Menu
Menu Szukaj

Bikeporn: Kross Grist 2.0 2017

Rower testowy, który w minionym sezonie zrobił na mnie największe wrażenie? Głupia sprawa, ale był to… Kross Dust. Totalnie zresztą niespodziewanie – na papierze wyglądał na pozbawiony charakteru półśrodek, ale na szlaku okazało się coś zupełnie odwrotnego. Mimo stromawego kąta główki ramy i zwyczajnych kół 27,5″, Dust wręcz się prosił, żeby na niego wskoczyć i atakować single z entuzjazmem naspeedowanego dobermana.

Skoro ten „zwyczajny” model okazał się tak fajny, to jaki będzie wjeżdżający właśnie do sklepów Kross Grist, teoretycznie dużo lepiej trafiający w moją wizję idealnego hardtaila…?


Rower testuję dzięki współpracy z firmą Kross


Kross Grist 2.0 2017 - prawa
Kross Grist 2.0 to topowy aluminiowy sztywniak polskiego producenta w kategorii rowerów trail (ścieżkowców). Wyżej są już tylko stalowe bliźniaki Smooth Trail / Pure Trail – droższe o tysiaka i z nieco łagodniejszym usposobieniem (geometria, amortyzator).
Kross Grist 2.0 2017 - lewa
Z kolei za 5 stówek mniej (7499 zł) kosztuje znany i lubiany Dust 3.0. Choć na pierwszy rzut oka oba modele wyglądają podobnie, są to całkiem różne bestie.
Kross Grist 2.0 2017 - prawa
Jakiekolwiek wątpliwości co do zastosowania tego roweru rozwiewa tabelka z geometrią.
Kross Grist 2.0 2017 - kąt główki ramy
W końcu ktoś zauważył, że w przypadku hardtaila geometria dynamiczna zachowuje się inaczej, niż w fullu – widać to po kącie główki ramy wynoszącym 66 stopni (taką samą wartość dostał w tym sezonie Dust!). W połączeniu ze stosunkowo niewielkim skokiem amortyzatora (120 mm), powinno to zapewnić stabilne i przewidywalne prowadzenie nie tylko na gładkich singlach.
Kross Grist 2.0 2017 - RS Yari Boost 120 mm
Zwłaszcza, że za amortyzację odpowiada tu pancerny Rock Shox Yari RC. To zdecydowanie mocny (dosłownie i w przenośni) punkt wyposażenia Grista 2.0.
Kross Grist 2.0 2017 - Rock Shox Yari 120 mm
Yari to tak jakby Lyrik, ale uzbrojony w prostszy tłumik Motion Control.
Kross Grist 2.0 2017 - Rock Shox Yari Boost
Golenie o średnicy 35 mm i oś Boost w innych rowerach bez problemu radzą sobie nawet ze 170 mm skoku. Zamontowany w Griście wariant 120 mm powinien więc być Sztywny jak Pal Azji.
Kross Grist 2.0 2017 - chainstay
Wiotki z całą pewnością nie będzie też tylny trójkąt o długości 431 mm – krótki, ale bez przegięć. Nie jestem fanem ekstremalnego skracania tyłu – utrudnia to dociążanie przedniego koła na podjazdach i w zakrętach, zwłaszcza przy geometrii progresywnej, w której przednie koło jest mocno wysunięte do przodu.
Kross Grist 2.0 2017 - detal
Przód Grista nie jest może radykalnie długi, ale reach 440 mm w rozmiarze M to wartość godna wspomnianego już płaskiego kąta główki ramy.
Kross Grist 2.0 2017 - miejsce na oponę i błoto
Długość tyłu jest wystarczająca do swobodnego montażu kół 29″, jeśli będziesz miał taką ochotę.
Kross Grist 2.0 2017 - prześwit na oponę 3.0"
Ale również z potężnymi plusowymi oponami, będziesz musiał się postarać, żeby zapchać Grista błotem.
Kross Grist 2.0 2017 - WTB Trail Boss 3.0"
Rozmiar opon WTB Trail Boss 3.0 naprawdę robi wrażenie, mimo że do tak grubych kapci jestem już przyzwyczajony.
Kross Grist 2.0 2017 - WTB Trail Boss plus
To chyba przez gęsto upakowany bieżnik, przypominający opony do trialu motocyklowego – bardzo podkreśla gabaryty 73-milimetrowego balonu. Jeśli jesteś projektantem sukienek, unikaj wzoru Trail Bossa!
Kross Grist 2.0 2017 - WTB Trail Boss 3.0" Light Fast Rolling
Trail Boss 3.0 jest dostępny tylko w wersji Light / Fast Rolling. Niech Cię jednak nie zmyli nazwa – „Light” oznacza w tym przypadku ponad 1100 g! Dobrze wróży to wytrzymałości. Więcej o plusowych oponach WTB znajdziesz w moim teście Rangerów.
Kross Grist 2.0 2017 - obręcze WTB Scraper i45
Również obręcze WTB Scraper i45 nie pozostawiają złudzeń co do zastosowania tego roweru.
Kross Grist 2.0 2017 - WTB Scraper i45 obręcze
Bonusowe punkty za naklejki pod kolor ramy. #enduropro
Kross Grist 2.0 2017 - piasta Boost
Piasty w rozmiarze Boost (z przodu i z tyłu) pochodzą od firmy Modus. Innymi słowy: no name. W tej cenie oczekiwałbym więcej, ale wstrzymam się z oceną do pełnego testu.
Kross Grist 2.0 2017 - napęd SRAM NX 1x11
Mieszane uczucia mam też co do napędu SRAM NX 1×11.
Kross Grist 2.0 2017 - SRAM NX 1x11
W zasadzie trudno mu cokolwiek zarzucić, ale tańszy przecież Dust 3.0 oferuje grupę GX – lżejszą i o szerszym zakresie kasety: 10-42T (tutaj mamy 11-42T).
Kross Grist 2.0 2017 - korba SRAM NX spiderless direct mount
Dużą zaletą jest korba z zębatką montowaną bezpośrednio (spiderless). Jeśli planujesz regularnie zabierać Grista w góry, zamontujesz dzięki temu zębatkę w małym rozmiarze (np. 28T). Skompensuje to utwardzenie przełożeń przez duże koła.
Kross Grist 2.0 2017 - zębatka SRAM X-Sync narrow wide
Fabrycznie dostajesz stalową zębatkę SRAM X-Sync w uniwersalnym rozmiarze 32T. W sam raz na „zrównoważone single” i inne umiarkowanie pofałdowane trasy. Na naturalnych, stromych szlakach wymaga silnej łydy, lub stanięcia na pedałach (na szczęście tylne zawieszenie zbytnio nie pompuje).
Kross Grist 2.0 2017 - mocowanie przedniej przerzutki
Dzyndzel do przedniej przerzutki odziedziczony po tańszym modelu, sprzedawanym z napędem 2×10. Równie przydatny, jak kość ogonowa przy upadku na tyłek pod prysznicem (nie pytaj…).
Kross Grist 2.0 2017 - suport BSA wkręcany
Zastrzeżeń nie mam za to do bezproblemowych, wkręcanych misek suportu. W razie czego, bardzo ułatwi to serwis, podobnie jak poprowadzenie przewodów przerzutki i hamulca na zewnątrz ramy.
Kross Grist 2.0 2017 - klamka SRAM Level T
A propos hamulca – jest to SRAM Level T, czyli model o oczko lepszy od tego, który testowałem w Primalu.
Kross Grist 2.0 2017 - hamulec SRAM Level T zacisk
Seria Level różni się od popularnych Guide’ów dwutłoczkowym zaciskiem, na czym trochę cierpi jej „bling factor”. Siła i wyczuwalność są jednak wystarczające.
Kross Grist 2.0 2017 - SRAM Level T 180 mm
Dbają o to dwie tarcze o średnicy 180 mm.
Kross Grist 2.0 2017 - manetka SRAM NX
Przez to, że napęd i hamulce pochodzą z nisko-średniej półki, manetki i klamki są montowane na oddzielnych obejmach. Zależnie od preferencji, ułatwia to lub utrudnia znalezienie idealnej pozycji wszystkich „controlsów”.
Kross Grist 2.0 2017 - gripy i manetka Reverba
Wtopą jest wybór manetki Reverba montowanej nad kierownicą. Schowanie hydraulicznego guziczka pod klamką nie tylko byłoby wygodniejsze, ale też chroniłoby go przed (absurdalnie kosztownym) uszkodzeniem.
Kross Grist 2.0 2017 - Rock Shox Reverb 150 mm
Sama sztyca to poprawiony na 2017 Reverb Stealth. Kross idzie za trendami i do rowerów w rozmiarach M i L montuje wariant o 150 mm skoku.
Kross Grist 2.0 2017 - rura podsiodłowa
W tym kontekście bardzo mnie dziwi wydłużenie (!) rur podsiodłowych w stosunku do starszych modeli. Niemal cała branża (poza opisywanym ostatnio Rose) idzie w odwrotnym kierunku – żeby zmieścić sztyce dłuższe o 25-50 mm, rury podsiodłowe są odpowiednio skracane.
Kross Grist 2.0 2017 - rozmiar ramy M
Dziwna długość podsiodłówki wynika prawdopodobnie z okrojenia Grista do trzech rozmiarów, zamiast standardowych dla Krossa czterech. M-ka odpowiada więc dotychczasowej L-ce, uniemożliwiając osobom na granicy (takim jak ja – 170 cm) wybór dłuższej ramy. Na pierwszy rzut oka, to największa wada Grista.
Kross Grist 2.0 2017 - mostek Kross 55 mm
Na szczęście długość górnej rury będzie dla większości wystarczająca. Uzupełnia ją mostek Krossa, też nieco dłuższy (55 mm) od panującego standardu.
Kross Grist 2.0 2017 - mostek Kross 35 mm
Mocowanie o średnicy 35 mm pewnie trzyma kierownicę, również z logo Krossa.
Kross Grist 2.0 2017 - Kierownica Kross 35 mm 780
Ma ona 760 mm szerokości, zgodnie z ostatnim trendem zwężania kierownic w enduro ;)
Kross Grist 2.0 2017 - gripy Kross
Kokpit Kross Racing Components uzupełniają przykręcane gripy. Pierwsze wrażenie: dość wygodne.
Kross Grist 2.0 2017 - siodło WTB Volt Comp
Bardzo wygodne jest też moje ulubione siodełko WTB Volt.
Kross Grist 2.0 2017 - siodło WTB Volt
Napisy i kolorowe wstawki elegancko komponują się z detalami ramy.
Kross Grist 2.0 2017 - detal
Ramy, która stanowi zdecydowanie najmocniejszą stronę Grista.
Kross Grist 2.0 2017 - główka ramy
Nie licząc długich podsiodłówek, geometria jest naprawdę przemyślana, a płynne kształty doprawione elementami CNC, od razu dają do zrozumienia, że nie masz do czynienia z kolejną ramą z tajwańskiego katalogu.
Kross Grist 2.0 2017 - prawa
Wyposażenie jest bardzo spójne i „doinwestowane” tam, gdzie najbardziej się to liczy (amortyzator, sztyca, opony i obręcze). Trochę jednak rozczarowują napęd i hamulce o klasę gorsze od tańszego Dusta. Zrozumiałem to dopiero po sprawdzeniu, ile kosztują montowane w Griście plusowe obręcze WTB: 660 zł. Za jedną! Do tego opony po niemal 200 zł sztuka i tajemnica taniego napędu wyjaśniona.
Kross Grist 2.0 2017 - prawa
Mimo to, na tle konkurencji (m.in. Merida Big.Trail 800, Kona Big Honzo, Scott Scale 720 Plus…), kosztujący 7999 zł Grist 2.0 dalej wypada bardzo korzystnie. Jednak Kross przyzwyczaił nas raczej do „okazji roku”, niż jakiegoś tam zwyczajnego „korzystnie”.
Kross Grist 2.0 2017 - lewa
Nowy model wyraźnie daje do zrozumienia, że Kross nie stara się już być tanią marką dla ludu: o jego atrakcyjności w głównej mierze decyduje świetnie wykonana i nowoczesna rama własnego projektu, a nie napis na przerzutce.
Kross Grist 2.0 2017 - prawa
A że cena osiągnęła poziom bazowego Moona…? Cóż, bądźmy szczerzy: Grist 2.0 jest skierowany do doświadczonego, świadomego ridera, nie do osoby kupującej sztywniaka z braku pieniędzy na fulla.
Kross Grist 2.0 2017 - lewa
A przynajmniej tak sobie to tłumaczę, bo sam prawie ten rower kupiłem :) (ostatecznie jednak szarpnąłem się na stalowego Smooth Traila)
Kross Grist 2.0 2017 - prawa
Czy wrażenia ze szlaku potwierdzą moje teoretyczne wywody? O tym przeczytasz w pełnym teście (edit: JUŻ JEST!). Na razie Grist spędził ze mną kilka randek na Enduro Trails i Singltreku pod Smrkem – zaczynamy się bliżej poznawać.
Kross Grist 2.0 2017 - logo modelu
Żeby nie przegapić testu, polecam zapisać się do newslettera i obserować fanpage 1Enduro na Facebooku! :)

Zobacz też powiązane wpisy:

 

Subscribe
Powiadom o
guest

43 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
3.0 do motoru
3.0 do motoru
6 lat temu

Gdzie to dawać opony 1100g do hardtaila, wygląda to jakby się ktoś pomylił . Miałem kiedyś 2.4 w hardtailu i ciężko wykorzystać tą przyczepność, bo rower jedzie wolniej niż full jak wiadomo i ciężko dojść do granicy przyczepnośći.Tył już podskakuje bo masz limit i chce cie wysadzić z siodła ,a jednoczesnie opony trzymaja np. na śliskim. Takie odniosłem wrażenia. Zdecydowanie następny rower to fullsuspension.

Arek Trzciński
Arek Trzciński
6 lat temu
Reply to  3.0 do motoru

Jeździłem na tych oponach cała zime i nie widzę problemu. Ta guma dzięki tej wadze nie powoduje, ze rower odbija sie jak piłka.

Ukazz83
Ukazz83
8 miesięcy temu
Reply to  3.0 do motoru

Co to za bzdury?!
Absolutnie się z tym nie zgadzam.
Opona 2.4 na tył w HT to powinna być norma jeśli chodzi o rowery ścieżkowe na kołach 27,5.
Przy mniejszym kapciu jest mniej wygodniej w terenie zwłaszcza przy zjazdach.

Maciek T.
Maciek T.
6 lat temu

Fajny. Ale gdzie ten kupiony Smooth Trail ? :)

MichUp
MichUp
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

W stali to eccentric cromo 29 znacznie ładniejszy (i za różnice w cenie dałoby sie przeplesc na plusy na jakis fajnych obręczach:).

Tato
Tato
6 lat temu
Reply to  MichUp

W stali to HT od Stantona. Kolega złożył zabawkę na ich ramie i nie dość że on zachwycony to nawet mnie jadącemu obok ten zachwyt się udziela :)

PARAF
PARAF
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Święte Słowa, bro!
na przełomie stycznia i lutego ogłaszają, że od marca będzie nowa „zaje**sta” rama. mamy drugą połowę kwietnia a ramy nadal nie ma, bo… ponoć będzie w maju :P

Kamil Mi
Kamil Mi
6 lat temu
Reply to  PARAF

czyżby chodzilo Ci o Octan One Prone ?

Lukas
Lukas
6 lat temu

Grist dobra maszynka, oblukałem na bikeexpo w Wawie…taki troszkę wagonik, ale strasznie się podoba:)Gdyby był tańszy to pewnie bym mial własnie grista zamiast dusta;)
Jeżeli chodzi o kąty główki w Duscie na 2017, to jednak nie jest to 66……szkoda:( Sam mam Dusta na ten rok i jak by nie mierzyć (aplikacją z googla) to 67-67,5 jak w mordeczkę strzelił. Przy zakupie kross sam mi powiedział, że w katalogu dane Dusta są błędne, i żeby kierować się informacjami na stronie.

Lukas
Lukas
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Pewnie aktualizowali dane rowerów na stronie i wrzucili dane z katalogu;)chodź sami mówili, że są błędne dane. Pamiętam tę rozmowę jak dziś, „amortyzator ma w tym roku większy skok, więc może być 67″….a u mnie pokazuje 67.5. Błąd 0,5 na fonie normalka, ale 1,5….apke kalibrowałem na normalnej poziomicy

Tato
Tato
6 lat temu
Reply to  Lukas

Strony producentów mają to do siebie że pokazują bzdury. Np. jeszcze kilka tygodni temu strona Giant Reign SX: rama ta sama co w zwykłym Reign, wideł 170 zamiast 160, ale kąt pokazywali ten sam co w zwykłym Reign – wiem że 10mm to tylko 0,5 stopnia, ale jednak powinni napisać że to 64.5st.
Teraz jest nowa strona Reigna SX i co? geo już poprawione, ale zdjęcie na samej górze strony pokazuje model z widelcem Fox Factory z Kashimą i sprężynę SLS, a przychodzi czarny fox elite oraz zwykła czarna sprężyna – tak jak na zdjęciu na samym dole strony, do którego nikt nie dochodzi ;)

MichUp
MichUp
6 lat temu

Zwyczajowe 10-15% rabatu i juz sie robi przyjemniej (6500 pln) :) Intensywnie o tym biku myśle , biję się z myślami czy to, czy bardziej lightowy i znacznie tańszy (+ zakup sztycy) nowy Djambo.

MichUp
MichUp
6 lat temu

A zapomniałem, zważyłbyś to na mleku (bo z dętkami to chyba bez sensu;)?

Tomek
Tomek
6 lat temu

Ile waży seryjny config ? Przebija 15, czy tylko się zbliża ?
Fajna rama, skaleczona przez paskudny wspornik podsiodłówki, nie widzę racjonalnego powodu wspawywania tam kawałka blachy zamiast czegoś ażurowego, pomysłowego logo itd.

MichUp
MichUp
6 lat temu
Reply to  Michał Lalik

Waga pokaźna, ale da sie przeżyć. wspornik faktycznie, te spawy trochę chamskie (przynajmniej na foto).

Tato
Tato
6 lat temu
Reply to  MichUp

Jak chcesz zobaczyć prawdziwie hamskie spawy to polecam Specialized Enduro Comp 27.5 model na 2017. Ta rama wygląda jakby spawacz rzygał migomatem gdzie popadnie po 3 promilach alko.

Michup
Michup
6 lat temu
Reply to  Tato

Odszczekuję chamskie spawy, na żywo wyglądają bardzo dobrze. Kwestia załamania światła na zdjęciach.

benon
benon
6 lat temu

Ujerzdzam Smooth Traila od paru tygodni i powiem jedno,plusy to jest coś pięknego.Safety limit przesunięty i przyjemność z jazdy to cos bezcennego no i oczywiście wygląd miażdży.

benon
benon
6 lat temu

Oczywiście odrazu mlekiem zalany,piękna sprawa.

Denon
Denon
6 lat temu

Rower „fajny”, wręcz ciekawy i zastanawiam się nad zastosowaniem takiego roweru? No tak, jest to rower w kategorii HT Enduro, ale wydaje mi się, że jest to niższa… lub pompowany marketing? Mógłbym mieć taki rower ale jako 4 lub 5, bo jego zastosowanie w kraju w którym 2/3 powierzchni to obszary nizinne jest znikome. Owszem jeździmy z pomorza, warmi, mazowasza w góry, ale wtedy wybieramy coś bardziej uniweralnego full, lub jakieś HT ale na oponach z funkcją podjeżdżania (do 2.4) Czy aby na pewno rozmiar 3.0 ma rację bytu, jeśli mieszkasz w nizinnym kraju, i nie zawsze możesz korzystać z wyciągu (poza tym podjazdy dają Ci radość) Mam wrażenie że te całe „plusy” to jakiś chwilowy „szał” (?) Czy Majka będzie jeżdżić na plusach? Nie wydaje mi się, czy Gwin/Hart/Minnar jeżdzą na czymś powyżej 2.6? Jak często? Pytanie: po co plusy? Czy nie rozsądniej wybrać coś co ma koło 27,5/29 130-150mm i da się tym oblecieć 95% tras w PL i jakieś 80% w Europie? :) Może chodzi o „fun”, którego nie czuje w tej kwestii, albo jestem dinozaurem MTB? :)

3.0 do motoru
3.0 do motoru
6 lat temu
Reply to  Denon

Podzielam Twoje odczucia jeśli chodzi o takie opony. Jeżdziłem na 2.4 i zmieniłem na 2.1 ,bo dla mnie było ważne ,że jedzie szybko a nie to że daje mi mega przyczepność. Jak to mówią skillsy się liczą, po co się oszukiwać :D . Można jeżdzić na 2.1 tylko musi być szeroka obręcz ,to ona robi robote. Dla jednego jest fan ,gdy rower driftuje i panuje nad tym ,a dla drugiego podjechanie ścianki na kompletnym kapciu. Zdecydowanie wole przyczepność i możliwości koła 29 i ten rower na takich kołach sprzedałby się znacznie lepiej. Nawet Enduro przesiada się 29.

Denon
Denon
6 lat temu

Opona 3.0″ ma dla mnie jedną funkcje przyczepność: zastosować można to do śniegu/piasku i zjazdu. Tak fizycznie płaszczyzna styku do podłoża jest ogromna i może to teoretycznie mieć plus w podjeżdzaniu, ale na płaskim? Mamy wielbić rozmiar 3.0 bo dzięki technologii na przestrzeni xx lat opony te zrzuciły połowę masy? Trochę „jadę” po tym temacie, bo jakoś jestem nie przekonany- ale niech tylko to dopadnę, to nie odpuszczę :) Nie do Majki mi daleko, o reszcie nie wspomnę;) , ale jak jestem nizinnym Polakiem i siadam na szosę (cr-mo) na oponach Semi-slick/Cyclocross i wjeżdżam w las to jadę „wszystko” i jest to „fun” wtedy czuć panowanie nad terenem i rowerem, a nie wypłaszczanie wszystkiego co się da, wszystkim co producenci nam podsuwają. Szosa w lesie: https://www.redbull.tv/video/AP-1PEDJBE792111/yoann-barelli-mixes-it-up?playlist=AP-1PEDJBE792111%3Fcmpid%3Dmsoc-rbtvbarelli-rbtvfb Skoro czołówka XC, DH czy takie osoby jak Hans Rey nie zwiększają tak diametralnie szerokości opon to dlaczego mamy sobie to wciskać tą „ideę? Nie „kupuje” tej opcji HT na gumach 3.0 mam wrażenie że działa to tylko w dół. Pomysł przypomina mi szał w stylu „bieda bike” lat 95/00 czyli „dwupółka” w HT. Da się, ale co mi to realnie da? 2,5 cala to istny max w HT, a jak szukasz komfortu to full, przyczepności full, „fun’u” to full, względniejszego wypłaszczenia trasy to też drogą jest full, bo ktoś kto kupuje HT w okolicach 10k (i NIE jeździ szosy/XC) jest świadomy tego, (i chyba tego chce) żeby trzepało go po tyłku, bo taką HT’lową technikę jazdy lubi, (wsadzenie takiej opony zabije „ducha” HT) HT na 3.0 ma być jak amfibia? „No way” … Nawróćcie mnie, bo błądzę (?) :) Inną sprawą jest że producenci poszerzają wszystko od kokpitu po przekroje rur i rozstaw piast typu Boost- to wszystko idzie w dobrym kierunku jest sztywność, są większe łożyska, ale żeby z tego nadmiaru miejsca w ramię wsadzać gumy 3.0 do HT (?) Miałem kiedyś opony w fullu AM (120mm) Maxxis Ardent (bardzo szybka guma, lekka w każdym rozmiarze, obie wersje na mleku) najpierw rozmiar 2,4 po 3-5 miesiącach 2,25 oporowo na twardym „przepaść”. To jest „Trendy”, czuje to, ale wierzę w umarcie tego jak np. odtwarzaczy Blue-ray’a.

MichUP
MichUP
6 lat temu
Reply to  Denon

Fulla nie chcę (serwis + lekki przerost formy nad treścią w wielkopolsce), w góry mam daleko (wypad raz na kilka miesięcy do Świeradowa albo na inną tego typu miejscówkę), mam kupę piachu i odsłoniętych korzeni po lasach po których jeżdżę (Dolina Warty, WPN, Osowa Góra), rachitycznego XC bike już nie chce (mam takowego i kilka razy otarłem się o śmierć przy tym geo i moim stylu jazdy :P) – kupuje więc w tym roku Plus-a z progresywną geo.

Czy to będzie czołg pokroju GRIST-a czy coś lżejszego (Djambo 2,8″, 29 mm obręcz) tego jeszcze nie wiem.

Denon
Denon
6 lat temu

W sumie to dobrze napisałeś: „Dla osób jeżdżących szybko i agresywnie, to jest największą wadą plusów. Upraszczając, im szybciej jedziesz, tym mniej odczuwalne są ich zalety.” AMEN

BJ
BJ
6 lat temu
Reply to  Denon

Powiedziałbym raczej, że im szybciej jedziesz tym bardziej czujesz ich wady :)

Stefan Boczarowski
Stefan Boczarowski
6 lat temu

A co się tam stało pod prysznicem ? xD

Grzegorz
Grzegorz
6 lat temu

Kurka, może ja się nie znam ale hardtail za tyle tysięcy i waży 15 kilo? Toż strive tyle nie waży. Dla mnie to jakaś dziwna historia kupować taki rower. Jeszcze bym zrozumiał za powiedzmy cztery tysie. Ale za osiem? Bo opony ma szerokie? Noż kurka. Niech mnie ktoś oswieci po co to komu.

Tato
Tato
6 lat temu
Reply to  Grzegorz

A może to jest taki przyrząd crossfitowy? Jak kolesie biegają po plaży ciągnąc za sobą talerzyk ze stangi to może ten rower spełnia takie same funkcje? ;)

Grzegorz
Grzegorz
6 lat temu
Reply to  Tato

No może tak :-) Ale jakbym miał ciągnąć kółko od sztangi za osiem tysi to bym chyba kosz na śmieci wolał.

MichUp
MichUp
6 lat temu
Reply to  Grzegorz

Ej nie neguj całej koncepcji tylko dlatego że produkt managera trochę tu poniósł hamerykański styl.

Prawda jest, że jakby dali trochę Azji , byłoby pewnie lżej i taniej .

Kolejna sprawa, ceny katalogowe Krossa dosyć sensownie da sie ponegocjować, więc 7 tysi to juz nie jest źle gdy masz tu Yari, reverba, i obręcze Wtb.

Artur
Artur
6 lat temu

Michał, to ja mam taką prośbę. Jak będziesz wrzucał kolejne części to dodaj jakiś filmik. Nawet z komórki. Bo co innego przeczytać jak się zalewa oponę a co innego zobaczyć. Dla kogoś kto ma to robić pierwszy raz to duża różnica.

Artur
Artur
6 lat temu

I jeszcze pytanie o WTB Ranger, które ostatnio opisywałeś.

Bo zastanawiam się do Dartmoora Primala Pro 27.5 +
Czy jest duża różnica w prowadzeniu roweru między 2.8 a 3.0?

Jaki jest tutaj kompromis? Wiadomo 2.8 lżejsze, a co daje nam 3.0 oprócz spojrzeń innych rowerzystów? :)

Przemek
Przemek
6 lat temu

Cześć. Michale pytanie takie od du…y strony bo chodzi o siodełko. Volt występuje w trzech wariantach szerokości i trzech chyba przeznaczenia? Comp,race,pro jak dobrać dla siebie ten rozmiar (potrzebne jakieś pomiary antropomorficzne „twarzy”) i rodzaj zwykła rekreacja czyli długo na siodle?

Odwiedź mój profil na
Instagram Top