Może się tego nie spodziewałeś, ale artykuły na blogu o geometrii, rozmiarze kół czy skoku, a ostatnio testy konkurencyjnych rowerów, były tylko przygotowaniem do długo planowanego kroku – stworzenia własnego opus magnum (nie mylić z lodami) i rozpoczęcia produkcji rowerów pod własną marką 1Enduro Bicycles™!
Targetem 1Enduro Bicycles™ nie są mazowieccy górale, a progresywni riderzy bez klapek na oczach i z umysłami otwartymi na prawdziwie innowacyjne rozwiązania, które w dzisiejszych czasach są jedyną szansą na przebicie się w tłumie takich samych rowerów.
Przez ogół chwalona jest normalność i przeciętność, ale to pomysły nieszablonowe przynoszą rozwój.
Jakie to rozwiązania?
Materiał ramy: lekki szkielet ze stali Cr-Mo z zewnętrzną strukturą z carbonu
Zastosowanie stalowego szkieletu znacznie ułatwia proces laminacji włókna węglowego. Pozwala też na połączenie trwałości i elastyczności stali z lekką masą i sztywnością carbonu.
Dodatkowo, najbardziej narażone miejsca ramy będą chronione pancernymi osłonami z z recyklingowanych obudów Nokii 3310. Już nigdy nie uszkodzisz swojej ramy na beskidzkiej rąbance!
Rozmiar kół: idealne połączenie 27+ i 29 cali
Każdy rozmiar ma swoje unikalne cechy i zalety – czemu nie połączyć ich w jednym rowerze?
- Przednie koło 27+ z oponą o szerokości 3.25″ zapewnia pewne prowadzenie i trakcję w zakrętach;
- Tylne koło 29″ z lżejszą oponą 2.3″ dba o dynamiczne przyspieszanie i ułatwia składanie w zakrętach.
Piasty będą wykonane w nowym standardzie Bioost+ (135×20 i 157×15 mm), który w sezonie 2017 będzie nowym krzykiem mody.
Geometria progresywna: dwa kroki do przodu
Producenci z roku na rok konserwatywnie i ostrożnie poprawiają swoją geometrię o kilka milimetrów, tylko po to, żeby zmusić nas do ciągłego zmieniania roweru na nowy model. W 1Enduro Bicycles™ już dziś dostajesz geometrię, na jaką wielkie koncerny odważą się dopiero za kilka lat:
- kąt główki ramy: 60° (efektywny: 62°)
- kąt rury podsiodłowej: 77° (efektywny: 79°)
- reach: 455 mm
- długość górnej rury: 625 mm
- długość tylnego trójkąta: 410 mm
- wysokość suportu: 290 mm
Ostateczne rozwiązanie problemu doboru rozmiaru
Okazuje się, że dostępne na rynku ramy różnią się między skrajnymi rozmiarami zaledwie o kilka centymetrów.
Taki sam zakres regulacji daje zastosowany w 1Enduro Bicycles™ kokpit własnej produkcji.
Rama będzie dostępna tylko w jednym rozmiarze, a bardzo krótka główka ramy w połączeniu z regulowanym mostkiem, pozwala na oddalenie/przybliżenie kierownicy od pedałów w zakresie umożliwiającym komfortowe użytkowanie przez osoby o wzroście od 160 do 190 cm. Optymalną pozycję do pedałowania zapewnia siodło własnego projektu, o ultraszerokim zakresie regulacji przód-tył.
Podobna filozofia personalizacji od lat sprawdza się w motocyklach offroadowych – dlaczego nie miałaby się sprawdzić w MTB?
Rura podsiodłowa nowej generacji
Rama będzie też miała bardzo krótką rurę podsiodłową o powiększonej średnicy wewnętrznej 34,9 mm. Oznacza to gotowość na nową generację sztyc regulowanych o skoku 200 mm, jaki w końcu stał się osiągalny właśnie dzięki zwiększeniu średnicy – a tym samym poprawieniu o 47% sztywności i bezawaryjności.
Produkcja w Polsce
Rama 1Enduro Bicycles będzie ręcznie produkowana w Katowicach. To idealne miejsce dla narodzin ramy zbudowanej ze stali i węgla, wszak Górny Śląsk jest krajowym potentatem w produkcji i obróbce tych materiałów.
Lokalna produkcja w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami oczywiście nie będzie tania. Cena końcowa na pewno będzie wyższa od rowerów aktualnie dostępnych w sprzedaży, co doskonale wpisuje się w politykę marketingową 1Enduro Bicycles: w końcu kto się przyzna, że wydał oszczędności swojego życia na kiepski rower?
Na szczęście do takich sytuacji na pewno nie dojdzie – niezależne i obiektywne testy prototypów (prowadzone przez poczytnego bloga enduro, który pragnął zachować anonimowość) mówią jednoznacznie: TO BĘDZIE SUKCES!
Łyknąłem jak małpa kit :)))
Nawet smutny chodzilem caly dzien… ze koniec niekomercyjnego bloga… ze czuje sie oszukany bo chodzilo tylko o zdobycie sympatii i uznania bikerow, a cel byl jednak zarobkowy…
W kazdym razie ulzylo !!! Blog nadal bedzie „1numer” :)
A ja glupi caly dzien sie zastanawialem jak ten mostek wytrzyma wieksze skoki… ;)
Dobre, dobre, wczoraj dopiero przy opisie mostka zaświeciła mi się lampka. Pozdrawiam.
A mnie rozyebała konstrukcja ramy… 80mm ugięcia!!! :)
Też łyknąłem to info jak młoda kurtyzana, ale mi z koleii nie zagrały te koła 27,5″ w połączeniu z 29″.
Good prank, bro!
Ale rower z Nokii 3310 byłby niezniszczalny…
Ja nie mogę się już doczekać nowego standardu piast: Bioost+ :)))))))))
Rewelacja!!! Dzięki
Pomijając ten mostek, który już skrzypi to byłby murowany hit!
Tylko ta rama mająca 80mm ugięcia, „sztywniakiem” bym tego nie nazwał :P
A przetopione Nokie to może na kaski albo ochraniacze…
I pomyśleć, że Ns Bikes na 2019 zakosił twój pomysł na połączenie kół 29 i 27,5