Menu
Menu Szukaj

Leverb - przełom w konstrukcji sztyc regulowanych [Prima Aprillis ;)]

Rzadko zdarza mi się poświęcać cały wpis prezentacji nowego produktu, ale czasem ranga premiery po prostu na to zasługuje. Oto Leverb – rewolucja w dziedzinie sztyc regulowanych.


Sztycę otrzymałem do testu od producenta, firmy Rock Cocks. A wszystkie informacje o niej zostały zmyślone z okazji Prima Aprillis ;)


Pierwsze wrażenia

Po ostatniej premierze bezprzewodowego Reverba AXS, wielu chwaliło prostotę tego rozwiązania, pozbawionego jakichkolwiek kabli i przewodów. Ale jeszcze więcej osób narzekało, że elektronicznie sterowany Reverb wciąż jest bardzo skomplikowanym urządzeniem, wrażliwym nie tylko na wyczerpanie baterii, ale też zapowietrzenie układu hydrauliczno-pneumatycznego.

Odpowiedzią na potrzeby tej części rynku jest Leverb – w pełni mechaniczna sztyca regulowana.

Rock Cocks Leverb
W przeciwieństwie do konkurentów, składa się z tylko dwóch elementów ruchomych. Pierwszym jest górna goleń, która wsuwa się w rurę podsiodłową. Można więc rzec, że jest to rozwiązanie w pełni zintegrowane, podobne do sztycy Eightpins z rowerów Liteville.
Rock Cocks Leverb
Drugi element to mechanizm blokady, bezprzewodowo połączony z dźwignią, od której pochodzi nazwa Leverba. Producentowi udało się uniknąć wprowadzania nowego standardu, interfejs mocowania jest kompatybilny z większością ram na rynku.

Regulacja jest całkowicie płynna w dostępnym zakresie skoku aż 250 mm (!), a ustawienie siodła na właściwej wysokości ułatwia podziałka podobna do tej stosowanej w damperach Rock Shox. Pewną uciążliwością jest konieczność ustawienia siodła na wprost, co być może zostanie poprawione w kolejnej wersji.

Co ciekawe, mechanizm jest całkowicie wolny od luzów bocznych i nawet po dłuższym użytkowaniu nie łapie „sagu”, więc na plus. Nie ma też żadnych przeciwwskazań do podnoszenia roweru za opuszczone siodło. Widać, że jest to produkt przemyślany i dopracowany w najdrobniejszych szczegółach.


Leverb – werdykt

Leverb to prawdziwy powiew świeżości na rynku drogich i skomplikowanych sztyc regulowanych. Oferuje wysoką bezawaryjność, niską masę i pełną integrację z ramą. A to wszystko za połowę ceny hydralicznego Reverba, o elektronicznej wersji nie wspominając (jedyne 999 zł). Polecam!

Rock Cocks Leverb


Walety

  • nowoczesny wygląd (integracja!);
  • duży skok;
  • bezawaryjność;
  • niska masa;
  • kompatybilny z większością rowerów;

Zady

  • brak!

Cena: 999 zł
Masa: 310 g


Zobacz też:

 

Subscribe
Powiadom o
guest

30 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Lord Tom
Lord Tom
4 lat temu

Hehehe, w 88 na komunie dostalem jubilata z takim mykmykiem.

Dawid
Dawid
4 lat temu

Ona jest kompatybilna z owalnymi kołami?

Michał Borkowski
Michał Borkowski
4 lat temu

Hahahahahah! Dobre! Podobno na takiej samej zasadzie mają działać kierownice w hulajnogach ścieżkowych i enduro w modelach na 2020.

Tszebiszcze
Tszebiszcze
4 lat temu

ROCK COCKS ROCKS

Marek
Marek
4 lat temu

W Jaki sposób steruje się sztycą ? Manetka ? Dźwignia ? Czy jeszcze jakaś inna opcja ?

Tomasz
Tomasz
4 lat temu

Cena zaporowa jak dla mnie……)

Radek
Radek
4 lat temu

Mam dobrego przyjaciela w Rzymie, który ma firmę produkującą myk-myki, nazywa się Bigus Dickus…

Pablo
Pablo
4 lat temu
Reply to  Radek

Znam gościa osobiście. Ma żonę. Wiecie jak się nazywa?

Radek
Radek
4 lat temu
Reply to  Pablo

No baa, Incontinentia Buttocks… :)))

Pablo
Pablo
4 lat temu

Jaaa mhm :)

Maciej
Maciej
4 lat temu

Normalnie tym zaciskiem sie reguluje. Przeciez pisal ze na wprost trzeba potem siodlo ustawic. No cos za cos masz skok i prostote ale musisz stanac i zlezc z roweru zeby podniesc.

Leszek
Leszek
4 lat temu
Reply to  Maciej

Właściwie… To naprowadza mnie na pomysł budżetowego rozwiązania, będącego ewolucją sztycy. Wystarczy dodać sprężynę wysuwającą sztycę z ramy, prowadnicę do prostego prowadzenia sztycy, oraz ogranicznik wysokości wysuwu sztycy o regulowanej wysokości (pod użytkownika). Do poprawki dźwignia luzująca zacisk sztycy, żeby wygodniej luzować/zaciskać sztycę w ramie (nawet na manetce, da się zrobić) i… budżetowa wersja myk-myka gotowa.

paraf
paraf
4 lat temu

„zepsułeś” literę „l” robiąc ją pędzlem w Paint-cie. Na Twoim miejscu „wyciąłbym” kawałek z „b” ;)

Piotr Li
Piotr Li
4 lat temu

Jak bys wrzucil jeszcze szkic jak to dziala albo opakowanie i link do strony producenta to bym byl sklonny uwierzyc :)

Poza tym z rzadka wrzucasz artykulu o 8:00 ;)

wollro
wollro
4 lat temu

Ale debil ze mnie, hehe

Rafał
Rafał
4 lat temu

Ale czy da się na tym pojechać maraton? ;-)))))

Michał Smolana
Michał Smolana
4 lat temu

250mm skoku! Biorę w ciemno, chociaż… zaraz zaraz, gdzieś mi się ich prototyp wala po garażu;)

Konrad
Konrad
4 lat temu

z drugiej strony.. zastanawiam się, czy nie można by było rury podsiodłowej i sztycy ukształtować tak, by siodełko było zawsze po środku? wtedy dużo łatwiej byłoby spuścić tę sztycę w trakcje jazdy – i zresztą nie tylko.

Leszek
Leszek
4 lat temu
Reply to  Konrad

Tak, da się bez problemu. Na sztycy rowek, zacisk z klinem prowadzącym. Do tego jeszcze w ramę sprężynę wypychającą sztycę i budżetowa wersja myk-myka gotowa.

GryziGrunt
GryziGrunt
4 lat temu

I tak historia zatoczyła koło, a może to koło to życia historię

piter614
piter614
4 lat temu

Ciekawe co będzie jak się tryby zatrą :_)))))))

Marcin Maj
Marcin Maj
4 lat temu

Za droga. Poczekam az ta nowosc stanieje…

Patryk
Patryk
4 lat temu

Czytam czytam i nic nie czaję, patrzę…1 kwietnia, no tak. Znowu dałem się nabrać

tmch
tmch
4 lat temu

Jak za darmo. Jak się kupi 3 naraz to dają rabat ?

Dobry_Wujek
Dobry_Wujek
4 lat temu

Mogę CI oddać za darmo takie cacko (mam gdzieś w piwnicy), sprzedasz w dobrej cenie.

Tomaszko
Tomaszko
4 lat temu

Co to za opony?

Odwiedź mój profil na
Instagram Top