7Analizujesz rynek w poszukiwaniu nowego roweru? Dzięki poniższej liście blisko 500 modeli, Twój dzień stanie się (jeszcze) lepszy. Oto prawdopodobnie wszystkie rowery enduro i trail do 18000 zł oraz ścieżkowe hardtaile do 9000 zł, jakie można kupić w Polsce i okolicach.
Lista przedstawia modele 2019. Zaktualizowany wpis z rowerami na sezon 2020 znajdziesz tutaj: Rowery enduro, trail, hardtail i e-bike – lista 2020
Zobacz też pozostałe części przeglądu rynku 2019 (lista aktualizowana na bieżąco):
- Rowery enduro, trail i hardtaile – lista 2019 (← tu jesteś)
- Top 10 2019: Rowery enduro do 10000 zł
- Top 10 2019: Rowery enduro do 13000 zł
- Top 10 2019: Rowery enduro do 15000 zł
- Top 10 2019: Rowery trail do 8000 zł
- Top 10 2019: Rowery trail do 10000 zł
- Top 10 2019: Rowery trail do 13000 zł
- Top 10 2019: Hardtaile trail i enduro do 5000 zł
- Top 10 2019: Hardtaile trail i enduro do 7000 zł
- Top 10 2019: E-bike enduro do 20000 zł
Założenia
- Listę podzieliłem na fulle enduro, trail i hardtaile (kliknij, żeby skoczyć od razu do właściwej tabelki). Kryteria (dość umowne, ale zawsze) dla poszczególnych grup znajdziesz nad poszczególnymi tabelami.
- Maksimum ceny to 18 tys. zł dla fulli i 9 tys. zł dla sztywniaków. Myślę, że to sensowna granica, powyżej której większość modeli to po prostu lepiej wyposażone odmiany tych z listy, ewentualnie butikowe modele, przy których cena nie gra większej roli.
- Ceny marek wysyłkowych (np. Radon, Rose, Vitus…), są w zaokrągleniu przeliczone na złotówki i uwzględniają koszt wysyłki.
Jak korzystać z tabelek?
- Sortowanie – w tym roku zastąpiłem kolejność od najtańszego do najdroższego kolejnością alfabetyczną. Ale listę dalej możesz sortować po wszystkich kolumnach. Przykład: jeśli chcesz zobaczyć najtańsze stalowe hardtaile, kliknij najpierw pole „Cena”, a następnie „Materiał”;
- Wyszukiwanie – jeśli interesuje Cię tylko konkretny model/marka, wpisz nazwę w wyszukiwarce w nagłówku tabeli;
- Klik w nazwę modelu – link do informacji o modelu na stronie producenta/dystrybutora;
- Klik w cenę – link do Ceneo (afiliacyjny).
Rowery enduro do 18000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Rowery enduro do 10000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Rowery enduro do 13000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Rowery enduro do 15000 zł
Rowery trail (ścieżkowce) do 18000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Rowery trail do 8000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Rowery trail do 10000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Rowery trail do 13000 zł
Hardtaile trail i enduro do 9000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Hardtaile trail i enduro do 5000 zł
→ Więcej: Top 10 2019: Hardtaile trail i enduro do 7000 zł
Mam nadzieję, że lista ułatwi Ci wybór nowego roweru enduro/trail – czy to fulla, czy hardtaila. W najbliższych tygodniach możesz spodziewać się uzupełnienia powyższej listy o moje subiektywne zestawienia top 10 modeli w różnych przedziałach cenowych.
Zobacz też powiązane wpisy, które pomogą Ci w wyborze konkretnego modelu:
- Lista 2018 i 2017
- Jak wybrać idealny rower?
- Ile skoku powinien mieć rower enduro?
- Rozmiar kół do enduro: 26″ / 27.5″ / 29″
- Hardtail czy full – czy sztywniaki mają jeszcze sens?
- 10 rzeczy, za które (NIE) warto dopłacić w nowym rowerze
- Rower na raty? Skąd wziąć pieniądze na nowy sprzęt
W tym roku Moon 3.0 to BARDZO mocna propozycja, lepsza nawet od marek wysyłkowych. Za 13-14K (uwzględniając rabat) dostajemy dostajemy: Lyrik RCT3 + Super Deluxe RT3, przerzutkę + manetkę X01, hamulce Code RSC.
Osobiście nie jestem fanem marki Kross ale trzeba przyznać maszyna moon 3.0 to petarda i mocno moim zdaniem może namieszać na rynku.
Jestem wyznawca TREK-a ale nawet jak porównałem remedy 8 i tego Kross to z przykrością stwierdzam że kross ma osprzęt jak trek za prawie 30 tysięcy…
Dlaczego z przykrością? Nie musisz być niewolnikiem marki. Ja mam Treka, Speca, Canyona, NS Bikes i Krossa :) Kupujesz co Ci pasuje, a nie jak się nazywa.
Zapominasz o jednej ważnej sprawie ja w totka nie trafiłem i decyzja musiała być przemyślana podczas zakupu i modyfikacji roweru jak by było mnie stać na kilka sprzętów po 10k to bym je miał są sprawy ważne i ważniejsze
No chyba nie do końca przemyślana, skoro teraz z przykrością stwierdzasz, że mógłbyś w Krossie za kilkanaście tysięcy mieć to co w Treku za 30.
Ja w totka też nie wygrałem, ale jak sam stwierdziłeś są sprawy ważne i ważniejsze. A gdybyś przeczytał ze zrozumieniem, mój poprzedni post to dowiedziałbyś się, że nie pisałem o tym, że masz kupić kilka rowerów, a jedynie, że nie musisz być niewolnikiem marki i możesz kupić słownie „jeden” słuszny rower, a nie jedynie słusznej marki.
Fajne zestawienie, przyda się. Dzięki. Dziewczyna mówi, że mało dziewczyńskich np. https://www.liv-cycling.com/pl/bikes-hail-2019
Dzięki za sugestię, faktycznie pominąłem Liva. Przy najbliższej aktualizacji (dziś/jutro) trafi na listę :)
Fajnie, bo to prawdopodobnie zamyka listę WMS :/
Mam nowego Marina San Quentina 3. Rower wygląda obłędnie, prowadzi się świetnie, stabilne zjazdy, lubi zakręty. Oponki 2.6 dobrze zastępują brak dampera. Hamulce żyletą nie są, jeśli ktoś wymaga czegoś więcej zdecydowanie wypada je zmienić. Możliwe, że lepsze tarcze na początek wystarczą.
Siodło wygodne, gripy wykonane z bardzo miękkiej gumy dobrze tłumią to co zdoła jeszcze dojść do rąk. Pedały do wymiany na dzień dobry, słabo trzymają kręcą się również nie najlżej.
Jedynym mankamentem jest moje odczucie co do bardzo kruchego, słabo trzymającego się podkładu lakieru. Po przejechanych około 10km po pagórkowym i piaszczystym lesie łańcuch już odtłukł fragment na rurze pod nim, oraz odprysnęła farba na spoinie chainstay’a z supportem gdzie nie było kontaktu z żadnym kamieniem. Jedyne co przychodzi mi do głowy to podwinięty łańcuch podczas obrotu korby do tyłu.
Jeśli komuś zależy na ładnym wyglądzie zdecydowanie trzeba go okleić w każdy możliwy sposób.
Rower bardzo przyjemny do jazdy, ale zdecydowanie Marin powinien pogonić indonezyjczyków do dokładniejszego mieszania i nakładania lakieru.
„San Quentin, I hate every inch of you…” Trójka wygląda wspaniale i ma rasowy osprzet. Cos dla ludzi wiedzących dokładnie czego potrzebują.
Oklej go sobie. Szkoda tak dobrze zabarwionego lakieru.
Tak, San Quentin to chyba najciekawsza hardtailowa premiera tego roku – będzie go więcej na blogu :) PS. Konieczność naklejenia osłony chainstaya dotyczy niestety każdego roweru, w którym producent tego nie przewidział fabrycznie :(
Wieem muszę pomyśleć o jakimś zabezpieczeniu.
Polecam również sprawdzenie mocowań zacisku, Powierzchnia powinna być równa i wolna od farby. Niestety zrobił się taki drobny kożuszek farby, tak jakby na powierzchnię z gwintem naklejono taśmę a po oderwaniu jej zostało to co było na krawędzi taśmy. Po przykręceniu zacisku farbę odepchnęło i odprysnęła. Są to drobiazgi wielkości główki szpilki, ale denerwują jak zaciągnięta tapicerka nowego porsche ;).
Wiem, że rower jest do jeżdżenia nie stania i na pewno dostanie po dupie podczas jazdy po górach albo gdy ktoś nie dopatrzy zabezpieczenia rowerów podczas transportu.
Pozostaje tylko ostrzec innych o tym co się zauważyło, a czerpać frajdę z jazdy :)
Jeśli chodzi o zabezpieczenie tylnego trójkąta, to polecam wycięcie sobie własnego kształtu z taśmy 3m 2228 :)
Ja kupiłem tydz temu San Quentin 2 i też jestem mega zadowolony, wiadomo że z czasem zmianie cześć osprzętu na lepszy ale narazie dużo frajdy na standardzie
Kross Smooth Trail 27.5″ – czy aby na pewno?
Poprawione.
na liście nie znalazłem więc może ktoś coś podpowie podeśle link , interesuje mnie tylko kąt główki 65′ lub 66′ stopni , koło tylko 29″ w roz. XL , nie interesuje mnie osprzęt bo budżet do 3300zł …
Jedyne co przychodzi mi na myśl w tak niskim budżecie to Dartmoor Primal Intro 29″. I tak czy siak musisz dołożyć.
66′ no to chyba będzie to … :) dziękuje
Jeśli nie znalazłeś na liście, to nie wróżę sukcesu :( W tej cenie ogólnie jest symboliczny wybór. Jeśli nie interesuje Cię osprzęt, to rozumiem, że chcesz na tej ramie coś składać? Jeśli tak, to może lepiej kupić samą ramę? A jeśli po prostu chcesz tani rower do ostrzejszej jazdy, to nie ma sensu tak kurczowo trzymać się kryteriów…?
Michał sprzedałem niedawno swojego haibike 27+ na świetnym osprzęcie niestety z kątem chyba 69′ bo nie kumałem … dla tego teraz chciałem przed zakupem kierować się najpierw k.g. a nie pierdołami :)
jak zwykle masz rację … nie ma sensu kurczowo trzymać się kryteriów , trzeba z kasą podjechać pod 1tys.euro
Mam Whyte’a 629 w rozmiarze XL model 2018. Jeśli jesteś zainteresowany to daj znać. Zamówiłem na ten sezon Mondraker’a Foxy 29 :)))
ciekawa propozycja , jaka kasa ?
Dogadamy się, daj jakiś namiar na siebie.
maciek1977@op.pl
A gdzie Pole z Evolink, Machine czy Stamina? To celowe zagranie że ich nie dodałeś?
A gdzie je można kupić za <18000 zł...?
Machine i Stamina masz rację odpada. Ale Evolink w wersji TR to koszt ~17kPLN https://polebicycles.com/evolink/evolink-140/
Dziękuję, masz rację – zaraz dodam.
Hej,a nie widzę Dusta 3.0,czemu?
A na stronie Krossa widzisz? ;)
Sorry,fakt,ale swoją drogą dziwne,czyżby miał się w ogóle nie pojawić?
Na to wygląda. Dust w tym roku jest całkiem nowy (29″), więc w ofercie sztywniaków się trochę pozmieniało (wypadły też Gristy). Nowy Dust 2.0, patrząc na wyposażenie, to coś pomiędzy starym Dustem 2.0 i 3.0, czyli taki złoty środek.
Czy dobrze patrzę nie będzie Krossa Moona 3.0 w rozmiarze 27.5 ?
Tak to wygląda na stronie Krossa, ale chyba będzie – dziś się test na Pinkbike pojawił ;)
Spoko, już po recenzji na Pinkbike. Przyszli Polacy i zaczeli w komentach osrywać markę rowerową z ich kraju. Że ramy pękają, ze nigdy więcej cośtam. Sami samurajowie internetu. Dobre dusze ostrzegające świat przed gównem z Polski. To chyba taka grupa z cyklu „trolluję przeciwko wszystkiemu co polskie, bo jestem z Polski i dlatego brzydzę się siebie”.
Mnie najbardziej w tym rowerze podoba się 'chainstay protector’ ;D
Jak budżet na rowery w tym roku się zepnie na plus, to powinna zawitać u mnie rama Cotic RocketMAX …więc może w przyszłości się zgłoszę do tego cyklu artykułów.
Pozdrawiam,
A.
No i dodałeś bracie komentarz nie pod tym wpisem co chciałeś:-)
Oooo! Brawo za odwagę z Decathlonami, nie ma to tamto, starają się, to nie to co kiedyś. Byłem ostatnio w ich sklepie i te nowe fulle zrobiły na mnie wrażenie. Wstydu nie ma.
Noo, zrobiłem dla nich wyjątek – nie spełniają kryteriów ze względu na antyczną geometrię, ale ze względu na cenę mogą kogoś zainteresować.
Fajne zestawienie. Dzięki
Przydałby się jeszcze:
https://7anna.pl/product-pol-11215-Rower-Octane-One-2019-Prone-29.html
Pozdrawiam
Poważne niedopatrzenie – dzięki, dodany! :)
cena do poprawy bo jest 3399 a nie 3999
Ech, człowiek stary, ślepy…
Kawał roboty… mega zestawienie
Nie znalazłem jedynie Polygon Siskiu N9… Nie łapie się w kryteriach czy jest inny powód?
Kryteria spełnia idealnie, ale nie wiedziałem, że można ich rowery zamawiać w Europie. Teraz już wiem, dzięki za cynk! :) Zwłaszcza, że cenowo wypadają bardzo atrakcyjnie.
czesc,
może jeszcze zestawienie nowoczesnych rowerów XC/downcountry? Chyba się kiedyś odgrażałeś, ze takie też zrobisz ;)
Trochę się tego nazbierało na rynku: SC Blur, Scott Spark, Cannondale Scalpel SE, Spec Epic Evo, Yeti SB100, Intense Sniper, Anthem (nawet wersja 29 z krotkim skokiem), Kona Hei Hei, BMC Fourstroke i trailfox. To są praktycznie pełnoprawne trailówki, które pozwalają na naprawdę bardzo wiele. Sam jeżdzę na jednej z nich i sądzę, że zaspokojają potrzeby pewnie 50% czytelników tego bloga.
Dzięki za sugestię i wstępną listę :) Zdecydowanie biorę tę kategorię pod uwagę, choć na robienie dla niej oddzielnej listy chyba nie jestem gotowy – modeli jest mało, a ich wyłuskanie na podstawie jednoznacznych kryteriów (jakie by one nie były) byłoby karkołomnym wyzwaniem… Natomiast jeśli starczy sił i czasu, postaram się je zebrać w formie subiektywnego zestawienia „top 10” :)
Mozna sie spodziewac zestawienia elektrykow od najtanszych hardtaili po mocne fulle?
Na ten moment nie jest to moim priorytetem – dużo więcej osób interesują klasyczne enduraki i ścieżkowce… Jeśli starczy czasu po zrobieniu wszystkich innych kategorii, może ewentualnie pojawi się zestawienie najciekawszych fulli do ok. 20 tys. zł.
Dziekuje Michale za odpowiedz! :-)
Moze poruszysz w tym roku temat o rowerach laczacych cechy xc jak i trail (Np Giant anthem 27.5)? Czy nowoczesne xc zejdzie ponizej 69ht i podobne zagadnienia.
Tak, takie Top 10 jest na mojej „liście rezerwowej” (jak już ogarnę enduro/trail/hardtail) :)
A co z BMC Agonist? Jestem tak mega rozdarta między akupem Agonista 02 a Orbeą Occam TR, że po nocach nie śpię – nigdzie nie mogę ich przymierzyć więc zostaja tylko analizy tabelek oraz czytanie recenzji – całe internety już przeczytałam. Macie jakieś doświadczenia z tymi dwoma modelami? Mam 172cm wzrostu, jeżdzę czasem maratony XC a czasem single tracki, raczej jestem nielotem :) Pozdrawiam, Kama :-)
Czemu akurat te dwa modele? Occam TR to typowy ścieżkowiec, a Agonist to rasowy ścigant XC, więc wybór powinien być prosty (zależny od Twoich priorytetów) ;)
Cześc Michał, róznica skoku między tymi modelami to tylko 10mm: 110mm vs 120mm, Occam TR też powinien sobie poradzić na maratonach. Jest jeszcze Oiz TR ale kosztuje około 20tyś polskich monet i praktycznie jest nie do wyrwania używany/ ex-demo/ promocje. Zależy mi na wadze ale też na uniwersalności tak aby jednak te single tracki pojeździć. Czy taki Agonist dałby sobie radę na wyjeździe do np. Finale Ligure? Pozdrawiam, Kama Ps. Super blog, czytam non stop ale raczej w ukryciu :)
Occam ma też Foxa 34 o skoku 130 mm – spora różnica względem Foxa 32 110 mm. No i o 2 stopnie bardziej płaski kąt główki, a to już przepaść. A do tego dochodzą takie detale, jak opony czy wymiary kokpitu (choć dane BMC są tu niejednoznaczne). Jeśli Finale Ci w głowie, to osobiście nad Agonistem bym się nie zastanawiał ;) Inna sprawa, że ciężko połączyć rower, który sprawdzi się zarówno w Finale, jak i na maratonach – zawsze będzie to kompromis… Stąd moja sugestia, żebyś przede wszystkim kierowała się swoimi priorytetami.
Wiedziałam, że to nie będzie proste :) A może źle szukam? Nie tu gdzie trzeba? Nie ukrywam, że jako płeć piękna chciałabym aby rower mi się podobał, nie ważył tony i również dawał radę na podjazdach jak i zjazdach – i, że takie kombo nie istnieje? :) Opony i kierownicę można wymienić na bardziej przychylne zjazdom, a zawieszenie ciut bardziej podpomować aby dawło radę z mniejszym skokiem, czy moje myślenie jest błędne? Kąta głowki ramy nie przeskoczę ale on też sprawi, że będzie się gorzej podjeżdzać na stromych podjazdach? Czyli jak kupię Agonista to do Finale nie będę mogła z Wami pojechać? ;-)
Mam budżet 6-7000 niby całkiem sporo. Problem z tym, że mam 196 cm co ogranicza wybór. Myślałem o fullu ale chyba wezmę hardtaila (rower do wszystkiego). Na wypożyczonych fullach zdażalo mi się jeździć np. Srebrna Góra wrażenie po przesiadce ze sztywniaka mega (+10 do szybkości) ale rower za krótki. Przeanalizowałem milion tabelek niestety ciężko znaleźć XL-ke w sklepie żeby chociaż przymierzyć. Nie kumam też rozmiarówki marina która w zasadzie wyklucza ludzi 193+ a reach porownywalny (nawet większy)z innymi markami. Dajcie jakieś rady,dzięki
Jak ma być długi, to wybierz Mondrakera.
za 7k od mondrakera dostanie naklejki na rame jedynie
Nie przesadzajmy. Jest już trochę późno, bo w większość wyprzedaży już zakończona, ale jeszcze można znaleźć np. na bike24.com wyprz. -33% i Factor RR w rozmiarze XL i Foxy rozm. L za 1999 EUR. Może to i prawie 8,5 tyś zł, ale rower na lata. W modelach hardtail, to można spokojnie zmieścić się do 7 tyś zł.
Rada: (jeśli nie masz możliwości przymiarki) patrz bardziej na cyferki (reach + efektywna długość górnej rury), niż sugestie wzrostowe producenta.
Jeśli chodzi o modele, to mając do dyspozycji 7000 zł, jednak kusiłby mnie full. A konkretnie Dartmoor Bluebird Evo 29 i Marin Rift Zone 2 – oba dostępne w dość obszernym rozmiarze XL i na jedynych słusznych w Twoim przypadku kołach 29″.
PS. Dorzucę też link do artykułu o wyborze rozmiaru:
https://www.1enduro.pl/wybrac-rozmiar-ramy/
Co do Marinów – przymierz się do XL w kole 29 i powinno być wszystko ok. To takie krycie dupy amerykańców, którzy jak widza wysokiego człowieka to przy okazji z brzuchem do kierownicy. Znam ludzi, którzy mają po 2 metry i śmigają na XL w kole 29. Jeden taki nawet pracuje w sklepie Marina w Bielsku Białej ;)
Kawał cieżkiej i dobrej roboty. Nie musze szukać w całym internecie enduraków by sobie porównać modele.
Dziwi mnie ze nie ma tu GT Avalanche 29 Elite. Przeglądałem tą listę ale takze ofertę GT. Pasuje chyba zarowno geometria jak i ilosc przelozen
Masz na myśli ten rower?
https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-gorskie-sztywne/xc-sport/avalanche-elite
Zwróć uwagę na kryteria tej listy:
– kąt główki ramy maksymalnie 68 stopni (Avalanche ma 69)
– skok widelca minimum 120 mm (Avalanche ma 100 mm)
jezu, jakze mi sie podobaja nowe stumpjumpery 27.5 comp i evo, ehhh, ale moja 26″ jeszcze tak dobrze sie sprawuje :)
Michał a co powiesz o Romecie Tool 1. Może jakaś współpraca i test? Patrząc na wagę i komponenty+ cena= chyba ciekawa propozycja (geometrii nie analizowałem). Mi osobiście marka się źle kojarzy (dosiadałem pierwszego Mustanga, w którym przy pierwszym hamowaniu odpadł tylny hamulec- odspawała się ośka od ramy:-) ) No alo to może tylko mi :-)
Toola nie biorę w ogóle pod uwagę, bo kupienie tych rowerów graniczy z cudem – firma wypuszcza na rynek kilka(naście?) egzemplarzy, żeby mieć czym się pochwalić w katalogu i na targach… A przynajmniej tak było do tej pory.
No i po temacie… a szkoda. Powstałby cykl poznajcie swoje zanim cudze pochwalicie :-)
Michał, a nie chciałbyś przetestować tego Nerda od NS na kombinacji kół 27,5 i 29. Ciekawi mnie mocno :)
Interesujące rowery z Decathlona. Jak znam zycie pewnie i tak nikomu do testów nie dadzą, bo a nuż wyszłoby, że mimo wyraźnie atrakcyjnej ceny i specyfikacji, lepiej będzie dołożyć na coś „markowszego”. Zaś rowery sprzedzadzą się w zyliardach sztuk i tak, i tak. I tu zonk, bo odbiorca nowych Rockriderów 100 za 6000zł, to już nie będzie ten, który przyszedł, żeby nabyć model 520 za 1690zł.
Kiedyś stanąłem w Decu przy rowerach (początek sezonu rekreacyjnego). Chłopaki nie nadążali rozpakowywać nowych sztuk i ustawiać im przerzutek. Mimo, że podobno rano mieli już kilkadziesiąt gotowych przed otwarciem sklepu.
Wczoraj z kumplem z pracy sporo dyskutowaliśmy o tym :) Ja nie jestem przekonany (bardziej: rozczarowany), ale mimo to, pojawi się co nieco o tym rowerze w zestawieniu najtańszych ścieżkowców.
Witaj.
Skoro zrobiłeś tak obszerne zestawienie może znasz ramę któa jest oferowana w sprzedazy jako sama rama. Np jak Primal od Dartmoora.
Konkretnie szukam ramy HT trail pod koła 29″, piasta w rozmiarze 12×142 z możliwością montażu przedniej przerzutki. Któryś z producentów oferuje lub oferował taką ramę?
Pozdrawiam
Szukaj używanych – kupowanie nowej ramy oddzielnie mija się z celem, o ile nie składasz butikowego roweru za gruby hajs.
Może już ktoś o tym wspomniał w komentarzach, ale CTM Rocker ma po 120 mm skoku na obu amortyzatorach, a nie 140 jak na liście.
Co powiecie na temat kellys thorx 50 na kołach 29 cali?
Jak zawieszenie i geometria?
Pozdrawiam :D
Czy ktoś z obecnych testował cannodale jekyll na kołach 29 i mógłby podzielić się opinią?