"160Aluminium14799
Whyte S-150 S29"150Aluminium14899
YT Jeffsy 27 CF27.5"150Carbon14900
GT Sanction Expert27.5"160Aluminium14999
Focus Jam C Lite 2727.5"150Carbon15299
YT Capra CF Pro27.5"170Carbon15350
Head Downey 227.5"160Aluminium15399
Orbea Occam AM H1027.5"150Aluminium15499
Vitus Sommet VRS27.5"160Aluminium15550
Lapierre Zesty AM 527 Ultimate27.5"150Carbon15600
Specialized Enduro Comp 27.527.5"170Aluminium15699
Specialized Enduro Comp 29/6Fattie29"160Aluminium15699
Commencal Meta AM V4.2 Race27.5"160Aluminium15900
Kellys Eraser 7027.5"160Carbon15990
Cube Stereo 160 C:62 TM 27.527.5"160Carbon15999
Kross Moon 3.027.5"160Aluminium15999
Mondraker Dune R27.5"160Aluminium15999
Mondraker Foxy Carbon27.5"150Carbon15999
NS Bikes Snabb 150 Plus 129"150Aluminium15999
NS Bikes Snabb 160 127.5"160Aluminium15999
Kona Process 153 AL/DL 27.527.5"153Aluminium16000
Kona Process 153 AL/DL 2929"153Aluminium16000
Stevens Sledge Max27.5"160Aluminium16050
Canyon Strive CF 7.027.5"160Carbon16200
Rose Uncle Jimbo 327.5"165Aluminium16250
Propain Tyee Carbon Trail27.5"160Carbon16350
Rose Pikes Peak 2 EN27.5"165Carbon16450
Nukeproof Mega 275 Pro27.5"170Aluminium16499
Nukeproof Mega 290 Pro29"160Aluminium16499
Santa Cruz Nomad 4 AL S Kit27.5"165Aluminium16528
Santa Cruz Bronson 2 AL S Kit27.5"150Aluminium16605
Propain Tyee Race27.5"160Aluminium16650
Zumbi F11 27,527.5"150Aluminium16899
Focus Sam C Pro27.5"160Carbon16999
Focus Jam C Pro 2727.5"150Carbon16999
Giant Reign SX27.5"160Aluminium16999
Orbea Occam AM M3027.5"150Aluminium16999
YT Jeffsy 27 CF Pro 27.5"150Carbon17000
YT Capra CF Pro Race27.5"170Carbon17000
Santa Cruz Nomad 4 Carbon C R Kit27.5"165Carbon17139
Radon Swoop 170 10.027.5"170Aluminium17200
Lapierre Spicy 527 Ultimate27.5"165Carbon17200
Alutech Fanes 5.0 RaceReady27.5"170Aluminium17250
Scott Genius 73027+150Aluminium17399
Scott Genius 93029"150Aluminium17399
Specialized Stumpjumper Comp Carbon 650b27.5"150Carbon17599
Scott Contessa Genius 72027+150Aluminium17699
Cannondale Jekyll 327.5"165Carbon17799
Rose Granite Chief 327.5"150Aluminium17950
Transition Patrol NX27.5"160Aluminium17999
Trek Slash 9.729"150Carbon17999
Kona Process 16527.5"165Aluminium18000
Scott Genius 92029"150Carbon18099
Orange Alpine 6 S27.5"160Aluminium18300

Rowery trail (ścieżkowce) do 18000 zł

Rower trail od 5000 do 18000 zł - modele 2018

Rowery trail (ścieżkowce): skok 120-145 mm, kąt główki ramy maksymalnie 68 stopni.

→ Więcej: Top 10 2018: Rowery trail do 9000 zł
Marka i modelRozmiar kołaSkokMateriałCena
Calibre Bossnut V227.5"130Aluminium4900
GT Verb Comp27.5"120Aluminium4999
Kellys Tyke 1029"120Aluminium5499
Kellys Tyke 1027.5"120Aluminium5499
Marin Hawk Hill 127.5"120Aluminium5499
Marin Rift Zone 129"120Aluminium5599
Marin Hawk Hill Intl Spec 2x1027.5"120Aluminium5899
Marin Rift Zone 229"120Aluminium6499
Dartmoor Bluebird 2929"130Aluminium6499
Marin Hawk Hill 227.5"120Aluminium6599
On One Codeine 29er Sram NX129"130Aluminium6600
Kellys Tyke 3029"120Aluminium6799
Kellys Tyke 3027.5"120Aluminium6799
GT Verb Expert27.5"120Aluminium6999
Marin B17 - 127+120Aluminium6999
Radon Skeen Trail 8.027.5"120Aluminium7000
Radon Skeen Trail 8.029"120Aluminium7000
Focus Vice27.5"130Aluminium7199
CTM Rawer27.5"140Aluminium7250
Dartmoor Bluebird Pro 27.5+27+130Aluminium7399
CTM Ridge29"130Aluminium7650
Sonder Evol NX1 Recon27+140Aluminium7750
Scott Spark 97029"120Aluminium7799
Titus El Viajero Trail SRAM NX127.5"130Aluminium7850
Giant Trance 427.5"140Aluminium7999
Kross Soil 1.027.5"130Aluminium7999
Mondraker Factor27.5"120Aluminium7999
CTM Rawer Xpert27.5"140Aluminium8100
Radon Slide+ 8.027+130Aluminium8250
Vitus Escarpe27.5"140Aluminium8300
Marin Mount Vision 527.5"140Aluminium8399
Dartmoor Bluebird Pro 2929"130Aluminium8499
GT Sensor Comp27.5"130Aluminium8499
Rock Machine Blizzard 50-27+27+140Aluminium8499
Haibike SEET AllMtn 6.027.5"140Aluminium8595
Scott Spark 96029"120Aluminium8599
Scott Spark 74027+130Aluminium8599
Radon Skeen Trail 9.027.5"120Aluminium8700
Radon Skeen Trail 9.029"120Aluminium8700
Radon Slide FE 8.027+130Aluminium8700
Titus El Viajero Trail SRAM GX Eagle27.5"130Aluminium8700
Marin B17 - 227+120Aluminium8799
Kona Process 134 SE27.5"134Aluminium8800
Sonder Evol NX1 Revelation27+140Aluminium8900
Giant Trance 327.5"140Aluminium8999
Marin Rift Zone 329"120Aluminium8999
Marin Hawk Hill 327.5"120Aluminium8999
Merida One-Forty 60027.5"140Aluminium8999
Trek Fuel EX 5 2929"130Aluminium8999
Trek Fuel EX 5 Damski27+130Aluminium8999
Trek Fuel EX 27.5 Plus27+130Aluminium8999
Titus El Viajero Gravity-Trail SRAM GX Eagle27.5"130Aluminium9100
Rose Root Miller 129"140Aluminium9250
Propain Tyee AM Comp27.5"145Aluminium9450
GT Sensor Elite27.5"130Aluminium9499
Kellys Tyke 5029"120Aluminium9599
Kellys Tyke 5027.5"120Aluminium9599
Marin Mount Vision 627.5"140Aluminium9599
Orbea Occam TR H5029"120Aluminium9599
On One Codeine 29er Sram GX Eagle29"130Aluminium9600
Author A-Ray27.5"130Aluminium9799
Focus Jam Elite 2929"130Aluminium9799
CTM Ridge Xpert29"130Aluminium9800
Ghost SL AMR 3.7 LC27.5"130Carbon9800
YT Jeffsy 29 AL29"140Aluminium9900
Radon Slide+ 9.027+130Aluminium9950
Mondraker Factor R27.5"120Aluminium9999
Commencal Meta Trail V4.2 Origin27.5"130Aluminium10100
Canyon Spectral AL 5.027.5"140Aluminium10200
Cannondale Habit 527.5"120Aluminium10299
Vitus Escarpe VR27.5"140Aluminium10450
Vitus Escarpe 29 VR29"140Aluminium10450
Haibike SEET AllMtn 7.027.5"140Aluminium10495
Merida One-Forty 70027.5"140Aluminium10499
Kellys Slanger 1029"140Carbon10590
Ghost SL AMR 4.9 AL FLAT29"130Aluminium10650
Scott Spark 73027+130Aluminium10699
Radon Skeen Trail 10.027.5"120Aluminium10800
Radon Skeen Trail 10.029"120Aluminium10800
Radon Slide FE 9.027+130Aluminium10800
Radon Slide Carbon 140 8.027.5"140Carbon10800
Giant Trance 227.5"140Aluminium10999
Kross Soil 2.027.5"130Aluminium10999
Ghost SL AMR X 5.9 AL29"145Aluminium11100
Trek Fuel EX 7 2929"130Aluminium11299
Stevens Whaka27.5"140Aluminium11400
Focus Jam Evo 2929"130Aluminium11499
Sonder Evol Sram GX Eagle Revelation27+140Aluminium11500
Mondraker Factor RR27.5"120Aluminium11599
Canyon Spectral AL 6.027.5"140Aluminium11700
Rock Machine Blizzard 90-27+27+140Aluminium11799
Whyte T-130 SR27.5"130Aluminium11799
Stevens Whaka+27+140Aluminium11850
Scott Spark 95029"120Aluminium11899
CTM Ridge Pro29"130Aluminium11900
Kellys Slanger 3029"140Carbon11990
Mondraker Foxy27.5"140Aluminium11999
NS Bikes Snabb 130 Plus 229"130Aluminium11999
YT Jeffsy 29 AL Comp29"140Aluminium11200
Rose Root Miller 229"140Aluminium12250
Sonder Evol Sram GX Eagle Pike27+140Aluminium12450
Cannondale Habit 427.5"120Aluminium12499
Orbea Occam TR H3029"120Aluminium12499
Canyon Spectral AL 7.027.5"140Aluminium12500
Radon Slide Carbon 140 9.027.5"140Carbon12550
Propain Tyee AM Trail27.5"145Aluminium12700
Ghost SL AMR 6.9 LC FLAT29"130Carbon12800
Kross Soil EX27.5"130Aluminium12999
Marin B17 - 327+120Aluminium12999
Scott Spark 94029"120Aluminium13099
Commencal Meta Trail V4.2 Essential27.5"130Aluminium13200
Specialized Stumpjumper Comp Alloy 29/6Fattie29"135Aluminium13499
Trek Fuel EX 827+130Aluminium13499
Trek Fuel EX 8 2929"130Aluminium13499
Trek Fuel EX 8 29 XT29"130Aluminium13499
Trek Fuel EX 8 Damski27.5"130Aluminium13499
Propain Tyee AM Carbon Comp27.5"145Carbon13700
Canyon Spectral CF 8.027.5"140Carbon13900
Santa Cruz 5010 2 Al R Kit27.5"130Aluminium13937
Stevens Whaka Carbon27.5"140Carbon13950
Stevens Whaka Es27.5"140Aluminium13950
Giant Trance 1 GE27.5"140Aluminium13999
Orbea Occam TR H20-Plus27+120Aluminium13999
Alutech ICB 2.027.5"130Aluminium14100
Whyte T-130 S27.5"130Aluminium14299
Stevens Whaka+ Es27+140Aluminium14400
Scott Spark 72027+130Aluminium14799
Scott Contessa Spark 71027+120Aluminium14799
YT Jeffsy 29 CF29"140Carbon14900
Orbea Occam TR H1029"120Aluminium14999
Vitus Escarpe VRX27.5"140Aluminium15000
Vitus Escarpe 29 VRX29"140Aluminium15000
Radon Slide Carbon 140 10.027.5"140Carbon15100
Focus Jam C Lite 2929"130Carbon15299
Scott Spark 93029"120Aluminium15599
Trek Fuel EX 9.729"130Carbon15699
Sonder Evol XX1 Eagle Pike27+140Aluminium15800
Kellys Slanger 5029"140Carbon15990
Cube Stereo 140 HPC TM 27.527.5"140Carbon15999
Devinci Troy NX27.5"140Aluminium15999
GT Sensor Carbon Expert27.5"130Carbon15999
Kross Soil 3.027.5"130Aluminium15999
NS Bikes Snabb 130 Plus 129"130Aluminium15999
Focus Jam C Pro 2929"130Carbon16149
Propain Tyee AM Carbon Trail27.5"145Carbon16150
Santa Cruz 5010 2 Al S Kit27.5"130Aluminium16272
Canyon Spectral CF 9.027.5"140Carbon16200
Whyte T-130 RS27.5"130Aluminium16398
Propain Tyee AM Race27.5"145Aluminium16450
Orange Four S27.5"120Aluminium16730
Cannondale Habit 327.5"120Carbon16999
Giant Trance Advanced 227.5"140Carbon16999
Orbea Occam TR M3029"120Aluminium16999
YT Jeffsy 29 CF Pro29"140Carbon17000
Ghost SL AMR X 7.9 LC29"145Carbon17050
Ghost SL AMR 9.9 LC29"130Carbon17050
Scott Spark 92029"120Carbon17199
Orange Five S27.5"140Aluminium17250
Zumbi F11 29"29"140Aluminium17499
Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29/6Fattie29"135Carbon17599
Cannondale Trigger 327.5"145Carbon17799
Rose Root Miller 329"140Aluminium17950
Transition Sentinel NX29"140Aluminium17999
Transition Scout NX27.5"130Aluminium17999
Transition Smuggler NX29"120Aluminium17999

Hardtaile trail i enduro do 9000 zł

Hardtail enduro trail od 3000 do 9000 zł - modele 2018

Hardtaile enduro i trail: skok minimum 120 mm, kąt główki ramy maksymalnie 68 stopni.

→ Więcej: Top 10 2018: Hardtaile enduro i trail do 5500 zł
Marka i modelRozmiar kołaSkokMateriałCena
Commencal El Camino 29 Red 201829"120Aluminium2990
NS Bikes Clash26"120Aluminium2999
Vitus Nucleus 275 VR27.5"120Aluminium3200
Dartmoor Primal Intro 27.527.5"130Aluminium3599
Calibre Line 1027.5"120Aluminium3600
Vitus Nucleus 275 VRS27.5"120Aluminium3750
NS Bikes Eccentric Lite 229"120Aluminium3799
Dartmoor Primal Intro 2929"120Aluminium3999
Trek Roscoe 7 Damski27+120Aluminium3999
Trek Roscoe 727+120Aluminium3999
Rock Machine Blizz 40-27+27+130Aluminium4199
Dartmoor Primal Evo 2929"130Aluminium4299
Mondraker Vantage27.5"130Aluminium4299
Nukeproof Scout 290 Sport29"130Aluminium4299
Vitus Nucleus 275 VRX27.5"120Aluminium4300
Nukeproof Scout 275 Sport27.5"130Aluminium4299
Dartmoor Hornet27.5"160Aluminium4499
Kellys Gibon 3027+120Aluminium4499
Marin Pine Mountain 1 27.5+27+120Stal4499
Romet Mustang Trail27.5"120Aluminium4549
Dartmoor Primal Evo 27.527.5"140Aluminium4599
Marin Nail Trail 6 27,527.5"120Aluminium4599
Marin Nail Trail 6 2929"120Aluminium4599
NS Bikes Eccentric Djambo27+130Aluminium4699
Romet Jig29"120Aluminium4749
Whyte 80127.5"120Aluminium4799
Whyte 80227.5"120Aluminium4799
Trek Roscoe 827+120Aluminium4899
Trek Roscoe 8 Damski27+120Aluminium4899
Sonder Transmitter NX1 Recon27+130Aluminium4900
Kross Dust 1.027.5"140Aluminium4999
NS Bikes Eccentric Lite 129"120Aluminium4999
Whyte 52929"120Aluminium4999
Commencal Meta HT AM Origin 650B Red27+150Aluminium5090
Giant Fathom 227.5"120Aluminium5099
Vitus Sentier +27+140Aluminium5100
Vitus Sentier W+27+130Aluminium5100
Vitus Sentier 2929"130Aluminium5100
Whyte 80527.5"120Aluminium5399
Whyte 80627.5"120Aluminium5399
On One DeeDar SRAM NX127.5"160Stal5450
On One 45650B SRAM NX127.5"120Stal5450
Dartmoor Primal Pro 2929"130Aluminium5499
Dartmoor Primal Pro 27.527.5"140Aluminium5499
Nukeproof Scout 290 Race29"130Aluminium5499
Nukeproof Scout 275 Race27.5"140Aluminium5499
Romet Jig+27+140Aluminium5499
Trek Roscoe 927+120Aluminium5799
Vitus Sentier VR+27+140Aluminium5900
Vitus Sentier 29 VR29"130Aluminium5900
Kona Honzo AL29"120Aluminium5999
Kross Grist 1.027+120Aluminium5999
Kross Dust 2.027.5"140Aluminium5999
NS Bikes Eccentric Alu 2929"140Aluminium5999
Orbea Loki 27+ H3027+130Aluminium5999
Whyte 62929"120Aluminium5999
Scott Scale 73027+120Aluminium6159
Dartmoor Hornet Pro27+160Aluminium6199
Sonder Transmitter NX1 Revelation27+130Aluminium6300
Lapierre Edge 327+27+120Aluminium6350
Rock Machine Blizz CRB 30-2929"120Carbon6399
Giant Fathom 127.5"120Aluminium6499
Kellys Gibon 7027+130Aluminium6599
Focus Bold Factory27+120Aluminium6799
Marin Nail Trail 7 27,527.5"120Aluminium6999
Marin Nail Trail 7 2929"120Aluminium6999
Mondraker Vantage R27.5"140Aluminium6999
NS Bikes Eccentric Cromo 2929"140Stal6999
Orbea Loki 27+ H2027+130Aluminium6999
Whyte 90127.5"130Aluminium6999
Kona Honzo AL/DR29"120Aluminium7199
Rock Machine Blizz 70-27+27+130Aluminium7199
Sonder Transmitter Carbon NX1 Recon27+130Carbon7200
Commencal Meta HT AM Essential 650B Shiny Gun Metal27+160Aluminium7290
Scott Scale 72027+120Aluminium7399
Vitus Sentier VRS+27+140Aluminium7500
On One 45650B SRAM GX127.5"120Stal7550
Titus Fireline Evo SRAM NX129"120Tytan7550
Kona Big Honzo27+120aluminium7599
Santa Cruz Chameleon 7 AL D 2929"120Aluminium7861
Kross Grist 2.027+120Aluminium7999
Kross Dust 3.027.5"140Aluminium7999
Orange Clockwork 12727.5"120Aluminium8100
Nukeproof Scout 290 Comp29"130Aluminium8398
Nukeproof Scout 275 Comp27.5"140Aluminium8398
Santa Cruz Chameleon 7 AL D 27+27+120Aluminium8291
Sonder Transmitter Carbon NX1 Revelation27+130Carbon8400
Kross Smooth Trail27+120Stal8499
Kross Pure Trail29"120Stal8499
Rock Machine Blizz CRB 50-27+27+130Carbon8499
Rock Machine Blizz CRB 70-2929"120Carbon8499
Lapierre Edge 527+27+120Aluminium8500
Vitus Sentier VRX27.5"140Aluminium8600
Whyte 90527+130Aluminium8799
Commencal Meta HT AM CrMo 650B Shiny Red27.5"160Stal8990
Orbea Loki 27+ H1027+130Aluminium8999
On One Ti 45650B Sram NX127.5"120Tytan9050
Sonder Transmitter GX Eagle Revelation27+130Aluminium9150
Mondraker Vantage RR27.5"140Aluminium9499

Mam nadzieję, że lista ułatwi Ci wybór nowego roweru enduro/trail – czy to fulla czy hardtaila. Jak zwykle ambitny plan na  zimę zakłada przygotowanie zestawień najlepszych modeli w danej cenie. Oby poszło mi to sprawniej, niż w zeszłym roku ;)

Rowery enduro trail do 18000 hardtail do 9000


Zobacz też powiązane wpisy, które pomogą Ci w wyborze konkretnego modelu:

 

  1. Rowerki ze stajni nukeproof mozna zamawiać bezpośrednio ze sklepu rowerowy.com

    1. Dzięki za cynk! Poprawiłem.

  2. Dziękuję! Świetna robota!
    Takie pytanie jak według Ciebie wypada porównanie Whyte 901 vs. Mondraker Vantage R. Osprzęt porównywalny, choć Mondraker ma sztycę regulowaną (a Whyte choćby lepsze koła i opony), a jak pod względem geometrii? Nie mam na tyle wprawy, żeby ogarnąć to po cyferkach, wiem tyle, że obie można nazwać progresywnymi. Choć chyba najlepiej przetestować – w zasadzie oba sklepy dość blisko siebie można znaleźć (Gdańsk, Gdynia).
    PS. Tak w ogóle to na stronie dystrybutora Modrakera jest błąd ze zdjęciami (opis dotyczy wersji R, ale już zdjęcia są z wersji RR).

    1. Jak na mój gust, Vantage powinien być bardziej zrywny i sportowy (niższy stack, krótszy tył, dość stroma główka), a Whyte stabilniejszy i spokojniejszy. Ale tak jak piszesz, najlepiej byłoby się przejechać na obu.

  3. very good job !!!

  4. A tylko jedno pytanie – czemu nie ma w zestawieniu canyona neurona? W tym zestawieniu i z poprzedniego roku brak.

    1. Podejrzewam, że dlatego, iż ma kąt główki 69,5* a do zestawienia załapały się rowery o kącie poniżej 68*.

    2. Bo nie spełnia podanych kryteriów.

      1. Podobnie jak ujęty w zestawieniu Romet Key.

  5. …lub Gianta Anthema? Czy dlatego, że neuron lub Giant Anthem nie są zaliczane wprost do tr? Szukam własnie roweru full z pogranicza XC i Trail – takie zestawienie rowerów byłoby dla mnie bombowe.

    1. Anthema nie ma z tego samego powodu co Neurona :P

      Na 2019 może pomyślę nad rozszerzeniem listy ;) Ale niechętnie, bo w tej kategorii nie dzieje się (na razie) zbyt wiele ciekawego. Anthem, Neuron, Camber, Spark to chlubne wyjątki.

    2. Mam canyona Nerve. Jak masz jakieś pytania to pisz. Pozdro

  6. O.K. już jasne, dzięki :)
    Michał a może zestawienie kąt główki 68-69 i skok 120-140mm? :) Czyli trail dobry też do podjeżdżanie i do szlifowania kondycji a dający względną frajdę na zjazdach?

    1. Popieram! Lekkie ścieżkowce mile widziane!

  7. ok. jestem komentarz do tyłu :)

  8. najtańsza capra już wyprzedana :)

  9. I jak ja mam teraz zasnąć ? Tyle piękności !!! mniam :-)

  10. Szacunek za takie kompedium!

    1. Dołączam się. Michał jesteś wielki…..

  11. 180cm wzrostu. Blackbird 2017 – rozmiar M, czy L?
    Siedziałem dziś na obydwu i cholera nie wiem…
    Wg katalogu Dartmoor wygląda to tak: http://dartmoor-bikes.com/sites/default/files/documents/Dartmoor_Blackbird_frame%20fitting.pdf
    Czyli w teorii M… jak to wygląda w praktyce?
    Michał, Ty latałeś na Blackbirdzie – co sądzisz?

    1. Ja mam 170 cm.

      Tutaj znajdziesz wszystkie informacje: https://www.1enduro.pl/wybrac-rozmiar-ramy/

      Przede wszystkim przelicz sobie długość podsiodłówki.

      1. Dzięki. Czytałem to kiedyś, ale przed chwilą sobie odświeżyłem… a nawet postanowiłem się zmierzyć, czego nie robiłem od lat! :-) I mam jakieś 179cm, a zasięg ramion 181cm. Wg Twojego algorytmu rozmiar L może być ciutkę za duży, ale siedząc na obydwu rozmiarach bardziej odczuwalna była różnica w reach’u, czy też po prostu w zasięgu kierownicy siedząc aniżeli w wysokości podsiodłówki. Trudno wywnioskować jednak „na sucho”, który rozmiar w praniu (czyt. na trasie enduro) bardziej by mi odpowiadał… Muszę przemyśleć.

        1. Różnica w wysokości podsiodłówki nie jest w ogóle odczuwalna – o ile nie uniemożliwia ustawienia siodła na prawidłowej wysokości ;)

          Przy 179 cm chyba bym się skłaniał tak na 65% w stronę M-ki. Wtedy jest jakakolwiek szansa, że nie będziesz musiał wymieniać sztycy (170 mm) na krótszą ;) A Blackbird ma fajną długość, nie trzeba brać „za dużego”.

          PS. Nie wolisz modelu 2018? Poprawione detale, fajniejsze specyfikacje, skok sztycy dopasowany do rozmiarów itd…

          1. No właśnie… od wczoraj mam zagwozdkę- brać Blackbird 2017 w rozmiarze L, czy Blackbird Evo (2018) w rozmiarze M (2 tysie więcej)…? Jest jeszcze Blackbird Pro 2017 w wersji M, ale raz- kosztuje jednak dużo więcej, dwa- nie mam do końca przekonania do koloru morskiej mydelniczki :)

            1. Ja osobiście wybrałbym Evo.

              1. Faktem jest, że ma lepszą specyfikację, a Blackbirda 2017 została jedna sztuka, powystawowa… Evo chyba dopiero w marcu będzie w sprzedaży? Dzięki za porady. Pozdrawiam.

  12. dorzuć brytyjskie Calibry, zarówno full Bossnut v2 (66,8, 130) jak i sztywny line 10 (66,5 120) mieszczą się w kryteriach, mają ciekawe geo i sa złożone bardzo sensownie za naprawdę nieduże pieniądze. Z przesyłką bossnut v2 to najtańszy full trail jaki można kupić.

    1. Duże niedopatrzenie – dzięki, dodane! :)

  13. Czy dla rowerów 29″ kryteria skoku nie powinny być nieco obniżone? Np taki Yeti SB 5.5 ma 140mm skoku

    1. Myślę, że to już się wyrównało i 29ery pod względem skoku czy geometrii można porównywać bezpośrednio z innymi rowerami niezależnie od wielkości koła.

      Poza tym nawet, jeśli jakiś 29er nie załapał się do grupy „enduro”, to wylądował w ścieżkowcach. Choć patrząc na listę, nie widzę ani jednego modelu, który by nie pasował do swojej grupy.

  14. a specialized Camber to XC?

    1. Typowe XC to to nie jest, ale coś z pogranicza – zwłaszcza na kołach 29″.

      1. Ok a Scott spark 29″ to sciezkowiec?

        1. Jak wyżej. Bardziej XC z nowoczesną geometrią ;)

  15. Co do YT – prawie nie ma juz ich dostepnych jesli chodzi o 2017 (vide capra AL);bodaj na gwiazdke ma byc ujawniona nowa specyfikacja i wtedy bym sugerowal mala aktualizacje listy:)
    Co wiecej, cena wersji Jeffsy 27 Al One jest obecnie duzo nizsza (tyle co Al Two 27 – czyli tez cos kolo 8750):https://www.yt-industries.com/detail/index/sArticle/1363/sCategory/508.

    Jak zwykle, dzieki za prace, to tylko male drobiazgi:)

    1. Tak, YT jest z aktualną ofertą, bo ta marka nie stosuje podziału na roczniki. Jak pojawią się nowe to zaktualizuję, ale jasnowidzem nie jestem ;)

      Zbierając dane nie brałem też pod uwagę realnej dostępności – chyba zdajesz sobie sprawę, że to nierealne. Po to są linki do stron producentów i do Ceneo, żeby obczaić sobie szczegóły rowerów, które Cię interesują. Nie jestem w stanie podać na tacy kompleksowego i dogłębnego stanu całego rynku, jeszcze z uwzględnieniem stanów magazynowych, za co bardzo przepraszam :P

      1. Wymówki, wymówki ;)

  16. Fajnie by bylo miec reach, ETT, kat glowki,skok przod/tyl w tabelce, waga,etc. Tylko nie wiem skad szybko te dane zebrac. Albo zatrudnisz kogos na bezplatne praktyki i ta osoba Cie znienawidzi ;) albo cos community based (jak na wikipedia), albo rozeslac prosbe do producentow o dane w spojnym formacie. Mozna by tez zaciagnac z jakiegos katalogu rowerow.

    1. Pomarzyć sobie możemy ;)

  17. Przydałoby się dodać Jamis Dragonslayer 27.5+ w wersji sport i pro. Spełnia kryteria i do tego fajna stalowa rama ;-)

    1. Przydałoby się, żeby polski dystrybutor opublikował ofertę :P

      1. Jest dostępny w PL

            1. Może wybrzydzam, ale wolałbym pełną, oficjalną ofertę ;)

              1. Ta rama w porównaniu do innych wspomnianych przez Ciebie podobnych stalówek w swojej kategorii i przeznaczeniu (Marin, Kross) jest dość ciekawa. Ma poziome haki, 3 mocowania pod bidon i mocowanie pod tylny bagażnik. No i cenowo wypada całkiem dobrze. A co do dystrybucji to faktycznie mogłoby być lepiej. Ale nie tylko u nas z tym krucho. W pewnym brytyjskim sklepie na „e” jest tylko wersja pro, inne modele tej marki też nie są dostępne we wszystkich wersjach.

  18. Ma Ktoś doświadczenia z Propain? CIekawie to wygląda.

    1. Ja jestem prawie zdecydowany na Propaina :) bardzo dobre opinie ma w testach. A serwis najlepszy i najszybszy w Niemczech.

  19. Rowery Yt z listy to modele 2017, wie ktoś kiedy będą 2018 dostępne? Ceny rowerów rock machine nie ma na stronie czy te co podałeś są pewne na 2018?

    1. Do tej pory YT nie miał roczników modelowych, po prostu wprowadzali nowe rowery… Podobno w grudniu/styczniu mają zaktualizować ofertę.

      Ceny Rock Machine są przeliczone z zagranicznego sklepu, bo niestety na polskiej stronie ich nie ma.

  20. Marin Rift Zone 3 ( 2018 ) wyceniony na 8999, a nie 7599.

  21. Full do jazdy po górach – dobry na podjazdach (załóżmy, że główka 68-68,5, skok 120-130mm) ale też dobry na okazyjnych zjazdach na singlach typu Smrek/Świeradów polecacie koła 77,5 czy 29? Mój wzrost to 176cm więc raczej M. Canyon w tym roku np. neurony ma tylko w 29 calach dla rozm „M” i więcej. Inny producenci też jakby szli w 29cali.

    Czy to marketing i za chwile powrót do 27,5 czy dla jeźdźców powyżej 175cm wzrostu jest to lepsza opcja (nie mówię o rasowym enduro czy GH tylko XC połączone z Trial.

    1. Bardziej 27,5″ to „marketing”, 29″ to bardzo odczuwalna różnica na szlaku. Trzeba dobrać do swoich oczekiwań i stylu jazdy.
      Rzuć okiem: https://www.1enduro.pl/rozmiar-kol-do-enduro-26-27-5-29/

    2. Rower nie musi mieć główki pod kątem 68 lub więcej żeby sprawnie na nim podjeżdżać. Niepotrzebnie się ograniczasz ;) Jak ja chciałbym takie kąty to zwróciłbym się w kierunku klasycznego XC.
      Ewentualnie poszukaj roweru z możliwością zmiany geometrii, Canyon miał coś takiego, jest Soil od Krossa…

  22. No to wyczekuję niecierpliwie porównania najlepszych enduraczy dostępnych u nas w przedziale 10-15k mające chociaż coś klasy pike/lyrik.

  23. Dobra robota! Brakuje mi jedynie dwóch kolumn w tabelach: waga i zakres kasety (np. 11-46). :-) Wiem, że zwłaszcza z wagą jest problem, bo producenci często jej nie podają…

    Przyłączam się też do prośby z komentarza powyżej o uwzględnienie kategorii z pogranicza XC i trail – wspomniany Anthem wydaje się naprawdę ciekawą propozycją i byłoby super poznać analogiczne modele.

    Swoją drogą, może zadanie byłoby prostsze, gdyby się ograniczyć do subiektywnego top N (3-10?) modeli w każdej kategorii?

    1. Żeby wybrać top, najpierw trzeba porównać wszystkie ;)

      1. Generalnie racja, ale myślę że sporo modeli można odsiać z uwagi na brak/utrudniony serwis w PL i widzimisie/doświadczenie autora. :-)

        1. Parę marek i tak odpadło, choć bardziej ze względu na lenistwo dystrybutora (brak jakiejkolwiek oferty online).

  24. OnOne Codeine obecnie jest w cenie Calibre Bossnut V2. Ubolewam troszeczkę jako właściciel tego drugiego ;) Chociaż… ramka ładniejsza.

    1. Możesz napisac coś więcej na temat Calibre V2? :>

      1. Jasne. Jest to mój czwarty rower mtb i pierwszy full, więc ciężko porównywać do innych maszyn, ale jako entry-level spisuje się znakomicie. Pozycja jest raczej sportowa, tj. mam 183cm kupiłem rozmiar M, czuje, że gdybym wziął rozmiar większy byłoby ciężko dosięgnąć kokpitu ;) W skrócie: jest długi. Najmilej zaskoczyły mnie hamulce, mimo że to deorki (m506)to ich siła modulacja jest świetna. Jak do tej pory wszystko działa jak w zegarku. Przyczepić się można do relatywnie miękkich obręczy i tylnej osi (qr9.135mm), mają za to bardzo przyjazny serwis „pozakupowy” tj. miałem problem łożyskiem tłumika, przysłali mi w dwa dni nowe choć, jak się okazało, wystarczyło odpowiednio dokręcić śrubę mocującą. Kultura pracy znakomita, nic nie brzęczy w trakcie jazdy, rama wygląda na solidnie zrobioną i co najważniejsze – jest ładna. Na zdjęciach w necie nie wygląda imponująco natomiast na żywo robi wrażenie. Jak się okazuje, można też zbudować z niego niezłe cacko :) https://geoffwaugh.exposure.co/bossin-it
        Podsumowując: Dobra, prosta maszyna do zabawy, opcjonalnego upgrade’u i przede wszystkim niedroga.

        1. dzięki za odpowiedz, chętnie zobaczyłbym go na żywo, tak z ciekawości skąd jesteś?

  25. Achtung! Achtung! można już zamawiać rowerki YT Industries

  26. AKTUALIZACJA :Capra Al poszła jak ciepłe bułeczki w niespełna 15 minut :(

  27. Zgłaszam petycję do ojca dyrektora o wprowadzenie dodatkowej kategorii o której była mowa- pogranicze XC/trail.

  28. Obecnie jest promka na Sante Solo za nieco ponad 6 patyków (model 2017).
    http://www.cambriabike.com/Santa-Cruz-5010-AL-D-Kit
    Ehh…

  29. To ja jeszcze poproszę o spis elektrycznych am/enduro do kompletu.

  30. Czy ktoś ma lub miał styczność z Radon Skeen Trail 8.0 29,
    bo nie ukrywam bardzo mnie zainteresowała ta marka i konkretnie
    ten model.

Dodaj komentarz do tekstu Rowery enduro, trail, hardtail – lista 2018

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Top