Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Marin Nail Trail 6 29 2018

Tegoroczna oferta fulli Marina wiele osób odciągnie od zakupu hardtaila. Jeśli jednak cenisz sobie prostotę dobrego sztywniaka, firma ta też ma coś dla Ciebie! Jednym z ciekawszych modeli jest Marin Nail Trail 6 29, którego właśnie testuję. Producent określa go jako agresywnego ścieżkowca, ale ma on w specyfikacji kilka ciekawostek – część z nich ucieszy endurowców, inne pasują do nowej fali rowerów XC. Przedstawiam Ci szczegóły tej niecodziennej kombinacji.


Rower testuję dzięki współpracy z marką Marin Bikes.


Marin Nail Trail 6 29 2018
W katalogu Nail Trail 6 29 wygląda dość niepozornie, ale uwierz mi – w momencie, kiedy wyciągniesz go z kartonu, na Twojej twarzy pojawi się banan porównywalny tylko z tym podczas pierwszej jazdy. Sprawdzone!
Marin Nail Trail 6 29 2018
Muszę tu jednak zaznaczyć, że Marin wziął mnie pod włos i przysłał rower w mojej ulubionej kombinacji kolorystycznej ;)
Marin Nail Trail 6 29 2018
Ale rower wyróżnia nie tylko wygląd, ale przede wszystkim nowoczesna geometria, solidne wyposażenie i… cena. Prezentowany Nail Trail 6 to podstawowy model kosztujący 4799 zł.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - rozmiar ramy
Dostępny jest w dwóch odmianach: na kołach 27.5″ i 29″. Do testu wybrałem duże koła, bo uważam, że do hardtaila jest to pod każdym względem lepszy wybór.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Choć po złożeniu roweru, dwa razy upewniałem się, że dostałem właściwy model – na pierwszy rzut oka, Nail Trail nie wygląda na 29era.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Rama jest bardzo smukła i mimo dużych kół, nie masz wrażenia „kobyłowatości”. Bardzo mi się to spodobało! Mam 170 cm wzrostu i prywatnie zrezygnowałem z 29era głównie z powodu tych czysto subiektywnych odczuć przy kontakcie z rowerem – to jak chodzenie z dziewczyną wyższą o głowę. W Nail Trailu 29 wszystko wygląda naturalnie i na miejscu.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - miejsce na oponę
Ta poręczność jest też zasługą dość wąskich opon – przywykłem już do plusowych hardtaili. Tutaj 2.25″ (realnie 56 mm) wydaje się trochę chuderlawe i gubi się w przepastnym tylnym trójkącie pozbawionym górnej poprzeczki.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost miejsce na oponę
Również w amortyzatorze nie powinno zabraknąć miejsca, jeśli w przyszłości chciałbyś przerzucić się np. na opony w rozmiarze 2.6″.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost
Rock Shox Recon RL to prosty model o stalowych goleniach 32 mm, ale za to ze sztywną osią (Boost).
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost
120 mm skoku definiuje ścieżkowy charakter roweru. Szosowców ucieszy regulacja tłumienia kompresji z blokadą skoku.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Rock Shox Recon RL Boost
Co ważne, jest to wersja powietrzna (Solo Air). W tanich sztywniakach często montuje się widelce ze sprężyną stalową, co bardzo utrudnia dopasowanie twardości do masy i stylu jazdy ridera. Tutaj ustawienie sagu to kwestia kilku machnięć pompką.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Nobby Nic Performance Addix
Potem pozostaje już tylko nadmuchanie opon i możesz ruszać na szlak. Opony Schwalbe to podstawowa wersja Performance, ale z nową, podobno lepszą mieszanką Addix. Przy rozmiarze 29″ powinny dawać radę, choć dużo też będzie zależało od bieżnika.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Nobby Nic Performance Addix
Z przodu jest to dobrze znany i bardzo wszechstronny Nobby Nic
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Racing Ralph Performance Addix
…zaś z tyłu zamontowano mocno krosiarskiego Racing Ralpha.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - Schwalbe Performance Addix
Nail Trail ma jeszcze asa w rękawie, który pozwoli wycisnąć z opon maksimum możliwości: to obręcze o szerokości wewnętrznej aż 29 mm. Oczywiście tubeless-ready.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - obręcze Twenty Nine
Dają one stabilne podparcie ściankom bocznym i zwiększają objętość. Większość budżetowych hardtaili nadal toczy się na obręczach 21-23 mm – ogromny plus dla Marina!
Marin Nail Trail 6 29 2018 - piasta przednia Formula Boost
Piasty na łożyskach maszynowych pochodzą od Formuli. W modelu 2018 w obu zastosowano sztywne osie w rozmiarze Boost, co powinno korzystnie wpłynąć na sztywność kół 29″ i ułatwić przyszłe upgrade’y.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - korba
Korba to ciekawostka: własny produkt Marina. Jest to konstrukcja dwuczęściowa (ze zintegrowaną osią), z suportem klasycznie wkręcanym w ramę.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - łańcuch
Stalowa zębatka ma dość nietypowy rozkład śrub (BCD 76 mm), co teoretycznie pozwoli zejść z rozmiarem nawet do 28 zębów. Seryjnie jest to uniwersalne 32T – twardo będzie dopiero w górach.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - kaseta Sunrace 11-42
O szeroki zakres przełożeń dba kaseta Sunrace 11-42T.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - napęd SRAM NX
Reszta napędu to 11-rzędowy SRAM NX, co wyróżnia Nail Traila na tle konkurencji – standardem w tej klasie jest 10 biegów.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - tarcza Shimano Centerlock resin pad only 180 mm
Koktajl producentów uzupełniają hamulce Shimano BR-M425. Na pierwszy rzut oka zwiastują bezproblemową eksploatację, ale do ideału trochę im brakuje. Tarcze Centerlock to najtańszy model Shimano przeznaczony wyłącznie do okładzin żywicznych. Upgrade systemu hamulcowego może wymagać ich wymiany. Dobrze chociaż, że z przodu zastosowano rozmiar 180 mm.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - klamka hamulcowa Shimano BR-M425
Zastrzeżenia budzą też klamki z oldchoolową dźwignią na dziesięć palców. Żeby kończyły się w prawidłowym miejscu (pod palcem wskazującym), trzeba je mocno odsunąć od gripów, najlepiej zamieniając miejscami z manetką.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - kierownica 780 mm
Miejsca do takich manewrów jest jednak pod dostatkiem, bo charakter Nail Traila dominuje szeroka kierownica: pełne 780 mm! Dla mnie to aż za dużo, ale przynajmniej każdy będzie mógł doprawić swój rower do smaku (za pomocą brzeszczota).
Marin Nail Trail 6 29 2018 - mostek 45 mm
Do tak szerokiej kierownicy idealnie pasuje bardzo krótki mostek: 45 mm. Mocowanie to klasyczne 31,8 mm.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - siodło
Punkty kontaktu to też produkty własne: wygodne, przykręcane gripy (z przyjemnie miękkimi końcami) i siodło ze wstawkami pod kolor detali na ramie, amortyzatorze i obręczach.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - górna rura
Niejeden droższy rower nie może się pochwalić taką koordynacją kolorystyczną! Grafika jest bardzo subtelna i elegancka, a całość sprawia wrażenie roweru kosztującego więcej, niż jest w rzeczywistości.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Również masa roweru (realnie 12,9 kg w rozmiarze M, na dętkach, bez pedałów) wypada bardzo dobrze, jak na 29era z ciężkim amortyzatorem i „pełnowymiarowym” osprzętem. Większość konkurentów waży około pół kilograma więcej.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Za niską masę odpowiada przede wszystkim wysokiej klasy rama z podwójnie cieniowanego aluminium.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - znaczek emblemat logo
Na pierwszy rzut oka wygląda do bólu klasycznie, ale diabeł tkwi w szczegółach. Kiedy ostatnio widziałeś tak pięknie wykonany „znaczek” na główce ramy? Jakość wykonania jest typowa dla dużej marki z rodowodem, trudno się do czegoś przyczepić. Marin popiera ją dożywotnią gwarancją (bez „drobnych druczków”!).
Marin Nail Trail 6 29 2018
Estetów ucieszy też linka przerzutki schowana wewnątrz ramy. Przewód hamulcowy pozostawiono na zewnątrz, co z kolei ucieszy mechaników.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Elegancko wkomponowany w tylny trójkąt jest też zacisk hamulca. Oś tylnej piasty do demontażu wymaga klucza imbusowego.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - tylne widełki
Wygięte górne rurki, poprowadzone nieco poniżej górnej rury (tzw. fastback), mają zapewniać elastyczność na nierównościach.
Marin Nail Trail 6 29 2018 - sztyca regulowana stealth
Rama jest przygotowana do wewnętrznego prowadzenia przewodu sztycy regulowanej, które stało się już standardem. Myk-myk zdecydowanie powinien być pierwszym upgradem. Nail Trail ma też oczywiście mocowanie bidonu, choć w rozmiarze M na kołach 29″ – tylko jedno. Wszystkie inne wersje mają dwa – ciekawostka! Żadna jednak nie ma mocowań bagażnika i innych pierdół.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Do turystyczno-wyprawowych zastosowań przewidziany został model Pine Mountain, o którym pisałem w top 10 hardtaili do 5500 zł. Nail Trail 6 29 jest rowerem o bardziej zadziornym charakterze. Geometria jest dłuższa i niższa, choć nie radykalna.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Reach nieco poniżej 430 mm to mniej więcej tyle, co w innych nowych ścieżkowcach. W testowanej przeze mnie M-ce dość wysoki jest jednak stack, przez co „za sterami” rower sprawia wrażenie większego.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Z kątem główki ramy wynoszącym 68 stopni (choć moje amatorskie pomiary wykazują mniej), ścieżkowiec ten puszcza oko do riderów XC czekających na nową falę rowerów, nie próbujących ich zabić.
Marin Nail Trail 6 29 2018
Z kolei takie elementy jak szerokie obręcze i kierownica, są ogromną zaletą w oczach endurowca. A czy przekonają go właściwości jezdne na szlaku? O tym w pełnym teście! :)

Marin Nail Trail 6 29 2018

Cena: 4 799 zł (model 2019)
Dostępne rozmiary: S/M/L/XL/XXL
Masa: 13,3 (rozmiar M, z pedałami, na dętkach)
Strona producenta


Zobacz też:

 

Subscribe
Powiadom o
guest

110 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
topol
topol
6 lat temu

Te specificzne stopniowania w sunrace jest czymś kulawym,czy wręcz odwrotnie.Wprowadza nowe trendy?

Bartłomiej Karkonosze
Bartłomiej Karkonosze
6 lat temu

Jednak nie przyzwyczaję się do pokazywania takich rowerów na takich blogach. Pozdrawiam.

szczyrkowianin
szczyrkowianin
6 lat temu

Dopiero zaczynasz swą przygodę z rowerami i z tąd to zniecierpliwienie.(

topol
topol
6 lat temu

Recon ma taper czy redukcje w dolnej misce?

cultes93
cultes93
6 lat temu
Reply to  topol

ma taper, sprawdzałem u siebie w hawk hillu

Dawid
Dawid
6 lat temu

Tam na pewno jest boost ? 148 i 110mm ? bo wg specyfikacji to nie ma. http://marinbike.pl/nail-trail-6-29-2018-p88.html?c=66

szczyrkowianin
szczyrkowianin
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

warto wspomnieć że istnieje tansza wersja „lite” podobnego roweru na podobnej ramie 135×10 i nazywa sie bobcat triL 5 i kosztuje 3500pln.

iwo
iwo
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Widzę, że przednią piaste już wpisali poprawnie (110), ale tył dalej z 2017roku :)

cultes93
cultes93
6 lat temu

Co do Marina, to specyfikacja rowerów na nasz rynek jest traktowana dość luźno.
Przykład? Posiadam hawk hilla kupionego w październiku 2017 r. z mostkiem o dł. 60 mm. Natomiast widziałem w serwisie ten sam model, który doszedł kilka dni temu z mostkiem 45 mm i czarnym goleniem dampera.
Zresztą wystarczy spojrzeć, że na USA inaczej mają skonstruowaną ofertę.

Pokrowiec
Pokrowiec
6 lat temu

No i zaczęły się opłacone artykuły…
Szkoda bo lubiłem czytać jak najtańszym oponom, Rockshoxom i hamulcom się obrywa a tu w tych ochach i achach czuć sztuczność na kilometr.

Ilia
Ilia
6 lat temu
Reply to  Pokrowiec

Czuć, czuć. Też to zacząłem odczuwać w pewnym momencie.

Ilia
Ilia
6 lat temu
Reply to  Pokrowiec

Nie ma tego stylu co we wcześniejszych artykułach i czuć takie wciskanie w stylu, że gorsze, ale w tym rowerze akurat lepsze.

teraw
teraw
6 lat temu
Reply to  Pokrowiec

Oj racja niestety. W rzeczywistości ten rower to całkiem fajna rama z niezłym napędem, reszta to złom. Napęd, kierownica, mostek jakieś pomniejsze pierdółki to 1500 zł. Więc dostajemy całkiem fajną ramę za 3000(!) i amor, koła i hamulce do kupienia. Bad deal

tomakuzu
tomakuzu
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

„Pisz h, gdy chuj jest miękki – a ch, gdy twardy!” …..:)

mateusz
mateusz
6 lat temu
Reply to  Pokrowiec

No to pokaż coś w katalogowej cenie 4.600 co będzie znacznie lepsze. Jest Recon, ale z tłumikiem Motion Control, są wszystkie najnowsze standardy tj. boost, poprawna geometria. Rama jak przystało na Marina wykonana bardzo dobrze z dobrym malowaniem, w przeciwieństwie do Dartmoorow, gdzie kijowy lakier, i krzywe tylne widełki to nie rzadkość. Michał moglby, skrytykować hamulce, amortyzator i cała reszte ale w opinii każdego racjonalnie myślącego wyszedłby na idiote. Zgadzam się, że da się wyczuć, że to artykuł sponsorowany jednak jak tak patrzę to jest to naprawdę sensowny rower, który nie byłoby tak łatwo skomponować dużo lepiej.

Oldboy
Oldboy
6 lat temu
Reply to  Pokrowiec

Pokrowiec@- bez jaj , co jest zlego w tym RockShoxie? 120mm ,boost, blokada,taper. Albo opony , ktore zalewasz mlekiem i gotowe? W tej cenie to sa minusy? Do niedawna mialem Cannondale Chase , kola 26cala , amor 100mm, bez sztywnych osi i wazyl 13,5kilo ! Tutaj masz lzejszy rower na wiekszym kole, piasty boost, wiekszy skok widelca , sztywne osie.Ten rower za 4600zl to okazja i wiesz dlaczego? Dlatego ,ze Marin daje rower ktory bedzie najczesciej spotykanym typem roweru w przyszlosci. Klasa XCFunn wlasnie wchodzi na rynek , a Marin jest tu jednym z pierwszych i w super cenie.

Maciej B.
Maciej B.
6 lat temu

Jest strasznie brzydki :D

Bobromir
Bobromir
6 lat temu
Reply to  Maciej B.

Zgodzę się. Ma styl mojego GT sprzed 16 lat ;-)

Maciej B
Maciej B
6 lat temu
Reply to  Bobromir

:D „Milenijne” GT są dużo ładniejsze. Oglądając kolekcje Marin odnoszę wrażenie że grafikiem została żona szefa firmy (lub potomstwo), która odkryła w programie graficznym narzędzie do „Gradient” z palety „Basic”. :)

Oldboy
Oldboy
6 lat temu
Reply to  Maciej B.

Czarno-Bordowy jest piekny

Plok
Plok
6 lat temu
Reply to  Maciej B.

A mi się bardzo podoba

Marek Borowiak
Marek Borowiak
6 lat temu

Załóż Michał lepiej blog pierwszakomunia.pl bo tu ludzie chyba nie chcą czytać o tak „pięknych” i „funkcjonalnych” rowerach :)

Bartosz Przepiórkowski
Bartosz Przepiórkowski
6 lat temu

Nie rozumiem narzekań. Czego można oczekiwać od roweru poniżej 5000 zł? Konkurencja oferuje bardzo zbliżone komponenty do Marina w tej cenie. Ten blog powinien pokazywać takie rowery z myślą o początkujących, nawet jeśli artykuł jest sponsorowany. Taka forma artykułu zachęci nowego do kupna, bardziej niż twierdzenia „tani i kiepski na tle droższych i bardziej premium”. Michał chciał zaznaczyć, spójność roweru Marina a nie oh ah budżetowego osprzętu.

Mor
Mor
6 lat temu

Podoba mi się ten Marin. Ciekawy jestem jak tam przekrok w nim, czy jest zgodny z tabelka i ma te ok 74cm? Czy ta cena 4600 to oficjalna katalogowa bo z tego co kojarzę to NAIL trail z 2017 na początku kosztował koło 5100 potem po obniżce 4600zl.

Jurek
Jurek
6 lat temu

Częściej testuj budżetowe sprzęty. Rowery 10k+ są fajne, ale z wiadomych względów nie dla każdego :)

ian
ian
6 lat temu

Dawajcie zdjęcia które po włączeniu w nowym oknie będą w większej rozdzielczości.

PS. A kiedy mniej więcej pełny test ? bo rower ciekawy :)

ian
ian
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Mój błąd :) Rzeczywiście działają :P

Tomek
Tomek
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

U mnie nie koniecznie (chrome) – po kliknięciu na zdjęcie otwiera się ono w okienku (mniejszym niż oryginalne zdjęcie) – są przyciski „poprzednie”, „nastęne” i „play” oraz „zamknij”, ale nie ma przycisku „pełny ekran”, ani nie ma możliwości rozciągnięcia okna. Tak więc po kliknięciu mamy zdjęcie mniejsze niż w artykule. Sprawdziłem również na Macu (Safari) i jest tak samo.

Tomek
Tomek
6 lat temu
Reply to  Tomek

…Ok – już skumałem – jeśli zrobię PPM i „otwórz w nowym oknie” to wtedy są w pełnej rozdzielczości. Po kliknięciu lewym sa w małym oknie.

lederfox 34
lederfox 34
6 lat temu

A mnie się podoba, i rower i jego opis. Blog musi się kierować potrzebami rynku a dystrybutorzy to wyczuwają. Dobrze ze są opisywane rowery 'normalne’ w użytkowaniu, bardziej 'cywilne’ (bez urazy wszelkim enduro do cięższych zastosowań) bo inaczej byśmy byli skazani na cudowne górnolotne hasła reklam producentów bez szczypty rzeczywistości. Dołączył po prostu kolejny (dobry) gracz do rynku-rower do 5000 tysi.

Bert
Bert
6 lat temu

Marin to dla mnie kultowa marka z lat 90-ych. Potem znikła z naszego rynku więc cieszę się, że wraca. A wraca jak widać po ofercie z całkiem solidnym wyposażeniem. Nie widzę tu sponsoringu bo są uwypuklone słabsze strony i to wyrażnie. Dla mnie spory plus to nawet mufa gwintowana. Generalnie i sory ale żałośni są dla mnie ludzie co nie mają styczności z daną częścią a już wieszczą, że to złom. Jeśli te koła na maszynach a nie jakieś Deorki czy uj wie co innego to syf to proszę to uzasadnić. To samo Recon. Halo pobudka mamy rok 2018 gdzie w droższych modelach wsadzają ten wideł. Nie wiem co jest grane na rynku to siedzę cicho i nie krytykuje. Macie za darmochę jednak dość sensowny opis dość rzetelnego, znającego temat gościa. Warto to docenić a nie jojczyć o sponsoringu. Dla mnie napęd za twardy czyli spory minus w postaci braku napędu 2x. Cała reszta w tych pieniądzach trzyma wysoki poziom.

Bartosz Przepiórkowski
Bartosz Przepiórkowski
6 lat temu
Reply to  Bert

Marin z roku na rok wygląda coraz lepiej. Szkoda, że GT nie odświeży swoich konstrukcji. Wyglądają dość topornie.

Pablo RS
Pablo RS
6 lat temu

Zgadzam sie z Bertem – w tym budżetowym przedziale cenowym niezrozumiały jest brak przedniej przerzutki (2-10) Poszerzyłoby to znacznie zakres zastosowań tego bidnego sztywniaczka ;-) Co jest tak odrażającego w przedniej przerzutce ?? ;-))

Oldboy
Oldboy
6 lat temu

Rower ma duzo plusow . 11 biegow, kola boost, wkrecany suport, niska waga, szerokie obrecze. Dokupic mykmyka i gotowy wariat. Nie wiem czego narzekacie, rower do ostrej jazdy, ale nie jest to konkurent np.Dartmoora ,bo to rower klasy XC-funn. Ma wszystko czego trzeba do szybkiej ostrej jazdy, a konkurenca albo drozsza lub ciezsza.Super rower , a Nail Trail7 to wypas.

Marek Szynder
Marek Szynder
6 lat temu

Dobrze ktoś tu napisał, że rowery za 10+ ( ja bym nawet zaryzykował za 5+) są fajne, tylko kogo na nie stać. Michał więcej realizmu i tym samym więcej rowerów do np. 7 tys. Ja rozumiem, że fajnie się czyta o Ferrari czy Porsche ale ile można lizać czekoladę przez szybę :-)

Plok
Plok
6 lat temu
Reply to  Marek Szynder

Popieram

Kierownik
Kierownik
6 lat temu

Popieram wpis i prośbę o rowery w cenie 4-10tyś.
Mariny mają ciekawą specyfikację, ale malowania są obrzydliwe!!

Plok
Plok
6 lat temu
Reply to  Kierownik

Kwestia gustu. Dla mnie są jednymi z najładniejszych na ryku.

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu

UWAGA. Lokowanie produktu :)
ten rower jest nijaki.

Oldboy
Oldboy
6 lat temu
Reply to  TOMEKOWALIK

Rower nijaki hehe. Rower jest zajebisty. Zalezy kto czego szuka. Jak masz skillsy ,to tym rowerem pojedziesz maraton i enduro. Ja na 26cala 13,5 kilo w maratonie w Cyklokarpatach na Wierchomli przyjechaem w pierwszej 60 na srednim dystansie (50km). Tym sprzetem przejechalbym jeszcze szybciej. Gwarantuje Ci ,ze w Enduro zawodach na tym rowerze ostatni nie przyjade. Zamiast narzekac , zacznijcie jezdzic na prawde, cwiczyc manuala, pamptruck, szosa . Rower ma wszystko co powinien nowoczesny rower.

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu
Reply to  Oldboy

ale ty jesteś zajebisty, pewnie jak bys troche pocwiczył to i na wigrt3 byś dał rade być w pierwszej 10.

jesli mamy ty tylko ohy i ahy pisać to po co to?!!!
po prostu z daleka widac, że to sponsorowana recenzja.
słabo

Mateusz Sobociński
Mateusz Sobociński
6 lat temu
Reply to  TOMEKOWALIK

No to wymień konkretne wady tego roweru. Tylko mówienie, że na pokładzie jest Recon zamiast Pike to jak narzekanie, że Dacia za 39.900 nie ma skórzanych foteli…

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu

jest super bo konkurencja w tej cenie nie jest lepsza
no i jest super bo pomalowany jest w moje ulubione kolory

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

nie twierdze że jest słaby tylko że jest nijaki
pokasz mi jego mocne strony, czym sie wyróznia w tej klasie

współpraca to coś innego jak praca na rzecz kogoś.

venom2000
venom2000
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Czym się wyróżnia?? Napęd SRAM-owski,sztywne ośki,szerokie obręcze

wujekeman
wujekeman
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

HEAD ANGLE …… dziękuję za uwagę :) porównaj z tym przedpotopowym kątem u konkurencji :)

Oldboy
Oldboy
6 lat temu
Reply to  TOMEKOWALIK

To może pochwal się czym jeżdzisz i gdzie byleś ostatnio na zawodach( które miejsce )i jak Ci poszło panie super enduro :)

Bartłomiej Karkonosze
Bartłomiej Karkonosze
6 lat temu

To jest podobno blog o enduro a enduro to nie sztywniaki, grawele itp.

R2r
R2r
6 lat temu

zmień blog ziomeczku ¯\_(ツ)_/¯

Maciej B.
Maciej B.
6 lat temu

Enduro to nie sztywniaki… Dodałbym że jeszcze że na pewno nie MTB. : |

ksz
ksz
6 lat temu

Jeżdżę enduro na sztywniaku, niejednokrotnie płynniej i szybciej niż wielu enduro riderów na swoich wypasionych fullach i co mi zrobisz?

Krzysztof Wanat
Krzysztof Wanat
6 lat temu

„a Enduro to przypadkiem nie motocykle?”

Maciej B
Maciej B
6 lat temu

Motocykle też, ale sztywne czy „fule” :D

Oldboy
Oldboy
6 lat temu
Reply to  Maciej B

Enduro od Endurance , czyli wytrzymały. Gdzie napisane ,że Enduro to fullsuspension? hmmm?

Bert
Bert
6 lat temu

Niestety enduro nie jest tanie więc jak ktoś chce opinii za 5K+ to chyba z używek. Takie są realia rynku. Szczerze jestem w szoku w jaki sposób traktujecie gościa, który per saldo robi fajną robotę. To nie „wasz” blog byście dyktowali o czym ma pisać. Będę tak samo chamski i napiszę, że oczekuję solidnych rowerów enduro za taką samą kasę i ciekawych sztywniaków bo na razie ich najwięcej się sprzedaje. Jakie chcecie „ęduro” po taniości by nie narzekać na słaby osprzęt?? Zasada jest taka: masz kupić najtańszego fulla z bardzo słabym osprzętem to lepiej kup solidnego sztywniaka. Na pewno wyjdzie taniej w tym w eksploatacji. Poza tym enduro to również styl jazdy i jako takie miało prekursorów w Pl w postaci HT w latach 90-ych.

Michal
Michal
6 lat temu

Michal a jak ten rower wypada w porównaniu do Whyte 629? Szukam HT do zabawy i ciekaw jestem twojej opini w porównaniu właśnie do 629. Pozdrawiam

venom2000
venom2000
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Michale zaraz się zacznie że jak to za 1400 można zrobić upgrade na Myk-Myka a Ja ostatnio czyli w Grudniu zanabyłem wspaniałą sztycę Brand-X Ascend II za niecałe 90 Funta i jestem mega zadowolony z jej działania,czekam na test gogli do jazdy plus ciekawych siodeł

Michal
Michal
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Dzięki Panowie za odpowiedź, pozostaje jeszcze tylko kwestia gustu i tutaj Whyte wygrywa, moim zdaniem. Szukam roweru trochę uniwersalnego, który zastąpi mi Bullsa Coperhead 3Plus. Rower powinien dawać radość z jazdy po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, startuję dla zabawy w maratonach (MTB Gdynia, Gwiazda Południa) i dawać satysfakcję z wypadów w góry czy singletracki. Zastanawiałem się jeszcze nad Bird Zero TR ale on już wykracza poza budżet a w przypadku Whyte można jeszcze jakieś zniżki wyłapać… Macie jakieś propozycje? Kusi mnie też NS Bikes model ECCENTRIC, tylko niestety ich rowery ważą ponad 13kg.

venom2000
venom2000
6 lat temu

Daj Im palec to wezmą całą rękę,napatrzą się a następnie nie mając zielonego pojęcia szukają fulli do 1500 na alledrogo pustaki co by zje….ne filmiki na Zapchajtuba wrzucać jak to w mieście na fullu pokonuje metrowe krawężniki zamiast kupić sobie sprzęt z dobrym geo i fajnym osprzętem na sztywno,sam śmigam po Szkockich bezdrożach na Sztywniaczku i odczuwam lekki niedosyt z braku sztywnej ośki na tyle,można się doczepić do hebli u Marinka ale reszta jest bardzo dobra

CK
CK
6 lat temu

A ja powiem tak: enduro jako odmiana MTB mnie zainteresowało właśnie przez tego bloga to raz. Dwa ze jest tu robiona zajebista robota u podstaw która daje szanse wejścia wielu noobom jak ja w temat bez popełniania głupoty w stylu „kupie fulla za 14k i jestem enduro”.

Trzecia rzecz, przechodząc do meritum, ten rower jest naprawdę spoko jako pierwszy rower z nadzieja na apgrejdy może kiedy.

Fakt, ładna rama, wyróżniająca sie wizualnie, spoko osprzęt, choć nie najwyższa półka to dobra cena. W sam raz na naukę od podstaw dla większości z nas którzy w góry jeżdżą rzadziej bo skill/czas/odległość/budżet nie zawsze pozwalają. No i pomaga to w przejściu ze „starego MTB” na świeższa konstrukcje.

Na minus dałbym fakt ze te kąty juz daleko nie odbiegają od nowego Peaka. No ale może nie muszą. Reach jest dluzszy, a to juz robi różnice.

Czy sam bym go kupił? Nie jestem pewien, bo zainwestowałem juz w co innego :D

Jednak w całej tej gadaninie o jeździe najważniejszy jest skill. Ten rower może troche pomoc w rozwoju bo ma predyspozycje szlakowe, ale i tak najważniejsze jest katowanie techniki w lesie pod domem. Do tego jest potrzebny najtańszy rower który to zniesie, ten chyba daje rade.

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu

no tak, można przecież usunąć wpis jak będzie inny niz życzy sobie autor.

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu

Tak uczepiłem sie bo do tej pory byłem przekonany, że są tu rzetelne oceny sprzętu.
No cóż, nawet ksiądz się modli za pieniądze.

Oldboy
Oldboy
6 lat temu
Reply to  TOMEKOWALIK

…walik@ no pochwal się czym jezdzisz , może zrozumiemy dlaczego ten rower jest nijaki dla Ciebie. Santa Cruz w carbonie? Devil w carbonie? hehe

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu
Reply to  Oldboy

to takim sprzętem trzeba jeździć żeby móc coś powiedzieć?

Oldboy
Oldboy
6 lat temu
Reply to  TOMEKOWALIK

Proszę, proszę napisz czym jeżdzisz Panie Enduro…

venom2000
venom2000
6 lat temu
Reply to  Oldboy

Nie podpuszczaj bo jeszcze elaborat napisze chłopak 3:)

TOMEKOWALIK
TOMEKOWALIK
6 lat temu
Reply to  TOMEKOWALIK

spoko
nie ma sensu nic sobie udowadniać, straciłeś tylko jednego fana swojej strony, a może i nie jednego sadząc po wpisach.

Kierownik
Kierownik
6 lat temu

Ekko trąci słodyczą w stronę marki Marin, ale nie jest to wg. mnie nachalne. Myślę, że przy okazji takich wpisów bardzo ciekawą taktyką było by pokazanie co prezentuje konkurencja w tym samym przedziale cenowym, pewnie podniosło by to obiektywizm.

venom2000
venom2000
6 lat temu
Reply to  Kierownik

Pamiętajmy iż to producenci decydują o tym czy udostępnią swój sprzęt do testowania i na jak długo ale gdybyśmy poszli tym tropem to sorki ale takie testy nigdy by się nie skończyły bo każdego roku są dziesiątki nowych konstrukcji począwszy od wielkich marek zalewających rynki Europejskie po wspaniałe manufaktury robiące kilka,kilkanaście sztuk na cały świat tak jak to zrobił teraz Orange wypuszczając limitowaną ilość 20 sztuk!! Każdy zdrowo i normalnie myślący wie że są inne konkurencyjne pisma oraz blogi i zawsze mogą tam zajrzeć jeżeli jest Im mało.

PawełG
PawełG
6 lat temu

Walik tu nie chodzi o sprzet. Sam Michał napisał abys wskazał nierzetelnosci w tekscie i bylaby wtedy podstawa do rozmowy. A tu widać, że nawet tego nie potrafisz, wiec nie dziw się, że sie Ciebie czepiamy. Blog to nie jest Biblia i nie podoba Ci się to nie czytaj.

Oldboy
Oldboy
6 lat temu

Jak będzie test ,to porówna do innych rowerów. To tylko bikeporn przecież.

Wertur
Wertur
6 lat temu

Czaję się na Marina Rift Zone 3. Wszystko mi w nim leży, od ceny 9k, przez tereny po których śmigam (Trójmiasto), aż po komponenty, których wymiana nie zedrze ze mnie ostatniego grosza. Tylko ten myk-myk 120mm… Ma to jakikolwiek sens?? Jeśli będę musiał go wymienić, to jest sztandarowy deal-breaker. Marin wtf?

Mor
Mor
6 lat temu

Michał dasz radę zmierzyć przekrok w tym Marinie? Nie mam gdzie się przymierzyć a z wyliczeń wychodzi mi trochę więcej niż w tabelce.

Tenfilip
Tenfilip
6 lat temu

Nuuuudny ten rower… zeby chociaz golenie mial czarne,nie srebne…

Tata
Tata
6 lat temu

A zadam głupie pytanie, ale ważne dla mnie :) Czy podejdzie do tego roweru taki fotelik https://velo.pl/akcesoria/foteliki/hamax/siesta ? :) czasami chciałbym na spokojnie pojeździć z córką :)

aone
aone
6 lat temu

Cześć Michał, idealnie trafiłeś z tym Marinem bo własnie stoję przed decyzją wyboru tego modelu. Wątpliwości budzi rozmiar ramy gdyż wg „super tabeli” Marina znajduję się pomiędzy rozmiarami L-(182cm)-XL. Przymierzyłem się do Nail 7-ki w roz. L i wstępnie jestem zadowolony. Jakie jest Twoje zdanie odnośnie rozmiaru? Wzrost 182cm, wew noga 84cm.

moher na klacie
moher na klacie
6 lat temu
Reply to  aone

Ja mam Nail Traila 6 (2017) rama L i do 180cm wzrostu leży mi wręcz idealnie

ian
ian
6 lat temu

I jak się podjeżdża na nim ? da radę czy meczące to jest ? chodzi mi o zakres przełożeń i kąty ramy ? Chciałbym wystartować w paru amatorskich maratonach w tym roku, bez ciśnienia na wynik :)

Maciej
Maciej
4 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Można sobie kolana zajeździć na zbyt niskiej kadencji. Przełożenie nie może zmuszać Cię do jeżdżenia siłowego. Młynek jest dużo zdrowszy dla kolan.
Powinieneś szybko policzyć przełożenie i spytać czy Gość jeździł pod ostre wzniesienia dokładnie na takim przełożeniu i czy zna dobrze swoje możliwości.
Moim zdaniem 32/42 na 29″ kołach to za twardo do wspinania się pod duże wzniesienia, masz 9,84 km/h przy kadencji 90 rpm. Tyle to się jeździ po asfalcie, a nie w terenie.

ian
ian
6 lat temu

Dzięki za odpowiedź. To czekam niecierpliwie na test (dużo zdjęć!) Bo rower już mam w koszyku zakupów ;)

Quilong
Quilong
6 lat temu

Czy rama może mieć myk myka w stealth’cie?

Jarek Nightrider
Jarek Nightrider
5 lat temu

A powie mi ktoś (gdyż zanabyłem ten rower zachęcony testem pana Michała) czy mogę ot tak po prostu kupić kasetę sunrace 11-46 i wymienić? Będzie pasować? Fabrycznie jest sunrace 11-42, na górkach nie wyrobię… Szkoda, że nie dali 2×10 btw…

Jarek Nightrider
Jarek Nightrider
5 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Uff, uspokoiłeś mnie, dzięki. Już zamówiona:)

Jarek Nightrider
Jarek Nightrider
5 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Nie trzeba zmieniać łańcucha, bangla jak złoto. Przednia przerzutka to relikt przeszłości, stwierdzam po 2 miesiącach i ok 900km na jednorzędówce. Tym bardziej, że za znośne pieniądze można zrobić upgrade do GX Eagle.

marco
marco
5 lat temu

Wersja niebieska Nail Trail 6 29″ 2018 nie ma boosta ani z przodu ani z tyłu.

mr.fatbiker
mr.fatbiker
5 lat temu
Reply to  marco

tak, też mi się wydawało, ale to nie jest powód do płaczu (moim zdaniem)

Odwiedź mój profil na
Instagram Top