Menu
Menu Szukaj

Showtime: Interbike 2015

Dopiero co przyswoiliśmy porcję nowości z Eurobike, a już mamy Interbike 2015 – najważniejsze targi rowerowe po drugiej stronie wielkiej kałuży. Tylko czy aby na pewno aż tak ważne…? 

Zobacz, jakie ciekawostki przygotowali producenci na sezon 2016.

alchemy-arctos-vital
Porno-gwiazdą na Eurobike był niewątpliwie nowy model Yeti, tym razem serca publiczności skradł Alchemy Arktos. Poniekąd zresztą z Yeti spokrewniony, bo zaprojektowany przez gościa odpowiedzialnego za zawieszenie Yeti Switch Infinity. Arktos ma zaporową cenę (jeszcze wyższą od wspomnianego Yeti!) i dosyć oldschoolową geometrię – jak nic, celuje w wypchane portfele szosowych klientów Alchemy. Więc jak z prawdziwą porno-gwiadą: miło popatrzeć, ale raczej nie będziesz chciał przedstawić jej mamie. / fot. VitalMTB
keener-36er-pb
Porównywalne poruszenie wywołał tylko ten w całości ręcznie wykonany 36er
keener-36er-brake-pb
…i jego system hamulcowy. / fot. Pinkbike
maxxis-275-pb
Opony 27,5+ wydają się przy tym być całkiem normalnym i sensownym pomysłem. Rowerów na średnich kołach ze średnimi oponami robi się coraz więcej, ale podobno chodzą w branży słuchy, że ich rozwój ciągle mocno hamują opony: jeśli obniży się ciśnienie tak, żeby nie podskakiwały jak wystrzelony z procy kauczuk, okazują się za delikatne. / fot. Pinkbike
...albo Procore w wersji do obręczy 40 mm?
Cudów nie ma: skoro sensownie wytrzymała opona w rozmiarze 2,4″ waży ok. 1000 g, to nie da się zrobić równie odpornego 3-calowego traktora bez zahaczania o absurdalne masy. Ma ktoś pomysł na tłumienie powrotu w oponach? Albo Procore w wersji do obręczy o szerokości 40-50 mm? / fot. VitalMTB
foes-mixer-pb
Foes Mixer miksuje przednie koło 29″ z tylnym 27,5″ (swoją drogą, zauważyłeś moment, w którym umarła nazwa „650b”?). Tylne koło w zakręcie jedzie po ciaśniejszym łuku niż przednie, więc ma to jakiś sens. Ale i tak zdjęcie wrzuciłem tylko dlatego, że Interbike bez Foesa to nie Interbike. Nawet, jeśli na starym kontynencie nikt na tym nie jeździ. Żodyn. / fot. Pinkbike
apro-soul-ripper-pb
Apro to tajwańska firma głównie produkująca ramy na zlecenie innych marek. Ta musi być pokazem możliwości produkcyjnych. W każdym razie tylko takie wytłumaczenie potrafię wymyślić dla tego systemu zawieszenia. Ile widzisz zawiasów? / fot. Pinkbike
xfusion-revel-pb
Czy kiedyś wydawało Ci się, że producenci testują niedopracowany sprzęt na klientach? Może dlatego, że tak właśnie jest. Okazuje się, że pierwsza seria horrendalnie drogich widelców upside-down XFusion Revel była właśnie serią… próbną. No cóż, dobrze że w końcu mają finalny produkt, bo od kilku lat marzy mi się USD. Jakby jeszcze nie kosztował 1000 dolców… / fot. Pinkbike
rst-rebel-pb
Może RST Rebel będzie tańszy…? / fot. Pinkbike
wren-usd-vital
A jak nie, to jest jeszcze WREN Suspension. Wielki powrót upside-down? / fot. VitalMTB
push-eleven-six
Push od lat zajmuje się tuningiem zawieszeń i nawet starty damper czy amortyzator potrafi odmienić nie do Poznania. Teraz w końcu zrobili własny. Znamienne, że przy swoim pierwszym projekcie zdecydowali się na klasyczną sprężynę. / fot. VitalMTB
spank-pedals-pb
Nowy trend: pedały w kilku rozmiarach. Mniejsze do mniejszych butów i większe do większych. Na zdjęciu Spank, to samo zrobił też m.in. Crank Brothers. Mam małe buty i nigdy nie miałem problemów z powodu zbyt dużych platform… Ale najwyraźniej ktoś miał. / fot. Pinkbike
klein-honeycomb-pedal-vital
Pozostając przy LGBT… Nowy sposób na połączenie podeszwy z pedałem (Klein Honeycomb). Brawo chłopcy, pracujcie dalej a za kilka lat wymyślicie SPD! / fot. VitalMTB
To też niezły wynalazek - wihajster, dzięki któremu Twoje hamulce będą słabsze!
To też niezły wynalazek – wihajster, dzięki któremu Twoje zajebiste hamulce będą… słabsze! System redukuje maksymalne ciśnienie generowane przez klamkę, żeby amerykańscy emeryci nie przelatywali przez kierownice. Nie zmyśliłem tego! / fot. VitalMTB
10 butelek PET = 1 koszulka. Sprzedają nam śmieci i jeszcze się tym chwalą...
10 butelek PET = 1 koszulka. Sprzedają nam śmieci i jeszcze się tym chwalą… / fot. Pinkbike
wtb-padloc-vital
Lubisz nowe standardy? To przygotuj się na nowy standard… kierownic i gripów (WTB Padloc). A tak serio, to dość sprytny pomysł – ścięty koniec kierownicy zapobiega obracaniu się gripa, a jednocześnie umożliwia pogrubienie gumy na jego końcu (gdzie nacisk dłoni jest największy). Powinno być więc wygodnie. Brzeszczoty w dłoń! PS. WTB pokazało ten patent już na Eurobike, ale jakoś mi wziął i umknął. / fot. VitalMTB
Mieliśmy już offsetowe tulejki, offsetowe stery, teraz mamy offsetowe gripy (ODI). Więcej gumy na górze ma zwiększać komfort. / fot. VitalMTB
Mieliśmy już offsetowe tulejki, offsetowe stery, teraz mamy offsetowe gripy (ODI). Więcej gumy na górze ma zapewniać lepszą amortyzację. / fot. VitalMTB
materialowy-bidon-pb
W związku z tym, że coraz więcej osób (a przynajmniej Amerykanów) rezygnuje z jazdy z plecakiem, do łask wracają bukłaki rodem z „W pustyni i w puszczy”. Tzn. miękkie, składane bidony, które po wypiciu zawartości zajmują mało miejsca (Hydrapak Seeker). / fot. Pinkbike
Ciut bardziej klasycznie, ale bez koszyka - bidon zaczepia się na minimalistycznych bolcach przykręconych do ramy. Całkiem fajny patent, jak ktoś jeździ z bidonem raz na ruski rok i nie chce szpecić roweru koszykiem. / fot. VitalMTB
Ciut bardziej klasycznie, ale bez koszyka – bidon zaczepia się na minimalistycznych bolcach przykręconych do ramy. Całkiem fajny patent, jak ktoś jeździ z bidonem raz na ruski rok i nie chce szpecić roweru koszykiem. Fabric pokazał to rozwiązanie już dawno, ale teraz w końcu można to kupić. / fot. VitalMTB
i9-tool-axle-vital
A to akurat sprytne akcesorium, też dla bezplecakowców – narzędzia schowane w osi piasty (Industry Nine) / fot. VitalMTB
7idp-fullface-pb
Chińczyki najwyraźniej zrobili jakieś mega promo na swoje najbardziej generyczne skorupy kasków. Porównaj sobie „nowy” kask 7 iDP… / fot. Pinkbike
urge-drift
…z „nowym” modelem Urge. A teraz wygooglaj sobie 661 Comp-a z roku 2004. „Znajdź 5 różnic”, level hard. / fot. Urge
urge-all-in
To samo dotyczy nowego przystępnego cenowo modelu do enduro. Tym razem na Google poszukaj 661 Mullet z 2003. Urge, WTF? Mówimy tu o ofercie na 2016! / fot. Urge
vp-vx-pb
Spodobała Ci się zabawa w „znajdź 5 różnic”? To samo możesz zrobić z nowymi pedałami VP VX i Shimano XT. / fot. Pinkbike
100percent-aircraft-bike
Żeby nie było, że wszystkie nowe kaski są stare – czyste porno, czyli nowy 100% Aircraft. Będzie kosztował 400 dolców (w tym malowaniu nawet więcej), ale to bez znaczenia, bo i tak wszyscy chcą go mieć. / fot. Bikemag
Co ten kask do nas krzyczy? / fot. VitalMTB
Co ten przerażony POC do nas krzyczy? / fot. VitalMTB
asd
Nowy Fox też… ciekawy. Kaski enduro Foxa zawsze były dobre, ale wyglądały bardzo klasycznie. Aż się prosiło o coś bardziej nowoczesnego. Ale żeby zaraz taki kaczor…? / fot. Pinkbike
Jeśli szukasz kasku, czemu by nie kupić kasku firmy Kask? Nowy model do enduro / fot. VitalMTB
Jeśli szukasz kasku, czemu po prostu nie kupić kasku firmy Kask? Nowy model do enduro. / fot. VitalMTB
Gogle w enduro są zbyt mainstreamowe. / fot. Gizmag
Gogle w enduro są zbyt mainstreamowe. / fot. Gizmag
ktm-990-adventure-pb
Transport roweru na motocyklu nikogo już raczej nie dziwi… ale dwóch?! I deskorolki. / fot. Pinkbike
slipnot-pb
Czy Was też znajomi pytają o łańcuchy na koła, kiedy wspominacie o jeździe zimą? / fot. Pinkbike
Schowek w Stumpjumperze się chowa! / fot. VitalMTB
Schowek na kiełbasę w Stumpjumperze się chowa! / fot. VitalMTB
Walec do ubijania singletracków? / fot. VitalMTB
Walec do ubijania singletracków? / fot. VitalMTB

Podsumowanie

Interbike jest o tyle słabą imprezą, że odbywa się dość późno. Większość producentów już dawno odłożyła tematy związane z kolekcją 2016 na półkę i myślami jest w sezonie 2017/2018. Również dystrybutorzy i sklepy zaczynają już składać zamówienia na przyszły sezon, więc wszystkie karty wielkich graczy zostały już odsłonięte na Eurobike lub prywatnych prezentacjach. Obeszło się więc bez rewolucji i szokujących nowości.

Nawet koła 27,5+ jakoś nie zdominowały show, jak to miało miejsce na Sea Otter Classic kilka miesięcy temu. Czyżby producenci opon nie byli jeszcze gotowi na tą rewolucję? Mówi się, że jest to największy hamulec rozwoju tego typu rowerów, które mimo wszytko zaczynają przekonywać do siebie nawet największych sceptyków.

To, czego na Interbike 2015 nie brakowało, to mnóstwo odświeżonych starych pomysłów. Był nawet amortyzowany mostek z elastomerem, ale nie zasłużył na miejsce w galerii – niech ginie samotny i w zapomnieniu! A do tego widelce USD, bidony, imitacje pedałów zatrzaskowych, a nawet… kaski sprzed ponad 10 lat. A jedyną faktycznie przydatną w enduro nowością jest chowany w ramie barek. Do czego zmierza nasza branża?


PS. Już w ten weekend największe rodzime targi rowerowe: Kielce Bike Expo, więc jeśli zamiast patrzeć, wolisz pomacać, pojeździć i porozmawiać, planuj sobotni wyjazd.

PS2. Zamieszczone w artykule zdjęcia pochodzą przede wszystkim z Pinkbike i VitalMTB. Jeśli – tak jak ja – musisz zobaczyć wszystko, to polecam Ci te dwa źródła!


Powiązane artykuły:

Subscribe
Powiadom o
guest

13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
misiek
misiek
8 lat temu

Ten barek to super pomysł, tylko nasuwa się kolejny problem… skąd wsiąść lód??
Mam nadzieję że w przyszłym roku zostanie to dopracowane i w zestawie znajdziemy mini zamrażalkę :)

Dżul zasadniczo
Dżul zasadniczo
8 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Ale mu Pan powiedział ! ;)

mucher
mucher
8 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Przecież napisał „wsiąść” Wsiąść lód do pociągu byle jakiego.

dziadek mróz
dziadek mróz
8 lat temu

„Mieliśmy już offsetowe tulejki, offsetowe stery, teraz mamy offsetowe gripy (ODI). Więcej gumy na górze ma zapewniać lepszą amortyzację.”

esi ma tak od dawna, w sumie bez sensu bo jak się obróci to to cieńsze jest na górze ;/

dziadek mróz
dziadek mróz
8 lat temu
Reply to  Michał Lalik

no to chyba za mocno ściskam ;) bo się poprzekręcały po miesiącu

Dżul zasadniczo
Dżul zasadniczo
8 lat temu

Siedzę na Twoim blogu jak szpak na czereśni.. nie umiem się zdobyć na lepszy komplement o tej porze ;) Pozdro

Jan
Jan
8 lat temu

Urge rozwija skrzydła tzn chce wejść z ofertą tańszą dla rozpoczynających przygodę z rowerem ( tzn tak myślę ). Kiedyś na początek kupowało się orzech 661 albo ff od bella czy azonica.

Z wyższej półki Endur-o-matic 2 wygląda ciekawie, i może być takim hitem w PL jak kiedyś jego poprzednia wersja.

Jan
Jan
8 lat temu
Reply to  Michał Lalik

na chainreaction jest, wiec może to kwestia dostępności w naszym kraju? ale generalnie Ty też możesz mieć rację. Było by szkoda, bo pomijając to że nie każdemu podoba się stylistyka urge, ja jestem super zadowolony z moich down i enduro matic’ów.

Odwiedź mój profil na
Instagram Top